ελληνική μουσική
    Η Ελληνική Μουσική Κοινότητα από το 1997

    Γιατί όσοί παίζουν κλασσική δεν μπορούν να παίξουν τίποτε με το αυτί;

    mi3s
    17.12.2010, 14:51

    Μετά από χρόνιες αναζητήσεις δασκαλου ωδείου(ύστερα από όταν έφυγα από την ιδιωτική σχολή της πόλης μου) τα παράτησα.Παίζω ότι γουστάρω κάνω όποιες ασκήσεις θέλω και στην τελική το αποτέλεσμα με δικαιώνει.Διαπίστωσα ότι οι πτυχιούχοι κλασσικής μουσικής εκτός από την παρτιτούρα δεν μπορούν να παίξουν τίποτε άλλο.Για μένα αυτό δεν είναι μουσική είναι αναπαραγωγή.

    Η αλήθεια είανι ότι ποτέ δεν μου άρεσε η κλασσική μουσική αλλά μπορώ να καταλάβω ότι μπορεί να σε βοηθήσει πολύ στην τεχνική.Παρόλα αυτά όσους έχω γνωρίσει σχετικούς με την κλασσική μουσική,παίζουν αποκλειστικά κλασσική ακούνε αποκλειστικά κλασσική αντέ και κανένα έντεχνο(σνομπαροντας οτιδήποτε άλλο)και όταν τους ζητάς να σε βοηθήσουν σε κάποιο κομμάτι δεν μπορούν να το εκτελέσουν ακούγοντας το.

    Υποτίθεται ότι όλοι οι πτυχιούχοι διπλωματούχοι έχουν κάνει σολφέζ-ντικτέ και είναι σε θέση  να εκτελέσουν ένα κομμάτι πολύ πιο εύκολα από μενα πχ.Μπορει να μου πει κάποιος τι πραγματικά συμβαίνει?Είναι λάνθασμένη η αντίληψη μου?


    marilloumajore
    17.12.2010, 17:18

    Νομίζω mi3s ότι το να μιλάς τόσο γενικευμένα για τους κλασσικούς λες και ζουν σε μια γυάλινη μπάλα σνομπισμού είναι τουλάζιστον κοντόφθαλμο. Ναι υπάρχουν μερικές ψωνάρες, αλλά οι πραγματικά καλοί ποτέ δε καβαλάνε το καλάμι. Σίγουρα κάνουμε διαφορετικά πράγματα, και είμαστε καλοί σε διαφορετικούς τομείς, αλλά αυτό δεν ακυρώνει τον άλλον. Όπως οι περισσότεροι μοντέρνοι δεν έχουν την τεχνική (και τη γνώση του φραζαρίσματος, και της πολυφωνίας, και της φραστικής, και της στυλιστικής αναγνωσης, κοκ.....)  ενός κλασσικού έτσι κ εμείς δεν έχουμε συνηθίσει να αυτοσχεδιάζουμε.

    Η μοντέρνα μουσική είναι άλλος τομέας. Αυτό δεν καθιστά τον έναν ρομποτάκι και τον άλλο καλλιτέχνη. Απλά αποδεικνύει τη τεράστια γκάμα που έχει η τέχνη. Μήπως ο Da vinci δεν είναι μεγάλος καλλιτέχνης γιατι απλά αναπαριστούσε τη φύση, σε σχέση με τον Ματις ας πουμε?

    Και για να απαντήσω και στην ουσία της ερώτησης, έχω δεί πολλοούς πραγματικά καλούς κλασσικούς (μιλάμε για τους κορυφαίους στη χώρα και όχι μόνο) να παίζουν απίστευτους αυτοσχεδιασμούς, να ακούνε και να παίζουν επι τόπου ενα κομμάτι, ακόμη και να παίζουν σκυλάδικα. Απλά οι περισσότεροι δεν έχουμε ασχοληθεί με το να αφιερώσουμε ώρες για το να βγαλουμε ένα κομμάτι με το αυτί,αφού μπορούμε απλά να διαβάσουμε και να το παίξουμε απο μια παρτιτουρα!

    Και για να θέσω ένα ερώτημα, αν δώσεις και στους δυο 1 βδομάδα, ποιος θα παίξει καλύτερα: ο κλασσικός ένα τραγούδι πχ του Κραουνάκη, ή ένας μοντέρνος μια σπουδη Chopin???....


    marilloumajore
    17.12.2010, 17:24

    Παράθεση:

    Το μέλος Pentatonikos στις 17-12-2010 στις 15:50 έγραψε...

     

    Επίσης δε φτάνει να έχεις 10 στο dictee εαν δεν εξασκηθείς να ακούς μουσική και να τη γράφεις με το αυτί... Δηλαδή όταν στις ασκήσεις του dictee εχείς να ακούσεις τι παίζει ενα όργανο μόνο του είναι πολύ πιο εύκολο να το διακρίνεις σε σχέση με το αν ήταν μέρος ενός μουσικού συνόλου... Δώσε σε κάποιον με 10 στο dictee μια συμφωνία του Beethoven και πες του να σου γράψει το μέρος από τις Βιόλες... Δεν αναφέρομαι σε κάποιον που έχει σπουδάσει ενορχήστρωση φυσικά...



     

    Σ'αυτο συμφωνούμε. Άλλα δεν νομίζω ότι αυτή η ικανότητα χρειάζεται σε κάποιον πέρα απο τους συνθέτες και τους μαέστρους. Άσε που είναι εξαιρετικά δύσκολο. Οι μοντέρνοι δηλαδή τα καταφέρνουν?

    Και μη μου πείς ότι ακούνε τη παίζει η κιθάρα στο σύνολο των 5 μουσικών..... Σε τέτοιους είδους επίπεδο δυσκολίας σαν το παράδειγμα που έθεσες, τι ποσοστό τα καταφέρνει?

     


    djmetronomos
    17.12.2010, 18:31

    Τρέφω απέραντη εκτίμηση στον κλασικό μουσικό, στις ώρες που αφιερώνει καθημερινά για να είναι τα δάχτυλα του 'ετοιμοπόλεμα' και η ικανότητα του ανάγνωσης σε διαρκή εγρήγορση...

    Αυτό που με προβλημάτιζε πάντα ήταν και είναι η έλλειψη καινοτομίας κι επαναστατικού πνεύματος που συντηρούν τα ωδεία. Βγάζουν μουσικούς που στην πλειοψηφία τους αναπαράγουν αντίγραφα της ήδη υπάρχουσας κλασικής μουσικής... του status quo.

    Γι αυτό είναι πιο εύκολο σ' έναν ασπούδαχτο "μουσικό" να καινοτομήσει, να δώσει φρέσκια πνοή στη μουσική.
    Το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι αυτό των αδελφών Eno.

    Ο Brian Eno ήταν φοιτητής καλών τεχνών κι άρχισε να παίζει μουσική τελείως συμπτωματικά, όταν μια μέρα, περιμένοντας το μετρό, γνώρισε τον σαξοφωνίστα των Roxy Music.
    Ο αδελφός του, Roger Eno, είναι αυτός που στα δεκάξι του είχε γραφτεί σε μουσικό κολέγιο της Βρετανίας, με σκοπό να κάνει καριέρα στη μουσική. Με μελέτες στο πιάνο, έχει συνθέσει κάποια soundtracks αλλά και διαφημιστικά σποτ.

