ελληνική μουσική
    Η Ελληνική Μουσική Κοινότητα από το 1997

    Χρειάζομαι βοήθεια για μια παρουσίαση!!

    marita-q
    07.04.2014, 12:02

    Καλησπέρα παιδία, 

    είμαι φοιτήτρια Γεωλογίας και έχω να κάνω μια παρουσίαση η οποία πρέπει να έχει και εφαρμογή κάποιου προγράμματος

    Μπορείτε να μου προτείνετε κάποιο σχετικά εύκολο γιατί δεν έχω πολύ χρόνο να την δουλέψω;

    Το θέμα θα το στηρίξω πάνω στην εφαρμογή όταν βρω κάποια, απλά αφορά το επίπεδο δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

    Ήδη κάποιοι θα φτιάξουν ιστοσελίδα με ερωτήσεις και παιχνίδια και κάποιοι άλλοι android.

    Μπορείτε να με βοηθήσετε καθόλου; 


    optiras
    07.04.2014, 15:53

    Δεν κατάλαβα τι ακριβώς ψάχνεις...Στο θέμα της εργασίας θα σας έχει διευκρινισθεί κάτι παραπάνω...Κατ' αρχήν για τί είδους και κατηγορία προγραμμάτων ψάχνουμε και ποιος είναι ο σκοπός...Μιλάμε για εμπορικά προγράμματα, για προγράμματα open source, για καινούρια προγράμματα, για στήσιμο νέας εφαρμογής ή βελτίωση/εναλλακτική χρήση υπάρχουσας;

    Ποιος είναι ο σκοπός της εργασίας;

    Το ποιο απλό θα ήταν η χρήση προγραμμάτων τύπου office για την δημιουργία ερωτηματολογίου (σε έντυπη ή σε ηλεκτρονική μορφή-καλύτερα η δεύτερη περίπτωση) που θα βοηθούσε σε εξαγωγή κάποιων συμπερασμάτων- και μπορεί να γίνει είτε με microsoft office (μιλάμε φυσικά για το word) (κλασσική έκδοση η έκδοση cloud) ή με κάποιο ανάλογο πρόγραμμα open source.

    Πριν αρχίσεις όμως κάτι τετοιο προσοχή στη συμβατότητα:οι αποθηκεύσεις θα πρέπει να γίνονται σε φορμάτ που να μπορεί να διαβάσει το μηχάνημα που θα χρησιμοποιήσεις για την παρουσίασή σου...Τα πανεπιστήμια δεν διαθέτουν τις τελευταίες εκδόσεις office, και ουκ ολίγες φορές εργασίες ή παρουσιάσεις ακόμα και καθηγητών απλά δεν μπορούσαν να διαβαστούν...

    [ τροποποιήθηκε από τον/την optiras, 07-04-2014 16:37 ]


    suspect
    08.04.2014, 00:23
    παρουσιαση = powerpoint
    optiras
    08.04.2014, 08:54

    Προφανώς με το power point θα παρουσιάσει την εφαρμογή του άλλου προγράμματος....


    marita-q
    08.04.2014, 19:55

    Καλησπέρα και συγνώμη για την καθυστέρηση! Λοιπόν, το θέμα μου θα είναι το νερό χρήσεις κλπ. Εγώ καλούμαι να βρω έναν διαφορετικό τρόπο να διδάξω σε παιδιά του Γυμνασίου σχετικά με το νερό το ανάλογο μάθημα.

    Κάποιοι θα φτιάξουν μια ιστοσελίδα που θα έχουν μέσα θεωρία, εικόνες, παιχνίδια κλπ. Μπορείτε να μου προτείνετε κάτι άλλο πέρα από ιστοσελίδα και powerpoint;

    Ή στην περίπτωση που κάνω και εγώ ιστοσελίδα, έχετε να μου προτείνετε προγράμματα που φτιάχνουν quiz και άλλα τέτοια; Όπως για παράδειγμα το hot potatoes.

    [ τροποποιήθηκε από τον/την marita-q, 08-04-2014 19:59 ]


    pastella
    08.04.2014, 19:59

    Δες κι εδώ στο prezi για τροπο παρουσίασης!

    Από εκεί και πέρα, εγώ θα σκεφτόμουν και storytelling, comic strips, κλπ ως μέθοδο να περάσω τις γνώσεις για το νερό.


    marita-q
    08.04.2014, 20:08

    Ευχαριστώ pastella, πολύ καλή βοήθεια !!

    [ τροποποιήθηκε από τον/την marita-q, 08-04-2014 20:09 ]


    pastella
    08.04.2014, 21:20

    Glad to be of help Cool


    Post αρνητικής αξιολόγησης
    margot
    09.04.2014, 15:51

    Ρώτα αν μπορείς να χρησιμοποιήσεις διαδραστικό πίνακα γιατί το αντίστοιχο με αυτόν λογισμικό θα σου δώσει πολλές δυνατότητες.

