Αφού βρήκα το τεύχος του περιοδικού στο οποίο είχα διαβάσει τα παραπάνω, παραθέτω κάποια από τα στοιχεία που υπάρχουν σε αυτό και δεν αφορούν μόνο τα σχολεία αλλά και μουσεία, ζωολογικούς κήπους και εθνικά πάρκα στις Ηνωμένες Πολιτείες, αλλά και πέρα από αυτές.
Ζητώ εκ των προτέρων συγνώμη για τη φτωχή μετάφραση…
Σύμφωνα λοιπόν με το περιοδικό
New Scientist (τεύχος 2507, 9 Ιουλίου 2005,σελ 8-12)
@ Το 1999 στο Κάνσας οι οπαδοί της θεωρίας της δημιουργίας κατάφεραν μέσω του Συμβουλίου Παιδείας να διαγραφεί κάθε αναφορά στην εξέλιξη από τα σχολικά πρότυπα. Η απόφαση ανετράπη τελικά μετά την ήττα των συντηρητικών χριστιανών μελών του συμβουλίου στις εκλογές του 2002. Οι εκλογές όμως τον Νοέμβρη του 2004 έδωσαν και πάλι στην πλειοψηφία τους συντηρητικούς, με αποτέλεσμα αυτά που αναφέρει παραπάνω ο Jorge.
@Τον Γενάρη στο Dover, Pennsylvania, διαβάστηκε στους μαθητές βιολογίας δήλωση του Συμβουλίου Παιδείας η οποία έλεγε πως ‘σύμφωνα με τα σχολικά πρότυπα, οι μαθητές πρέπει να μάθουν για τη θεωρία της εξέλιξης του Δαρβίνου. Ωστόσο η θεωρία δεν αποτελεί γεγονός. Υπάρχουν πολλά κενά στη θεωρία αυτή για τα οποία δεν υπάρχουν αποδείξεις. Η Θεωρία του ευφυούς σχεδιασμού δίνει εξήγηση στην προέλευση της ζωής η οποία διαφέρει από αυτή του Δαρβίνου.’
50 αντίγραφα ενός βιβλίου για τον ευφυή σχεδιασμό θα έπρεπε να υπάρχουν σε κάθε τάξη . Παρόλο που η θεωρία δε διδάσκεται επίσημα, οι μαθητές ενθαρρύνονται να έχουν ‘ανοιχτό μυαλό’.
@Από τον Ιανουάριο του χρόνου αυτού, 18 νομοθετικές ρυθμίσεις έχουν γίνει σε 13 πολιτείες (αριθμός διπλάσιος του συνηθισμένου τα τελευταία χρόνια), προωθώντας τη διδασκαλία της θεωρίας του ευφυούς σχεδιασμού ή τουλάχιστον ‘αποδείξεων κατά της θεωρίας της εξέλιξης’ στις σχολικές τάξεις.
@Τον Ιούνιο, το Aygust Smithsonian Institution, Washington DC επέτρεψε, με επίσημη έγκριση του, την προβολή στις εγκαταστάσεις του μια ταινίας με θέμα τον ευφυή σχεδιασμό. Μετά την κατακραυγή που ακολούθησε, η έγκριση απεσύρθη, ωστόσο η προβολή της ταινίας συνεχίστηκε (New Scientist, 11 Ιουνίου, σελ 4)
@Τον Ιούνιο, σε ζωολογικό κήπο στην Tulsa, Oklahoma, ψηφίστηκε η εγκατάσταση εκθέματος που θα δείχνει την δημιουργία των 6 ημερών που περιγράφεται στη Γένεση.
@Τον Μάρτιο, το Science Museum στο Fort Worth, Texas, αποφάσισε να μην προβάλει μια ταινία της IMAX με τίτλο Volcanoes of the Deep Sea, μετά από αρνητικές αντιδράσεις ως προς την αποδοχή της εξέλιξης από το κοινό σε δοκιμαστική προβολή. Μετά τον θόρυβο που προκλήθηκε, το μουσείο άλλαξε τελικά γνώμη και η ταινία προβλήθηκε. Ωστόσο, από τότε, στις αίθουσες των IMAX οπουδήποτε στις ΗΠΑ δεν έχει προβληθεί ταινία επιστημονικού περιεχομένου με θέμα την εξέλιξη προς αποφυγήν εντάσεων.
