ελληνική μουσική
    246 online   ·  210.899 μέλη

    Θανάσης Γκαϊφύλιας

    Lansetris
    07.12.2006, 23:02
    Πήρα, από περιέργεια περισσότερο, το δίσκο "Ατέλειωτη εκδρομή" του Θ. Γκαϊφύλια σε προσφορά. Είναι μερικές εβδομάδες τώρα, που έχω κολλήσει. Καταπληκτικός δίσκος !! Ήξερα βέβαια το κομμάτι "εκδρομή" με τη Μαρίζα Κωχ αλλά τίποτε άλλο. Τα τραγούδια είναι όλα ένα κι ένα. Ειδικά τα: "Γνωριμία" και "Κιθάρες των νερών" τα έχω "λιώσει". Έχει κυκλοφορήσει κάτι άλλο; Τι γίνεται σήμερα αυτός ο άνθρωπος; Μιλάμε για σπουδαίο καλλιτέχνη !!
    spiroos
    07.12.2006, 23:35
    Υπάρχει ήδη δημιουργημένο τόπικ με τον ίδιο τίτλο.
    jorge
    07.12.2006, 23:39
    (ας κρατήσουμε αυτό το τόπικ, μια και το άλλο δεν είχε συμμετοχή)
    elzaatar
    08.12.2006, 00:35
    Είναι πάνω στην Κομοτηνή , για Ξάνθη, του είχε κάνει και ένα αφιέρωμα η κρατική.
    Όντως σπουδαίος καλιτέχνης και άνθρωπος. Έχει κάνει πολλές σωστές κινήσεις και σε σχέση με τη μειονότητα. Σε δίσκο το βρήκες; Αν ναι πες μου που. Το έχω σε cd.
    Ο Μπενερτζή δεν είναι καλό και αυτό;
    Νομίζω ότι όλα τα τραγούδια του δίσκου είναι ένα και ένα,άλλο λιγότερο άλλο περισσότερο. Μια και τον μου τον θύμησες θα τον ακούσω γιατί έχω κανά μήνα να τον ακούσω.
    elzaatar
    08.12.2006, 00:45
    Το " Άδοξο Τέλος " λίγο είναι;
    Ξέρω ότι είχε ανοίξει βιβλιοπωλείο-δισκάδικο και μάλλον με αυτό ασχολείται ακόμα.
    Νομίζω ότι παρεμβαίνει στα πολιτικά - πολιτιστικά δρώμενα της Κομοτηνής και αυτό είναι το ζητούμενο γι΄αυτόν. Τώρα ακούω το "Βαθιές οι Ρίζες". Έχει βγάλει κανά δυό LP ακόμα αλλά δεν είναι τόσο σπουδαία σαν την Ατελείωτη Εκδρομή, πάντα κατά τη γνώμη μου.
    Και τώρα "Γνωριμία ".
    Τι μου θύμισες ;
    Lansetris
    08.12.2006, 01:09
    Σε CD το πήρα. (από συνήθεια λέω "πήρα το δίσκο"). ΟΛΑ τα τραγούδια είναι σπουδαία, τόσο σε συνθετική δύναμη όσο και σε απλότητα. Βάζω το δισκάκι πάντα ολόκληρο, από την αρχή ως το τέλος και μετά ακούω πάλι τη Γνωριμία. Νά' ναι καλά ο άνθρωπος.
    buk
    08.12.2006, 12:22
    πριν μερικά χρόνια εβγαλε ένα δίσκο με τίτλο "Σταβέντο"

    οπου τον βρείτε παρτε τον ανεπιφύλακτα
    Dj_kerveros
    08.12.2006, 18:08
    Πραγματικά είναι ένας σπουδαίος καλλιτέχνης!!! Έχει καταφέρει να "μείνει απ' έξω" για πολλά χρόνια και να συνεχίζει να κάνει αυτό που έκανε πάντα πολύ καλά, πολιτικό τραγούδι! Είναι χαρακτηριστικός ο στίχος που του έχει αφιερώσει ο Αλκής Αλκαίος στο Αγύριστο κεφάλι, που τραγουδάει ο Μίλτος Πασχαλίδης:
    "...κι ένας τελάλης σ' έρημη πλατεία
    τριάντα χρόνια ψάχνει την αιτία..."
    kozanitis
    08.12.2006, 20:00
    o Γκαιφύλιας είναι καλλιτέχνης που προέρχεται μουσικά από τον κόσμο των Εξαρχείων.....Κάποτε όταν ένας δημοσιογράφος τον συνάντησε στην Κομοτηνή τον ΄ρωτησε γιατί έφυγε από την ρουτίνα της Αθήνας ....Εκείνος απάντησε πως σωθηκε από αυτήν την πόλη και την νοοτροπίας της....Είχε τάσεις φυγής...Κάποιος έχει πει για τον συγκεκριμένο το εξής:
    " ο Γκαίφύλλιας είχε τάσεις αυτοκτονίας σαν τον φίλο του τον Άσιμο....Αλλά έφυγε από τα Εξάρχεια και ξάνανιωσε η ψυχή του....Ο ΄Νικόλας δεν μπόρεσε να δραπετεύσει από εκεί...Τον έφαγαν τα Εξάρχεια...Η Αθήνα είναι σκληρή πόλη για του ςανθρώπους που έρχονται από την επαρχία. Κάνενας τους δεν αντέχει να ζήσει μέχρι το τέλος της ζωής του. Τον Γκαιφύλλια όταν τον είδαμε πραγματικά είχε αλλάξει..Είχε συνέλθει...Σώθηκε και ξάναζησε.... στην Κομοτηνή...."
    Lansetris
    08.12.2006, 23:57


