Τις τελευταίες μέρες και όπως κάθε χρόνο τέτοιες μέρες, τα τελευταία χρόνια...τέθηκε ενόψει της εθνικής επετείου της 28ης Οκτωβρίου το θέμα ..."της σημαίας". Μπορεί ο μαθητής από την Αλβανία που αριστεύει να κρατά την ελληνική σημαία στην παρέλαση...;
Εθνκιστικές κραυγές ή όχι οι αντιδράσεις ;
Ποιο το νόημα της άρσης της σημαίας στην παρέλαση ; Επιβράβευση για τους καλούς βαθμούς ή κάτι περισσότερο..., κάποιος παραπάνω ιδιαίτερος συμβολισμός;
Κι αν είναι κάτι περισσότερο...ποιοι λόγοι μπορούν να αποκλείσουν ή όχι ένα μαθητή ξένης υπηκοότητας να σηκώσει τη σημαία ;
Και μια τελευταία ερώτηση...:
Πιστεύετε ότι αν το συγκεκριμένο περιστατικό του Τσενάι, δεν αφορούσε σε αλβανικής εθνικότητας άνθρωπο αλλά σε κάποιας άλλης εθνικότητας, π.χ. σε έναν Άγγλο ή σε έναν Γάλλο, θα είχε πάρει αυτές τις προεκτάσεις που παρακολουθούμε σήμερα από την τηλεόραση, το θέμα ή όχι ;
Ποια είναι η γνώμη σας..;
Gate...8a h8ela egw na se rwthsw kati gia auth thn periptwsh ths shmaias!
Yparxei pou8ena kapoia nomikh ru8mish pou na provlepei kati tetoio? exeis upopsh sou?
Pragmatika duskoleuomai na ekferw mia 8esh pou na thn pisteuw kai na thn uposthrizw apoluta!
Den mporw na pw pws me prosvalei h eikona enos 3enou na shkwnei thn ellhnikh shmaia efoson thn timaei kai thn seuetai!...apo thn allh isws mou pei kapoios pws den 3ereis tis pro8eseis tou!...ti na pw.... den 3erw? protimw na akousw tis dikes sas apopseis..!
Προσωπικά με με ενοχλεί καθόλου αν σηκώνει την Ελληνική σημαία κάποιος που δεν είναι Έλληνας. Αρκεί βεβαίως να το νιώθει και να το θέλει. Η Ελληνική σημαία ειδικά αυτές τις μέρες αποτελεί σύμβολο αγώνα, ελευθερίας και επομένως σύμβολο παιδείας - με την αρχαιοελληνική έννοια.
Ένας μαθητής ξένος ο οποίος αριστεύει σίγουρα έχει κάνει μεγάλο αγώνα -λόγω των αντικειμενικών δυσκολιών της γλώσσας. Και σίγουρα αγαπάει την Ελλάδα.
Εάν λοιπόν αγαπάει την Ελλάδα και νιώθει τιμή που θα σηκώσει το σύμβολο της ελευθερίας δεν καταλαβαίνω γιατί να μην την σηκώσει.
Άλλωστε το να είσαι "Έλληνας" δεν είναι φυλετικό προνόμιο. Έχω δεί "Έλληνες" να είναι πολύ λιγότερο Έλληνες από κάποιους ξένους.
Δεν πιστεύω λοιπόν στην έννοια της φυλής (γενετικά) αλλά πιστεύω στην έννοια της ελληνικής παιδείας.
Όσο για τις απόψεις ότι δεν πρέπει να σηκώσει τη σημαία για φυλετικούς λόγους πιστεύω ότι είναι καθαρά εθνικιστικές.
Νεκταρία, θα ήθελα να ακούσω και τη δική σου άποψη.
[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από:: Astron στις 27-10-2003 14:20 ]
Καταδικάζω τη φυλετική συμπεριφορά των κατοίκων της Ν. Μηχανιώνας. Θα μπορούσα να σεβαστώ τις όποιες εθνικιστικές τους ευαισθησίες, εάν ήταν όντως εθνικιστικές, οπότε θα αποτελούσαν εύλογη αντίδραση οφειλόμενη σε κάποια ιδεολογία, παρωχημένη ιδεολογία μεν, αλλά εν πάση περιπτώσει ιδεολογία.
Ο λόγος όμως που αντέδρασαν μ’ αυτό τον τρόπο, είναι προφανής. Κάποιος Αλβανός, δηλαδή κατά τη γνώμη τους παρακατιανός, ξεπέρασε σε πνευματική αξία τα παιδιά τους.
Εάν όντως είχε θιγεί το εθνικό τους φρόνημα, θα έπρεπε να είχαν αντιδράσει έτσι και σε πολλές άλλες περιπτώσεις, όπως π.χ. όταν η Ελληνοποιημένη Αλβανίδα Μιρέλα Μανιάνι ζητωκραύγαζε μετά την κατάκτηση του χρυσού μεταλλίου, ενδεδυμένη την Ελληνική σημαία. Κι όχι μόνο περιφερόταν στο στάδιο κυματίζοντας την Ελληνική σημαία, αλλά και ανέβηκε στο βάθρο υπό τους ήχους του εθνικού μας ύμνου. Γιατί λοιπόν δεν αντέδρασαν και τότε; Για να μην πω ότι αντίθετα θα αισθάνθηκαν και εθνικά υπερήφανοι, που η Ελλάδα κατέκτησε ένα ακόμη τρόπαιο, έστω κι από Αλβανικά χέρια.
Πολύ συζητήθηκε επίσης λόγω του κ. Τσενάι μια φράση του Ισοκράτη, ότι δηλαδή Έλληνας τυγχάνει όποιος έχει Ελληνική παιδεία. Εδώ θα ήθελα να συμπληρώσω κάτι. Κατά την ταπεινή μου γνώμη, Έλληνας λογίζεται όχι απλά αυτός που έχει Ελληνική παιδεία, αλλά και που μέσα του βαθιά αισθάνεται Έλληνας. Κι αυτό δεν ισχύει στην περίπτωση του κ. Τσενάι, διότι ερωτηθείς δήλωσε ότι αισθάνεται Αλβανός κι αν είχε δυνατότητα επιλογής, θα προτιμούσε να είναι σημαιοφόρος με Αλβανική σημαία.
Άρα λοιπόν μπαίνει κι άλλο ένα θέμα, αυτό της διακριτικής ελευθερίας και της ευαισθησίας με την οποία θα πρέπει να αγγίζονται από το κράτος και την κοινωνία τέτοια ζητήματα.
Αυτό που κάνουμε εμείς οι Έλληνες είναι να βγάζουμε προς τα έξω με το χειρότερο τρόπο τις κόντρες και τις διαφωνίες μας και να αμαυρώνουμε τον πολιτισμό μας, περνώντας το μήνυμα ότι όλοι είμαστε ρατσιστές. Σας διαβεβαιώνω, ότι αν αυτό συνέβαινε στη Γαλλία, δεν θα υπήρχε περίπτωση ούτε ένας Γάλλος να δεχτεί να παρελάσει σε εθνική επέτειο μετανάστης. Πολύ περισσότερο σαν σημαιοφόρος. Όχι μόνο δεν θα το δεχόταν, ούτε καν θα μπορούσε να διανοηθεί κάτι τέτοιο. Κανείς όμως δεν αποκαλεί τους Γάλλους ρατσιστές. Αντίθετα εμείς, επειδή υπήρξε μια υπερβολική αντίδραση σε ένα χωριό και από κάποια επώνυμα χείλη, φροντίσαμε να διατυμπανίσουμε σε όλη την υφήλιο, ότι ο ρατσισμός στην Ελλάδα βρίσκεται σε έξαρση. Δεν υπάρχει μεγαλύτερη χαζομάρα απ’ αυτό. Τελικά ίσως ισχύει αυτό που έχει πει στο παρελθόν ο κ. Ζουράρης, προσπαθώντας να δικαιολογήσει παρόμοιες ακρότητες. Ότι δηλαδή εμείς οι Έλληνες, επειδή έχουμε μια ιστορία που χάνεται στα βάθη των αιώνων, έχουμε και την πολυτέλεια να αντιμετωπίζουμε με ελαφρότητα και κυνικότητα ευαίσθητα εσωτερικά ζητήματα, που άλλοι λαοί από φόβο και μόνο θα απόφευγαν καν να αγγίξουν.