    Ο πραγματικός σταρ όμως είναι ο Brian Eno, που μέσα από την άγνοια του, προσάρμοσε την έλλειψη τεχνικής στα πλήκτρα σε ιδέες που, θα μπορούσαμε να πούμε, περικλείουν ιδέες από το ευρύτερο φάσμα των Τεχνών... Επινόησε τον όρο Ambient, ηχογράφησε πολλά άλμπουμ, συνεργάστηκε με σπουδαία ονόματα (σαν μουσικός αλλά και σαν παραγωγός), δημιούργησε videos που προβλήθηκαν σε γκαλερί, συνέθεσε τη μουσική "εκκίνησης" για τα Windows 95 της Microsoft, έγραψε βιβλία, δίνει διαλέξεις σε πανεπιστήμια... Ο ίδιος αποκαλεί τον εαυτό του "non-musician".

    Απλά, θέλω να πω ότι κανένα ωδείο του πλανήτη δεν θα μπορούσε να διδάξει στον Brian Eno να είναι ο Brian Eno. Έπρεπε να λειτουργήσει έξω από τα στενά όρια της ακαδημαϊκής αντίληψης για να μας προσφέρει το συγκλονιστικό του έργο.


    SakisKouroupos
    17.12.2010, 18:56
    Επειδή τυγχάνω να έχω ασχοληθεί με όλα αυτά τα είδη μουσικής , πρέπει από μόνοι τους να το θέλουν και να ασχοληθούν και με άλλα είδη μουσικής.. Και εγώ γράφω και συμφωνική και μάλιστα για μεγάλες ορχήστρες αλλά δεν πάει να πεί ότι δεν ασχολούμαι και με άλλα είδη μουσικής ή ότι δεν έχω ασχοληθεί και σαν μουσικός με πολλά είδη. Συμφωνώ όμως με τους παραπάνω γιατί στο Ωδείο έχουν μια ορισμένη ύλη που πρέπει να μάθουν οι μαθητές ( εγώ είχα τρεις καθηγητές για διαφορετικά είδη ) όπως και μαθητές που είχα και είχαν μάθει στα τρια χρόνια ωδείου 5 τραγούδια.Αυτό είναι το σύστημα εδώ στην Ελλάδα από κεί και πέρα εξαρτάται από τον μαθητή ως που θέλει να φτάσει και τι επιδιώκει .........!!!!
    mi3s
    18.12.2010, 18:14
    Aπλά καταλήγω να αναρωτιέμαι γιατί αυτοί που έχουν ένα πτυχίο σε ένα όργανο να αυτοαποκαλούντια μουσικοί και να μου λένε ότι πχ εσυ δεν είσαι γιατί δεν μπορείς να διαβάσεις μια παρτιτούρα α ανωτέρας.(Ντάξει δεν το λένε αλλά το εννοούν).Και στην τελική η μουσική τι είναι?Μοια δουλειά που την μαθαίνεις και την επαναλαμβάνεις,γιατί δεν διαφωνώ ότι τα άτομα έχουν απίστευτη τεχνική αλλά αν τους πάρεις την παρτιτούρα απο μπροστά είναι ισάξιοι με ένα παιδάκι στα πρώτα του μουσικά βήματα.
    djmetronomos
    18.12.2010, 20:36

    Κοίτα να δεις... Το διάβασμα είναι χρήσιμο αλλά και αναγκαίο σε περιπτώσεις όπου σε καλούν να εκτελέσεις μια σύνθεση, για παράδειγμα σ' ένα στούντιο όπου ο παραγωγός πληρώνει 30 ευρώ την ώρα, χρειάζεται έναν κιθαρίστα ή πιανίστα ή σαξοφωνίστα ή δεν ξέρω εγώ τι, για να του δώσει την παρτιτούρα και να παίξει επί τόπου το μέρος του... Δεν έχει την πολυτέλεια να περιμένει να μάθει ο μουσικός τη σύνθεση με το αυτί, ούτε κι οι υπόλοιποι μουσικοί την υπομονή...
    Τώρα, όσον αφορά τον δημιουργικό τομέα, είναι μια διαφορετική περίπτωση...


    delta66
    18.12.2010, 22:32

    session

    Παράθεση:

    Το μέλος djmetronomos στις 18-12-2010 στις 20:36 έγραψε...

    Κοίτα να δεις... Το διάβασμα είναι χρήσιμο αλλά και αναγκαίο σε περιπτώσεις όπου σε καλούν να εκτελέσεις μια σύνθεση, για παράδειγμα σ' ένα στούντιο όπου ο παραγωγός πληρώνει 30 ευρώ την ώρα, χρειάζεται έναν κιθαρίστα ή πιανίστα ή σαξοφωνίστα ή δεν ξέρω εγώ τι, για να του δώσει την παρτιτούρα και να παίξει επί τόπου το μέρος του... Δεν έχει την πολυτέλεια να περιμένει να μάθει ο μουσικός τη σύνθεση με το αυτί, ούτε κι οι υπόλοιποι μουσικοί την υπομονή...
    Τώρα, όσον αφορά τον δημιουργικό τομέα, είναι μια διαφορετική περίπτωση...



     

    Δεν ειναι ετσιο ακριβως τα πραγματα. Και οχι μονο στην Ελλαδα αλλα και στο εξωτερικο.

    Αν προκειται για μια παραγωγη απο μεγαλο συνθετη με οργανωμενο επιτελειο, ενορχηστρωτη και γενικοτερα με "κλασσικο" υφος που δεν βασιζεται στην πρωτοτυπια και δεν προκειται για τραγουδιστικο δισκο, μπορει να συμβει αυτο που λες. Οπως και στο αντιθετο ακρο οταν ειναι πολυ πανηγυρι η δουλεια και θελουν να ηχογραφησουν τα "προβλεπομενα" ισα ισα να βγει η δουλεια στα γρηγορα.

    Αν μιλησουμε για την Ελλαδα που εχω ιδιαν γνωση, ο παραγωγος και ο συνθετης και πολλες φορες και ο ενορχηστρωτης δεν εχουν κατα 99.9% ιδεα τι μπορει και τι αρμοζει να παιξει ενας κιθαριστας και γενικοτερα ενας μουσικος που ασχολειται με την μοντερνα μουσικη (απο ροκ εως μοντερνα λαικα).

    Θα σου δωσει λοιπον στην καλυτερη ενας οδηγο δλδ προχειρη παρτιτουρα κοινη για ολους του μουσικους που βλεπεις απλα τα μετρα, τις συγχορδιες απο κατω σε στυλ Em7, και τη μελωδια στο πενταγραμμο οπου χρειαζεται να παιχτει κατι συγεκριμενο με σημειωση απο πανω (πχ accord για να το προσεξει ο ακκορντεονιστας και να το παιξει), ή καποιο tutti   (μια μουσικη φραση που θα παιξουν ολοι μαζι).

