ελληνική μουσική
    Η Ελληνική Μουσική Κοινότητα από το 1997

    Ήττα του Δαρβίνου στην Αμερική

    jorge
    10.11.2005, 03:20

    Σε μια απόφαση που εκθέτει το Κάνσας σε ειρωνικά σχόλια από τη διεθνή κοινότητα, το Συμβούλιο Παιδείας της πολιτείας ενέκρινε νέα επιστημονικά πρότυπα για τα δημόσια σχολεία, τα οποία θέτουν υπό αμφισβήτηση την εξέλιξη των ειδών.

    Η απόφαση, με έξι ψήφους υπέρ και τέσσερις κατά, θεωρείται σημαντική νίκη των οπαδών του «ευφυούς σχεδιασμού», οι οποίοι υποστηρίζουν ότι το Σύμπαν είναι τόσο περίπλοκο ώστε είναι αδύνατο να προέκυψε από φυσικές διεργασίες -πρέπει να δημιουργήθηκε από κάποια ανώτερη νοημοσύνη.

    Αν και τα μέλη του συμβουλίου που υποστηρίζουν τον ευφυή σχεδιασμό δεν αναφέρουν ρητά τον Θεό ως δημιουργό του κόσμου, το μέλος Στίβεν Αμπραμς δηλώνει στα πρακτικά ότι η θεωρία της εξέλιξης είναι ασύμβατη με την δημιουργία όπως περιγράφεται στη Βίβλο.

    Οι πολέμιοι των νέων κανονισμών θεωρούν, αντίθετα, ότι πρόκειται για μια αθέμιτη προσπάθεια παραβίασης του διαχωρισμού κράτους-πολιτείας με τελικό σκοπό την εισαγωγή της του Θεού στη διδακτέα ύλη. «Είναι μια θλιβερή ημέρα. Γελοιοποιούμαστε όχι μόνο στο εσωτερικό της χώρας αλλά και σε όλο τον κόσμο» σχολίασε η Δημοκράτης Τζάνετ Βο, μέλος του συμβουλίου παιδείας.

    Τα νέα πρότυπα αναφέρουν ότι οι μαθητές πρέπει να κατανοήσουν τις βασικές έννοιες της εξέλιξης. Διακηρύττουν όμως ότι η βασική δαρβινική θεωρία, σύμφωνα με την οποία όλοι οι οργανισμοί έχουν κοινή προέλευση, έχει αμφισβητηθεί τα τελευταία χρόνια. Μεταξύ άλλων υποστηρίζεται ότι δεν υπάρχουν φυσικές εξηγήσεις για το γενετικό κώδικα και ότι το αρχείο των απολιθωμάτων δεν συμφωνεί με τη θεωρία της εξέλιξης.

    Επιπλέον, το Συμβούλιο Παιδείας ξανάγραψε τον ορισμό της επιστήμης, ώστε να μην περιορίζεται πλέον σε φυσικές εξηγήσεις φαινομένων.

    Οι κανονισμοί δεν καθορίζουν τη διδακτέα ύλη, αποτελούν όμως κριτήριο της ποιότητας της επιστημονικής εκπαίδευσης για τα σχολεία της πολιτείας, όπου η ύλη καθορίζεται από επιμέρους συμβούλια. Πολλοί πιστεύουν τώρα ότι σε συντηρητικές περιοχές του Κάνσας τα σχολεία θα δεχθούν πιέσεις από συντηρητικά λόμπι να στραφούν κατά του Δαρβίνου.

    Το θέμα έχει πάρει διαστάσεις και στην Πενσιλβάνια, όπου η δικαισύνη αναμένεται να αποφασίσει τον Ιανουάριο για μήνυση που κατέθεσαν γονείς κατά σχολείου του Ντόβερ, όπου ο ευφυής σχεδιασμός διδάσκεται στο μάθημα της Βιολογίας.

    Τον περασμένο Αύγουστο και ο Αμερικανός πρόεδρος Τζορτζ Μπους υποστήριξε ότι ο ευφυής σχεδιασμός πρέπει να διδάσκεται παράλληλα με την εξέλιξη.

    Οι τελευταίες εξελίξεις στο θέμα θυμίζουν την περίφημη «δίκη της μαΐμούς» πριν από 80 χρόνια στο Τενεσί, όπου καταρρίφθηκε ο εκπαιδευτικός νόμος που απαγόρευσε τη διδασκαλία της εξέλιξης και υποστήριζε το Δημιουργισμό, τη θεωρία της δημιουργίας που μετεξελίχθηκε σε ευφυή σχεδιασμό.

