Λοιπόν...Μεγάλο θέμα.Θα ήθελα να σχολιάσετε τον θεσμό αυτό και να εκφέρετε απόψεις υπέρ ή κατά αυτού.Προσωπικά πιστεύω πως μας πάει πίσω σε μαύρα καθεστώτα,εκεί που επικρατούσε ο συχρονισμένος βηματισμός και η απόδοση τιμής στους "επισήμους"...Σε μια εποχή που τα νέα παιδιά δε γνωρίζουν ιστορία και αδιαφορούν για αυτή,ο θεσμός της παρέλασης δεν είναι ο κατάλληλος τρόπος για να αποδόσουμε φόρο τιμής σε ήρωες που έδωσαν τη ζωή τους για να είμαστε εμέις ελεύθεροι.Σήμερα η παρέλαση θυμίζει πασαρέλα...Και για να κλείσω,σας παραθέτω ένα βίντεο για να καταλάβετε τι μου φέρνει στο μυαλό αυτος ο θεσμός...
Σημερα εκανα παραλαση με το σχολειο μου.. Προσωπικα το θεωρω ανουσιο.. Δεν προσφερει τιποτα στα παιδια! Απο την στιγμη που κατι ειναι υποχρεωτικο και οταν ζηταν εθελοντικα υπαρχει ελαχιστη συμμετοχη[τα παιδια αυτα συμμετηχαν για να χασουν μαθημα...] δεν νομιζω πως υποχρεωνοντας μας να παρελασουμε θα νιωσουμε κατι παραπανω απο αυτο που νοιωθουμε για αυτη τη "γιορτη".. Δεν θα μας δημιουργηθουν προβληματισμοι ουτε καν θα μπουμε στον κοπο να σκεφτουμε γιατι "γιορταζουμε" αυτη τη μερα..
Παντα οταν κανουν γκαλοπ οι δημοσιογραφοι παιρνουν διαφορες απαντησεις που προκαλουν γελιο αλλα απεχουν πολυ απο τα γεγονοτα που εγιναν τοτε.. Οποτε ποιο το νοημα και ποια η ουσια??
Είμαι υπέρ.
Είναι μια συμβολική κίνηση για να δείξουμε οτι η γενιά μας δεν ξεχνάει τους αγώνες των παππούδων μας και εκτιμάει τους τόσους νεκρούς που υπήρξαν, για να είμαστε ελεύθεροι. Είναι επίσης μια αφορμή, ώστε κάποια παιδιά - που ίσως δεν είναι σαν τα άλλα - να ψαχτούν λίγο περισσότερο.
ΟΚ, οπτικά μπορεί να μην είναι κάτι όμορφο, αλλά ο συμβολισμός είναι ισχυρός. Όταν τιμούμε κάποιους, δεν το κάνουμε επειδή κάτι μας προσφέρει, αλλά επειδή σεβόμαστε και εκτιμούμε την προσφορά κάποιων.
Αν κάποιος είναι κατά, καλό είναι να προτείνει εναλλακτικούς τρόπους τιμής.
Aδιάφορο.
Σημασία έχει ότι όσοι πάνε το κάνουν για να χάσουν μάθημα, ενώ είναι απαράδεκτπ για εμένα το να συμμετέχουν αλλοδαποί, πόσο μάλλον σημαιοφόροι.
Όχι γιατί είμαι εθνικιστής, απλά δεν έχει λογική.
Παράθεση:
|
Εγώ αντιθέτως δέν θεωρώ οτι -τουλάχιστον τώρα πιά-συμβολίζει κάτι σέ κάποιους η μαθητική -ή όποια άλλη παρέλαση.Αλλωστε,σέ όλα τά σχολεία γίνονται διάφορες εκδηλώσεις στίς εθνικές επετείους (ομιλίες κλπ κλπ) γιά νά τιμηθούν οι πεσόντες υπέρ πατρίδας.
Εξ άλλου,ο "θεσμός" τής παρέλασης δέν καθιερώθηκε γιά νά τιμούνται οι εκάστοτε νεκροί υπέρ πατρίδος,αλλά γιά νά γίνεται επίδειξη δυνάμεως από την χώρα.
Προσωπικά,ποτέ δέν θυμάμαι το σχολείο μας να έκανε παρελάσεις στίς εθνικές επετείους (καί σημειωτέον οτι όταν πήγαινα εγώ στό σχολείο,ήταν εποχή τής χούντας..).Αντ'αυτού,διοργανώνονταν εκδηλώσεις και ομιλίες καί επίσης τά τελευταία χρόνια που ήμουν μαθητής ανεβάζαμε και θεατρικές παραστάσεις μέ σχετική θεματολογία.Πιστεύω πως κάτι τέτοιο είναι απείρως ουσιαστικώτερος τρόπος απόδοσης τιμής στούς πεσόντες.
-----------------
Στην αγορά τού Αλ-Χαλίλι σέ τραβούσαν κάτι σκύλοι
[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : Hastaroth στις 25-03-2009 20:58 ]
Σαφώς και είναι προτιμότερο, αλλά πιστεύεις οτι θα καθιερωθεί σε κάθε σχολείο; Είναι θέμα πόσο μερακλής είναι κάποιος καθηγητής. Αν δεν υπάρχει τέτοιος, δε θα γίνεται τίποτα.