    Μετα θα σου πει το κλασσικο "παιξε κατι σε στυλ santana" ή U2 κλπ, αναλογα τι εχει εμπορικοτητα καθε εποχη.

    Και εσυ θα φορτωσεις τη "δισκετα" Santana και θα παιξεις σε αυτο το στυλ αναλογα την εμπειρια σου.

    Ο συνθετης ή ενορχηστρωτης θα ακουσει και θα σου πει ΟΚ ή "κανε μου το λιγο πιο ετσι, λιγο πιο αλλιως" κλπ

    Πιθανοτατα θα σε "υποχρεωσει" να παιξεις και μια δικη σου εισαγωγη σε ταδε στυλ. Ουσιαστικα να χαρισεις συνθεση.

    Αυτο γινοταν και απο παλια. Πχ πολλα λαικα τραγουδια με μπουζουκι που ειχαν υπογραφη καποιου συνθετη οι εισαγωγες ηταν απο τους μπουζουξηδες και τις πιο πολλες φορες ηταν και η σφραγιδα του κομματιου. (πχ "ειμαι αητος χωρις φτερα" του Χατζηδακη, εχει την πασιγνωστη εισαγωγη του Ζαμπετα).

    Δεν χρειαζεται να αναφερω οτι περι ηχου (ιδιως σε ηλεκτρικη κιθαρα) δεν εχουν ιδεα οι περισσοτεροι για να σου ζητησουν συγκεκριμενα πραγματα.

     

    Μετα παμε στην περιπτωση που "νοικιαζω" ενα γνωστο μουσικο με γνωστο ηχο και στυλ για να μου παιξει τα δικα του.

    Θα πουν σε αυτον τον μουσικο τι να παιξει δινοντας του παρτιτουρα?

    Γιατ δεν φωναζουν ενα απλο sesson μουσικο να το κανει?

    Εχω αρνητικο παραδειγμα της περιπτωσεως οταν φωναξαν το Tony Levin (γνωστο μπασιστα) να παιξει σε μια παραγωγη κυριλε που ηθελαν απλως να εχουν γνωστα ονοματα μουσικων στα credits για να ανεβει το prestige του δισκου.

    Ο ενορχηστρωτης του εδωσε παρτιτουρα με γραμμενη base line και του ζητησε να παιξει ακιβως αυτο.

    Ο Levin σηκωθηκε εβαλε το μπασο του στη θηκη και ειπε αν θελετε να ηχογραφησετε αυτο που ειναι γραμμενο γιατι δεν φωναξατε εναν session μουσικο? Και εφυγε.

    Αλλο παρομοιο παραδειγμα οταν καλεσαν τον Manu Katche να παιξει σε δισκο γνωστης ελληνιδας τραγουδιστριας και τον αναγκασαν στο τελος να παιξει ενα απλο τεμπο για να "ξεμπερδευει".

     

    Φυσικα υπαρχει και το αλλο ακρο, οπου ο συνθετης ή ο ενορχηστρωτης ειναι αξιος, αλλα εχει και πληρη συνειδηση της καταστασης οτι για να πετυχει στο εργο του, αυτο που εχει να κανει ειναι να επιλεξει το σωστο μουσικο για τη αναλογη δουλεια και να τον αφησει να δωσει αυτο που ξερει να κανει καλυτερα απο ολους και απο τον ιδιο τον συνθετη ή ενορχηστρωτη.

     

     

    Συμπερασματικα και εκ πειρας, σπανια χρησιμοποιουνται αναλυτικες παρτιτουρες στη δισκογραφια.

     

    ΥΓ για τα Live, δεν νομιζω να χρειαζεται να αναφερω κατι περισσοτερο.


    -----------------
    ................click για να επισκευτείτε την σελίδα μου........... click για Μαθήματα Κιθάρας................

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : delta66 στις 18-12-2010 22:33 ]


    AIDONOGLOUNEKTARIA
    18.12.2010, 23:35

    mi3s έχεις μεγάλο άδικο & με θύγεις & προσωπικά!!!!!!!!!!!!!!!

    Δεν ξέρω τι δασκάλους & καθηγητές έχεις γνωρίσει στα Ωδεία που πήγες, αλλά ευτυχώς δεν υπάρχουν μόνο τέτοιοι!!!!!!!!!!!!
    Διδάσκω κλασσική & ακουστική κιθάρα, αλλά εκτός από αυτό το πρώτο πράγμα που μαθαίνω στους μαθητές μου είναι να ακούνε & να ΣΚΕΦΤΟΝΤΑΙ ! ! ! ! ! ! !
    Αυτό το κάνω από την αρχή που ξεκίνησα να διδάσκω, όχι μόνο τώρα μετά από 10 χρόνια με Πτυχίο Φυγής & Ενοργάνωσης!!!!!!!!!!!!
    Και συγνώμη ποιος σου είπε ότι η μουσική είναι επάγγελμα;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;!!!!!!!!!!!!!
    Η μουσική είναι πολλά περισσότερα. Είναι έκφραση, είναι σκέψη, είναι δημιουργία!!!!!!
    Ποιος σου έδωσε την εντύπωση ότι οι καθηγητές είναι μόνο εκτελεστές, επειδή μπορούν να παίξουν prima vista ότι τους δώσεις μπροστά τους;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;
    Είναι πολύ φυσικό να το κάνουν μετά από 26 χρόνια που ασχολούνται με το όργανο & παίζουν, διαβάζουν γράφουν, εξελλίσονται!!!!!!!!!!!!!!!!
    Συγνώμη για την επίθεση αλλά δεν είναι έτσι τα πράγματα!


    AIDONOGLOUNEKTARIA
    18.12.2010, 23:37

    Αν θες μπες & μία στο profil μου να δεις ποιοι ακούνε μόνο κλασσική μουσική!
    Και ευτυχώς σαν & μένα είναι πολλοί!!!! Πάρα πολλοί!!!!!!!!!!!!!!


    mi3s
    19.12.2010, 13:14

    Παράθεση:

    Το μέλος AIDONOGLOUNEKTARIA στις 18-12-2010 στις 23:35 έγραψε...

    mi3s έχεις μεγάλο άδικο & με θύγεις & προσωπικά!!!!!!!!!!!!!!!

    Δεν ξέρω τι δασκάλους & καθηγητές έχεις γνωρίσει στα Ωδεία που πήγες, αλλά ευτυχώς δεν υπάρχουν μόνο τέτοιοι!!!!!!!!!!!!
    Διδάσκω κλασσική & ακουστική κιθάρα, αλλά εκτός από αυτό το πρώτο πράγμα που μαθαίνω στους μαθητές μου είναι να ακούνε & να ΣΚΕΦΤΟΝΤΑΙ ! ! ! ! ! ! !
    Αυτό το κάνω από την αρχή που ξεκίνησα να διδάσκω, όχι μόνο τώρα μετά από 10 χρόνια με Πτυχίο Φυγής & Ενοργάνωσης!!!!!!!!!!!!
    Και συγνώμη ποιος σου είπε ότι η μουσική είναι επάγγελμα;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;!!!!!!!!!!!!!
    Η μουσική είναι πολλά περισσότερα. Είναι έκφραση, είναι σκέψη, είναι δημιουργία!!!!!!
    Ποιος σου έδωσε την εντύπωση ότι οι καθηγητές είναι μόνο εκτελεστές, επειδή μπορούν να παίξουν prima vista ότι τους δώσεις μπροστά τους;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;
    Είναι πολύ φυσικό να το κάνουν μετά από 26 χρόνια που ασχολούνται με το όργανο & παίζουν, διαβάζουν γράφουν, εξελλίσονται!!!!!!!!!!!!!!!!
    Συγνώμη για την επίθεση αλλά δεν είναι έτσι τα πράγματα!



