ελληνική μουσική
    Η Ελληνική Μουσική Κοινότητα από το 1997

    Απόπειρες περιορισμού της ακαδημαϊκής ελευθερίας

    nefos
    20.01.2006, 20:53

    @ Me thn Sofia moirazomaste anhsuxies (akoma kai diabazontas thn Enet).

    Briskw pws to parakatw arthro anhkei stis "filosofikes suzhthseis".

    Logw twn greek-glish tha epanelthw molis exw net sto spiti.

    ____________________________________________________________________

    Απόπειρες περιορισμού της ακαδημαϊκής ελευθερίας


    Επιθετικές κινήσεις συντηρητικών κύκλων εναντίον καθηγητών με «ριζοσπαστικές αντιλήψεις» καταγράφονται στα αμερικανικά πανεπιστήμια. Οι μεν δηλώνουν ότι επιθυμούν να εξαλείψουν τις διακρίσεις σε βάρος των μη αριστερών φοιτητών. Οι δε κάνουν λόγο για απόπειρες περιορισμού της ακαδημαϊκής ελευθερίας.


    Η διαμάχη έχει φτάσει στα Κοινοβούλια ορισμένων Πολιτειών. Για την ακρίβεια τουλάχιστον 15 Πολιτείες συζητούν το ενδεχόμενο ψήφισης νομοθεσίας βασισμένης σε ένα «νομοσχέδιο περί ακαδημαϊκών δικαιωμάτων» που προωθεί ο Συντηρητικός ακτιβιστής Ντέιβιντ Χάρογουιτς. Το κείμενο παροτρύνει μεταξύ άλλων τους καθηγητές να παρουσιάζουν ένα ευρύ φάσμα απόψεων στην τάξη και να μη βασίζουν τους βαθμούς των φοιτητών σε θρησκευτικές ή πολιτικές πεποιθήσεις. Οι υποστηρικτές αυτής της πρωτοβουλίας επικαλούνται παράπονα Συντηρητικών φοιτητών που καταγγέλλουν ότι κάποιοι καθηγητές τούς δίνουν χαμηλούς βαθμούς ή δεν εγκρίνουν το θέμα της διατριβής τους εξαιτίας συγκρουόμενων πολιτικών απόψεων. Καμία Πολιτεία δεν έχει περάσει πάντως μέχρι στιγμής κάποιο σχετικό νομοσχέδιο.

    «Κάρφωσε» τον καθηγητή σου

    Την ίδια ώρα, σε μια ακραία κίνηση που θυμίζει άλλες εποχές, ένας σύλλογος αποφοίτων στο Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνιας στο Λος Αντζελες (UCLA) προσφέρει χρήματα σε φοιτητές για να παρακολουθούν τους καθηγητές που εκφράζονται κατά της κυβέρνησης Μπους και του πολέμου στο Ιράκ. Η πρόσκληση είναι σαφής: «Εχετε έναν καθηγητή που δεν σταματά να μιλά για τον πρόεδρο Μπους, τον πόλεμο στο Ιράκ, το Ρεπουμπλικανικό Κόμμα ή άλλα ιδεολογικά ζητήματα που δεν έχουν σχέση με την ύλη του μαθήματος; Αν μας βοηθήσετε να εκθέσουμε τον καθηγητή, θα σας πληρώσουμε για τη δουλειά σας». Για τις πλήρεις σημειώσεις από τη διδασκαλία, μια ηχογραφημένη κασέτα και αντίγραφο του υλικού που διδάσκεται προσφέρονται 100 δολάρια. Για ένα από τα παραπάνω, περίπου τα μισά. Στην ιστοσελίδα του συλλόγου φιγουράρει μια λίστα με τα ονόματα 31 καθηγητών που κατηγορούνται για ριζοσπαστισμό και των οποίων η συμπεριφορά αξίζει να παρακολουθηθεί. Πολλοί καθηγητές έχουν διαμαρτυρηθεί κάνοντας λόγο για «κυνήγι μαγισσών», ορισμένες προσωπικότητες που έχουν συνδεθεί με το σύλλογο κρατούν πλέον αποστάσεις, ενώ το πανεπιστήμιο εξετάζει εάν η πώληση των σημειώσεων αποτελεί παραβίαση των κανονισμών περί πνευματικής ιδιοκτησίας.

    ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 20/01/2006
    StavmanR
    28.07.2007, 15:02
    Εξαιρετικό το θέμα σου αυτό και πολύ επίκαιρο για τα δεδομένα της Ελλάδας. Πρόσφατα διάβασα στο "Βήμα" ένα άρθρο κάποιου δημοσιογράφου, ο οποίος επέρριπτε όλη την ευθύνη του μαρασμού των πανεπιστημίων στους φοιτητές. Έγραφε ότι οι φοιτητές είναι αντίθετοι στην αλλαγή και την εξέλιξη και θέλουν αναίμακτα και άκοπα να πάρουν τον τίτλο σπουδών τους , καθώς και πολλά άλλα.
    Και ρωτώ...ποιοι είναι εκείνοι που φρόντισαν να δημιουργήσουν τέτοιες εργασιακές συνθήκες, ώστε να είναι απαραίτητα 15 χαρτιά και καμία αξιολόγηση; Ποιοι είναι αυτοί που έκαναν το "μέσον" το καλύτερο πτυχίο παγκοσμίως. Ποιοι είναι αυτοί που κατηγορούν τη γενιά που δημιούργησαν οι ίδιοι; Ποιοι είναι αυτοί οι οποίοι αμφισβητούν τη μαχητικότητα και την τάση για αλλαγή των έφηβων και νέων, όταν πριν από 30 χρόνια κάποιοι συνομήλικοί τους ματώνανε από τα γκλομπς και τις σφαίρες των ασφαλιτών, για να νικήσουν το σκληρό κατεστημένο;
    Όσο σκέφτομαι μάλιστα το τελευταίο μου ανάβουν τα λαμπάκια. Είχε σήμερα τα χαράματα ντοκυμαντέρ στην ΕΤ1 για το πολυτεχνίο, περίπου 3 ώρες. Κάποιοι ανεβοκατέβαιναν τα σκαλιά της Νομικής και του Πολυτεχνίου, σε μία διαδρομή Πανεπιστήμιο-Κρατητήρια πιο γρήγορα και από ασανσέρ. Και κάποιοι κύριοι εκείνη την περίοδο "σπούδαζαν" και "διάβαζαν" και δεν είχαν χρόνο για κινητοποιήσεις. Και τώρα κάποιοι από αυτούς μαθαίνουν στα παιδιά τους να μην έχουν χρόνο για κινητοποιήσεις.
    Όσο για το γεγονός ότι γίνονται αλλαγές στην παιδεία δια μέσω του στόματος της υπουργού παιδείας, οι παλαιότεροι τα λέγανε πολύ ωραία: "Άλλαξε ο Μανολιός κι έβαλε τα ρούχα του αλλιώς". Κύριοι έχετε σκοτώσει τη νέα γενιά. Τα σχολικά έκτροπα που βλέπετε στις εκπομπές του κύριου Ευαγγελάτου και των συναφών του είναι το αποτέλεσμα της επικυριαρχίας σας απέναντι στη νέα γενιά. "Πιάσαν τις θέσεις κωθώνια που όλα τα ξέρουν ξεράδια, κι ήρθανε λέει να μας σώσουν που να μη σώσουνε ποτέ", τραγουδούσε κάποτε ο Γιάννης Μηλιώκας. Πιάσατε όλα τα πόστα σε όλα τα κομβικά σημεία της κοινωνίας και πυροβολείτε εκ του ασφαλούς, ως ελεύθεροι σκοπευτές. Η δική σας γενιά είναι η μόη γενιά που κατάφερε να επικρατήσει παντελώς έναντι όλων των υπολοίπων. Βρήκατε άσπαρτα και άφραγα χωράφια και ορμήξατε σαν τα κοράκια. Είστε η χειρότερη γενιά, όπως χαρακτηριστικά είπε κι ο Θάνος Ασκητής τις προάλλες στην ΕΤ1. Και ακόμα εθελοτυφλείτε και μοιράζετε τις ευθύνες δεξιά και αριστερά, ακόμα και στα ίδια σας τα παιδιά. Ντροπή...
    noizreduction
    29.07.2007, 03:58
    Να πω κατι, και ας θεωρηθω "φασιστας".
    Η πολλη δημοκρατια βλαπτει..Σε ολους τους τομεις, Απο το υπουργειο, μεχρι το τελευταιο φοιτητη.
    Ξεκινωντας αναποδα:
    Ο φοιτητης εχει περισσοτερα οργανα και απο την Νομοθετικη επιτροπη. Το ιδιο ισχυει και για τις παραταξεις. Γιατι κυριοι τοσες παραταξεις? Για σπουδες μπαινουμε, οχι για πολιτικοποιηση.

