ελληνική μουσική
    Η Ελληνική Μουσική Κοινότητα από το 1997

    Τα κεφάλια της ελληνικής Παιδείας. Έλεος...

    jorge
    21.01.2005, 14:32
    Παιδιά διαβάζω συνέντευξη του Προέδρου του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας, Θάνου Βερέμη, και ειλικρινά μου έχει ανέβει το αίμα στο κεφάλι.

    Διαβάστε και καμαρώστε ποιοί οδηγούν σήμερα την ελληνική Παιδεία...



    Δημοσιογράφος: Υπάρχουν δικές σας σκέψεις για αντιμετώπιση θεμάτων εκτός του εθνικού διαλόγου;

    Βερέμης: (...) Η δεύτερη είναι το έτερο έκτρωμα του πανεπιστημίου, τα δωρεάν βιβλία. Το είχε εφεύρει η χούντα και μετά το πήραμε ως κεκτημένο δικαίωμα κι αυτό. Μέγιστο σφάλμα».

    Δημοσιογράφος: Γιατί;

    Βερέμης: «Διότι το Δημόσιο είναι τσιγκούνικο κι αγοράζει ένα βιβλίο στο κάθε μάθημα και το μαθαίνουν απ' έξω οι φοιτητές. Αυτό είναι απαράδεκτο. Πρέπει να αποδεσμευτούμε από αυτό, να τους δίνουμε μια λίστα τόση και να τους πούμε, παιδιά αυτή είναι, βγάλτε άκρη. Πηγαίνετε στις βιβλιοθήκες, δανειστείτε τα, αγοράστε τα, κάντε ό,τι σας φωτίσει ο Θεός».

    Δημοσιογράφος: Είναι ακριβά όμως τα βιβλία.

    Βερέμης: «Πιο ακριβοί είναι οι καφέδες που πίνουν απέναντι από το πανεπιστήμιο κάθε μέρα».

    Δημοσιογράφος: Ρυθμίσεις για όσους δεν μπορούν αντικειμενικά να αντεπεξέλθουν οικονομικά;

    Βερέμης: «Ας υπάρχουν υποτροφίες για τους άπορους. Καμία αντίρρηση. Αλλά ο γιος μου και ο γιος τού τάδε με μεγάλη οικονομική επιφάνεια δεν μπορεί να αγοράσει πέντε βιβλία; Μα για τον Θεό».


    Όλη η συνέντευξη στην Ελευθεροτυπία
    ΕΔΩ

    Someone dreams of doing great things, someone stays awaken and does it...


    [ Το μήνυμα επεξεργάστηκε από: jorge on 21-01-2005 14:33 ]
    DeLaSane
    21.01.2005, 14:56
    Epeidh spoudasa Agglia, kai to systhma me ta vivlia einai diaforetiko, to vriskw thetiko to gegonos oti mou dinotan mia lista vivliwn apo ta opoia eprepe na diavasw kapoia apo auta. Den htan aparaithto na ta agorasw, afou yphrxan polla antitypa sth vivliothikh, ta opoia mporousa na daneistw dwrean. Bevaia, epilogh mou htan na agorasw merika ta opoia kai krathsa dia pantws.

    An omws o proedros tou ethnikou symvouliou paideias epithimei na kanei to systhma omoio me to eurwpaiko, prepei autos kai oi synadelfoi tou prwta na kanoun para polles thysies wste auto na ginei efikto, ki epeita oi ellhnes foithtes. Prwta apo ola me th katastash tou ellinikou shstmatos, auto einai anefikto oikonomika, afou sta agglika toulaxiston panepisthmia kata thn diarkeia tou prwtou etous exoume synolika 6 mathimata, ara megistos arithmos vivliwn ana etos= 6. Epishs kai h diarkeia spoudwn einai 3 xronia anti gia tessera, ara pali ta ligotera mas vgainoun ta vivlia edw. O aarithmos twnn ypoxrewtikwn mathimatwn sta ellinika panepisthmia kserw oti einai poly megalyteros (as me diafwtisei kapoios gia ton akrivh arithmo dioti den ton gnwrizw), ara h gnwmh mou einai oti gia pollous foithtes tha einai adynaton na anteksoun oikonomika na plhrwsoun tosa polla vivlia, ta opoia an einai kai aksia diavasmatos tha einai kai akriva.

    Epishs afou o proedros proteinei vivliothikes, as foularei tis vivliothikes prwta me para polles kopies apo ta sygkekrimena vivlia , etsi wste na exei arketa apothemata gia autous tous pollous tous opoious den tha mporoun na ta agorasoun.

    H gnwmh mou einai omws pws an ta kefalia ths paideias thheloun na allaksoun thn paideia sthn ellada, tote prwta tha prepei na allaksoun autoi, oi kathightes sta panepistmia kai oi politikoi, ki epeita na apaitoun allages kai thisies apo tous foithtes.

