Καλησπέρα!Είχα καιρό να μπω στο site και τώρα κάποιες μέρες μετά χαίρομαι που βλέπω να ανοίγεται το θέμα των κινητοποιήσεων των μαθητών. Θα συμφωνήσω με τον DJ_kerveros και τον spathasref στα περισσότερα σημεία και κυρίως στο ότι η κατάσταση στην παιδεία συνολικά έχει φτάσει στα όρια.
Οι καταλήψεις των μαθητών δεν ξεκίνησαν από το πουθενά, έρχονται να συνταχθούν στο πλάι των απεργιακών κινητοποιήσεων των δασκάλων, τα δίκαια αιτήματα των οποίων δεν κάνουν τα αυτιά της υπουργού να ιδρώνουν όπως χαρακτηριστικά λέει και η beth. Γι'αυτό και οι απεργίες συνεχίζονται και όχι μόνο αυτό αλλά με την είσοδο στον αγώνα των μαθητών,των καθηγητών και των φοιτητών μιλάμε για ένα ολόκληρο πανεκπαιδευτικό μέτωπο αντιμέτωπο με την αναλγησία και την πολιτική λιτότητας της κυβέρνησης.
Δεν θα συμφωνήσω επίσης καθόλου με εκείνους που λένε ότι οι μαθητές κατεβαίνουν σε καταλήψεις μη γνωρίζοντας τον λόγο (έλεος αυτά τα λέει ο Παπαχελάς και οι κυβερνητικοί αντιπρόσωποι, ας μην αναπαράγουμε την αστική προπαγάνδα). Η παιδεία ξεπουλιέται και οι μαθητές είναι από τους πρώτους που το βιώνουν. Το σχολείο σήμερα δεν ικανοποιεί τις ανάγκες των μαθητών, η ιδιωτικοποίηση και για τα δημόσια σχολεία είναι στα σκαριά. Ο δρόμος έχει βέβαια προετοιμαστεί με την υποχρηματοδότηση των δημόσιων σχολείων και την παραπαιδεία να ανθίζει.
Δεν υπονοώ ότι κάποτε τα πράγματα ήταν καλύτερα αλλά τώρα είναι φανερό ότι η κατάσταση έχει εντατικοποιηθεί. Πόσα και πόσα σχολεία δεν διαθέτουν στοιχειώδη εξοπλισμό,από εργαστήρια, υπολογιστές, γυμναστήρια,ανθρώπινες αίθουσες που να μην πλημμυρίζουν με τις πρώτες βροχιές, χωρίς θέρμανση ενώ σε άλλα τα μαθήματα γίνονται ακόμα στα λυώμενα! Ο λόγος δηλαδή γίνεται για τα αυτονόητα.
Τέλος, η βάση του 10 για την εισαγωγή στα πανεπιστήμια κατά την γνώμη μου είναι εντελώς αντιπαιδαγωγική καθώς θεσμοθετεί τις διακρίσεις των μαθητών δύο ταχυτήτων και στρέφει τους μαθητές που αποτυγχάνουν αναγκαστικά που αλλού στα ιδιωτικά πανεπιστήμια και στα ΙΕΚ. Αν προσθέσει κανείς και τις εξετάσεις "ξεσκαρταρίσματος" που αρχίζουν από την Πέμπτη Δημοτικού αποκλείουν σε πολλά παιδιά το αναφαίρετο δικαίωμα της δημόσιας και δωρεάν 9χρονης υποχρεωτικής φοίτησης αλλά και το πόσο εξεταστικοκεντρική είναι η εκπαίδευση σήμερα καταλαβαίνει πως οι αγώνες είναι μονόδρομος.
Τέλος αυτό που νομίζω ότι πονάει τους "άρχοντες" είναι το γεγονός ότι οι καταλήψεις συνέπεσαν με τις δημοτικές εκλογές, κάτι που δεν έχει ξανασυμβεί απ'όσο γνωρίζω γιατί παρεμποδίζεται η προσέλευση των εκλογέων στα εκλογικά κέντρα και γι'αυτό σε πολλά σχολεία έχουν καλεστεί εισαγγελείς και φαρισαίοι για να επαναφέρουν στην τάξη τους καταληψίες.
Μη λυγίσετε.Από την νέα εβδομάδα θα πραγματοποιηθούν γενικές συνελεύσεις στις περισσότερες σχολές και το κλίμα είναι πολύ θετικό για συνέχιση των κινητοποιήσεων με βάση τα γεγονότα του καλοκαιριού και συμπαράταξη των φοιτητών με τους μαθητές και τους δασκάλους.
Η Γιαννάκου είπε πως στο τέλος του μήνα θα ξαναφέρει στο προσκήνιο το πολυβόητο νόμο-πλαίσιο και δηλώνει αποφασισμένη να το περάσει.Δεν λαμβάνει υπόψιν της όμως τις παρούσες διαφορετικές συνθήκες λόγω της ενότητας δασκάλων-μαθητών-καθηγητών-φοιτητών,ενότητα η οποία φαίνεται και στην πράξη αν υπολογίσει κανείς τον κόσμο που κατέβηκε στα δύο προηγούμενα συλαλλητήρια που πραγματοποιήθηκαν στο κέντρο της Αθήνας.
Οι μαθητές αγωνίζονται όχι για τις τυρόπιτες και τα κινητά στις τάξεις, είναι εξωφρενικό να τους υποτιμάμε τόσο αλλά για ένα άλλο σχολείο,πραγματικά δωρεάν και δημόσιο στο οποίο ο ρόλος των μαθητών και των δασκάλων θα είναι αναβαθμισμένος, οι μαθητές δεν θα είναι άβουλα πιόνια, χωρίς κρίση και ο δάσκαλος δεν θα είναι στην αντίπερα της ιεραρχικής μέχρι τώρα διδασκαλικής διαδικασίας αλλά όλοι μαζί θα συνδιαμορφώνουν, χωρίς εξετάσεις, εξετασούλες παραεξετάσεις.
Οι φοιτητές είναι με το μέρος σας!
[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : oulaloum στις 14-10-2006 15:31 ]