Κάτι πρέπει να γίνεται για αυτές τις μνήμες. Απ' όλους. Προς το παρόν είναι η παρέλαση, που προσωπικά την βλέπω και σαν παράδοση-έθιμο. Ίσως και γι' αυτό δε με χαλάει.
Το βρίσκω λίγο παιδαιρώδες (για να μην μιλήσουμε για οτυς κινδύνους που επιφυλάσει) να πιστέυουμε οτι παρελάυνοντας αποδίσουμε φόρο τιμής σε όσους αγωνίστηκαν.ίσως να το κάνουμε προσχηματικά και εξωτερικά.Μήπως όμως έιναι και λίγο υποκριτικό να αποδιδουμε τιμές δυο τρεις φορες τ χρονο και όλες τις άλλες μέρες να είμαστε "αλλού"?
Πιστευω οτι ουσιατικότερος φόρος τιμής αποδίδεται με το τρόπο ζωής μας και με τις αρχες που επιλέγουμε να ζήσουμε.Τις καθημερινές μας επιλογές και τις καθημερινές μας κουβέντες.
Θα εκμεταλλευτούμε τον διπλανό μας?Θα έιμαστε αγενείς μόνο και μόνο επειδή δεν θα ξαναδούμε ποτέ μας κάποιον?Και άλλα τέτοια ερωτήματα...
Η "δύσκολη" και "επίπονη" σταση ζωής ενάντια στην ασχήμια και στη χυδαιότητα που μας περιβάλει (σε κάααθε τομέα) πιστευω οτι έιναι ενδειξή πολύ μεγαλυτερου σεβασμού και συμπονοιας προς εκέινους που έπεσαν και τους αγώνες τους.Ο δικός μας καθημερινός ταπεινός αγώνας και όχι οι κάθε είδους παρελάσεις ή μιλιταριστικές φανφάρες.
(Τα άλλα περι φασιστικών καταλοίπων και ποιος καθιέρωσε τις παρελάσεις είναι γνωστά)
Ειδικά στην Ελλάδα του σήμερα οι μαθητικές παρελάσεις θα έλεγα εξηρετούν χιλιάδες αρρωστημένς διαδικάσιες και κόμπλεξ της κοινωνίας.Οτιδήποτε εκτός απο αποδοση τιμών...
βασικα εγω ως μαθητης την βλεπω τελειως ανουσια.σαφως και πρεπει να τιμαμε τους "παλιους" αλλα πλεον ολοι οι μαθητες το κανουν ειτε για να περασει η ωρα,η για να χασουν μαθημα.οποτε ο καθε φορος τιμης καταπατειτε για τα συμφεροντα του καθενος.δεν θα αλλαξει κατι δυστυχως..το ιδιο πραγμα συμβαινει και θα συμβαινει...εδω θα μαστε και του χρονου και θα λεμε τα ιδια..
Παράθεση:
|
Ακριβώς για τους λόγους αυτούς είμαι κι εγώ υπέρ!
Τα σύμβολα δεν απλώς ανούσια "σχήματα". Δεν ήταν ΗΛΙΘΙΟΙ όσοι αγωνίστηκαν γι' αυτόν τον τόπο έχοντας μπροστά τους "σημαίες" και "σύμβολα". Κάτω από το "σύμβολο" μπορεί να δίνει μορφή ένας λαός στην ταυτότητά του. Και η παρέλαση ένα σύμβολο είναι. Σύμβολο τιμής. Και μην αρχίσουμε πάλι τα γνωστά... ότι δήθεν οι "τιμές" αποδίδονται με άλλον τρόπο πιο ουσιαστικό, όπως για παράδειγμα αν έχουμε όλους τους αγωνιστές αυτούς στη μνήμη μας ή άλλα παρόμοια -ωραία και σεβαστά κατα τ' άλλα- φιλοσοφικά. Ναι, ασφαλώς και ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ να αποδίδονται έτσι οι τιμές, αλλά όταν μένουμε μόνοι μας στο σπίτι μας το τελευταίο που θα θυμηθούμε είναι οι αγωνιστές του 21 και οι τιμές που πρέπει να τους αποδώσουμε με τον τρόπο που ζούμε. Με κάποιον τρόπο πρέπει κι εμείς οι ίδιοι να ΠΡΟΚΑΛΟΥΜΕ έστω συμβολικά, έστω μια φορά το χρόνο τη μνήμη μας και με κάποιον τρόπο πρέπει να ΠΕΡΑΣΟΥΜΕ με παραστατικότητα στα παιδιά μας αυτό που, όσο κι αν θα θέλαμε να τους μεταφέρουμε με λόγια, δύσκολα θα μπορούσαμε, γιατί ούτε κι εμείς καταλαβαίνουμε πώς να το κάνουμε... Ίσως και μόνη η συμμετοχή ενός μικρού παιδιού που παρακολουθεί με χαρά την παρέλαση κρατώντας μια σημαία στο χέρι και νιώθοντας ότι πρόκειται περί γιορτής και τίποτα παρα πάνω, είναι ο καλύτερος συμβολισμός που επιτυγχάνεται με όλο αυτό το, κατά τα άλλα, πανηγύρι. Μπορεί κάποια στιγμή -όπως πολλοί το κάναμε- να ανατρέξει σε κάποιο βιβλίο μόνο του, για να δει ποιοί ήταν αυτοί οι θεότρελοι έλληνες που μετά από 400 χρόνια σκλαβιάς αποφάσισαν να αλλάξουν όλο το σκηνικό της ιστορίας μας...
