Κομματια ψυχεις με πολυ επικαιρους στιχους για οσους θελουν να κανουν μια καινουρια αρχι. Μουσικη συνθεση εξερετικη σε αρμονια με της ενιες που προφερουν η λεξις αναζητουν τους ερμηνευτες τους . Εντεχνα-ροκ-και folklor-βαλκανικο κυριος με στυχια εθνικ . Νομιζω πως θα ηταν το καλυτερο ξεκινημα για οπιων θα ηθελε να εχει το δικο του δυσκο . Διατιθουνται και για καινουριες μπαντες που θελουν την δικη τους δουλια . Επικοινονηστε μαζι μου στο τηλ
----------------------------------------------------------------------------
Είχα καιρό να μπω στο MH..
Συνήθως, πάω κατευθείαν στις αγγελίες για μουσικούς..
Εκεί διάβασα την παραπάνω αγγελία..
Θα εμπιστευόσασταν αυτόν που την έγραψε, να γράψει τους στίχους των τραγουδιών σας..?
Jesus Christ !!!
Επίσης, πότε θα μάθουν κάποιοι μουσικοί, τραγουδιστές - τραγουδίστριες. συγκροτήματα να αναρτούν ελκυστικές αγγελίες, οι οποίες δεν θα σε κάνουν να χάνεις και το χρόνο σου..?
Για παράδειγμα (καθώς ψάχνω για φυναικεία φωνή) εντοπίζω μια κοπέλα που αναζητά συνεργασία..
Διαβάζω την αγγελία της, αποφασίζω να της γράψω, πηγαίνω στο προφίλ της και.. εκεί διαπιστώνω ότι βρίσκεται στη Θεσσαλονίκη.. Όχι ότι η Αθήνα είναι το κέντρο του κόσμου, όμως αφού η πλειοψηφία των αγγελιών αφορούν την πρωτεύουσα, καλό θα ήταν όποιος βάζει μια αγγελία να αναφέρει, π.χ. "μπασίστας στη Σαμοθράκη ψάχνει τα σανδάλια του που έχασε στην παραλία τον Αύγουστο"..
Πρέπει δηλαδή να μαντέψουμε ότι βρίσκεται εκτός Αθηνών?
Και επίσης - πολύ σημαντικό - μια φωτογραφία στο προφίλ δε βλάπτει..
Είσαι κοπέλα, ψάχνεις για γκρουπ/συνεργάτες..
Ναι, για τη φωνή σου θα σε επιλέξουν..
Πιθανόν και για τον άψογο, συναρπαστικό χαρακτήρα σου..
Όμως, προς το παρόν, μπορείς να μς δείξεις πώς μοιάζεις..?
Εφόσον το MH προσφέρει αυτή την επιλογή...
Εγώ μπορεί να σε πάρω στη δουλειά, επειδή μου αρέσει η ιδέα ότι θα αρέσεις στο κοινό...
Ποτέ δεν ξέρεις...
Εντόπισα πολλά μαργαριτάρια, δεν θα καθήσω να τα αναλύσω όλα σήμερα...
Να έχετε κι εσείς κάτι να κάνετε...
[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : jorge στις 18-10-2012 15:02 ]
Συντακτικά η αγγελία , δεν υστερεί .
Αν ο συντάξας , είναι πραγματικά ,τόσο ανορθόγραφος , ανήκει στα φαινόμενα .
Περισσότερο όμως μου κολλάει η χιουμοριστική του διάθεση ...
(στη διαφήμιση , όπως και στις αγγελίες , παίζει το πρωτότυπο ...)
Αν όμως η αγγελία αυτή , δημοσιεύτηκε εδώ στο musicheaven ,
δε θα έπρεπε να έχει υποστεί και την ανάλογη διορθωτική επέμβαση ;
Επιλογή πάντως του καθ' ενός , να δημοσιεύει όπως θέλει αυτός ,
τη διαφήμισή του ή την αγγελία του .
Όσο για την εμπιστοσύνη τώρα , σχετικά με την ανάθεση στίχων ,
στον εν λόγω συγγραφέα της αγγελίας αυτής ,
παραθέτω την αναρθογραφία του Διονυσίου Σολωμού ,
και την έλλειψη γενικώς σημείων στίξης στα χειρόγραφά του ...
