Ανήκει στα σημεία τονισμού (βλ. σχετικά για την έννοια των «τονισμών», στη σχετική λέξη στην εγκυκλοπαίδεια μουσικών όρων του ΜΗ). Πρόκειται για μια τελεία που γράφεται πάνω ή κάτω από τους φθόγγους και σημαίνει ότι αυτές οι νότες, τις οποίες συνοδεύει, θα εκτελεστούν χωριστά η μία από την άλλη (περίπου σα να υπάρχει μεταξύ τους παύση, με αποτέλεσμα να χάνουν περίπου το μισό της αξίας τους κατά την εκτέλεσή τους), και με μια ελαφράδα.
Βιβλιογραφία: Γεωργίου Διαμαντή, «Η κλασική θεωρία της μουσικής», εκδ. Φ. Νάκα 2001, Θεόδωρου Σακελλαρίου, «Εισαγωγή στη φιλολογία της μουσικής» εκδ. Παν/μιου Ιωαννίνων, Διαμαντή Μαυραγάνη, «Μουσική ανθοδέσμη», εκδ1968.