    Με παρεξήγησες μάλλον.

    Ρητορική ερώτηση ήταν το αν η μουσική είναι επάγγελμα.Γιατί από την στιγμή που το μόνο που μπορείς να κάνεις  είναι να αναπάραγεις ένα έργο τότε τίποτα άλλο παρά από εργαζόμενος δεν είσαι.Και προφανώς χάνονται όλα αυτά που λές(δημιουργία,τεχνη κτλ)

    Το γεγονός ότι θεωρώ ότι οι περισσότεροι καθηγητές είναι εκτελεστές δεν είναι επειδή παίζουν prima vista ότι τους δώσουν,αλλά ακριβώς επειδή ΔΕΝ μπορούν να παίξουν prima vista κάτι ΧΩΡΙΣ να τους δώσουν κάτι μπροστά τους.

    Προφανώς και υπάρχουν καθηγητές με μουσική αντίληψη(δυστυχώς δεν έχω γνωρίσει κάποιον ακόμη).Πλέον προσωπικά θεωρώ την κλασσική μουσική ως skill ενός μουσικόυ.Του στυλ  να ο τάδε έχει πτυχίο(οπότε μπορεί να παίξει άπταιστα ροκ λαικό ή ότι άλλο) και από εκεί και πέρα τίποτε παραπάνω.Κατανοώ ότι κάποιοι θίγεστε με αυτό αλλά εκεί έχω καταλήξει,και για αυτό τον λόγ έχω αηδιάσει με την κλασσική μουσική.


    AIDONOGLOUNEKTARIA
    19.12.2010, 19:26

    Να με συγχωρεί η χάρη σου αλλά αν δεν υπήρχε η κλασσική μουσική δεν θα υπήρχε τίποτα άλλο!!!!
    Ότι μουσική & να ακούς υπάρχει μία βάση της κλασσικής!!!!!!
    Αυτό που με τάραξε στις απόψεις σου ήταν ότι βάζεις όλους τους κλασσικούς σε ένα καζάνι & τους καις όλους!!!!!!!
    Δεν είναι έτσι. Ο καθηγητής δεν είναι & εκτελεστής & ο εκτελεστής δεν είναι & καθηγητής!!!!
    Αν θέλεις να κράξεις τους σολίστ κακός κάνεις! Θέλει πάρα πολύ δουλειά για να φτάσει κανείς σ' αυτό το επίπεδο!!!!!!!!! Και πίστεψέ με τα χρόνια σπουδών των σολίστ είναι πολλά περισσότερα από των γιατρών!!!!!!!!!!! Και πρόσεχε είναι όλα στην ιδιωτική εκπαίδευση!!!!!!!!!!! Μιλάμε για πολλά λεφτά!!!!!!!!!!
    Για να μην σχολιάσω οτι σε τέτοιο επίπεδο έχει & το κατάλληλο όργανο!!!!!!!!


    marilloumajore
    20.12.2010, 08:14

    To πρόβλημα είναι ότι θεωρείς την εκτέλεση επανάληψη. Αλλα απλά δεν είναι. Τότε εγώ και ο Richter θα θεωρούμασταν εξίσου καλοί πιανίστες όταν παίζουμε Beethoven...

    Στη κλασσική εκφράζεις αισθήματα, σκέψεις και προσωπικότητα μέσω ενός δεδομένου κειμένου που σε ωθεί σε αυτό. Αν αυτό δεν είναι τέχνη, τότε τι είναι? Και τα κείμενα είναι τόσο αριστουργηματικά που να σηκώνουν πολλαπλές αναγνώσεις και να αντέχουν στον χρόνο.

    Ως κλασσικοί νιώθουμε θεωρώ θιγμένοι από τα άτοπα σχόλια σου, αλλά προσωπικά θεωρώ ότι έχεις πάρα πολλά να μάθεις ακόμα (δεδομένης κ της ηλικίας σου) και να έχεις κατά νου ότι δεν γίνεται όλος ο κόσμος να λέει κάτι λάθος και εσύ μονο να έχεις σκεφτεί το σωστο (εν προκειμένω ότι οι κλασσικού εκτελεστές δεν είναι καλλιτέχνες). Απλά άσε στην άκρη τη προσωπική σου προκατάληψη και παραδεξου ότι δεν έχεις γνωρίσει όλους τους κλασσικούς μουσικούς του κόσμου (ή της χώρας), και πως δεν ξέρεις τα πάντα για τη μουσική. (όπως κανέις μας άλλωστε)


    inkve
    20.12.2010, 11:50

    με αλλα λογια φιλε μου μην μιλας διοτι δεν γνωριζεις μουσικη...διοτι δεν εχεις τα καταλληλα διπλωματα,οχι φυσικα για να ξερεις η οχι μουσικη,αλλα για να πιστοποιουν το δικαιωμα της ελευθερης γνωμης σου...

    ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΑΜΙΑ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΣΗΜΑΣΙΑ...ΜΑ ΚΑΜΙΑ ΟΜΩΣ ΡΕ ΦΙΛΕ ΠΟΥ ΜΟΥΣΙΚΑΡΕΣ ΟΠΩΣ RAY CHARLES...STEVIE WONDER...JEFF HEALEY ΔΕΝ ΕΙΧΑΝ ΤΗΝ ΠΟΛΥΤΕΛΕΙΑ ΚΑΘΟΤΙ ΤΥΦΛΟΙ ΝΑ ΔΟΥΝ ΕΣΤΩ ΜΙΑ ΝΟΤΑ ΓΡΑΜΜΕΝΗ ΣΕ ΧΑΡΤΙ KAI OTI ΠΑΙΖΑΝΕ ΤΟ ΠΑΙΖΑΝΕ ΑΠΟ ΤΟ ΑΥΤΙ...ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΑΜΙΑ ΣΗΜΑΣΙΑ ΟΤΙ ΜΟΥΣΙΚΑΡΕΣ ΟΠΩΣ DIZZY GILELLESPIE-MILES DAVIS ΚΑΝΑΝΕ ΑΚΡΙΒΩΣ ΤΟ ΙΔΙΟ...

