ελληνική μουσική
    Η Ελληνική Μουσική Κοινότητα από το 1997

    Ημερα διχως αυτοκινητο

    W4TT4N4B3
    22.09.2005, 00:56
    εναλλακτικος τίτλος: μα ντεν εχω αυτοκινητο καρντια μου οπως ελεγε και ο Ιταλος στη διαφημιση.

    Σημερα οσοι χρησιμοποιησετε λεωφορειο απο τις 5 το πρωι μεχρι τις 5 το απογευμα δε χρειαζεται να κοψετε εισιτηριο, ειναι δωρεαν η μεταφορα σας μια προσφορα και χορηγια των Αστικων Συγκοινωνιων και Πασης ΕΛλαδος.

    ΠΑνευρωπαϊκη μερα χωρις αυτοκινητο στην ΕΕ λοιπον...
    Sofia
    22.09.2005, 01:52
    Η αλήθεια που μας πονάει όλους

    Το 2004 κυκλοφόρησαν στη χώρα μας περίπου 290.000 νέα αυτοκίνητα ή αν προτιμάτε περίπου 794 νέα αυτοκίνητα την ημέρα. Από το 2000 μέχρι σήμερα έχουν κυκλοφορήσει περίπου 1.500.000 νέα αυτοκίνητα!

    “Δεν είναι υπερβολή να πούμε ότι η κατάσταση στην Ελλάδα είναι πλέον ανεξέλεγκτη. Είναι συνηθισμένο φαινόμενο, τετραμελείς οικογένειες να έχουν 2 ή και 3 αυτοκίνητα. Αν τοποθετούσαμε τα αυτοκίνητά μας το ένα πίσω από το άλλο ξεκινώντας από την Αθήνα, τότε η ουρά αυτή θα έφτανε στο Τόκυο και από εκεί πάλι πίσω μέχρι την Αθήνα, καλύπτοντας μία απόσταση περίπου 20.000 χλμ!”, τόνισε ο Δημήτρης Ιμπραήμ, υπέυθυνος της εκστρατείας για τις κλιματικές αλλαγές και την ενέργεια.

    Οι αυτοκινητοβιομηχανίες δούλεψαν σκληρά για να το καταφέρουν αυτό. Μόνο για το 2004 δαπάνησαν κάτι περισσότερο από 140.000.000 ευρώ σε διαφημίσεις μόνο και μόνο για να μας πείσουν ότι χρειαζόμαστε καινούργιο αυτοκίνητο.

    Σαν αποτέλεσμα, το 80% περίπου της ατμοσφαιρικής ρύπανσης στην Αθήνα και τα άλλα αστικά κέντρα κατά τη διάρκεια της θερμής περιόδου του έτους οφείλεται στην κυκλοφορία των οχημάτων. Δεν είναι υπερβολή να χαρακτηρίσει λοιπόν κανείς το αυτοκίνητο ως δυνάστη της καθημερινής μας ζωής.

    Η Ελλάδα κατέχει ένα αρνητικό ρεκόρ σε ό,τι αφορά στα επίπεδα των φονικών1 μικροσωματιδίων (ΡΜ10) στην ατμόσφαιρα, μεγάλο ποσοστό των οποίων οφείλεται στην κυκλοφορία των οχημάτων. Τα ‘πρωτεία’ κρατά η Θεσσαλονίκη (2 στις 3 μέρες, η μέση συγκέντρωση των ΡΜ10 είναι πάνω από το όριο των 50 μg/m3), δεύτερη η Αθήνα (1 στις 2 μέρες, η μέση συγκέντρωση των ΡΜ10 είναι πάνω από τα 50 μg/m3) και ακολουθούν η Λάρισα και η Πάτρα στην τρίτη και τέταρτη θέση αντίστοιχα. Σχετικές μελέτες του τμήματος Επιδημιολογίας της Ιατρικής Σχολής Αθηνών έδειξαν ότι αν τα μέσα επίπεδα των μικροσωματιδίων (ΡΜ10) στην Αθήνα ήταν κάτω από 20 μg/m3 (αντί των 52,12 μg/m3 που είναι τώρα), θα είχαμε 5.066 λιγότερους θανάτους κάθε χρόνο. Επιπλέον, μια τέτοια μείωση θα αύξανε το προσδόκιμο ζωής σχεδόν κατά ένα χρόνο για κάθε κάτοικο της Αθήνας.

    Απλά βήματα που προτείνει η Greenpeace για την οικονομικότερη χρήση του αυτοκινήτου και την ταυτόχρονη βελτίωση της ποιότητας της ατμόσφαιρας στις πόλεις.

