ελληνική μουσική
    Η Ελληνική Μουσική Κοινότητα από το 1997

    Μποϊκοτάζ στις καφετέριες - Σάββατο 11 Απριλίου 2009

    rompa
    04.04.2009, 09:20

    Έλαβα το παρακάτω mail, περισσότερο από μία φορές και θεώρησα ότι πρέπει να το στηρίξουμε όλοι. Οι καφετέριες μας έχουν πιει το αίμα, τη στιγμή που σε άλλες χώρες δεν δίνουμε ΟΥΤΕ ΤΑ ΜΙΣΑ για τα ίδια ροφήματα .

    Αγαπητοί εσπρεσάκιδες, φραπεδάκιδες, καπουτσινάκιδες,

     

    όπως όλοι γνωρίζετε στα καταστήματα που μας σερβίρουν τους καφέδες μας, μας πιάνουν τα οπίσθια(!!!) υπερχρεώνοντας τα ροφήματα, κερδοσκοπώντας εις βάρος των απλών καταναλωτών.

     

    Ένα απλό προϊόν που στα σούπερ μάρκετ κοστίζει ανάμεσα στα 0,75 - 4 ευρώ η συσκευασία, στα καφέ που βρίσκονται σε κεντρικά σημεία και στις περιοχές αναψυχής και διασκέδασης της Αθήνας, των μεγάλων αστικών κέντρων και των τουριστικών προορισμών, οι τιμές ξεπερνούν κάθε φαντασία. Ένας ελληνικός καφές ξεκινάει από 2,5 ευρώ, η τιμή εκκίνησης του γαλλικού ειναι στα 3 ευρώ, ενώ ο καπουτσίνο - ως προϊόν ιταλικής φινέτσας και μόδας - ξεκινάει στα 3,5 ευρώ.

     

    Όλα αυτά συμβαίνουν την ώρα, που στο εξωτερικό οι τιμές αυτών το υπηρεσιών, δεν ξεπερνούν ούτε κατά το ήμισυ των παραπάνω "ελληνικών" τιμών.

     

    Συνήθως οι τιμές του καφέ εκτινάσσονται σε περιόδους πολέμου. Τελικά, η Ελλάδα βρίσκεται σε ακήρυχτο πόλεμο με τη γενιά των 700 ευρώ - τους συνήθεις πελάτες, λόγω ηλικίας, των καφετεριών. Τα παιδιά αυτά τιμούν τον παραδοσιακό τρόπο συνεύρεσης και κοινωνικοποίησης των Ελλήνων, δίνοντας με αυτό τον τρόπο ζωή και οικονομική στήριξη στις επιχειρήσεις και στους χιλιάδες εργαζόμενους αυτών.

     

    Καλούμε λοιπόν όλους εσάς να διεκδικήσετε δυναμικά τον απαιτούμενο σεβασμό προς τον πελάτη, την τσέπη του και τη νοημοσύνη του.

     

    Το Σάββατο 11 Απριλίου 2009 δεν θα πάμε για τον καθιερωμένο καφέ με φίλους. Ας απολαύσουμε τη βόλτα μας στα μαγαζιά και στους δρόμους και ας μαζευτούμε στα σπίτια μας για καφέ.

     

    Αν λοιπόν αυτές οι επιχειρήσεις θέλουν να επιβιώσουν εν μέσω κρίσης, ας ρίξουν τις τιμές, προκειμένου να διατηρήσουν την πελατεία τους.

     

    Σάββατο 11 Απριλίου 2009

    Μποϊκοτάζ στις καφετέριες

     

    Προωθήστε το σε όσους περισσότερους μπορείτε!


    kamelia8
    04.04.2009, 17:26

    Το πήρα κι εγώ. Ωραία κίνηση.

    Αναρωτιέμαι όμως αν θα γίνει τίποτα. Έτσι κι αλλιώς η λύση είναι να πίνεις τον καφέ στο σπίτι σου. Και όχι μόνο την 11η Απριλίου!


