Παράθεση:
|
λοιπον.... αυτη θα ειναι η τελευταια μου απαντηση για αυτο το θεμα γιατι η καθε ειδους κοντρα που ερχεται μεσα απο αυτα μονο απαντηση δε δινει......!
κατ' αρχας αυτο που ακολουθει ειναι πιστη αντιγραφη του βιβλιου ΒΑΣΙΚΕΣ μουσικες φορμες του charles w. walton: "ο bach εδωσε το ονομα invention σε 15 διφωνα μικρα κομματια και 15 τριφωνα. Ο ορος πρωτοχρησημοποιηθηκε απο τον bonporti λιγα χρονια πριν σαν τιτλος σε μερικες παρτιτες για βιλι και αριθμημενο βασιμο. Οι inventions του bach που ειναι σπουδες στη διφωνη και τριφωνη αντιστιξη χρησημοποιουν ενε μαλλον απλο μελωδικο μοτιβο με διαφορους τροπους μιμησης. Λειτουργουν σαν εξοχες στοιχειωδεις ασκησεις προετοιμασιας για τη σπουδη της φουγκας. καθε μια χρησημοποιει το μουσικο υλικο με ξεχωριστο τροπο. η invention no 1 σε δυο φωνες ειναι ενα παραδειγμα αντιστικτικης διεργασιας ολη η invention βασιζεται στι αρχικο μοτιβο του δεξιου χεριου.."
σημειωση (δικη μου) στα προηγουμενα ποστ μου αναφερομαι στις invntion η αλλιως παραλλαγες του bach και οχι τις φορμες παραλλαγης
ΥΓ οταν προσπαθουμε να κανουμε επιδειξη γνωσεων λαμβανουμε υποψιν και τις γνωσεις τοσο πραγματικες οσο και εκγυκλοπαιδικες του συνομιλητη μας κατι που στις απαντησεις που μου δωθηκαν δε συνεβη αντιθετα με τις απαντησεις που εδωσα εγω. τελικα δεν ξερω αν εδω μπορω να απαντησω στον μουσικοφιλο fibonazzi περι στειρας γνωσης η τελικα περι ημιμαθειας.
ΥΓ 2:προσπαθησα να επαναφερω το θεμα στη συνομηλια μας αλλα δεν το καταφερα γι αυτο οποιοσδηποτε θελει να παρει θεση για το θεμα του bach καλυτερα να ανοιξει αλλο θεμα η να ανοιξει συνομηλια μαζι μου μεσω ΠΜ.οπως ειπα και παραπανω αυτη ηταν η τελευταια μου απαντηση και ζητω συγγνωμη απο μερους μου για καποιες διευκρινησεις που εδωσα και ισως βοη8ησα στο να ξεφυγει το θεμα.
Αγαπητή Κατερίνα κρίμα που αντιλαμβάνεσαι τον διάλογο με επιχειρήματα ως “κόντρα”. Η διάθεσή σου αυτή φάνηκε από το 1ο ποστ σου. Όμως εμείς εδώ ως καλοπροαίρετοι και μουσικόφιλοι (και λάτρεις του Μπαχ βέβαια!) το αντιπαρερχόμαστε αυτό και βρίσκουμε αφορμή να μιλάμε για τον αγαπημένο μας συνθέτη. Τι πιο λογικό, ένα θέμα που ασχολείται με την τρίλια και το μορντεντο, να καταλήξει στις Inventiones του Μπαχ! Ασε λοιπόν τα περί εκτός τόπικ στους διαχειριστές να το κρίνουν. Ανοίξαμε μια κουβέντα σε ένα δημόσιο φόρουμ και δεν υπάρχει κανένας λόγος να τη γυρίσουμε σε ιδιωτική όταν δούμε πως δεν μας συμφέρει. Και καθώς είναι καλοκαίρι και έχω διακοπές, δεν έχω τίποτε καλύτερο να κάνω απόψε από το να συνεχίσω να μιλώ για τον αγαπημένο μου συνθέτη (και όχι μόνο)!
Εσύ πάλι λες πως "αυτή θα είναι η τελευταία σου απάντηση" προφανώς επειδή δεν έχεις κάτι άλλο να πεις εκτός από το να παραθέτεις αποσπάσματα από ανακριβή βιβλία.
Ας πάμε όμως στον κύριο Walton και στο κείμενό του, υποθέτοντας πως το έχεις μεταφέρει αυτούσιο χωρίς δικές σου «παραλλαγές» που τόσο σου αρέσουν:
"ο bach εδωσε το ονομα invention σε 15 διφωνα μικρα κομματια και 15 τριφωνα.”