    1. Επιλέξτε τα μέσα συλλογικής μεταφοράς όπου είναι δυνατό. Οι υπηρεσίες τους έχουν βελτιωθεί σημαντικά σε σχέση με το παρελθόν και παρέχουν τις περισσότερες φορές μεγαλύτερη ταχύτητα και ασφάλεια.
    2. Περπατήστε στις μικρές αποστάσεις ή χρησιμοποιείστε ποδήλατο. Σας βοηθά να κρατηθείτε σε φόρμα και, επιπλέον, προστατεύετε το περιβάλλον.
    3. Προτιμήστε ένα αυτοκίνητο χαμηλής κατανάλωσης (και άρα χαμηλών εκπομπών ρύπων) από ένα αντίστοιχο ενεργοβόρο μοντέλο. Μην ξεχνάτε ότι τα καύσιμα αποτελούν περίπου το 20% του συνολικού κόστους ενός αυτοκινήτου. (για σχετικές πληροφορίες επισκεφτείτε το www.seea.gr)
    4. Από τη νέα χρονιά, θα είναι διαθέσιμα και στην ελληνική αγορά βιοκαύσιμα που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε στο αυτοκίνητό σας. Προτιμήστε τα, αφού βοηθούν στην καταπολέμηση του νέφους.
    5. Προσαρμόστε τον τρόπο οδήγησής σας για να κάνετε εξοικονόμηση καυσίμων και να μειώσετε τη ρύπανση. Οδηγώντας ‘οικολογικά’ πετυχαίνετε:
    - 10-15% λιγότερη κατανάλωση καυσίμου και εκπομπών ρύπων.
    - 10-25% λιγότερα ατυχήματα και βελτίωση της οδικής ασφάλειας.
    - Σημαντική μείωση της ηχορύπανσης.
    - Μείωση κόστους για καύσιμα, συντήρηση οχήματος και ασφάλιση.
    - Αύξηση της άνεσης μεταφοράς για τον οδηγό και τους επιβάτες.
    - Ίσος χρόνος ταξιδιού σε σύγκριση ΅ε το συνήθη τρόπο οδήγησης.
    Πώς γίνεται αυτό;
    - Οδηγείτε ΅ε υψηλή σχέση μετάδοσης (μεγάλη ‘ταχύτητα’) στις χαμηλές στροφές του κινητήρα.
    - Προβλέψτε την απαιτούμενη επιτάχυνση ή επιβράδυνση ανάλογα ΅ε τις συνθήκες κυκλοφορίας.
    - Επιταχύνετε γρήγορα το αυτοκίνητό σας.
    - Κάντε γρήγορες αλλαγές ταχυτήτων προς τις υψηλές σχέσεις (ταχύτητες) και καθυστερήστε τις αλλαγές προς τις μικρές σχέσεις μετάδοσης (με άλλα λόγια οδηγείτε όσο είναι δυνατό με τετάρτη ή πέμπτη).
    - Αποφύγετε κάθε άσκοπη επιβράδυνση, φρενάρισμα ή αλλαγή ταχύτητας.
    6. Ελέγχετε τακτικά τα λάστιχα του αυτοκινήτου σας. Μια μικρή απόκλιση από το κανονικό φούσκωμα, μπορεί να σας κοστίσει πολλά. Αν τα λάστιχά σας δεν είναι φουσκωμένα στη σωστή πίεση που προβλέπει ο κατασκευαστής, τότε καταναλώνετε 1,2-3,7% περισσότερο καύσιμο (ανάλογα με την ταχύτητα). Το σωστό φούσκωμα θα σας εξοικονομήσει κατά μέσο όρο 25 λίτρα καυσίμου το χρόνο!

    Πηγή: www.greenpeace.org/greece
    nefos
    22.09.2005, 06:38

    @ Αφήστε τα αυτοκινητάκια σας παρκαρισμένα σήμερα !



    επισυναπτόμενα: cars.jpg 
    XeniaRodo
    22.09.2005, 09:36
    Ξέρει κανείς άμα θα γίνει καμιά συναυλία απόψε γι αυτόν το λόγο?
    (άμα δε βρέξει...)
    yiannisyiannis
    22.09.2005, 09:52
    Τι λέτε βρε παιδιά; Ωραίοι οι ρομαντισμοί, αλλά πρέπει να είμαστε και λίγο ρεαλιστές. Δεν φταίμε αποκλειστικά εμείς για την υπέρμετρη χρήση του αυτοκινήτου και τα αρνητικά συνεπακόλουθά της, αλλά κυρίως η ανοργανωσιά στο χώρο των δημόσιων συγκοινωνιών.

    Δεν θα επεκταθώ παραπάνω στο θέμα της ανοργανωσιάς, τι θα μπορούσε να γίνει κλπ, θα σας κάνω μόνο την εξής ερώτηση.