    ΦΥΣΙΚΑ ΚΑΜΙΑ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΣΗΜΑΣΙΑ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΟΤΙ ΚΑΙ ΚΛΑΣΣΙΚΟΙ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΤΟ ΚΑΝΑΝΕ ΑΥΤΟ...ΠΑΙΖΑΝΕ...ΓΡΑΦΑΝΕ...ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΣΑΝ ΕΠΕΙΔΗ ΑΚΟΥΓΑΝΕ!!!!!!!!!!!!!ΕΙΧΑΝΕ ΑΥΤΙΑ ΣΑΝ ΤΟΥ ΕΛΕΦΑΝΤΑ ΚΑΙ ΓΡΑΦΑΝΕ ΜΟΥΣΙΚΗ!!!!!ΕΙΧΑΝΕ ΕΜΠΝΕΥΣΗ!!!ΔΙΟΤΙ ΤΙΣ ΓΝΩΣΕΙΣ ΤΟΥΣ ΤΙΣ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΣΑΝ ΓΙΑ ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΟΥΝ...

    ΟΧΙ ΓΙΑ ΝΑ ΧΛΕΥΑΣΟΥΝ ΜΕ ΕΙΡΩΝΙΑ ΚΑΙ ΣΝΟΠΜΙΣΜΟ ΚΑΠΟΙΟΝ Ο ΟΠΟΙΟΣ ΕΧΕΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΓΝΩΜΗ ... ΚΑΠΟΙΟΝ ΠΟΥ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΜΙΛΗΣΕΙ ΕΠΕΙΔΗ ΕΙΝΑΙ ΠΙΤΣΙΡΙΚΑΣ...ΚΑΠΟΙΟΝ ΠΟΥ ΕΠΕΙΔΗ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΔΙΠΛΩΜΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΘΕΩΡΕΙ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΤΟΥ ΑΝΑΞΙΟ ΓΝΩΜΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΨΗΣ..

    ΠΡΟΣΕΧΕ ΦΙΛΕ.. ΟΙ ΑΜΜΟΡΦΩΤΟΙ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΝΑ ΜΙΛΑΝΕ...ΠΑΡΕ ΔΙΠΛΩΜΑ...ΝΑ ΓΙΝΕΙΣ ΚΑΙ ΕΣΥ ΕΙΔΗΜΩΝ-ΕΙΡΩΝ...ΚΑΙ ΝΑ ΔΙΔΑΞΕΙΣ ΟΠΩΣ ΔΙΔΑΧΤΗΚΕΣ....ΜΕ ΤΟ ΡΟΔΟ ΚΑΙ ΤΗ ΡΑΒΔΟ...

    ΟΤΙ ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΕΜΠΕΙΡΙΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΧΟΛΗ ΤΩΝ 1000+1 ΣΤΟΥΝΤΙΟ ΚΑΙ ΤΟ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΤΟΥ ΒΓΑΙΝΩ ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΦΟΥΣΚΑ ΜΟΥ ΚΑΙ ΒΛΕΠΩ ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΔΙΠΛΑ ΜΟΥ!!!!

    ΕΙΝΑΙ ΤΥΧΑΙΟ ΑΥΤΟ Η ΜΟΝΟ ΕΓΩ ΣΥΝΑΝΤΑΩ ΚΑΤΑ ΣΥΡΡΟΗ ΣΠΟΥΔΑΣΤΕΣ ΑΠΟ ΩΔΕΙΑ ΠΟΥ ΑΝ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΠΑΡΤΙΤΟΥΡΑ ΜΠΡΟΣΤΑ ΤΟΥΣ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΠΑΙΞΟΥΝ ΟΥΤΕ ΜΙΑ ΝΟΤΑ ΣΩΣΤΑ!!!!ΟΥΤΕ ΜΙΑ ΝΟΤΑ!!!ΑΥΤΟ ΤΟ ΕΧΩ ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙ ΜΕ ΠΝΕΥΣΤΟΥΣ....ΜΕ ΕΓΧΟΡΔΟΥΣ...!!!!

    ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΧΡΗΣΙΜΕΥΟΥΝ ΟΙ ΤΕΡΑΣΤΙΕΣ ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ ΤΟΥΣ??ΟΙ ΑΤΕΛΕΙΩΤΕΣ ΩΡΕΣ ΤΟΥΣ ΣΤΟ ΠΑΙΞΙΜΟ ΚΑΙ ΤΑ ΞΕΝΥΧΤΙΑ ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΣ ΠΑΡΤΙΤΟΥΡΑ ΟΤΑΝ ΤΟ ΜΟΝΟ ΠΡΑΓΜΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΑΙ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΝΙΩΘΟΥΝ ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ ΜΕ ΤΙΣ ΓΝΩΣΕΙΣ ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΠΑΡΕΧΟΝΤΑΙ ΝΑ ΣΥΝΘΕΣΟΥΝ ΜΟΥΣΙΚΗ???ΚΑΙ ΑΣ ΜΗΝ ΕΙΝΑΙ bach...ουτε mochart...ας ειναι μητσος-γιαννης-ελενη-μαρια!!

    ΕΧΩ ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙ ΠΑΙΔΙΑ ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΚΥΝΗΓΑΓΑ ΝΑ ΜΟΥ ΛΥΣΟΥΝ ΑΠΟΡΙΕΣ ΚΑΙ ΑΥΤΟΙ ΜΕ ΤΗΝ ΣΕΙΡΑ ΤΟΥΣ ΜΕ ΚΟΙΤΑΖΑΝ ΣΑΝ ΧΑΖΟΙ ΕΠΕΙΔΗ ΓΡΑΦΩ ΜΟΥΣΙΚΗ...ΚΑΙ ΞΕΡΕΤΕ ΤΙ ΜΟΥ ΛΕΓΑΝΕ??ΜΑΣ ΜΕΤΕΔΩΣΑΝ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΩΣΗ ΟΤΙ ΑΝ ΔΕΝ ΦΤΑΣΟΥΜΕ ΣΤΑ ΕΠΙΠΕΔΑ ΤΩΝ ΤΕΡΑΣΤΙΩΝ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΠΟΥ ΜΕΛΕΤΑΜΕ ΟΤΙ ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΤΑ ΚΑΤΑΛΛΗΛΑ ΕΦΟΔΙΑ ΩΣΤΕ ΝΑ ΣΥΝΘΕΣΟΥΜΕ ΚΑΙ ΝΑ ΓΡΑΨΟΥΜΕ ΜΟΥΣΙΚΗ!!!!!!!!!!!ΚΑΙ ΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΠΟΙΟ???ΝΑ ΜΗΝ ΓΡΑΦΟΥΝ ΜΟΥΣΙΚΗ ΓΙΑΤΙ ΑΠΛΑ ΜΙΑ ΖΩΗ ΝΙΩΘΟΥΝ ΦΟΒΙΣΜΕΝΟΙ ΚΑΙ ΑΝΑΞΙΟΙ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΣΥΝΘΕΣΗΣ!!!ΕΠΕΙΔΗ ΕΤΣΙ ΤΟΥΣ ΕΙΠΑΝ...............................

