Το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Βορείου Αιγαίου
και το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας
παρουσιάζουν
“Ο Μεγαλέξανδρος
και ο καταραμένος Δράκος”
Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών
3,4,5 Οκτωβρίου 2008
Θέατρο Βεάκη
Έναρξη παραστάσεων: Σάββατο 11 Οκτωβρίου 2008
Το ΔΗΠΕΘΕ Βορείου Αιγαίου και το ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας, μετά τη μεγάλη τους επιτυχία στο ΠΑΛΛΑΣ (Φεβρουάριος 2008), θα παρουσιάσουν τη θεατρική παράσταση “Ο Μεγαλέξανδρος και ο καταραμένος Δράκος”, σε κείμενο και σκηνοθεσία Δήμου Αβδελιώδη, στις 3,4, και 5 Οκτωβρίου στο ΘΕΑΤΡΟ της ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ στο πλαίσιο των φετινών, 43ων, ΔΗΜΗΤΡΙΩΝ του Δήμου Θεσσαλονίκης και από τις 11 Οκτωβρίου στο ΘΕΑΤΡΟ ΒΕΑΚΗ.
Πρόκειται για μια νέα θεατρική πρόταση που συνδυάζει τη μαγεία του αυθεντικού θεάτρου με τη γοητεία του θεάτρου Σκιών και έτυχε μεγάλης και συγκινητικής αποδοχής από το κοινό όλων των ηλικιών αλλά και την κριτική.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ
Χώρος: Θέατρο της Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών, Εθνικής Αμύνης 2, τηλ. 2310 288000
3 Οκτωβρίου, ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ: 10.00 πρωινή για σχολεία
21.00 βραδινή,
4 Οκτωβρίου, ΣΑΒΒΑΤΟ: 19.00 απογευματινή
21.00 βραδινή
5 Οκτωβρίου, ΚΥΡΙΑΚΗ: 11 00. πρωινή
19.00 απογευματινή
Τιμές εισιτηρίων: 20 ευρώ, παιδικό- φοιτητικό 15 ευρώ
Προπώληση εισιτηρίων
ΚΙΟΣΚΙ- Πλατεία Αριστοτέλους
Βιβλιοπωλείο ΙΑΝΟΣ- Αριστοτέλους 7, τηλ. 2310 276447
Πληροφορίες επικοινωνίας
Αναστασία Γρηγοριάδου, τηλ. 6976 017474
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ
Χώρος: Θέατρο Βεάκη, Στουρνάρη 32- Πολυτεχνείο τηλ. 210 5223522
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ: 21:00 βραδινή
ΣΑΒΒΑΤΟ: 21:00 βραδινή
ΚΥΡΙΑΚΗ: 11:00 πρωινή και 19:00 απογευματινή
Διάρκεια παράστασης: 80 λεπτά
Τιμές εισιτηρίων: 20 ευρώ- κανονικό, νεανικό- φοιτητικό 15 ευρώ
Προπώληση εισιτηρίων: Θέατρο Βεάκη, Στουρνάρη 32- Πολυτεχνείο
Τηλ.επικοινωνίας θεάτρου: 210 5223522.
Χωρητικότητα θεάτρου: 400 Θ πλατεία, 130 Θ εξώστης.
