ελληνική μουσική
    Η Ελληνική Μουσική Κοινότητα από το 1997

    Tραμ: Μέσο διευκόλυνσης ή αποφυγής;

    falimento
    20.07.2005, 12:48
    Ένας χρόνος λειτουργίας του Τραμ με ζημιές 6 εκατ. ευρώ



    Επόμενες στάσεις του τραμ σε Βούλα και Πειραιά
    Αθήνα

    Με ζημιές της τάξης των 6 εκατ. ευρώ «γιόρτασε» η Τραμ Α.Ε. τον ένα χρόνο λειτουργίας του νέου συγκοινωνιακού μέσου της πρωτεύουσας. Η διοίκηση, πάντως, δήλωσε ικανοποιημένη από την αύξηση της επιβατικής κίνησης και υποσχέθηκε «πράσινο κύμα» από τον Οκτώβριο.

    Σχετικά με τις επεκτάσεις του τραμ, αυτή προς τη Βούλα (μήκους περίπου 700 μέτρων) θα είναι έτοιμη το 2006, ενώ η επέκταση από το ΣΕΦ προς το κέντρο του Πειραιά το 2008.

    Όπως αναφέρεται στο σχετικό ρεπορτάζ του Βήματος της Τετάρτης, η διοίκηση του συγκοινωνιακού μέσου εκτιμά ότι με την ολοκλήρωση της επέκτασης προς τον Πειραιά θα προστεθούν περίπου 35-40 χιλιάδες επιβάτες ημερησίως και τότε η εταιρεία θα πάψει να έχει ζημιές.

    Σημειώνεται ότι στην Τραμ Α.Ε. εργάζονται σήμερα 505 άτομα, εκ των οποίων οι 120 είναι οδηγοί που έχουν εκπαιδευτεί στη Γερμανία. Η δαπάνη για το προσωπικό φθάνει τα 14 εκατ. ευρώ τον χρόνο και καλύπτει το 70% του συνολικού λειτουργικού κόστους της εταιρείας. Στα θετικά στοιχεία της λειτουργίας του τραμ συγκαταλέγεται πλέον ο δείκτης ασφάλειας, αφού μειώθηκαν τα ατυχήματα και σήμερα ο αριθμός φθάνει τα 19 ανά μήνα, μικρός σε σχέση με τον αντίστοιχο δείκτη άλλων πόλεων του εξωτερικού.

    news.in.gr


    Δράττοντας την ευκαιρία που μου δόθηκε διαβάζοντας αυτό το άρθρο, θα ήθελα να ρωτήσω τα εξής:

    1) Χρησιμοποιείτε το τραμ; Το θεωρείτε αξιόλογο τρόπο μετακίνησης; Εξυπηρετεί;

    2) Αν δεν το θεωρείτε αξιόπιστο, τι πιστεύετε ότι ευθύνεται για αυτή την αντιξοότητα;

    3) Πιστεύετε ότι ο έλληνας φορολογούμενος, καπελώθηκε ένα δυσβάσταχτο κόστος, που τελικά δεν θα του αποφέρει ουδεμία ωφέλεια;






    [ Το μήνυμα επεξεργάστηκε από: falimento on 20-07-2005 13:58 ]
    Hastaroth
    20.07.2005, 13:50
    Προτού απαντήσω,θά μού επιτρέψης Γιώργο μιά μικρή διορθωσούλα:
    "Δράττοντας της ευκαιρίας" είναι λάθος."Δράττομαι τής ευκαιρίας" (ήτοι πιάνομαι από τήν ευκαιρία) είναι το σωστό.

    Εχουμε καί λέμε λοιπόν:

    1.Χρησιμοποιώ το τράμ μόνο στην γραμμή τής παραλιακής (ΣΕΦ-Γλυφάδα) άν καί η εξυπηρέτηση που παρέχει δέν διαφέρει καί πολύ από αυτήν που θά παρείχε ένα τρόλλεϋ δρομολογημένο στην ίδια διαδρομή.

    Καί τούτο διότι το τράμ είναι στην ουσία ένα τραίνο,το οποίο συνεπώς πρέπει νά κινήται σύμφωνα μέ τους σιδηροδρομικούς κανόνες (δηλαδή φρασσόμενες ισόπεδες διαβάσεις,απόλυτη προτεραιότητα κλπ κλπ).Κάτι που δέν μπορεί φυσικά νά γίνη άν το τράμ κινήται πάνω στο..πεζοδρόμιο τής παραλιακής,μέ ένα σωρό αφύλακτες διαβάσεις γιά πεζούς καί αφύλακτες προσβάσεις αυτοκινήτων στά παραλιακά κέντρα διασκέδασης.Ούτε μπορεί νά γίνη άν το τράμ σταματά στά φανάρια όπως κάθε αυτοκίνητο...