    Το prezi που σου πρότεινε η Pastella ειναι πολύ καλό και το χρησιμοποιούν πολύ στα σχολεία.

    Λογισμικά καλά είναι επίσης το smart  - νομίζω μόνο για διαδραστικό - και το scratch (scratch.mit.edu)

    Να ξέρεις ότι και με Power Point μπορείς να κάνεις εξαιρετική δουλειά και να ενσωματώσεις σχεδόν τα πάντα - βεβαια δεν είναι διαδραστικό αλλά βοηθάει. Προσωπικά το χρησιμοποιώ συνέχεια στις διδασκαλίες μου (καθώς στο σχολείο μου διαθέτουμε μόνο έναν βιντεοπροβολέα!!!) αλλά τα παιδιά ενθουσιάζονται και συνήθως θυμούνται την παρουσίαση περισσότερο από το βιβλίο.

    Αν θέλεις στείλε μου ΠΜ με περισσότερα στοιχεία μήπως μπορώ να σε βοηθήσω πιο συγκεκριμένα.



     

    [ τροποποιήθηκε από τον/την margot, 09-04-2014 17:10 ]


    marita-q
    10.04.2014, 21:28
    Ευχαριστώ margot !! θα δω αυτά που μου είπες και αν είναι σε ρωτάω ξανά :p
    margot
    10.04.2014, 23:04

    Αγαπητέ Jefferson, τα συγκεκριμένα μηχανήματα, το ξέρω, είναι πανάκριβα. Ωστόσο, επειδή απ' ό,τι κατάλαβα η Μαρίτα μάλλον εκπονεί κάποια σεμιναριακή εργασία σχετική με τη χρήση ΤΠΕ (Τεχνολογίες των Πληροφοριών και των Επικοινωνιών)στην εκπαίδευση ή κάτι σχετικό, πιθανόν στο χώρο (σχολείο ή πανεπιστήμιο) που θα παρουσιάσει να υπάρχει αυτό το μέσο. Οπότε και ο σχεδιασμός της διδασκαλίας της είναι καλό να κινείται γύρω από αυτό. Σε κάθε περίπτωση πάντως, το πιο σημαντικό είναι η φαντασία στο σχεδιασμό και η ευελιξία στην πράξη!!{#emotions_dlg.biggrin}


    -----------------

    Και τα κύματα ακόμη ψιθυρίζουν το Μονόγραμμα στη Σελήνη...

    [ τροποποιήθηκε από τον/την margot, 16-04-2014 18:35 ]


    margot
    14.04.2014, 11:24

    Καλημέρα, αν και λίγο καθυστερημένη η απάντηση.

    Jefferson, δεν εννοοούσα σαφώς η Marita να μπει σε διαδικασίες τις οποίες δε γνωρίζει ούτε να εμπλέξει 850 άτομα διαφόρων ειδικοτήτων για το σχεδιασμό μιας διδακτικής ενότητας. Επίσης, δεν είπε πουθενά ότι πρέπει να έχει εφαρμογή για anroid (καποιοι συμφοιτητές της επέλεξαν τη συγκεκριμένη εφαρμογή- δε σημαίνει ότι θα το κάνει και η φίλη μας). Η βοήθεια που ζήτησε η Μarita έχω την αίσθηση ότι δεν είχε να κάνει μόνο με το θεωρητικό πλαίσιο της παρουσίασής της αλλά και με τον σχεδιασμό συγκεκριμένων τρόπων παρουσίασης ασκήσεων, φύλλων εργασίας κλπ για τη διδασκαλία της.

    Στο ερώτημά σου τώρα:

    Όταν μιλάμε στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια  εκπαίδευση για σχεδιασμό και παρουσίαση υπο-δειγματικής διδασκαλίας οποιουδήποτε διδακτικού αντικειμένου τότε αυτά τα δύο είναι απολύτως αλληλένδετα. Για να γίνω πιο σαφής:


     Έχω πχ να παρουσιάσω διδασκαλία σχετικά με τον κύκλο του νερού χρησιμοποιώντας και ΤΠΕ.

    α) Πρέπει να ορίσω την ύλη, τους στόχους μου, τη μέθοδο που θα διδάξω στους μαθητές, τα μέσα που θα χρησιμοποιήσω και τις ασκήσεις εμπέδωσης, επέκτασης και αξιολόγησης που θα ανταποκρίνονται στους αντίστοιχους στόχους κλπ.

