Παράθεση:
KEE MARCELLO Ροκάροντας με την ΚΟΘ
Πολλές πρωτιές επιφυλάσσει η Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης (ΚΟΘ) για το κλείσιμο της σεζόν, με την καθιερωμένη, τα τελευταία χρόνια, συναυλία συμφωνικού ροκ. Φέρνει για την πρώτη του συναυλία στην Ελλάδα και την παρθενική επίσκεψή του στη Θεσσαλονίκη τον Kee Marcello, που οι περισσότεροι ίσως τον θυμούνται ως κιθαρίστα των Europe. Η αντίστροφη μέτρηση για τη συναυλία της 9ης Ιουλίου στο Θέατρο Γης έχει αρχίσει.
Συνέντευξη Δέσποινα Ντάρτζαλη Όσοι εξασφαλίσουν εισιτήριο, θα έχουν την ευκαιρία να ακούσουν τον Kee Marcello στην πρώτη παγκόσμια εκτέλεση του έργου “The Final Countdown Rhapsody”, υπό τη διεύθυνση του διάσημου μαέστρου Alexander Frey. Το πρόγραμμα της συναυλίας περιλαμβάνει, επίσης, διασκευές (του Tormod Tvete Vik) κλασικών πλέον στην ιστορία της ροκ μουσικής τραγουδιών των Beatles, Led Zeppelin, Pink Floyd, Deep Purple, Queen. “Είμαι πολύ χαρούμενος για την υποστήριξη που αισθάνομαι από εσάς όλα αυτά τα χρόνια. Υπόσχομαι να έρχομαι πιο συχνά για συναυλίες στην Ελλάδα”, λέει, απευθυνόμενος μέσω της “ΜτΚ” στους Έλληνες θαυμαστές του, ο Σουηδός κιθαρίστας. Το συγκρότημα των Europe γνώρισε τεράστια επιτυχία το 1986 με το άλμπουμ “The Final Countdown”. Τον επόμενο χρόνο το ομώνυμο τραγούδι είχε γίνει στην Ελλάδα κάτι σαν ύμνος, αφού συνδέθηκε με τη νικηφόρα προσπάθεια της εθνικής μας ομάδας μπάσκετ στο Εurobasket. “Ναι, κάτι άκουσα γι’ αυτό. Είναι καταπληκτικό!” σχολιάζει ο Kee Marcello, που ανυπομονεί, όπως λέει, για την επικείμενη συναυλία του στη Θεσσαλονίκη. “Είναι η πρώτη μου συναυλία στην Ελλάδα! Παρόλο που ήμουν αρκετές φορές στα ελληνικά τσαρτ με διάφορους δίσκους και προγραμμάτιζα ημερομηνίες για συναυλίες, αυτές, κατά κάποιον τρόπο, πάντα έπεφταν στο κενό”. Όσον αφορά το κοινό της Ελλάδας, αναφέρει πως έχει ακούσει “μόνον υπέροχα πράγματα. Θετικό, ενθουσιώδες, ανοιχτό και θερμό. Για την ακρίβεια, μόλις μίλησα γι’ αυτό με τον Uli Jon Roth, και μόνο κομπλιμέντα είχε”. Αν και δεν έχει εμφανιστεί ποτέ στην Ελλάδα, έχει απολαύσει, όπως λέει, πολλές φορές τις διακοπές του στα ελληνικά νησιά. Αυτή είναι και η πρώτη εικόνα της χώρας μας που φέρνει στη θύμησή του. “Αλλά επίσης και η Αθήνα, που είναι τόπος γεμάτης δύναμη, με απίστευτη ιστορία. Ο πρώτος ήχος που μου έρχεται στο μυαλό είναι η ελληνική παραδοσιακή μουσική, η οποία μου αρέσει πολύ”. ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΠΡΕΜΙΕΡΑ Πώς προέκυψε η συναυλία με την ΚΟΘ και τι γνωρίζετε για την ορχήστρα; Η ιδέα προέκυψε από τον φίλο μου Chris Catena, που διευθύνει ένα πρακτορείο με το οποίο συνεργάζονται μεγάλα ονόματα της κλασικής μουσικής. Με ρώτησε πώς θα μου φαινόταν να έπαιζα με μια πλήρη συμφωνική ορχήστρα. Φυσικά με ενδιέφερε -εκείνη την περίοδο είχα αρχίσει να δουλεύω με τον Tormod Tvete Vik τη «Ραψωδία», και στη Θεσσαλονίκη θα είναι η παγκόσμια πρεμιέρα της. Αυτό που ξέρω για την ΚΟΘ είναι ότι πρόκειται για μια αναγνωρισμένη και άξια ορχήστρα. Τι σας ενέπνευσε για τη δημιουργία της «Ραψωδίας» και