Πληροφορίες επικοινωνίας
Γιάννα Τριανταφύλλη 6944 902980
Γιάννης Παλαβούρας 6937 658980
jjpro@ath.forthnet.gr
Λίγα λόγια για το έργο
Ένας δράκος καταλαμβάνει το υδραγωγείο, τη μοναδική πηγή που τροφοδοτεί την πόλη. Εξαναγκάζει έτσι τους κατοίκους να πηγαίνουν να του ζητάνε νερό και αυτός να τρώει όσους θέλει. Ο φόβος καταλαμβάνει τους πάντες. Η τοπική εξουσία του Βεζύρη παρεμβαίνει ρυθμιστικά και αποφασίζει να κάνει κλήρωση για το ποιος θα είναι κάθε μέρα το θύμα του Δράκου, ώστε να μη διαταράσσεται η κοινωνική οργάνωση της πόλης από τον πάνδημο φόβο και πανικό. Μια μέρα ο κλήρος πέφτει στη μοναχοκόρη του Βεζύρη. Ο Χατζηαβάτης έχοντας ορισθεί να ειδοποιεί κάθε ξημέρωμα προσωπικά και μυστικά τα υποψήφια θύματα, έρχεται να το πει συντετριμμένος στη Βεζυροπούλα που υπεραγαπά. Φτάνοντας μπροστά στο Σεράι πέφτει πάνω στον Καραγκιόζη που κοιμάται φαρδύς πλατύς μέσα στο δρόμο. Το θορυβώδες ξύπνημά του προκαλεί την επέμβαση του Βεληγκέκα, υπεύθυνου της φρουράς, και τα πράγματα περιπλέκονται…
Η ταυτότητα της παράστασης
Η ιδέα του έργου στηρίζεται στο μοτίβο της δρακοκτονίας, προσφιλές θέμα των παραμυθιών και του θεάτρου Σκιών με πολλές παραλλαγές από τις οποίες οι πιο γνώριμες είναι «Ο Μεγαλέξανδρος και το καταραμένο φίδι» του Παναγιώτη Μιχόπουλου και «Ο Μεγαλέξανδρος και ο καταραμένος όφις», του Σωτήρη Σπαθάρη που ενέπνευσαν το σχετικό χορόδραμα της Ραλλούς Μάνου με την μνημειώδη μουσική του Μάνου Χατζιδάκι.
Η μήτρα αυτής της παράδοσης ανάγεται στην ελληνική μυθολογία όπου ο Απόλλωνας (αργότερα Άγιος Γιώργης) σκοτώνει το Δράκο στους Δελφούς και ιδρύει το Μαντείο, ως μνημείο και χώρο λατρείας της επικράτησης του φωτός και της γνώσης επάνω στο σκοτάδι και την άγνοια.
Η νέα συγγραφή του έργου επιχειρεί να αποδώσει το διαχρονικό και πάντα επίκαιρο χαρακτήρα αυτού του μύθου, που στην πραγματικότητα συμβολίζει την καθημερινή και ασταμάτητη πάλη που καλούμαστε να δώσουμε απέναντι σε κάθε φόβο που ορθώνεται μέσα μας, ή έξω μας, σα Δράκος, για να αναστείλει ή να ματαιώσει, ίσως τα πιο δημιουργικά και εμπνευσμένα μας όνειρα.
Η πλοκή ξεφεύγει από το ηθογραφικό πλαίσιο και γίνεται αλληγορική για να αγγίζει δομικά ένα ευρύτερο πεδίο σκέψης εμπεριέχοντας σημερινά ζητήματα, που μας προβληματίζουν και μας απασχολούν μέσα σ’ ένα νέο παγκοσμιοποιημένο κόσμο όπου κυριαρχούν ανεξέλεγκτα κάθε λογής Δράκοι.
Η παράστασή μας αντλεί στοιχεία από τον Καραγκιόζη και την αισθητική του θεάτρου Σκιών, όμως είναι μια πρωτότυπη θεατρική πρόταση με πέντε ηθοποιούς και τέσσερις μουσικούς, σαν σύγχρονη λαϊκή όπερα.
Ξεκινήσαμε τις παραστάσεις μας τον περσινό Νοέμβριο στη Χίο και την Πάτρα με ενθουσιώδη υποδοχή και αποκορύφωμα τις παραστάσεις στο Θέατρο ΠΑΛΛΑΣ στην Αθήνα τον περασμένο Φεβρουάριο, που ξεπέρασε κάθε μας προσδοκία από την προσέλευση του κοινού και τις εγκωμιαστικές κριτικές.