και δεκάδων άλλων , στιχουργών , ποιητών , συγγραφέων
κι αυτού του Στρατηγού Ιωάννη Μακρυγιάννη , σε σημείο που :
..................................
αναδημοσίευση ...
"Ο Μακρυγιάννης που διαβάζουμε σήμερα είναι ο Μακρυγιάννης του Βλαχογιάννη:
εκείνος μετέγραψε το χειρόγραφο,που έχει χαθεί μάλλον διά παντός,
εκείνος χώρισε τις ενωμένες λέξεις και έβαλε τη στίξη,
εκείνος έγραψε τις περιλήψεις και κατένειμε το κείμενο σε κεφάλαια,
εκείνος έβαλε τάξη στο ορθογραφικό χάος του αγράμματου συγγραφέα,
εκείνος τοποθέτησε και τους τίτλους,
υπαγορεύοντας σε όλους τους κατοπινούς εκδότες των «Απομνημονευμάτων»
τον τρόπο παρουσίασης (πλην της ορθογραφίας) του μακρυγιαννικού corpus.
Ας σημειωθεί ότι ο Βλαχογιάννης αρνήθηκε
με τον πιο επίμονο τρόπο να εκδώσει τα πολυσυζητημένα
και βαριά ιδεολογικοποιημένα «Οράματα και θάματα»,
που είδαν το φως της δημοσιότητας μόνο το 1983,
με εκδοτική πρωτοβουλία του Αγγελου Ν.Παπακώστα,
αποκαλώντας τα : «έργο τρελού».
(ΤΟ ΒΗΜΑ 26/03/2011 Βαγγέλης Χατζηβασιλείου)
.................................
πάντα στεκόμενος στη συντακτική αξία
του κειμένου της αγγελίας
και όχι στο ορθογραφικό της μέρος ...
.................................
επίσης υπήρξε κι ο Μπόστ ...
..........................
ορθογραφία , σύνταξη κι εμπιστοσύνη είναι διαφορετικά αντικείμενα ...
.............................
τα μαργαριτάρια πάντως ας συγκεντρωθούν ... υπάρχει και θέση :
Στραβά κι Αστεία μηνύματα που λάβαμε
http://www.musicheaven.gr/html/modules.php?name=Splatt_Forums&file=viewtopic&topic=2117
ας προστεθούν κ' οι αγγελίες ...
Πρώτα απ'όλα,ο Μπόστ ήξερε γραμματική και συντακτικό-απλώς η γραφή του στίς γελοιογραφίες ήταν έτσι εσκεμμένα,γιά να δημιουργήση ένα δικό του "στύλ".Αλλωστε αυτό φαίνεται και από το ύφος τών κειμένων του,που σκόπιμα αναμιγνύει λέξεις και εκφράσεις τής δημοτικής και τής καθαρεύουσας.
Ο Σολωμός,πάλι,έμαθε Ελληνικά σε μεγάλη ηλικία (τα πρώτα του έργα τα είχε γράψει στα Ιταλικά),μετά από παρακίνηση τού -επίσης ποιητοή- Ούγου Φώσκολου.Οπότε ήταν φυσικό να μήν είχε την εκ γενετής ευχέρεια που έχουμε όσοι μαθαίνουμε τα Ελληνικά στο σχολείο,απ'την πρώτη τάξη τού δημοτικού.
Τέλος,ο Μακρυγιάννης δέν είχε την ευκαιρία να πάη στο σχολείο διότι εκείνες τίς εποχές δέν ήταν τα πράγματα όπως είναι σήμερα.Ούτε κάν σε στρατιωτική σχολή πήγε,άν και διετέλεσε στρατηγός στην Επανάσταση τού '21,διότι τότε δέν υπήρχαν τέτοιες σχολές,ο καθένας κρινόταν απ'το έργο του και όχι απ'τα πτυχία του.
Οπότε,είναι άτοπο να χρησιμοποιούμε ώς μέτρο σύγκρισης αυτές τίς ειδικές περιπτώσεις.
