Για να μη μπερδευτει ο φιλος μας ας ξεκινησει να μαθει εναρμονιση κλιμακας, να πειραματιστει στηνοντας ολες τι συγχορδιες καθε κλιμακας, να παρατηρησει κι αυτος αυτα που εγραψα στο αλλο του θεμα (δλδ ποιες συγχορδιες βγαινουν παντα ματζορε, ποιες μινορε, τι διαστημα απεχουν μεταξυ τους).
Μετα εμπειρικα οταν θα ακουσει (παραδειγμα) ενα κοματι με δυο ματζορε συγχορδιες που απεχουν ενα τονο μεταξυ τους θα ξερει οτι προκειται για τις βαθμιδες 4 και 5 μιας κλιμακας. Θα βρισκει την 1η και αυτη θα ειναι η τονικη της κλιμακας του τραγουδιου.
Και μετα να ξεκινησει πρακτικη μελετη προσπαθωντας να αυτοσχεδιασει μια μελωδια, προσεχωντας η μουσικη του φραση να τελειωνει σε μια απο τις νοτες της συγχορδιας που ακουγεται εκεινη τη στιγμη .
Παραδειγμα: ενω το κομματι ειναι σε G major κλιμακα (G - A - B - C - D - E - F# - G)
Να δοκιμασει να παιξει την δευτερη τετραφωνη συγχορδια (Λα μινορε εβδομη Am7 με νοτες A - C - E - G) και πανω της να παιξει μια μελωδια που να τελειωσει σε μια απο τις νοτες ACEG θα ακουστει σωστα.
πχ μελωδια A C B D E G και την στιγμη που θα παιξει την καταληξη (G νοτα) να παιξει Am7 συγχορδια.
Αυτο μπορει να γινεται σε ολο τον αυτοσχεδιασμο πανω απο ολες τις συγχορδιες που παιζονται.
Χωρις μελετη ασκηση και πρακτικο πειραματισμο αυτων ομως δεν προκειται να καταλαβει τιποτα ομως.
Οσο πιο πολυ μελέταει και πειραματιζεται τοσο νεοι δρομοι ανοιγουν στα αυτια του.
ΥΓ (και λιγη φιλοσοφια τωρα) Μονο να προσεξει να μη χαθει στο δρομο και κολλησει, πολλοι τελματωνουν στις θεωριες και χανουν την ουσια της μουσικης.
Ο σκοπος ειναι οτι μαθαινεις να μη το θεωρεις κανονα (αλλωστε ολοι οι κανονες στη μουσικη εχουν εξαιρεσεις και αυτοι δινουν την ομορφια στη μουσικη).
Αφου τα μαθει ολα, μετα να τα ξεχασει και να ακουσει τη μουσικη βαθεια μεσα του, που δεν εχει κανονες.
Τις θεωριες θα τις χρησιμοποιησει ως εκπαιδευση για να φτασει εκει (δλδ στην πραγματικη μουσικη).
-----------------
----
[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : delta66 στις 17-09-2010 03:10 ]