ελληνική μουσική
    Η Ελληνική Μουσική Κοινότητα από το 1997

    Μαθαίνουμε φυσική στο λύκειο;

    ins2anity
    26.04.2009, 14:53

    εφαλτηριο για το θεμα αυτο υπηρξε μια ασκηση στην φυσικη(3ης λυκειου) που εκανα στο φροντηστηριο...η ασκηση...σηριαλ...πετουσε ενας ενα σχοινι επιανε ενα αρνι απο το ποδι(ηταν κ επικαιρο) το αρνι κουνουσε το ποδι του ,γινοταν στασιμο κυμα κλπ....μετα το αρνι παει στην σουβλα...(μας εδινε την ροπη αδρανειας του αρνιου) κ καποια στιγμη π χαλαει το μοτερ η ταχυτητα μειωνεται ω με α(γων)=...

    και  δεν ειναι η μονη ασκηση που ειναι τοσο τραβηγμενη(οχι απο αποψη δυσκολιας αλλα απο την σκοπια της παρεκλισης απο τον στοχο της φυσικης)...

    μου φαινεται πως εχει ξεφυγει λιγο η κατασταση...εχουν κατακρεουργησει την φυσικη για να μπορουν να βαζουν προτοτυπες ασκησεις στα βιβλια τους και στις εξετασεις....εγω τουλαχιστον το σιχαινομαι αυτο το πραγμα...τελικα μαθαινουμε φυσικη η κανουμε ασκησιολογια;;;

    και να μαθαιναμε και τιποτα μη εξειδικευμενο...θα ηταν πιο δυσκολο αλλα τουλαχιστον θα μαθαιναμε φυσικη...χωρις ασκησεις υπερβολικες θα ηταν το ιδανικο αλλα γτ δεν κανουν κατι;;;

    συνεργατες με τους εκδοτικους οικους γινανε;;

    γτ τιποτα δεν αλλαζει γτ πισω απο την κατασταση αυτη λειτουργει ενα τεραστιο συστημα...τοσα φροντηστηρια,τοσοι εκδοτικοι οικοι...αν εμεις δεν μαθαιναμε του κασμου τις μ@λ@_ιες  δεν θα ειχαν δουλεια ολοι αυτοι...

    οσοι εχουν περασει απο τις ταξεις αυτες και εχουν εντοπισει καποιο προβλημα η κ οσοι βρηκαν μια φυσικη τελεια ας απαντησουν...

    για να εκθετουμε αποψεις....


    MariannaLappa
    26.04.2009, 15:27

    Εγώ είμαι πρώτη Λυκείου και όλη τη χρονιά φέτος δεν παρατήρησα κάποια τόσο "τραβηγμένη" άσκηση όσο αυτή που αναφέρεις ή γενικά κάποιο άλλο πρόβλημα στη Φυσική. Τώρα βέβαια για να το λες εσύ που είσαι Γ ' κάτι παραπάνω θα έχεις δει αυτά τα χρόνια. Τι να σου πω...? {#emotions_dlg.huh} 


    ins2anity
    26.04.2009, 15:32

    και εγω φετος ειδα αυτο το πραμα...λογω εμπλοκης των φροντηστηριων στην εκπαιδευση και κατ'επεκτσην και των εξωσχολικων βιβλιων το θεμα γινεται απελπιστηκο...κι εγω μεχρι περυσι ειχα πολυ καλη εντυπωση για το υγκικριμενο μαθημα...


    MariannaLappa
    26.04.2009, 16:28

    Πάντως η αδερφή μου που είναι Γ ' Λυκείου σαν κι εσένα δε μου έχει αναφέρει κάτι... Μπορεί να έτυχε η συγκεκριμένη άσκηση να ήταν τόσο υπερβολική. Εκτός βέβαια κι αν έχεις συναντήσει κι άλλες τέτοιες ασκήσεις..