Εν πάση περιπτώσει, εγώ προσωπικά δεν θα είχα πρόβλημα αν ο κ. Τσενάι, ή οποιοσδήποτε άλλος Αλβανός μαθητής, θα ήταν σημαιοφόρος ή όχι. Νομίζω όμως, ότι από τι στιγμή που ο συγκεκριμένος δηλώνει υπερήφανος ως Αλβανός και όχι ως Έλληνας, για να μην πυροδοτούνται παρόμοιες αντιδράσεις στο μέλλον, θα ήταν ορθότερο ο πρώτος μαθητής να φέρει μια σημαία με το έμβλημα του σχολείου του κι όχι την Ελληνική. Άλλωστε από το σχολείο βραβεύεται κι εκείνο εκπροσωπεί. Η εθνική επέτειος κι η Ελληνική σημαία είναι κάτι διαφορετικό κι ανήκει σ’ εκείνους που αισθάνονται Έλληνες, υπερήφανοι για τους αγώνες και την ιστορία που συνδέονται μ’ αυτό το σύμβολο.
Η προσωπική μου άποψη είναι ότι κακώς έχει συνδεθεί ο σημαιοφόρος με τον πρώτο μαθητή. Δεν θα ήθελα να κρατάει την δική μου σημαία αλλοδαπός, όπως και δεν θα ήθελα να κρατώ τη σημαία άλλη χώρας αν ήμουν εκεί μετανάστης. Τη σημαία την φέρεις με εθνική υπερηφάνεια και τιμή, αυτός είναι ο σκοπός της. Από την άλλη, σε καμία περίπτωση δεν θα ήθελα να αδικηθεί ένας μαθητής που πρώτευσε επειδή σηκώνει τη βαριά αμαρτία να είναι αλλοδαπός. Η σημαία πρέπει να φέρεται από κάποιον που θα νοιώθει συγκίνηση που την φέρει, και ο πρώτος μαθητής θα έπρεπε να βραβεύεται διαφορετικά. Είτε είναι Έλληνας είτε όχι. Για εμένα είναι ούτως ή άλλως απαράδεκτο να μετατρέπεται η σημαία σε έπαθλο και να χάνει το νόημα που έπρεπε να έχει η υπερηφάνεια του σημαιοφόρου. Πλέον είναι υπερήφανος που κρατάει το λάβαρο του καλύτερου μαθητή, και όχι το σύμβολο των ιδανικών που θεωρεί (?) ιερά. Δεν με νοιάζει αν είναι αλλοδαπός ή όχι. Με νοιάζει όμως να ξέρει και να θεωρεί όντως ιερό αυτό που συμβολίζει αυτό που κρατάει. Όσο για τις εθνικιστικές κραυγές και για εκείνους που τις εξαπολύουν με την υπερηφάνεια του πληγωμένου πατριώτη δεν νομίζω ότι μπορεί κανείς να σχολιάσει κάτι από τη στενομυαλιά τους... για να μη με κατηγορήσουν κάποιοι ότι ακούγομαι αντιφατική, διευκρινίζω... θεωρώ ότι τους ενοχλεί ο Αλβανός μαθητής για τους λάθος λόγους. Δεν θα τους ενοχλούσε αν ο αριστούχος ήταν Έλληνας υπήκοος που όμως έκαιγε ελληνικές σημαίες στο Πολυτεχνείο...
dEUS
28.10.2003, 04:04
Protimw na ti sikwsei o sigkekrimenos alvanos para kanenas omogeneis amerikanos pou mou to pezei patriwtis k kserei mono to kalimera k exei tin ellada grameni!pistevw pws opios niwthei ellinas k exei elliniki pedia pistevw pws mporei na krataei tin elliniki simaia.alla to proclima pio einai?to provlima tous einai epidi tha kratisei ti simea?diladi an parelasi de mas pirazei,giati kai tin perasmeni fora ton valane parastati,mas pirazei pou tha sikwsei ti simea!Toso poli pisw einai merikoi anthropoi!to pezei i kathe kira katina patriwtisa kai fonazei...aaa o alvanos tha sikwsei ti simea mou,giati emeis eimaste ellines kai eimaste oi kaliteroi,ti douleia exei aftos o alvanos?ti kai an kserei 10 fores kaliteri istoria apo emas?kai den einai enas aplws ksenos,einai alvanos vre pedi mou!na itan kanenas gallos tha eixe mia kapoia koultoura!Oloi koitame ti kanei i patrida mas gia mas kai oxi ti kanoume emeis gia ti patrida mas!Sikwnontas tin simaia timame kai tin patrida?prepei na meletas kai na matheneis tous agones tis patridas sou kai mono tote krinontas tha mporeis na niwtheis perifanos,giati mono tote gnorizeis!den eisai perifanos gia ti patrida sou epeidi kapoioi sou mathane na eisai!O alvanos tima ti simea h' h simea ton alvano?O alvanos tima ti simea kai exei kathe dikewma na to kanei efoson to niwthei!
Νίκο ρώτησες νομικά τι ισχύει σχετικά με το θέμα αυτό.
Σε γενικές γραμμές ισχύουν τα εξής:
Γενικά, διακρίσεις στη μεταχείριση των αλλοδαπών, στη χώρα μας, καταρχήν επιτρέπονται. Στις διατάξεις του Συντάγματος για τα κοινωνικά και ατομικά δικαιώματα, αναφέρεται ξεκάθαρα: "οι Έλληνες είναι ίσοι ενώπιον του νόμου..." "Οι Έλληνες και οι Ελληνίδες έχουν ίσα δικαιώματα και υποχρεώσεις..." Εννοώντας ασφαλώς ως έλληνες, όσους έχουν την ελληνική ιθαγένεια, είτε την απέκτησαν με τη γέννηση είτε με την μεταγενέστερη πολιτογράφησή τους). Φορείς του δικαιώματος αυτού της ισότητας όμως δεν αναφέρονται οι αλλοδαποί. Γι' αυτούς δηλαδή ισχύει ότι καταρχήν επιτρέπονται οι διακρίσεις (τούτο όμως όχι ανεξέλεγκτα. Παρακάτω θα αναφέρω λεπτομέρειες).
Έτσι θα δούμε ότι, με σχετικές ρυθμίσεις:
1. Σύμφωνα με συνταγματική διάταξη, Πρόεδρος της Δημοκρατίας μπορεί να εκλεγεί μόνο όποιος, μεταξύ άλλων προϋποθέσεων, είναι έλληνας πολίτης, πριν από 5 τουλάχιστον έτη (δηλαδή πρέπει να έχει ελληνική ιθαγένεια που έστε να την απέκτησε πριν 5 χρόνια από την ημέρα της εκλογής του, με πολιτογράφηση). Παράλληλα όμως θα πρέπει πέραν από αυτό να έχει και ελληνική καταγωγή, από πατέρα ή από μητέρα (αν επομένως κανείς από τους δύο γονείς του δεν είναι έλληνες, ακόμα κι αν αποκτήσει ο ίδιος την ελληνική ιθαγένεια με πολιτογράφηση δεν του επιτρέπεται από το Σύνταγμα να εκλεγεί ως Πρόεδρος της Δημοκρατίας).