Μην υποτιμάτε τόσο εύκολα την αξία του "συμβολισμού" σε όλα. Κάποιοι που είστε διανοητικά πιο προχωρημένοι ίσως βέβαια να μην τον έχετε ανάγκη. Για ρωτήστε όμως και τα παιδιά -που ίσως άλλη ΑΛΗΘΕΙΑ απ' αυτά στον κόσμο δεν υπάρχει- τι καταλαβαίνουν καλύτερα -με το "αδύνατο" δήθεν κατα τ' άλλα μυαλουδάκι τους καλύτερα: τα "λόγια" και τα "βαθιά αισθήματα" και τις "ωραίες ιδέες για ουσιαστικές πράξεις και κινητοποιήσεις" ή τις "εικόνες"...; Τι τους αρέσει καλύτερα: ένα βιβλίο ή μία παράσταση...;
Έχουμε κάνει τα απλά, δύσκολα...
Όταν φτάνουμε στο σημείο να μη βρίσκουμε αξία σε τίποτα, ούτε στη γλώσσα, ούτε στα σύμβολα της ιστορίας, ούτε σε αρχές και αξίες που συνόδευαν χρόνια και χρόνια της ιστορία μας, και ξαφνικά -λες και γεννηθήκαμε αυτά τα χρόνια οι γενιές των ΠΑΝΕΞΥΠΝΩΝ που τα ξέρουν όλα και τα βλέπουν όλα ΥΠΕΡΑΝΩ και με ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΟΤΗΤΑ δήθεν- τα καταργούμε όλα, τότε το έχουμε χάσει το παιχνίδι... είμαστε απλώς "ζωντανά με ρούχα" που κινούμαστε από 'δω κι από 'κει, χωρίς να ανήκουμε πουθενά, χωρίς να καταλαβαίνουμε νοήματα πολύ πιο βαθιά απ' αυτά που νομίζουμε πως ξέρουμε να μεταφράζουμε...
Τέτοια μυαλά πολύ δύσκολα καταλαβαίνουν τι σήμαινε ο λόγος του Νίκου Καζαντζάκη στην Ασκητική του ότι "σέρνουμε τις γενιές όλων των προγόνων μας στην πλάτη μας στην ανηφόρα" και τι σημαίνουν τα λόγια του Σαββόπουλου για την αξία ελληνικής γλώσσας -όπως ήταν- που θα τον βρείτε εδώ: http://www.antibaro.gr/culture/mg/cavafy.html ,
όσο κι αν κατα τ' άλλα μπορεί τα ίδια μυαλά, χάριν του προοδευτισμού που επικαλούνται ή υπονοούν, διατυπώνοντας τέτοιες ωραίες και προοδευτικές απόψεις, να ενσωματώνουν συχνά στο λόγο τους τα ονόματα του Καζαντζάκη ή του Σαββόπουλου...
Όλα έχουν τη σημασία τους. Μην τα μπερδεύουμε όλα στο μυαλό μας. Γιατί από την άλλη, για να το πω πιο απλά, όταν κι εμείς, από φόβο μήπως και θεωρηθούμε αναχρονιστικοί, συδέουμε κάθε τι που σχετίζεται με παρέλαση ή δημοτικό τραγούδι ή σημαίες ή σύμβολα με τη Χούντα ή ό,τι άλλο, τότε γινόμαστε περισσότερο φασίστες απ' όσο προσπαθούμε να αποφύγουμε.
Πόσα και πόσα δεν πλήρωσε αυτό το κατακαημένο δημοτικό τραγούδι, για να διώξει από πάνω του τη ρετσινιά της Χούντας. Έπρεπε να έρθει ο Νταλάρας να δικαιώσει τον Χρόνη Αηδονίδη, έπρεπε να επιβληθεί μια Δόμνα Σάμίου και να πείσουν να ανοίξουν τα Μέγαρα και τα Ηρώδεια και να ακουστεί μέσα τους το δημοτικό τραγούδι, για να πειστούν κάποιοι να μην το συγχέουν απαραίτητα με τον Παπαδόπουλο... Αυτή η σύγχυση υπήρξε πολύ χειρότερος "συμβολισμός" αλλά πολλοί λίγοι το κατάλαβαν στην ιστορία αυτού του τόπου...
(Όσο επίσης για τους μαθητές που συμμετέχουν και όλοι ξέρουμε ότι κάνουν χαβαλέ, γιατί κι εμείς το ίδιο κάναμε, αυτό δεν είναι επιχείρημα για την κατάργηση της παρέλασης. Η παρέλαση και οποιοδήποτε άλλο σύμβολο δρα πολύ αργότερα στις ψυχές μας, στον καθένα ανάλογα με το "ύφασμα" της ψυχής του.... Έτσι λειτουργούν ανέκαθεν τα οποιαδήποτε είδους σύμβολα.)