    Kai mia ki anefere thn Xounta o kos Beremhs, o tropos pou ekfrazei ta epixeirhmata tou mou thimizei perissotero xountiko para dhmokratiko stelexos.
    Sofia
    21.01.2005, 16:42
    Quote:

    Το μέλος DeLaSane στις 21-01-2005 στις 14:56 έγραψε:

    Epeidh spoudasa Agglia, kai to systhma me ta vivlia einai diaforetiko, to vriskw thetiko to gegonos oti mou dinotan mia lista vivliwn apo ta opoia eprepe na diavasw kapoia apo auta. Den htan aparaithto na ta agorasw, afou yphrxan polla antitypa sth vivliothikh, ta opoia mporousa na daneistw dwrean. Bevaia, epilogh mou htan na agorasw merika ta opoia kai krathsa dia pantws.

    An omws o proedros tou ethnikou symvouliou paideias epithimei na kanei to systhma omoio me to eurwpaiko, prepei autos kai oi synadelfoi tou prwta na kanoun para polles thysies wste auto na ginei efikto, ki epeita oi ellhnes foithtes. Prwta apo ola me th katastash tou ellinikou shstmatos, auto einai anefikto oikonomika, afou sta agglika toulaxiston panepisthmia kata thn diarkeia tou prwtou etous exoume synolika 6 mathimata, ara megistos arithmos vivliwn ana etos= 6. Epishs kai h diarkeia spoudwn einai 3 xronia anti gia tessera, ara pali ta ligotera mas vgainoun ta vivlia edw. O aarithmos twnn ypoxrewtikwn mathimatwn sta ellinika panepisthmia kserw oti einai poly megalyteros (as me diafwtisei kapoios gia ton akrivh arithmo dioti den ton gnwrizw), ara h gnwmh mou einai oti gia pollous foithtes tha einai adynaton na anteksoun oikonomika na plhrwsoun tosa polla vivlia, ta opoia an einai kai aksia diavasmatos tha einai kai akriva.

    Epishs afou o proedros proteinei vivliothikes, as foularei tis vivliothikes prwta me para polles kopies apo ta sygkekrimena vivlia , etsi wste na exei arketa apothemata gia autous tous pollous tous opoious den tha mporoun na ta agorasoun.

    H gnwmh mou einai omws pws an ta kefalia ths paideias thheloun na allaksoun thn paideia sthn ellada, tote prwta tha prepei na allaksoun autoi, oi kathightes sta panepistmia kai oi politikoi, ki epeita na apaitoun allages kai thisies apo tous foithtes.

    Kai mia ki anefere thn Xounta o kos Beremhs, o tropos pou ekfrazei ta epixeirhmata tou mou thimizei perissotero xountiko para dhmokratiko stelexos.





    Συμφωνώ απόλυτα!
    frufru
    21.01.2005, 17:32
    Eγω να ενημερωσω οτι χθες στην Αθηνα το γραφειο του ''σεβασμιοτατου'' κ.Βερεμη χτιστηκε..
    Ναι ναι κανονικα χτιστηκε με τουβλα για να του κανουν και παρεα.
    Το συνθημα ηταν ''Θαγινει χαμος! Δεν θα περασει'' και ολα αυτα γιατι εκτος απο τις δηλωσεις του βερεμη μαγειρευονται πολλα στην παιδεια αυτο το διαστημα οπως τα Ι.Δ.ΒΕ(Ινστιτουτα Δια Βιου Εκπεδευσης), η Αξιολογηση,οι Ατομικη Φακελοι Φοιτητων και πιστωτικες μοναδες,οι δυο κυκλοι σπουδων,τα μη κρατικα -ιδιωτικα πανεπιστημια ,τα ΚΕΣ....
    Astron
    21.01.2005, 19:48
    Πάντως να το δούμε και λίγο διαφορετικά το θέμα...
    Τα βιβλία που μας δίνουν στο πανεπιστήμιο, τουλάχιστον κάποια απ' τα βιβλία των θετικών επιστημών είναι εντελώς απαράδεκτα.
    Κάνουν ακόμα και το πιο εύκολο πράγμα να μοιάζει ακατανόητο.
    Γι' αυτό κι οι πιο πολλοί φοιτητές αγοράζουν βοηθήματα ή άλλα βιβλία άλλων συγγραφέων για να κατανοήσουν τα μαθήματα.
    Με λίγα λόγια, ακόμα και με το παρόν σύστημα πληρώνουμε αρκετά χρήματα σε βιβλία και βοηθήματα. Μπορώ με βεβαιότητα να πω ότι αυτό ισχύει για το φυσικό, το μαθηματικό και αρκετές σχολές του Πολυτεχνείου.
    Μάλιστα στο πρώτο εξάμηνο όταν είχα μπει, ένα μάθημα, νομίζω τα εφαρμοσμένα μαθηματικά 1, ήταν στην καθαρεύουσα!