    2.Ιδέ άνωθι

    3.Ναί.Εκτός από το ότι ΑΥΞΗΘΗΚΑΝ τά ατυχήματα (αφού πρό τής εμφανίσεως τού τράμ δέν είχαμε ατυχήματα αυτού τού είδους μέ τά λεωφορεία),ο φορολογούμενος "φορτώθηκε" καί άλλη μιά ζημιογόνο ΔΕΚΟ.

    Η επέκταση πρός Βούλα (μόνο 700 μέτρα!!! ε,άς περπατήσουμε καί λιγάκι βρέ παιδιά…) καί Πειραιά (αλήθεια,αυτή πώς θά γίνη;θά περνάη το τράμ μέσα από την πολυσύχναστη περιοχή τής Καστέλλας;) ελάχιστα θά βελτιώση την κατάσταση.

    Εν συμπεράσματι προβλέπω ότι ο ανηψιός Καραμανλής,όπως παλαιότερα ο θείος του,θά λάβη το σφυρί καί θά δώση το σύνθημα γιά το ξήλωμα τού τράμ…

    falimento
    20.07.2005, 14:35
    Έχεις απόλυτο δίκαιο Αλβέρτο, απλά ήθελα να γράψω "Δράττοντας την ευκαιρία" δηλαδή "την" και όχι "της" και η γρήγορη προεπισκόπηση των δικών μου ματιών, δεν ήταν δυνατή να αποτρέψει το μοιραίο!

    Για την ιστορία, το ρήμα Δράττ(σσ)ομαι = παίρνω με το χέρι μου, με παράγωγο τη γνωστή μας δραχμή.

    1 Δραχμή αρχικά = 6 οβολοί

    Δράττομαι λοιπόν σήμαινε ουσιαστικά, όσα μπορούν να κρατηθούν μέσα σε μία παλάμη του χεριού, δηλαδή 6 οβολοί.

    Δράττομαι λοιπόν τα ευρώ και δεν τα δίνω στο τραμ!


    Δράττομαι λοιπόν της ευκαιρίας, να σχολιάσω τη γραφή τραίνο που γράφεις και τρένο. Έτυχε να είχα μια ανάλογη συζήτηση με ένα συνδαιτημόνα

    Θυμάμαι τη φιλόλογο να κραυγάζει για την διαφορά που υφίσταται στον καθορισμό της ομοιογραφής των ομοήχων γραμμάτων ή διφθόγγων πχ αυγό - αβγο, τρένο-τραίνο κτλ.

    "Τρένο παιδιά μου, είναι train -η λέξη στην Αγγλική-, με γραφή τραίνο, αλλά διαφορετική η σημασία και η χροιά του δίφθογγου "ai" στην Αγγλική και "αι" στην Ελληνική!" κραύγαζε...

    Τα κακά θα έλεγα της μεταφοράς Πολυτονικού σε Μονοτονικό...
    Μήπως, ηχεί στα αυτιά μου το Δόγμα Κίσινγκερ; Άτιμος ελληνομάχος...

    Ξεφύγαμε;
    Ναι! Στο τραμ λοιπόν πάλι!


    Hastaroth
    20.07.2005, 15:07
    Οι τόνοι στήν αρχαία Ελληνική γλώσσα είχαν λειτουργική σημασία-καθόριζαν την προφορά τών φωνηέντων.Από την στιγμή που χάθηκε η προφορά,έπαψαν νά χρειάζωνται οι διαφορετικοί τόνοι.

    Επανερχόμενοι εις το τράμ (που στά ελληνικά αποδίδεται ώς "τροχιοδρομικόν όχημα",λές καί τά σιδηροδρομικά οχήματα δέν κυλούν πάνω σέ "τροχιές"...),θέλω να επισημάνω οτι τό θεωρώ "απαρχαιωμένο" μέσο,που μπορεί νά εξυπηρετούσε άριστα τίς μεταφορικές ανάγκες τών πόλεων όταν δέν υπήρχαν άλλα αυτοκινούμενα οχήματα,αλλά δέν έχει την ευελιξία που απαιτούν οι σημερινές συγκοινωνιακές συνθήκες στά μεγάλα αστικά κέντρα.


