Σχετικά με τα τυπικά προσόντα που πρέπει να έχει κάποιος μουσικός,ώστε να είναι σε θέση να εργαστεί ώς καθηγητής μουσικής,οι προηγούμενες τοποθετήσεις κάλυψαν επαρκώς το θέμα.Προσωπικά θα αναφερθώ σε κάποιες διαφορετικές πτυχές του ζητήματος.
Ανέφερες ότι ύστερα απο δυόμισυ χρόνια πιάνο(και πρακτική? και θεωρία?),''αναγκάστηκες'' να σταματήσεις λόγω μαθημάτων και αφού οι επιδόσεις σου στη Β'Λυκείου δεν ήταν οι αναμενόμενες,σκέφτηκες να επιστρέψεις(και...πάλι) στη μουσική.Εχω την εντύπωση ότι στρέφεσαι στη μουσική απο ανάγκηκυρίως και όχι απο πραγματική επιθυμία-κλίση και εξηγούμαι:όποιος επιθυμεί κάνει καριέρα ώς μουσικός,στη συντριπτική πλειοψηφία,ξεκινά απο μικρή ηλικία(6-10ετών) ,η μουσική του παιδεία είναι συνεχής και χαρακτηρίζεται απο συνέπεια όσον αφορά τις επιδόσεις,που πρέπει να είναι πολύ καλές έως εξαιρετικές.Επίσης πως είναι δυνατόν να θέλεις να γίνεις μουσικός(και μάλιστα καθηγήτρια μουσικής) και να σταματάς τα μουσικά μαθήματα λόγω των μαθημάτων του σχολείου.Καταλαβαίνω ότι στις δυο τελευταίες τάξεις του Λυκείου ο χρόνος για τη μουσική περιορίζεται,γιατί οπωσδήποτε χρειάζεται ένα καλό απολυτήριο και επάρκεια όσον αφορά τα μαθήματα γενικής παιδείας.Το έχω βιώσει προσωπικά καθώς και οι περισσότεροι μαθητές,που στη συνέχεια σπούδασαν/σπουδάζουν μουσική.Η μουσική παιδεία δεν πρέπει να διακόπτεται από κάποιον που έχει μουσικές φιλοδοξίες-στόχους.
Πολλοί στο παρελθόν,αλλά απ'ότι φαίνεται και στο παρόν,στράφηκαν στη μουσική επειδή δεν πέρασαν σε κάποιο πανεπιστήμιο(ΑΕΙ-ΤΕΙ).Ναί,σίγουρα στη μουσική μετά απο αρκετά χρόνια σπουδών(&διδάκτρων φυσικά),θα πάρει κάποιος ένα πτυχίο απο κάποιο Ωδείο ή Μουσική σχολή.Χιλιάδες,λοιπόν,τα πτυχία απο εκατοντάδες Ωδεία/Μουσικές Σχολές/ΙΕΚ κτλπ,τα οποία το Υπουργείο Πολιτισμού τα διατηρεί αδιαβάθμητα και ώς εκ τούτου αναγνωρίζειισάξια τα πτυχία&διπλώματα απο όπου αυτά προέρχονται.Μάλιστα τα τελευταία χρόνια,λόγω της οικονομικής κρίσης,δραστηριοποιούνται στα ιδιαίτερα μαθήματα μουσικής και ''καθηγητές'' χωρίς κανένα πτυχίο και με ελλειπή μουσική κατάρτιση(αυτό συμβαίνει κυρίως στα μοντέρνα μουσικά όργανα και στο τραγούδι).
Είναι πολυ δύσκολη η απόφαση για τις σπουδές-σταδιοδρομία.Ανεξαρτήτως το δρόμο που θα επιλέξει κάποιος μπορεί παράλληλα να έχει και μια καλή μουσική κατάρτιση-σπουδή.Δεν υπάρχει τίποτε ωραιότερο απο τη δυνατότητα να εκφραζόμαστε,να επικοινωνούμε και να μοιραζόμαστε τις σκέψεις και τα συναισθήματα μας και η μουσική συμβάλλει τα μέγιστα σ'αυτό.Δε χρειάζεται να είναι δεξιοτέχνης κάποιος για να απολαμβάνει τη μουσική και να τη μοιράζεται.Για να γίνει όμως Μουσικοπαιδαγωγός ,Σολίστ,Συνθέτηςχρειάζεται να έχει ένα πλουσιότατο και υψηλού επιπέδου μουσικό υπόβαθρο,πολλά χρόνια σπουδών και ειδίκευσης και φυσικά...ταλέντο.
φιλικά,Β