    ΚΑΙ ΠΟΙΟΙ ΕΤΣΙ??ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΞΕΡΟΥΝ ΤΣΟΥΒΑΛΙΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΤΟΥΣ ΤΑ ΕΙΠΑΝ!!!!ΟΙ ΔΑΣΚΑΛΟΙ..ΠΟΥ ΞΕΡΟΥΝ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΙΤΣΙΡΙΚΑΔΕΣ...ΑΛΛΟ ΠΟΥ ΟΙ ΙΔΙΟΙ ΜΠΟΡΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΓΡΑΦΟΥΝ...ΔΙΟΤΙ ΑΝ ΔΕΝ ΓΡΑΦΕΙΣ ΣΑΝ ΤΟΝ ΜΠΑΧ...ΚΑΙ ΓΡΑΦΕΙΣ ΑΣ ΠΟΥΜΕ ΑΠΛΑ ΤΡΑΓΟΥΔΑΚΙΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΜΕΙΝΕ ΣΠΙΤΙ ΣΟΥ ΡΕ ΦΙΛΕ...ΔΕΝ ΑΞΙΖΕΙ.....

    ΑΝ ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΛΕΓΕΤΕ ΕΥΝΟΥΧΙΣΜΟΣ ΤΟΤΕ ΠΩΣ ΛΕΓΕΤΑΙ???ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΜΕΤΑΔΩΣΗ ΓΝΩΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΞΕΛΙΞΗ??

    ΜΗΠΩΣ ΤΕΛΙΚΑ ΦΤΑΙΕΙ Ο ΤΡΟΠΟΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΚΑΙ Η ΜΕΘΟΔΟΣ ΜΕ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΓΑΛΟΥΧΟΥΝΤΑΙ??ΜΗΠΩΣ....ΛΕΩ ΕΓΩ ΜΗΠΩΣ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΜΙΑ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟ ΟΛΟ ΠΡΑΓΜΑ??


    -----------------
    Οταν η δυναμη της αγαπης υπερνικησει την αγαπη για δυναμη,ο κοσμος θα γνωρισει την ειρηνη. -Jimi Hendrix-

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : inkve στις 20-12-2010 12:19 ]


    marilloumajore
    20.12.2010, 14:27

    Γιατί πρέπει όλοι να γράφουμε μουσική?


    Lorelei
    20.12.2010, 15:13

    παιδιά κουλάρετε!

     Βασικά πιστεύω ότι δεν είναι δίκαιο να βάζουμε σε κατηγορίες τους μουσικούς γιατί δεν είναι όλοι οι άνθρωποι ίδιοι. Νομίζω ότι ο τρόπος που μαθαίνει κάποιος μουσική και το πόσο δημιουργικός είναι επηρεάζουν κυρίως την ικανότητα του να παίζει με το αυτί ή να αυτοσχεδιάζει. Δεν ευθύνεται ένα είδος μουσικής γι’ αυτό. Οι άνθρωποι είναι που διαφέρουν και αυτό μπορεί να παρατηρηθεί παντού ανεξάρτητα από τη μουσική που παίζουν. Το να λένε κάποιοι ότι όσοι ακούνε κλασική μουσική ακούνε μόνο αυτό και σνομπάρουν τα υπόλοιπα είδη ή ότι χωρίς την κλασσική μουσική δεν θα υπήρχε τίποτε άλλο νομίζω είναι τελείως λάθος. Το μόνο που καταφέρνουν είναι να δημιουργούν μια κόντρα μεταξύ των μουσικών στηριζόμενοι στις δικές τους γενικεύσεις. Η μουσική όμως ενώνει τους ανθρώπους.. Προσπαθήστε να δείτε τη μουσική όπως πραγματικά είναι... ως μουσική και ως τέχνη, και θα δείτε ότι δεν έχει και πολύ νόημα αυτή η συζήτηση…

    Innocent


    DrTrerl
    20.12.2010, 16:44

    Ένας καλός πιανίστας μπορεί να παίξει και με το αυτί σχεδόν οτιδήποτε - προφανώς δεν έχεις γνωρίσει τέτοιους.
    Αλλά το σημαντικό ρεπερτόριο που πρέπει να ξέρει είναι μεγάλο και δύσκολο και πρωταρχικά μελετάει αυτό.
    Δεν ασκείται στην prima vista διότι στις περισσότερες περιπτώσεις αυτό δεν ενδιαφέρει.
    Αλλά μια χαρά μπορεί να τα καταφέρει και εκεί - αναλόγως με την τεχνική του βέβαια.
    Εξάλλου το να μάθεις σωστά και απ' έξω ένα έργο για ένα ρεσιτάλ είναι γενικά πολύ δυσκολότερο από την prima vista.

    Oι πολευετείς σπουδές καλλιεργούν ένα τρόπο σκέψης, μελέτης και στοχασμού που μπορεί να χρησιμοποιηθεί είτε για διδασκαλία,
    είτε για ερμηνεία, είτε για δημιουργία-σύνθεση. Το τι διαλέγει να κάνει κάποιος με τις ικανότητες που απέκτησε είναι ζήτημα
    προσωπικής προτίμησης και χαρακτήρα. Τα κλασσικά έργα (τουλάχιστον για το πιάνο) είναι γενικά μεγάλης τελειότητας από πολλές
    πλευρές (δομή-ανάπτυξη κλπ). Κάποιος που τα μελετά χρόνια εθίζεται ισχυρά σε μουσικό αντικείμενο "υψηλών προδιαγραφών" και δεν
    μπορεί να συμβιβαστεί και να δεχτεί εύκολα μέτρια πράγματα. Αυτό μερικές φορές δίνει λαθεμένα την εντύπωση σνομπισμού.
    Ένας τέτοιος μουσικός-βιρτουόζος αν αισθάνεται ότι δεν μπορεί να κάνει κάτι συγκρίσιμο με αυτό που έχει μελετήσει τόσα χρόνια,
    έχει συνήθως την τάση να μην δοκιμάζει. Πέραν αυτού, η ιδιοφυία ενός μουσικού- ερμηνευτή έγκειται κατά πολύ και στο πόσο μπορεί
    να αναπαράγει ένα απαιτητικό μουσικό κείμενο αναδυκνεύοντας χαρακτηριστικά που τον διαχωρίζουν από τους άλλους ερμηνευτές.
    Και αυτό επίσης είναι γενικά πολύ δυσκολότερο από την prima vista.
    Εξάλλου, το πρωταρχικό που επιθυμούν οι περισσότεροι μαθητές είναι η ερμηνεία και η εκμάθηση του ρεπερτορίου και όχι οι αυτοσχεδιασμοί.
    Η εκμάθηση και ερμηνεία του ρεπερτορίου είναι τόσο απαιτητικές που δεν αφήνουν πολλά χρονικά περιθώρια και δυνάμεις για πειραματισμούς.

    Οι αυτοσχεδισμοί είναι καταχήν ζήτημα τεχνικής και έπειτα φαντασίας και μουσικής καλλιέργειας αλλά σε κλασσικά έργα αποφεύγονται διότι
    αυτά πρέπει να παίζονται όπως τα έγραψε ο συνθέτης και όχι όπως καπνίσει του ερμηνευτή. Εφόσον κάποιος μαθητής επιδιώκει να μάθει τα
    τα κλασσικά έργα, έχει ελάχιστους λόγους να αναλώνεται σε δικές του "συνθέσεις" και μουσικά πειράματα αμφίβολης αξίας.