2. Για να εκλεγεί επίσης βουλευτής κάποιος, σύμφωνα πάλι με συνταγματική διάταξη, απαιτείται, μεταξύ άλλων, να είναι Έλληνας πολίτης.
3. Αλλά και γενικότερα, στις δημόσιες λειτουργίες (δηλαδή σε λειτουργίες που αφορούν σε συμμετοχή στην άσκηση της δημόσιας εξουσίας), το σύνταγμα σε μια γενική ρύθμισή του, επιτρέπει την είσοδο μόνο σε Έλληνες πολίτες, με εξαιρέσεις που επιτρέπει να εισάγονται μόνο με ειδικούς νόμους. Σύμφωνα έτσι με τη διάταξη αυτή, γίνεται δεκτό ότι ναι μεν δεν απαγορεύεται η είσοδος σε αλλοδαπούς σε κάθε θέση δημοσίου υπαλλήλου, αλλά μόνο σε όσες θέσεις σχετίζονται με την άσκηση δημόσιας εξουσίας, όπως οι θέσεις του Προέδρου της Δημοκρατίας, του Βουλευτή, του μέλους της Κυβέρνησης, του δικαστικού λειτουργού αλλά και των αρχόντων της τοπικής αυτοδιοίκησης α' ή β' βαθμού (κοινοτάρχες, δημάρχους, νομάρχες, περιφερειάρχες...). Θεωρείται όμως ότι απαγορεύεται στους αλλοδαπούς και κατάληψη θέσης στο διπλωματικό σώμα, στις ένοπλες δυνάμεις, στα σώματα ασφαλείας και γενικότερα σε κάθε θέση που σχετίζεται με αποστολές του κράτους ή γενικότερα, όπως είπαμε, με άσκηση δημόσιας εξουσίας...Όπως καταλαβαίνει κανείς, για ευνόητους λόγους...
4. Επίσης, πέραν από το ότι δεν έχει το δικαίωμα του εκλέγεσθαι, όπως είδαμε, δεν έχει ασφαλώς ούτο το δικαίωμα του εκλέγειν
[Πρέπει να σημειώσουμε πάντως ότι για τους υπηκόους κρατών μελών της Ε.Ε. ισχύουν άλλες ρυθμίσεις, ασφαλώς περισσότερο ευνοϊκές, π.χ. αναφέρω ενδεικτικά μόνο ότι σύμφωνα με τη Συνθήκη της Ε.Ε. οι πολίτες κρατών μελών της Κοινότητας μπορούν να εκλέγονται στις δημοτικές και κοινοτικές εκλογές στην Ελλάδα]
Βέβαια οι διακρίσεις αυτές σε βάρος των αλλοδαπών, έχουν και τη θετική τους πλευρά γι' αυτούς, καθώς μπορεί μεν κάποιος αλλοδαπός να μην μπορεί να γίνει Πρόεδρος της Δημοκρατίας π.χ., αν δεν έχει την ελληνική ιθαγένεια, τουλαχιστον όμως δε βαρύνεται με φορολογικές υποχρέωσεις αλλά ούτε και με στρατιωτικές, υποχρεώσεις που βαρύνουν μόνον του Έλληνες πολίτες, σύμφωνα πάντοτε με το Σύνταγμα. Έχει το δικαίωμα επίσης να εκδώσει μια εφημερίδα ή οποιοδήποτε άλλο έντυπο ή να λειτουργήσει έναν τηλεοπτικό σταθμό.
Αλλά και όσες διακρίσεις θεσπίζονται βάσει ειδικών διατάξεων, όπως το επιτρέπει, όπως είδαμε το Σύνταγμα, υπόκειται σε ορισμένους περιορισμούς, και πάλι συνταγματικής προέλευσης όπως π.χ. το να μη θίγουν την αξιοπρέπεια του ανθρώπου ή επίσης όσον αφορά στο θέμα της εργασίας, εκεί θα ισχύσει όχι η μη απαγόρευση των διακρίσεων σε βάρος των αλλοδαπών, σύμφωνα με τον γενικό κανόνα, αλλά ειδικότερες συνταγματικές διατάξεις που επιβάλλουν ίση αμοιβή για ίσης αξίας εργασία.
Ειδικά ως προς το θέμα της έγερσης της σημαίας τώρα στις μαθητικές παρελάσεις:
Το ζήτημα ως προς τους αλλοδαπούς ρυθμίστηκε μόλις το 2001, με την Υ.Α.(Υπουργική Απόφαση) Γ1/219/13-3-2001, επί υπουργίας Πέτρου Ευθυμίου, σύμφωνα με την οποία: «στη διαδικασία επιλογής σημαιοφόρων, παραστατών και υπευθύνων για την κατάθεση στεφάνου μπορούν να συμμετέχουν και αλλοδαποί μαθητές, οι οποίοι φοιτούν τουλάχιστον δύο (2) χρόνια σε ελληνικά σχολεία».Έως τότε ίσχυαν οι διατάξεις του π.δ.201/98, στις οποίες αναφέρεται ότι σημαιοφόροι μπορεί να είναι μαθητές που έχουν συγκεντρώσει τη μεγαλύτερη βαθμολογία, Έλληνες υπήκοοι ή έστω ξένης υπηκοότητας μαθητές, που όμως έχουν ελληνική καταγωγή και εφόσον επίσης το επιθυμούν οι γονείς αυτών των τελευταίων να κρατήσουν τη σημαία τα παιδιά τους.
Ως προς την ουσία του θέματος πάντως, έχω τη γνώμη ότι πάντα σε κάθε κοινωνία και εποχή, οι άνθρωποι με στενό ορίζοντα σκέψης νιώθουν πως απειλούνται από τους ξένους. Έτυχε, τις μέρες αυτές να παρακολουθήσω μια σχετική με το θέμα της «σημαίας» συζήτηση σε ένα μικρό κανάλι, γνωστό για τις ακροδεξιές του απόψεις. Ο δημοσιογράφος έπαιρνε συνέντευξη από έναν κύριο, ο οποίος τελικά δεν έμαθα τι ιδιότητα είχε, γιατί παρακολούθησα ένα μέρος μόνο της συζήτησης, στο οποίο δεν αναφέρθηκε ποιος ήταν. Η βασική του θέση ως προς το θέμα ήταν ότι οι αλλοδαποί δε θα πρέπει να κρατούν και να εγείρουν την ελληνική σημαία. Αυτό δε το θεμελίωνε σε σειρά επιχειρημάτων που ως κεντρικό άξονα είχαν τη σημασία του συμβόλου της ελληνικής σημαίας. Οφείλω να ομολογήσω ότι είχε πράγματι άριστες ιστορικές γνώσεις και πολύ ελκυστικό και προσεγμένο και ιστορικά τεκμηριωμένο λόγο. Ανέφερε για την ένδοξη καταγωγή των σύγχρονων ελλήνων, τους διανοητές της αρχαιότητας που είχαν ήδη από εκείνα τα χρόνια συλλάβει και είχαν αναπτύξει με πληρότητα έννοιες και ιδέες, που απασχόλησαν, στο σύγχρονο κόσμο, διάφορα φιλοσοφικά και κοινωνικοπολιτικά ρεύματα και είχαν υποδείξει κατευθύνσεις κοινωνικής πορείας αξιοζήλευτες από το σύγχρονο κόσμο. Μίλησε για τον Επίκουρο και το πώς διαμόρφωσε την μαρξιστική θεωρία και την ανέπτυξε στο έπακρο πολύ πριν από τον Μαρξ και πολλά πολλά ακόμα χρήσιμα από την αρχαιότητα και τα νεότερα χρόνια, τους ένδοξους αγώνες και τις κατακτήσεις. Μετά από αυτόν τον ύμνο – δικαιολογημένο έχω τη γνώμη – για την αξία του ελληνικού πολιτισμού, έφτασε και στο θέμα των αλλοδαπών. Με μια ακραία κτητική νοοτροπία, κατέληγε λοιπόν στο συμπέρασμα ότι όλον αυτόν τον πλούτο που το γένος μας διαθέτει, όλη αυτήν την πολιτισμική κληρονομιά θα πρέπει να τη διαφυλάξουμε και ένας από τους τρόπους, με τον οποίο θα τη διαφυλάξουμε είναι να μην επιτρέψουμε σε έναν αλλοδαπό να σηκώσει το σύμβολο του έθνους μας, την ελληνική σημαία.
