Στον τόπο που κρεμούσαν οι καπεταναίοι τ’ άρματα, κρεμούν οι γύφτοι τα νταούλια». Αυτή η παροιμία μου έρχεται στο νου, όταν πλησιάζουν οι μέρες της μεγάλης γιορτής του Γένους, το «άφραστον θαύμα» της Επανάστασης του ’21.
Σκαλίζω στο χαρτί τα ονόματα των ηρώων που μας νεκρανάστησαν και ντρέπομαι για την σημερινή κατάντια μας.
Τότε ξεσηκώθηκε το Γένος, λέξη που μοσχοβολά, θυμίζει εκείνο τον νεκρώσιμο ψαλμό της Αυτοκρατορίας μας «σώπασε κυρά Δέσποινα και μην πολυδακρύζεις/ πάλε με χρόνια με καιρούς πάλε δικά μας θα ‘ναι», ψαλμός χαρμολύπης, με μιαν επωδό γεμάτη αναστάσιμη πίστη.
Έπεσε η Πόλις και έλαμψε το Γένος. «Πάντα τα ένδοξα ημών κατέπεσαν», θρηνολογεί ο χρονογράφος.
Χάθηκαν τα ένδοξα, αλλά προβάλλει η «Πονεμένη Ρωμιοσύνη», το Γένος.
Στον τόπο του θνητού Αυτοκράτορα, ανακηρύσσει ευθύς νέο Αυτοκράτορα, αθάνατο: Τον μαρμαρωμένο Βασιλιά. Και για θρόνο του υψώνει έναν τάφο. Και πού τοποθετεί αυτόν τον ταφόθρονο; Στην βεβηλωμένη της Ορθοδοξίας Ακρόπολη, κάτω από τους θόλους της Αγιά - Σοφιάς.
Η Ορθόδοξη Εκκλησία, ο Κυρηναίος του Γένους, σηκώνει τον σταυρό της αιχμαλωσίας. Γι’ αυτό την σημαία του Εικοσιένα κρατά ένας δεσπότης και κάτω απ’ τα «ματωμένα ράσα» γονατισμένοι οι ξακουστοί πολέμαρχοι…
Τι να γράψω για το Εικοσιένα, απορώ και εξίσταμαι; Θυμάμαι εκείνον τον σπαρακτικότατο ψαλμό του Σολωμού, την «Γυναίκα της Ζάκυθος». «Και εσυνέβηκε αυτές τις ημέρες όπου οι Τούρκοι επολιορκούσαν το Μεσολόγγι…». Και τα επόμενα λόγια του ποιητή του Γένους, ένα – ένα αραδιασμένα, είναι σαν τις ψηφίδες, που συνταίριαζαν οι μεγάλοι μάστοροι του Βυζαντίου, για να ιστορήσουν το Πάθος. «Και οι πλέον πάμφτωχοι εβγάνανε τ’ οβολάκι τους και το δίνανε και κάνανε το σταυρό του κοιτάζοντας κατά το Μεσολόγγι και κλαίοντας».
Σκέφτομαι. Δάσκαλος, εδώ στη Μακεδονία, δίπλα στο υπερφίαλο ξέφτι, που καμώνεται πως είναι κράτος αλεξανδρινό, πρέπει να σταλάξω στις καρδιές των μαθητών μου κάτι από εκείνα τα δοξασμένα χρόνια. Ας μείνουν στην άκρη για λίγο οι γραμματικές και οι δεκαδικοί Ψάχνω κείμενα, άνθη μυρίπνοα των αγωνιστών, για να αναπληρώσω και τα σχολικά ψευτίσματα.
Εξάλλου, τέτοιες μέρες - «εθνικής ανατάσεως» τις έλεγαν παλιά - βρίσκουν ευκαιρία τα απολειφάδια του προοδευτισμού, να εξεμέσουν τα δηλητήριά τους.
Και μέσα στα σχολεία ιδίως, όπου βάζουν τους μαθητές να τραγουδούν και να απαγγέλουν ειρηνόφιλες, φραγκολεβαντίνικες μουρμούρες. («Μακάριοι οι ειρηνοποιοί» και όχι οι ειρηνόφιλοι). «Το κακό θα σας έρθει από τους διαβασμένους», κανοναρχούσε ο Πατροκοσμάς. Δεν έλεγε μορφωμένους. Ο λαός μας τους διαβασμένους, τους ονόμαζε πολύξερους, ενώ τους μορφωμένους, γνωστικούς.