    Για να πάω στο χώρο της εργασίας μου με συγκοινωνία, πρέπει να αλλάξω δυο μέσα και στην καλύτερη των περιπτώσεων θα φτάσω σε μιάμιση ώρα. Με το αυτοκίνητό μου φτάνω σε 15-20 λεπτά. Και φυσικά δεν είμαι ο μόνος που βιώνω μια τέτοια κατάσταση.Πείτε μου λοιπόν ένα λόγο σοβαρό, για τον οποίο θα επέλεγα να τραβάω όλη αυτή την ταλαιπωρία καθημερινά, μη χρησιμοποιώντας το αυτοκίνητό μου.

    Ευρωπαϊκή ή παγκόσμια μέρα χωρίς αυτοκίνητο ναι, αλλά πότε; Όταν υπάρχουν οι κατάλληλες υποδομές.
    jorge
    22.09.2005, 10:02
    Η συγκεκριμένη ημέρα φέτος πέφτει μέσα σε μια περίοδο που η κερδοσκοπία στο πετρέλαιο έχει φτάσει στο ζενίθ και η τσέπη μας στο ναδίρ.

    Έτσι κάποιοι πήραν την πρωτοβουλία και έστειλαν το ακόλουθο email, που σας το παραθέτω. Εγώ θα το ακολουθήσω, γιατί αν υπάρχει ακόμα και 1% πιθανότητα κάποιοι να επηρεαστούν από την όποια μαζική κίνηση γίνει, θα ήθελα να προσπαθήσω. Στην απάθειά μας βασίζονται, ας ξυπνήσουμε. Όσο μπορούμε...

    Ενημερώστε και τους φίλους σας.

    IT HAS BEEN CALCULATED THAT IF EVERYONE IN THE WORLD DID NOT
    PURCHASE A DROP OF PETROL FOR ONE DAY AND ALL AT THE SAME TIME, THE OIL COMPANIES WOULD CHOKE ON THEIR STOCKPILES.
    AT THE SAME TIME IT WOULD HIT THE ENTIRE INDUSTRY WITH A NET
    LOSS OVER 4.6 BILLION DOLLARS WHICH AFFECTS THE BOTTOM LINES OF THE OIL
    COMPANIES. THEREFORE THURSDAY SEPTEMBER 22nd HAS BEEN FORMALLY DECLARED «STICK IT UP THEIR BEHIND" DAY AND THE PEOPLE OF THIS NATION SHOULD
    NOT BUY A SINGLE DROP OF PETROL THAT DAY.

    THE ONLY WAY THIS CAN BE DONE IS IF YOU FORWARD THIS E-MAIL TO
    AS MANY PEOPLE AS YOU CAN AND AS QUICKLY AS YOU CAN TO GET THE WORD OUT. WAITING ON THE GOVERNMENT TO STEP IN AND CONTROL THE PRICES IS NOT
    GOING TO HAPPEN. WHAT HAPPENED TO THE REDUCTION AND CONTROL IN PRICES THAT THE ARAB NATIONS PROMISED TWO WEEKS AGO?

    REMEMBER ONE THING, NOT ONLY IS THE PRICE OF PETROL GOING UP BUT AT THE SAME TIME AIRLINES ARE FORCED TO RAISE THEIR PRICES, TRUCKING
    COMPANIES ARE FORCED TO RAISE THEIR PRICES WHICH AFFECTS PRICES ON EVERYTHING THAT IS SHIPPED. THINGS LIKE FOOD, CLOTHING, BUILDING SUPPLIES,
    MEDICAL SUPPLIES ETC. WHO PAYS IN THE END? WE DO!

    WE CAN MAKE A DIFFERENCE. IF THEY DON'T GET THE MESSAGE AFTER
    ONE DAY, WE WILL DO IT AGAIN AND AGAIN.

    SO DO YOUR PART AND SPREAD THE WORD. FORWARD THIS EMAIL TO
    EVERYONE YOU KNOW. MARK YOUR CALENDARS AND MAKE SEPTEMBER 22nd A DAY THAT
    THE CITIZENS OF THE WORLD SAID "ENOUGH IS ENOUGH !!"


    gate
    22.09.2005, 11:22
    Quote:

    Το μέλος XeniaRodo στις 22-09-2005 στις 09:36 έγραψε:

    Ξέρει κανείς άμα θα γίνει καμιά συναυλία απόψε γι αυτόν το λόγο?
    (άμα δε βρέξει...)






    χαχαχα

    Καλό!!

