Απ’ ότι φαίνεται ελάχιστοι εξ’ημών χρησιμοποιούμε το τροχιοδρομικό όχημα, κοινώς τραμ.
Καθημερινά μετακινούμαι κατά μήκος της Παραλιακής λεωφόρου και βλέπω το τραμ να κινείται παραλλήλως, συνεχώς άδειο. Είναι δυστυχώς λυπηρό και συνάμα αποκαρδιωτικό να λογίζεσαι, τα χρήματα που έχουν δαπανηθεί, τη ταλαιπωρία που υφιστάμεθα κινούμενοι επί ένα χρόνο σε μια λωρίδα για την ολοκλήρωση του έργου.
Με αφορμή λοιπόν, το δημοσίευμα για τον «εορτασμό» του πρώτου χρόνου λειτουργίας του και τις λογιστικές ζημιές που παρουσίασε, ήθελα να αναφερθώ στο forum για τα ελαττώματα που κατ’εμέ παρουσιάζει το εν λόγω μέσο.
Πρώτον, η σχεδίαση του είναι εντελώς λανθασμένη. Η πορεία που ακολουθεί είναι στα όρια της θυμηδίας. Για να πιάσει Κέντρο, περνάει μέσα από πολυσύχναστους δρόμους, συναντά συνεχώς διασταυρώσεις. Αξίζει να προσέξουμε λίγο τον χάρτη. Η διαδρομή είναι σα το φιδάκι ο Διαμαντής!
Δεύτερον, οι στάσεις είναι
υπερβολικά πολλές. Δυστυχώς η μία από την άλλη είναι σε απόσταση μόλις 100 μέτρων, τοιουτοτρόπως το τραμ δεν αναπτύσσει ταχύτητα. Μετά το πέρας των Ολυμπιακών, θα έπρεπε τουλάχιστον οι ιθύνοντες να σκεφτούν, την κατάργηση πολλών από αυτές, αφού πια ελάχιστοι περιμένουν μπροστά από Ολυμπιακές εγκαταστάσεις.
Τρίτον, το τραμ ανταγωνίζεται από υπόλοιπα ΜΜΜ. Τι εννοώ...
Ποια είναι η χρησιμότητα του τραμ όταν έχει διατηρηθεί ακέραιος ο προ-ολυμπιακός αριθμός των λεωφορείων;
Κατά μήκος της Παραλιακής διαδρομής θα ήτο φρόνιμο πολλά δρομολόγια να καταργηθούν.
Η κίνηση στους δρόμους εξαιτίας των λεωφορείων παραμένει ως έχει, αφού οι στάσεις τοποθετούνται στη δεξιά λωρίδα και δεν σχεδιάσηκαν με ειδικό παράδρομο ώστε να μην κόπτεται η κυκλοφορία.
Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα, τα οχήματα όπισθεν του λεωφορείου, είτε μιλάμε για ΙΧ είτε για φορτηγά (ακόμη χειρότερα), πολλές φορές να μεταβαίνουν αντικανονικά και χωρίς φλας στη μεσαία λωρίδα προς αποφυγήν του προπορευόμενου. Το χειρότερο είναι να είσαι στη μεσαία και εξ’απήνης η νταλίκα να σου έρχεται φάτσα κάρτα…
Μετά λύπης, έχω διαβάσει το σχέδιο το οποίο είχε προταθεί εναλλακτικά. Εναέριος σιδηρόδρομος ο οποίος θα έκτελούσε κυκλική διαδρομή. Θα διέσχιζε στη μέση τις λεωφόρους Συγγρού και Ποσειδώνος. Κυκλική διαδρομή βεβαίως σημαίνει, μείωση του χρόνου στο μισό. Επίσης σημαίνει και τη λύση των χιλίων προβλημάτων που έχει προκαλέσει το τραμ περνώντας μέσω των έρημων συνοικιών, προκαλώντας εμφράγματα στη μετακίνηση, στο parking κτλ..
Βεβαίως απορρίφθηκε λόγω κόστους…
"Έτσι σκληρά, έγινε ξένο ό,τι μας είχε απομείνει..."
[ Το μήνυμα επεξεργάστηκε από: falimento on 21-07-2005 18:26 ]