    ins2anity
    26.04.2009, 16:48

    ειναι οπως αντιλαβανεται κανεις την φυσικη...πολλοι θεωρουν πως η φυσικη ειναι ασκησεις τυποι και πραξεις...εγω δεν το βλεπω ετσι...αλλα οπως λεω και παραπανω η ασκηση ηταν το εφαλτηριο...θεωρω (ειναι προσωπικη μ αποψη) πως υπαρχει προβλημα...για παραδειγμα η γωνιακη ταχυτητα...την εχουμε εξευτελισει στο σχολειο...ολοι μαθαινουμε οτι γωνιακη ταχυτητα εχει μονο το σωμα που στρεφεται...ομως και ενα σωμα που εκτελει μονο μεταφορικη κινηση μπορει να εχει γωνιακη ταχυτητα...αυτο δεν μας το μαθαινουν αλλα μας μαθαινουν οτι αυτο δεν γινεται...αν τα ψαξει κανεις θα βρει πολλα... αλλο ενα παραδειγμα ειναι η εξαναγκασμενη ταλαντωση...το σχολικο εχει μια διαταξη πειραματος που αν προσπαθησει κανεις να το κανει θα εχει πολυ πλακα...μιλω για το σχημα που το ακινητο σωμα ειναι με σχοινι δεμενο(το σχοινι διερχεται απο τροχαλια) και δενεται σε κυκλο σε αποσταση απο το κεντρο του..αν εκτελεσεις το πειραμα θα δεις το σωμα που υποτιθεται θα εκανε εξαναγκασμενη ταλαντωση να εκτελει κατακορυφη βολη στην αρχη μετα να κανει κατι σαν ταλαντωση και μετα παλι τα ιδια...ακομη σε ενα διαγραμμα φαινεται οτι αν η συχνοτητα του διεγερτη ειναι ιση με την ιδιοσυχνοτητα τοτε το πλατος της ταλαντωσης γινεται απειρο...κατι το οποιο δεν προκειπτει αν το ψαξεις μαθηματικα...αν το δεις λογικα τοτε ειναι εμφανες αλλα μαθηματικα επιστρεφει την ενεργεια π δεχεται.(το εχω δει σε ερευνα φυσικου την οποιο δεν μπορουσα να παρακολουθησω πληρως λογω των μαθηματικων/φυσικων απαιτησεων σε γνωσεις)...δεν ειναι μονο αυτα αλλα ολη η φιλοσοφια του μαθηματος...


    MariannaLappa
    26.04.2009, 16:52

    Αυτά που λες δεν τα πολυκαταλαβαίνω, γιατί δεν τα έχω κάνει ακόμα. Αλλά απ' ό,τι βλέπω το έχεις ψάξει και μπορεί να έχεις δίκιο.


    deathminor88
    26.04.2009, 18:23

    Στις θετικές επιστήμες έχουμε εξιδανικεύσεις πολλές φορές για την απλούστευση των μαθηματικών. Δεν είναι θέμα το αν μαθαίνεις έτσι φυσική. Υπάρχει ένα ολόκληρο κομμάτι στα μαθηματικά πο λέγεται Θεωρία Σφαλμάτων και θα το κάνεις με το που μπείς στο πανεπιστήμιο και θα σου λυθούν πολλές απορίες...

    Τώρα όσον αφορά στις ασκήσεις σκοπό έχουν να δώσουν λίγο χιούμορ και τίποτα παραπάνω...


    ins2anity
    26.04.2009, 18:37

    το θεμα δεν ειναι μονο αυτο...γνωριζω οτι η μελετη φαινομενων του κοσμου μας ειναι απιστευτα δυσκολη ορισμενες φορες(αδυνατη αλλες) γι'αυτο και εξειδανικευουμε καταστασεις...

    αλλα αν για να ντυσουν μια ασκηση κ να φαινεται διαφορετικη περναν τις καταστασεις αυτες στην καθημερινη μας ζωη τοτε εγω βλεπω οτι υπαρχει προβλημα

    οσο για τις ασκησεις πολλες θελουν να δωσουν χρωμα αλλα εγω τις βρισκω ηλιθειες(ειπαμε ειναι θεμα πως βλεπει κανεις την φυσικη)...

    οταν μου λενε οτι κουνωντας το ποδι του το αρνι(π.χ.) δημιουργητε στασιμο κυμα τοτε εγω μαθαινω μια λαθος φυσικη...αφου δεν συμβαινει γτ πρεπει να το μαθω ετσι; ας μου δωσουν τα δεδομενα του προβληματος χωρις να το ντυσουν με μαλακι_ _ς .ας ημαστε κ λιγο σοβαροι στο κατω κατω...

    για την ασκησιολγια δεν αναφερομαι μονο σε αυτο...