    [100 δίσκοι και η ιστορία τους – από το Μελωδία 99,2 – ειδική έκδοση]

    Τ’ άρβυλα στο εξώφυλλο από μόνα τους μια ιστορία… "Η ατέλειωτη εκδρομή"

    ΤΟΥ ΘΑΝΑΣΗ ΓΚΑΪΦΥΛΙΑ

    «Πέρασα από τη ΜΙΝΟΣ και είδα τις στοίβες με τους δίσκους στο πάτωμα. Μόλις είχαν έρθει από το εργοστάσιο. Πήρα ένα αντίτυπο και χάζευα το εξώφυλλο με ανάμεικτα συναισθήματα. Μου άρεσε. Τα άρβυλα από μόνα τους μια ιστορία. Σκονισμένα, σκεβρωμένα, άθλια. Θαρρείς και τα φορούσε ο Γιάννης Αγιάννης όταν τό’ σκασε από το κάτεργο. Η σκιά του Ιαβέρη έλειπε. Το καλάμι στο κάτω μέρος ήταν η χαρούμενη νότα. Καλή η ιδέα του μακετίστα. Δε μπορώ να θυμηθώ ποιος ήταν. Το όνομά του δεν αναφέρεται και δυστυχώς δεν είναι το μόνο που λείπει. Στο οπισθόφυλλο, μια φωτογραφία με τη βασική τετράδα, δηλαδή το Γιώργο Μαγκλάρα, τον Πέτρο Πρωτόπαπα, το Θανάση Μπίκο και την αφεντιά μου. Τα ονόματά τους, όμως, πουθενά δεν είναι γραμμένα.
    Ούτε του Θανάση Πολυκανδριώτη, του Ανδρέα Τσεκούρα, του Τάσου Διακογιώργη, του Χρήστου Σφέτσα, του Θανάση Αραπίδη, του Στέλιου Καρύδα, του Κωστίκα, του Καριοφύλλη Δοϊτσίδη, του Κυριάκου Κωστούλα, του Γιώργου Λαβράνου, του Νίκου Βασιλά. Καμιά αναφορά. Και να σκεφτεί κανείς πως αυτά τα ονόματα είναι η «προίκα» του δίσκου. Το μόνο που υπάρχει είναι ένα ευχαριστήριο στη Μαρίζα Κωχ για τη συμμετοχή στο τραγούδι «Εκδρομή». Καμιά αναφορά όμως στη Νατάσα Γερασιμίδου που συμμετέχει. Κομμένος και ο παραγωγός Αχιλλέας Θεοφίλου.
    Από την παρέα μας πιο πολύ πικράθηκε ο Θανάσης Μπίκος και με το δίκιο του. Γιατί σ’ αυτό το δίσκο, περισσότερο απ’ όλους μας είχε καταθέσει ταλέντο, ιδέες, τέχνη και πάνω απ’ όλα ψυχή. Οι πολλές και καλές συμμετοχές είχαν ως αποτέλεσμα τα πλούσια και ποικίλα ηχοχρώματα. Ο δίσκος όμως ήταν υπόθεση της τετράδας. Παίζαμε καιρό πριν τα τραγούδια σε συναυλίες. Έτσι, πριν ξεκινήσει η ηχογράφηση, τα δουλέψαμε όλοι μαζί από την αρχή ο καθένας, πρότεινε όργανα, ήχους, θέματα, ιδέες για εισαγωγές, που τα δοκιμάζαμε, τα δεχόμασταν ή τα απορρίπταμε. Δουλεύαμε με τη λογική της μπάντας. Ο Μπίκος ήταν ο βράχος, όπου πάνω του χτίζαμε τα κομμάτια, αφού έπαιζε μπάσο, ακουστική και ηλεκτρική κιθάρα. Ολοκληρωμένος μουσικός.
    Ο Πρωτόπαπας είχε κλασική παιδεία [και εξέλιξη]. Στόλιζε τα κομμάτια με αέρινους αυτοσχεδιασμούς.
    Ο Μαγκλάρας συνδύαζε στη δοξαριά του τον Ρόντι και τον Κόρο. Μουσικός με ταυτότητα.
    Με το Γιώργο μοιάζαμε πολύ. Στο δρόμο μας σταματούσαν τα κορίτσια και του έλεγαν, «κύριε Γκαϊφύλια ένα αυτόγραφο». «Βεβαίως», έλεγε ο Γιώργος σοβαρά και το έδινε.
    Ο Αχιλλέας, που ήταν υπεύθυνος για την παραγωγή, δε μας χάλασε κανένα χατίρι. .Έδειχνε να το απολαμβάνει. Στις «κιθάρες των νερών», μάλιστα, τραγουδάει με τη Νατάσα κι έμένα στο χορωδιακό μέρος. Τρεις φωνές που τις γράψαμε εφτά φορές κι έτσι γλιτώσαμε τη μεγάλη χορωδία. Ακόμα και τώρα μου λέει…»Είδες, ρε μπαγάσα, τι ωραίο δίσκο κάναμε;»
    Πραγματικά…