    (in.gr)
    analogion
    10.11.2005, 06:46
    Πως τα Μέσα Μαζικής Εξαπάτησης, προδιαθέτουν την κοινή γνώμη προς την κατεύθυνση που επιθυμούν να επιβάλλουν:

    Λέει ο αρθρογράφος στο: http://www.in.gr/news/article.asp?lngEntityID=662542

    "Σε μια απόφαση που εκθέτει το Κάνσας σε ειρωνικά σχόλια από τη διεθνή κοινότητα".

    Ως εδώ καλά. Δώσε μας όμως αρθρογράφε και δυο-τρία ειρωνικά σχόλια απο τη διεθνή κοινότητα (και μάλιστα επιστημονική κοινότητα) μιας και αναφέρεσαι σ' αυτήν! Γιατί τα αποκρύπτεις; Μήπως δεν υπάρχουν;

    Αντ' αυτών το μόνο σχόλιο που παραθέτει είναι αυτό μιας κυρίας που δεν ξέρω αν έχει καμιά επιστημονική σχέση με το θέμα:

    "«Είναι μια θλιβερή ημέρα. Γελοιοποιούμαστε όχι μόνο στο εσωτερικό της χώρας αλλά και σε όλο τον κόσμο» σχολίασε η Δημοκράτης Τζάνετ Βο, μέλος του συμβουλίου παιδείας."

    Ας προσέξουμε ότι η κυρία εκφράζει την γνώμη της "γελοιοποιούμαστε". Αν είχαν όντως γελοιοποιηθεί θα έλεγε "γελοιοποιηθήκαμε".

    Εν πάσει περιπτώσει είναι γεγονός ότι η θεωρία του Δαρβίνου έχει αμφισβητηθεί από Επιστήμονες "Διακηρύττουν όμως ότι η βασική δαρβινική θεωρία, σύμφωνα με την οποία όλοι οι οργανισμοί έχουν κοινή προέλευση, έχει αμφισβητηθεί τα τελευταία χρόνια.". Και λόγω της αμφισβήτησης της από έναν αριθμό επιστημόνων παραμένει "θεωρία" και δεν μιλάμε περί νόμου της επιστήμης.

    Και μάλιστα έχει αμφισβητηθεί από παλαιά και όχι τα τελευταία χρόνια, και δίνω δύο εκλαϊκευμένα βιβλία προς μελέτη:

    1. Εξέλιξη; Τα απολιθώματα λένε όχι!, Dr. Duane T. Gish, Μετάφραση: Βασ. Βασιλόπουλος, Επιστημονική επιμέλεια: Δημ. Μαππούρας, βιολόγος, Νατάσα Κουτσίδου, βιολόγος. Έκδοσις Ιερα Μητροπόλεως Νικοπόλεως Πρέβεζα 1985.

    2. Ο Δαρβίνος και η αλήθεια, Αθήναι 1983, εκδ. ΖΩΗ.

    Παναγιώτης





    nikostheater
    10.11.2005, 14:24
    Quote:
    Πως τα Μέσα Μαζικής Εξαπάτησης, προδιαθέτουν την κοινή γνώμη προς την κατεύθυνση που επιθυμούν να επιβάλλουν:

    Λέει ο αρθρογράφος στο: http://www.in.gr/news/article.asp?lngEntityID=662542

    "Σε μια απόφαση που εκθέτει το Κάνσας σε ειρωνικά σχόλια από τη διεθνή κοινότητα".

    Ως εδώ καλά. Δώσε μας όμως αρθρογράφε και δυο-τρία ειρωνικά σχόλια απο τη διεθνή κοινότητα (και μάλιστα επιστημονική κοινότητα) μιας και αναφέρεσαι σ' αυτήν! Γιατί τα αποκρύπτεις; Μήπως δεν υπάρχουν;

    Αντ' αυτών το μόνο σχόλιο που παραθέτει είναι αυτό μιας κυρίας που δεν ξέρω αν έχει καμιά επιστημονική σχέση με το θέμα:

    "«Είναι μια θλιβερή ημέρα. Γελοιοποιούμαστε όχι μόνο στο εσωτερικό της χώρας αλλά και σε όλο τον κόσμο» σχολίασε η Δημοκράτης Τζάνετ Βο, μέλος του συμβουλίου παιδείας."

    Ας προσέξουμε ότι η κυρία εκφράζει την γνώμη της "γελοιοποιούμαστε". Αν είχαν όντως γελοιοποιηθεί θα έλεγε "γελοιοποιηθήκαμε".