    Η ιδέα της λίστας είναι καλή, ώστε να διαλέγει ο καθένας το βιβλίο που του ταιριάζει. Η ιδέα βέβαια παύει να είναι καλή όταν θα πρέπει να πληρώνουμε εμείς τα βιβλία...



    Αυτά που ανέφερα για κακή ποιότητα βιβλίων πάντως δεν είναι γενικά. Ξέρω ότι υπάρχουν άλλες σχολές και τμήματα στην Ελλάδα που έχουν πολύ καλύτερο επίπεδο.
    SteliosG
    21.01.2005, 20:33
    Εγω παιδια παντως συμφωνω κατα ενα μεγαλο ποσοστο με αυτα τα λογια!!!

    Κατα την αποψη μου το ελληνικο πανεπιστημιο πασχει και ειναι απο τα χειροτερα τεχνολογικα, σε υποδομες και σε "ονομα"!!!

    Μονο λιγα κανουν την εξαιρεση και για αυτο βεβαια δε φταινε οι φοιτητες!! Φταιει η δομη του συστηματος!!! Δυστυχως δε μπορουμε να ζουμε σε μια κοινωνια ρομαντικη που ο καθενας θα μπορει να ειναι φοιτητης για οσο θελει και οπως θελει αυτος (κατι το ιδανικο βεβαια, αλλα ουτοπικο για τα σημερινα δεδομενα)!!! Τα πραγματα ειναι πολυ δυσκολα μετα το πανεπιστιμιο και οι συνθηκες εργασιας στη χωρα μας και σε ολο το κοσμο δυσκολες! Και οι φοιτητες δεν προετοιμαζονται καλα να τις αντιμετωπισουν!! Τα κριτηρια αυτη τη στιγμη ειναι πολυ χαλαρα!!

    Δυστυχως ή ευτυχως, α πραγματε πρεπει να "σφιξουν" και να αξιολογουνται ολοι, αν δε θελουμε οι ελληνικη παιδεια να γινει χειροτετη και η ανεργια να ανεβει και αλλο!!!

    Και επειδη εχω κανει την ιδια κουβεντα με πολλους φιλους μου, θα πω την εξης αποψη... νομιζω οτι οτιδηποτε κανουμε και λεμε κρινετε μονο εκ του αποτελεσματος και οχι απο τις θεωριες και τα λογια των αλλων!! Και κατα την δικια μου αποψη, τα ελληνικα πανεπιστημια δεν εχουν και τα καλυτερα αποτελεσματα στον επιστημονικο και επαγγελματικο τομεα, πλην ελαχιστον εξαιρεσεων ανα την Ελλαδα!!

    Ελπιζω να ειμαι λαθος και να ειναι ή να γινουν καλυτερα τα πραγματα!!!
    christos-reg
    21.01.2005, 20:34
    Δεν νομίζω πως είναι εξωφρενικά αυτά που δήλωσε ο πρόεδρος του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας.
    Το θέμα είναι, αν οι πολιτικοί αναλάβουν πρωτοβουλίες και τα εφαρμόσουν, χωρίς να φοβούνται το πολιτικό κόστος.

    Για να φτάσουν τα ελληνικά πανεπιστήμια (από άποψη σωστής λειτουργίας... δεν μιλώ για το ανθρώπινο δυναμικό τους, το οποίο είναι τις περισσότερες φορές υψηλού επιπέδου) τα αντίστοιχα ευρωπαϊκά, θα πρέπει να εφαρμόσουν κάποιες πρακτικές σαν κι αυτή, που έχουν δοκιμαστεί στο εξωτερικό για πολλά χρόνια.
    Το πανεπιστήμιο δεν μπορεί να λειτουργεί σαν το σχολείο (που η γνώση του δίνεται σαν έτοιμη τροφή). Ο φοιτητής πρέπει να μπει σε μια άλλη λογική όπου θα μάθει να ψάχνει και να ερευνά, ώστε να αναπτύξει κριτική σκέψη κτλ. κτλ... Αυτό μπορεί να επιτευχθεί, με τη χρήση πολλαπλών βιβλίων.
    Βέβαια με τον τρόπο που λειτουργούν σήμερα τα πανεπιστήμια στην Ελλάδα, όπου μπαίνουν κατά χιλιάδες οι φοιτητές κάθε χρόνο, χρειάζονται ακόμα πολλές αλλαγές στο όλο εκπαιδευτικό σύστημα (από τη βάση) αλλά και στη νοοτροπία του Έλληνα, μέχρι να φτάσουμε να εφαρμόσουμε τις «νέες» αυτές μεθόδους...

    Και όσο για το οικονομικό σίγουρα είναι ένα πρόβλημα αλλά από την άλλη πιστεύω πως αν θέλει κάποιος μπορεί να εξοικονομήσει τα χρήματα με πολλούς τρόπους... Δεν είναι κακό να επενδύουμε λίγο παραπάνω στην παιδεία. Για όφελός μας θα είναι...