    Εντύπωση μου κάνει που μιλάει τόσο πολύ για τους συνεργάτες του στο δίσκο. Για τον εαυτό του, τίποτε!!

    roulgr
    10.12.2006, 23:04
    Περναω εδω μια συνεντευξη του ,ελπιζω να "πει"καποτε οσα εχει κρυμενα μεσα του!!




    ΘΑΝΑΣΗΣ ΓΚΑΙΦΥΛΛΙΑΣ




    ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ

    Η γέννησή μου χαιρετίστηκε με εκαντοντάδες κανονιοβολισμούς. 1947 γαρ και το Σουφλί δεχόταν τα δώρα του εμφύλιου. Τη δεύτερη πατρίδα μου, την Κομοτηνή, την γνώρισα στις αρχές της " χρυσής οκταετίας ".Τότε ήταν που δέχτηκα από τους γονείς μου το δώρο της ζωής μου: μια κιθάρα. Κι ο έρωτας δε λέει να τελειώσει.

    'Αρχισα να σκαρώνω κάτι πρωτόλεια τραγουδάκια αλλά στηνπορεία ανακάλυψα ότι τα τραγούδια ήταν πιο ισχυρά ακόμη κι απ' τα όπλα. Κι έτσι μέχρι σήμερα υπερασπίζω με λόγο και μουσικήαυτό που κανείς δεν πρέπει να παζαρεύει: Το δικαίωμα για μια ζωή με ελευθερία και αξιοπρέπεια.

    Ταξίδεψα συντροφιά με την κιθάρα μου και υπέροχουςφίλους σ'όλη την Ελλάδα, την Ευρώπη και τη Σοβιετική 'Ενωση, αλλά πάντα γυρνούσα στην Κομοτηνή. Στην πόλη που τόσοκαλοπροαίρετα με κατευοδώνει όταν φεύγω και με καλοσωρίζει όταν γυρίζω απ' αυτή την....Ατέλειωτη Εκδρομή.

    Θανάσης Γκαϊφύλλιας

    Αν θέλετε να ακούσετε ένα δείγμα της μουσικής του Θανάση Γκαϊφίλλια κάντε κλικ εδώ .Το τραγούδι αυτό έχει τίτλο Εκδρομή και ειναι απο τον δίσκο του Ατέλειωτη Εκδρομή .Το τραγούδι ειναι σε μορφή mp3.Αν θέλετε ενα mp3 player μπορείτε να το κατεβάσετε απο εδώ

    ΔΙΣΚΟΓΡΑΦΙΑ

    1968 ΘΑΝ. ΓΚΑΪΦΥΛΛΙΑΣ LYRA ΜΙΝΙ LΡ

    1971 ΩΤΟ ΣΤΟΠ LYRA

    1971 ΚΗΠΟΣ LYRA

    1975 ΑΤΕΛΕΙΩΤΗ ΕΚΔΡΟΜΗ ΜΙΝΟS

    1985 ΦΥΛΛΟ ΠΟΡΕΙΑΣ ΡΟLYGRAM

    1991 ΒΡΑΔΙΑΖΕΙ ΚYΤΤΑΡΟ

    1993 ΤΟΠΙΟ ΜYΣΤΙΚΟ SΟΝY

    1994 ΝYΧΤΑ ΑΠΟ ΣΕΝΤΕΦΙ ΠΑ.ΚΕ.ΘΡΑ.

    1996 ΕΠΙ ΠΤΥΧΙΩ ΚYΤΤΑΡΟ

    1997 TO ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΤΗΣ ΤΙΜΗΣ ΚΥΤΤΑΡΟ



    «Ματιές», Καβάλα, Μάρτιος 1999

    ΘΑΝΑΣΗΣ ΓΚΑΪΦΥΛΛΙΑΣ

    Χριστιανοί και μουσουλμάνοι τόσα χρόνια,

    δεν έχουμε μια κοινή γιορτή.

    ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΡΑΝΙΚΑΣ

    Στις μέρες μας που οι καταλήψεις είναι καθημερινότητα, εγώ θέλω να σε πάω σε μια άλλη κατάληψη πριν λίγα χρόνια. Σε μια μουσική κατάληψη του θεάτρου της Μαρώνειας, όπου εσύ και η Λία τραγουδήσατε και δώσατε ζωή στις λίγες σκόρπιες πέτρες του θεάτρου. Τι απέγινε από τότε;

    Πόσο πίσω με πας. Μιλάμε για μια βραδιά του Ιουνίου του 1993. Όμως είναι τόση επίκαιρη αυτή η αναφορά που κάνεις γιατί εκείνη η ιστορία είχε ξεκινήσει σαν μια αντίδραση στην αδράνεια αυτών που διαχειρίζονται τα πολιτιστικά μας. Μια αδράνεια η οποία έχει φέρει το αρχαίο θέατρο σε μια άθλια κατάσταση εκτεθειμένο, εγκαταλειμμένο, ρημαγμένο, τη στιγμή που θα μπορούσε να ενταχθεί ενεργά στους παγκόσμιους πολιτιστικούς χάρτες και να δώσει μια τέτοια αίγλη στην περιοχή μας που ούτε μπορούμε να φανταστούμε. Έχουμε στα χέρια μας μια τόσο ζωντανή κληρονομιά κι όχι απλά δεν την αξιοποιούμε αλλά με την αδιαφορία μας θέλουμε να την εξαφανίσουμε από το χάρτη. Κάτι δηλαδή που θα επιθυμούσε ο καθένας που επιβουλεύεται αυτόν τον τόπο και θα ήθελε να εξαφανίσει την πολιτιστική και ιστορική του ταυτότητα. Και ξέρουμε πως όπου θέατρο εκεί και Ελλάδα. Και το θέατρο είναι ένα από τα τρία χαρακτηριστικά του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού. Ολυμπιακοί αγώνες, θέατρο και δημοκρατία. Αυτό που έμεινε περισσότερο από οτιδήποτε άλλο ήταν τα αρχαία θέατρα. Δείγμα του καθαρά ελληνικού πολιτισμού. Κανείς άλλος λαός δεν είχε θέατρο όταν αυτό ανθούσε στην Ελλάδα. Και μάλιστα ήταν ο χώρος όπου τολμούσαν να πουν πράγματα που δεν μπορούσαν να πουν στην αγορά του δήμου. Τολμούσαν να τα βάλουν εκεί ακόμα και με τους θεούς. Εμείς έχουμε αρχαίο θέατρο και το αφήνουμε στην τύχη του με ένα περίεργο τρόπο, όπως λειτουργεί παραδοσιακά η αρχαιολογική υπηρεσία η οποία το έχει χρεωμένο με 108.

    Αν και δεν το δικαιώνει η αρχαιολογική υπηρεσία το δικαιώνει η θέση και η ανάπτυξη της Μαρώνειας. Και το θέατρο βρίσκεται στην καρδιά αυτής της αναγέννησης που συντελείται εκεί. Υπάρχουν δυνάμεις που μπορούν να λειτουργήσουν.

    Σου λέω πως είναι πολύ επίκαιρη η ερώτηση που ξεκίνησες την κουβέντα. Πριν ένα μήνα έστειλα ένα γράμμα σε 50 συμπολίτες μου, οι οποίοι έχουν ένα κοινωνικό εκτόπισμα και δεν είναι αναμεμιγμένοι στα κόμματα και στις τοπικές διοικήσεις. Τους κάλεσα να δημιουργήσουμε ένα σωματείο φίλων αρχαίου θεάτρου Μαρώνειας. Ανταποκρίθηκαν με ενθουσιασμό όλοι και με ένα σκοπό. Την αναστήλωση και λειτουργία του αρχαίου θεάτρου. Όπως και έγινε. Κατατέθηκε στο πρωτοδικείο και το σωματείο είναι έτοιμο να κινηθεί στην κατεύθυνση αυτή. Ήδη γίνονται προσπάθειες και πιστεύουμε ότι θα βρούμε τους Μαρωνίτες, οι οποίοι στο παρελθόν δεν συμπεριφέρθηκαν με τον καλύτερο τρόπο προς την πολιτιστική κληρονομιά τους και πήραν πολλές πέτρες μάρμαρα λαξευμένα από το αρχαίο θέατρο και έχτισαν το σχολείο και τα σπίτια τους. Μέχρι τώρα δεν υπάρχει ενδιαφέρον από την πολιτεία για την αναστήλωση του θεάτρου. Την πίεση θα την ασκήσει το σωματείο που το αποτελούν 30 επώνυμοι κάτοικοι της Κομοτηνής και ελπίζουμε να έχουμε συμπαράσταση των νέων και των μεγαλυτέρων μαζεύοντας χιλιάδες υπογραφές τις οποίες θα τις απευθύνουμε στον πρωθυπουργό και τον υπουργό πολιτισμού. Έχουμε τρομερή ανάγκη ως τόπος από αυτήν την αναβάθμιση.

