ελληνική μουσική
    Η Ελληνική Μουσική Κοινότητα από το 1997

    Πως θα καταλάβω αν είμαι σοπράνο ή μετζοσοπράνο;

    nausica
    11.01.2013, 13:17

    ΓΕΙΑ  ΣΑΣ.ΕΧΩ  ΚΑΝΕΙ  ΚΑΠΟΙΑ ΛΙΓΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ  ΦΩΝΗΤΙΚΗΣ  ΚΑΙ Ο ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ  ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ  Η  ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ  ΣΤΗΝ  ΟΠΟΙΑ  ΑΝΗΚΩ  ΔΗΛΑΔΗ  ΑΝ  ΕΙΜΑΙ  ΣΟΠΡΑΝΟ Η  ΜΕΤΖΟΣΟΠΡΑΝΟ.Η  ΔΑΣΚΑΛΑ  ΜΟΥ  ΜΟΥ  ΕΙΠΕ ΑΡΧΙΚΑ ΟΤΙ  ΕΙΜΑΙ  ΣΟΠΡΑΝΟ.ΣΤΗ  ΣΥΝΕΧΕΙΑ  ΕΙΠΕ  ΟΤΙ  ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ  ΕΙΜΑΙ ΚΑΙ  ΜΕΤΖΟΣΟΠΡΑΝΟ  ΑΛΛΑ  ΑΥΤΗ  ΥΠΟΨΙΑΖΕΤΑΙ ΟΤΙ  ΕΙΜΑΙ ΣΟΠΡΑΝΟ.ΤΟ  ΘΕΜΑ  ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ  ΕΜΕΙΣ  ΚΑΝΟΥΜΕ  ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΦΩΝΗΤΙΚΗΣ  VACCAI  ΓΙΑ  ΣΟΠΡΑΝΟ ΚΑΙ  ΤΙΣ  ΟΠΕΡΕΣ  ΠΟΥ  ΛΕΝΕ  ΟΙ  ΣΟΠΡΑΝΟ.ΕΓΩ  ΟΜΩΣ  ΜΠΟΡΩ  ΝΑ  ΠΙΑΣΩ  ΑΝΕΤΑ  ΑΠΟ  ΤΟ  ΦΑ  ΠΟΥ  ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ  ΚΑΤΩ  ΑΠΟ ΤΟ  ΜΕΣΑΙΟ  ΝΤΟ  ΚΑΙ ΤΟ  ΔΕΥΤΕΡΟ  ΡΕ  ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΟ ΜΕΣΑΙΟ  ΝΤΟ.ΟΤΑΝ ΟΜΩΣ  ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ  ΠΩ  ΤΟ  ΔΕΥΤΕΡΟ   ΜΙ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΟ  ΜΕΣΑΙΟ ΝΤΟ ΖΟΡΙΖΟΜΑΙ ΚΑΙ ΑΚΟΥΓΕΤΑΙ ΤΣΙΡΙΧΤΟ.ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΠΙΟ  ΕΜΦΑΝΕΣ  ΟΤΑΝ  ΠΡΕΠΕΙ  ΝΑ ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙΣΩ  ΜΕ  ΛΟΓΙΑ  ΚΑΙ  ΣΥΝΕΧΟΜΕΝΑ.ΕΠΙΠΛΕΟΝ  ΑΙΣΘΑΝΟΜΑΙ  ΕΝΟΧΛΗΣΗ ΚΑΙ  ΒΡΑΧΝΙΑΣΜΑ  ΜΕΤΑ  ΑΠΟ ΤΙΣ  ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΕΣ  ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΓΕΝΙΚΑ  ΜΕΤΑ  ΑΠΟ ΤΑ  ΜΑΘΗΜΑΤΑ.ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ  ΕΧΩ  ΔΙΑΒΑΣΕΙ  ΟΤΙ  ΑΥΤΕΣ  ΟΙ  ΕΝΟΧΛΗΣΕΙΣ ΙΣΩΣ  ΔΗΛΩΝΟΥΝ ΟΤΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ  ΠΡΟΚΑΛΩ  ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΣΤΙΣ  ΦΩΝΗΤΙΚΕΣ  ΜΟΥ ΧΟΡΔΕΣ.ΕΣΕΙΣ ΤΙ ΠΙΣΤΕΥΕΤΕ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΝΩ  ΤΙΣ  ΑΣΚΗΣΕΙΣ  ΓΙΑ  ΜΕΤΖΟΣΟΠΡΑΝΟ?ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ  ΑΛΛΑΞΩ ΔΑΣΚΑΛΑ?(Η  ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΔΕΝ ΜΟΥ ΕΧΕΙ ΔΙΔΑΞΕΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΦΩΝΗΣ ΚΑΙ ΜΕ ΠΑΡΟΤΡΥΝΕΙ ΣΤΟ ΝΑ ΠΡΟΣΠΑΘΩ  ΝΑ ΑΝΕΒΑΙΝΩ ΣΕ  ΠΙΟ ΨΗΛΕΣ ΝΟΤΕΣ ΚΑΘΩΣ ΘΕΩΡΕΙ ΟΤΙ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΚΑΤΑΣΤΡΑΦΟΥΝ ΟΙ ΧΟΡΔΕΣ).ΑΝ ΠΙΣΤΕΥΕΤΕ  ΟΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΛΛΑΞΩ ΔΑΣΚΑΛΑ ΜΗΠΩΣ ΜΠΟΡΕΙΤΕ  ΝΑ ΜΟΥ ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΕ ΚΑΠΟΙΑ ΚΑΛΗ ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ?