Ούτε τον «Θούριο» δεν διδάσκουμε πια….Διαβάζω το «ως πότε παλικάρια», για το οποίο γράφει ο Ρίζος Νερουλός, «εγώ ο ίδιος, παριστάμενος κάποτε εις μιαν διασκέδασιν Τούρκων υπουργών, τους ήκουσα να διατάσσουν τους Έλληνας μουσικούς να τραγουδήσουν τον Θούριον…ο ήχος ήρεσεν τόσον εις τους Τούρκους, ώστε είχον αποστηθίσει τας πρώτας λέξεις χωρίς να λάβουν ποτέ περιέργειαν να πληροφορηθούν την έννοιάν των…».
Διασώζει ο Γάλλος φιλόλογος και ιστορικός Κ. Φωριέλ, στο βιβλίο του «τα δημοτικά τραγούδια της νεωτέρας Ελλάδος», κάτι το εξαιρετικό. Αξίζει να διαβαστεί. (Από το περιοδικό «Γνώσεις», εκδ. 1953).
«Το 1817 ένας φίλος μου ταξίδευε στη Μακεδονία με την συνοδεία ενός καλόγερου. Όταν έφτασαν σ’ ένα χωριό, του οποίου το όνομα δεν συγκράτησε, σταμάτησαν για ανάπαυση σ’ ένα αρτοπωλείο, το οποίο ήταν συγχρόνως και το πανδοχείο της περιοχής.
Ένα νέο παιδί, ένας Ηπειρώτης, τράβηξε την προσοχή τους. Το παράστημά του ήταν περήφανο, με όψη αγέρωχης ομορφιάς, του οποίου τα μπράτσα, οι γυμνές κνήμες, το στήθος, έδιναν τον τύπο της κομψότητας και του σφρίγους.
Παρατήρησε με προσοχή τους δύο ταξιδιώτες και στρεφόμενος στον λαϊκό, τον ρώτησε: Ξέρεις να διαβάζεις; Εκείνος συγκατάνευσε και ο νεαρός Ηπειρώτης τον παρακάλεσε να τον ακολουθήσει σε γειτονικό αγρό. Κάθισαν σ’ έναν σωρό από πέτρες.
Το παιδί τότε έβαλε το χέρι του στον κόρφο του και έβγαλε κάτι, που ήταν δεμένο μ’ έναν σπάγκο. Ήταν ένα μικρό βιβλίο, ο Θούριος του Ρήγα. Το δίνει στον ξένο και τον παρακαλεί να του το διαβάσει. Ο ταξιδιώτης το πήρε και άρχισε να το απαγγέλει με στόμφο.
Ύστερα από λίγα λεπτά σήκωσε τα μάτια του και έμεινε έκπληκτος». (Συνεχίζω στην καθαρεύουσα). «Ο ακροατής του δεν ήτο πλέον ο ίδιος άνθρωπος. Το πρόσωπόν του εφαίνετο φλογισμένον και όλα τα χαρακτηριστικά του απέδιδον έξαρσιν. Τα μισοανοικτά του χείλη εδονούντο. Χείμαρρος δακρύων έπιπτεν από τα μάτια του, ενώ το σκιώδες στήθος του εταράσσετο και συνεσπάτο».
«Για πρώτη φορά ακούς να σου διαβάζουν το βιβλιαράκι αυτό; ρωτά ο ταξιδιώτης. Όχι, του απαντά σκουπίζοντας τα μάτια του με την ανάστροφη της παλάμης του. Το έχω ακούσει πολλές φορές. Παρακαλώ τους διαβάτες και μου το διαβάζουν συχνά… Και πάντοτε κλαις; Ναι, πάντοτε…»
Τι να πεις γι’ αυτό το ανεκλάλητο μεγαλείο; Το Γένος με δάκρυα στα μάτια, κάνοντας το σταυρό του, αξιώθηκε την ελευθερία του.