Τέτοιες νοοτροπίες και απόψεις τις θεωρώ καταστροφικές. Ξεκινούν από τη γνωστή μικροαστική νοοτροπία που χαρακτηρίζει πολλούς έλληνες, τη νοοτροπία του «εγώ»: Ό,τι έχω είναι δικό μου και θα μείνει σε εμένα. Εγώ υπερέχω, εγώ προχωρώ μόνος, αυτόνομος, χωρίς να παρακολουθώ την πορεία των πραγμάτων γύρω μου, αλλά περιχαρακωμένος στο στενό μου ορίζοντα και παλεύοντας με σκιές και φαντάσματα. Αντί να πούμε στον αλβανό ή στον ινδό ή στον Χ που θέλει να σηκώσει τη σημαία: «αφού το θες , αφού το επιθυμείς, κάνε το. Γίνε μέτοχος του πολιτισμού και της ιστορίας μας. Ενώσου με εμάς, να διευρύνουμε το πνεύμα που οι πρόγονοί μας μας παρέδωσαν», του λέμε: «Μην το πειράζεις αυτό το σύμβολο, γιατί είναι δικό μας. Δε μας ενδιαφέρει που εσύ μαθαίνεις τα ελληνικά γράμματα και μάλιστα άριστα, δε μας ενδιαφέρει που ζεις στον δικό μας πολιτισμό τη ζωή σου, που φτιάχνεις φίλους από τους ομοεθνείς μας. Αφού δεν είσαι έλληνας, δεν έχεις δικαίωμα να σηκώσεις σημαία, όσο κι αν το θες. Άσε δε που μας βάζεις και σε υποψίες ότι εσύ για να το θες αυτό, κάποιον κακό σκοπό έχεις, όπως το να μας το παίξεις φίλος, να μάθεις τα κρατικά μας μυστικά και ύστερα με την πρώτη ευκαιρία, στον πρώτο πόλεμο ή στην πρώτη διπλωματική διένεξη, να στραφείς εναντίον μας, υπερασπίζοντας ξένα συφμέροντα…».
Λέω και κάτι άλλο: είμαι βέβαιη πως αυτός ο κύριος που μίλησε στο κανάλι που ανέφερα, όπως και όλοι οι ομοϊδεάτες αυτού, διαθέτοντας αυτή τη θέρμη – και δικαίως – για τον ελληνικό πολιτισμό και το ελληνικό έθνος, αν βρισκόταν σε μια ξένη χώρα, π.χ. στην Αλβανία, ο ίδιος δε θα ήθελε να σηκώσει τη σημαία, πολλώ δε μάλλον, αν η σημαία αυτή ανήκε σε χώρα που για διάφορους λόγους βρισκόταν σε δυσμένεια με την πατρίδα του. Θα το θεωρούσε προδοσία για τη χώρα του.
Εδώ έχουμε έναν αλλοδαπό, ο οποίος το επιζητεί να κρατήσει τη σημαία. Θέλει να συμμετέχει ενεργά σε μια παρέλαση μνήμης μιας ένδοξης ιστορικής περιόδου της Ελλάδας. Γιατί αυτό να θεωρείται σκανδαλώδες και προκλητικό και να δημιουργεί αυτό το τεράστιο θέμα. Επειδή είναι αλβανός ή ό,τι άλλο;
Ασφαλώς και την καταγωγή του ο αλβανός δε θα την αποκηρύξει ποτέ, αυτό όμως δε σημαίνει ότι δεν μπορεί να δημιουργήσει έναν δεσμό με τη χώρα που τον φιλοξενεί και τον «παιδεύει». Ας ρωτήσουμε τους έλληνες της Αμερικής. Θα μας πουν ότι έχουν δύο πατρίδες. Είναι έλληνες αλλά και την Αμερική τη νιώθουν πατρίδα τους και μάλιστα δε χάνουν ευκαιρία συχνά να υπερασπίζονται τα συμφέροντά της, ανεξάρτητα από τις διαφορετικές απόψεις της χώρας καταγωγής τους, της πρώτης πατρίδας τους, της Ελλάδας..
Είναι πολύ λογικό να συμβαίνει. Γιατί θα πρέπει πάντοτε να καλλιεργούμε ένα τόσο ξενοφοβικό κλίμα, την εποχή που ο κόσμος πορεύεται προς μια όσο το δυνατό δημιουργικότερη ενοποίηση ; Υπάρχει μια τάση στους έλληνες και κυρίως όσους δεν έχουν γεύση από εξωτερικό, να περιορίζονται ασφυκτικά στο μικρόκοσμό τους. Νομίζουν πως το κέντρο του κόσμου είναι η Ελλάδα. Η Ελλάδα δεν είναι παρά ένας ελάχιστος κρίκος, που έχει ανάγκη διεύρυνσης για να σταθεροποιηθεί σε μια πορεία ανάπτυξης. Κι εμείς αντί να επιδιώκουμε την επικοινωνία με τα άλλα έθνη και τις χώρες και την διεύρυνση και εξάπλωση του πολιτισμού μας, επιλέγουμε την εσωστρέφεια και κλεινόμαστε εγωιστικά στον εαυτό μας, κοιτώντας καχύποπτα ό,τι αλλοδαπό κινείται γύρω μας.
Όσο δε για την άποψη - που υποστηρίζει μεν επίσης τη δυνατότητα έγερσης της σημαίας από τον αλλοδαπό - ότι σημαιοφόρος γίνεται όποιος έχει την υψηλότερη βαθμολογία και τούτο προς επιβράβευση αυτού, οπότε δεν πρέπει να τίθεται θέμα εθνικότητας ή ό,τι άλλο, θεωρώ ότι μια τέτοια θέση είναι επιφανειακή. Η σημασία της σημαίας, ως εθνικού συμβόλου, δεν μπορεί να αναιρείται επειδή, στο πλαίσιο της σχολικής εκπαίδευσης, αποτίθεται στα χέρια του μαθητή με την υψηλότερη βαθμολογία. Οπότε και σε οποιοδήποτε θέμα ανακύπτει σε σχέση με αυτήν δε θα πρέπει να αγνοείται η σημασία της αυτή, ως προς την αξιολόγησή του.
"Η ζωή χωρίς μουσική θα ήταν ένα σφάλμα..." Νίτσε
[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από:: gate στις 29-10-2003 13:31 ]
[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από:: gate στις 29-10-2003 13:41 ]
Gate 8a sumfwnhsw apoluta me tis apopseis sou...oso gia to nomiko kommati ths olhs upo8eshs fainetai pws, estw kai prosfata, exei provleu8ei kai diatupw8ei me tropo pou na mhn afhnei erwthmatika kai amfivolies gia to an kapoios allodapos ma8hths dunatai na parelasei kratwntas thn ellhnikh shmaia!