Πάντως μήν ξεχνάτε ότι ένας που είναι ανορθόγραφος μπορεί μέν να έκαμνε "κοπάνες" στο σχολείο την ώρα τών Νέων Ελληνικών,αλλά μπορεί επίσης να πάσχη από δυσλεξία οπότε τα αίτια τής ανορθογραφίας του είναι παθολογικά και χρήζει ειδικής βοήθειας.
Εμένα άλλο με ξένισε στην αγγελία αυτή:αφού ο συντάκτης της προφανώς έχει γράψει κάποια τραγούδια (στίχο και μουσική,όπως προκύπτει εκ τού κειμένου),γιατί δέν φτιάχνει ο ίδιος μιά μπάντα γιά να τα παρουσιάση,αλλά τα "διαθέτει" σε άλλους;
-----------------
Τίς πιό καλές σου στιγμές τίς είχες ζήσει στο χτές που δέν θυμόσουν
[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : Hastaroth στις 18-10-2012 12:32 ]
@ faidonalkinoos γράφεις:
1. "πάντα στεκόμενος στη συντακτική αξία
του κειμένου της αγγελίας
και όχι στο ορθογραφικό της μέρος ...
.................................
2. ορθογραφία , σύνταξη κι εμπιστοσύνη είναι διαφορετικά αντικείμενα ..."
Πάνε μαζί αυτά.
Θα σταθώ στη συντακτική αξία, θα παραβλέψω την ορθογραφία και θα δείξω εμπιστοσύνη για την ανάθεση των στίχων "μου" στον συγκεκριμένο συντάκτη; Δηλαδή δεν τίθεται καθόλου θέμα ...παιδείας; Να τη βράσω τη συντακτική αξία Φαίδωνα. Εγώ Φαίδωνά μου καίγομαι και θέλω να κάνω καριέρα και ψάχνω για στιχουργό. Στη συντακτική αξία θα δώσω βάση; Να την ξαναβράσω λοιπόν.
Υ.Γ. Η αναφορά στον Μποστ δε νομίζω ότι συγκρίνεται με τον συντάκτη της αγγελίας. Μη συγκρίνουμε τα πορτοκάλια με τις πατάτες επειδή είναι και τα δύο στρογγυλά και ο νοών νοείτω.
Τώρα αν τυχόν ο Μακρυγιάννης ήθελε να κάνει τραγουδιστική καριέρα, θα παρέβλεπε σίγουρα την ορθογραφία (αγράμματος ων) και θα έδειχνε (είμαι βέβαιος) πλήρη εμπιστοσύνη στον συγκεκριμένο συντάκτη λέγοντάς του "Πού ήσουνα χρυσέ μου τόσα χρόνια και σ' έψαχνα;".
υπάρχει κάποιος που θα προτείνει την απόρριψη
μερικών χιλιάδων δημοτικών τραγουδιών
επειδή οι τσοπάνηδες συντάκτες τους
αγνοούσαν ακόμα και την ύπαρξη της αλφαβήτου ;;;
κατ' επέκταση της ορθογραφίας ;;;
...............
η γλώσσα είναι προφορική ακουστική διαδικασία .
ύστερα έρχονται οι κανόνες , οι ορθογραφικές αναγκαιότητες ,
φτάνοντας στον υπέροχο γραπτό λόγο .
...............
οι μέρες δεν είναι όμορφες .
δυστυχώς . (για τη γλώσσα μας) .
α) υπάρχει η γενιά των 300 έως 500 λέξεων
β) βιώνουμε την γκριγλις περίοδο
γ) η γενιά αυτή μεγαλώνει με τη νοηματική του ίντερνετ
(με σύμβολα κι όχι με λέξεις)
δ) υπάρχουν γύρω μας μερικές χιλιάδες επαναπατρισμένων Ελλήνων
που μετά δυσκολίας γράφουν την Ελληνική .
(με εξαιρετικές σπουδές στις χώρες , εκ των οποίων επέστρεψαν ).
ε) υπάρχουν γύρω μας μερικές χιλιάδες αλλοδαπών ,
(που πολύ μεγάλοι μαθαίνουν τη γλώσσα μας) .
...................................
θέλετε γι αυτές τις κατηγορίες να μιλήσουμε για ορθογραφικούς κανόνες ;;;
...................
από τη γενιά των 300 λέξεων ακούγονται ,
στίχοι τραγουδιών ,
που σε κάνουν να ανατριχιάσεις ,
από το βάθος των νοημάτων τους .