    Η Θράκη δημιούργησε ένα θαυμάσιο πολιτισμό σπαρμένο σε τρεις τόπους. Ο δικός μας τόπος κάνει προσπάθειες για να τον δικαιώσει;

    Η Θράκη όντας σταυροδρόμι στην ανατολή και τη δύση, υπέφερε τα πάνδεινα. Το πιο μεγάλο χτύπημα ήταν που ο τόπος κόπηκε στα τρία. Έτσι αναπτύσσονται τρεις πολιτισμοί. Όμως η ανάπτυξη προέρχεται κυρίως από την Ελλάδα και τη Βουλγαρία. Πολύ φοβούμαι ότι η Βουλγαρία μας έχει ξεπεράσει. Και επειδή ο Ορφέας είναι Θράκας και επειδή είναι παιδί της ελληνικής παιδείας εμείς θα έπρεπε να ενδιαφερόμαστε περισσότερο παρά οι Βούλγαροι. Όμως δεν γίνονται πολλά βήματα σ’ αυτήν την κατεύθυνση.

    Μήπως φταίνε παράγοντες που έχουν έρθει στη Θράκη και προσπαθούν να αλλοιώσουν αυτή την προσπάθεια;

    Αυτό θα το λέγαμε αν γινόταν προσπάθειες αποπροσανατολισμού, μα το κακό είναι ότι δεν γίνονται καν προσπάθειες. Και αυτό είναι το χειρότερο. Ο μόνος χώρος που κινείται στο χώρο του πολιτισμού είναι η Σαμοθράκη. Ο μόνος χώρος. Και μάλιστα διάβασα την προσπάθεια που κάνει ο δήμαρχος του νησιού να ξαναφέρει στο νησί το άγαλμα της Σαμοθράκης από το Λούβρο.

    Ο αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος είναι ο μόνος που μιλάει για προώθηση του πολιτισμού στο εξωτερικό. Εσένα τί αίσθημα σου δίνει αυτή η προσωπικότητα;

    Θα ήθελα περισσότερο έργο ουσίας και λιγότερα λόγια. Και ο ίδιος πρέπει να καταλάβει ότι η πολύ δημοσιότητα του κάνει κακό. Και ιδιαίτερα ένας πνευματικός πατέρας δεν πρέπει να αναλώνει το χρόνο του στις δημόσιες εμφανίσεις. Ελάχιστα λοιπόν προσδοκώ απ’ αυτόν στο παρόν.

    Το πανεπιστήμιο δικαιώνει το ρόλο του στη Θράκη;

    Ελπίζω να αποκτήσει τόσο βαθιές ρίζες και να μην εξαρτάται τόσο πολύ από τα κελεύσματα του κέντρου. Να γίνει αυτόνομο και οι άνθρωποι που θα το υπηρετήσουν να το αγαπήσουν αυτό και τον τόπο τόσο που να μην θέλουν να φύγουν ούτε για διακοπές. Τότε μόνο θα το δούμε να λειτουργεί δυναμικά.

    Από τότε που επέστρεψες στην Κομοτηνή έχει αλλάξει το τοπίο. Και μάλιστα είναι τόσο θεαματικές οι αλλαγές που η Κομοτηνή είναι το κέντρο της περιφέρειας ουσιαστικά. Κάνε έναν απολογισμό.

    Άλλαξαν τα πάντα. Και η κοινωνία και η οικονομία. Οι Θρακιώτες ξαφνικά που αισθανόταν μόνιμα απομονωμένοι έριξαν τα τείχη τους. Συντέλεσε βέβαια και το ότι η πρόοδος ήταν θεαματική σε όλη την Ελλάδα. Η επικοινωνία είναι απογειωτική, η νεολαία έφερε το νέο αλλά έγιναν τόσο γρήγορα που χάλασε ο κοινωνικός ιστός, δημιούργημα αιώνων. Τι εννοώ. Κανείς για παράδειγμα στην Κομοτηνή δεν φανταζόταν ότι θα γινόμασταν ιδιοκτήτες που θα εκμεταλλευόμασταν σπίτια προς ενοικίαση. Άλλαξαν οι σχέσεις των ανθρώπων, τα παιδιά μας βγαίνουν πια για να διασκεδάσουν στις δώδεκα τα μεσάνυχτα. Όλα αυτά συντελέστηκαν σε μικρό χρονικό διάστημα και δεν μας άφησαν να αντιδράσουμε. Έπεσε και η πολιτεία με τα μούτρα πάνω στη Θράκη για να επανορθώσει τα λάθη δεκαετιών και κυρίως στις σχέσεις χριστιανών και μουσουλμάνων. Ποτέ δεν φρόντισε για την αρμονική συμβίωση και των δύο αυτών κομματιών. Και ξέρεις η βία φέρνει βία, ο αποκλεισμός θα φέρει αντίδραση. Πράγματα εντελώς φυσιολογικά και ανθρώπινα. Και το κακό είναι ότι τα λάθη μας τα εκμεταλλεύτηκε με τον καλύτερο τρόπο η Άγκυρα και μας εκθέτουν διεθνώς. Μόνη σωτηρία μας πια η ένταξή μας στην ΟΝΕ. Οι αλλαγές στην ελληνική πραγματικότητα γίνονται και εδώ, μόνο που εδώ τα βιώνουμε με καθυστέρηση. Μια επισήμανση για να κλείσω αυτό το κεφάλαιο. Ποτέ, καμιά φορά οι χριστιανοί και οι μουσουλμάνοι δεν κινήθηκαν στην κατεύθυνση μιας κοινής γιορτής. Σκέψου ότι ζούμε μαζί και δεν έχουμε κάτι κοινό να γιορτάσουμε. Γιορτάζει ο καθένας με το δικό του τρόπο τις γιορτές του και τίποτε κοινό για να μας δέσει.