    paramithi
    20.07.2005, 15:42
    Εγω αυτό που εχω να πω ειναι οτι οταν το χρησιμοποιησα,το εκανα γιατι ειχα πολλλλλη ωρα μπροστα μου και δε βιαζομουνα να φτασω στον προορισμο μου(ειδαλλως)..τελικα με πηρε ο υπνος...
    falimento
    20.07.2005, 15:44
    Quote:

    Το μέλος Hastaroth στις 20-07-2005 στις 15:07 έγραψε:

    Οι τόνοι στήν αρχαία Ελληνική γλώσσα είχαν λειτουργική σημασία-καθόριζαν την προφορά τών φωνηέντων.Από την στιγμή που χάθηκε η προφορά,έπαψαν νά χρειάζωνται οι διαφορετικοί τόνοι.







    Αχ βρε Αλβέρτο, μου δίνεις λαβή να στηριχθώ στη δικιά σου παρατήρηση και να ξεφύγουμε εντελώς εκ του θέματος...
    Δεν θα το κάνω, ούτε θα παραθέσω εδώ στοιχεία για τη βαρεία σημασία των τόνων, όχι στην ορθογραφία αλλά στη προφορικότητα.
    Ένα θα πω. Ο τόνος ονομαζόταν και προσωδία (σύνδεση καθαρά με μουσική έννοια)


    Θα επανέλθω όταν έχω χρόνο για τις παρατηρήσεις μου πάνω στο τροχιοδρομικόν όχημα!
    Hastaroth
    20.07.2005, 15:51
    Quote:

    Το μέλος paramithi στις 20-07-2005 στις 15:42 έγραψε:

    Εγω αυτό που εχω να πω ειναι οτι οταν το χρησιμοποιησα,το εκανα γιατι ειχα πολλλλλη ωρα μπροστα μου και δε βιαζομουνα να φτασω στον προορισμο μου(ειδαλλως)..τελικα με πηρε ο υπνος...





    Άφού είχες πολλλλλλήηηη ώρα μπροστά σου καί δέν βιαζόσουν,γιατί δέν πήγαινες μέ τα πόδια;

    Θά γλύτωνες καί το αντίτιμον τού εισιτηρίου (ή θά τό έδινες γιά να πάρης παγωτάκι καθ'οδόν...)

    Αν ένα μεταφορικό μέσον το χρησιμοποιούμε μόνο όταν δέν βιαζόμαστε,τότε δέν μάς χρειάζεται το μέσον αυτό.Εχομεν καί ποδάρια (εκτός από μυαλό )
    paramithi
    20.07.2005, 15:58
    Quote:

    Το μέλος Hastaroth στις 20-07-2005 στις 15:51 έγραψε:
    [i]
    Άφού είχες πολλλλλλήηηη ώρα μπροστά σου καί δέν βιαζόσουν,γιατί δέν πήγαινες μέ τα πόδια;

    Θά γλύτωνες καί το αντίτιμον τού εισιτηρίου (ή θά τό έδινες γιά να πάρης παγωτάκι καθ'οδόν...)

    Αν ένα μεταφορικό μέσον το χρησιμοποιούμε μόνο όταν δέν βιαζόμαστε,τότε δέν μάς χρειάζεται το μέσον αυτό.Εχομεν καί ποδάρια (εκτός από μυαλό )





    αυτό για το μυαλο(τουλαχιστον το δικο μου)..ειναι λιγο αμφισβητισιμο..

    πάψε να κλαίς για ότι πέρασε σωστά..
    κλέισε τα μάτια σου κ κοίταξε μπροστά..




    [ Το μήνυμα επεξεργάστηκε από: paramithi on 20-07-2005 16:00 ]


    [ Το μήνυμα επεξεργάστηκε από: jorge on 21-07-2005 17:00 ]
    falimento
    21.07.2005, 14:01
    Απ’ ότι φαίνεται ελάχιστοι εξ’ημών χρησιμοποιούμε το τροχιοδρομικό όχημα, κοινώς τραμ.

    Καθημερινά μετακινούμαι κατά μήκος της Παραλιακής λεωφόρου και βλέπω το τραμ να κινείται παραλλήλως, συνεχώς άδειο. Είναι δυστυχώς λυπηρό και συνάμα αποκαρδιωτικό να λογίζεσαι, τα χρήματα που έχουν δαπανηθεί, τη ταλαιπωρία που υφιστάμεθα κινούμενοι επί ένα χρόνο σε μια λωρίδα για την ολοκλήρωση του έργου.