μη μιλήσετε για ορθογραφία ,
γιατί ο άνθρωπος ξέρει να γράφει , κατά κανόνα ,
τις λέξεις που μιλάει , τις 300 εν προκειμένω .
για τις χιλιάδες υπόλοιπες ;;;
...................................
τη σύνταξη του λόγου ή την έχεις ή δεν την έχεις .
παράδειγμα : μέσα από χιλιάδες πολιτικούς , ξεχωρίζουν ελάχιστοι .
δεν διδάσκεται , (τις περισσότερες φορές) .
Μπορεί να εξελιχτεί , όχι να διδαχτεί εξ αρχής , όχι εκ του μηδενός .
........................
η ρητορική στην Αρχαία Ελλάδα ,
αργότερα δε στην Αρχαία Ρώμη ,
ήσαν σχολές , πολλών διδακτικών αποχρώσεων ,
που χαίρονταν εκτίμησης .
....................
ορθογραφική σχολή δεν υπήρχε .
(μη βιαστείτε , αυτονόητο ήταν .)
οι ρήτορες όμως , κέρδιζαν προφορικά .
με τη νοηματική και τον τρόπο εκφοράς του λόγου .
ΠΡΟΦΟΡΙΚΑ .
...........................
εν αρχή ην ο λόγος .
κι όταν λέμε λόγος δεν εννούμε φαντάζομαι τον γραπτό .
εννοούμε την υπέροχη αρμονία που έχει η σύνταξή του , η νοηματική του .
.............
κανείς δεν έχει δικαίωμα να απαγορεύσει σε κάποιον ανορθόγραφο ,
το δικαίωμα της σύνταξης ενός τραγουδιού .
............................
κι ενός κειμένου ακόμα ακόμα .
.............................
διαβάζοντας ξανά και ξανά την αγγελία ,
ΔΥΝΑΤΑ ,
για να την ακούω ,
διαπιστώνω και πάλι ,
πως είναι άψογη συντακτικά .
...........................
η ορθογραφία είναι αρχικά έφεση .
είναι είδος εικαστικής προσέγγισης
στις γραπτές λέξεις που κάποιος χρησιμοποιεί ,
προκειμένου να αποτυπώσει αυτό που θέλει .
εφ' όσον , βεβαίως , υπάρχει η αίσθηση της ορθογραφικής έφεσης ,
τότε είναι λιγότερο δύσκολο να αποτυπωθούν στον άνθρωπο αυτόν
και οι κανόνες της ορθογραφίας .
.................................
η σύνταξη και η ορθογραφία
ενός τραγουδιού
είναι δύο διαφορετικά , εντελώς ,
αντικείμενα .
.......................
κατά τη διάρκεια των σχολικών χρόνων μου ,
δεν είχα ούτε μία φορά την ευκαιρία ,
να πέσω πάνω στην ορθογραφική δεινότητα
των αυτογράφων του Σολωμού .
όχι τυχαία βέβαια .
ο κακός ο μαθητής εύκολα θα τα βροντούσε χάμω ...
θα ήταν κακό παράδειγμα .
......................
σε εποχές που οι κανόνες ήσαν πολύ πιο ψηλά από τα νοήματα ...
.......................
όπως και να το γράψει κάποιος ,
ένα καλό τραγούδι ,
με όμορφα νοήματα ,
και με σωστή σύνταξη ,
θα είναι πάντα ένα πολύ καλό τραγούδι .
..................................
η ανορθόγραφη ιστορία , του Μακρυγιάννη ,
που υστερούσε (σημειωτέον) και συντακτικά ,
υπερέχει πάντως κατά πολύ ,
των εγγραμμμάτων , παραλλήλων ,
ή και υστέρων άλλων τινών ιστοριών της εποχής .
.............................
ο συντάκτης πάντως της αγγελίας είναι μέλος του Μ/Η .
ας ρωτηθεί κι αυτός .
..............................
το ορθογραφικό ταλέντο ή η εκ σπουδών γνώση της ορθογραφίας ,
να μη συγχέεται με τη σύνταξη και τη νοηματική του λόγου (του προφορικού) .
.........................