    Το δύσκολο δεν είναι να γράφεις απλά τραγουδάκια. Από αυτά έχουμε γεμίσει και τα περισσότερα είναι απλώς σαβούρα.
    Τέτοια "ελευθερία μουσικής έκφρασης" είναι γενικά μέσης ή χαμηλής στάθμης. Κατά τα λεγόμενα σου, αυτήν θαυμάζεις.
    Ο καθένας μουσικός με καλές σπουδές μπορεί να το κάνει ευκολότατα.
    Το δύσκολο όμως είναι να γράψεις κάτι της προκοπής ή να ερμηνεύεις σωστά ένα έργο και αυτό δεν μπορεί να γίνει από τον κάθε "γιαννη-ελενη-μαρια".

    Το γεγονός ότι σε πολλούς μουσικούς δεν υπάρχει γνήσια ορμή και δεν περισσεύει η καλιτεχνική-δημιουργική προσωπικότητα είναι γεγονός.
    Αλλά και εσύ βαυκαλίζεσαι αν νομίζεις ότι δίχως σοβαρές σποουδές μπορείς να γράψεις κάτι αξιόλογο.

    Τέλος, τα προβλήματα που θέτεις είναι γνωστά εδώ και δεκαετίες σε πολλούς μεγάλους δασκάλους.
    Π.χ. αν διαβάσεις το βιβλίο του Νeuhause ή του Dichtler για την διδασκλια και την ερμηνεία,
    θα δεις ότι αυτά που λες τα έχουν εξετάσει ενδελεχώς και προτείνουν αποτελεσματικότατες λύσεις.
    Δεν είσαι ο πρώτος που τα σκέφτεσαι. Η εφαρμογή όμως των λύσεων που προτείνουν είναι άλλο θέμα συζήτησης.


    inkve
    20.12.2010, 18:41

    κατα τα λεγομενα μου δεν μπορεις να γνωριζεις τι θαυμαζω Drtrerl ποσο μαλλον να το κρινεις ως μεσσαιας η χαμηλης σταθμης...ειναι μια λαθος σκεψη στο υπεροχο μηνυμα σου που πραγματικα ευχαριστηθηκα διαβαζωντας το..

    θαυμαζω την μουσικη καλλιεργεια ολων οσων αναφερω και αυτο φαινεται σε οτι εγραψα...αλλα καταδικαζω το τιμημα της καλλιτεχνικης στειροτητας που αυτο απαιτει μονο και μονο για να εκτελω την ΥΠΕΡΟΧΗ μουσικη που αλλοι γραψανε ΧΩΡΙΣ ομως οι συγκεκριμενοι να εχουν θεσει ορια και νομους στην εμπνευση τους η στον τροπο που διαχειριζονται τις δομες των εργων τους...οι νομοι και τα πρεπει μπηκαν αργοτερα...

    ανεφερα ονοματα μουσικων στο μηνυμα μου που μονο μεσσαιας η χαμηλης σταθμης δεν ειναι....παρολα αυτα κανεις απο αυτους δεν ειχε την μουσικη παιδεια που απαιτειται κατα τα λεγομενα σου ωστε να γραψει κατι αξιολογο!οξυμωρο δεν ειναι που αυτοι οι συγκεκριμενοι διδασκωνται στις μεγαλυτερες σχολες της ευρωπης και της αμερικης???ΟΥΠΣ!!

    βιρτουοζος στο μυαλο των περισσοτερων ειναι αυτος που παιζει το οργανο του με απιστευτη ικανοτητα και δεξιοτεχνια...

    ενας μουσικος η συνθετης παραγει μουσικη και δημιουργει..δεν ειναι απαραιτητο να ειναι βιρτουοζος στο οργανο του...

    και ειναι πιο ευκολο να χαρακτηριστεις βιρτουοζος παρα μουσικος!!!

    εχει τεραστια διαφορα το ενα με το αλλο μην τα μπερδευουμε...

     εγω οπως ειπες βαυκαλιζομαι...ναι οντως,,,αναμεσα στα δυο παραπανω αντιθετα!!!

    προσωπικα γνωριζω αρκετους γιαννηδες και μαριες που εκτελουν με τελειοτητα δυσκολοτατα εργα...μα και ο καθε διασημος σολιστας σαν ενας απλος γιαννης η μαρια δεν γεννηθηκε?η το σχολιο σου ειναι ατοπο η ατυχης η αναφορα μου σε 2-3 πολυ κοινα ονοματα που κακως γεννησαν την εντυπωση οτι ο καθενας ειναι ικανος ετσι απο μονος του να γραψει τεραστια εργα,,,θελει δουλεια κοπο και κλεισουρα...

    για να γραψεις κατι αξιολογο συμφωνα ομως με τους αλλους...τους γνωριζωντες...τους φτασμενους... και αυτο ειναι το ασχημο...

    διοτι αν ο καθε δημιουργος ειτε της ταξεως της κλασσικης ειτε της,,,,χαμηλης-μεσσαιας ταξης δεν ειχε το θρασσος που απαιτειται ωστε να αδιαφορησει για το τι θεωρουν οι γνωριζωντες αξιολογο και εν συνεχεια να εκθεσει την μουσικη του αλλα και να εκτεθει ο ιδιος απεναντι στον κοινο ακροατη τοτε δεν θα ειχαμε στα χερια μας και στα αυτια μας τοσο υπεροχες δημιουργιες ουτε φυσικα....σαβουρες....δεν θα ειχαμε.....ΤΙΠΟΤΑ.........

     αφου λοιπον για εσενα η εξερευνηση και η περαιτερω μουσικη γνωση για να εκφρασεις τα συναισθηματα σου...τα βιωματα σου  μεσω δικων σου συνθεσεων ειναι απλα μουσικοι πειραματισμοι αμφιβολης αξιας σε σχεση με οτι γραψανε οι ΤΕΡΑΣΤΙΟΙ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ τοτε κριμα σε αυτους που βγηκαν παραεξω και ζησαν πραγματα και γραψανε μουσικη κιολας και εκφρασανε μεσω των συνθεσεων τους χιλιαδες εως και εκατομμυρια κοσμου!!!

    αναφορα σε ονοματα οπως...θεοδωρακης,,,χατζηδακης προφανως δε σου λενε τιποτα....απλοι πειραματισμοι αμφιβολης φυσικα αξιας για εσενα(προφανως και για αλλους αποτι μου δινεις να καταλαβω) διοτι κανεις απο τους δυο δεν ηταν ο μπαχ στην θεση του μπαχ!!!

    σημειωση,,,κανεις απο τους δυο παραπανω δεν μου αρεσει..αλλα τα ατομα ητανε τερατα συνθεσης και εμπνευσης!!!!αν περιμεναν ποτε θα τους πουν οι αλλοι οτι τωρα ειστε αξιοι να γραψετε μουσικη ΟΙ ΑΜΦΙΒΟΛΗΣ ΑΞΙΑΣ ΜΟΥΣΙΚΟΙ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΣΜΟΙ ΤΟΥΣ ΘΑ ΜΕΝΑΝΕ ΣΕ ΚΑΝΕΝΑ ΣΥΣΤΑΡΙ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΤΡΟΦΗ ΓΙΑ ΑΡΟΥΡΑΙΟΥΣ!!!!!!!!!