    γτ δεν ξερω ποτε ησουν μαθητης αλλα η κατασταση εχει ξεφυγει...τα εξωσχολικα πατανε σε λεπτομεριες του βιβλιου δημιουργωντας ασκησεις τελειως εκτος του πνευματος του σχολειου και το σχολειο με την σειρα του τις δεχεται...δηλ τι θελουν απο εμας; να καταλαβουμε ποσο μικροι ειμαστε και δεν μπορουμε να λυσουμε ασκησεις η να μας μαθουν φυσικη;


    esta
    26.04.2009, 19:51

    αχ,αχ!σήμερα έγραφα προσομοίωση φυσική,και τα θέματα ήταν ολίγον φευγάτα!μια τεράστια παγίδα στο τρίτο θέμα μα ένα στάσιμο και εις άλλα με υγεία!φυσική εννοείται πως δε μαθαίνουμε σωστά στο σχολέιο,αν σε ενδιαφέρει το μάθημα πραγματικά ,να είσαι απερίσπαστος και να το ακολουθήσεις.προσωπικά το βρίσκω ενδιαφέρον αλλά η μεγάλη αγάπη είναι τα μαθηματικά.

    ΥΓ.πάντως το 4ο σήμερα το λυσα!!{#emotions_dlg.clap}πλέω σε πελάγη ευτυχίας,μη με παρεξηγείς!


    analystis
    27.04.2009, 10:27

    Δεν θα συμφωνήσω μαζί σου, αν και σε ένα σημείο, σε αυτό του τραβήγματος από τα μαλλιά για να βγάλουμε ασκήσεις και φροντιστηριακά βιβλία (μεγάλο κεφάλαιο στη βιομηχανία της παραπαιδείας) έχεις ένα δίκιο.

    Μου κάνει εντύπωση που λες ότι ξεφεύγουμε από το στόχο και δεν μαθαίνουμε φυσική όταν δίνουμε ασκήσεις και παραδείγματα από την καθημερινή ζωή, ή αν θες που να έχουν και μια έστω και υποδόρια χιουμοριστική διάθεση. Δηλαδή, αντί για το αρνί που το πιάνει το σκοινί και μετά γυρνά στη σούβλα, θα προτιμούσες να άκουγες "έστω σώμα μάζας m προσδεμένο σε αβαρές νήμα μήκους l και εκτελεί απλή αρμονική ταλάντωση συχνότητας ν κλπ κλπ" για να μη χάνεις το στόχο; Μα η φυσική, αλλά και γενικότερα όλες οι φυσικές επιστήμες (ΚΑΙ ΕΔΩ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΖΗΤΗΜΑ) δεν υπάρχουν ούτε για να μας παιδεύουν και να μας σκοτίζουν, όπως κάνουν με σας τώρα και δικαίως διαμαρτύρεστε, ούτε για να λύνουμε ασκήσεις τυφλοσούρτες ώστε να χτυπήσουμε βαθμό στις πανελλήνιες και να περάσουμε σε "καλή" σχολή (απ' όπου θα βγούμε ημιμαθείς κι από κει γιατί η ίδια νοοτροπία αναπαράγεται), ΑΛΛΑ να εξηγήσουν και να κατανοήσουν κατά το δυνατόν τον κόσμο που μας περιβάλλει είτε πρόκειται για αρνί στη σούβλα, είτε για υποατομικά σωματίδια, είτε για νανοτεχνολογία και μοριακή βιολογία είτε για πάλσαρ και μαύρες τρύπες εκατομμύρια έτη φωτός μακριά...

    Το πρόβλημα της διδακτικής, και συγκεκριμένα της διδακτικής των φυσικών επιστημών αγαπητέ νεαρέ μου φίλε, είναι αυτό ακριβώς που εκθέτεις εδώ και συνοψίζεται στο πολύ πετυχημένο που είχα διαβάσει

    "Το σύστημα διαδασκαλίας είναι η διδασκαλία του συστήματος"

    δηλαδή, έχουν τυποποιήσει τη γνώση γενικότερα, την έχουν υποβαθμίσει σε μέσον εύρεσης εργασίας και όχι να είναι καλλιέργεια και σκέψη, με αποτέλεσμα να την αποστειρώσουν και να χάσει το νόημα και την υπόστασή της, έτσι ώστε όταν δεν σου δίνουν μια άσκηση με την ξερή γλώσσα αλλά προσπαθούν να εντάξουν τα δεδομένα σε κάτι πιο καθημερινό να το θεωρείς τραβηγμένο και να "ξεφεύγεις από το στόχο σου".