    Εν πάσει περιπτώσει είναι γεγονός ότι η θεωρία του Δαρβίνου έχει αμφισβητηθεί από Επιστήμονες "Διακηρύττουν όμως ότι η βασική δαρβινική θεωρία, σύμφωνα με την οποία όλοι οι οργανισμοί έχουν κοινή προέλευση, έχει αμφισβητηθεί τα τελευταία χρόνια.". Και λόγω της αμφισβήτησης της από έναν αριθμό επιστημόνων παραμένει "θεωρία" και δεν μιλάμε περί νόμου της επιστήμης.

    Και μάλιστα έχει αμφισβητηθεί από παλαιά και όχι τα τελευταία χρόνια, και δίνω δύο εκλαϊκευμένα βιβλία προς μελέτη:

    1. Εξέλιξη; Τα απολιθώματα λένε όχι!, Dr. Duane T. Gish, Μετάφραση: Βασ. Βασιλόπουλος, Επιστημονική επιμέλεια: Δημ. Μαππούρας, βιολόγος, Νατάσα Κουτσίδου, βιολόγος. Έκδοσις Ιερα Μητροπόλεως Νικοπόλεως Πρέβεζα 1985.

    2. Ο Δαρβίνος και η αλήθεια, Αθήναι 1983, εκδ. ΖΩΗ.

    Παναγιώτης



    Aλλο πραγμα ειναι να αμφισβητουνται καποιες πτυχες της θεωριας του Δαρβινου και αλλο να φτασουμε να μιλαμε για "ευφυη εξελιξη".Η θεωρια της εξελιξης προσπαθει να περιγραψει την πορεια της ζωης με επιστημονικο τροπο και οχι με γενικοτητες και με θρησκευτικο σκοπο.Η θεωρια παλι του "ευφυους σχεδιασμου" δεν βασιζεται σε καμια μελετη παρα στην παραδοχη οτι ο κοσμος ειναι πολυπλοκος και αρα δεν μπορει να εγινε χωρις ενα μυαλο απο πισω.Συγνωμη,αλλα αυτο το σκεπτικο δεν μπορει να γινει αποδεκτο ως επιστημονικο.Ετσι σκεπτονται οι θρησκειες γιατι σκοπος τους ειναι και εξηγησουν το ποιος και το γιατι,ενω σκοπος της επιστημης ειναι και εξηγησει το πως.
    Ειναι ηλιθιοτητα να συγκχεουμε επιστημη με θρησκεια γιατι εχουν εντελως αλλους σκοπους.
    Και ναι,ειπε "γελοιοποιουμαστε" γιατι ειναι μια συνεχομενη διαδικασια ολο αυτο το αστειο.
    W4TT4N4B3
    10.11.2005, 14:49
    προκειται για ηττα του δαρβινου ή για ηττα της αμερικης?

    παντως δεν ειναι κακο σε ενα σχολειο να διδασκονται περισσοτερες απο μια θεωριες οι οποιες να βασιζονται σε καποια επιστημονικα κριτηρια....
    τωρα αν η θεωρια της δημιουργιας βασιζεται σε επιστημονικα κριτηρια και μπορει να
    θεωρηθει αποδεδειγμενο θεωρημα ή προκειται για μια υποθεση εργασιας αυτο ειναι αλλο θεμα.
    ισως η θεωρια αυτη ειναι η απαντηση μας στο απεραντο χαος του συμπαντος του οποιου τμημα ειμαστε κι εμεις, και του φοβου μας απεναντι στο χαος...
    analogion
    10.11.2005, 17:08
    Quote:

    Το μέλος nikostheater στις 10-11-2005 στις 14:24 έγραψε:

    Aλλο πραγμα ειναι να αμφισβητουνται καποιες πτυχες της θεωριας του Δαρβινου και αλλο να φτασουμε να μιλαμε για "ευφυη εξελιξη".



    Εγώ μίλησα μόνο για την αμφισβήτηση της θεωρίας του Δαρβίνου από επιστήμονες. Τίποτε περισσότερο, τίποτε λιγότερο.


    Sofia
    10.11.2005, 17:27
    Η ιστορία αυτή δεν είναι καινούρια, κρατα καιρό. Και δεν έχει να κάνει μόνο με το Κανσας και την Πενσυλβάνια. Θα επανέλθω λίγο αργότερα με συγκεκριμένες περιπτώσεις και περισσότερες λεπτομέρειες.
    Για την ώρα, λίγα λόγια για τη θεωρία του Εφυούς Σχεδιασμού, για να ξέρουμε για τι ακριβώς μιλάμε.

