Χαίρετω,
Θα ήθελα να προσθέσω την γνώμη μου σ'αυτό το θέμα.
Δεν νομίζω οτι τίθεται θέμα αντιγραφής στην συγκεκριμένη περίπτωση. Τα δύο τραγούδια έχουν απολύτως διαφορετική αρμονία. Πολύ απλό να διαπιστωθεί αυτό αν ακούσει κανείς προσεκτικά ή προσπαθήσει να παίξει τα δύο κομμάτια. Επίσης ΔΕΝ είναι ίδιες οι νότες. Εξηγώ:
Στο Τελευταία Mέρα η τονική (και το κομμάτι) είναι Em. Η πρώτη συγχορδία λοιπόν είναι C και η δεύτερη είναι Em. Στην συνέχεια περνάει σε B♭ και A7 και η κλίμακα αλλάζει σε Dm. Και τα λοιπά ...
Στο Χρώμα των Ονείρων η τονική (και το κομμάτι συνολικά) είναι Am. Η πρώτη συγχορδία είναι Am και η δεύτερη είναι Em. Στη συνέχεια περνάει Dm και τα λοίπα ... Δεν αλλάζει κλίμακα και παραμένει μέχρι το τέλος σε Am.
Επομένως, μιλώντας για την μελωδία καθαρά οι 3 πρώτες νότες σε κάθε κομμάτι είναι οι εξής:
Τελευταία Mέρα - C G E
Το Χρώμα των Ονείρων - C Α E
Στο κυρίως μέρος των τραγουδιών δε, η αρμονία και επομένως οι συγχορδίες, το ύφος, ο ρυθμός ΚΑΙ η μελωδία είναι τελείως διαφορετικά.
Ζητώ συγγνώμη για τις τόσες λεπτομέρειες και τεχνικότητες. Ίσως για κάποιους φίλους να μην έχουν μεγάλη σημασία.
Όμως έιναι πολύ σημαντικό να ειπωθούν όταν προκειται για κάτι τόσο σημαντικό όσο η κλοπή της μουσικής ιδέας. Η ομοιότητα στη συγκεκριμένη περίπτωση υπάρχει στο ρυθμό του παιξίματος της εισαγωγής και μόνο.
Κατά την άποψή μου πάντα, δεν υπάρχει θέμα κλόπης, απολύτως.
Jorge, και πάλι σ'ευχαριστούμε για αυτή γιορτή...
Καλή συνέχεια στους συνδιαγωνιζόμενους.
ΥΓ: Δεν γνωρίζω προσωπικά, αν και θα το ήθελα και το ελπίζω, κανέναν από τους διαγωνιζόμενους, ούτε βέβαια και τον δημιουργό του κομματιού Το Χρώμα των Ονείρων. Η παραπάνω πρόχειρη ανάλυση είναι 100% προσωπική μου γνώμη και δεν έχει κανένα σκόπο υποστήριξης του συγκεκριμένου κομματιού.