    Η αλήθεια είναι ότι καθε λίγο και λιγάκι έχουμε συναυλίες για κάτι άσχετους τελείως λόγους... Άντε να πιάσει λίγο χειμώνας, ν' αρχίσουν οι βροχούλες να κλειστούμε και λίγο σπιτάκι μας, γιατί το χειροκρότημα είναι επικίνδυνο όπιο...
    minaggizete
    22.09.2005, 11:54
    συμφωνώ με τον yiannisyiannis ότι όταν με το τουτού σου, φτάνεις σε 20 λεπτά ενώ με συγκοινωνίες σε μιάμιση ώρα, δεν υπάρχει περίπτωση να το αφήσεις και να μπεις σε λεωφορείο, τραμ, τρόλει κλπ κλπ. Είμαι και γω αντίστοιχη περίπτωση....
    Πάντως όλοι ευθυνόμαστε για την τρέλα που επικρατεί στους δρόμους, πολιτεία και πολίτες (εννοείται ότι δεν βγάζω την ουρίτσα μου απέξω) και με μια μέρα το χρόνο δεν σώζονται τα πράγματα ούτε νομίζω πως ευαισθητοποιείται κανείς......
    XeniaRodo
    22.09.2005, 12:13
    Kι εγώ συμφωνώ απόλυτα με το Γιάννη.
    Δεν οδηγώ αλλά χρησιμοποιώ όσα χρόνια είμαι στην Aθήνα συγκοινωνίες.

    Kαι είναι απαράδεκτο μια πόλη σαν την Aθήνα να μην έχει συγκοινωνία όλη τη νύχτα. AΠAPAΔEKTO. Eδώ στο Eλσίνκι (όπου έχω ζήσει κάποιον καιρό), με χιόνια και θερμοκρασίες υπό το μηδέν και όλη τη νύχτα υπήρχαν τρένα τουλάχιστον. Eδώ πρέπει να κάνουμε τους ταξιτζήδες πλούσιους για να πάμε έξω ένα βράδυ. Eγώ το σκέφτομαι να βγω εώς αργά....


    XeniaRodo
    22.09.2005, 12:17
    Πάντως gate εγώ απόψε θα πάω στο φεστιβάλ της Bαβέλ στο Γκάζι. Σήμερα αρχίζει, ειναι κοντά στο σπίτι μου και με τον καιρό που έχει έξω πολύ πιθανόν να μην έχει πολύ κόσμο και να το απολαύσω με την ησυχία μου -πράγμα σπάνιο-.

    Παρεπιπτόντως, κι εκεί κάνουν συναυλίες -αλλα σήμερα λόγω καιρού δεν ξέρω τι θα γίνει-...
    W4TT4N4B3
    22.09.2005, 12:20
    Quote:

    Το μέλος gate στις 22-09-2005 στις 11:22 έγραψε:

    Quote:

    Το μέλος XeniaRodo στις 22-09-2005 στις 09:36 έγραψε:
    [i]
    Ξέρει κανείς άμα θα γίνει καμιά συναυλία απόψε γι αυτόν το λόγο?
    (άμα δε βρέξει...)






    χαχαχα

    Καλό!!

    Η αλήθεια είναι ότι καθε λίγο και λιγάκι έχουμε συναυλίες για κάτι άσχετους τελείως λόγους... Άντε να πιάσει λίγο χειμώνας, ν' αρχίσουν οι βροχούλες να κλειστούμε και λίγο σπιτάκι μας, γιατί το χειροκρότημα είναι επικίνδυνο όπιο...

    [/I]



    ας ηταν το χειροκρότημα το μοναδικο όπιο του λαου...

    παντως οι συγκοινωνιες μπορει να μην ειναι αριστες αλλα το κυριότερο προβλημα ειναι οτι η Αθηνα ειναι σχεδιασμενη για ενα ογκο αυτοκινητων της ταξεως των 850.000. αυτη τη στιγμη μπορει να κυκλοφορουν στο λεκανοπεδιο και 1.500.000. μεσα σε αυτο το χαος τι να κανουν και οι συγκοινωνιες.
    Σημειωτεον το Μετρο στην Αθηνα κατασκευαστηκε μονο οταν το προβλημα το συγκοινωνιακο εφτασε στο απροχωρητο. Οι συγκοινωνιες λοιπον ειναι μερος μοναχα του προβληματος.
    piterpiano
    22.09.2005, 16:41
    θεωρω την φιλοσοφια αυτων των ημερων (παγκοσμια μερα κατα/του/υπερ ...) βλακωδη λες και πρεπει να ερθει αυτη η μερα για να υποστηριχτουν καποιες αποψεις και να τεθουν καποια σχεδια σε εφαρμογη!!

    Η κερδοσκοπια ειναι πανω απο ολα το παν για αυτους που τα διοργανωνουν,οσο για την συγκριση Μ.Μ.Μ. VS αυτοκινητο δεν υπαρχει καν συγκριση εκτος αν δουλευεις στο κεντρο της αθηνας οπου κ παλι υπαρχει το μηχανακι!!


    Hastaroth
    22.09.2005, 22:37
    Αν και είμαι μόνιμος χρήστης τών ΜΜΜ,σιχαινόμενος τά ΙΧ αυτοκίνητα (μέ τά οποία μετακινούμαι μόνο επειδή οδηγεί άλλος) καί ουδέποτε επιδιώξας νά «βγάλω δίπλωμα», σήμερα θά είπω τού στραβού το δίκιο.