-----------------
"Επειδή οι άνθρωποι, ως επί το πλείστον, είναι φιλόδοξοι, αναγκαστικά τους αρέσει να κακολογούν τον πλησίον τους": Αριστοτέλης
[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : gate στις 26-03-2009 01:34 ]
[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : gate στις 26-03-2009 01:38 ]
[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : gate στις 26-03-2009 01:43 ]
Δεν νομίζω αγαπητέ gate ότι αμφισβητεί κανείς την αξία των συμβόλων. Η σημασία των συμβόλων ξεπερνά ιδεολογικά φράγματα. Απλά δεν αντιλαμβάνομαι τον συμβολισμό , όπως λες και εσύ, της μαθητικής παρέλασης
Το σύμβολο όμως εξ ορισμού συμβολίζει κάτι. Σύμβολα κενά ουδεμία σημασία έχουν. Ε για αυτό το Κάτι πιστεύω ότι έχει μεγαλύτερη σημασία να μιλήσουμε «στα παιδιά μας».
Έχουν καμία σημασία ή εξυπηρετούν κανένα η «απόδοση τιμών» με μια λατρευτικού τύπου «ακολουθία» χωρίς κάποια παραπάνω σημασία για την ζωή μας σήμερα? Πιστεύετε ότι έτσι «ευχαριστούμε» τις ψυχές των πεσόντων? Έχουν καμία ανάγκη οι ψυχές αυτών των ανθρώπων από προσχηματικές φιέστες για να δικαιωθούν?
Μήπως όλα αυτά τα κάνουμε για να νιώσουμε εμείς λυτρωμένοι και να πούμε «πως κάναμε το καθήκον μας»?Η κληρονομία δεν είναι μόνο ευλογία είναι και φορτίο. Έτσι λοιπόν κάνουμε το δικό μας χρέος απέναντι στο παρελθόν?
Δεν το βρίσκετε λίγο άδικο? Στις αρχές που οδήγησαν ζωές να απαντάμε με ταραταζούμ παρελάσεις μόνο και την άλλη μέρα να συνεχίζουμε την ζωή μας κανονικά?
Δεν λέω ότι πρέπει κάθε μέρα να έχουμε στο μυαλό μας ότι με τις πράξεις μας πρέπει να αποδώσουμε τιμές.. Αν είμαστε αυτοί που πρέπει να είμαστε δεν θέλουμε καμία επιβεβαίωση από κανέναν και κανέναν να μας πει «μπράβο τώρα το έκανες το χρέος σου»…απλά όταν βλέπεις τους άλλου να αποδίδουν τιμές με προσχήματα αντιλαμβάνεσαι ότι εσύ το καθήκον σου το κάνεις κάθε μέρα….
Το όλο σκηνικό μου θυμίζει την σχέση θεού και εκκλησίας (όπως είναι σήμερα)…
Απλά τυπικά εύκολα στην παρακολούθηση.. Ισα ισα για να ξεμπερδεύουμε να πιστέψουμε πως κάναμε αυτό που έπρεπε και τελικά θα σωθούμε…
Αν ήταν τόσο εύκολο…!
.........................................................
Λες
«Για ρωτήστε όμως και τα παιδιά -που ίσως άλλη ΑΛΗΘΕΙΑ απ' αυτά στον κόσμο δεν υπάρχει- τι καταλαβαίνουν καλύτερα -με το "αδύνατο" δήθεν κατά τ' άλλα μυαλουδάκι τους καλύτερα: τα "λόγια" και τα "βαθιά αισθήματα" και τις "ωραίες ιδέες για ουσιαστικές πράξεις και κινητοποιήσεις" ή τις "εικόνες"...; Τι τους αρέσει καλύτερα: ένα βιβλίο ή μία παράσταση...;»
Ποιος μίλησε για λόγια?
Εγώ τουλάχιστον μίλησα για πράξεις. Μου φαίνεται σαν να έχεις στο μυαλό σου κάποιον αποκρουστικό μεγάλο σε ηλικία δάσκαλο να κηρύττει στα παιδία τα ιδανικά κλπ κλπ κλπ με λόγια ωραία και παχιά! Καμία σχέση….
Είναι προτιμότερο να ποτίζουμε τις ψυχές των παιδιών (μιας και τα ανέφερες) με μιλιταριστικά πρότυπα και εθνικιστικές φανφάρες? Λες πως αυτά τα σύμβολα δρουν πολύ μετά …Ναι δίκιο έχεις…Δρουν πολύ μετά διαμορφώνοντας τους ανθρώπους που απαρτίζουν την ασχήμια που ζούμε! Δρουν πολύ μετά δηλητηριάζοντας με ψευδοπατριωτικά και εθνικιστικά πρότυπα…Και προφανώς δεν είναι βασικά η παρέλαση που το κάνει όλα αυτά.. Είναι όμως ένα σύμβολο (να τινός είναι σύμβολο η παρέλαση) αυτής της αντιδραστικής κομπλεξαρισμένης κοινωνίας που μας και τους μεγάλωσε.