    gikostas
    04.04.2009, 18:59

    Σίγουρα οι τιμές στις καφετέριες είναι υπερβολικές.Πάντα ήταν.Ειδικά όταν μιλάμε για τις τιμές του καφέ είναι εξωφρενικές.Επειδή όμως θα πρέπει να δούμε και την άλλη πλευρά,οφείλουμε να τους αναγνωρίσουμε τα πολλά έξοδα που έχουν.Για παράδειγμα στο  δήμο Αθηναίων οι επιχειρηματίες πληρώνουν ενα αρκετα μεγάλο ποσό μια φορά τον χρόνο για τα τραπεζοκαθίσματα που έχουν έξω.Επίσης εχουν πολλά πάγια έξοδα(ρεύμα,νερό,προστασία κτλπ).Όπως και να έχει σίγουρα τα κέρδη είναι πολλά,αλλά όχι για όλα τα καφέ.Μία καφετέρια σε ένα μεγάλο εμπορικό ή σε κάποιο κεντρικό σημείο σίγουρα κερδίζει πολλά περισσότερα από ένα συνοικιακό καφέ.Όσον αφορά το μποϊκοτάζ πιστεύω πως είναι μια καλή κίνηση γενικότερα και όχι μόνο για τις καφετέριες.Αν και νομίζω πως όλοι αυτοί έχουνε πάρει το μήνυμα από τον κόσμο μιας και τα έσοδά τους έχουνε μειωθεί κατα πολύ χρόνο με τον χρόνο.


    billaros
    05.04.2009, 12:50

    Παράθεση:

    Το μέλος harmonizer στις 04-04-2009 στις 17:41 έγραψε...

    Αν και είναι γεγονός ότι και οι τιμές των καφέ και εστιατορίων (όπως και πολλών άλλων) είναι ανεβασμένες, και φυσικά υπάρχει και ο αντίλογος του ακριβού κόστους του επιχειρείν σε αυτή τη χώρα, εγώ θα σταθώ στο γεγονός ότι ακόμα και αυτή η κίνηση δείχνει την εγχώρια νοοτροπία, που έχει ως σημείο αναφοράς το φραπέ.

    Μέχρι τώρα δεν είδα κάποια ευαισθητοποίηση των "παιδιών" για τις τιμές των βιβλίων ή των cd ή των εισιτηρίων συναυλιών και κινηματογράφων.

     

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : harmonizer στις 04-04-2009 23:00 ]



     

    Σωστά όλα αυτά ,αλλά μήπως αγνοείς την σημασία του καφέ ως αφορμή για κοινωνική συνανατροφή ,πράγμα πολυ σημαντικό στην εποχή του ατομισμού και της απομόνωσης που ζούμε?Εγώ τουλάχιστον έτσι το βλέπω.


    -----------------
    capre diem...

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : billaros στις 05-04-2009 12:50 ]


    okanenas
    05.04.2009, 17:50

    Παράθεση:

    Το μέλος billaros στις 05-04-2009 στις 12:50 έγραψε..

    την σημασία του καφέ ως αφορμή για κοινωνική συνανατροφή ,πράγμα πολυ σημαντικό στην εποχή του ατομισμού και της απομόνωσης που ζούμε?

     

    Γουααααου!  {#emotions_dlg.eek} {#emotions_dlg.blink}


    billaros
    05.04.2009, 22:03

    Παράθεση:

    Το μέλος okanenas στις 05-04-2009 στις 17:50 έγραψε...

    Παράθεση:

    Το μέλος billaros στις 05-04-2009 στις 12:50 έγραψε..

    την σημασία του καφέ ως αφορμή για κοινωνική συνανατροφή ,πράγμα πολυ σημαντικό στην εποχή του ατομισμού και της απομόνωσης που ζούμε?

     

    Γουααααου!  {#emotions_dlg.eek} {#emotions_dlg.blink}



     

    {#emotions_dlg.biggrin}{#emotions_dlg.biggrin}{#emotions_dlg.biggrin} Έχεις δίκιο ,το είπα κάπως κυριλε!!!!!

    Πάντως νομίζω το νόημα είναι σαφές!!!Το λέω γιατι είχε τύχει να κάνω συζήτηση με το θείο μου ,ο οποίος μ 'έπρηζε να πάω σινεμά να δω μια πραγματικά ψαγμένη ταινία ,κι εγώ του έλεγα ότι προτιμώ να πάω για καφε!!!!Έτσι είναι ειδικά αν σου βάζουν κάθε σαββατοκυριακο διαγώνισμα το νιώθεις ακόμη περισσότερο!!!!


    dafnoula
    12.04.2009, 12:07

    Καλή η ιδέα ( αν και την έμαθα μία μέρα αργότερα!) Ούτως ή άλλως χρειάζεται να είμαστε πιο προσεχτικοί στις επιλογές μας και στις καταναλωτικές μας συνήθειες ! Ότι το έχουν παρακάνει στις τιμές δεν υπάρχει αμφιβολία. Ότι φταίμε εμείς που τις στηρίζουμε, επίσης !