    Υπάρχει μια μεγάλη διαφορά μεταξύ της θεωρίας του εφυούς σχεδιασμού και αυτης της Δημιουργίας. Η δευτερη, βασισμένη στα δόγματα του Χριστιανισμού, έχοντας ήδη ένα συγκεκριμένο μοντέλο κατα νου προσπαθούσε να βρει επιστημονικές αποδείξεις για να το υποστηρίξει. Αυτό την καθυστούσε άκρως αντιεπιστημονική. Απο την άλλη πλευρά η θεωρία της ευφυούς εξέλιξης υποστηρίζει πως μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε την επιστήμη για να βρούμε στη φύση αποδείξεις ενός ‘ευφυους σχεδιασμού’, χωρίς ομως να κάνει ικασίες για το ποιος είναι ο ‘σχεδιαστής’. Οι υποστηρικτές της την περιγράφουν ως ένα επιστημονικό πρόγραμμα που οδηγεί στην κατανόηση μιας γενικής υπερφυσικής νοημοσύνης. Οπως και πολλοί υποστηρικτές της θεωρίας της δημιουργίας, δεχονται και αυτοί οτι ένα μικρό ρόλο έχει παίξει και η φυσική επιλογή, όπως για παράδειγμα στις περιπτώσεις της εξέλιξης της ανθεκτικότητας στα αντιβιοτικά. Σε αντίθεση όμως με αυτούς, δέχονται επίσης πως όλοι οι οργανισμοί μπορεί να προέρχονται απο έναν κοινό πρόγονο. Σε τι διαφέρουν λοιπόν απο τους υποστηρικτές της Δαρβινικής Θεωρίας? Ενώ ο Δαρβινισμός δέχεται τις τυχαίες μεταλλάξεις και τη φυσική επιλογή ως απαραίτητες για την εξέλιξη κάθε μορφής ζωής, ο ευφυής σχεδιασμός υποστηρίζει πως τουλάχιστον κάποια κομμάτια της ζωης δεν δημιουργήθηκαν τυχαία, αλλά βάσει κάποιου σχεδίου. Και η παραδοχή αυτή στηρίζεται στη λογική πως καποια συμπλέγματα απαρτίζονται απο τοσα πολλά επιμέρους κομμάτια και είναι τοσο πολύπλοκα που δεν μπορούν να λειτουργήσουν αν λείπει έστω και ενα απο αυτα, σε βαθμό τέτοιο που να θα ήταν στατιστικά σχεδόν αδύνατο να εχουν δημιουργηθεί εντελώς τυχαία.



    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : Sofia στις 10-11-2005 17:29 ]
    Sofia
    11.11.2005, 23:41
    Αφού βρήκα το τεύχος του περιοδικού στο οποίο είχα διαβάσει τα παραπάνω, παραθέτω κάποια από τα στοιχεία που υπάρχουν σε αυτό και δεν αφορούν μόνο τα σχολεία αλλά και μουσεία, ζωολογικούς κήπους και εθνικά πάρκα στις Ηνωμένες Πολιτείες, αλλά και πέρα από αυτές.

    Ζητώ εκ των προτέρων συγνώμη για τη φτωχή μετάφραση…

    Σύμφωνα λοιπόν με το περιοδικό New Scientist (τεύχος 2507, 9 Ιουλίου 2005,σελ 8-12)

    @ Το 1999 στο Κάνσας οι οπαδοί της θεωρίας της δημιουργίας κατάφεραν μέσω του Συμβουλίου Παιδείας να διαγραφεί κάθε αναφορά στην εξέλιξη από τα σχολικά πρότυπα. Η απόφαση ανετράπη τελικά μετά την ήττα των συντηρητικών χριστιανών μελών του συμβουλίου στις εκλογές του 2002. Οι εκλογές όμως τον Νοέμβρη του 2004 έδωσαν και πάλι στην πλειοψηφία τους συντηρητικούς, με αποτέλεσμα αυτά που αναφέρει παραπάνω ο Jorge.

    @Τον Γενάρη στο Dover, Pennsylvania, διαβάστηκε στους μαθητές βιολογίας δήλωση του Συμβουλίου Παιδείας η οποία έλεγε πως ‘σύμφωνα με τα σχολικά πρότυπα, οι μαθητές πρέπει να μάθουν για τη θεωρία της εξέλιξης του Δαρβίνου. Ωστόσο η θεωρία δεν αποτελεί γεγονός. Υπάρχουν πολλά κενά στη θεωρία αυτή για τα οποία δεν υπάρχουν αποδείξεις. Η Θεωρία του ευφυούς σχεδιασμού δίνει εξήγηση στην προέλευση της ζωής η οποία διαφέρει από αυτή του Δαρβίνου.’
    50 αντίγραφα ενός βιβλίου για τον ευφυή σχεδιασμό θα έπρεπε να υπάρχουν σε κάθε τάξη . Παρόλο που η θεωρία δε διδάσκεται επίσημα, οι μαθητές ενθαρρύνονται να έχουν ‘ανοιχτό μυαλό’.