«Ήταν μια εκκλησιά εις τον δρόμον και το καθισιό μου ήταν όπου έκλαιγα την Ελλάς: Παναγία μου, βοήθησε και τούτην την φοράν τους Έλληνες διά να εμψυχωθούν. Και επήρα ένα δρόμο κατά την Πιάνα.
Εις τον δρόμον απάντησα τον ξάδελφόν μου Αντώνιον, του Αναστάση Κολοκοτρώνη, με εφτά ανιψίδια μου, εγινήκαμε εννιά, και το άλογό μου δέκα∙ εγώ ήμουν και χωρίς ντουφέκι». Εννιά και ένα άλογο, άοπλοι, με την ευχή της Παναγίας, εκάμαμε την Επανάσταση, γράφει ο Κολοκοτρώνης.
Και πάλι δάκρυα για την… Ελλάς. Τι εκπληκτικό! Από την οιμωγή της Άλωσης, «σώπασε Κυρά- Δέσποινα», μέχρι την αγιασμένη Επανάσταση, το Γένος «πολυδακρύζει», έτσι όπως του δίδασκαν οι Γεροντάδες του. «Ο βουλόμενος αναστήναι…οφείλει δάκρυσι και στεναγμοίς…νύκτωρ και μεθ’ ημέραν ζητείν την του Θεού βοήθειαν και θείαν αντίληψιν». («Φιλοκαλία», τομ. Α΄).
Αυτά τα δάκρυα μας έσωσαν. Υπάρχουν κι άλλα, πικροδάκρυα για τις σημερινές προκοπές μας. Είναι του Σολωμού. Θρήνος και παραίνεση μαζί. Γράφει το 1842 σε γράμμα του στον Τερτσέτη, τη μέρα του Ευαγγελισμού, λόγια που εξεικονίζουν και τη σημερινή Ελλάδα:
«Είναι είκοσι ένα χρόνια που σαν σήμερα η Ελλάδα έσπασε τις αλυσίδες. Η μέρα αυτή του Ευαγγελισμού είναι μέρα για χαρά και για δάκρυα. Χαρά για τα μελλούμενα, δάκρυα για την σκλαβιά την περασμένη.
Και για το σήμερα τι να πω; Η διαφθορά είναι τόσο γενική κι έχει ρίζες τόσο βαθιές που σε κάνει να σαστίζεις.
Μόνο όταν τα αίτια της διαφθοράς εξολοθρευτούν πέρα ως πέρα, θα μπορέσουμε να ‘χουμε μια ηθική αναγέννηση.
Τότε το μέλλον μας θα είναι μεγάλο, όταν όλα στηριχτούν στην ηθική, όταν θριαμβεύσει η δικαιοσύνη, όταν τα γράμματα καλλιεργηθούν όχι για μάταιη επίδειξη, παρά για όφελος του λαού, που έχει ανάγκη από παιδεία και από μόρφωση εθνική.
Τότε θα έχουμε – ή μάλλον θα έχουν τα παιδιά μας – μια ηθική αναγέννηση και το μέλλον της πατρίδας μας θα είναι μεγάλο».
Νατσιός Δημήτρης
δάσκαλος-Κιλκίς
Παράθεση:
|
Δε θα μπορούσε να το πει κανείς καλύτερα.
Όσο υπάρχουν τέτοιοι άνθρωποι υπάρχει ελπίδα!
Απλά καλό θα ήταν να είμαστε έτοιμοι για τα χειρότερα! Δεν ήρθαν ακόμη!
Συμφωνω με οσα λες δασκαλε, και με το παραπανω. Αλλα καθησαμε ποτε να το εξετασουμε απο αλλη σκοπια το θεμα? Ξεκαθαριζω τη θεση μου. Στο Θεο πιστευω οπως πιστευω στο μεγαλειο και στο πνευμα της ελληνικης ψυχης. Αλλα δυστυχως, οι δικοι μου δασκαλοι στο δημοτικο, το γυμνασιο το λυκειο δεν μου εμαθαν και την πιο αληθινη πικρη Ιστορια της χωρας τουτης...
