Μολις χθες πηγα και ειδα την ταινια και θα κανω μια συντομη κριτικη ( υποκειμενικη κι αφορα προσωπικη αποψη, οποτε μη σας επηρρεασει στην αποφαση σας να πατε να τη δειτε ). Παντα χωριζω σε μερη μια κριτικη πανω σε ταινια, οποτε:
1) Ηθοποιοι:
Νομιζω πως το casting ηταν μοιρασμενο αναμεσα σε γνωστους κι αγνωστους ηθοποιους. Πιο συγκεκριμενα ηταν εκπληκτικη η Johanna Wokalek ( ισως η καλυτερη εμφανιση της σε ταινια ) καθως και οι μικρες τις εκδοσεις. Το ιδιο ισχυει και για τον "αγαπητικο" της Ιωαννας, τον David Wenham που για αλλη μια φορα ανεδειξε την ικανοτητα του να "καιει" στη μεγαλη οθονη!
Αντιθετως, χωρις να φταιει ο ιδιος, ο Goodman ως Παπας...δεν πηγαινε! Εδωσε μεν ενα ευχαριστο τονο ( ειναι το στυλ του ηθοποιου προφανως κι οχι η σκηνοθετικη προσεγγιση ), ομως περιμενα εναν πιο..σοβαρο Παπα! Παρολαυτα, πιστευω πως ο Goodman, αν κι εχει αρκετα χρονακια πλεον στην πλατη του ( και στην κοιλια του ), θα μπορουσε να επιστρεψει με μια ομορφη κωμωδια φτιαγμενη στα μετρα του!
Ευχαριστη εκπληξη ηταν η παρουσια του Gerald Alexander Held ως "Καισαρα", αν και η συντομη παρουσια του δεν θυμισε τις καλες του αθλητικες ικανοτητες ως τερματοφυλακας!!
Απιστευτος ως "Αγριος Ιερος πατερας" ηταν ο Iain Glen! Πραγματικα για το λιγο που εμφανιστηκε στην αρχη του εργου παρουσιασε την εικονα παρακμης που ειχαν στην επαρχια οι ιερεις για τη γυναικα!! Ακομα και η εικονα που ειχε δημιουργησει ως χαρακτηρας ηταν υπεροχη!
Τελος η ηθοποιος που εκανε την Επισκοπο που εγραφε την ιστορια της Ιωαννας ειχε ενα σαφες προβλημα με το περπατημα της! Ενδεχομενως η ηλικια και η στολη της να μην της το επετρεπαν αλλα σε ορισμενα σημεια στο τελος γελαγε ο μισος κινηματογραφος απο το "I am a robot" περπατημα της..
2) Σεναριο:
Καμια σχεση προφανως με την Παπισσα Ιωαννα του Ροϊδη. Μια πιο "Hollywood" Ιωαννα και πιο...δραματικη σε σχεση με το αυθεντικο του Ροϊδη...Σε πολλα σημεια η ταινια κουραζε με το αργο σεναριο, τους διαλογους που απλως δεν ειχαν λογο να υπαρχουν και καποια γεγονοτα που απλως υπηρξαν για το θεαθηναι ( μαχες πχ που δεν ειχαν καμια σχεση και θα μπορουσαν να ανηκουν στο γενικο πλαισιο της αφηγησης που ηδη υπηρχε ).
Σιγουρα το μεγαλο μεγεθος της ταινιας ( 149΄ για το Θεο ) ηταν τραυματικο για πολλους απο τους σινεφιλ που τολμησαν να τη δουν με ανοικτα τα ματια..Και σε βραδυνη παρασταση ηταν ακομα πιο συγκλονιστικη η προσπαθεια να παραμεινεις στο εργο!
3) Σκηνοθεσια:
Αρκετα ουδετερη, χωρις καποιο στοιχειο που να με ενθουσιαζει. Ενδεχομενως εφταιγε και η φτωχη παραγωγη που τον εμποδισε να κανει το επομενο βημα ( σκηνες οπου επρεπε να υπαρχει "μαζα", η παραγωγη αρκουταν σε λιγους δεκαδες κομπαρσους και κοντινα πλανα ), ομως πιστευω πως στηριχτηκε στις υποκριτικες ικανοτητες των ηθοποιων που ειχε.
Βεβαια προκειται για μια ιστορικη ταινια και πολλες παρεμβασεις τυπου Hollywood δε μπορουν να γινουν. Τουλαχιστον σε αυτο τον τομεα ηταν πραγματικα καλος, αφου δεν υπερβηκε ποτε τα ορια της αφηγησης. Ομως σε καποια σημεια "εχανε" το θεατη λογω της χαλαροτητας του σεναριου!
4) Μουσικη:
Αν και δε προλαβα να δω το μουσικο, πιστευω πως η μουσικη ηταν σε πολυ καλο επιπεδο. Συγχρονισμενη με την ταινια, εδινε ενα δραματικο τονο σε πολλες στιγμες, ενω κρατωντας το βασικο του θεμα ο συνθετης "πλουτιζε" φτωχες ( σκηνοθετικα ) εικονες της ταινιας! Απεδωσε οσο μπορουσε ο,τι ειχε στα χερια του και του αξιζουν συγχαρητηρια. Εμενα παντως με κερδισε.
Συνολικα, πιστευω πως η ταινια ειναι καλουτσικη..Δεν παραβιαζει τα ορια του ειδους που λεγεται "ιστορικες ταινιες" και σε συνδυασμο με ενα καλο cast, σε αναγει εντονα στην ατμοσφαιρα της εποχης! Μικρες πινελιες που μπηκαν προχειρα χαλασαν τη συνολικη εικονα, ομως χαρηκα που μετα απο 3 μηνες ( εστω κι αν ειμαι στρατευμενος ειμαι κοντα στο κινηματογραφο ) ειδα μια ταινια που ειχε και καποια ποιοτητα!