    @Από τον Ιανουάριο του χρόνου αυτού, 18 νομοθετικές ρυθμίσεις έχουν γίνει σε 13 πολιτείες (αριθμός διπλάσιος του συνηθισμένου τα τελευταία χρόνια), προωθώντας τη διδασκαλία της θεωρίας του ευφυούς σχεδιασμού ή τουλάχιστον ‘αποδείξεων κατά της θεωρίας της εξέλιξης’ στις σχολικές τάξεις.

    @Τον Ιούνιο, το Aygust Smithsonian Institution, Washington DC επέτρεψε, με επίσημη έγκριση του, την προβολή στις εγκαταστάσεις του μια ταινίας με θέμα τον ευφυή σχεδιασμό. Μετά την κατακραυγή που ακολούθησε, η έγκριση απεσύρθη, ωστόσο η προβολή της ταινίας συνεχίστηκε (New Scientist, 11 Ιουνίου, σελ 4)

    @Τον Ιούνιο, σε ζωολογικό κήπο στην Tulsa, Oklahoma, ψηφίστηκε η εγκατάσταση εκθέματος που θα δείχνει την δημιουργία των 6 ημερών που περιγράφεται στη Γένεση.

    @Τον Μάρτιο, το Science Museum στο Fort Worth, Texas, αποφάσισε να μην προβάλει μια ταινία της IMAX με τίτλο Volcanoes of the Deep Sea, μετά από αρνητικές αντιδράσεις ως προς την αποδοχή της εξέλιξης από το κοινό σε δοκιμαστική προβολή. Μετά τον θόρυβο που προκλήθηκε, το μουσείο άλλαξε τελικά γνώμη και η ταινία προβλήθηκε. Ωστόσο, από τότε, στις αίθουσες των IMAX οπουδήποτε στις ΗΠΑ δεν έχει προβληθεί ταινία επιστημονικού περιεχομένου με θέμα την εξέλιξη προς αποφυγήν εντάσεων.

    @Από το 2003, στα βιβλιοπωλεία του Εθνικού Πάρκου του Grand Canyon πωλείται το βιβλίο ‘Grand Canyon: A different view’ σύμφωνα με το οποίο το Grand Canyon έχει δημιουργηθεί κατά τη διάρκεια του...Κατακλυσμού του Νώε…

    @Στην Ευρώπη η θεωρία της δημιουργίας δεν είχε τόσο μεγάλο αντίκτυπο. Ωστόσο στη Μεγάλη Βρετανία κάποια δημόσια σχολεία την έχουν συμπεριλάβει στη διδακτέα ύλη.
    Το αγγλικό εκπαιδευτικό σύστημα επιτρέπει σε δωρητές να επενδύσουν στην ανακατασκευή και ανακαίνιση δημόσιων σχολείων σε υποβαθμισμένες-απομακρυσμένες περιοχές, με αντάλλαγμα τον έλεγχο του τι διδάσκεται εκεί. Το Emmanuel College, Gateshead στη βοειοανατολική Αγγλία, ιδρύθηκε το 1990 με τη χρηματοδότηση του εκατομμυριούχου συντηρητικου Peter Vardy. Διδάσκει και τις δύο θεωρίες και οι υπεύθυνοι του σχολείου λένε πως αφήνουν τους μαθητές να σχηματίσουν τη δική τους άποψη. Ο Vardy ίδρυσε και δεύτερο σχολείο πέρσι στο Middlesbourg και τον προηγούμενο μήνα ένα ακόμη στο Doncaster.

    @ Τον περασμένο Σεπτέμβρη στη Σερβία απαγορεύθηκε η διδασκαλία της θεωρίας της εξέλιξης στα σχολεία. Μετά τον ξεσηκωμό των επιστημόνων αλλά και ακόμη και κάποιων Ορθόδοξων Αρχιεπισκόπων, η απόφαση άλλαξε λίγες μέρες μετά.