    Τι μπορεί να είναι αυτό;

    Μόνο ο πολιτισμός μπορεί να μας δέσει σε κάτι κοινό. Να κινηθούμε όλοι οι ντόπιοι στην κατεύθυνση αυτή. Φαντάζομαι όλους εμάς χριστιανούς και μουσουλμάνους σε ένα κοινό συλλαλητήριο με κεντρικό σύνθημα «Αφήστε μας επιτέλους ήσυχους». Είμαστε γεννημένοι και καταδικασμένοι να ζούμε μαζί, τι θα κάνουμε; Μπορείτε να μας βρείτε μια άλλη λύση; Όχι. Άρα αφήστε μας ήσυχους μα κάνουμε κάτι κοινό.

    Εσύ έκανες μια προσπάθεια για ένα CD με μουσουλμάνους μουσικούς. Πώς είδαν οι δύο πλευρές αυτήν την κίνηση;

    Με ανάμικτα συναισθήματα. Μην ξεχνάς ότι η Κομοτηνή έγινε μεγαλούπολη από το ’22 και μετά. Όλοι αυτοί οι πρόσφυγες που είναι εδώ έχουν αναμνήσεις από το στρατοκρατικό καθεστώς της Τουρκίας που βίωσαν στο πετσί τους που δεν μπορούν έτσι εύκολα να δεχθούν κάποιες καταστάσεις. Αν δεν αντιδρούν δεν σημαίνει ότι συμφωνούν. Τους καταλαβαίνω απόλυτα. Όμως υπάρχουν άνθρωποι με ανοιχτά μυαλά και ανοιχτά μάτια και αυτιά. Εμείς στη δουλειά εκείνη βρεθήκαμε σε κάτι κοινό με την ευκολία που προσφέρει η μουσική. Δε λύσαμε κανένα πρόβλημα με αυτό που κάναμε. Απλά βοηθούμε να λιώσουν οι πάγοι.

    Το Σταβέντο έγινε ολοκληρωτικά στην Κομοτηνή σαν προϊόν. Σου λέει τίποτε αυτό;

    Η καρδιά της δουλειάς έγινε στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη. Εδώ μορφοποιήθηκε σε CD. Θα ήθελα να αναφερθώ σε ανθρώπους που βοήθησαν αυτή τη δουλειά. Ποιοι είναι αυτοί οι άνθρωποι; Ο Βασίλης Δημητρίου με τους πέντε καταπληκτικούς μουσικούς που επένδυσαν μουσικά τη δουλειά αυτή. Ο Απόστολος Δημητρακόπουλος και άλλοι τριάντα μουσικοί. Ο Μίλτος Πασχαλίδης, ο Χρήστος Θηβαίος, η παιδική χορωδία του Τυπάλδου, η κοινότητα απεξάρτησης Στροφή, το συγκρότημα ΣΑΝ του Μάνθου Αρμπελιά. Όλοι αυτοί οι άνθρωποι συμμετείχαν με αγάπη στη δουλειά αυτή γιατί έτσι παίρνουν μια μικρή εκδίκηση προς το κέντρο που θέλει να τα ελέγχει απόλυτα όλα. Ο κάθε καλλιτέχνης πασχίζει για την κατάκτηση της απόλυτης ανεξαρτησίας και αυτονομίας στο χώρο της δουλειάς του. Εγώ αυτό το έχω κατακτήσει. Και οι καλλιτέχνες αυτοί που με στηρίζουν το κατακτούν και αυτοί μαζί μου.