    Τέλος πάντων, οι τελευταίοι που φταίτε είστε εσεις τα παιδιά που μπαίνετε σε χορό εξετάσεων και άγχους με αυτό το βλακώδες και απαίσιο σύστημα. Δεν βγάζω την ουρά μου απ΄έξω. Και εγώ πριν από ...πολλά χρόνια έδωσα πανελλήνιες και ίσως να εκνευριζόμουν αν έβλεπα ασκήσεις με αρνιά όταν καιγόταν ο κώλος μου να περάσω στο Πανεπιστήμιο, όμως μετά από χρόνια μελέτης και έχοντας μαθητεύσει και διδάξει και σε φροντιστήρια και σε πανεπιστήμια έχω καταλήξει ότι η γνώση δεν πρέπει να είναι κλύσμα και άγχος, πρέπει να είναι χαρά και ενδιαφέρον, αλλά για να γίνει κάτι τέτοιο πρέπει όλο το εκπαιδευτικό σύστημα να αλλάξει ριζικά και δομή και νοοτροπία από το νηπιαγωγείο...

    Anyway, καλό κουράγιο και καλή επιτυχία!


    esta
    27.04.2009, 13:06

    γεια είμαι η Μαρουλίτα φίλη τησ esta. Λοιπόν η φυσικη στο φροντιστήριο με ενθουσιάζει γιατί ο καθηγητής (sakis flo.) είναι τέλειος σε αντιθεση με αυτόν του σχολείου (Σώτος) που μόνο για καθηγητής φυσικής δεν κάνει. Η φυσική στο λύκειο θα μπορουσε να ήταν καλύτερη αν ηοι καθηγητές έβρισκαν την ουσία του μαθήματος{#emotions_dlg.helpsmilie}


    ins2anity
    27.04.2009, 13:36

    Παράθεση:

    Το μέλος analystis στις 27-04-2009 στις 10:27 έγραψε...

     Δηλαδή, αντί για το αρνί που το πιάνει το σκοινί και μετά γυρνά στη σούβλα, θα προτιμούσες να άκουγες "έστω σώμα μάζας m προσδεμένο σε αβαρές νήμα μήκους l και εκτελεί απλή αρμονική ταλάντωση συχνότητας ν κλπ κλπ" για να μη χάνεις το στόχο; Μα η φυσική, αλλά και γενικότερα όλες οι φυσικές επιστήμες (ΚΑΙ ΕΔΩ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΖΗΤΗΜΑ) δεν υπάρχουν ούτε για να μας παιδεύουν και να μας σκοτίζουν, όπως κάνουν με σας τώρα και δικαίως διαμαρτύρεστε, ούτε για να λύνουμε ασκήσεις τυφλοσούρτες ώστε να χτυπήσουμε βαθμό στις πανελλήνιες και να περάσουμε σε "καλή" σχολή (απ' όπου θα βγούμε ημιμαθείς κι από κει γιατί η ίδια νοοτροπία αναπαράγεται),

    εγω αντιθετως θα συμφωνησω μαζι σου....ισως δεν το καταλαβες αλλα τα ιδια πραγματα πανω κατω υποστηριζουμε...θα σταθω στις ασκησεις τυφλοσουρτες που αναφερεις...οταν λεω δεν μαθαινουμε φυσικη εννοω οτι το μονο που μαθαινουμε ειναι μεθοδολογια ασκησεων... ισως θυμασαι απο τα σχολικα σου χρονια ποσες ασκησεις λυνουμε στο μαθημα αντιθετα με την θεωρια η οποια αποτελει ενα εξισου σημαντικο κομματι της φυσικης(αν οχι σημαντικοτερο)...κοιτα αν ειναι στην ασκηση να μου μαθαινουν οτι η κινηση του ποδαριου του αρνι μπορει να προκαλεσει στασιμο κυμα της μορφης που περιεγραφε η ασκηση τοτε  μαθαινω χαζομαρες...δεν λεω να μην μαθουμε φυσικη για εξειδανικευμενες καταστασεις αλλα μην θυσιαζουμε την φυσικη για την ασκησιολογια....ακομη συμφωνω σε οτι λες για την γνωση αλλα οχι οταν αυτη την δεχομαστε λαθος...η γνωση ειναι χαρα,ειναι οτι πολυτιμοτερο αλλα πρεπει να διεπεται απο καποια τυπικοτητα τοσο στο περιεχομενο(σαφηνεια καλυτερα) οσο και στην εκφραση...το θεμα δεν ειναι αν δινω πανελληνιες και μου βαζουν βλακειες,το θεμα ειναι το προβλημα που εγω βλεπω να υπαρχει στο συγκικριμενο μαθημα...τα λαθη του σχολικου δηλ γτ να υπαρχουν;


