Η νοσταλγία και ο εξωραϊσμός του παρελθόντος, πρέπει να είναι στην ανθρώπινη φύση. Όταν κάτι είναι μακρινό, τότε τις πλείστες των περιπτώσεων εξαγνίζεται, και αυτό συνέβαινε σε κάθε εποχή.
Για παράδειγμα, το κλασικό κείμενο "Επιτάφιος" του Περικλή, γραμμένο στο ζενίθ της Αθηναϊκής Δημοκρατίας του Χρυσού Αιώνα, εξυμνεί όχι το παρόν αλλά το ένδοξο παρελθόν της Αθήνας. Στις ανεπανάληπτες ταινίες του ελληνικού κινηματογράφου των δεκαετιών του '50 και του '60, τις οποίες εμείς βλέπουμε με τόσο νοσταλγική διάθεση σήμερα, υπάρχουν ρόλοι ηθοποιών προχωρημένης ηλικίας (πατεράδες, γιαγιάδες, θείοι) που καυτηριάζουν τα "μοντέρνα ήθη" τη μουσική, τους χορούς και τη νεολαία της εποχής, αναπολώντας την μεσοπολεμική Αθήνα με τα δικά της ήθη, έως και τη λεγόμενη μπελ-εποκ (πχ "Ο Θόδωρος και το δίκανο", "Ο Φανούρης και το σόι του" κλπ).
Αλλά, ας μην πάμε πιο μακριά: ήδη εδώ και κάποια χρόνια νοσταλγούμε τα '80s και τα έχουμε εξιδανικεύσει, ενώ αν καθήσουμε και σκεφτούμε κάποια πράγματα θα δούμε ότι είτε από πλευράς πολιτικής (βλ. Ρήγκαν, Μπους και Θάτσερ) είτε από πλευράς πολιτισμού (ουσιαστική απαξίωση του ελληνικού θεάτρου και κινηματογράφου, τέλμα στην ελληνική μουσική, ιδίως στην έντεχνη και τη λαίκή, τα γυφτοτράγουδα έδιναν και έπαιρναν, τα σκυλάδικα άνθισαν, άσε τις βιντεοταινίες) και να μη μιλήσουμε καλύτερα για μόδα και αισθητική ή για τις ανύπαρκτες τότε περιβαλλοντικές και διατροφικές ευαισθησίες... Και παρόλα αυτά τα 80's τα νοσταλγούμε και τα έχουμε εξιδανικεύσει. Το πιο πιθανό είναι ότι σε 10 χρόνια από σήμερα θα νοσταλγούμε το σήμερα.
Εν κατακλείδι, όπως είπαν και κάποιοι προλαλήσαντες φίλοι, κάθε εποχή έχει τα καλά της και τα κακά της. Απλώς, είναι μάλλον θέμα ψυχολογικό, να βλέπουμε περισσότερο τα καλά του παρελθόντος και τα κακά του παρόντος.