Αν σου αρέσει να γράφεις για μουσικά θέματα, σε περιμένουμε στην ομάδα συντακτών του ιστορικού, ανεξάρτητου, πολυφωνικού, υγιούς και δημοφιλούς ηλεκτρονικού περιοδικού μας.
Στείλε το άρθρο σου
σχολιάστε το άρθρο
#6473 / 01.12.2006, 03:09 / Αναφορά :) Ωραια η ιστοριουλα που μας εγραψες!Με προβληματισε σε καποιο βαθμο (αν και δεν αναπτυχθηκαν "ειδικες" αποψεις παρα μονο γενικες κατα την γνωμη μου) μπορω να πω αλλα μου εδωσε να καταλαβω πως θα πρεπει να προσπαθω,να ακουω και να μελεταω οσο πιο πολυ μπορω! Σ'ευχαριστω πολυ! (: |
#6489 / 02.12.2006, 11:27 Χαίρομαι που διάβασαν κάποια παιδιά την ιστορία. Πάνε κοντά τέσσερα χρόνια που είχε γίνει η συζήτηση. Πρόσφατα πέρασα από ένα γνωστό μαγαζί αλλά βελτίωση δεν είδα..ούτε στον ήχο ούτε στη νοοτροπία. Θυμήθηκα ότι είχα γράψει κάτι σχετικό που υπήρχε κάπου..Φυσικά υπάρχουν και οι εξαιρέσεις και πλέον στα σοβαρά μεγάλα κέντρα προσέχουν πιστεύω περισσότερο, αλλά σε μικρότερα μαγαζιά που θα μπορούσαν να δίνουν πολύ περισσότερα-σε συνδυασμό με το καλό ήχο-προσέχουν λιγότερο.. Δεν είμαι ηχολήπτης, από εμπειρία γνωρίζω κάποια πράγματα και προσπαθώ να τα εφαρμόσω όταν παίζω, τουλάχιστον την νοοτροπία που λέει και ο Αλβέρτος σε συνδυασμό με το να ακούν καλά οι μουσικοί. Πάει καλύτερα οι βραδιά.. |
#6475 / 01.12.2006, 09:26 / Αναφορά Eύχομαι να το διαβάσουν ηχολήπτες αυτό.... |
#6476 / 01.12.2006, 10:06 / Αναφορά Ωραίο κείμενο! Μπράβο Βασίλη! Συμφωνώ σε όλα όσα γράφεις. Πολλές φορές είναι προτιμότερο να ακούγεσαι χαμηλότερα και καθαρά παρά στο τέρμα και παραμορφωμένα.. Αυτό πρέπει να το ακούσουν και κάποιοι μουσικοί που από τη λύσσα τους να είναι δυνατά (άσχετα αν μπουκώνει, μικροφωνίζει ή καλύπτουν όλους τους άλλους), αναγκάζουν και τους άλλους να δυναμώνουν. Ο ηχολήπτης πάντως πρέπει να είναι μεγάλος μάγκας... Και μπορεί πραγματικά να αναδείξει το σύνολο... |
#6477 / 01.12.2006, 10:50 / Αναφορά Το πρώτο πράγμα που μου ήρθε στο μυαλό, μόλις ολοκλήρωσα την ανάγνωση του κειμένου, ήταν η επιθυμία να έχουμε συχνότερα ανάλογες δημοσιεύσεις από μέλη και φίλους μουσικούς... Τέτοιου είδους εμπειρίες μας χαρίζουν πολύτιμη γνώση από λεπτομέρειες, για τις οποίες πολλοί από εμάς -ίσως- να αναρωτιόμαστε, αλλά δεν έχουμε απαντήσεις... Κείμενο χρήσιμο για μουσικούς και μουσικόφιλους... ...Στην υγειά σου Βασίλη! |