    Το Σταβέντο έχει μια οργισμένη τάση να λέει πράγματα δυσάρεστα. Είσαι, παραμένεις οργισμένος. Γι’ αυτό και δεν ενέδωσες στην πολιτική;

    Δεν είμαι από τους τελευταίους ρομαντικούς αλλά είμαι από τους τελευταίους που θα κλείσουν το στόμα τους. Το ότι δεν υπάρχει σήμερα τραγούδι διαμαρτυρίας ο λόγος είναι το ότι θέλουν τον Έλληνα να είναι αποστασιοποιημένος από τα προβλήματα. Να γίνει πολίτης του καναπέ, της Ρούλας και του Ανδρέα Μικρούτσικου. Και δεν είναι θέμα του τραγουδιού, αλλά και του κινηματογράφου και του θεάτρου και των μέσων μαζικής επικοινωνίας. Θέλουν δηλαδή ο τόπος μας να βιώνει τη συνομωσία της μετριότητας. Ο ποιητικός λόγος των ανθρώπων που υπογράφουν το Σταβέντο είναι λόγος σημερινός μέσα από τους Θανάση Αβραμίδη, Μιχάλη Κατσαρό, Γιάννη Καλαμίτση, Νίκου Αρμπιλιά, Μιχάλη Γκανά. Θα σταθώ στο στίχο του Καβαλιώτη Νίκου Σαλαβάτη. Ο Νίκος όλα αυτά τα χρόνια παρατηρεί, συγκεντρώνει, μελετάει και αγωνιά για τη νεολαία. Υπάρχουν άνθρωποι τόσο ευαίσθητοι που φτάνουν στο σημείο να παραιτηθούν ακόμη και από τη ζωή, όπως ο Λιαντίλης που θα έπρεπε να αναφερθεί στον απολογισμό της χρονιάς ως το πιο συγκλονιστικό γεγονός του αιώνα. Είναι ο καθηγητής που πήγε στον Ταΰγετο και χάθηκε. Κι όμως ήταν ένα γεγονός που το αποσιώπησαν στον απολογισμό της χρονιάς. Ασχολήθηκαν με τις πίπες του Κλίντον και άφησαν έξω το Λιαντίλη. Για να δεις πόσο κίτρινος, ηλίθιος και επικίνδυνος είναι ο τύπος σήμερα στην Ελλάδα.

    Πουλάς τις παραγωγές αντικαταβολή σε όλη την Ελλάδα. Τι σημαίνει για σένα να έχεις επαφή με το κοινό σου, μ’ αυτόν τον τρόπο;

    Δεν πίστευα ότι θα αποδεχόταν όλοι αυτοί οι άνθρωποι την ανεξάρτητη δημιουργία μου. Η μεγάλη κατάκτηση είναι οι σχέσεις που διατηρούνται μεταξύ τους. Και να φανταστείς ότι οι περισσότεροι μου διασφαλίζουν εκ των προτέρων την ικανοποίηση ότι η παραγωγή μου θα αποσβεστεί και θα προχωρήσει στην επόμενη.

    Πώς είναι δυνατόν με ένα τόσο μικρό επικοινωνιακό μπάτζετ να επιτυγχάνεις την επιτυχημένη πορεία των παραγωγών σου. Είναι ένα μυστικό που θα ήθελαν να το μάθουν οι εμπορικοί εγκέφαλοι των πολυεθνικών εταιριών;

    Οι δημοσιογράφοι και οι παραγωγοί του ραδιοφώνου ενθουσιάζονται όταν τους στέλνω τη δουλειά μου και την προωθούν χωρίς αντίρρηση, ως ένα καλλιτεχνικό γεγονός. Οι άνθρωποι που με παίρνουν τηλέφωνο για πρώτη φορά να πάρουν τη δουλειά μου είναι συγκινητικός ο αριθμός τους. Υπάρχουν πολλοί που ψάχνουν καλές δουλειές, ανεξάρτητες.

    Έχεις σελίδα στο ΙΝΤΕΡΝΕΤ;

    Εγώ στην πληροφορική είμαι αναλφάβητος. Ανήκω στους εραστές της γραφής και μάλιστα σε πολυτονικό. Κάποιος φίλος προσφέρθηκε να μου ανοίξει σελίδα στο ΙΝΤΕΡΝΕΤ, αλλά εγώ δεν την είδα ποτέ.

    (σημείωση Webmaster: Ο Θανάσης αναφέρεται για τη σελίδα που έχετε μπροστά σας.)

    Κλείνοντας πες μου τις πιο δυνατές συγκινήσεις αυτής της παραγωγής.

    Είναι πολλές. Θα σταθώ σε δύο. Στη συμμετοχή της παιδικής χορωδίας του Τυπάλδου που ήταν συγκλονιστική. Στην αρχή τα παιδιά τραγουδούν Δροσίνη και στη συνέχεια λένε τα λόγια του Καλαμίτση με μια δυναμική που δείχνουν ότι μπαίνουν κατευθείαν στο νόημα. Όμως και η συμμετοχή των παιδιών από την κοινότητα απεξάρτησης Στροφή, ήταν κάτι το μοναδικό. Αλίμονο αν αποκλείσουμε από την κοινωνία τα παιδιά αυτά. Όταν πήγα στη Στροφή και συναντήθηκα με τα παιδιά, στην πρώτη γνωριμία ο καθένας μου έλεγε το όνομα του και πόσους μήνες και πόσες μέρες ήταν καθαρός. Αυτό ήταν πιο συγκλονιστικό από τη συμμετοχή τους.

