Καλημέρα, αν και λίγο καθυστερημένη η απάντηση.
Jefferson, δεν εννοοούσα σαφώς η Marita να μπει σε διαδικασίες τις οποίες δε γνωρίζει ούτε να εμπλέξει 850 άτομα διαφόρων ειδικοτήτων για το σχεδιασμό μιας διδακτικής ενότητας. Επίσης, δεν είπε πουθενά ότι πρέπει να έχει εφαρμογή για anroid (καποιοι συμφοιτητές της επέλεξαν τη συγκεκριμένη εφαρμογή- δε σημαίνει ότι θα το κάνει και η φίλη μας). Η βοήθεια που ζήτησε η Μarita έχω την αίσθηση ότι δεν είχε να κάνει μόνο με το θεωρητικό πλαίσιο της παρουσίασής της αλλά και με τον σχεδιασμό συγκεκριμένων τρόπων παρουσίασης ασκήσεων, φύλλων εργασίας κλπ για τη διδασκαλία της.
Στο ερώτημά σου τώρα:
Όταν μιλάμε στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση για σχεδιασμό και παρουσίαση υπο-δειγματικής διδασκαλίας οποιουδήποτε διδακτικού αντικειμένου τότε αυτά τα δύο είναι απολύτως αλληλένδετα. Για να γίνω πιο σαφής:
Έχω πχ να παρουσιάσω διδασκαλία σχετικά με τον κύκλο του νερού χρησιμοποιώντας και ΤΠΕ.
α) Πρέπει να ορίσω την ύλη, τους στόχους μου, τη μέθοδο που θα διδάξω στους μαθητές, τα μέσα που θα χρησιμοποιήσω και τις ασκήσεις εμπέδωσης, επέκτασης και αξιολόγησης που θα ανταποκρίνονται στους αντίστοιχους στόχους κλπ.
β) Μπορώ, λοιπόν ένδεικτικά να σχεδιάσω κομιξ (μεσω του comiclab) για να παρουσιάσω τον κύκλο του νερού με πρωταγωνιστή μια σταγόνα ή να κάνω πιο θεωρητική παρουσίαση μέσω διαγράμματος στο Power point. Μπορώ επίσης για την εμπέδωση της νέας γνώσης να κάνω ομάδες παιδιών οι οποίες θα δραματοποιήσουν τον κύκλο του νερού, μέσω του scratch ή του hot potatoes τα παιδιά να σχεδιάσουν τα δικά τους κουίζ και, αν έχω διαδραστικό πίνακα, μέσω του smart να φτιάξω παιχνίδια (σταυρόλεξο ακροστοιχίδες, συμπλήρωσης, αντιστοίχισης κλπ) για να αξιολογήσω την κατάκτηση της νέας γνώσης.
γ) Έπειτα οργανώνω την παρουσίαση της διδασκαλίας μου, - στους καθηγητές μου τώρα - όπου πρέπει με κάποιον τρόπο να δείξω όλα τα παραπάνω. Εδώ μπαίνει το power point ή το prezi για το θεωρητικό πλαίσιο (στόχοι, πορεία, μέθοδοι κλπ) και παράλληλα δείχνω σε δεύτερα παράθυρα (όπως είπες κι εσύ) όλα όσα σχεδίασα με τα υπόλοιπα προγράμματα. Δεν γίνεται στην παρουσίαση να πω πχ ότι θέτω τον χ στόχο (θεωρητικό πλαίσιο), θα τον πετύχω με την ψ μέθοδο (θεωρητικό πλαίσιο) αλλά να μην δείξω τους τρόπους - ασκήσεις παιχνίδια - με τους οποίους θα δουλέψω (πρακτικό κομμάτι)
-----------------
Και τα κύματα ακόμη ψιθυρίζουν το Μονόγραμμα στη Σελήνη...
[ τροποποιήθηκε από τον/την margot, 14-04-2014 11:31 ]