.......................................................
Επίσης λες:
«Όταν φτάνουμε στο σημείο να μη βρίσκουμε αξία σε τίποτα, ούτε στη γλώσσα, ούτε στα σύμβολα της ιστορίας, ούτε σε αρχές και αξίες που συνόδευαν χρόνια και χρόνια της ιστορία μας, και ξαφνικά -λες και γεννηθήκαμε αυτά τα χρόνια οι γενιές των ΠΑΝΕΞΥΠΝΩΝ που τα ξέρουν όλα και τα βλέπουν όλα ΥΠΕΡΑΝΩ και με ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΟΤΗΤΑ δήθεν- τα καταργούμε όλα, τότε το έχουμε χάσει το παιχνίδι... είμαστε απλώς "ζωντανά με ρούχα" που κινούμαστε από 'δω κι από 'κει, χωρίς να ανήκουμε πουθενά, χωρίς να καταλαβαίνουμε νοήματα πολύ πιο βαθιά απ' αυτά που νομίζουμε πως ξέρουμε να μεταφράζουμε...»
Δεν καταλαβαίνω πως προέκυψε το θέμα της ελληνικής γλώσσας! Λες να μην μπερδεύομαι όλα τα πράγματα…Κι όμως αυτό κάνεις
Κατηγορείς (και καλά κάνεις ) όσους συγχέουν παρορμητικά παραδοσιακά τραγούδια χούντες και οτιδήποτε άλλο. Αλλά μου μοιάζει ότι πέφτεις στο ίδιο λάθος . Μπλέκεις θέματα που τουλάχιστον σε αυτό επίπεδο της κουβέντας δεν έχουν κάποια σχέση. Μάλλον είναι λίγο μπερδεμένα τα θέματα πατρίδα γλώσσα κλπ κλπ σε ένα τσουβάλι και τα επιχειρήματα έτσι χάνουν την όποια ισχύ τους. Ας πάψουμε να έχουμε στο μυαλό μας κατηγορίες ανθρώπων. Θα είναι αυτοί που είναι υπέρ της γλώσσας είναι υπέρ των παρελάσεων είναι υπέρ των δημοτικών είναι υπέρ της παράδοσης και της πατριωτικής εκπαίδευσης τν παιδιών μας κλπ….Και θα είναι και η άλλη κάστα των αναρχοκομουνιστών που θα τα ισοπεδώνει όλα και δεν θέλει τίποτα ελληνικό κλπ κλπ Δεν γίνεται δηλαδή να είμαι υπέρ της ελληνικής γλώσσας και κατά των εθνικιστικών ξεσπασμάτων τύπου παρέλασης?
Επαναλαμβάνω οι αρχές και οι αξίες που επικαλείσαι πώς ενισχύονται ΣΤΗ ΠΡΑΞΗ από μια παρέλαση?
Τα σύμβολα της πατρίδας που επικαλείσαι δεν περιλαμβάνουν καμία παρέλαση.
Στη σημαία σέβομαι το αίμα όσων αγωνιστήκαν για τη σημαία αυτή.
Στη παρέλαση τι σέβομαι?
Μάλλον το λες και μόνος σου…ο σκοπός είναι «για να ανήκουμε κάπου»…
Αυτά τα υπερβατικά νοήματα που περικλείονται σε συμβολισμούς όπως η παρέλαση πώς έχουν βοηθήσει όλα αυτά τα παιδιά που κατά καιρούς έχουν συμμετάσχει περά από μια τόνωση του εθνικιστικού αισθήματος (δεν βρίσκομαι πολλά χρόνια μακριά από το σχολείο και υα θυμάμαι πολύ καλά)?
Τόσες δεκαετείς που οι μαθητές υφίστανται τις παρελάσεις δεν θα έπρεπε να έχουμε δει κάποια αποτελέσματα?
Πόσοι από αυτούς «άνοιξαν» κανένα βιβλίο και πως μάλλον λόγω του ερεθίσματος της παρέλασης? Και όσοι το έκαναν μάλλον τους έδωσαν τα βιβλία αυτά που επικροτούν τις παρελάσεις, τις δικαιώνουν και παρουσιάζουν την εξιδανικευμένη άποψη της ιστορίας της ελληνικής επανάστασης που λουστήκαμε στο σχολείο.
.........................................
Συνεχίζεις λέγοντας :
«Όλα έχουν τη σημασία τους. Μην τα μπερδεύουμε όλα στο μυαλό μας. Γιατί από την άλλη, για να το πω πιο απλά, όταν κι εμείς, από φόβο μήπως και θεωρηθούμε αναχρονιστικοί, συνδέουμε κάθε τι που σχετίζεται με παρέλαση ή δημοτικό τραγούδι ή σημαίες ή σύμβολα με τη Χούντα ή ότι άλλο, τότε γινόμαστε περισσότερο φασίστες απ' όσο προσπαθούμε να αποφύγουμε.»
Συγχέεις το παραδοσιακό τραγούδι με τις παρελάσεις. Άλλη η προέλευση του καθενός.