    Ο καθηγητης γιατι δεν του επιβαλλεται κανεις εαν ειναι συνδικαλιστης. Ειναι κρατος εν κρατη, δεν ελεγχεται απο κανεναν και στην περιπτωση αλλαγης ορισμενων νομων, πιεζει καταστασεις μεσα στα αμφιθεατρα..Κοινως, απειλει με ψηφοφορους.

    Το Υπουργειο Παιδειας, που θελοντας να διατηρησει τη "δημοκρατικοτητα" της μεταπολιτευσης δεν εσφιξε τα δοντια οταν επρεπε. Ειμαστε το μονο κρατος που εχει ψηφιστει νομος ( αρθρο 16 ) και οι πρυτανεις ακομα συζητανε ΕΑΝ θα το εφαρμοσουν. Αισχος. Οι ιδιοι πρυτανεις που καλουν την εννομη ταξη οταν προκειται για οικονομικο συμφερον, τωρα την καταργουν...

    Περα απο ολα αυτα, το χασμα ηλικιας τωνκαθηγητων, δειχνει πως το καρφωμα και η πολιτικοποιηση ειναι ορισμενα απο τα προβληματα που βασανιζουν τα ΑΕΙ και ΤΕΙ μας.
    Καθηγητες με ψυχολογικα προβληματα ( βλεπε Παπας απο το ΤΕΙ Πειραια ), ή σωματικα προβληματα ( μαθηματικος Στατιστικης με 3 εγκεφαλικα ).
    Καθηγητες που εχουν εδρα,αλλα ποτε δεν εμφανιζονται.
    Και αλλα τοσα προβληματα....
    Οσο για τις ριζοσπαστικες ιδεες, μην ανησυχειτε στην Ελλαδα...Η γκλικα της διαφθορας και του διορισμου καθηγητων ειναι τοση, ωστε αποκλειεται ριζοσπαστες καθηγητες να βρουν θεση στα ελληνικα ΑΕΙ/ΤΕΙ.

    Noiz Reduction Team


    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : noizreduction στις 29-07-2007 03:59 ]


    StavmanR
    29.07.2007, 14:15
    Μαρία
    absurdus_delirium
    29.07.2007, 14:54
    Παράθεση:

    Γιατι κυριοι τοσες παραταξεις? Για σπουδες μπαινουμε, οχι για πολιτικοποιηση.


    Όχι και "φασίστας". Εξάλλου ούτε όλοι Γερμανοί στο Β' παγκόσμιο ήταν "ναζήδες". Απλά αρκετά απαθείς και παθητικοί, φιλοτομαριστές και παραδομένοι. Έτσι κάνανε τη δουλειά τους οι δραστήριοι, οι "άλλοι".

    Παράθεση:

    Η γκλικα της διαφθορας και του διορισμου καθηγητων ειναι τοση, ωστε αποκλειεται ριζοσπαστες καθηγητες να βρουν θεση στα ελληνικα ΑΕΙ/ΤΕΙ.