    Να σημειώσω πως και στο τμήμα μου στο Πολυτεχνείο πολλές φορές απαιτείται να διαβάσουμε συμπληρωματικά κάποιο βιβλίο-βοήθημα ή να ανατρέξουμε στη βιβλιοθήκη για αναζητήσουμε σχετική βιβλιογραφία, ώστε να έχουμε πιο ολοκληρωμένη άποψη επί του θέματος. Τα βιβλία που μοιράζονται επίσης ποικίλουν από κακά (που δεν συμβαδίζουν με την ύλη που διδάσκεται) έως μέτρια και υψηλότερου επιπέδου...

    [ Το μήνυμα επεξεργάστηκε από: christos-reg on 21-01-2005 20:41 ]
    SteliosG
    21.01.2005, 20:36
    Συμφωνω 100% με το christo-reg
    ocean_soul
    21.01.2005, 21:04
    Επειδή και εγώ είχα την εμπειρία ενός πανεπιστημίου του εξωτερικού και είχα την ευκαιρία να γνωρίσω φοιτητές από διάφορες χώρες της Ευρώπης (και όχι μόνο), διαπίστωσα ότι ΣΕ ΚΑΜΙΑ ΧΩΡΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ δεν μοιράζονται δωρεάν βιβλία από το κράτος.

    Αυτό που λέει ο κύριος Βερέμης είναι απολύτως σωστό. Η διανομή των δωρεάν βιβλίων ξεκίνησε επί χούντας ως ένα μέτρο "λαϊκίστικο" θα έλεγα, για να ηρεμήσει κάπως τους φοιτητές, που πρωτοστατούσαν στον αγώνα κατά της δικτατορίας. Και έμεινε (κατά τη γνώμη μου δυστυχώς), όπως τα περισσότερα απαρχαιωμένα μέτρα, διότι δεν βρέθηκε ένας υπουργός παιδείας να αναλάβει το πολιτικό κόστος.Ο τρόπος όμως που εκφράζει την άποψη του είναι εντελώς απαξιωτικός για τους φοιτητές.

    Θέλω να σημειώσω ότι δεν είμαι κατά του συγκεκριμένου μέτρου σαν ιδέα, αλλά μου φαίνεται ότι με αυτό το μέτρο είναι όλοι ικανοποιημένοι.

    1) Οι πρώτοι που ικανοποιούνται είναι φυσικά οι φοιτητές, γιατί παίρνουν τζάμπα βιβλία. Το ότι τα βιβλία είναι πολλές φορές προχειρογραμμένα ή κακογραμμένα,
    και αρκετές φορές ανακριβή ή ξεπερασμένα είναι δευτερεύοντος σημασίας.
    Η στέγαση των φοιτητών (είμαστε από τις ελάχιστες χώρες της Ευρώπης που η πλειονότητα των φοιτητών ΔΕΝ μένει σε εστίες) και τα λειτουργικά προβλήματα των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων (π.χ. Δημοκρίτειο, ΤΕΙ κ.τ.λ.) είναι πολύ πιο σημαντικά προβλήματα από τη διανομή των βιβλίων, αλλά εμείς οι φοιτητές μάλλον δεν το έχουμε καταλάβει.

    2) Οι καθηγητές είναι εξίσου ικανοποιημένοι, καθώς παλιές σημειώσεις των μαθημάτων μετατρέπονται (με τη βοήθεια φοιτητών συνήθως) σε επιστημονικά συγγράμματα, απλώς για να τα παρουσιάσουν ως συγγραφικό έργο, για το οποίο αρκετοί ενώ θα έπρεπε να ντρέπονται, αντιθέτως είναι περήφανοι. Σε κάποιες περιπτώσεις μάλιστα παίρνουν και επιδότηση (κάτι σαν τους βαμβακοπαραγωγούς) από την πολιτεία, για να εκδώσουν συγγράματα τα οποία θα μοιραστούν τελικά στους φοιτητές.

    3) Οι εκδοτικοί οίκοι, αναλαμβάνουν την έκδοση των συγγραμμάτων, επειδή υπάρχει η δωρεάν διανομή. Αυτό σημαίνει ότι ανεξάρτητα από την ποιότητα του περιεχομένου, το βιβλίο θα "πουλήσει". Και θα το "αγοράσει" το δημόσιο (τα λεφτά του κοσμάκη, για να μην ξεχνιόμαστε), για να το δώσει δωρεάν στους φοιτητές. Έλαχιστοι θα πάνε να αγοράσουν (όχι να πάρουν) τα πανεπιστημιακά βιβλία των καθηγητών, καθώς ακόμα και αν είναι αξιόλογα, τα ξενόγλωσσα είναι συνήθως καλύτερα. Επομένως ο εκδοτικός οίκος βασίζεται στη δωρεάν διανομή βιβλίων για να εκδώσει τα πανεπιστημιακά βιβλία.