    Με αφορμή λοιπόν, το δημοσίευμα για τον «εορτασμό» του πρώτου χρόνου λειτουργίας του και τις λογιστικές ζημιές που παρουσίασε, ήθελα να αναφερθώ στο forum για τα ελαττώματα που κατ’εμέ παρουσιάζει το εν λόγω μέσο.

    Πρώτον, η σχεδίαση του είναι εντελώς λανθασμένη. Η πορεία που ακολουθεί είναι στα όρια της θυμηδίας. Για να πιάσει Κέντρο, περνάει μέσα από πολυσύχναστους δρόμους, συναντά συνεχώς διασταυρώσεις. Αξίζει να προσέξουμε λίγο τον χάρτη. Η διαδρομή είναι σα το φιδάκι ο Διαμαντής!

    Δεύτερον, οι στάσεις είναι υπερβολικά πολλές. Δυστυχώς η μία από την άλλη είναι σε απόσταση μόλις 100 μέτρων, τοιουτοτρόπως το τραμ δεν αναπτύσσει ταχύτητα. Μετά το πέρας των Ολυμπιακών, θα έπρεπε τουλάχιστον οι ιθύνοντες να σκεφτούν, την κατάργηση πολλών από αυτές, αφού πια ελάχιστοι περιμένουν μπροστά από Ολυμπιακές εγκαταστάσεις.

    Τρίτον, το τραμ ανταγωνίζεται από υπόλοιπα ΜΜΜ. Τι εννοώ...
    Ποια είναι η χρησιμότητα του τραμ όταν έχει διατηρηθεί ακέραιος ο προ-ολυμπιακός αριθμός των λεωφορείων;
    Κατά μήκος της Παραλιακής διαδρομής θα ήτο φρόνιμο πολλά δρομολόγια να καταργηθούν.
    Η κίνηση στους δρόμους εξαιτίας των λεωφορείων παραμένει ως έχει, αφού οι στάσεις τοποθετούνται στη δεξιά λωρίδα και δεν σχεδιάσηκαν με ειδικό παράδρομο ώστε να μην κόπτεται η κυκλοφορία.
    Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα, τα οχήματα όπισθεν του λεωφορείου, είτε μιλάμε για ΙΧ είτε για φορτηγά (ακόμη χειρότερα), πολλές φορές να μεταβαίνουν αντικανονικά και χωρίς φλας στη μεσαία λωρίδα προς αποφυγήν του προπορευόμενου. Το χειρότερο είναι να είσαι στη μεσαία και εξ’απήνης η νταλίκα να σου έρχεται φάτσα κάρτα…

    Μετά λύπης, έχω διαβάσει το σχέδιο το οποίο είχε προταθεί εναλλακτικά. Εναέριος σιδηρόδρομος ο οποίος θα έκτελούσε κυκλική διαδρομή. Θα διέσχιζε στη μέση τις λεωφόρους Συγγρού και Ποσειδώνος. Κυκλική διαδρομή βεβαίως σημαίνει, μείωση του χρόνου στο μισό. Επίσης σημαίνει και τη λύση των χιλίων προβλημάτων που έχει προκαλέσει το τραμ περνώντας μέσω των έρημων συνοικιών, προκαλώντας εμφράγματα στη μετακίνηση, στο parking κτλ..
    Βεβαίως απορρίφθηκε λόγω κόστους…








    "Έτσι σκληρά, έγινε ξένο ό,τι μας είχε απομείνει..."







    [ Το μήνυμα επεξεργάστηκε από: falimento on 21-07-2005 18:26 ]
    επισυναπτόμενα: tram_map.jpg 
    XeniaRodo
    21.07.2005, 14:31
    Eγώ την πρώτη φορά το πήρα για βόλτα και ούτε μέχρι τη Γλυφάδα δεν άντεξα να πάω, ήταν και Oλυμπιακοί βλέπετε... Aλλά έκανα από το ΣEΦ μέχρι τη Nέα Mύρνη 2 ώρες.
    Aπίστευτη ταλαιπωρία, καθυστερηση, χάλι μαύρο. Άλλη μια φορά το έχω πάρει. Δε με βολέυει κιόλας δηλαδή...
    Mε τόσα χρήματα θα μπορούσαν να αναβαθμίσουν τις ήδη υπάρχουσες συγκοινωνίες και όλα θα ήταν πολύ καλύτερα.
    Aλλά έτσι είμαστε εμείς οι Έλληνες, όλο μούρη και εφφέ και άρπα κόλα καταστάσεις... Mου τη δίνει ώρες ώρες...