    noizreduction
    30.07.2007, 00:03
    Συγχωρεσε με, αλλα δεν καταλαβα εαν συμφωνεις ή διαφωνεις μαζι μου
    StavmanR
    30.07.2007, 03:58
    Πόση περίπου είναι η "πολύ δημοκρατία";. Μακάρι να μπορούσε ο καθένας να εκπροσωπήσει τον εαυτό του μέσα σε αυτό το άθλιο σύστημα, ώστε να μην χρειάζονται κόμματα και παρατάξεις. Από τη στιγμή που υπάρχει έστω και ένα, η άποψή μου είναι να δημιουργηθούν όσο το δυνατόν περισσότερα ώστε να υπάρχει πλουραλισμός απόψεων και συμμετοχή στην εξουσία. Από τότε που θυμάμαι τα πανεπιστήμια μόνο ΔΑΠ και ΠΑΣΠ, άντε και ΚΝΕ ξέρω. Δεν είναι λογικό να έχουν ριζώσει και να απορροφούν όσα το δυνατόν περισσότερα για ίδιον όφελος και όχι για το κοινό καλό; Αφού δεν υπάρχει κανείς να τους ελέγξει, κανείς να τους ταρακουνήσει. Έτσι από την "πολύ δημοκρατία" πάμε στο άλλο άκρο, στην "περιορισμένη δημοκρατία" κατά την οποία κάθε πολίτης μπαίνει σε μία διαδικασία εκβιασμών και πιέσεων, ώστε να υποκύψει στα θελήματα κάποιων.
    Τα πανεπιστήμια έχουν καταντήσει το "αγροτικό" (όρος που χρησιμοποιείται για την πρακτική εξάσκηση στην ιατρική) των υποψήφιων πολιτικών. Εκεί για πρώτη φορά μπλέκονται με οικονομικά και πολιτικά όργανα και μαθαίνουν όλα τα κόλπα στο κουρμπέτι. Θέλετε να δείτε δημοκρατία; Σας παραπέμπω στις φοιτητικές εκλογές. Μπροστά στις κάμερες όλοι είναι "συνάδελφοι". ¨οταν κλείνουν οι πόρτες πέφτουν απίστευτες "διαλλεκτικές" και φιλελευθεριστικές" καρπαζιές. Το θέμα σε μία δημοκρατία είναι να μην υπάρχει ενεξέλεγκτη εξουσία πουθενά. Στην Ελλάδα ο έλεγχος γίνεται από τον ίδιο τον ελεγχόμενο σε πολλές περιπτώσεις(!), ενω΄στην καλύτερη από κάποιον διορισμένο από τον ελεγχόμενο. Έλεος...
    Όσο για το άρθρο 16 και την ίδρυση μή κρατικών πανεπιστημίων, στην ουσία πρόκειται για την εφαρμογή παιδείας πολλών ταχυτήτων, όπως ακριβώς και στην υγεία. Ο έχων τα κατάλληλα εφόδια απολαμβάνει πλήρως όλα τα οφέλη των εμπορευμάτων (από τη στιγμή που μπαίνουν σε τέτοιο πλαίσιο δεν μπορούν παρά να είναι εμπορεύματα). Ο φτωχός, παλεύει μέσα από διαδικασίες ανταγωνισμού και αιώνιων εξετάσεων για μία θεσούλα σε ένα πανεπιστήμιο, του οποίου οι καθηγητές θα τον κόβουν, για να τον αναγκάσουν να γραφτεί στο ιδιωτικό. Κάτι αντίστοιχο συμβαίνει σχετικά συχνά στα δημόσια νοσοκομεία.
    Το θέμα κατά τη γνώμη μου δεν είναι οι νόμοι, αλλά η προσπάθεια φιμώσεως της φοιτητικής φωνής. Και το οξύμωρο βέβαια είναι ότι η προσπάθεια αυτή βρίσκει ανταπόκριση σε ομάδες των ίδιων των φοιτητών. Το φοιτητικό άσυλο υπάρχει ως θεσμός για να εμποδίσει αυτήν ακριβώς τη φίμωση, επειδή όλοι γνωρίζουν τη σημασία της φωνής του έφηβου σε μία κοινωνία.
    Κοινωνία που δεν αφουγκράζεται τη φωνή του νέου είναι καταδικασμένη να σαπίσει.
    noizreduction
    30.07.2007, 04:28
    Με το διαχωρισμο τους σε παραταξεις ομως, οι φοιτητες φροντιζουν απο μονοι τους να καταργουν τη μοναδικη φωνη τους.
    Οταν σε διαδηλωσεις κατεβαινουν 3-4 διαφορετικα μπλοκ, με διαφορετικες απαιτησεις και πλακωνονται μεταξυ τους στα αμφιθεατρα, δεν μπορουμε να μιλαμε για Διακινηση Ιδεων.
    Απο μονο του το φοιτητικο κινημα αποδυναμωνεται και αποδιοργανωνεται. Δεν χρειαζομαστε βοηθεια σε αυτο