    και το λινκ: http://alex.eled.duth.gr/Htmlfiles/mousiki.htm



    Lansetris
    11.12.2006, 00:06
    Αποκαλυπτική η συνέντευξη και πλήρης (;) δισκογραφία. Μπράβο roulgr.

    roulgr
    11.12.2006, 13:09
    Οντως Lansetris... καποτε στην Πολη μου σε ραδιοφωνικο σταθμο τον ακουσα
    live...με την κιθαρα του,ηταν απολαυση ερμηνευτικα και οχι μονο...εχει ενα παθος με ολα αυτα που πιστευει,τοσο που στο τελος σε κανει ν'αναρωτιεσαι.."τι κανω εγω;"
    ποσα απο αυτα που εχω μεσα μου τα "δινω " προς τα εξω;

    Καλο απογευμα!!!


    Anthos
    11.12.2006, 13:54
    Με τον Άσιμο δεν ξέρω πόσο φίλοι ήταν. Η μόνη αναφορά που έχω διαβάσει ήταν ότι ο ΘΚ ήταν υπέυθυνος σε μια σκηνή και πήρε τον Άσιμο μέσα όταν αυτός είχε διωχθεί από αλλού. Κάποια φάση ο ΘΚ έφυγε και όταν επέστρεψε είπε ότι έδιωξε τον Άσιμο διότι έιχε πάρει πολύ "αέρα"...Δεν ξέρω μετά αν τα βρήκαν ή αν ήταν φίλοι...

    Πάντως το ομολογώ ότι δεν έχω ακούσει τίποτε από ΘΚ και μου κινήσατε την περιέργεια...
    eve-gr2000
    15.04.2007, 22:27
    Καλησπέρα παιδιά.

    Ψάχνω 1 CD του Θαν. Γκαϊφυλλια, αλλά έμαθα ότι κάνει μόνος του τη διακίνηση των δίσκων του, παίρνεις τηλ. στο δισκάδικό του στην Κομοτηνή και στο στέλνει με αντικαταβολή.

    Έχετε ιδέα πως μπορώ να βρώ το τηλέφωνο? Η εναλλακτικά πώς θα μπορούσα να βρω τα CD του? Αν κάποιος γνωρίζει το τηλ. και μπορεί να το παραθέσει θα με βοηθούσε απίστευτα. Μήνες ψάχνω.

    Ευχαριστώ εκ των προτέρων.
    jorge
    06.04.2009, 16:42

    Τον Θανάση Γκαϊφύλια μπορείτε να τον βρειτε πολύ κοντά, εδώ στο MusicHeaven. Είναι μέλος μας εδώ και αρκετό καιρό. Ρίξτε μια ματιά στο blog του.


    998
    13.11.2009, 18:34

     

     

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : 998 στις 10-03-2010 10:56 ]


    roulgr
    14.11.2009, 08:03

    998...φιλες και φιλοι!

    Δεν ξερω αν τον ακουσατε την προηγουμενη Κυριακη στο ραδιοφωνο της ΝΕΤ σε συζητηση που ειχε με "την φωνη του πολυτεχνειου" και που προσφατα επιασε στα εξαρχεια σε μια εμπλοκη το...κρατος..

    Παιδια ο Γκαϊφυλιας εδωσε ρεστα...για την μουσικη,για τα δρωμενα στην πολη του,για το συστημα....

    φωναζε,θυμωνε,εβριζε...αν ημουν ενας απο αυτους που κατηγγηλε νομιζω πως θα του ζητουσα τουλαχιστον συγγνωμη!

    Και ναι :

    Ο Θανάσης όλες τις Δευτέρες του Νοεμβρίου 2009 θα είναι στο Κύτταρο της Αθήνας...38 χρόνια μετά!!!

     


    kithara-woman
    14.11.2009, 11:44

    Είχα πάει την Δευτέρα που μας πέρασε στο Κύτταρο και είναι καταπληκτικά.Πολυ ωραίο πρόγραμμα,ακουστικό,χωρίς πολλές εντάσεις.Καταπληκτικά τραγούδια.Καταπληκτικός κι ο ίδιος,μου άρεσε πολυ που ανάμεσα στα τραγούδια έλεγε ιστοριούλες, και η Λήδα που τραγουδάει μαζί εξίσου καλή,πολυ καλή επιλογή τραγουδιών και η ίδια συμπαθέστατη και πολυ επικοινωνιακή.Αξίζει να πάτε,όσοι έχετε τη δυνατότητα.Από τις πολυ καλές προτάσεις,για όσους ακούν τέτοια μουσική,γιατί όπως πάντα είναι όλα θέμα προσωπικού γούστου.

    Η ''εκδρομή''... Το θεωρώ αυτό το τραγούδι ένα από τα καλύτερα που έχω ακούσει,το έχω στο top 20 των τραγουδιών που μου αρέσουν(αν μπορώ να διαλέξω μονο τόσα λίγα τραγουδια,καθως μου αρέσουν εκατοντάδες).

    {#emotions_dlg.thumbup}


    998
    19.11.2009, 22:04

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : 998 στις 10-03-2010 10:56 ]