    Να σημειώσω ότι οι παραπάνω παρατηρήσεις είναι η άποψή μου, βασισμένη στην εμπειρία 4 χρόνων σε ελληνικό πανεπιστήμιο. Οποιοσδήποτε αντίλογος δεκτός. Έπισης πρέπει να αναφέρω ότι όλα τα παραπάνω αφορούν τη μέση περίπτωση, καθώς υπάρχουν και μερικές λαμπρές εξαιρέσεις.


    Επιπλέον, πάνω στη δωρεάν διανομή βιβλίων βασίζεται το εξεταστικό σύστημα των πανεπιστημίων. Έιμαι γενικότερα κατά της επιβολής βασικού διδακτικού συγγράμματος (άσχέτως αν θα διανέμεται ή όχι), διότι δεν ενισχύει την δραστηριοποίηση του φοιτητή ή της φοιτήτριας. Εφόσον υπάρχει βασικό σύγγραμμα, από εκεί θα μπουν τα θέματα (πολλές φορές και οι ασκήσεις), οπότε γιατί να κοιτάξουν οι φοιτητές αντίστοιχα συγγράμματα που υπάρχουν (λέμε τώρα) στις βιβλιοθήκες.
    Ακόμα και η επιλογή μαθημάτων περιορίζεται με την διανομή βιβλίων. Είμαστε αναγκασμένοι να δηλώνουμε μαθήματα στην αρχή του εξαμήνου, για να διανεμηθούν όσο το δυνατόν πιο γρήγορα τα βιβλία. Αντίθετα, στο πανεπιστήμιο της Γερμανίας που ήμουνα, δήλωνα τα μαθήματα τα οποία θα δώσω ένα μήνα πριν την εξεταστική. Επομένως στις πρώτες εβδομάδες είχα τη δυνατότητα να παρακολουθώ πολλά μαθήματα, και να επιλέξω αυτά που με ενδιαφέρουν περισσότερο προς το τέλος του εξαμήνου.


    Όταν εμείς οι φοιτητές ζητάμε περισσότερα λεφτά για την παιδεία (και καλά κάνουμε) από μια χώρα που το δημόσιο χρέος είναι από τα υψηλότερα της E.E. πρέπει να έχουμε υπόψη μας ότι στο σημερινό 5% του ΑΕΠ (συγχωρέστε με αν κάνω λάθος στο ποσοστό, συμπεριλαμβάνονται και η δωρεάν διανομή βιβλίων.

    Κλείνοντας θα ήθελα να δώσω ένα παράδειγμα, για να γίνει κατανοητό γιατί είμαι κατά της διανομής βιβλίων.

    Είμαι στο τελευταίο έτος των σπουδών μου (ελπίζω), οπότε δε δικαιούμαι πολλά δωρεάν βιβλία ακόμα. Υπολόγισα το κόστος αυτών των βιβλίων :
    (40 βιβλία) Χ (30? μέσος όρος) = 1200?. Στα δέκα χρόνια που λειτουργεί το τμήμα στο οποίο φοιτώ έχουν περάσει περίπου 1000 φοιτητές, άρα το συνολικό κόστος για το τμήμα μου είναι 1.2 εκατομμύρια ?. Προσωπική μου εκτίμηση είναι ότι αυτό το ποσό θα ήταν περισσότερο χρήσιμο στους φοιτητές, εαν πήγαινε για την κατασκευή φοιτητικών εστιών. Η στέγαση των φοιτητών είναι βασικός παράγοντας επιβίωσης, η διανομή όμως όχι.
    KIT_KAT
    21.01.2005, 21:54
    Quote:

    Το μέλος ocean_soul στις 21-01-2005 στις 21:04 έγραψε:

    2) Οι καθηγητές είναι εξίσου ικανοποιημένοι, καθώς παλιές σημειώσεις των μαθημάτων μετατρέπονται (με τη βοήθεια φοιτητών συνήθως) σε επιστημονικά συγγράμματα, απλώς για να τα παρουσιάσουν ως συγγραφικό έργο, για το οποίο αρκετοί ενώ θα έπρεπε να ντρέπονται, αντιθέτως είναι περήφανοι. Σε κάποιες περιπτώσεις μάλιστα παίρνουν και επιδότηση (κάτι σαν τους βαμβακοπαραγωγούς) από την πολιτεία, για να εκδώσουν συγγράματα τα οποία θα μοιραστούν τελικά στους φοιτητές.

    3) Οι εκδοτικοί οίκοι, αναλαμβάνουν την έκδοση των συγγραμμάτων, επειδή υπάρχει η δωρεάν διανομή. Αυτό σημαίνει ότι ανεξάρτητα από την ποιότητα του περιεχομένου, το βιβλίο θα "πουλήσει". Και θα το "αγοράσει" το δημόσιο (τα λεφτά του κοσμάκη, για να μην ξεχνιόμαστε), για να το δώσει δωρεάν στους φοιτητές. Έλαχιστοι θα πάνε να αγοράσουν (όχι να πάρουν) τα πανεπιστημιακά βιβλία των καθηγητών, καθώς ακόμα και αν είναι αξιόλογα, τα ξενόγλωσσα είναι συνήθως καλύτερα. Επομένως ο εκδοτικός οίκος βασίζεται στη δωρεάν διανομή βιβλίων για να εκδώσει τα πανεπιστημιακά βιβλία.