Ποσα παιδια ξερουν οτι ο M. Αλεξανδρος δεν ηταν και τοσο αθωος και αρωγος-φορεας πολιτισμου, οπως παρουσιαζεται στα σχολικα βιβλια? Ποσα παιδια ξερουν οτι οι μισοι ηρωες της επαναστασης δεν ηταν και τοσο...ηρωες? Βλεπε, Μιαουλης, Πετρομπεης, Δεληγιαννηδες αργοτερα κλπ κλπ.. Ποσα παιδια ξερουν οτι χρωσταμε την υπαρξη μας ως κρατος απ' το 1830 και μετα στις 3 μεγαλες δυναμεις της εποχης Αγγλια-Γαλλια-Ρωσια, ειδικοτερα στην Αγγλια?
Καμια αμφιβολια οτι η θρησκεια μας ενωσε μια χουφτα ανθρωπων-αληθινων ηρωων και εκαναν την επανασταση. Ποσα ελληνοπουλα γνωριζουν οτι των 50% των επαναστατων ηταν Αρβανιτες, Μουσουλμανοι, ακομα και καταπιεσμενοι Τουρκοι που εμεναν στην Ελλαδα? Το μεγαλειο της επαναστασης φροντισαν να το ξεφτιλισουν απο νωρις τα λαμογια που πριν καλα καλα υπαρξει κρατος του ειχαν πιει το αιμα..Μαυροκορδατηδες, Μιαουληδες, καπεταναιοι που τιμουμε ως ηρωες. Δυο μοναχα ξεχωριζω, τον σοφο Κολοκοτρωνη και τον Καναρη-αληθινοι επαναστατες ηρωες. Για τους υπολοιπους, το παρελθον τους ειναι "μισο καλο-μισο κακο" ενω αλλους ηρωες, ηδη τους εχω ξεγραμμενους.
Και πες μου τωρα. Αν η αληθινη Ιστορια διδασκοταν στα σχολεια για το νεοσυστατο κρατος του 1830 ως και τον 20ο αιωνα, αν διδασκοταν η γελοιοποιηση που εκλαβαμε σαν χωρα απο την Ευρωπη, αν διδασκοταν η σαπιλα και η λαμογια των εκαστοτε κυβερνησεων, ποσα ελληνοπουλα θα ψηφιζαν τους σημερινους μας-μη χεσω-ηγετες?
Με την ιστορια που διδασκεται πλεον στα σχολεια, ειλικρινα βαζω τα γελια. Τουλαχιστον εμαθα και ευτυχως νωρις, οτι ο Ελληνας καλειται το αρχαιο πνευμα του ελληνισμου για να χαρακτηριστει ως δημοκρατης-ηρωας, χωρις να εχει καμια σχεση με τον προγονο του, μα το Θεο..Γενναται δημοκρατης και δεν γινεται, και γι αυτο το λογο δεν θα γινει ποτε. Ειλικρινα θλιβομαι, αλλα δεν εχω ουτε ελπιδες ουτε προθεσεις να πεισω κανεναν σας. Οτι φαμε, οτι πιουμε, κι οτι αρπαξει ο κωλος μας.
Και τότε υπήρχαν οι ανθέλληνες και οι προδότες. Αλλά την βλακεία να φυλακίζουμε και να εξορίζουμε αυτούς που έδωσαν τα πάντα για το γένος μας,(Κολοκοτρώνης) την έχουμε μόνο εμείς. Είναι το γνώρισμά μας.
Ομως, το να σπάσεις αλυσίδα 400 ετών σκλαβιάς, ποτέ και κανένας δεν τα κατάφερε, μόνο η Ελλάδα το κατάφερε.
Θα πρότεινα σε κάποιους - που κρίνουν με τόση ευκολία ιστορικά πρόσωπα – να ξαναδιαβάσουν την Ιστορία. Αφού τελειώσουν να την ξαναδιαβάσουν από την αρχή. Αφού τελειώσουν να την ξαναδιαβάσουν από την αρχή. Να την ξαναδιαβάσουν μέχρι να καταλάβουν τι είναι λάθος! Να την ξαναδιαβάσουν μέχρι να καταλάβουν ότι το λάθος είναι να κρίνεις έναν κόσμο 200 χρόνια πρίν με τα σημερινά μέτρα και σταθμά!
Να την ξαναδιαβάσουν μέχρι να καταλάβουν ότι πρέπει να σταματήσουν επιτέλους τις «παπαριές» περί δημοκρατικής συνείδησης ανθρώπων που έζησαν κάτω από την απόλυτη καταπίεση και την απόλυτη καταπάτηση κάθε ανθρωπιστικής αξίας!