    Το σύνθημα δέν θά’πρεπε να είναι «αφήστε το αυτοκίνητο και πάρτε συγκοινωνία» ούτε «στην πόλη χωρίς το αυτοκίνητό μου» αλλά «άς κάνουμε έτσι την πόλη ώστε να βολευόμαστε όλοι».Η «συγκοινωνία» ΔΕΝ είναι ευέλικτη-δέν φεύγει ό,τι ώρα θέλουμε,αλλά σέ συγκεκριμένες ώρες- καί δέν μάς πάει ΠΑΝΤΑ εκεί που θέλουμε αλλά πολλές φορές κάπου κοντά στο «εκεί που θέλουμε».Πολλές φορές μάλιστα γιά να πάμε κάπου πρέπει να χρησιμοποιήσουμε συνδυασμούς δύο ή περισσοτέρων συγκοινωνιακών μέσων (ή ακόμα και γραμμών τού ιδίου μέσου) γιά να φτάσουμε σ’αυτό το «κάπου» που μπορεί να μήν είναι και ακριβώς εκεί που θέλουμε-καί σε περισσότερη ώρα απ’ότι άν πηγαίναμε μέ κάποιο ΙΧ.

    Ακόμη,δέν νοείται από την μία νά κάνη το κράτος καμπάνια γιά την χρήση τών ΜΜΜ αλλά από την άλλη νά αφήνη αυτά τα ΜΜΜ νά διακόπτουν τη λειτουργία τους μετά από μιά ωρισμένη ώρα την νύχτα.Μού έχει τύχει άπειρες φορές να βρίσκωμαι στην Πανεπιστημίου γύρω στίς 1-2 το βράδυ και να υπάρχη κυκλοφοριακό χάος-αφού όλοι παίρνουν τα αυτοκίνητά τους,μή υπαρχούσης τής «συγκοινωνίας».Τί νόημα λοιπόν έχει νά διοργανώνεται κάθε χρόνο μιά «ημέρα χωρίς αυτοκίνητο» (κι’αυτή όχι ολόκληρη,αφού λήγει στίς 5 το απόγευμα) όταν όλο το χρόνο στην πόλη διοργανώνεται καθημερινώς η «νύχτα χωρίς συγκοινωνίες»;

    Δέν βλέπω επομένως γιά ποιό λόγο αυτοί που επιλέγουν νά χρησιμοποιούν το ΙΧ τους θα πρέπη να θεωρούνται «συγκοινωνιακώς κακοί» και νά τίθενται υπό διωγμόν από την πόλη,ούτε γιατί πρέπει το κράτος να απαγορεύη στους πολίτες να χρησιμοποιούν το αυτοκίνητό τους όταν και όποτε εκείνοι θέλουν (αφού τούς επιτρέπει να αποκτούν αυτοκίνητο).

    Οι κάτοικοι μιάς πόλης πρέπει να έχουν το δικαίωμα να χρησιμοποιούν όποιο μεταφορικό μέσο επιλέγουν, οποιαδήποτε στιγμή τής μέρας και τής νύχτας.

    nefos
    23.09.2005, 01:34

    @ Χωρίς σχόλια . . .



    επισυναπτόμενα: it_does_suck.jpg 
    vouliakis
    23.09.2005, 01:47
    Και τι θα γίνουμε χωρίς αυτοκίνητο στο νησί? Ευτυχώς ήταν μόνο μια μέρα... ( )



    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : vouliakis στις 23-09-2005 01:54 ]



    επισυναπτόμενα: amaxistonhsi.jpg 
    geordan
    23.09.2005, 03:02
    Το θέμα αυτό με ενδιαφέρει πολύ και χαίρομαι που τίθεται στο ΜΗ και που ακούγονται απόψεις με επιχειρήματα. Επιτρέψτε μου όμως να πιστεύω πως ο καθένας κρίνει ανάλογα με τα προσωπικά του δεδομένα και όχι σφαιρικά. Επιτρέψτε μου να διατυπώσω -τελείως επιγραμματικά- μερικές απόψεις.

    Κατα πρώτον να αναφέρω ότι χρησιμοποιώ αστικές συγκοινωνίες στην Αθήνα σε καθημερινή βάση για δέκα περίπου χρόνια, ενώ τα πέντε τελευταία είμαι και οδηγός ΙΧ αυτοκινήτου. Κατα δεύτερον να προσθέσω πως πέρυσι για εφτά μήνες εργάσθηκα σε ερευνητικό πρόγραμμα του ΕΜΠ για τον ΟΑΣΑ και "όργωσα" τη μισή Αθήνα -κυριολεκτικά- με όλα τα δημόσια μέσα μεταφοράς επί πέντε περίπου ώρες καθημερινά σε διάφορες βάρδιες. Μερικά συνοπτικά συμπεράσματα που έβγαλα θα τα παραθέσω, έτσι χύμα και χωρίς οργάνωση. Μπορεί κάποιοι να τα διαβάσουν και να τα αξιολογήσουν.