    StavmanR
    12.04.2009, 15:18

    Λοιπόν, το θέμα είναι πολύπλοκο για τόσο "χαλαρές" και "εύκολες" λύσεις.

     

    Η τελική τιμή του ροφήματος καφέ δεν εξαρτάται ούτε κατά το 1/1000 από την αρχική τιμή των υλικών παρασκευής του. Κι αυτό γιατί τα έξοδα παρασκευής του είναι απειροελάχιστα σε σχέση με τους υπόλοιπους παράγοντες. Ποιοι είναι οι παράγοντες;

    - Ενοίκιο που συνήθως υπερβαίνει τα 2000 ευρώ μηνιαίως, δηλαδή τουλάχιστον όσο πληρώνονται 3 υπάλληλοι πλήρους απασχόλησης.

    - Αποπλήρωση δανείου που χορηγήθηκε για την ενίσχυση κεφαλαίου ανοίγματος επιχείρησης. Συνήθως απαιτούνται περισσότερα απο 15.000 - 30.000 ευρώ για ανακαινίσεις, συντηρήσεις, άδειες και εξοπλισμό. Τα δάνεια αυτά δεν είναι σταγαστικά κι έχουν μεγαλύτερο επιτόκιο (σχεδόν διπλάσιο) από εκείνα των σπιτιών.

    - "Προστασία" (αδήλωτη) σε τρίτους ώστε να διαφυλαχθεί η ασφάλεια και βιωσιμότητα της επιχείρησης. Ικανό ποσό ανάλογα με τη δυναμική αυτής.

    - Ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες είναι τα καρτέλς. Ακόμα κι άν ένας επιχειρηματίας αποφασίζει να πουλήσει τον καφέ 0,20 E (τιμή κόστους), το πιθανότερο θα είναι να τον βρούμε την επόμενη ημέρα σε κάποιο παράπλευρο χαντάκι της εθνικής οδού... Ο καφές κοστίζει δια άγραφου νόμου τουλάχιστον 2,5 Ε σε κάθε "σύγχρονη" καφετέρια.

     

    Υπάρχουν πολλοί ακόμη παράγοντες που διαμορφώνουν την τελική τιμή των παρεχομένων υπηρεσιών. Στην καφετέρια δεν πληρώνεται το προϊόν αλλά η συνολική υπηρεσία, η οποία περιλαμβάνει υλικά και μή υλικά (μουσική, διασκέδαση, κοινωνικότητα κλπ) στοιχεία. Τα πρώτα είναι εύκολα στην κοστολόγηση μέσα από οικονομικές διαδικασίες. Τα έμμεσα οφέλη που αφορούν τα δεύτερα είναι στη διάθεση του εκάστοτε μαγαζάτορα.

     

    Τί ακριβώς όμως σημαίνουν τα έμμεσα οφέλη; Απλά, ότι όσο είμαστε πρόβατα που δεν μπορούν να συναναστραφούν μεταξύ τους σε πάρκα, γήπεδα, παγκάκια, δρόμους σπίτια και λοιπά, θα είμαστε στο έλεος των "κοινωνικών υπηρεσιών" κάθε τύπου. Όπως θα είμαστε στο έλεος των βιντεοκλάμπς , κινηματογράφων, κλαμπς και παμπς, όσο δεν ασχολούμαστε με προσωπική ερασιτεχνική παραγωγική ψυχαγωγία (μουσική, χόμπυς, άθληση κλπ). Ετούτο είναι πολύ απλό στη βάση του ως σκεπτικό: ο άνθρωπος που δεν μπορεί να παράξει προσωπική ψυχαγωγία, είναι υποχρεωμένος να καταναλώσει κοινωνική διασκέδαση. Η διασκέδαση είναι από τις πλέον σημαντικότερες ανάγκες του ανθρώπου σήμερα, εξαιτίας της στρεσογόνου καθημερινής ζωής. Και πληρώνεται ΑΚΡΙΒΑ! Τόσο ακριβά όσο κοστολογείται η ανάλογη επίταση του καθημερινού στρές, εμπλουτισμένου με την επιπρόσθετη αγωνία για ικανοποιητική διασκέδαση...