Το δημοτικό τραγούδι ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΘΗΚΕ από τις χούντες, υπήρχε χρόνια. Οι παρελάσεις ΚΑΘΙΕΡΩΘΗΚΑΝ από τις χούντες.
Όποιος από την άλλη συγχέει τη σημαία με τη Χούντα είναι απλά κρετίνος.
……………………
Και κάτι ακόμα … Με τον ίδιο τρόπο που χρησιμοποιείς τα λόγια του Καζαντζάκη "σέρνουμε τις γενιές όλων των προγόνων μας στην πλάτη μας στην ανηφόρα" για τις δικές σου απόψεις έτσι μπορώ να πω και εγώ ότι η «ανηφόρα» είναι η καθημερινή μας δράση και όχι η παρέλαση δυο φορές το χρόνο. Άμα είναι να σέρνουμε το φορτίο αυτό δυο φορές το χρόνο «για να προκαλούμε έστω και συμβολικά τη μνήμη μας» όπως λες μάλλον για υποκρισία το βλέπω και υπεκφυγή.
Δεν είναι δείγμα καλών επιχειρημάτων η παράθεση «ερμηνευμένων» φράσεων μεγάλων ανδρών.
...........................................
(συμφωνώ απόλυτα με τα λεγόμενα σου για το παραδοσιακό τραγούδι αν και είναι άσχετο όπως είπα! Η μόνη ένσταση μου είναι πως δεν νομίζω ως αποτελούν καμμια δικαίωση για το δημοτικό τραγούδι τα μέγαρα και τα ηρώδεια…)
Καλό ξημέρωμα!
Είμαι σταθερά κατά των παρελάσεων ,όχι λόγω διεθνισμού ή προοδευτισμού ,αλλά ακριβώς λόγω ειλικρινούς πατριωτισμού. Ποιά τιμή στους προγόνους αποδίδουν όλα αυτά τα παιδιά,τα οποία "τιμουν" για 1 ώρα (η τελος πάντων όσο κρατάει η παρέλαση) και στη συνέχεια ξεχύνονται στις καφετέριες?(άσε δε τα κοριτσάκια με τα μίνι ,τα ντεκολτέ και τη γόβα στιλέτο)
Θεωρώ ότι η γενιά μας είναι ανιστόρητη.Δεν έχει τύχει να ρωτήσω ΜΙΑ φορά συνομίληκό μου και να ξέρει πραγματικά που ξεκίνησε η επανάσταση του 21 ,ποιός ήταν ο ρόλος της εκκλησίας ,αν υπήρχαν κρυφά σχολειά . Ακόμα ,ελάχιστοι από τους συνομίληκούς μου ξέρουν για το κυπριακό ,για τη μικρασιατική καταστροφή ,για τη γενοκτονία του Πόντου και άλλα πολύ σημαντικά θέματα της ιστορίας μας (κι εγώ ο ίδιος παραδέχομαι ότι δεν εχω επαρκή γνώση γι αυτα ,σε λίγο καιρό που τελειώνω το σχολείο θα προσπαθήσω να επανορθώσω) Αντί λοιπόν η ελληνική κυβέρνηση να κοιτάξει να βελτιώσει τη διδασκαλία της ιστορίας ,και γενικότερα ,την εκπαίδευσή μας ,ασχολείται με άλλα ασήμαντα - και δαπανηρά - θέματα όπως οι παρελάσεις.
Το άλλο επιχείρημα που ακούω τελευταία είναι το εξής: "Σίγουρα οι παρελάσεις δεν προσφέρουν τίποτα στην ιστορική μνήμη ,όμως είναι καλές σαν έθιμο ,γιατί οι μαθητές μαθαίνουν την ομαδικότητα και τη συνεργασία".."ακόμα κι ο καφές που πάνε και πίνουν μετά συμβάλλει προς αυτή την κατεύθυνση".......ΕΛΕΟΣ! Για ποιά ομοψυχία μιλάμε όταν οι καλύτεροι μαθητές ξεχωρίζουν απ το πλήθος ,και ο καλύτερος όλων κρατάει τη σημαία(λες κι ο καλύτερος μαθητής είναι πιο πατριώτης από τους άλλους)? Όταν οι ψηλοί παρευλαύνουν πρώτοι και πίσω οι κοντοί? Όταν γίνονται τόσες φασαρίες μεταξύ μαθητών και γονέων για το αν θα παρελάσει αλλοδαπός σημαιοφόρος?
Αντιπρόταση: Καλό θα ήταν κατ'αρχήν να δοθεί σημασία στην εκπαίδευση γενικότερα ,και ιδιαίτερα στην ιστορική ,όσον αφορά αυτό το θέμα.Στις εθνικές επετείους θα ήταν πολύ ωραία να οργάνωνε κάθε σχολείο εκδηλώσεις μνήμης που να μην περιορίζονται σε ποιήματα ,χορούς και τραγούδια ,αλλά και σε προβολή ταινιών ιστορικού περιεχομένου ,επίσκεψη σε μνημεία και ανάλογες εργασίες απ τα παιδιά.Το όφελος θα ήταν ιδιαίτερα σημαντικό.