    1) Όπως προαναφέρθηκε οι περισσότεροι δρόμοι δεν είναι φτιαγμένοι ούτε για λεωφορεία ούτε για τόσο όγκο αυτοκινήτων. Ως εκ τούτου, λίγα περιθώρια βελτίωσης.

    2)Τα μέσα μεταφοράς εξυπηρετουν, όσο περίεργο κι αν φαντάζει αυτό, τεράστια μάζα ανθρώπων. Εκτός από αυτούς που όλοι νομίζουν δηλαδή εργαζόμενους, φοιτητές, μαθητές, συνταξιούχους, μετανάστες (τεράστιο ποσοστό), αλλά και ένα μεγάλο αριθμό ατόμων που μετακινούνται με αυτά όχι μόνο για τις υποχρεώσεις τους, αλλά και για περιπάτους, βόλτες, συναντήσεις...Αυτό μπορεί να γίνεται είτε αναγκαστικά (οικονομικοί λόγοι) είτε κατά προτίμηση (λόγοι ευκολίας). Όσο κι αν φαίνεται παράξενο οι αστικές συγκοινωνίες έχουν και φανατικούς υποστηρικτές, εκτός από φανατικούς εχθρούς.

    3) Τα μέσα μεταφοράς υστερούν σε οργάνωση και συνεργασία και όχι τόσο σε οχήματα και προσωπικό. Δηλαδή άλλες γραμμές είναι υπερφορτωμένες και άλλες υστερούν. Επίσης μόνο μετά την εμφάνιση του μετρό άρχισαν να συνεργάζονται σε γραμμές και σε οικονομία χώρου, χρόνου και χρήματος. Δηλαδή οι μετεπιβιβάσεις, οι πολλαπλές διαδρομές, οι εναλλακτικές διαδρομές με σκοπό την μείωση των αποστάσεων και του χρόνου είναι σε αρχικό ακόμα στάδιο. Θετικά σημάδια έχουν φανεί στην περίπτωση του μετρό (π.χ. σταθμοί Αττική, Δάφνη, Εθνική Άμυνα). Συνεχίζονται όμως τεράστια λάθη σαν κατάλοιπα του παρελθόντος και λόγω μη βούλησης για δραστικά και άμεσα μέτρα. Δεν είναι δυνατόν να συντηρούνται λεωφορειακές γραμμές άλλων εποχών, οι οποίες είτε δεν εξυπηρετούν πια, είτε δημιουργούν μεγαλύτερα κυκλοφοριακά προβλήματα. Λύσεις υπάρχουν όπως το σπάσιμο προβληματικάν γραμμών, η συνένωση άλλων, η δημιουργία νέων και γενικά η αποσυμφόρεση πυκνών οδικών αρτηριών, έστω τμηματικά. Η συνεργασία όλων των μέσων σε ένα νέο λειτουργικό δίκτυο συγκοινωνιών είναι επιτακτική. Αλλιώς το πρόβλημα οξύνεται μόνο με τη προσθήκη νέων οχημάτων και νέων μέσων. Ένα κακό παράδειγμα: νομίζω πως είναι παράλογο η παραλιακή να κατακλύζεται από λεωφορεία που ακολουθούν παράλληλα τη γραμμή του τραμ αντί να έχουν τροφοδοτικό ρόλο για αυτό, είτε από τον Πειραιά, είτε από όλα τα νότια προάστια. Γενικά, εδώ πάντως υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης και φαίνεται πως γίνεται και μια στοιχειώδης προσπάθεια προς αυτήν την κατεύθυνση.

    4) Ακόμα και αυτές βέβαια οι προσπάθειες συνήθως σταματάνε μπροστά σε ανυπέρβλητα εμπόδια λόγω κακού ή ανύπαρκτου σχεδιασμού στο παρελθόν. Ακόμα και στα σημαντικότερα και μεγαλύτερα έργα παρατηρείται προχειρότητα και έλλειψη σχεδίου και εναλλακτικών εφαρμογών. Π.χ. η ανυπαρξία ικανοποιητικού αριθμού θέσεων στάθμευσης στους σταθμούς του μετρό, η λάθος σχεδίαση της γραμμής του τραμ κλπ. Ακόμα και μέτρα που αποδεδειγμένα απέδωσαν (μονοδρομήσεις, λεωφορειολωρίδες και άλλα) αντιμετωπίζονται σαν μαζικές λύσεις και όχι ανάλογα με τις τοπικές ανάγκες.