ο Μεγαλέξανδρος και ο καταραμένος Δράκος
Συντελεστές Παράστασης
Κείμενο - Σκηνοθεσία
Δήμος Αβδελιώδης
Μουσική - Στίχοι τραγουδιών
Βαγγέλης Γιαννάκης
Σκηνικά - Σκηνικές κατασκευές
Έβης Χρήστου
Κοστούμια - Μάσκες
Μαρία Πασσαλή
Σκηνικός χώρος - Χορογραφία - Φωτισμοί
Δήμος Αβδελιώδης
Βοηθός σκηνοθέτη - Εφαρμογή κίνησης
Άννα Μπόη
Βοηθός σκηνοθέτη
Μίτσυ Ακογιούνογλου
Κινησιολογική προετοιμασία
Μαργαρίτα Μάντακα
Μαριμίλλη Ασημακοπούλου
Διανομή
Καραγκιόζης: Κωνσταντίνος Πασσάς
Χατζηαβάτης: Θανάσης Zέρβας
Γοργόνα - Βεζυροπούλα: Μαρκέλλα Γεωργαλά
Υπασπιστής – Μεγαλέξανδρος: Φένια Mάγιου
Βεληγκέκας – Μπαρμπαγιώργος: Αντώνης Δημητροκάλη
Πετεινάρια
Φένια Μάγιου, Μαρκέλλα Γεωργαλά, Αντώνης Δημητροκάλης
Βατράχια
Θανάσης Ζέρβας, Μαρκέλλα Γεωργαλά, Φένια Μάγιου
Παίζουν και ενορχηστρώνουν οι μουσικοί:
Αβδελιώδης Αλέξανδρος
πιάνο, μαντολίνο
Αβδελιώδης Γιάννης
τύμπανα, κρουστά, μεταλλόφωνο
Βενιζέλος Γιάννης
κιθάρα κλασσική, ακορντεόν
Παπούλιας Μάριος
βιολί, φλάουτο
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ
Ο Δήμος Αβδελιώδης γεννήθηκε το 1952 στη Χίο. Σπούδασε στη Φιλοσοφική σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών και παρακολούθησε παράλληλα μαθήματα υποκριτικής στη Δραματική Σχολή ΑΘΗΝΩΝ.
Καλλιτεχνική διεύθυνση του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Βορείου Αιγαίου από το 1997 ως το 2000 και από το 2004 ως σήμερα.
Φιλμογραφία:
1982 – «Αθέμιτος συναγωνισμός» -1ο Βραβείο Κριτικής Επιτροπής Φεστιβάλ Δράμας 1984, και βραβείο κοινού.
1987 – «Το δέντρο που πληγώναμε» - Α' Βραβείο στο Φεστιβάλ Βερολίνου 1987 από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ταινιών Νεότητας, επίσημη συμμετοχή της Ελλάδας στο Φεστιβάλ Κανών το 1987 στην Εβδομάδα της Κριτικής (Semaine de la critique), Χρυσός και Αργυρός Ελέφαντας καλύτερης ταινίας και σκηνοθεσίας στο Φεστιβάλ Νέου Δελχί κ.α.
1990 – «Νίκη της Σαμοθράκης» -Κρατικό βραβείο ποιότητας ταινίας , βραβεία μουσικής, μακιγιάζ και ήχου στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης.
1999 – «Η εαρινή σύναξις των αγροφυλάκων» - Κρατικό βραβείο σκηνοθεσίας (1999), Βραβείο Π.Ε.Κ.Κ., Βραβείο FIPRESCI (2000), Βραβείο Κοινού, Τέσσερα βραβεία στο Φεστιβάλ Βερολίνου και συμμετοχή σε πολλά διεθνή Φεστιβάλ. Επιλεγμένη από την Πανελλήνια Ένωση Κριτικών ως μία από τις 10 καλύτερες ταινίες του Ελληνικού Κινηματογράφου (Μάρτιος 2007)
Θέατρο:
1992, "Μορφές από το έργο του Βιζυηνού", με την Άννα Κοκκίνου.
1995, "Τρία ελληνικά παραμύθια", με την Αγνή Στρουμπούλη.
2001, "Λίγα απ' όλα" (Καραγκιόζης), του Αντώνη Μόλλα.
2003, "Άσμα Ασμάτων", του Σολομώντα.
2007, "Το μόνον της ζωής του ταξείδιον", του Γεωργίου Βιζυηνού
2007, ‘’ Ο Μεγαλέξανδρος και ο καταραμένος Δράκος’’ του Δήμου Αβδελιώδη.