εγω προσωπικα ειμαι κατα των παρελασεων γιατι τις θεωρω φασιστικα καταλοιπα...πρεπει να τους τιμουμε τους προγονους μας αλλα οχι με αυτον τον τροπο....οι μαθητες ειδικα μονο να τους τιμησουν δεν εχουν σκοπο αφου οι περισοτεροι πηγαινουν εξαιτιας συμβιβασμων με καθηγητες για να σβηνουν απουσιες(σε εμας ετσι γινετε τουλαχιστον)και ελαχιστοι ειναι αυτοι που πηγαινουν εθελοντικα...αν τωρα συμμετεχουν (απαρτιζουν) ατομα που δεν εχουν καμια ορεξη να τιμησουν καποιους, πως μπορει το αποτελεσμα να εχει τετοιο χαρακτηρα...στην τελικη, ο τροπος που γινεται δεν δικαιωνει τους τμωμενους καθως περαν της επιφανειας το αποτελεσμα προκειπτει κατοπιν καταπιεσης...ελευθερια δεν βλεπω στις πραξεις τους κι ομως το εργο καποιον για ελευθερια προσπαθουν να αναδειξουν...τεσπα...οπως το βλεπει κανεις...εγω θεωρω πως μια εκδηλωση στο σχολειο (οχι μονοωρη και μονοημερη αλλα εις βαθος χρονου και χρησιμοποιοντας μια ωρα τον μηνα εστω) θα αναγνωριζαμε το εργο τους πολυ καλτερα...εξαλου αυτο δεν ειναι το ζητουμενο;....
Παράθεση:
|
Ηθελα να το πω και εγω αυτο, αλλα σιγουρα θα υπηρχε αντιδραση οποτε το παρεληψα! Φυσικα και δεν τιναμε τους προγονους με μια παρελαση.. Με καποια εκδηλωση θυμιζοντας τα γεγονοτα που εγιναν ναι, αλλα σε καμια περιπτωση με μια παρελαση..
Παράθεση:
|
Διαφωνώ κάθετα με τα υπόλοιπα που λές διότι τη σημαία την σηκώνει ο καλύτερος μαθητής.Τί πειράζει αν είναι ξένος?Μόνο για τους έλληνες υπάρχει π.χ κολοκοτρώνης?Μπορούν αν θέλουν να συμμετάσχουν στο κάτω κάτω δεν νομίζω ότι εμείς σεβόμαστε τους ήρωες μας πιο πολύ απο ότι αυτοί!!!!!!!!
Κατα της παρελασης ειμαι!!!Γιατι καθε φορα που κανουμε δεν σημαινει κατι σε ολους και το βρισκουμε για χαβαλε να χανουμε μαθηματα!
Δεν υπάρχει κανένας λόγος να γίνονται παρελάσεις γιατί είναι κατάλοιπα μιας άλλης εποχής. Δεν έχουν κανέναν συμβολισμό αφού τα παιδιά δεν γνωρίζουν την ιστορία τους. Αφού αυτή η ομοιομορφία και αυτό το βήμα στην παρέλαση θυμίζουν άλλες εποχές και άλλα καθεστώτα! Μπορούμε να βρούμε άλλους τρόπους να τιμάμε τους προγόνους μας που έδωσαν την ζωή τους για εμάς! Να μην περιορίζουμε την τιμή σε μία μέρα αλλά με τον τρόπο της ζωή μας όλο τον χρόνο! Τι τις θέλουμε της παρελάσεις αφού κατάντησαν πασαρέλα;
Κάποιος ζητάει ένα ποτήρι νερό από κάποιον άλλο και αυτός ο άλλος του δίνει απλά ένα ποτήρι κενού περιεχομένου. Αντί λοιπόν να κατηγορήσει αυτόν που του έδωσε το άδειο ποτήρι κατηγορεί το ποτήρι γιατί είναι άδειο και ζητά την κατάργηση των ποτηριών! Κατηγορεί τους κατασκευαστές ποτηριών για ματαιοδοξία, και φιγουρατζίδικη τάση γιατί τα φτιάχνουν σε διάφορα σχήματα και μεγέθη και δεν κατηγορεί αυτόν που δεν φρόντισε να του το σερβίρει με νερό! Αυτό είναι η αιτία λοιπόν που ζητά να καταργηθεί το ποτήρι!
Μπορούμε να τιμάμε τους προγόνους μας με άλλους τρόπους και δεν χρειάζονται τέτοιες γιορτές. Μπορούμε να γίνουμε πιο συνειδητοί πολίτες και να μην ψηφίζουμε κόμματα αλλά προγραμματικές δηλώσεις. Έτσι δεν θα φιλάμε κατουρημένες ποδιές για μια θέση στο δημόσιο εις βάρος άλλου, η για μια καλή θέση ή μετάθεση στον στρατό εις βάρος άλλου, ή για μια καλή έδρα στο πανεπιστήμιο εις βάρος άλλου, ή για νομιμοποίηση του αυθαιρέτου μας, η για να πάρουμε εμείς την δημόσια δουλειά εις βάρος άλλου, ή για να τακτοποιήσουμε οποιαδήποτε εκκρεμότητα εις βάρος άλλου! Πραγματικά αν λειτουργήσουμε έτσι δεν υπάρχει ανάγκη για τις άλλες τιμές στους προγόνους μας.