@Από το 2003, στα βιβλιοπωλεία του Εθνικού Πάρκου του Grand Canyon πωλείται το βιβλίο ‘Grand Canyon: A different view’ σύμφωνα με το οποίο το Grand Canyon έχει δημιουργηθεί κατά τη διάρκεια του...Κατακλυσμού του Νώε…
@Στην Ευρώπη η θεωρία της δημιουργίας δεν είχε τόσο μεγάλο αντίκτυπο. Ωστόσο στη Μεγάλη Βρετανία κάποια δημόσια σχολεία την έχουν συμπεριλάβει στη διδακτέα ύλη.
Το αγγλικό εκπαιδευτικό σύστημα επιτρέπει σε δωρητές να επενδύσουν στην ανακατασκευή και ανακαίνιση δημόσιων σχολείων σε υποβαθμισμένες-απομακρυσμένες περιοχές, με αντάλλαγμα τον έλεγχο του τι διδάσκεται εκεί. Το Emmanuel College, Gateshead στη βοειοανατολική Αγγλία, ιδρύθηκε το 1990 με τη χρηματοδότηση του εκατομμυριούχου συντηρητικου Peter Vardy. Διδάσκει και τις δύο θεωρίες και οι υπεύθυνοι του σχολείου λένε πως αφήνουν τους μαθητές να σχηματίσουν τη δική τους άποψη. Ο Vardy ίδρυσε και δεύτερο σχολείο πέρσι στο Middlesbourg και τον προηγούμενο μήνα ένα ακόμη στο Doncaster.
@ Τον περασμένο Σεπτέμβρη στη Σερβία απαγορεύθηκε η διδασκαλία της θεωρίας της εξέλιξης στα σχολεία. Μετά τον ξεσηκωμό των επιστημόνων αλλά και ακόμη και κάποιων Ορθόδοξων Αρχιεπισκόπων, η απόφαση άλλαξε λίγες μέρες μετά.
@Στην Τουρκία υπάρχει πολύ ισχυρό κίνημα υποστηρικτών της θεωρίας της δημιουργίας. Από το 1999, που οι καθηγητές οι οποίοι δίδασκαν την εξέλιξη εκδιώχθηκαν και απειλήθηκαν, δεν υπάρχει πλέον δημόσια αντιπαράθεση στην θεωρία της δημιουργίας, η οποία είναι η μόνη που υπάρχει στα σχολικά βιβλία.
@ Στο Πακιστάν επίσης, η θεωρία της εξέλιξης δε διδάσκεται πλέον στα πανεπιστήμια.
@Ο Χριστιανικός Φονταμενταλισμός σαρώνει επίσης την Αφρική και τη Λατινική Αμερική. Τον περασμένο χρόνο βραζιλιάνοι επιστήμονες διαμαρτυρήθηκαν όταν το τμήμα εκπαίδευσης του Rio de Janeiro άρχισε να διδάσκει τη θεωρία της δημιουργίας σε τάξεις θρησκευτικής εκπαίδευσης.
Παρόλα αυτά, οι αντι-Δαρβινικές καμπάνιες δεν ήταν επιτυχείς παντού:
@ Στη Georgia, δικαστήριο επέβαλε την απομάκρυνση από τα σχολικά βιβλία αυτοκόλλητων που έγραφαν πως η θεωρία της εξέλιξης είναι απλά θεωρία και όχι γεγονός
@ Στην Αλάσκα, ξαναγράφτηκαν τα σχολικά βιβλία δίνοντας περισσότερη έμφαση στη θεωρία της εξέλιξης.
Ελπίζω να μη σας κουρασα..
Άσχετα με το ποιά θεωρία θεωρώ εγώ ως σωστότερη ή πιο πιθανή, η δική μου γνώμη είναι πως δεν είναι κακό να διδάσκονται στα σχολεία περισσότερες απο μία θεωρίες. Καλό ειναι να έχει τη δυνατότητα κανείς να δει τα πράγματα απο διαφορετικές οπτικές γωνίες και στη συνέχεια να διαλέξει τι θέλει να πιστέψει και τι οχι.