Καλή χρονιά,φίλε μου!!Η φωνή σου είναι απλά ακαλλιέργητη,αλλά πολυ όμορφη!Ακατέραστο διαμάντι και ν ακάνεις μαθήματα σε κάποιο καλό δάσκαλο φωνής που δεν θα σου καταστρέψει τη χροιά σου στο βωμό άλλων εμάτων πχ της έκτασης...Μια χαρά ευκίνητη φωνή έχεις που με την εξάσκηση θα αποκτήσει μια αξιοπρεπέστατη έκταση και σταθερότητα σε κάθε τόνο σου με ομαλή μετάβαση από τόνο σε τόνο και από φορτε σε μετζο φορτε η πιανο...
Σου απαντώ τις ερωτήσεις σου¨1)Καλό βιβλίο για να αντιληφθείς την ανατομία της φωνής σου και τον τρόπο που ΝΟΗΤΑ δουλεύει ο φωνητικός μηχανισμός ειναι εκείνο των εκδόσεων faggoto του Alan Green με τίτλο ''μιλώ και τραγουδώ σωστά''...Μην κάνεις όμως τις ασκήσεις με τη σειράπ που τις προτείνει...Εστίασε στο νόημα της λειτουργίας των αντισυσπαστικών μυών που -διαστέλλουν την κοιλιά ομαλά και ΑΣΥΝΕΙΔΗΤΑ ώστε
-οδηγούν στην ανάγκη για χασμουρητό και ΑΣΥΝΕΙΔΗΤΗ κάθοδο του λάρυγγα,ώστε να τεντωθούν οι μυες των φωνητικ΄λων χορδών ομαλά και να γίνουν ικανές να δονηθούν γλυκά από τη δίοδο του αέρα που προσπίπτει απαλά σ αυτές και τις θέτει σε αρμονική ταλάντωση δίνοντας τις αρμονικές των τόνων...
3)Μέσω του τεντώματος συνειδητά των μυών της ''μάσκας'' ανοίγουν το λαιμό και τα ηχεία της κεφαλικής φωνής ώστε αυτή να τοποθετηθεί σωστά εκεί που πρέπει για να ακουστεί καθαρά και να ενισχυθεί ομαλά
Οι αντισυσπαστικοί μύες έχουν ως ανταγωνιστές τους συσπαστικούς μυς που δεν είναι τίποτε άλλο από:-Τους μυς που κλέινουν το λαιμό κατά την κατάποση η ενεργοποιούνται ασυνείδητα κατά την κακή και γεμάτη πίεση φώνηση
-τους μυς που ανέλκουν το θώρακα κατά της εισπνοή και δεν έιναι άλλοι από τους σκαληνούς και δεν πρέπει να ενεργοποιούνται,παρ να μενουν χαραροι διοτι αυξανουν το εργο της ανασας υποβαθμιζοντας την ανεση και τον ογκο της και κλεινουν το λαιμο στραγγαλιζοντας τη φωνηση...
-τους μυς της κοιλιας που ειναι ωφελιμο να ενεργοποιουνται πολυ ομαλα ωστε να βοηθουν τη εξοδο αερα προς το τελος της παθητικης ανετης εκφορας του ηχου στην εκπνοη...οι μυες αυτοι οφειλουν να δυναμωσουν και να γινουν ανεξαρτητοι απο ολο το υπολοιπο σωμα...Κοινως ο ανταγωνισμος μεταξυ συσπασης συσπασης να μεταφερθει στην κοιλια και στα πλευρα...κοιλια ξεκινωντας απο χαμηλα στο υπογαστρο και πηγαινοντας πορς τα πανω και στο τελος πλερυικη ανασα με ''στηριξη τα νεφρα''
Στο βιβιλο αναφερει ασκησεις εκγυμνασης της καθοδου του λαρυγγα,εκγυμνασης των αντισυσπαστικων μυων του λαιμου,αλλα αυτο θα πρεπει να γινει σιγα σιγα και αφου εχουν εξοικιεωθει και εκγυμναστει οι αλλοι αντισυσπαστικοι μυς του κορμιου:ΠΡΩΤΑ ΤΗΣ ΚΟΙΛΙΑΣ ΜΕΤΑ ΤΟΥ ΘΩΡΑΚΑ ΜΕΤΑ ΤΟΥ ΛΑΙΜΟΥ...