#6488 / 02.12.2006, 00:35 / Αναφορά Οπως διάβασα σέ ένα σχετικό βιβλίο,ο βασικός κανόνας στην ηχοληψία είναι οτι δέν υπάρχουν κανόνες.Το μόνο που πρέπει να ξέρης είναι νά καταλαβαίνης τί είναι αυτό που ακούς,ώστε να το κάνης εύληπτο και κατανοητό γιά τους άλλους. Και επίσης ένας ηχολήπτης σέ ένα στούντιο που ηχογραφούσα μέ ένα γκρούπ μάς είχε πεί οτι ο καλός ηχολήπτης είναι αυτός που μπορεί να κάνη το πιάνο να ακούγεται σάν νεροσωλήνας και τον νεροσωλήνα νά ακούγεται σάν πιάνο.... Από την άλλη,και ώς μουσικοί θά πρέπη να θυμόμαστε οτι δέν παίζουμε γιά να μάς ακούμε εμείς,αλλά γιά να μάς ακούνε οι άλλοι.Συνεπώς ο ήχος που βγάζουμε πρέπει να συνυπάρχη μέ τον ήχο τών άλλων μουσικών τής ομάδας και όχι να τον "πολεμά".... |
#6490 / 02.12.2006, 14:17 Μπράβο Βασίλη,πολύ ενδιαφέρουσα και κυρίως χρήσιμη η συζήτηση που παρέθεσες.Μου έλυσες και την απορία γιά πιό λόγο μου πήραν τ'αυτιά αρκετές φορές οι.."νικητές". :) |
#6502 / 05.12.2006, 00:42 / Αναφορά Είμαι χαρούμενη που κάποιος μίλησε τόσο ανοιχτά για το θέμα και σε ευχαριστώ για αυτό. Όταν μπω σε μαγαζί και παρόλο που είμαι απλή πελάτις, νιώσω την καρδιά μου να πάλλεται από την ανικανότητα κάποιου, δεν μπορώ να μείνω. Και μίλησες μόνο για τη μουσική. Αυτό συμβαίνει πολύ συχνά και στον ήχο του θεάτρου. Αλλά κανείς δεν παραπονιέται. Κρίμα..... |
#6504 / 05.12.2006, 17:24 ...εγω στεκομαι (μεταξυ σοβαρου κι αστειου) οτι το κακο κατα την ωρα του live ξεκινα απο τα μπουζουκια...Μεγαλη αληθεια! Συμπαθατε με μπουζουξηδες αλλα πολλες φορες ξελαρυγγιαστηκα για να ειμαι διακριτικος απεναντι σας! |
#6575 / 11.12.2006, 06:47 / Αναφορά Βασίλη πολύ ωραία η ιστορία σου και έχει να πει πολλά ! Τι θέλω να πώ....σπουδάζω το επάγγελμα αι δουλεύω κι όλας πάνω σε αυτό,συμφωνώ απόλυτα με τον ηχολήπτη που μίλησες και μας παρουσίασες όμως σε όλη αυτή την υπόθεση με τα κεντρα κλπ κλπ υπάρχει ένα μεγάλο ΑΛΛΑ ! Μπορεί να είσαι καλός ηχολήπτης μπορεί να έχεισ "αυτί" όπως λεμε,αλλά όταν στο μαγαζί δουλεύουν 5-6 ψώνια-φίρμες και ο καθένας νομίζει ότι ξέρει και ο καθένας θέλει διαφορετικό ήχο, εκεί την πάτησες,ειδικά αν είναι και καμία πιτσιρίκα που τα έχει καλά με το αφεντικο(αυτό είναι άλλο θέμα,αλλα τεσπα).Στα κέντρα όμως εκτώς από τις φίρμες είναι και οι κλίκες....από προσωπική εμπειρία σας λέω το εξής : ο γνωστός του γνωστού του ξαδέρφου του τάδε που τα έχει καλά με το αφεντικό έχει μια κονσολίτσα στο σπίτι και κάτι ξέρει να κανει οπότε ας τον πάρουμε για ηχολήπτη! Οπότε παίδες τζίφος η κατάσταση,όπως και να το κάνουμε παιδιά καλός η κακός βρισκόμαστε στην Ελλάδα και σε αυτόν τον τομέα αλλά γενικός και της μουσικής-δεν μιλάω για όλους,υπάρχουν και εξαιρέσεις φυσικά-είμαστε πρόβατα...όπου τραβάει ο ένας παν και οι άλλοι και ακούν ότι τους πλασάρουν,έτσι όπως βλέπω τα πράγματα θα πάρει χρόνια για να αλλάξει η κατάσταση στον τομέα ήχου,μουσικής και πάνω απ'όλα να καταλάβουμε ποιοί είναι τελικά πραγματικοί καλιτέχνες.Αυτά είχα να πώ,και πάλι μπράβο Βασίλη για το κειμενάκι σου ! |