     

    Είμαι υπέρ της άποψης του σταθερού μποϊκοτάζ στα πάντα που δεν ανταποκρίνονται σε βασικές ανάγκες μας. Οι "ακτιβιστικοί συμβολισμοί" είναι φθηνή ανάλωση της ενέργειας η οποία παράγεται στο προσωπικό "περί δικαίου αίσθημα", που είναι πλέον το τελευταίο οχυρό μίας κοινωνίας. Τα προηγούμενα έπεσαν στο πεδίο του νεωτερισμού: γλώσσα, παιδεία, πίστη, τέχνες, άθληση. Όταν το μποϊκοτάζ είναι σταθερό και καθημερινό ονομάζεται "καταναλωτική συνείδηση", η οποία βέβαια είναι ένας νεοεισαχθείς, ανόητος, επιμεριστικός, όρος τον οποίο αναγκαζόμαστε να χρησιμοποιούμε. Ο έχων γενικότερη συνείδηση, γνωρίζει και να καταναλώνει έμμετρα. Ο μή έχων μέτρο (αξίες) αδυνατεί να κατανοήσει τη φαυλότητα της υπερκατανάλωσης και καταλήγει σε ακραίες μηδενιστικές τάσεις.

     

    Διότι, ως νεοέλλην (νεοβάρβαρος) έχω στο πίσω μέρος του μυαλού μου να ρίξω τις τιμές του καφέ συνασπιζόμενος με ομοιοφρονούντες, ώστε τα λεφτά που περισσεύουν να τα δώσω σε CD, μπότες, σκουλαρίκια, videogames κλπ. τα οποία επίσης δε χρειάζομαι. Δεν το κάνω από πραγματική συνείδηση ισορροπίας, αλλά από τάσεις καταναλωτικής ανισορροπίας. Εγώ ο ίδιος, που "μποϊκοτάρω" σήμερα τον καφέ, με αυτοθυσία και αυταπάρνηση ήρωα του '21 , αύριο θα "χτυπήσω" -με ιδιαίτερη ευχαρίστηση- καλαμαράκια των 30 E σε κάποιο παραθαλάσσιο εστιατόριο και μεθαύριο θα δώσω -με ιδιαίτερο ναρκισσισμό- 120 E για ένα παντελόνι, ώστε να επιδείξω στο αμόρε μου ή τους φαντασιακούς κοινωνικούς αντίζηλους την ανοιχτοχεριά μου και την οικονομική μου άνεση.

     

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : StavmanR στις 12-04-2009 15:23 ]


    Hastaroth
    12.04.2009, 23:25

    Από όλη αυτή την ανάλυση,μέ πολλά σημεία τής οποίας συμφωνώ αλλά μέ κάποια άλλα όχι,κρατώ ώς "ζουμί" την εξής πρόταση:

    Ο έχων γενικώτερη συνείδηση γνωρίζει καί να καταναλώνη έμμετρα (δηλαδή εν μέτρω,μήν πάη ο νούς μας στην μετρική τής ποίησης).Δηλαδή αγοράζει αυτό που πραγματικά χρειάζεται καί σέ όσο βαθμό τό χρειάζεται.Ακόμα καί την εν ταίς καφετερίαις διασκέδαση.

    (Παρεμπιπτόντως,πρό ολίγου επέστρεψα από κινηματογραφική διασκέδαση,όπου είδα την ταινία Confessions of a shopaholic,τόν τίτλο τής οποίας οι εδώ "μεταφραστές" απέδωσαν ώς "ψωνίζω,άρα υπάρχω".Καί ναί μέν τό cogito ergo sum -σκέπτομαι άρα υπάρχω- τό είπε ο Rene Descartes,αλλά ούτε αυτός ούτε τό ρητόν έχουν καμμία σχέση μέ πιστωτικές κάρτες.Αυτό όμως είναι άλλη πτυχή τής καταναλωτικής δραστηριότητας τού ανθρώπου,η οποία δέν έχει σχέση μέ τίς καφετέριες).

     

     


    panosbousalis
    13.04.2009, 01:49

    Καλύτερα μόνιμο μποϊκοταζ σε όσους κερδοσκοπούν έτσι. Ας στηρίξουμε εναλλακτικούς τρόπους, στέκια και ανθρώπους που σέβονται τον καταναλωτή - επισκέπτη.  Με μια μέρα δεν ιδρώνει κανένα αυτί. Καλή  η κίνηση ως αφορμή για προβληματισμό και αναζήτηση νέων τρόπων και χώρων