Όπως είπαμε, ο Μπαχ ΔΕΝ ονόμασε τις τρίφωνες ως ινβενσιον! Προφανώς ο κύριος Walton δεν έχει δει ποτέ το χειρόγραφο όπου παντού τα τρίφωνα ονομάζονται Sinfonia ή σε προηγούμενες version, Fantasia. Τον πιάνουμε λοιπόν για 1η φορά αδιάβαστο.
“Ο ορος πρωτοχρησημοποιηθηκε απο τον bonporti λιγα χρονια πριν σαν τιτλος σε μερικες παρτιτες για βιλι και αριθμημενο βασιμο. “
Προφανώς ο κύριος Walton δεν έχει υπόψη του τις Inventiones του Janequin (γράφτηκαν το1555) ούτε και αρκετές άλλες που εμφανίστηκαν πριν το 1712 όπου ο Bonporti έγραψε τις δικές του. 2η φορά αδιάβαστος μέσα σε μία μόλις παράγραφο! Αυτό για μένα κάτι σημαίνει όσον αφορά την αξιοπιστία του βιβλίου.
“. η invention no 1 σε δυο φωνες ειναι ενα παραδειγμα αντιστικτικης διεργασιας ολη η invention βασιζεται στι αρχικο μοτιβο του δεξιου χεριου.."
Μόνο η No 1??
”σημειωση (δικη μου) στα προηγουμενα ποστ μου αναφερομαι στις invntion η αλλιως παραλλαγες του bach και οχι τις φορμες παραλλαγης”
Ναι, αλλά δεν μας λες τη σχέση μεταξύ των 2. Αυτό που αναφέρεις ισχύει για όλη τη μουσική μπαρόκ η οποία είναι κατά κανόνα μονοθεματική και μονομοτιβική, με αυτή τη λογική όλα τα μπαρόκ έργα είναι “παραλλαγές”? Μην ξεχνάμε πως τα έργα αυτά είναι παιδαγωγικού χαρακτήρα, και ο συνθέτης επέλεξε σκόπιμα τον έναν ή τον άλλο τίτλο. Δεν υπάρχει λόγος να τον... διορθώσουμε!
Επειδή λοιπόν διαβάσαμε κάτι σε ένα βιβλίο δεν σημαίνει πως είναι και η αλήθεια. Η μουσικολογική έρευνα προχωρεί με γοργούς ρυθμούς σήμερα και , ευτυχώς, υπάρχουν αφθονες έγκυρες και ενημερωμένες πηγές εύκολα προσβάσιμες. Αρκεί να τις γνωρίζει κανείς.
Να με συγχωρείς τέλος αν ακούγομαι κάπως επιθετικός, δεν θέλω να σε στριμώξω, όμως το να επιμένεις σε ένα σφάλμα μόνο και μόνο για να βγεις από πάνω δεν προάγει τον επικοδομητικό διάλογο μεταξύ μουσικόφιλων και σε έφερε σε αυτή την δύσκολη θέση. Σε κάθε άλλη περίπτωση ίσως δούλευε η στάση σου αυτή, αλλά με μένα στάθηκες άτυχη... Έπεσες στην περίπτωση!
Φιλικά
fibonazzi
[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : fibonazzi στις 05-07-2009 03:45 ]
Παράθεση:
|
Καλές είναι και οι 2 που αναφέρεις, σε ορισμένα πράγματα καλύτερες οι μεν, σε άλλα καλύτερες οι δε. Π.χ. στον Haydn και Mozart προτιμώ Wiener Urtext. Παρόλαυτά, η καλύτερη έκδοση για Μπαχ δεν είναι καμία Urtext αλλά οι καινούριες Baerenreiter (ΝeueΒachΑusgabe). Κυκλοφορούν σε διάφορα format, θα σου πρότεινα το πακέτο με όλα τα manualiter έργα του Μπαχ, είναι 4 πολύ χοντρά βιβλία σε μικρό σχήμα αλλά για να παίζεις μπορείς να τα φωτοτυπείς. Είναι η πιο οικονομική λύση. Μπορείς πάντως να βρεις και μεμονομένα τα έργα σε Baerenreiter σε κανονικό playable format, π.χ. το Καλώς συγκερασμένο. Είναι ό,τι πιο καινούριο και αξιόπιστο κυκλοφορεί.
Παράθεση:
|