#6598 / 12.12.2006, 15:06 Φίλε djdimitrisb, συμφωνώ με το σχόλιό σου. Εννοείται ότι υπάρχουν άνθρωποι που κατέχουν από ηχοληψία και πιθανότατα να έχουν και μουσικό αυτί το οποίο βοηθάει. Απλά δεν τους χρησιμοποιούν..όσο συχνά θα έπρεπε. Στους χώρους όπου γίνεται προσεγμένη δουλειά, συνήθως υπάρχει και καλός ήχος. Μόνο που αυτό δεν είναι ας το πούμε "μία εκ των βασικών επιδιώξεων" όλων αυτών που είναι ιδιοκτήτες νυχτερινών κέντρων. Τώρα για τους μπουζουξήδες που λέει ο φίλος pokopik, έ όντως μερικές φορές το παρακάνουν γιατι θέλουν να ακούγονται. Αλλά και οι τραγουδίστριες-στές: αρχίζει και σφυρίζει. Μετά δυναμώνει ο κιθαρίστας (κιθάρα παίζω..) τα πλήκτρα πιο δυνατά, Το τουμπελέκι...! Είναι και θέμα νοοτροπίας-ειδικά στους χώρους που δεν υπάρχει δυνατότητα ηχολήπτη. Αλλά όπου υπάρχει-και οι εντάσεις είναι δυνατές-χρειάζεται φροντίδα. Παιδιά τα πράγματα είναι σοβαρά έχει "κουφαθεί" κόσμος από τα διάφορα ευτράπελα... Ευχαριστώ για τα σχόλια. |
#9116 / 16.08.2007, 13:33 Αυτό που συμβαίνει στα νυχτερινά κέντρα έχει ελάχιστη σχέση με μουσική, παρά του γεγονότος ότι συμμετέχουν και πολύ καλοί μουσικοί. Το σημαντικό στα κέντρα είναι η υψηλή ένταση και όχι η ποιότητα ήχου. Θα διαπιστώσετε ότι πολλά κέντρα διασκεδάσεως με ζωντανή μουσική διαθέτουν αρκετά καλά ηχοσυστήματα και κονσόλες. Η ποιότητα του ήχου δεν ευνοεί την κατάσταση της μέθης και ανεξέλεγκτης λειτουργίας του ανθρώπου. Οι υψηλές εντάσεις και οι οξύτατοι ήχοι αποσταθεροποιούν ακόμα και την αίσθηση της ισορροπίας στο ανθρώπινο σώμα με αποτέλεσμα να δημιουργούν τεχνητή ζάλη. Είμαι κι εγώ από τους εργαζόμενους στη νύχτα. Σίγουρα πολλοί που εργάζεστε σε τέτοιου είδους μαγαζιά, θα έχετε νιώσει ζαλάδες κατά την επιστροφή στο σπίτι, ή θα κάνετε ώρα να κοιμηθείτε μετά από μία έντονη βραδιά. Η αίσθηση της ζαλάδας προέρχεται από το έσω αυτί, που είναι υπεύθυνο για την ισορροπία του σώματος, το οποίο έχει ερεθιστεί από τον ηχητικό βομβαρδισμό. Η αίσθηση του "σφυρίγματος" στο αυτί ακόμα και όταν το εξωτερικό ερέθισμα σταματήσει, δηλώνει συντονισμό του τυμπάνου ή και τραυματισμό του. Η μουσική είναι πάνω από όλα τέχνη. Όταν γίνεται στο στυλ χτυπώ το ντέφι να χορεύει η αρκούδα, τότε καταντά πρόβλημα και για εκείνους που παρακολουθούν την αρκούδα, όσο και για την ίδια την αρκούδα. |