    Προσωπικά θα συμφωνήσω με το Χρήστο και τον Κώστα και κυρίως με τα παραπάνω σημεία. Σε μας το μεγαλύτερο ποσοστό των βιβλίων που μοιράζονται είναι ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΑ. Γιατί νομίζει ο κάθε καθηγητής του πανεπιστημίου της Θεσσαλονίκης ότι θα γράψει ένα σύγγραμμα αρτιότερο του συγγράμματος πχ. της ηλεκτρονικής που αποτελεί βίβλο σε όλο τον κόσμο εδώ και τόσα χρόνια? ΕΛΕΟΣ. Και τα βιβλία αυτά πάντα είναι τόσο, μα τόσο, μα τόσο προχειρογραμμένα. Αφού διατίθενται τα κονδύλια για τα συγγράμματα, γιατί δε μας μοιράζουν κανένα βιβλίο να φτιάξουμε καλή βιβλιοθήκη κι όχι προσάναμμα για το τζάκι? Εγώ στα 5 χρόνια, μόνο έναν καθηγητή συνάντησα που παραδέχτηκα ότι ο άνθρωπος προσέφερε κάτι στην ελληνική βιβλιογραφία. Και τα συγγράμματα στο 80% και πλέον των μαθημάτων ήταν του ίδιου του διδάσκοντα που είχε το μάθημα, ή άντε του προκατόχου του. Αυτά τα βιβλία δεν έχουν λόγο ύπαρξης, στην αγορά δεν πουλούν ούτε ένα αντίτυπο. Απλά ικανοποιούν την ματαιοδοξία (πολύ sic!!!!!) του καθηγητή...
    geordan
    22.01.2005, 00:33
    Το θέμα αυτό είναι πολύ σοβαρό.

    Έτυχε να διαβάσω κι εγώ αυτή τη συνέντευξη και δηλώνω απερίφραστα πως οι απόψεις αυτές μπορεί να ακούγονται πολύ προχωρημένες ή εξτρεμιστικές, αλλά καλώς ή κακώς είναι πέρα για πέρα σωστές. Ειδικά για ένα ακρως αντιλειτουργικό πανεπιστήμιο, όπως το ελληνικό, κυρίως λόγω του υπερβολικού αριθμού των φοιτητών. Πρέπει επίσης να σημειώσω ότι στη συγκεκριμένη συνέντευξη γίνεται λόγος και για αυτό το θέμα, όπου προτείνεται ελάχιστος και μέγιστος χρόνος αποφοίτησης, αλλιώς... πας από εκεί που ήρθες. Κάτι, δηλαδή, σύνηθες για τα ξένα πανεπιστήμια. Εδώ, στο forum, δεν άκουσα κάποιο σχόλιο για αυτή τη θέση.

    Όσο για το θέμα της διανομής, χουντικό ή όχι κατάλοιπο, είναι δείγμα παροχυμένης κατάστασης. Όχι, δεν είμαι εναντίον τους. Κι εγώ από αυτά διάβαζα - αποκλειστικά μάλιστα. Όπως αρκετά από αυτά είναι ''ευαγγέλια'' στο είδος τους και πρέπει να διανέμονται, έτσι και τόσα άλλα είναι τουλάχιστον ανεπαρκή, αν όχι απαράδεκτα. Η λίστα βιβλιογραφίας είναι ένα πολύ πρακτικό μέτρο, σίγουρα οικονομικότερο, αλλά κυρίως πολύ ανώτερο εκπαιδευτικά. Μια μέση λύση νομίζω πως είναι άμεσα εφικτή για τις δυνατότητες των πανεπιστημίων μας. Αν μη τι άλλο, να γίνεται κουβέντα και όχι να απορρίπτουμε νέες ιδέες μόνο και μόνο επειδή μας προσβάλουν... τους καφέδες.

    Αυτά προς το παρόν, γιατί ελπίζω αυτή η ενδιαφέρουσα κουβέντα να συνεχιστεί.
    Να προσθέσω ότι αυτές οι απόψεις ανήκουν σε κάποιον που μόλις αποφοίτησε από ελληνικό πανεπιστήμιο, και μάλιστα το μάλλον πιο εύρωστο οικονομικά.
    frufru
    22.01.2005, 01:08
    Να φανταστω οτι δεν κανετε πλακα?
    Απορω γιατι φαινεται σε ολους τοσο δυσκολο να δινονται δωρεαν συγγραμματα και να ειναι και ποιοτικα....
    Δεν καταλαβαινω ποιες ειναι οι απιτησεις μας για αυτα που πρεπει να μας παρεχονται και για την ποιοτητα της ζωης μας μεσα σε ενα υγειες συστημα....
    Εκπλησσομαι
    jorge
    22.01.2005, 02:35
    Στη σχολή μας είχαμε πάρει καταπληκτικά βιβλία μεγάλων επιστημόνων. Μιλάμε για βιβλία 400-500 σελίδων από τα καλύτερα στον τομέα.