2)Οι παπάδες είναι εξαιρετικοί τραγουδιστές,όπως και οι κλασσικοι.ι το ίδιο...ανάλογα τα γούστα σου φίλε μου...
3)Η κατάταξη μιας φωνής ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ της εκπαίδευσής της...παρά μόνο όταν καλλιεργηθεί.
Τα τυπικά κριτήρια κατάταξης μια φωνής είναι η έκταση,το ηχόχρωμα τς στα διάφορα τονικά ύψη,η δυνατότητά της να κρατά τον όγκο της εκεί,το ύψος στο οποίο γίνεται το ''πέρασμα''΄στην κλεφαλική φωνή.
Όμως εσένα γιοα την ώρα δε σε ενδιαφέρει καθόλου η κατάταξή σου:Ξεκινάς τη μελε΄τη σου με το να βγάλεις το σωστό ήχο στηριγμένο σε σωστή ανάσα και κατόπιν καταπιάνεσαι με ρεπερτόριο...
4)Δεν κρίνουμε ποτέ μια ανώριμη φωνή ως προς το στυλ που της ''πάει''...στην πορεία θα δεις τις σου ταιριάζει..
5,6)Η αλήθεια είναι πως οι μπάσσες φωνές ειναι σπανιες...καε φωνη εχει τα χαρισματα της και τη γλυκα της...
Οι μπασσοι δεν ειναι καθολου ανεπιθυμητοι,ισα ισα που ειναι περιζητητοι...αλλα το να τραγουδας μονοτονα και να μην ξεδιπλωσεις εκταση ειναι ανεπιθυμητο...Πχ ο Τζονι Κας η ο Λεοναρντ ΚΟεν ειναι πιο φειδωλοι στην εκταση τους,ενω ο Μπαρι Γουαιτ ανοιγεται περισσοτερο φτανοντας πανω απο 2,5οκταβες εκταση(Απο Β1 σε G4)
7)Με σκληρη και πολυετη μελετη και μαθηματα με ενα σωστο δασκαλο φωνητικης που δε θα βιαζεται μαζι σου...
8)Δεν γνωρίζω να σου απαντήσω εδώ γιατί δεν εχω ασχοληθει με το ειδος
Ουσιαστικη γνωση αποκτας με τα χρονια...γνωσεις ΦΩΝΗΤΙΚΗΣ κατα πρωτεραιοτητα και ΟΧΙ μουσικης...οι πρωτες ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΕΣ,οι δευτερες απλα ΧΡΗΣΙΜΕΣ...
9)Η φωνη ειναι απο μονη της το πιο συνθετο,δυσκολο και πολυπλοκοτερο ολω των μουσικων αργανων...
Αν θες ομως σε βοηθαει η εκμαθηση ενος ευκολοτερου μουσικου οργανου παραλληλα για να βελτιωσεις τη μουσικοτητα σου και να μαθεις να ΑΚΟΥΣ συγχορδιες,να βρισκεις δευτερες φωνες κτλ...Κιθαρα,πληκτρα η πιανο ειναι ενα χρησιμο συνοδευτικο της φωνης,αρκει η τελευταια να μην ΕΞΑΡΤΗΘΕΙ απο αυτα...με πιο απλα λογια:Όχι να σου βγαίνει η φωνή ανετότερα με τη συνοδεία της κιθάρας η του πιάνου μονο και μονο επειδη ακούγεται ομορφοτερη...πρεπει να μαθεις να τραγουδας και ΧΩΡΙΣ να υπαρχει αλλο οργανο η πηγη αρμονιας,δηλαδη αυτο που λεμε ''α καπελα''
Ελπιζω ουτε εσυ να τρομαξες απο το ευρος της απαντησης μου στο ευμεγεθες θρεντ σου