    @Στην Τουρκία υπάρχει πολύ ισχυρό κίνημα υποστηρικτών της θεωρίας της δημιουργίας. Από το 1999, που οι καθηγητές οι οποίοι δίδασκαν την εξέλιξη εκδιώχθηκαν και απειλήθηκαν, δεν υπάρχει πλέον δημόσια αντιπαράθεση στην θεωρία της δημιουργίας, η οποία είναι η μόνη που υπάρχει στα σχολικά βιβλία.

    @ Στο Πακιστάν επίσης, η θεωρία της εξέλιξης δε διδάσκεται πλέον στα πανεπιστήμια.

    @Ο Χριστιανικός Φονταμενταλισμός σαρώνει επίσης την Αφρική και τη Λατινική Αμερική. Τον περασμένο χρόνο βραζιλιάνοι επιστήμονες διαμαρτυρήθηκαν όταν το τμήμα εκπαίδευσης του Rio de Janeiro άρχισε να διδάσκει τη θεωρία της δημιουργίας σε τάξεις θρησκευτικής εκπαίδευσης.


    Παρόλα αυτά, οι αντι-Δαρβινικές καμπάνιες δεν ήταν επιτυχείς παντού:
    @ Στη Georgia, δικαστήριο επέβαλε την απομάκρυνση από τα σχολικά βιβλία αυτοκόλλητων που έγραφαν πως η θεωρία της εξέλιξης είναι απλά θεωρία και όχι γεγονός

    @ Στην Αλάσκα, ξαναγράφτηκαν τα σχολικά βιβλία δίνοντας περισσότερη έμφαση στη θεωρία της εξέλιξης.


    Ελπίζω να μη σας κουρασα.. Άσχετα με το ποιά θεωρία θεωρώ εγώ ως σωστότερη ή πιο πιθανή, η δική μου γνώμη είναι πως δεν είναι κακό να διδάσκονται στα σχολεία περισσότερες απο μία θεωρίες. Καλό ειναι να έχει τη δυνατότητα κανείς να δει τα πράγματα απο διαφορετικές οπτικές γωνίες και στη συνέχεια να διαλέξει τι θέλει να πιστέψει και τι οχι.
    angela_77
    12.11.2005, 03:46
    το παρακατω σαιτ φτιαχτηκε απο καποιον που δεν συμφωνει με την συγκεκριμενη αποφαση. Αρχισε σαν μια απλη αντιδραση, μια πλακα, να δειξει ο ανθρωπος την αγανακτηση του. Αυτο που ακολουθησε βεβαια ουτε αυτος το περιμενε. Δεν θα σας το χαλασω ομως θα σας αφησω να το διαβασετε μονοι σας. Ειτε συμφωνειτε ειτε οχι ο τυπος εχει μερικα δικια.

    spageti monster
    Astron
    12.11.2005, 13:45
    Είδατε πώς μετά από τόσα χρόνια επιστημονικής σκέψης μπορούμε ξαφνικά να αρχίσουμε να γυρίζουμε προς τα πίσω;
    Το σημαντικό όλης αυτής της διαμάχης είναι ότι η θεωρία του Δαρβίνου, αν και ατελής είναι μια επιστημονική θεωρία.
    Το να βάλεις όπου υπάρχει επιστημονικό κενό έναν Θεό, έναν δημιουργό ή -για να το πούμε ευγενικά- ένα "ευφυές σχέδιο" είναι κάτι που γινόταν σε παλιότερα χρόνια και ήταν ο βασικός τρόπος με τον οποίο εξηγούσε τα πράγματα ο κόσμος.

    Είναι χιλιοειπωμένο το παράδειγμα: δεν ξέρω πώς δημιουργείται ο κεραυνός άρα το θεωρώ αποτέλεσμα θεϊκής πράξης. Αντίστοιχα, δεν ξέρω πώς ακριβώς εξελίχθηκε η ζωή στον πλανήτη, άρα την θεωρώ αποτέλεσμα θεϊκής παρέμβασης.

    Η όλη ιστορία λοιπόν πράγματι δεν είναι καινούρια. Για την ακρίβεια είναι πάρα πολύ παλιά.
    Το ερώτημα είναι πώς είναι δυνατόν να συγκρουστεί η επιστήμη με την θρησκεία ξανά μετά από τόσα χρόνια.
    Νομίζω ότι η απάντηση βρίσκεται στον τωρινό πρόεδρο των Ηνωμένων Πολιτειών.