Αν σταματήσουμε να μισούμε τον συμπολίτη μας για τις πολιτικές, θρησκευτικές, κοινωνικές, αθλητικές, φιλοσοφικές και ότι άλλο θέσεις του τότε πραγματικά δεν χρειάζονται άλλες τιμές στους προγόνους μας.
Αν σταματήσουμε λοιπόν να κλέβουμε το κράτος - πολίτες και πολιτικοί -το οποίο είναι το κοινό μας ταμείο και πραγματικά δεν χρειάζονται άλλες τιμές οι πρόγονοί μας.
Ας μάθουμε σαν Έθνος τι σημαίνει – Τιμή και αξιοπρέπεια – και δεν έχουμε ανάγκη ούτε το 21 ούτε το 40 ούτε Εθνική αντίσταση ούτε Πολυτεχνείο ούτε τις γιορτές τους που τις καταντήσαμε πανηγύρια!
Ας γίνουμε καλύτεροι άνθρωποι και δεν χρειάζεται να γιορτάζουμε τα γενέθλια μας μια φορά τον χρόνο. Μήπως μόνο τότε καταλαβαίνουμε ότι υπάρχουμε; Κάθε μέρα είναι γιορτή!
Κατά τον ίδιο τρόπο γιορτάζουμε επέτειο γάμου, Βαλεντίνους, Μητέρες, Περιβάλλον, παιδιά, και όλες αυτές τις καθιερωμένες γιορτές όλο τον χρόνο!
Είναι χαζό να παίρνεις την φωτογραφία ενός αγαπημένου σου προσώπου – που το έχασες - και να κλαις ή να το αναπολείς ή να το μνημονεύεις όταν υπάρχουν άλλοι αόριστοι τρόποι να το τιμάς!
Είναι φασιστικό να υπάρχουν χορευτικοί, σύλλογοι, αθλητικές ομάδες, στρατός και οτιδήποτε άλλο με κοινή ενδυμασία. Θα πρέπει να καταργηθούν αυτά! Θυμίζουν άλλες εποχές!
Επίσης να σταματήσει όλη αυτή η τελετουργική διαδικασία και η φλόγα των ολυμπιακών αγώνων γιατί πρωτοχρησιμοποιήθηκαν από φασιστικά καθεστώτα!
Είναι ντροπή και όνειδος να χρησιμοποιούμε σήμερα την λέξη σοσιαλισμός την στιγμή που χρησιμοποιήθηκε σαν συνθετικό της λέξης εθνικοσοσιαλισμός!
Εδώ αλλάζω σελίδα γιατί αν συνεχίσω δεν έχει τέλος αυτό!
Η παρέλαση δεν είναι τιμή στους προγόνους μας! Είναι η επίδειξη εθνικής ομοψυχίας, υπερηφάνειας και αποφασιστικότητας σε φίλους και εχθρούς σε όλους τους τομείς της καθημερινότητάς μας. Μακάρι αυτό να ήταν πραγματικότητα και τότε δεν είχαμε ανάγκη τις παρελάσεις.
Εγώ λοιπόν κατηγορώ αυτόν που μου σερβίρει το άδειο ποτήρι και κατά επέκταση όλους αυτούς που εκούσια ή ακούσια κατάντησαν την νεολαία να μην αισθάνεται τίποτα για αυτό που κάνει στις παρελάσεις και στις γιορτές!
Έχουμε για ακόμη μία φορά κατάχρηση του όρου "φασισμός". Η παρέλαση δεν είναι φασιστικό κατάλοιπο, αλλά στρατιωτικό. Όπως στρατιωτικό παράγωγο (πολεμικό) είναι το δικαίωμα να ζει κανείς σήμερα σε αυτόν τον τόπο. Το ίδιο στρατιωτικό παράγωγο είναι το σύμβολο της σημαίας και του εθνικού ύμνου.
Την ίδια ώρα που αρνούμαστε να συμμετάσχουμε σε εκδηλώσεις τιμής και πειθαρχίας (εσωτερικής και εξωτερικής) σπεύδουμε να μπούμε στη γραμμή του καρναβαλιού, μασκαρεμένοι τόσο καλά όσο και το ίδιο το καρναβάλι καθαυτό. Κι αντί να πάρουμε μέρος σε παρέλαση απόδοσης στρατιωτικής και εθνικής τιμής, παίρνουμε μέρος σε παρέλαση απόδοσης οικονομικής ...τιμής.
Καθημερινή παρέλαση στα καταστήματα, στα καφέ, στα νυχτερινά κέντρα διασκέδασης. Παρέλαση των ματιών μπρος στην τηλεόραση για την Eurovision και το ποδόσφαιρο. Στη γραμμή του φασισμού του χρήματος, με καθημερινό βηματισμό υπό τους ήχους κερμάτων.
"Κι όλο το έθνος προσκυνά σώβρακα και φανέλες" (Κάγκελα παντού, Τζ. Πανούσης)
* με σώβρακα και φανέλες βγαίνουν πλέον επί σκηνής και οι της "τέχνης".
[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : StavmanR στις 30-03-2009 11:43 ]
Παράθεση:
|