    Γιατί στη δική μου σχολή γινόταν αυτό και δε γίνεται σε άλλες;;;
    Ποιός φταίει λοιπόν;;;

    Μήπως είναι θέμα καθηγητών και σχολής;

    Μήπως αν αυτοί οι άνθρωποι ΚΑΝΟΥΝ ΚΑΛΑ ΤΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΤΟΥΣ όλα θα είναι μέλι γάλα;


    Μπορούσα εγώ τότε να δίνω 15.000δρχ για κάθε ένα από τα 3-4 τέτοια κάθε εξαμήνου; Συν τις φωτοτυπίες από άλλα βιβλία, συν τις φωτοτυπίες από σημειώσεις, συν το ενοίκιο γιατί έμενα σε άλλη πόλη;

    Τι θα έπρεπε να κάνω λοιπόν για να μπορέσω να τα πληρώσω;
    Να κάτσω να δουλέψω ή να τα παρατήσω;

    Θα δούλευα φυσικά. Και θα μπορούσα να ανταπεξέλθω στις σπουδές μου;
    Δύσκολα. Άρα πιθανό να μην έβγαζα τη σχολή ή να κατέληγα σε άλλη δουλειά, άσχετη με τις σπουδές που τελικά δεν έκανα.


    Το συμπέρασμα ενόψει των μέτρων που έρχονται;

    Αν δεν έχεις λεφτά...
    jorge
    22.01.2005, 02:42
    Quote:

    Το μέλος SteliosG στις 21-01-2005 στις 20:33 έγραψε:

    Και κατα την δικια μου αποψη, τα ελληνικα πανεπιστημια δεν εχουν και τα καλυτερα αποτελεσματα στον επιστημονικο και επαγγελματικο τομεα, πλην ελαχιστον εξαιρεσεων ανα την Ελλαδα!!




    Αυτό που το στηρίζεις; Υπάρχουν πολλοί έλληνες που διαπρέπουν στον τομέα τους και είναι πολλές οι σχολές που βγάζουν καλούς επιστήμονες. Γιατί λες οτι είναι ελάχιστες οι εξαιρέσεις; Όσοι δηλαδή είναι γύρω μας και είναι αξιόλογοι επιστήμονες, όλοι στο εξωτερικό σπουδάσανε;
    Sideline
    22.01.2005, 02:42
    H δωρεάν παιδεία αντιμετωπίζει κρίση σε πολλές χώρες της Ευρώπης-σημεία των καιρών.....
    frufru
    22.01.2005, 02:45
    Αυτο που λες Jorge ισχυει. Το μονο που εχει να κανει ο καθε καθηγητης ειναι να δηλωσει ποιο βιβλιο θελει για το μαθημα του στο τμημα και το τμημα να ζητησει ολα τα βιβλια.
    Τα βιβλια εγκρινονται οποιο κι αν ειναι το κοστος. π.χ. στην σχολη μου μας εχει δοθει ενα βιβλιο το οποιο στην αγορα κοστιζει 155 ευρω και πολλα αλλα αξιολογα συγγραμματα. Βεβαια δινονται και πολλα σκαρτα.
    Αλλα το ζητημα γενικοτερα βρισκεται αλλου..
    Ειμαστε τοσο αθωοι ωστε να πιστευουμε οτι η δωρεαν παιδεια δεν μπορει να ειναι και σωστη?
    Δηλαδη πετωντας το ''δωρεαν'' ειναι ο τροπος να εξασφαλισουμε το σωστη?

    Η μηπως θα πρεπει να καταληξουμε στο αρρωστημενο συμπερασμα παιδεια για λιγους και καλη?



    [ Το μήνυμα επεξεργάστηκε από: frufru on 22-01-2005 02:46 ]
    revekka
    22.01.2005, 10:13
    και στη δική μου σχολή μας δώσανε αρκετά βιβλία δωρεάν, κάποια απο τα οποία είναι ολόκληροι τόμοι και δεν αγοράζονται.... τα συγκεκριμένα βιβλία τα παράγγελναν οι καθηγητές του μαθήματος ένα χρόνο πρίν για να τα πάρουμε εμείς. και εννοείται πως αυτά μόνο δεν αρκούσαν, αλλά σπάνια να αγοράσουμε βιβλίο απο έξω. εντάξει, τα χρήματα που δίναμε για τις φωτοτυπίες δεν συγκρίνονται με το πόσο στοιχίζουν τα βιβλία.