Κάτι άξεστοι, αμόρφωτοι, και βάρβαροι εκείνης της εποχής ( και με όλα τα πάθη τα λάθη και τις αδυναμίες τους ) πήραν τα όπλα και άλλοι έδωσαν το αίμα τους, άλλοι έχασαν τα καλύτερα χρόνια τους άλλοι φυλακίστηκαν και άλλοι πάτησαν μετά στις πλάτες του ελληνικού λαού όμως δεν έμειναν σαν κάποιους άλλους ραγιάδες και υποταγμένοι!
Ας θυμηθούμε πως και γιατί και με τι λόγια έσωσε ο Κολοκοτρώνης τους κοτζαμπάσηδες από το εξαγριωμένο όχλο που ήθελε να τους εξοντώσει;
Την ώρα του κοινού αγώνα όλοι χρειάζονται! Η ιστορία θα τους κατατάξει, θα τους ιεραρχήσει, θα αποδώσει το δίκαιο για τον σωστό μελετητή της ιστορίας αλλά κανένας δεν έχει το δικαίωμα να τους κατακρίνει από την στιγμή που πολέμησαν - έστω και για προσωπικό όφελος – την στιγμή που υπήρχαν και χιλιάδες που δείλιασαν.
Όσο για την συνεισφορά των ξένων στην απελευθέρωση κανένας δεν αμφιβάλει όμως αν οι δικοί μας δεν έβρισκαν το θάρρος να σηκώσουν ανάστημα και να θυσιαστούν χιλιάδες, κανένας ξένος δεν θα έκανε το παραμικρό για εμάς. Στο κάτω - κάτω πάλι οι ξένοι συνέβαλαν και στην υποταγή μας πρίν το 1453!
Πόσες επαναστάσεις και τοπικά κινήματα έγιναν μέχρι την επανάσταση ξέρουμε; Όλα τα ξεκινούσαν οι ξένοι (Βενετοί, Ρώσοι) για να εξυπηρετήσουν τα δικά τους συμφέροντα και πάντα μέναμε εκτεθειμένοι μετά, στην καταστροφική μανία των «φίλων» μας των Τούρκων! Το 1821 το ξεκινήσαμε μόνοι μας, και μετά από τόσα δεινά που μας προκάλεσαν, μας το χρωστούσαν. Άλλωστε πάλι είχαν όφελος!
Τα ποσοστά των μουσουλμάνων που συμπολέμησαν μπορεί να μου πεί κάποιος από ποια μελέτη ή ποιο βιβλίο ή ποια πηγή βγαίνουν; Έτσι για να μάθουμε και εμείς οι αδαείς! Πολέμησαν αρκετοί Αλβανοί μαζί μας κάποιες φορές ( αυτό δεν αμφισβητείται) αλλά τα ποσοστά από πού βγαίνουν; Και πόσες φορές πολέμησαν εναντίων μας; Οι Αρβανίτες δεν είναι Έλληνες;
Για τον Μέγα Αλέξανδρο αφού δεν ήταν φορέας πολιτισμού τι ήταν και ποιος το λέει;
Οι ανιστορητες αποψεις, οι παρωπιδες και οι εθνικισμοι ειναι το προβλημα, Foti70. Αν ειχες διαβασει ποτε αλλα κειμενα Ιστοριας, και οχι μονο αυτα που γραφουν οι εφημεριδες, ή αυτα που εμαθες και συ σαν "Ελληνας" απο τους γυρω σου, θα ηξερες για ποιο πραγμα μιλαω. Δεν καταδικασα την Ελληνικη Επανασταση. Αλλα αν ετσι θες να διαβαζεις, ξαναδιαβασε με, οτι και να γραψω, αυτο που θες θα βλεπεις.
Ποιος λεει οτι οποιος πολεμησε και πεθανε αποκαλειται ηρωας? Γιατι πολλοι το εκαναν για δοξα..κι αλλοι για αληθινους επαναστατικους σκοπους. Αυτοι που κοιτουσαν τις τσεπες τους και πεθαναν μαχομενοι -οχι για το εθνος-αλλα γιατι ετριζαν τα συμφεροντα τους, αυτοι αποκαλουνται ηρωες? Μωρε τι μας λετε......