Apla fainetai pws mesa sthn usteria pou mas diakatexei orismenes fores kai mh exwntas me kati allo na asxoloh8oun polloi (kuriws an8rwpoi twn MME) to vrhkan san ena kalo 8ema pros katanalwsh kai to parousiasane san noumero 1 e8niko 8ema!! Se diaforetikh periptwsh pisteuw pws oi tonoi 8a htan pio xamhloi...opws outws h allws 8a eprepe na einai..!!! Gia allh mia fora kataferame na apodei3oume pws den exoume epipedo me ton tropo pou to olo 8ema parousiasthke!
Κατα την γνώμη μου θα έπρεπε να δίνουν στους καλύτερους μαθητές υποτροφίες, και να αφήσουν τις μαμακίες με τις σημαίες και τα κοντάρια.
Ο κάθε γονιός που στέλνει το παιδί του να σπουδάσει, του δίνει χρήματα και βοήθειες.
Δέν του λεει ..."πάρε την σημαία και καλή τύχη..." Ετσι πρέπει να κανει και το κράτος.
Γιά ρώτα το παιδάκι το Αλβανό...(που είναι ΤΙΜΗ του που παίρνει τη βασική εκπαίδευση της γλώσσας,της κουλτούρας και της ιστορίας μας) Τί θα προτιμούσε?
Κρίμα που κάθε χρόνο μας δίνουν να ασχολούμαστε με τα ίδια πράγματα.Λές και τρώμε κουτόχορτο ενα πραγμα...
Αυτο που θα γραψω μπορεί να έρθει σε σύγκρουση με τα υπόλοιπα που γράφτηκαν αλλά θα το πω...
Πρέπει να ξεπεραστούν όλα αυτά τα εθνικιστικά. Είμαστε στον αιώνα της Παγκοσμιοποιήσης. Προσωπικά οι σημαίες και οι πατρίδες δεν σημαίνουν τίποτα σε μένα. Θα μπορούσαμε να δούμε τη σημαία σαν είδος επιβράβευσης αλλά συμφωνώ ότι οι υποτροφίες είναι χρησιμότερες
με βλακειες ασχολουμαστε.πρεπει να καταργηθουν οι παρελασεις ουτως η αλλως
Quote:
|
Το μέλος Floyd στις 06-11-2005 στις 18:49 έγραψε:
Αυτο που θα γραψω μπορεί να έρθει σε σύγκρουση με τα υπόλοιπα που γράφτηκαν αλλά θα το πω...
Πρέπει να ξεπεραστούν όλα αυτά τα εθνικιστικά. Είμαστε στον αιώνα της Παγκοσμιοποιήσης. Προσωπικά οι σημαίες και οι πατρίδες δεν σημαίνουν τίποτα σε μένα. Θα μπορούσαμε να δούμε τη σημαία σαν είδος επιβράβευσης αλλά συμφωνώ ότι οι υποτροφίες είναι χρησιμότερες
|
|
Quote:
|
Το μέλος ZOI στις 06-11-2005 στις 18:58 έγραψε:
με βλακειες ασχολουμαστε.πρεπει να καταργηθουν οι παρελασεις ουτως η αλλως
|
|
Ρε παιδιά.... (Floyd,ZOI)
Θεωρώ σεβαστή την άποψη σας όμως δεν παύει να με στεναχωρεί...
Για το θέμα της σημαίας συμφωνώ σε όσα αναφέρθη απόGate ,Astron,yannisyannis και μόνο θα συμπληρώσω κάποια πράγματα που νομίζω πρέπει να λεχθούν με απλό τρόπο.Για τον Floyd λοιπόν τη ΖΟΙ και όποιον άλλον υποστηρίζει ανάλογεςαπόψεις στο θέμα πατρίδα δεν θα βγάλω κανέναν ...βούρδουλα αλλά θα πω με όσο μπορώ απλά λόγια μόνο τα παρακάτω:
To να αγαπάς την πατρίδα σου ,να δίνεις ακόμα και τη ζωή σου όταν αυτή απειλείται και να τιμάς τον παππού η τον προπάππου σου που σίγουρα θυσιάστηκε( ή γύρισε πίσω στη γιαγιά σου με κρυοπαγήματα) για αυτήν δεν είναιΟΥΤΕεθνικισμός ΟΥΤΕ βλακεία.
2.Προσωπικά σέβομαι και στηρίζω την έννοια της "πατρίδας" και στο μυαλό μουείναι ήρωας όποιος αγωνίζεται για αυτήν έιτε Ελληνας είτε Ιρακινός είτε Σέρβος είτε ..Λατινοαμερικάνος είιτε όποιος άλλος !Φυσικά να πω εδώ ότι δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι ιστορικά οι Ελληνες είναι αυτοί που θυμίζουν τι σημαίνει "Πατρίδα "από την Κλασσική εποχή , σε όλον τον πλανήτη.(παραπέμπω εδώ στο πρώτο μήνυμα του Jorge για την 28η Οκτ.1940)
3.Εδώ να πω για όσους μπορεί να με ρωτήσουν (και οι Αμερικανοί δεν πολεμάνε για την πατρίδα τους??) ότι ΣΧΕΤΙΖΩ την έννοια της πατρίδας, με μια μάχη ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΟ ΔΙΚΑΙΟ ΚΑΙ ΤΟ ΑΔΙΚΟ ,που για μένα ..έχει και πρέπει να έχει χαρακτήρα ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΗΣ εδαφικής ,πολιτιστικής ,γλωσσικής ,ιστορικής ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑΣ....
4.Αυτοί που εδώ και δύο δεκαετίες τουλάχιστον προσπαθούν να μας πείσουν ότι η έννοια της πατρίδας είναι ένα ανόητο και ξεπερασμένο πράγμα που καθυστερεί την "πρόοδο"(ποια πρόοδο άραγε???)είναι οι ίδιοι που θέλουν να μας βάλουν να μας βάλουν να γράφουμε με Γρικλις που δεν θέλουν να μαθαίνουμε ιστορία,που θα κάνουν τα πάντα ακόμα για να μην μάθουμε τους χορούς και την παραδοσιακή μας μουσική.Θέλουν δηλαδή ..όχι μόνο στην Ελλάδα (ή οποία όπως πολύ σωστά είπε η gate είναι μια κουκίδα πάνω στο χάρτη) αλλά ανα την υφήλιο να ισοπεδώσουν τα πάντακαι κυρίως ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΑ.Δεν είναι επιθυμητό να υπάρχει πνευματική ούτε καν συναισθηματική εξέλιξη στον άνθρωπο ,χρειάζονται ΕΡΜΑΙΑ βυθισμένα σε μια ΣΥΓΧΥΣΗ εννοιών και αξιών. Οι πράξεις μας να καθορίζονται μόνο από
αυτό που λέμε "φθηνές" ανάγκες.(θα τις καλύπτουν φυσικά με ακριβά προιόντα)
5.Φυσικά η Ελλάδα δεν μπορεί να μείνει απομονωμένη(απο αυτό το διεθνές ΣΑΘΡΟ περιβάλλον ) όμως ευτυχώς υπάρχει(?) και ατομικά και συλλογικά η ευχέρεια
ΝΑ ΕΠΙΛΕΓΟΥΜΕ με ποιους θέλουμε να ανταλλάσουμε και τι.