    και όσο για τη δήλωσή του ότι είναι κάποια βιβλία και τα μαθαίνουν όλοι απ'έξω, μάλλον δεν έχει πάει στις σχολές τις ελλάδας να δεί τι γίνεται. εκτός απο τις φωτοτυπίες, μας δινόταν και η λίστα που λέει, και τα βιβλία τα βρίσκαμε στη βιβλιοθήκη. τα βιβλία που ήταν πιο απαραίτητα φρόντιζαν οι καθηγητές να υπάρχουν σε μεγαλύτερο αριθμό.

    όσο για το ότι οι σχολές είναι υποδιααίστερες απο του εξωτερικού, πάλι δεν ξέρω που πήγε, τί είδε και έβγαλε συμπεράσματα. 'εχω τελειώσει αγγλική φιλολογία στη Θεσσαλονίκη, μετά ήμουν Αγγλία για μεταπτυχιακά και οι βάσεις που είχα απο το πρώτο πτυχίο ήταν ισάξιες, μην πω και καλύτερες απο άλλων παιδιών (ξένων) με την ίδια σπουδή στα πανεπιστήμια της χώρας τους.

    τωρα ότι υπάρχουν προβλήματα, υπάρχουν, δεν είναι όλα τέλεια αλλα να ξέρουμε και τί λέμε.

    όσο για τα χρήματα, και να μην σπουδάζεις πάλι χρειάζεσαι χρήματα για να ζήσεις, και αυτοί που έχουν περισσότερα μπορούν να κάνουν και περισσότερα πράγματα. όταν αλλάξει αυτό, θα αλλάξει και το ότι αυτοί που έχουν περισσότερα μπορούν να σπουδάσουν πιο εύκολα. το πρόβλημα με τα χρήματα δεν έχει τη ρίζα του στην παιδεία, όποια πέτρα κι αν σηκώσεις...
    SteliosG
    22.01.2005, 10:26
    δε καταλαβαινω γιατι κολαμε μονο στο θεμα βιβλιων!!! αυτο ειναι το μονο που μας καιει αυτη τη στιγμη???

    αυτο που εννοοω εγω ειναι οτι τα ελληνικα πανεπιστημια ειναι ΑΝΤΙ-λειτουργικα και τα αποτελεσματα στους ΑΝΤΙ-παραγωγικα.

    Συμφωνω απολυτα οτι το θεμα ειναι ο καθε ενας να καει τη δουλεια του σωστα, οπως λεει και ο jorge. Επειδη ομως ενα κρατος (και δη το Ελληνικο που οφειλει να σεβεται τη βαρια του ιστορια και το πολιτισμο του), δε μπορει να βασιζεται στον αν φωτισει ο Θεος καποιους καθηγητες και καπιους μαθητες να κανουν τη δουλεια τους σωστα, εχει χρεος απεναντι στους πολιτες να θετει νομους και να οριζει παραγωγικα για τη κοινωνια και το πολιτισμο πλαισια! και δεν εννοοω παραγωγικα με την οικονομικη εννοια μονο!!

    αυτα τα πλαισια λοιπον δεν υπαρχουν απο το ρομαντικο ελληνικο πανεπιστημιο αυτη τη στιγμη! και στο κατω κατω, δεν ειναι υποσρεωτικο να σπουδασουν σε ενα πανεπιστημιο ΟΛΑ τα παιδια της χωρας απλα επειδη και μονο οι Ελληνες γονεις εχουν αυτο το αδικαιολογητο κομπλεξ και αγχος να περασουν ΟΛΑ τους τα παιδια στο ανωτερο ελληνικο πανεπιστημιο για να αισθανθουν οι ιδιοι επιτυχημενοι!!

    και μη μου πειτε πως αυτο δε συμβαινει...!!!
    revekka
    22.01.2005, 10:49
    Στέλιο τα βιβλία δεν είναι ένα θέμα μόνο του, ξεχωριστό απο τα άλλα. κολλάμε στα βιβλία διότι τα βιβλία χρειάζονται χρήματα, και παραγγελίες, και μελέτη για τις ανάγκες κάθε σχολής, και οργάνωση γενική όλων των σχολών(αυτά τα πλαίσια που λές κι εσύ).

    και ο κος Βερέμης αποκάλεσε τα δωρεάν βιβλία έκτρωμα' οπότε ναι, κολλάμε!
    SteliosG
    22.01.2005, 10:56
    δε νομιχω να ειναι το πρωταρχικο θεμα αυτη τη στιγμη παντως! και δεν ειναι αναγκη να αντιδρουμε τελειως αρνητικα σε 1 απο τα πολλα θεματα που εθειξε ο κυριος αυτος (οντως με ενα τροπο λιγο υπερβολικο) επειδη δε συμφωνουμε με την αποψη του! νομιζω πρεπει να δουμε πιο σφαιρικα αυτα που λεει και με λιγο διαφορετικα κριτηρια απο οτι εχει συνηθισει εως τωρα η ελληνικη κοινωνια και να μη κολησουμε στο τροπο που το ειπε!