    Συμφωνώ και με τον Wattanabe ότι πρέπει να μιλάμε για ήττα της Αμερικής και όχι του Δαρβίνου.
    Voltage
    12.11.2005, 15:16
    Ε, όχι και ήττα του Δαρβίνου...μιά νίκη, απλώς της πλάκας, του παράλογου !
    Sofia
    12.11.2005, 18:31
    Quote:

    Το μέλος Astron στις 12-11-2005 στις 13:45 έγραψε:


    Το να βάλεις όπου υπάρχει επιστημονικό κενό έναν Θεό, έναν δημιουργό ή -για να το πούμε ευγενικά- ένα "ευφυές σχέδιο"




    Αυτό πιστεύω πως ειναι και το μεγάλο 'αβαντάζ' της θεωρίας του ευφυους σχεδιασμού. Οτι δηλαδή δε μιλάει ξεκάθαρα για Θεο (άσχετα με το αν στην ουσία αυτό υπενύσσεται). Αν προβαλε ανοιχτά κάτι τέτοιο τότε θα είχε πολύ περισσότερους πολέμιους, και θα ήταν πολύ δυσκολότερο να επιβληθεί. Αλλά μιλώντας έτσι γενικα και αόριστα, περνάει κατά τη γνώμη μου πολύ 'ύπουλα'.
    analogion
    12.11.2005, 22:32
    Quote:

    Το μέλος Sofia στις 12-11-2005 στις 18:31 έγραψε:

    Αλλά μιλώντας έτσι γενικα και αόριστα, περνάει κατά τη γνώμη μου πολύ 'ύπουλα'.




    Τι πιο ύπουλο, από το να παραμυθιάζεται ο κόσμος με μια θεωρία (του Δαρβίνου δηλαδή) η οποία εν πολλοίς αμφισβητείται επιστημονικώς (και πειραματικώς), για να μην αναφέρω την κοινή λογική;

    Παναγιώτης

    Υ.Γ. Δεν κρίνω τις διάφορες θεωρίες αυτές καθ'αυτές, καθότι δεν είμαι σχετικός με το θέμα.

    Sofia
    12.11.2005, 23:33
    Quote:

    Το μέλος analogion στις 12-11-2005 στις 22:32 έγραψε:

    Quote:

    Το μέλος Sofia στις 12-11-2005 στις 18:31 έγραψε:

    Αλλά μιλώντας έτσι γενικα και αόριστα, περνάει κατά τη γνώμη μου πολύ 'ύπουλα'.




    Τι πιο ύπουλο, από το να παραμυθιάζεται ο κόσμος με μια θεωρία (του Δαρβίνου δηλαδή) η οποία εν πολλοίς αμφισβητείται επιστημονικώς (και πειραματικώς), για να μην αναφέρω την κοινή λογική;

    Παναγιώτης

    Υ.Γ. Δεν κρίνω τις διάφορες θεωρίες αυτές καθ'αυτές, καθότι δεν είμαι σχετικός με το θέμα.






    1. H Θεωρία του Δαρβίνου ναι, έχει κενά, αλλά για ποια πειραματική απόδειξη μιλάς ?Εχει αποδειχθεί πειραματικά πως δεν ισχύει? Μπορείς να γίνει πιο σαφής?

    2. Είναι καλύτερο δηλαδή να παραμυθιάζεται ο κόσμος με πράγματα άκρως μη επιστημονικα, και ικασίες, από το να παραμυθιάζεται με κάτι που στην τελική ακόμη και αν δε δίνει πλήρη απαντηση σε όλα τα ερωτήματα ,τουλάχιστον έχει κάποια βάση και είναι επιστημονικά τεκμηριωμένο? Δεν το καταλαβαίνω...

    3. Αυτό περί κοινής λογικής παλι δεν το κατάλαβα... Η κοινή λογική δηλαδή τι λεει? Πως η Δαρβινική θεωρία είναι παραμύθι? Εξηγησε το μου σε παρακαλώ.

    4. Λες πως δεν κρίνει τις διάφορες θεωρίες γιατί δεν εισαι σχετικός με το θέμα, μα στην ουσία αυτό κανεις...Μιλάς για μια θεωρία που αμφισβητειται επιστημονικά και πειραματικά και παραμυθιάζει τον κόσμο..Αν δεν είναι κριτική αυτο, τότε τι ειναι?

    Φιλικά πάντα

    Σοφία

    analogion
    13.11.2005, 00:04
    Αγαπητή Σοφία,

    πες μου σε παρακαλώ, ποιο το αντικείμενο της επιστήμης [επιστημών] σου, ώστε αναλόγως να απαντήσω.