6.Ξέρω ότι η αντίδραση κάποιων θα είναι να με κατηγορήσουν
για εμμονές ακόμα και ΣΥΝΟΜΩΣΙΟΛΟΓΙΑ (ωραία καραμέλα έτσι?)όμως αισθανόμουν υποχρέωση μου να γράψω τα παραπάνω ,
Γνωρίζω επίσης πως αυτά που έγραψα είναι γνωστά σε πάρα πολλούς και με αυτήν την έννοια ελπίζω να μην κούρασα την παρέα του ΜΗ
Σε πολιτεία βρέθηκα που 'ψαχνα για καιρό
Στου ονείρου μου τον χάρτη τον κρυμμένο
Πάω να την ψηλαφίσω, τρέχω να τη χαρώ
κι αυτή με προσπερνάει, με βλέμμα ξένο
[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : jorge στις 07-11-2005 09:53 ]
Προσωπικά πιστεύω ότι το συγκεκριμένο θέμα (δηλαδή ποιός θα κρατήσει τη σημαία) δεν έχει μεγάλο ενδιαφέρον, δεδομένου ότι πλέον τό όλα σκηνικό της παρέλασης έχει χάσει τη σημειολογία που κάποτε είχε. Πραγματικά πιστεύω ότι οι παρελάσεις δεν χρειάζονται πια...ειδικά όταν το εθνικό μας φρόνημα αναπτερώνεται τόσο άπλα με μια eurovision ή με ένα κύπελο στο ποδόσφαιρο (και ναι το λέω ειρωνικά!)! Φυσικά και θα πρέπει να είμαστε περίφανοι που είμαστε Έλληνες. Φυσικά θα πρέπει να διαφυλλάξουμε την κουλτούρα μας και τα πιστευω μας. Όμως υπάρχουν και πολλά πράγματα (κατ'εξοχήν ελληνικά) που θα πρέπει να πετάξουμε. Πχ αυτό περί άρνησης της παγκοσμιοποίησης, αυτό ότι οι Έλληνες είναι ανώτερη φυλή από άλλους...Περι ποιάς ανωτερότητας μιλάμε άραγε; Επειδή οι αρχαίοι πρόγονοι μας είχαν ένα σπουδαίο πολιτισμό και υπήρξαν φωτεινό παράδειγμα για πολλούς λαούς, αυτό τι μας κάνει άλλο εκτός από τυχερούς που έχουμε μια τέτοια κληρονομία. Έιναι λοιπόν καιρός να αποκολληθούμε από την άιγλη του παρελθόντος και να προσπαθήσουμε, με αυτή εφόδιο, να πετύχουμε κάτι καινούριο και εξίσου σημαντικό. Αλλά είναι η νοοτροπία του "ξέρεις ποιός είμαι εγώ;" που τόσο συχνά επιστρατεύεται από διάσημους και λιγότερο διάσημους, μεταλλαγμένη σε "ξέρεις ποιούς είχα εγώ προγόνους;...τον Σωκράτη, τον Αριστοτέλη, τον Μ. Αλέξανδρο!"...σιγά ρε φίλε, σιγά τα ωά! Τι να το κάνω αν τώρα τρώς το σουβλάκι, πίνεις φραπέ και νιώθεις εθνικά υπερήφανος επειδή μια μπάλα μπήκε σε κάτι δίχτυα (και από τότε δεν ξαναμπήκε...παρεπιπτόντως!).
Έχοντας λοιπόν όλα τα παραπάνω υπόψη, νομίζω ότι αν τελικά ένας Αλβανός ή ένας όποιος άλλος αλλοδαπός κρατάει το "εθνικό μας σύμβολο" στην παρέλαση, είναι μάλλον αδιάφορο. Ενδιαφέρει πιο πολύ το πώς ένα αλλοδαπός (και δεν είναι μόνο ένας) έφτασε να είναι καλύτερος στο σχολείο από ένα ελληνάκι (το οποίο btw είναι και βέρος απόγονος του Σωκράτη!). ΘΑ πρέπει να μας ανησυχεί και να μας ενδιαφέρει ότι σε πολλές χώρες του εξωτερικού τα Ελληνικά και τα Αρχαία Ελληνικά διδάσκονται στα σχολεία/πανεπιστήμια, όταν στην Ελλάδα θεωρούνται παρωχημένα και προτιμούνται τα greeklish! Τέλος θα πρέπει να μας ανησυχεί το γεγονός ότι έχουμε στηρίξει μεγάλο μέρος της οικονομίας μας στους αλλοδαπούς (αν δεν υπήρχαν αυτοί δεν ξέρω ποιοί θα μάζευαν τα χωράφια και ποιοί θα καθάριζαν πολλά σπίτια) ενώ ταυτόχρονα τους απομονώνουμε και τους συμπεριφερόμαστε σας αφέντης προς σκλάβο...! Αυτό που συμβαίνει στην Γαλλία αυτές τις μέρες δεν είναι κάποιο σενάριο φαντασίας αλλά πραγματικότητα (και πόσο μάλλον σε μιά χώρα όπου ο πληθυσμός της είναι πολύ πολύ μεγαλύτερος από αυτόν της Ελλάδος, όπου εδώ είμαστε 10 εκατ. Έλληνες και 1,5 εκατ. ξένοι!).
Ελπίζω να μην σας κούρασα...πάντως θέλω να πώ ότι χαίρομαι που σε αυτό το forum εμφανίζονται τέτοια θέματα, που δείχνουν ότι εκτός από μουσική, ενδιαφερόμαστε και για άλλα θέματα! Όπου υπάρχει συζήτηση και γόνιμος διάλογος, υπάρχει και πρόοδος και κατανόηση!
"Κράτα τα μάτια σου ανοιχτά
γιατί του κόσμου τα πλεχτά
τα δείχνουν όλα στη ζωή μας γκρίζα
Και τα καλά και τα φριχτά
στον κόσμο ετούτο είναι μεικτά
Στον ήλιο γίνεται ο καρπός
στο χώμα η ρίζα"
Λίνα Νικολακοπούλου, Ανθρώπων Έργα(1993)
[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : Soiram στις 07-11-2005 03:04 ]
ευτυχως για το βουρδουλα...:)
το να αγαπας την πατριδα σου ειναι θεμιτο αναμφισβητητα.αλλωστε κ εμενα ο παππους μου που πολεμησε ειχε σημαδι απο θραυσμα στο μετωπο μια ζωη,καηκε το σπιτι του απο τους ναζι τη μερα του γαμου του και ο αδερφος του επαθε κρυοπαγηματα "εικοσαετης" που του προκαλεσαν προβληματα μεχρι το τελος.κ δεν κοκορευομαι για τπτ,ουτε κ για οσα ακολουθησαν στον εμφυλιο που πι8ανοτατα δεν ενδιαφερουν εδω αλλα τα θεωρω σημαντικα για μενα.δεν κοκορευομαι γιατι αυτα ειναι του παππου μου κ πολεμησε αυτος κ εγω ουδεμια σχεση εχω,αρα ουτε κ δικαιωμα να τα καπηλευομαι.
2.προσωπικα κι εγω σεβομαι την εννοια πατριδα.οσο για το ιστορικα αποδεδειγμενο της κλασσικης εποχης...δε θα το σχολιασω καν.η ιστορια να υπενθυμισω ειναι υποκειμενικοτατη απλα.
3.καλα ο πολεμος ειναι πολεμος σε καθε περιπτωση και ειναι πιστευω αρνητικος ειτε ειναι επεκτατικος ειτε "επιβαλλεται"(?) για λογους αμυντικους...τεσπα πολεμος ειναι ακομα κ αν καμουφλαρεται κατω απο τη λεξη υπερασπιση.
4.αν θες να κομματικολογησουμε,εξ ορισμου αυτοι που κυβερνανε την ελλαδα τον τελευταιο καιρο δε βλεπω να ειναι οχι καλυτεροι,δυστυχως ουτε καν ομοιοι....
και δεν ειμαι πασοκ για να μη παρεξηγουμαστε.
5.ευτυχως που γενικως υπαρχει η ευχερεια να επιλεγουμε!