    β) Μπορώ, λοιπόν ένδεικτικά να σχεδιάσω κομιξ (μεσω του comiclab) για να παρουσιάσω τον κύκλο του νερού με πρωταγωνιστή μια σταγόνα ή να κάνω πιο θεωρητική παρουσίαση μέσω διαγράμματος στο Power point. Μπορώ επίσης για την εμπέδωση της νέας γνώσης να κάνω ομάδες παιδιών οι οποίες θα δραματοποιήσουν τον κύκλο του νερού, μέσω του scratch ή του hot potatoes τα παιδιά να σχεδιάσουν τα δικά τους κουίζ και, αν έχω διαδραστικό πίνακα, μέσω του smart να φτιάξω παιχνίδια (σταυρόλεξο ακροστοιχίδες, συμπλήρωσης, αντιστοίχισης κλπ) για να αξιολογήσω την κατάκτηση της νέας γνώσης.

    γ)  Έπειτα οργανώνω την παρουσίαση της διδασκαλίας μου, - στους καθηγητές μου τώρα - όπου πρέπει με κάποιον τρόπο να δείξω όλα τα παραπάνω. Εδώ μπαίνει το power point ή το prezi για το θεωρητικό πλαίσιο (στόχοι, πορεία, μέθοδοι κλπ) και παράλληλα δείχνω σε δεύτερα παράθυρα (όπως είπες κι εσύ) όλα όσα σχεδίασα με τα υπόλοιπα προγράμματα. Δεν γίνεται στην παρουσίαση να πω πχ ότι θέτω τον χ στόχο (θεωρητικό πλαίσιο), θα τον πετύχω με την ψ μέθοδο (θεωρητικό πλαίσιο) αλλά να μην δείξω τους τρόπους  - ασκήσεις παιχνίδια - με τους οποίους θα δουλέψω (πρακτικό κομμάτι)


    -----------------

    Και τα κύματα ακόμη ψιθυρίζουν το Μονόγραμμα στη Σελήνη...

    [ τροποποιήθηκε από τον/την margot, 14-04-2014 11:31 ]


    margot
    14.04.2014, 13:45

    Αν πρόσεξες στο πρώτο μου ποστ γράφω: "Ρώτα αν μπορείς να χρησιμοποιήσεις διαδραστικό πίνακα", οπότε όλα τα υπόλοιπα που γράφω είναι επαγωγές της τυχόν θετικής απάντησης στο ερώτημα.

    Συμφωνώ απόλυτα με την εμπλοκή των μαθητών στην διδακτική διαδικασία και το χτίσιμο της νέας γνώσης πάνω σε προηγούμενες εμπειρίες τους (μαθητοκεντρικό μοντέλο - κονστρουκτιβιστική μέθοδος) και γι αυτό προτείνω ενδεικτικά και με δεδομένο ότι πρέπει η marita να χρησιμοποιήσει λογισμικό - τα παιδιά να σχεδιάσουν μόνα τους κουίζ ή σταυρόλεξα κλπ με τα hot potatoes και scratch.

    Όσο για το γιατί μια δεύτερη παρουσίαση; Γιατί δεν διευκρινίζει η marita αν θα είναι πραγματική διδασκαλία σε τάξη μέσα (πχ πρακτική άσκηση) ή αν είναι ένας θεωρητικός σχεδιασμός ή και τα δύο. Στην α΄περίπτωση δε χρειάζεται δεύτερη παρουσίαση παρά μόνο ένα συνοδευτικό έντυπο όπου αναφέρονται οι στόχοι και η πορεία εφ΄όσον της ζητηθεί. Στις άλλες δύο είναι απόλυτο αναγκαία.

    Αυτό που η marita ζήτησε ουσιαστικά ήταν να προτείνουμε εναλλακτικούς τρόπους διδασκαλίας μέσω τπε και αντίστοιχα λογισμικά που μπορούν να χρησιμοποιηθούν. Πάντως σε κάθε περίπτωση πρέπει πρώτα να ξέρει τι διαθέτει κι έπειτα να δει πώς θα πορευτεί, γιατί αν εγώ αποφασίσω να στηρίξω τη διδασκαλία της γεωγραφίας στο google map για παράδειγμα και δεν έχω στην τάξη σύνδεση ιντερνετ τότε άκυρος ο σχεδιασμός. Πρώτα κοιτάς την ύλη, το έμψυχο δυναμικό της τάξης και τα διαθέσιμα μέσα κι έπειτα προχωράς στο σχεδιασμό (εκτός αν είναι κάτι απόλυτα θεωρητικό οπότε εκεί σχεδιάζεις παπάδες! {#emotions_dlg.biggrin})


    -----------------

    Και τα κύματα ακόμη ψιθυρίζουν το Μονόγραμμα στη Σελήνη...

    [ τροποποιήθηκε από τον/την margot, 14-04-2014 13:48 ]


    marita-q
    01.06.2014, 16:03

    Σας παρουσιάζω λοιπόν το site μου με θέμα το νερό {#emotions_dlg.clap}

    http://wateroute.weebly.com/

    Στο site θα συνεχίσω να ανεβάζω ενημερώσεις κλπ, λέω να το κρατήσω.

    Ευχαριστώ πολύ για την βοήθεια όλων σας!! Smile