    5) Τη μεγαλύτερη πάντως ευθύνη θα τη ρίξω στην κάκιστη οδηγική συμπεριφορά όλων των ελλήνων, οι οποίοι έχουν κακή νοοτροπία και μπροστά στον εγωισμό τους "θάβουν" κάθε προσπάθεια του συνόλου (τροχαία, ΟΑΣΑ, πεζοί, οδηγοί) για βελτίωση της κατάστασης των δρόμων. Έχουμε και λέμε κατα συρροή και εν γνώσει παραβάσεις: παραβίαση δακτυλίου, παράνομη στάθμευση, παραβίαση λεωφοειωλωρίδας, χωρίς να υπολογίζονται άλλες παραβάσεις π.χ. υπερβολική ταχύτητα. Επίσης ο Έλληνας είναι τόσο "άρρωστος" με το αυτοκίνητό του που θεωρεί αδιανόητο να μην το χρησιμοποιήσει, έστω κι αν ξέρει πως υπάρχουν εναλλακτικές μέθοδοι μεταφοράς, έστω κι αν ξέρει πως η αυτοκίνηση μέσα στην πόλη είναι συνήθως ασύμφορη οικονομικά, αν όχι πάντα και χρονικά. Αλήθεια πόσο επιπλέον κόστίζει μια ώρα στάθμευσης σε ιδιωτικό πάρκινγκ στην Αθήνα;

    6) Σίγουρα κάποιοι είναι αδικημένοι από τα μέσα μαζικής μεταφοράς και αναγκάζονται να χρησιμοποιούν αυτοκίνητο για να μην είναι δυο ώρες στο δρόμο. Είναι και τόσο μεγάλη πια η Αθήνα. Πόσοι όμως σκέφτονται πριν ξεκινήσουν εναλλακτικές διαδρομές ανάλογα με την ώρα και την ημέρα; Πόσοι αποφεύγουν τις ώες αιχμής, αν μπορούν; Πόσοι κατευθύνονται στον ίδιο προορισμό με δύο, τρία και τέσσερα διαφορετικά ΙΧ, ενώ θα μπορούσαν να μετακινηθούν μόνο με ένα; Πόσοι γνωρίζουν ότι ένα αυτοκίνητο συμβατικής τεχνολογίας αντιστοιχεί σε καυσαέρια με είκοσι αυτοκίνητα καταλυτικής τεχνολογίας; Πόσοι γνωρίζουν ότι για τα τεράστια ποσοστά σωματιδίων στην ατμόσφαιρα ευθύνονταο πρώτα τα βαριά οχήματα και μετά τα δίκυκλα; Αλήθεια τι εξυπηρετούν τα μεγάλου κυβισμού ΙΧ και τα τζιπ στο κέντρο της Αθήνας; Πόσες θέσεις στάθμευσης καταλαμβάνουν; Είναι τόσο κακή ιδέα τα διόδια στο κέντρο, όπως π.χ. στο Λονδίνο; Ίσως ναι, αλλά είμαστε σε θέση να το συζητήσουμε ή θα απορριφθεί σαν αντιλαΙκό μέτρο, μαζί με τόσα άλλα;

    7) Το προσωπικο μου συμπέρασμα είναι πως η λύση είναι κάπου στη μέση. Σωστά και γρήγορα μετακινείται όποιος συνδυάζει όλες τις δυνατότητες και τις εναλλακτικές του λύσεις. Άλλες ώρες είναι απαραίτητο το ΙΧ και άλλες οι αστικές συγκοινωνίες. Ακόμα και ο συνδυασμός τους σε μια διαδρομή, η οποία κόβεται στα δύο, μπορεί να εξοικονομήσει χρόνο και χρήμα. Δεν είναι ντροπή η χρησιμοποίηση του αυτοκινήτου μέχρι το σταθμό του μετρό ή του τραμ, ούτε δέκα λεπτά περπάτημα την ημέρα. Επίσης μια συμβουλή. Αν δεν πάθεις δεν θα μάθεις. Πρέπει να τρέξεις μέσα στην πόλη με όλους τους τρόπους και τις εναλλακτικές διαδρομές για να μάθεις να υπολογίζεις την κίνηση και φυσικά να προνοείς όλα αυτά τα απρόοπτα που μπορούν να σου τύχουν όποιο μέσο κι αν χρησιμοποιείς.

    8) Όσο για κάτι μέτρα όπως το σημερινό με τη δωρεάν μεταφορά για δώδεκα ώρες λόγω παγκόσμιας μέρας χωρίς αυτοκίνητο είναι προφανές ότι είναι αστεία και σίγουρα αναποτελεσματικά. Καλή η διαφήμιση, αλλά χρειάζονται πρακτικές λύσεις που μπορεί να περιλαμβάνουν μέχρι και περιοριστικά μέτρα. Απο κει και πέρα είναι θέμα προσωπικής βούλησης σε τι περιβάλλον μας αρέσει να ζούμε.

