ΠΑιδια, δεν ειμαι ψυχολογος..Κι εγω "μουσικος" ειμαι ( σιγουρα οχι οπως εσεις πλεον, ιδιαιτερα στο θεμα μελετης που υστερω αρκετα ) και μεταφερω ο,τι εχω ζησει ή αισθανθει τοσα χρονια.
Γενικα, αυτο που εμαθα απο τη καθηγητρια μου ( αχ, μεγαλη η υπομονη της ) ειναι πως αλλο η ποσοτικη μελετη με τα δεδομενα αποτελεσματα ( δηλαδη καλη δεξιοτεχνεια, ταχυτητα και χαρα που τα καταφερνουμε ) κι αλλο η ποιοτικη μελετη ( δηλαδη μια αργη πορεια χωνεψης του κομματιου απο το μυαλο..δεν πρεπει τα δαχτυλα να παιζουν ασυναισθητα αυτο που το μυαλο ακομα δεν σκεφτεται..Ειναι..μουσικος αυνανισμος με ηδονοβλεψια της παρτας.. ).
Αυτα τα 2 ειδη μελετης προσωπικα τα βιωσα αρκετα με το πρωτο να κυριαρχει, διοτι ως κλασσικος τεμπελης δεν καθισα ποτε να κανω το σωστο διαβασμα. Δηλαδη 2 ωρες καθημερινα, αναπαραγοντας οχι ολοκληρο το μουσικο κειμενο, αλλα φρασεις, ατακες και μερη τα οποια ηθελαν συγχωνευση αισθησης και δεξιοτεχνειας!
Απο εκει και περα καθε καθηγητης δουλευει με το δικο του τροπο. Εμενα παντα μου αρεσε να λεω τους προβληματισμους μου στο θεμα διαβασματος, αποδοσης, επιδοσης και αισθησης του κομματιου με τη καθηγητρια μου, οποτε το μουσιμο μαθημα μετατρεποταν αυτοματως σε μια αυτο-ψυχολογηση τοσο δικη μου, οσο και του κομματιου. Κι αυτο προσπαθω να μεταφερω κατα καιρους στους μαθητες που εχω ( στο αρμονιο, προς Θεου, οχι στο πιανο! Εκει απαιτει Μουσικους ), γιατι εαν δεν πετυχεις την ενωση σου με το κομματι, τοτε μια στειρα αναπαραγωγη θα ειναι η τιμωρια σου.