    [ τροποποιήθηκε από τον/την jorge, 11-01-2013 13:37 ]


    GiorgosPapas
    11.01.2013, 21:39

    Η έκταση σου δεν έχει ανοιξει πλήρως γιατί είναι ακόμα νωρίς! Συνεπώς είναι ακόμα πολύ νωρίς να σκέφτεσαι για σοπράνο η μετζοσοπράνο. Το φά κατω απο το μεσαίο ντο μπορούν να το τραγουδήσουν άνετα ακομά και οι ψηλές κολορατούρες σοπράνο, γι αυτό δε αποτελεί ένδειξη. Σημασία είχε το χρώμα της φωνής και όχι τόσο που βολεύεται τονικά γιατί πάντα τα ψηλά θα χρειαζονται περισσότερη δουλειά, κόπο και προσπάθεια σε αντίθεση με τις χαμηλές νότες που ειναι πιο ξεκούραστες.

    Κάποιοι δάσκαλοι σε βάζουν λίγο να φωνάξεις παραπάνω στα πρώτα μαθήματα. Δε πιστεύω πως για λίγα μαθήματα θα είναι καταστροφικό με ένα μέτρο βέβαια. Αν μετά το μάθημα βραχνιάζεις αρκετά και δεν έχεις απλά ενοχλήσεις που υποχωρούν 1-2 ώρες μέτα, πιστεύω πως δεν είναι απόλυτα υγιές. 

    Η προστασία φωνής δεν διδάσκεται ακριβώς. Προστασία φωνής σημαίνει να βρεις τον πιο υγιή τρόπο και το καλύτερο ακουστικό αποτελεσμα. Δε θα σου πει καμία δασκάλα "σήμερα θα κάνουμε προστασία φωνής". Αυτο έρχεται με τον καιρό την εμπειρία, την εκγύμναση των μυών, την απελευθέρωση του λαιμού και της στήριξης της φωνής με το σώμα. 

    Καλό θα ήταν να μιλήσεις ξεκάθαρα με τη δασκάλα σου για τους προβληματισμούς σου. Είναι δυσκολο στην αρχή να διακρίνεις τον καλό απο τον κακό δάσκαλο διότι το αυτί σου δεν εχει εμπειρία και δεν αναγνωρίζει το ζόρισμα, το wobbling και άλλα προβλήματα. 

    Κατα τη γνώμη μου η μελέτη στο σπίτι πρέπει να είναι πιο ήπια απο το μάθημα και να ασχολείται με την περιοχή της φωνής οπου ξεκινάει το πρόβλημα. Λογικά θα αρχίζεις να πιέζεις απο το μεσαίο φα/φα#.

    Μιας και αποφάσισες να ασχοληθείς με το τραγούδι, καλό θα είναι να προσέξεις και λίγο τον τρόπο ζωής σου. Να κοιμάσαι 8 ώρες. Να αποφεύγεις να φωνάζεις χωρίς λόγο ή τα μέρη με πολύ φασαρία (καφετέριες με δυνατή μουσική, κλαμπσ) αν έχεις σκοπό να κάνεις μελετήσεις. Να πίνεις νερό (όχι υπερβολές! σε λογικά πλαίσια). Να μάθεις να νιώθεις τη φωνή και να προσαρμόζεις τη μελέτη σου ανάλογα με την υγεία της. (μη τραγουδάς όταν είσαι αρρωστη, όταν εχεις ξενυχτίσει κτλ κτλ) 


    parisseirios
    12.01.2013, 11:17

    Πρώτα κάτακτησε την Τεχνική.

    Μετά αφησε την καρδιά σου στη νότες , βαλε τη μεσα και ζουληξε την και σιγα σιγα θα καταλάβεις αν είσαι σοπρανο η μετζοσοπρανο..

    Το ερωτημα σου είναι λανθασμενο εξαρχης.


    SoundObs
    12.01.2013, 16:21
    Mezzo vs. Soprano: (1) The "ng" arpeggio to determine mezzo vs. soprano: Have the singer vocalize an ascending arpeggio on "ng" with the "tongue-root" wide. If the voice flips dramatically into falsetto quality at high E-flat, this is an indicator that the voice is probably a lower instrument such a mezzo. If the "flip point" is higher such as high F or F-sharp, the singer is probably a soprano. The thicker the cords, the earlier the falsetto flip will occur. It is true that dramatic sopranos may "flip" as early as a mezzo. Then you must listen for timbre and study ease within given tesitura. A soprano will pick up "head resonance" and the voice will "ring" brighter lower in the scale than the mezzo. In my experience, I have found that most dramatic sopranos at one time or another have sung as mezzo sopranos. (2) Vocal timbre: Have the singer vocalize a "hum" with the tongue between the lips on a 5-tone descending scale. During this "hum" have the singer "stretch the back of the throat separate from the tongue root". Image that the vowel origin occurs in the space behind the tongue. Then have the singer sing the five tone descending scale on the five vowels while keeping this open vowel space in the back of the throat. (tongue must remain forward in the mouth space). The result will be the singer's true vocal timbre. A mezzo will pick up a "dark and smoky" timbre. A soprano will still retain many more high overtones on the descending scale. The difference will be obvious. απο το voice teacher