    Παναγιώτης.
    nefos
    13.11.2005, 00:22

    @ λουλουδού είναι μα τι σχέση έχει ; δηλαδή ανάλογα με την ενασχόληση απαντάμε εδώ ;
    Sofia
    13.11.2005, 00:31
    Quote:

    Το μέλος analogion στις 13-11-2005 στις 00:04 έγραψε:

    Αγαπητή Σοφία,

    πες μου σε παρακαλώ, ποιο το αντικείμενο της επιστήμης [επιστημών] σου, ώστε αναλόγως να απαντήσω.

    Παναγιώτης.





    Δεν μπορώ να καταλάβω τι σχέση έχει το δικό μου το αντικείμενο με τη δικη σου την τοποθέτηση...
    Και στην τελική, δεν διαβάζω μόνο εγώ το συγκεκριμένο θέμα.
    Μπορείς απλά να διατυπωσεις τις απόψεις σου με βάση τις δικές σου γνώσεις και τα δικά σου πιστεύω...

    analogion
    13.11.2005, 00:31
    Για να έχουμε μια συζήτηση αξιώσεων, πρέπει να γνωρίζουμε το υπόβαθρο του άλλου.
    nefos
    13.11.2005, 00:53
    Quote:

    Το μέλος analogion στις 13-11-2005 στις 00:31 έγραψε:

    Για να έχουμε μια συζήτηση αξιώσεων, πρέπει να γνωρίζουμε το υπόβαθρο του άλλου.





    @ για να έχουμε μια συζήτηση , αφουγκραζόμαστε και διαβάζουμε προσεχτικά τα λεγόμενα των άλλων (μιας και αρχίσαμε τα αποφθέγματα) .
    analogion
    13.11.2005, 01:02
    Για να κλείσω τις τοποθετήσεις μου:

    -επειδή δεν είμαι σχετικός με το θέμα (σχετικός εννοώ επιστήμων του θέματος), δεν κρίνω τις διάφορες θεωρίες καθ ' αυτές.

    - απλά προβάλλω την διαπίστωση ότι η θεωρία του Δαρβίνου διδάσκεται στα σχολεία, ενώ αμφισβητείται από επιστήμονες με στοιχεία.

    - Ποια ειναι αυτά τα στοιχεία;
    Για παράδειγμα δείτε εδώ (τα ανέφερα και προηγουμένως) δύο εκλαϊκευμένα βιβλία:

    [1]. Εξέλιξη; Τα απολιθώματα λένε όχι!, Dr. Duane T. Gish, Μετάφραση: Βασ. Βασιλόπουλος, Επιστημονική επιμέλεια: Δημ. Μαππούρας, βιολόγος, Νατάσα Κουτσίδου, βιολόγος. Έκδοσις Ιερα Μητροπόλεως Νικοπόλεως Πρέβεζα 1985.

    [2]. Ο Δαρβίνος και η αλήθεια, Αθήναι 1983, εκδ. ΖΩΗ.

    Παναγιώτης.


    Sofia
    13.11.2005, 01:27
    Quote:

    Το μέλος analogion στις 13-11-2005 στις 01:02 έγραψε:


    - Ποια ειναι αυτά τα στοιχεία;
    Για παράδειγμα δείτε εδώ (τα ανέφερα και προηγουμένως) δύο εκλαϊκευμένα βιβλία:

    [1]. Εξέλιξη; Τα απολιθώματα λένε όχι!, Dr. Duane T. Gish, Μετάφραση: Βασ. Βασιλόπουλος, Επιστημονική επιμέλεια: Δημ. Μαππούρας, βιολόγος, Νατάσα Κουτσίδου, βιολόγος. Έκδοσις Ιερα Μητροπόλεως Νικοπόλεως Πρέβεζα 1985.

    [2]. Ο Δαρβίνος και η αλήθεια, Αθήναι 1983, εκδ. ΖΩΗ.







    Παναγιώτη,

    όπως κι εσύ ο ίδιος λες, οι πηγές που αναφέρεις ειναι βιβλία εκλαϊκευμένα (και αρκετά παλιά μάλιστα). Σε καμία περίπτωση όταν μιλάμε για επιστημονικά στοιχεία δε θα μπορούσαμε να δεχθούμε ώς πηγή ένα βιβλίο κάποιας Ιεράς Μητρόπολης . Αν δεν κάνω λάθος και οι εκδόσεις ΖΩΗ έχουν να κάνουν με την εκκλησία και γενικά με θέματα θρησκευτικού περιεχομένου (Αν κάνω λάθος ζητώ συγνώμη). Εχεις να παραθέσεις κάποια άρθρα ίσως δημοσιευμένα σε κάποια αναγνωρισμένα επιστημονικά περιοδικά?