τώρα όσο για το επιχείρημα Ορφέα , περί Μακρυγιάννη και το πιθανό ρηθέν του ,
τα πράγματα θα ήσαν μάλλον πιο δύσκολα αν ήξερε ορθογραφία ο Στρατηγός ,
και διαπίστωνε πως είναι ανορθόγραφος ο συντάκτης των απομνημονευμάτων του .
μαύρα του πουλιά . θα πήγαινε η κατραπακιά μια πεντάρα .
όλοι γνωρίζουν τι τράβηξε ,
ο αυτοδίδακτος εικονογράφος , Παναγιώτης ή Δημήτρης Ζωγράφος ,
κατά τη διάρκεια της συνεργασίας τους για την αποτύπωση εικόνων
του Αγώνα ...
αλλά , ας μην ανοίξουμε κι άλλο μέτωπο ...
..............................
η ανορθογραφία των μαλλιαρών και της Ψυχαρικής εποχής θυμίζει κάτι ;
...............................
κι ο Μποστ , ακριβώς αυτό καυτηρίαζε .
ακριβώς αυτό χρωμάτιζε .
σύνταξη , νόημα και ορθογραφία , είναι , εντελώς διαφορετικά αντικείμενα .
με τον εμπλουτισμό μάλιστα και των καθαρευουσιάνικων λέξεων .
............................
τώρα για το θέμα της εμπιστοσύνης είναι κι αυτό διαφορετικό αντικείμενο ,
κι εντελώς υποκειμενική και προσωπική , του καθ' ενός επιλογή .
...........................................
Ζω στην εποχή μου με τις απαιτήσεις της και απαιτώ το ίδιο και από τον αγγελιογράφο.
Δεν έχουν καμία σχέση οι αγράμματοι τσοπάνηδες, οι Ψυχαρικοί, οι Μποστ, οι Μακρυγιάννηδες και όσοι λοιποί αναφέρεις.
Πώς να "αγγίξει" ο αγγελιογράφος τον υπέροχο γραπτό λόγο όταν ο γραπτός του λόγος είναι εκ προοιμίου άθλιος; Πώς να εκκινηθεί μία πιθανή συνεργασία όταν αγνοούνται κανόνες και ορθογραφικές αναγκαιότητες που έχουν ήδη τεθεί;
Και αφού ο άνθρωπος ξέρει να γράφει κατά κανόνα τις λέξεις που μιλάει, γιατί ο συγκεκριμένος γράφει την αγγελία με λάθος ορθογραφία;
"Κομματια ψυχεις με πολυ επικαιρους στιχους για οσους θελουν να κανουν μια καινουρια αρχι. Μουσικη συνθεση εξερετικη σε αρμονια με της ενιες που προφερουν η λεξις αναζητουν τους ερμηνευτες τους . Εντεχνα-ροκ-και folklor-βαλκανικο κυριος με στυχια εθνικ . Νομιζω πως θα ηταν το καλυτερο ξεκινημα για οπιων θα ηθελε να εχει το δικο του δυσκο . Διατιθουνται και για καινουριες μπαντες που θελουν την δικη τους δουλια . Επικοινονηστε μαζι μου στο τηλ"
Μήπως αυτές οι 72 λέξεις συμπεριλαμβάνονται στις χιλιάδες άλλες λέξεις που δεν ξέρει;
Αν είναι "θύμα" των greeklish, ας πρόσεχε.
Αν είναι αλλοδαπός ή επαναπατρισμένος Έλληνας που μαθαίνει τώρα τη γλώσσα, ας μας το πει.
Αλλά πάλι, αν μαθαίνει τώρα τη γλώσσα, πώς θα γράψει στίχους που θα με κάνουν να ανατριχιάσω από το βάθος των νοημάτων τους;
Αφού όμως τοποθετείς το θέμα σε υποκειμενική βάση (και ίσως τελικά να είναι έτσι, αν και δεν συμφωνώ), αιμαίνα μαι αίχασαι απώ παιλάτυ.
Orfeus : ακριβώς επειδή ζω την εποχή μου , όπως κι εσύ ,
γι αυτό επιμένω ...
όλοι οι αναφερόμενοι έχουν άμεση σχέση ,
οι αγράμματοι τσοπάνηδες, οι Ψυχαρικοί, οι Μποστ,
οι Μακρυγιάννηδες και όσοι λοιποί ...
