Τεμαχίζοντας και αναπλάθοντας τον ήχο
«
Η μουσική μας απευθύνεται σε όσους έχουν όρεξη για λίγη περιπέτεια, και διαθέτουν αυτιά χωρίς προκαταλήψεις», εξηγεί ο Coti Κ, καθώς διηγείται μια ιστορία: «Πριν από δύο εβδομάδες, ένας καλός φίλος μας, ο Reynaldo Young, έπαιξε με το συγκρότημά του σε μια μικρή πόλη της Βόρειας Αγγλίας και το 90% του κοινού έφυγε κατά τη διάρκεια της συναυλίας, μην μπορώντας να κατανοήσει τη μουσική τους. Το επόμενο πρωί, παίξανε τα ίδια κομμάτια στο σχολείο της ίδιας πόλης και οι μαθητές από 8 έως 12 χρονώ ενθουσιάστηκαν. Οπως καταλαβαίνεις, η αποδοχή της μουσικής δεν είναι θέμα ούτε παιδείας, ούτε γνώσης, αλλά καθαρά ανοιχτών αυτιών...».
Ο Coti Κ, γνωστός παραγωγός στην ελληνική σκηνή που έχει δουλέψει με καλλιτέχνες όπως οι
Στέρεο Νόβα και οι Raining Pleasure, θα βρεθεί την Κυριακή στη σκηνή του κινηματογράφου «Τριανόν» μαζί με τον τσελίστα Νίκο Βελιώτη. Ως textu riser θα παρουσιάσουν στο πλαίσιο του Index τούς αυτοσχεδιασμούς τους με ηλεκτρονικό και ακουστικό ήχο (Κοδριγκτώνος και Πατησίων - έναρξη 22.00 - είσοδος 10 ευρώ).
«Θα παρουσιάσουμε το νέο μας υλικό από τον δεύτερο δίσκο μας, με τίτλο "7"», συνεχίζει ο Coti Κ. «Μια δουλειά που ηχογραφήθηκε με μόνη πηγή ήχου το τσέλο του Νίκου, βασισμένο σε μια δική μου ιδέα παραγωγής επιπέδων ήχου την οποία ονομάζουμε χαϊδευτικά "manual granular romantica"». Η συναυλία είναι μια οπτικοακουστική πειραματική παράσταση. «Εγώ παίζω το ηχητικό υλικό από το τσέλο και ο Νίκος χειρίζεται το βίντεο υλικό με εικόνες του τσέλου. Η μουσική και το οπτικό υλικό διαμορφώνονται σε πραγματικό χρόνο κατά τη διάρκεια της συναυλίας».
Στην ουσία, μέσα από τον υπολογιστή, ο Coti Κ επεξεργάζεται τη μουσική τού βιολοντσέλου. «Είναι μια εφαρμογή της αρχής τού Ξενάκη», εξηγεί. «Σύμφωνα με αυτήν, αν τεμαχίσεις σε αρκετά μικρά κομμάτια τον ήχο, μπορείς να επέμβεις στην ίδια του την ύλη και να τον πλάσεις εσύ, όπως επιθυμείς».
Για τους textu riser, η πειραματική τους μουσική είναι μια εξερεύνηση της «αρχιτεκτονικής τού ήχου». «Με άλλα λόγια», λέει ο Coti Κ, «χειριζόμαστε τη μουσική όχι σαν μια σειρά από νότες, αλλά σαν μια σειρά από ήχους. Ο ήχος είναι εντελώς υπαρκτός και χειροπιαστός και με αυτόν χτίζουμε τα κομμάτια μας».
Πηγή: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΣ, Ελευθεροτυπία