τι αντανακλά, για εσάς, το έργο; Το τραγούδι “Τhe Final Countdown” έμοιαζε ως η προφανής επιλογή για το θέμα της «Ραψωδίας». Είναι ένα τραγούδι με το οποίο με έχει συνδέσει πολύς κόσμος, διαθέτει συμφωνικές ποιότητες στη σύνθεσή του, και η Συμφωνική Ορχήστρα του Λονδίνου έχει δημιουργήσει μια διάσημη εκδοχή του. Αλλά είναι πολύ περισσότερα σ’ αυτό το έργο, πέρα από ένα τραγούδι. Η υπόλοιπη «Ραψωδία» περιέχει πρωτότυπο υλικό που έχω συνθέσει εγώ και δεν έχει παρουσιαστεί, παραλλαγές τραγουδιών, διάσημες για τον τρόπο με τον οποίο παίζω κιθάρα, και, φυσικά, κλασική μουσική (σ.σ. Μπαχ, Ρίμσκι-Κόρσακοφ, Αλμπινόνι, Βιβάλντι). Το έργο μπορεί να περιγραφεί ως ένα ταξίδι στο μελωδικό μου σύμπαν, πέρα από τα όρια μεταξύ μουσικών ειδών, όπου η μελωδία είναι συνεχώς στο επίκεντρο. Όποιος αντιλαμβάνεται τον τρόπο που παίζω, ξέρει ότι είμαι γεμάτος μελωδία. Πιστεύετε ότι υπάρχουν κομμάτια της κλασικής μουσικής τα οποία είναι πολύ “ροκ”; Αναμφίβολα! Η “Ιεροτελεστία της Άνοιξης”, του Ιγκόρ Στραβίνσκι, είναι πιο μέταλ από τις περισσότερες μέταλ μπάντες. Όταν χρειάζομαι ύφος στις συνθέσεις μου, πάντα ανατρέχω και το ακούω για να εμπνευστώ. “Ο Ρωμαίος και η Ιουλιέτα”, του Σεργκέι Προκόφιεφ, θα ήταν εξαιρετικό στην κιθάρα. Χρησιμοποίησα πολλές φορές το “Die Liebe Zu Den Drei Orangen” (“Ο έρωτας των τριών πορτοκαλιών”, του Προκόφιεφ) ως εισαγωγή σε συναυλίες. Γιατί αποφασίσατε ως Europe να αποσυρθείτε από τη μουσική σκηνή; Τότε, που το αποκαλούμε μια μέρα, το 1992, το γκραντζ ήταν στις δόξες του, και το μελωδικό χαρντ ροκ έχανε τη δημοτικότητά του. Νιώσαμε ότι δεν ήταν σωστό, υπό αυτές τις συνθήκες, να κάνουμε ένα νέο άλμπουμ. Θεωρούμασταν κάτι σαν σύμβολο γι’ αυτό το είδος της μουσικής, και η συγκυρία δεν μας ευνοούσε. Σκέφτεστε την πιθανότητα επανασύνδεσης; Δεν θα επανασυνδεθώ ποτέ με την μπάντα, είναι απόφαση που πήρα χρόνια πριν. Κάθε τι στον καιρό του, κι εγώ έχω προχωρήσει σε άλλο σημείο της ζωής μου, και δεν μπορώ να με φανταστώ πια σ’ αυτή την μπάντα. Ποιο είναι το όνειρό σας, ο στόχος σας για τη σόλο καριέρα σας; Η σόλο καριέρα μου είναι αυτά τα πολύ προσωπικά τραγούδια και οι στίχοι που γράφω για μένα... Είναι πολύ εγωιστικό, αλλά έτσι είναι. Χαίρομαι ιδιαίτερα που ο κόσμος αγοράζει τα άλμπουμ μου και έρχεται στις συναυλίες -αυτό είναι ένα μπόνους! Το φθινόπωρο θα κυκλοφορήσει ένα νέο άλμπουμ, με τον προσωρινό τίτλο “Judas Kiss”, και στόχος για τη σόλο καριέρα μου θα ήταν να κάνω μια πραγματικά παγκόσμια περιοδεία με αυτό. Τώρα το καλοκαίρι θα βρίσκομαι σε ευρωπαϊκή περιοδεία. Όταν επιστρέψω στην πατρίδα μου, το Γκέτενμποργκ, θα συνεχίσω να δουλεύω το νέο μου άλμπουμ.
- Τα εισιτήρια για τη συναυλία κοστίζουν 25 ευρώ (γενική είσοδος) και 15 ευρώ (φοιτητικά). Διατίθενται από το ταμείο της ΚΟΘ στην Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών, από τα εκδοτήρια της πλατείας Αριστοτέλους, τα καταστήματα i-stores (www.i-stores.gr και τηλεφωνικά με αστική χρέωση στο 801 11 15 16 17) και από τις 7 το απόγευμα της 9ης Ιουλίου στο Θέατρο Γης.
Ιουλ 05, 2009
|