    9) Η λύση είναι συμβιβαστική. Απαιτούνται υποχωρήσεις από όλους για να εξυπηρετούνται πρώτα λίγοι, μετά περισσότεροι και ύστερα πολλοί. Κατά τη γνώμη μου, αντί να διαμαρτυρώμεθα πως δεν έχουμε αστικές συγκοινωνίες και πως είναι απαρχαιόμένες, που όντως ισχύει κατα τόπους, θα πρέπει να τις υποστηρίξουμε και να ασκήσουμε πιέσεις για αυστηρότερα μέτρα και τη δυνατόν μεγαλύτερη ενίσχυσή τους.

    Αυτά προς το παρόν. Αν θέλετε μπορούμε να επανέλθουμε.

    W4TT4N4B3
    23.09.2005, 05:12
    ισχυει οτι η Αθηνα προσφερεται για 1 ογκο Ι.Χ 850.000?

    αν οι συγκοινωνιες λειτουργουσαν 24 ωρες
    και υπηρχαν σαθμοι του μετρο σε ολο το λεκανοπεδιο και ανταποκριση με λεωφορεια θα ηταν πολυ καλυτερα.
    αλλα ο ΕΛληνας κυκλοφορει το ΙΧ για να δειξει οτι εχει και ΙΧ

    Παντως η Αθηνα εχει 3-4 διαφορετικα συγκοινωνιακα μεσα εκτος απο τα ταξι. που μαλλον επιβαρυνουν την κατασταση.
    Τα ταξι θα επρεπε να ειναι μονο για ηλικιωμενους και εγκυες γυναικες.
    nefos
    23.09.2005, 16:22
    @ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΘΗΝΑ

    Μέρα χωρίς Ι.Χ. με κομφούζιο στους δρόμους


    Μέρα χωρίς αυτοκίνητο γιόρταζαν χθες στην Ευρώπη, την άλλη μία μέρα με Ι.Χ. τιμήσαμε στην Αθήνα. Οι μετακινήσεις με τα μέσα μαζικής μεταφοράς ήταν μεν δωρεάν ώς τις 5 το απόγευμα, πολλοί όμως ήταν εκείνοι που επιβιβάστηκαν με εισιτήριο, καθώς το υπουργείο Μεταφορών είχε κάνει τη σχετική εξαγγελία μόλις την Τετάρτη. Πιο τυχεροί ήταν οι οδηγοί που πέρασαν χθες το πρωί από την περιοχή των Αμπελοκήπων και πήραν από ένα μπαλάκι αντι-στρες, που μοίραζαν ειδικά συνεργεία. Να 'χουν και κάτι να θυμούνται από την... ένθερμη υποστήριξη της χώρας και της πρωτεύουσάς της στις «πράσινες» πρωτοβουλίες.

    ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 23/09/2005


    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : nefos στις 23-09-2005 16:23 ]
    nefos
    23.09.2005, 16:25
    @ ΓΙΑ ΤΗΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

    Χάος και ταλαιπωρία στη Θεσσαλονίκη

    «Ημέρα χωρίς αυτοκίνητο», αλλά... με «τρελό» μποτιλιάρισμα και υπερβολές! Χάος και ταλαιπωρία για χιλιάδες κόσμου που προσπάθησαν να διασχίσουν το κέντρο της Θεσσαλονίκης με Ι.Χ., καμία πρόνοια για όσους ήθελαν να φύγουν ή να γυρίσουν σπίτι τους στις πεζοδρομημένες περιοχές.

    Αντί η Θεσσαλονίκη να απολαύσει μια μέρα με ωραίες συμβολικές εκδηλώσεις, που θα έδιναν το μήνυμα του κοινωνικού οφέλους από τη χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς, βίωσε έναν κυκλοφοριακό εφιάλτη.

    Το κλείσιμο της λεωφόρου Νίκης από τις 10 το πρωί ώς τις 9 το βράδυ είχε αποτέλεσμα να φτάσουν στα όρια του κυκλοφοριακού εμφράγματος όλοι οι άλλοι κεντρικοί δρόμοι.

    Η Τροχαία έκανε ό,τι μπορούσε, με άνδρες σε επίκαιρα σημεία να προσπαθούν να ρυθμίσουν την κυκλοφορία, όμως το αποτέλεσμα ήταν να φρακάρουν ώς και οι λεωφορειόδρομοι, και οι πεζοί να κινδυνεύουν με εκτόπιση ακόμη κι από τα πεζοδρόμια, αφού εκατοντάδες δικυκλιστές προσπαθούσαν με αυτό τον τρόπο να διαφύγουν από το τρελό μποτιλιάρισμα.

    ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 23/09/2005
    W4TT4N4B3
    23.09.2005, 16:45
    Αυτος ο πλανήτης πολυ θα ηθελε να μπορουσε να δει πως ειναι μια μερα χωρις ανθρωπο...