6.δε σε κατηγορω για εμμονες,ποσο μαλλον για συνομωσιολογια...αλλα εχω την αισθηση πως εχασες λιγο το θεμα.το θεμα δεν ειναι κατα ποσο εκτιμουμε την αξια πατριδα.το αν οι αλλοδαποι πρεπει να σηκωνουν τη σημαια σε μια παρελαση συζητουσαμε.και θεωρω εντελως ανοητο το οτι γινονται καν παρελασεις.τις θεωρω ακρως μιλιταριστικη και αχρηστη συνηθεια.δε θεωρω οτι προσφερουν σε τιποτα.εχω παει και τα 12 χρονια σχολειο και θυμαμαι οτι το μονο που μου προσεφερε (τις ελαχιστες φορες που εκανα,μικροτερη) ηταν μια αγωνια που ειχε κ η μαμα μου αν θα βρουμε πουθενα μπλε φουστα με καποιο μηκος(ρουχο ακρως ντεμοντε κ κακογουστο)!
ενταξει το διακωμωδω λιγο ,αλλα σοβαρα,ουτε σε μενα,ουτε σε καποιο συμμαθητη μου τονωσε την εθνικη συνειδηση...αντε να χαρηκα λιγο που ημουνα και παραστατρια μερικες φορες...αλλα χαρηκα και στους ελεγχους χαρηκα κυριως και οταν περασα στη σχολη που ηθελα.η παρελαση που ειναι ουτως η αλλως αχρηστη ειναι χαζο να χρησιμοποιειται ως βραβειο!ειναι καιρος της να σταματησει και να παψουμε να βλεπουμε ταλαιπωρα παιδακια να μιμουνται μεραρχια...
αλλα δεδομενου οτι υπαρχουν παρελασεις....εφοσον εκ του νομου τα παιδια των αλλοδαπων εχουν δικαιωμα να εγγραφονται στα σχολεια,εχουν δικαιωμα να απολαμβανουν τα βραβεια για τις επιδοσεις τους...
επιπλεον και τελος,δεν μου αρεσει που απαντας σε μενα και το floyd μαζι λες και γραψαμε συνεταιρικα...μπορει εκεινος να συμφωνει μαζι μου,εγω ομως δν ειπα οτι συμφωνω μαζι του.θα προτιμουσα να μας ειχες απαντησει ξεχωριστα.
αξιζεις οσο και εκεινο που πανω του συγκεντρωνεις την προσοχη σου.
[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : ZOI στις 16-12-2005 02:29 ]
Πιστεύω πως όποιος δεν καμαρώνει, δεν τιμάει, δεν υπερασπίζεται και δεν καλλιεργεί το παλιοχώραφο που του κληροδότησε ο γονιός του, μόνο αξιοκατάκριτος είναι ! Κι όλες αυτές οι φωνούλες των "υπεράνω" τοπικισμού, πατρίδας και συμβόλου της, δεν αποτελούν παρά μιά προβολή "προοδευτισμού" κι "ωχαδερφισμού", σ αντίθεση με τα όσα ενδόμυχα πρεσβεύουν. Γιατί το σπίτι, τη γειτονιά, την πόλη, την περιοχή και την πατρίδα του ο καθένας την πονάει και μάλιστα περισσότερο απ΄όσο πόνο, πιθανόν του προκαλούν !
Επί της ουσίας οι περισσοτερες τοποθετήσεις που σε γενικές γραμμές διαφωνούν με την υστερία που εκδηλώνεται κάθε χρόνο ως προς τη σημαία, με βρίσκουν σύμφωνο. με βρίσκουν σύμφωνο. Δεν θα έγραφα, αν δεν έβλεπα πρωί - πρωί ένα post που αναφέρεται σε "φωνούλες" προοδευτισμού και ωχαδερφισμου, για όσους εκφράζουν αντίθετη άποψη. Και αναφορές για το τι κρύβεται από πίσω.
ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑ ΔΗΛΑΔΗ ??? ΜΕ ΠΟΙΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΚΑΠΟΙΟΙ ΕΜΦΑΝΙΖΟΝΤΑΙ ΩΣ ΕΘΝΙΚΩΣ ΟΡΘΟΙ. και με πόση ευκολία χρησιμοποιούν χαρακτηρισμούς. Σε κάθε περίπτωση, το προηγούμενο κείμενο το βρίσκω προσβλητικό για όσους εξέφρασαν την αντίθετη άποψη. Σε λίγο θα μας πουνε και προδότες, με την αναγκαία και γνωστή συναισθηματική φόρτιση για τα παλιοχώραφα των παπούδων μας ...
Λοιπον, για να εξηγούμαστε.
1. Οι γνήσιοι Ελληνες, ας σκεφτούν πως θα αντιδρούσαν αν σε καποιες περιπτώσεις τη σημαιία την "σήκωναν" παιδιά διπλωματικών υπαλλήλων, Δυτικών κρατών, των οποίων οι γονείς είταν πλήρως ενταγμένοι στο σύστημα παιδίας, έκαναν παρέα με τους γονείς των δικών μας παιδιών κλπ. Επιτρέψτε μου να πω πως μάλλον θα πέρναγε στο ντούκου η ολη ιστορία.
2. Η προσωπική μου εμεπιρία για την κατάσταση που επικρατεί τουλάχιστον στα δημοτικά σχολεία, συνηγορεί σε όσα γράφηκαν για το ανούσιο των παρελάσεων. Ειναι μια τελείως τυπική διαδικασία, με ταλαιπωρία για τα παιδιά αλλα το σημαντικότερο. Συνοδεύεται από πλήρη ανυπαρξία ουσιαστικής "παιδείας" για την ιστορία. Τα παιδιά - σε μεγάλο ποσοστό - βαριούνται τις παρελάσεις, βαριούνται τα μουσεία, βαριούνται αυτά που εμεις θεωρούμε σημαντικά. Υπάρχουν σαφώς εξαιρέσεις. Και δεν αναφέρομαι στις εκθέσεις που γράφουν οι γονείς και τις πασάρουν στα παιδάκια τους για να καμαρώσουν.
3. Τα αλβανάκια. (πέρα απο το θέμα της σημαίας). Σε πολλές περιπτώσεις (χωρίς αν το γενικευω) ειναι αντικείμενο κοινωνικού αποκλεισμού και σε άλλες δραστηριότητες, οχι απο το επίσημο σχολείο, αλλα απο τους γονείς. (σχετίζεται με το σημείο 1.). Αν αρχίσω να γράφω, θα γεμίζω σελίδες και θα σας κουράσω. Και μετά θα δούμε αν υπάρχουν σπέρματα εθνικισμού στην ολη ιστορία και μάλιστα με ποια μορφή.
4. Οι παρελάσεις, και το όλο επετειακό κλίμα στο βαθμό που δεν συνοδεύεται απο μια ουσιαστική προσέγγιση της ιστορίας μας, με τρόπο δημιουργικό όχι με καλλιέργεια ρεβανσισμού, ανάκτησης εδαφών κλπ., ειναι εξαιρετικά επικίνδυνη - κατά τη γνώμη μου -. Δεν ειναι του παρόντος, αλλα δεν περιορίζομαι μόνο σε 28η και 25η. ... Και η ιστορία με το Πολυτεχνείο θέλει προσοχή.
6. - Προσωπικά βιώματα. Ο πατέρας μου πολεμηστής του 40, τραυματίας και μετά στην αντίσταση (οχι με την αριστερά, με ανεξάρτητες ομάδες μάλλον κοντά στον ΕΔΕΣ) κάθε επέτειο του 40, έκλαιγε. Ιδεολογικά δε, ήταν μάλλον στον λεγόμενο "συντηριτικό" χώρο. Μια απο τις παρακαταθήκες του ήταν η εξής. "Να μη ζήσεις εσύ και η γεννιά σου, την ανάγκη να γίνεται ήρωες. Να μην αποκτήσετε την εμεπιρία της Αλβανίας (μιλάμε για τον πόλεμο όχι για τη μετανάσταση). Ειναι αίμα, πόνος, απώλεια φίλων, απώλεια ανθρώπινων ψυχών δικών μας και ξένων". Και όχι μόνο αυτός. Και άλλοι της γενιάς του, τα ίδια έλεγαν. Τώρα το αν εγώ προσωπικά τιμώ τα παλιοχώραφα που μου κληρονόμησαν ας το κρίνω ο ίδιος.
