Προφανώς γιά να μήν φτάνουν τα πλοία από θεσσαλονίκη "ούτε μέχρι τίς Σποράδες" τον χειμώνα,σημαίνει ότι δέν υπάρχει αρκετή κίνηση που να δικαιολογή την δρομολόγηση πλοίου στους προορισμούς αυτούς.Πάντως στην Λήμνο,Μυτιλήνη και Χίο πηγαίνει καράβι από Θεσσαλονίκη (επιδοτούμενη γραμμή).
Από εκεί και πέρα,τα υπόλοιπα νησιά τού Αιγαίου είναι σχετικώς μακρυά απ'την Θεσσαλονίκη,οπότε είναι αναπόφευκτο πως το πλοίο θα κάνη περισσότερη ώρα.Δέν φταίει η "ανυπαρξία ακτοπλοϊας" γι'αυτό,ούτε θα μειωνόταν η απόσταση-και ο χρόνος ταξιδιού-άν δρομολογούσαν περισσότερα πλοία.Δηλαδή άν π.χ. υπήρχαν πέντε αναχωρήσεις την ημέρα από Θεσσαλονίκη γιά Ηράκλειο,η διαδρομή θα γινόταν σε λιγώτερο από μιά μέρα;Προφανώς όχι.
Τα υπόλοιπα που αναφέρεις-κρουαζιέρες,μαρίνα κλπ-δέν αφορούν την ακτοπλοϊα και σαφώς είναι άλλο θέμα.Πάντως την μαρίνα μπροστά απ'το Μέγαρο Μουσικής την είχα επισκεφθεί ήδη από την εποχή που χτιζόταν το μέγαρο και τα σκάφη που είδα εκεί θα μού ήταν αδύνατον να τα περάσω γιά πετρελαιοφόρα,παρ'όλους τού 8 και κάτι βαθμούς μυωπίας μου.Είναι αλήθεια πως δέν ήταν πολλά-δυό ή τρία,άν θυμάμαι καλά-αλλά ήταν ιστιοπλοϊκά.Είναι επίσης αλήθεια πως η παραλία τής Θεσσαλονίκης έχει τελείως διαφορετική διαμόρφωση και χρήσεις από την αντίστοιχη τής "πρωτεύουσας" και αυτό εξηγεί την έλλειψη χώρων ελλιμενισμού ιδιωτικών σκαφών.
Τέλος,δέν πρέπει να ξεχνάμε ότι η Θεσσαλονίκη,σε αντίθεση με την Αθήνα/Πειραιά,δέν έχει κοντά της νησιά.Οσες φορές βρέθηκα στην Θεσσαλονίκη το καλοκαίρι,δέν υπήρχε περίπτωση να πάω σε κάποια παραλία γιά μπάνιο,επειδή ο μόνος τρόπος να πάω εκεί ήταν με το λεωφορείο (και μάλιστα με ανταποκρίσεις τών γραμμών τού "κέντρου" τής πόλης σε άλλες γραμμές που είχαν αφετηρία στην άκρη της).Μιά μόνο φορά πήγα στην Επανωμή και ταλαιπωρήθηκα τόσο πολύ που απεφάσισα να μήν το ξανακάνω.Αντιθέτως,η Αθήνα έχει κοντά της (σε απόσταση μιάς ώρας με το πλοίο δηλαδή) την Αίγινα,την Σαλαμίνα,το Αγκίστρι και-γιά κάπως μακρύτερα-τον Πόρο και τίς Σπέτσες,ενώ η πρόσβαση στον Πειραιά (γιά όσους μένουμε στο κέντρο,τουλάχιστον) είναι εύκολη με τον Ηλεκτρικό (και τώρα και με τον προαστιακό,από τον σταθμό Λαρίσης).Αλλά και τα υπόλοιπα νησιά (π.χ.οι Κυκλάδες) είναι σχετικώς κοντά (γύρω στίς 5 ώρες π.χ. γιά Σύρο/Τήνο/Μύκονο,περίπου το ίδιο γιά Πάρο/Νάξο/Σαντορίνη ή Σέριφο/Σίφνο/Μήλο-δηλαδή σχεδόν τα περισσότερα νησιά που μαζεύουν τον "χοντρό" τουρισμό τού καλοκαιριού.Η Θεσσαλονίκη είναι σχετικώς μακρύτερα απ'αυτά τα νησιωτικά συμπλέγματα κι'αυτό δέν αλλάζει με την δρομολόγηση περισσοτέρων πλοίων.