Το Ελληνικό Κέντρο Καταναλωτών καλεί τους πολίτες να συμμετάσχουν στο μποϊκοτάζ του φρέσκου γάλακτος με τιμή άνω του 1 ευρώ το λίτρο, από 9 Ιουνίου έως 19 Ιουνίου 2008.
Σε ανακοίνωσή του το Κέντρο σημειώνει: «Η Ελλάδα είναι η χώρα παράδεισος για τα καρτέλ μεγάλων πολυεθνικών εταιρειών προϊόντων ευρείας κατανάλωσης.
» Οι μεγάλες βιομηχανίες παραγωγής γάλακτος, οι οποίες κατηγορήθηκαν για καρτέλ από την Επιτροπή Ανταγωνισμού και καταδικάσθηκαν, αντί να συμμορφωθούν, εξακολουθούν την αύξηση της τιμής του γάλακτος φθάνοντας να πωλείται το λίτρο σήμερα, γύρω στο 1,34-1,40 ευρώ όταν αγοράζεται από τον παραγωγό 0,44-0,47 ευρώ, ενώ στις άλλες χώρες της ΕΕ με μεγαλύτερους μισθούς πωλείται κάτω από 1 ευρώ το λίτρο».
Σε αποχή από το φρέσκο παστεριωμένο γάλα που κοστίζει πάνω από 1 ευρώ, καλεί τους καταναλωτές και η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ενώσεων Καταναλωτών «Η Παρέμβαση» για το διάστημα από 9 Ιουνίου μέχρι 14 Ιουνίου.
Οι εκπρόσωποι της Ομοσπονδίας υπενθύμισαν σε συνέντευξη Τύπου ότι μέλη της είναι 14 ενώσεις καταναλωτών από όλη τη χώρα και στην πρώτη αυτή δράση της συμμετέχουν 18 ενώσεις καταναλωτών από όλη τη χώρα, προκειμένου να δηλώσουν με αυτό τον τρόπο τη διαμαρτυρία τους ενάντια στην ακρίβεια.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ομοσπονδίας, σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες η τιμή που καταβάλλει ο Έλληνας καταναλωτής, είναι αυξημένη πάνω από 45%, ενώ σύμφωνα με τα στοιχεία του ΕΛΟΓ, η τιμή του φρέσκου γάλακτος στη χώρα μας για τον παραγωγό τον τελευταίο χρόνο ακολουθεί μια καμπύλη.
Τον περασμένο Ιούλιο η μέση τιμή ήταν κάτω από 37 λεπτά το λίτρο, κορυφώθηκε τον Ιανουάριο του 2008 φτάνοντας τα 46 λεπτά και στη συνέχεια άρχισε η πτωτική πορεία. Το Μάρτιο ήταν 44 λεπτά, ενώ η ΠΑΣΕΓΕΣ κάνει λόγο για πίεση των εταιρειών να πέσει ακόμα έως και 10 λεπτά.
Συνεπώς, όπως τονίστηκε, με βάση την τιμή παραγωγού, το τελικό προϊόν φτάνει στον καταναλωτή σε τριπλάσια τιμή και μολονότι η τιμή παραγωγού μειώνεται, η τιμή καταναλωτή αυξάνεται.
Οι εκπρόσωποι των καταναλωτών σημείωσαν ότι με τη δράση τους αυτή «θέλουν να πουν ένα δυναμικό 'στοπ' στις ανατιμήσεις που έφτασαν ακόμα και το 12% μέσα σε ένα χρόνο» και στόχος τους είναι η άμεση μείωση της τιμής του γαλακτος και η εξασφάλιση της ποιότητας και ασφάλειας στα καταναλωτικά αγαθά.