    marakiasteraki
    01.05.2009, 08:03

    Δεν έχω τύχει κάτι τέτοιο ακόμη...


    deathminor88
    01.05.2009, 13:57

    Παιδιά (στην κυριολεξία)...έσεις με την βοήθεια του κωλοσυστήματος και των κακών καθηγητών χάνετε το νόημα.

    Το πρόβλημα δεν είναι ούτε οι εκφωνήσεις, ούτε τα βιβλία των φροντηστήρίων ούτε τίποτα από αυτά αλλά το οτι ΔΕΝ ΕΧΕΤΕ ΜΑΘΕΙ ΝΑ ΣΚΕΦΤΕΣΤΕ..Και δεν φτάίτε εσείς γι αυτό... 

    Φταίει κυρίως το σύστημα που έχουμε, και η αναγκαστική προσαρμογή (από όλους) σε αυτό.


    ins2anity
    01.05.2009, 20:39

    κωλοσυστημα ,κακοι καθηγητες....

    αυτα πιστευω ειναι δικαιολογιες...

    πρωτα απ'ολα ανυποστατες....δευτερον εγω πιστευω πως εμεις (σχεδον αποκλειστηκα) φταιμε για την κατασταση...

    οι καθηγητες δεν ειναι ολοι κακοι..τουλαχιστον στο σχολειο μας εχουμε μια απιστευτη ''ομαδα''καθηγητων οι οποιοι σχιζονται για τους μαθητες τους....γι'αυτο καθε φορα που κατηγορουμε τους καθηγητες σαν συνολο καλυτερα να αναφερουμε και αυτους γτ πραγματικα νοιαζονται για εμας(και δεν νομιζω να ειμαστε η εξαιρεση...παντου υπαρχουν τετοιοι)...

    ακομη,αν οι μαθητες δεν παταν σχολειο οταν βρισκονται στο τελος της τριτης και διαβαζουν μονο για τα φροντηστηρια (ολη την χρονια) τοτε δεν φταιει το συστημα που ειναι χαλια αλλα εμεις που το καταστρεφουμε....

    και θεωρω η ευθυνη για την κατασταση του συστηματος βαραινει τους μαθητες λογω και της (ανυπαρκτης η ισως αναποτελεσματικης) δρασης τους(καλυτερα αντιδρασης τους)....τεσπα....δεν ειναι το θεμα μας αυτο..

    το μονο λαθος που βρισκω απο πλευρας...''συστηματος''(της παιδεια) ειναι  τα βιβλια(κατ'επεκτασιν και η υλη και ολα τα παρελκομενα).η μεγαλη ''μολυνση'' πιστευω ωφειλεται σε εξωγενεις παραγωντες...(φροντηστηρια,κοινωνικο συστημα(θεσεις εργασιας στα φροντηστηρια),εκδοτικοι οικοι)με αυτη την εννοια μονο δεχομαι οτι το συστημα φταιει σε κατι,αλλα δεν δεχομαι να το ακουω απο ατομα τα οποια δεν κανουν τιποτα για αυτο(δεν εννοω καταληψεις και τετοιες χαζομαρες αλλα δραση μεσα απο πραξεις (π.χ. παραγκωνισμος φροντηστηριου και οχι σχολειου κλπ))

    οι κυριοι υπαιτιοι για την καταντια αυτη ειμαστε εμεις οι μαθητες και οι βλεψεις των γονιων(ολοι καταλαβαινουν τι εννοω....)

    οποτε ας μην ψαχνουμε δικαιολγιες....