Στη τριτη σου παραγραφω σου απαντω. Καλυτερα ραγιας και υποταγμενος, παρα βαρβαρος, και ποδοπατητης ελληνικων ψυχων. (τα αποτελεσματα τους ειναι μεχρι σημερα ορατα). Νομιζεις οτι σημερα εισαι ελευθερος? Τα ιδια λαμογια τοτε, τα ιδια τωρα.
Η οποια Ελλαδα του σημερα που υπαρχει, ξερεις οτι χρωσταει την υπαρξη της στη νικη των μεγαλων δυναμεων στην ναυμαχια του Ναυαρινου? Η δεν το ξερεις? Μη ο στολος των Αγγλων και των Γαλλων, και θα ημασταν ακομα αποικεια της Τουρκιας. Δεν μηδενιζω τιποτα. Ο ξεσηκωμος τον Ελληνων ηταν η σπιθα, αλα η φωτια ηταν ξενη, οχι ελληνικη. Η επανασταση δεν ειχε ελπιδα καμια, διχως ξενη "βοηθεια", εστω απο συμφεροντα...
Τα ποσοστα των Μουσουλμανων φυσικα και δεν τα ξερεις επειδη δεν τα γραφουν τα ιστορικα εγχειριδια του σχολειου...αλοιμονο μας και τα εγραφαν! Ξαφνικα το επιπεδο του "Ελληναρα" θα επεφτε στο μισο. Αν θες να τα διαβασεις λοιπον, αφου δεν ξερεις, παρε τα απομνημονευματα του Κολοκοτρωνη, του Μακρυγιαννη, του Δημητριου Αινιαν (συμπολεμιστης του Καραισκακη) και εκει θα τα διαβασεις ολα αυτα που δεν ξερεις.
Για τον Μεγα Αλεξανδρο, αν εχεις φτασει 40 χρονων και ακομα πιστευεις οτι ηταν αρωγος πολιτισμου και το μονο που εψαχνε ηταν να διαδωσει το ελληνικο πνευμα στην ακρη της γης, ε, δεν θα σου αλλαξω εγω γνωμη τωρα. Παρε Ιστορια-αντικειμενικη- και διαβασε. Ασε που ειναι και εκτος του θεματος του τοπικ. Αν θες, το συζηταμε σε αλλο τοπικ, οχι εδω.
Τουλαχιστον εμαθα και ευτυχως νωρις, οτι ο Ελληνας καλειται το αρχαιο πνευμα του ελληνισμου για να χαρακτηριστει ως δημοκρατης-ηρωας, χωρις να εχει καμια σχεση με τον προγονο του, μα το Θεο..Γενναται δημοκρατης και δεν γινεται, και γι αυτο το λογο δεν θα γινει ποτε. Ειλικρινα θλιβομαι, αλλα δεν εχω ουτε ελπιδες ουτε προθεσεις να πεισω κανεναν σας. Οτι φαμε, οτι πιουμε, κι οτι αρπαξει ο κωλος μας.
Το πιο πιθανό είναι να μην είναι καλά τα Ελληνικά μου γιατί διαφορετικά δεν εξηγείται! Θα κάνω μια τελευταία προσπάθεια και μετά σηκώνω ψηλά τα χέρια.
Α) ποιος είπα ότι όποιος πολέμησε και πέθανε είναι Ήρωας;
Παραπομπή από αυτά που έγραψα: (Την ώρα του κοινού αγώνα όλοι χρειάζονται! Η ιστορία θα τους κατατάξει, θα τους ιεραρχήσει, θα αποδώσει το δίκαιο για τον σωστό μελετητή της ιστορίας αλλά κανένας δεν έχει το δικαίωμα να τους κατακρίνει από την στιγμή που πολέμησαν - έστω και για προσωπικό όφελος – την στιγμή που υπήρχαν και χιλιάδες που δείλιασαν).
Απάντηση: χωρίς και αυτούς σήμερα ίσως και να αποτελούσες μέλος των (Γκρίζων Λύκων) με ελάχιστη η μηδαμινή δημοκρατική συνείδηση! Τα αγνά πνεύματα όσο και να τα μετρήσεις δυστυχώς δεν επαρκούσαν!
