Οι γνώμες είναι όλες σεβαστές, ο καθένας από εμάς παραθέτει την άποψη του (όχι την κριτική όπως γράφτηκε πιο πάνω, για να κάνει κάποιος κριτική θα πρέπει τουλάχιστον να είναι καλύτερος από αυτόν που τον κρίνει) και φυσικά αν μη τι άλλο οι γνώμες και οι απόψεις του καθενός έχουν να κάνουν με το γούστο του και το τι ακούει. Είναι τελείως υποκειμενικό το θέμα. Αν δεν άκουγες ποτέ Μάλαμα και ήσουν προκατελημένος με τα τραγούδια και την φωνή του, δεν πρόκειται ποτέ να δεις θετικά κάποια δουλειά του και το αντίστροφο, αν είσαι φαν του καλλιτέχνη μπορεί να υπερεκτιμάς ακόμα και τις μέτριες δουλειές (η τελευταία σαφώς δεν πρόκειται για μία τέτοια).
Είναι όμως άσχημο φίλε nai-men-alla να λέει ο καθένας αυθαίρετα (και με ακροάσεις από το you tube – ήμαρτον) τόσο αβίαστα πως η δουλειά ενώ ανθρώπου είναι «δούλεμα», χωρίς να γνωρίζει τον κόπο, την «ψυχή» και ότι άλλο έχει καταθέσει αυτός για να μας δώσει τα καινούργια του τραγούδια. Θα μας «δούλευε» αν υπήρχε κάποιος νόμος που λέει ότι πρέπει υποχρεωτικά να ακούμε τα τραγούδια του Μάλαμα, έστω και αν εμάς δεν μας αρέσουν. Δεν σε υποχρεώνει κανένας, αν το γούστο σου είναι άλλο, ακούς τον καλλιτέχνη που σε εκφράζει χωρίς να προσβάλεις αυτόν που δεν σε εκφράζει, πολύ απλά δεν τον ακούς…
Επίσης μη ξεχνάς πως για τον Μάλαμα αυτή είναι η δουλειά του, το επάγγελμα του, δεν είναι μπακάλης ούτε τραπεζικός υπάλληλος, είναι καλλιτέχνης και φυσικά θα ήθελε να πουλήσει κάποιους δίσκους. Με τα 15 ευρώ δεν κάνει «αρπαχτές» από τον αφελή κόσμο για να βγάλει επιπλέον λεφτά πέρα από την κύρια δουλειά του, αλλά αυτό είναι το νόμιμο εισόδημα του, πουλάει το προϊόν που παράγει (ας μου συγχωρεθούν αυτές οι εκφράσεις που είναι λίγο άκομψες για την τέχνη) ως επαγγελματίας. Είναι σα να έρχεται ο Μάλαμας στο μαγαζί σου, να παίρνει το προϊον που παράγεις με τόσο κόπο, χωρίς να σε πληρώσει, εντελώς «τσάμπα» (όπως εσύ μέσω ίντερνετ) και στο τέλος να το κατακρίνει κιόλας ότι είναι απαράδεκτο (να σου λέει μας «δουλεύεις» δηλαδή) κάνοντας σου δυσφήμηση… Σκέψου το λίγο, είναι τραγικό…
Και εξάλλου ποιους δουλεύει; Είναι τελείως άτοπο ως έκφραση, όποιος θέλει τον ακούει. Κακά τα ψέματα, σε μια εποχή που σχεδόν όλοι κατεβάζουν τους δίσκους (ή τους ακούνε) από το ίντερνετ χωρίς να έχει κανένα (ή τέλος πάντων κάποιο ιδιαίτερο) όφελος ο καλλιτέχνης, ποιους δουλεύει; Κάποιους ελάχιστους ρομαντικούς που θέλουμε να πάρουμε τον δίσκο του; Τότε ναι, είμαστε βλάκες και εγκληματούμε που στηρίζουμε τον Μάλαμα, ο οποίος παρεπιπτόντος μας δουλεύει (όπως υποστηρίζεις) και έτσι στηρίζουμε το σύστημα που έχει τόσο έντεχνα στηθεί για να μας εκμεταλλευτεί εμάς τους «αγαθούς» και «χαζούς» ακροατές της φτηνής τραγουδοποιίας του…
Όσο για την ερμηνεία και την φωνή του, ποτέ ο ίδιος δεν δήλωσε τραγουδιστής ή ότι ξέρει να τραγουδάει περίφημα, απλά έτσι μπορεί να αποδώσει καλύτερα μόνο ο ίδιος τα κομμάτια που έχει γράψει, για να τραγουδηθούν με αυτό τον τρόπο και όχι π.χ. από τον Μάριο Φραγκούλη που έχει τεράστιες φωνητικές δυνατότητες, αλλά δεν έχουν καμία σχέση με το «χρώμα» της φωνής του. Που είναι το παράπτωμα; Για τους στίχους του Αλκαίου και αυτό είναι υποκειμενικό, ανάλογα με το τι «γεμίζει» και τι «εκφράζει» τον καθένα…
Τέλος, τα σημαντικά τραγούδια για να αναδειχθούν θέλουν πολλές και προσεχτικές ακροάσεις, δεν μπορώ εγώ να ακούσω (μέσω you tube – ήμαρτον) ένα κουπλέ, ένα ρεφρέν και να κρίνω την κατάθεση ψυχής ενός ανθρώπου…