και οι μετανάστες και οι επαναπατρισθέντες
και τα παιδιά των φαναριών ,
και οι εντελώς αγράμματοι τροβαδούροι και στιχουργοί Τσιγγάνοι ...
.......................................
με τον ίδιο ακριβώς τρόπο , για τον ίδιο ακριβώς λόγο ,
ο γραπτός τους λόγος είναι άθλιος .
Και όχι μόνο άθλιος αλλά τις περισσότερες φορές και ανύπαρκτος ...
...............................
γι αυτό τους αναφέρω :
για το ΝΟΗΜΑ και τη ΣΥΝΤΑΞΗ ...
ΑΥΤΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΣΗΜΑΣΙΑ ΣΤΟΝ ΠΡΟΦΟΡΙΚΟ ΛΟΓΟ ...
ΤΟ ΝΟΗΜΑ ΚΑΙ Η ΣΥΝΤΑΞΗ
.........................
Ας πάμε πιο πίσω όμως : ΙΛΙΑΔΑ .
Με ποια ορθογραφία την τραγουδούσανε μέχρι να γραφτεί ;
100 - 200 - 300 - 400 χρόνια πριν ΚΑΤΑΣΤΕΙ ΓΡΑΠΤΟ ΜΝΗΜΕΙΟ ;
...............................
Επίσης ,
αν ο τραγουδιστής , κληθεί να τραγουδήσει ,
στίχους άλλης γλώσσας ,
γλώσσας που δε γνωρίζει καθόλου ,
ΜΑ ΚΑΘΟΛΟΥ ΟΜΩΣ ,
τι θα κάνει ;
Θα μάθει πρώτα τη γλώσσα κ' υστερα θα πάρει το μικρόφωνο ;
ή απλά θα το μεταγράψει ΑΝΟΡΘΟΓΡΑΦΑ ,
ΣΤΗ ΔΙΚΗ ΤΟΥ ΓΛΩΣΣΑ ,
ΑΚΟΥΣΤΙΚΑ ,
σύμφωνα με την προφορική εκφορά / προφορά που θα του υποδείξουν ;
.......................................
Jorge : να είναι τεμπέλης με τόσα ταλέντα / προσόντα ;
αλλά πάλι ... και το βιογραφικό του στο προφίλ του ,
το ίδιο ανορθόγραφο είναι ...
.............................
Ας απαντήσει κι ο ίδιος .
............................
Αν το κανει για πλακα ας μας το πει να γελασουμε.......
Αν βαρεθηκε να το διορθωσει ας μας το πει να σταματησουμε......
Αν οντως ειναι τοσο ανορθογραφος και δεν τον νοιαζει ας μας το πει να τον λυπηθουμε....
Kαλησπέρα σας. Όμορφο θέμα, αλλά μια πρώτη απάντηση στο θέμα: "Έλεος!!!" του forum είναι ο τίτλος της μόνιμης στήλης του Γιώργου-Orfeus: "Καμιά συμπάθεια για το διάβολο". Και στη λέξη διάβολος μπορούμε να αποδώσουμε πολλές έννοιες: ορθογραφία-ανορθογραφία, σύνταξη-ασυνταξία, προφορικός-γραπτός λόγος, γραμματιζούμενος-αγράμματος, δημοτικιστής-καθαρευουσιάνος, παιδευμένος-απαίδευτος και ένα σωρό άλλες, που έχουν σχέση με την Ελληνική γλώσσα και παιδεία. Δεν είναι στη πρόθεση μου να κάνω το δικαστή ή το παντογώστη. Μια διαπίστωση μόνο: Όλοι μπορούν να μιλάνε σωστά ελληνικά και ένα μεγάλο ποσοστό μπορεί να γράφει ορθογραφημένα την Ελληνική γλώσσα. Η προσωπική μου εμπειρία είναι η εξής: Στο δημοτικό μάθαινα να γράφω και να διαβάζω, στο εξατάξιο γυμνάσιο έμαθα να παρακολουθώ προσεκτικά τα μαθήματα και να διαβάζω αρκετά. Στα Τ.Ε.