     

     


    -----------------
    Οταν η δυναμη της αγαπης υπερνικησει την αγαπη για δυναμη,ο κοσμος θα γνωρισει την ειρηνη. -Jimi Hendrix-

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : inkve στις 20-12-2010 18:51 ]

     

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : inkve στις 20-12-2010 19:51 ]


    AIDONOGLOUNEKTARIA
    20.12.2010, 21:22

    Παράθεση:

    Το μέλος marilloumajore στις 20-12-2010 στις 08:14 έγραψε...

    To πρόβλημα είναι ότι θεωρείς την εκτέλεση επανάληψη. Αλλα απλά δεν είναι. Τότε εγώ και ο Richter θα θεωρούμασταν εξίσου καλοί πιανίστες όταν παίζουμε Beethoven...

    Στη κλασσική εκφράζεις αισθήματα, σκέψεις και προσωπικότητα μέσω ενός δεδομένου κειμένου που σε ωθεί σε αυτό. Αν αυτό δεν είναι τέχνη, τότε τι είναι? Και τα κείμενα είναι τόσο αριστουργηματικά που να σηκώνουν πολλαπλές αναγνώσεις και να αντέχουν στον χρόνο.

    Ως κλασσικοί νιώθουμε θεωρώ θιγμένοι από τα άτοπα σχόλια σου, αλλά προσωπικά θεωρώ ότι έχεις πάρα πολλά να μάθεις ακόμα (δεδομένης κ της ηλικίας σου) και να έχεις κατά νου ότι δεν γίνεται όλος ο κόσμος να λέει κάτι λάθος και εσύ μονο να έχεις σκεφτεί το σωστο (εν προκειμένω ότι οι κλασσικού εκτελεστές δεν είναι καλλιτέχνες). Απλά άσε στην άκρη τη προσωπική σου προκατάληψη και παραδεξου ότι δεν έχεις γνωρίσει όλους τους κλασσικούς μουσικούς του κόσμου (ή της χώρας), και πως δεν ξέρεις τα πάντα για τη μουσική. (όπως κανέις μας άλλωστε)



    Συμφωνώ απόλυτα!!!!!!!!!!!!!
    Και απλά θα προσθέσω το: "Όσα δεν φτάνει η αλεπού τα κάνει κρεμαστάρια"


    XrysaOikonomaki
    21.12.2010, 00:12

    Η κλασική μουσική είναι υπέροχη. Η σύχρονη μουσική είναι υπέροχη.

    Υπάρχουν μουσικοί που η κλίση τους είναι στην εκτέλεση κομματιών, ενώ άλλοι έχουν κλίση στον αυτοσχεδιασμό και τη σύνθεση. Υπάρχουν μουσικοί που δεν συγκινούνται με την κλασική, αλλά τρελαίνονται για έντεχνη μουσική και άλλοι πάλι με μίνιμαλ μουσική και έτσι κάπως κυλάνε τα πράγματα.

    Το μόνο που στενεύει το κεφάλι ολονών και καταλήγουν να συγκρίνουν τα ραβιόλια με τα φρακιόλια είναι ο ξερός τρόπος που προωθείται η μουσική παιδεία. Θυμάμαι όταν σπούδαζα κλασική που οι καθηγητές λέγανε ότι η μινιμαλιστική μουσική δεν αξίζει, είναι φτωχή. Και είμαι σίγουρη ότι κάποιος μινιμαλιστής θα βρεθεί να πει ότι η τζαζ δεν αξίζει, γιατί έχει πολύ μπλα μπλα.

    Όσοι έχουν αγάπη για τη μουσική και θέλουν να ασχοληθούν με αυτή για όλη τους τη ζωή, καλό είναι να μην πέφτουν σε κλισέ. Δεν υπάρχει καλό και κακό στυλ μουσικής. Υπάρχει μόνο "μου αρέσει, δεν μου αρέσει".

    Εάν οι κλασικοί μουσικοί δεν μπορούν να αυτοσχεδιάσουν, είναι γιατί δεν υπήρξε ποτέ μάθημα αυτοσχεδιασμού στις σπουδές τους. Η ίδια η κλασική μουσική δεν απαγορεύει τον αυτοσχεδιασμό. Πως ξεπηδούσαν ο ένας κλασικός μετά τον άλλο εκείνα τα χρόνια; Όποιος έχει την κλίση στον αυτοσχεδιασμό αυτοσχεδιάζει. Οι υπόλοιποι, χρειάζεται εκτός από κλασικές σπουδές να ψάξουν και λίγο παραπέρα. Δεν κάνει κακό, ούτε είναι εις βάρος της κλασικής. Τουναντίον!

    Ο αυτοσχεδιασμός επίσης είναι μια "περιέργεια" που κάποιος χρειάζεται να την έχει στο αίμα του. Εάν την έχει, καμία σχολή δεν πρόκειται να τον εμποδίσει να δοκιμάσει διάφορα. Αυτό δεν σημαίνει ότι όποιος δεν αυτοσχεδιάζει είναι κακός μουσικός.

    Υπάρχει μια παλιά πρόταση που λέει: οι χειρότεροι εκτελεστές, είναι οι συνθέτες. Δεν είναι απόλυτα λάθος αυτό οφείλω να ομολογήσω από προσωπική εμπειρία. Μία νότα παίζει ο συνθέτης, δέκα νέες ξεπηδάνε στο κεφάλι του. Τι σημαίνει αυτό; Μπορεί να του τη βαρέσει και να παίξει τον Μπετόβεν σαν Σοπέν για να δει πως ακούγεται, ή να πάρει μια σονάτα του Μπετόβεν και για πλάκα να την παίξει από άλλη κλίμακα για να διασκεδάσει με τον καθηγητή που δεν καταλαβαίνει σε ποιο μέτρο υπάρχουν αυτές οι νότες που βλέπει να χτυπάει στο πιάνο. Χε χε, τα έχω κάνει αυτά.

    Σε αντίθεση, ο εκτελεστής, γνωρίζει σε βάθος κάθε κλασικό κομμάτι που εκτελεί. Δεν πρέπει λοιπόν να τον υποτιμάμε.

    Οι εποχές έχουν αλλάξει και οι μαθητές δεν οραματίζονται πλέον να γίνουν εκτελεστές. Όσο λοιπόν βλέπουν σαν υποχρεωτικό δρόμο αυτόν του εκτελεστή, τρελαίνονται και όχι άδικα. Δεν χρειάζεται να πηγαίνετε μόνο κατά γράμμα. Ψάξτε την κι αλλού κι ας μην υπάρχει πτυχίο αναγνωρισμένο. Κάντε παράλληλα πράγματα εάν νιώθετε ότι δεν γεμίζετε μπαταρίες με αυτό που κάνετε.