Εγώ τους χαρακτήρισα πουθενά Ήρωες; Αν θεωρείς ότι είναι καλό που είσαι Έλληνας το χρωστάς και σε αυτούς. Αν θεωρείς κακό το γεγονός που είσαι Έλληνας έχεις δίκαιο. Αν θεωρείς την Δημοκρατία καλό πολίτευμα το χρωστάς και σε αυτούς. Αν θεωρείς την Δημοκρατία κακό πολίτευμα και προτιμάς τον Κεμαλισμό τότε έχεις δίκαιο!
Β) Η απάντησή σου στην Τρίτη μου παράγραφο είναι αποστομωτική και δεν έχω να προσθέσω τίποτα παραπάνω! Τα συμπεράσματα ανήκουν σε όλους!
Γ) Για την συμβολή των ξένων στην επανάσταση λες: δεν μηδενίζω τίποτα αλλά αν δεν ήταν οι ξένοι δεν θα υπήρχαμε σαν κράτος. Εγώ σου απαντάω: πρώτα – πρώτα που αρνούμαι την συμβολή των ξένων και δεν το ξέρω! Και δεύτερον αν δεν επαναστατούσαν οι Έλληνες οι ξένοι θα μας έκαναν κράτος; Ας κρίνουν οι υπόλοιποι που συμμετέχουν στην συζήτηση ποιος μηδενίζει και ποιος διαβάζει αντικειμενικά - η όχι - την ιστορία!
Δ) Για τα ποσοστά των μουσουλμάνων που συμμετείχαν στην επανάσταση μη μου λες εμένα να διαβάσω και τελειώσαμε με το θέμα! Να μου δώσεις την παραπομπή από το τάδε βιβλίο του τάδε στην τάδε σελίδα για να πάω και εγώ και να βρώ ότι στην επανάσταση συμμετείχαν χριστιανοί και μουσουλμάνοι μισοί – μισοί. Άντε 40% με 60% άντε 30% και 70%. Σε ποιο σημείο αρνούμαι ότι πολέμησαν και μουσουλμάνοι ή Αλβανοί σε κάποιες μάχες; Που όμως υπάρχει γραμμένο ότι αυτό ήταν καθολικό και σε όλες τις περιόδους της επανάστασης; Κάνε μου αυτήν την παραπομπή και εγώ θα ξαναδιαβάσω εκατό φορές την ιστορία της επανάστασης και θα παραδεχθώ ότι είμαι άσχετος. Αν όμως δεν ισχύει τότε την παραδοχή την αντιστρέφω!
Για τον Μέγα Αλέξανδρο πές μου ποια είναι η Αντικειμενική Ιστορία που μου προτείνεις και εγώ θα την διαβάσω. Αν και στην βιβλιοθήκη μου υπάρχουν ήδη αρκετά βιβλία – τα περισσότερα ξένων συγγραφέων - όμως με ενδιαφέρον θα διάβαζα ακόμα ένα! Το θέμα είναι ότι όσους συγχρόνους και να διαβάσω οι αρχαίες πηγές είναι μετρημένες και οι ίδιες. Άρα όλοι παίρνουν από την ίδια πηγή!
Για αυτό το θέμα ένα θα σου πω! Εγώ είμαι κολλημένος και φιλικά υποκειμενικός, άλλος είναι εχθρικά υποκειμενικός. Οι λαοί από όπου πέρασε αυτός ο «καταστροφέας» τι λένε; Αυτό αν ψάξεις θα είναι πολύ ενδιαφέρον! Και μετά κάνε σύγκριση με όποιονδήποτε άλλον!
Φιλικά Φώτης!
Οκ, το λυσαμε. Το καλο ειναι που ο καθενας μας γραφει τις αποψεις περι του θεματος.Αυτο κραταω απ τα φορουμ εγω. Θα μεινω εκει γιατι το να γραφω κατεβατα στο φορουμ, και ανουσιο ειναι (διαβαζει ο καθενας οπως θελει τα κειμενα τελικα) και ταλαιπωρο. Θανκ γιου για την κουβεντα. Ο,ποια αλλη διευκρινηση, ειμαι εδω.