Εχει πολύ ενδιαφέρον πάντως το πως οσοι δεν έχουν ζήσει κάποιες καταστάσεις, γίνονται πολύ πιο απόλυτοι απ όσους έχουν ζήσει. Οι περισσότεροι απ όσους έχουν βιώσει πολέμους, εμφυλίους, και άλλες εντονες κοινωνικές καταστάσεις στο πετσί τους ειναι πολύ πιο σμεμνοί και πιο σκεπτικοί σε σχέση με άλλους.΄.....
7. Ειχα βρεθεί στην Αλβανία για δουλεία, πριν απο αρκετά χρόνια. Ειχε πολυ ενδιαφέρον (για μας εννοείται). Ολη η παραλιακή ζώνη, προς την Αδριατική, ηταν γεμάτη πολυβολεία. Ο χότζα καλλιεργούσε κλίμα περί απόβασης των Ιταλών. Ο αόρατος ενθρός. Προς τα Νότια .. καλά .. εκει ηταν το κάτι άλλο. Καλλιέργεια κλίματος, εναντίον του αόρατου ενθρού.... Ισως λέει κάτι.
Καλό πρωϊνό καφέ.
Η Ελλάδα ήτο (για να μιλήσω και συτή τη μπασταρδεμένη γλώσσα την καθαρεύουσα) πάντα προτεκτοράτο. Σήμερα έιναι Αμερικάνικο. Η Ελληνική σημαία που για κάποιους είναι σύμβολο ελευθερίας και τόσα άλλα δεν είναι τίποτε άλλο από ένα βαυαρικό σύμβολο.
Διάβασα σήμερα στην ελευθεροτυπία για τις παρελάσεις. Έγραφε εκει κάποιος που δεν θυμάμαι τώρα ότι όταν θέλεις να κάνεις τους ανθρώπους φαντάρους άρα μηχανές τους χτυπάς στα ατομικά δικαιώματα. Ένα αναφαίρετο δικαίωμα του ανθρώπου είναι και η περπατησιά του. Ιδιαίτερος τρόπος που περπατάει ο καθείς.
Οι παρελάσεις χρησιμοποιήθηκαν πρώτα πρώτα από τον Φρειδερίκο της πρωσίας ως ένα μήνυμα στους έξω, ότι ο στρατός του ήταν πειθαρχημένος όπως θα έπρεπε να έιναι στη μάχη. Στην ελλάδα οι μαθητικές παρελάσεις αποτελούν στρατιωτικά καταλοιπα από την εποχή του Μεταξά. Τέτοιες παρελάσεις στρατιωτικής ισχύος έκανε και η χούντα και συγκεκριμένα ο Παπαδόπουλος. Τι τις θέλουμε τις παρελάσεις σήμερα; Είχαν ποτέ κανένα νόνημα οι παρελάσεις για τον κόσμο της διανόησης; Για τους δεξιούς ίσως. Για τους καραβανάδες ίσως. Μα με τους αγώνες και τις κοινωνικές επαναστασεις (γιατί οι επανατασεις είναι κοινωνικές και όχι εθνικές- μπορεί και θρησκευτικές όμως -μουσουλμάνοι χριστιανοι) τι σχέση έχουν οι παρελάσεις και οι σημαίες και ο Θεός και ο σταυρός;
Ποιοι πολέμησαν στα βουνά τους γερμανούς; Οι καραβανάδες συνεργάτες των γερμανών; Η μήπως η εκκλησία τα έβαλε με τους τούρκους; Η μήπως τα μοναστήρια του αγίου όρους που στείλαν στο χίτλερ ευχαριστήρια επιστολή που τα έσωσε από τον κομμουνιστικό κίνδυνο;
Και από την άλλη όλοι αυτοί οι εθνικιστές (και είναι αρνητική έννοια ο εθνικισμός) ανάθεμα και αν καταλαβαίνουν τι κάνουν. Από τη μία δέχονται ένας συμπαθέστατος κατ' εμέ Γεωργιανός να σηκώνει την ελληνική σημαία μαζί με μια μπάρα γεμάτη 200κιλά και δεν επικροτούν την προσπάθεια ενός άλλου συμπαθή αλλοεθνή να διαδαχθεί τα ελληνικά γράμματα. Πόσοι από αυτούς του τσοπαναρέους έχουν ιδέα της ελλαδικής ιστορίας; Γιατί δεν είμαστε πάντα έλληνες. Εθνικά δεν είμαστε πάντα ορισμένοι. Πόσοι από τους σημερινούς νεοέλληνες μιλάμε τα ελληνικά καλλίτερα από τον Αλβανό που ήθελε να σηκώσει τη σημαία; ’λλοι πάνε στο φάμε στόρυ και γίνονται ήρωες, άλλοι λένε Οκ και anyway και γίνονται συμπαθείς. ’λλοι δνε ξέρουν πότε ιδρύθηκε το πρώτο ελληνικό κράτος και ποια ήταν η πρωτεύουσα της ελλάδος και μιλάνε και καταδικάζουνε το παιδί που θέλει να μάθει ελληνικά. Και από την άλλη σας είπε κανείς ότι αυτός θέλει να είναι έλληνας; "Ελληνες είστε και φαίνεστε" έπρεπε να τους πει και να τελέιώνει εκεί το θέμα.
Κάποιοι έιναι πιο περήφανοι επειδή η Βίσση κωλοχτυπιέται με αγγλικό στίχο και επειδή ο Σειταρίδης και ο Καραγκούνης κλωτσάνε μια μπάλα.
Ε, εγώ έιμαι περήφανος που στους καιρούς της βλακείας και την τυποποίησης ένα παίδί από την γειτονική Αλβανία θέλει να μορφωθεί και μάλιστα να γνωρίσει την Ελληνική γλώσσα.
Γεια.
με λιγα λογια ειναι Ελληνικη Σημαια και πρεπει να κρατηθει απο Ελληνα
και οι λογοι ειναι πολλοι και λογικοι(Ελληνες πολεμισαν για να ειμαστε ελευθεροι κτλ κτλ)αλλα πρεπει να μας προβληματισει το γεγονος οτι μπορεσαν ενω δεν ειναι καν η μητρικη τους γλωσσα να πρωτευσουν εναντι της πλειοψηφιας που ητν Ελληνες....αυτα!!!!
Η σημαία είναι βαυαρικό σύμβολο, φερμένη από τον Όθωνα και δεν συμβολίζει τίποτα. Το ξαναέγραψα κι αλλού: καλό θα έιναι να έχουμε ιδεολογικές πατρίδες. Δες τι έγραψα παραπάνω και θα καταλάβεις.
Είναι δύσκολο να απαρνηθείς βέβαια τη σήμαία σου γιατί θα νιώσεις μόνος. Δυστυχώς. Λέει ο Τουχόλσκι σε ένα ποίημα του:"... υπάρχουν άνθρωποι με ένα νεφρό αλλά όχι άνθρωπος χωρίς σημαία".
Κατάντια είναι αυτά τα κατάλοιπα. Δεν χρειάζεται να κρατάμε σημαίες σε στρατιωτικές παρελάσεις. Δεν χρειάζονται οι μαθητικές παρελάσεις.
Γεια.