Ι. έμαθα να μιλάω τη δημοτική και στο Πανεπιστήμιο ένας καθηγητής με έκοψε στο μάθημα του γιατί δεν απάντησα στην απλή καθαρεύουσα. Στη δουλειά μου συνάντησα εκπαιδευτικούς και διοικητικούς υπαλλήλους που δεν ήξεραν να γράφουν τη λέξη πατάτα και να συντάσουν ένα απλό διαβιβαστικό. Στο τέλος της καρίερας μου ήρθε μια νεαρή υπάλληλος- διακεκριμμένη αθλήτρια, την οποία έρριξα στα βαθειά της θάλασσας της διοικητικής γλώσσας. Είναι ένα κορίτσι με ήθος και καλλιέργεια και είναι ο άνθρωπος που κυνηγά το όνειρο του. Στα δύο χρόνια που έμεινε κοντά μου έμαθε τα βασικά πράγματα. Λίγο πριν φύγει για να εκπληρώσει το όνειρο της, έκανα ένα test-drive. Της έδωσα ένα μέτριας δυσκολίας εισερχόμενο έγγραφο και της έδωσα προφορικές οδηγίες για το περιεχόμενο της απάντησης. Το αποτέλεσμα του διαλόγου μας ήταν ένα ασύντακτο κείμενο. Και έπειτα από όλα αυτά έχω την εξής απορία: Ποιός και τι φταίει; Ευχαριστώ για την ανοχή σας. Ε.Σ.
@ Φαίδωνα
Δεν μιλάω για τον προφορικό λόγο, αλλά για τον γραπτό. Οι κανόνες λοιπόν και οι ορθογραφικές αναγκαιότητες -όπως έχεις προαναφέρει- έχουν δοθεί και τους/τις αγνοεί. Η γλώσσα είναι σπουδαίο εργαλείο. Θα φώναζες εσύ έναν υδραυλικό να σου φτιάξει τα υδραυλικά του σπιτιού σου χωρίς να έχει τα απαιτούμενα εργαλεία; Δεν θα σου έκανε εντύπωση το γεγονός; Δεν θα αναρωτιόσουν έστω και μία φορά "Μα τι σόϊ υδραυλικός είναι αυτός; Πού πήγα και τον βρήκα;"
Πώς τώρα να αναθέσω στον συγκεκριμένο "μάστορα" να μου τελειώσει τη δουλειά αφού δεν έχει τα εργαλεία; Τα έχει; Όχι πες μου τα έχει; Γιατί αν μου πεις ότι τα έχει, ε πάω για ....αφτωκτονύα!
-----------------
[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : Orfeus στις 18-10-2012 19:41 ]
Φαίδων,γράφεις:
"αν ο τραγουδιστής , κληθεί να τραγουδήσει ,
στίχους άλλης γλώσσας ,
γλώσσας που δε γνωρίζει καθόλου ,
ΜΑ ΚΑΘΟΛΟΥ ΟΜΩΣ ,
τι θα κάνει ;
Θα μάθει πρώτα τη γλώσσα κ' υστερα θα πάρει το μικρόφωνο ;
ή απλά θα το μεταγράψει ΑΝΟΡΘΟΓΡΑΦΑ ,
ΣΤΗ ΔΙΚΗ ΤΟΥ ΓΛΩΣΣΑ ,"
Μά άν ο τραγουδιστής δέν γνωρίζη την γλώσσα στην οποία γράφτηκε ένας στίχος,πώς άραγε θα αντιληφθή το νόημά του γιά να το αποδώση με την ερμηνεία του;Το μόνο που θα πετύχη θα είναι να παπαγαλίση -στην κυριολεξία- κάποιες λέξεις που δέν θα τίς καταλαβαίνει,όπως και ο παπαγάλος δέν καταλαβαίνει γρύ απ'όσα λέει.
Κοντολογίς,πέρα από την περίπτωση που κάποιος είναι αποδεδειγμένως δυσλεξικός,σε όλες τίς άλλες περιπτώσεις θα πρέπη όποιος θέλει να γράψη κάτι να γνωρίζη πώς να το γράψη με σωστή ορθογραφία-άλλωστε γι'αυτό λέγεται ορθογραφία,δηλαδή ορθή (=σωστή) γραφή.
@epilogos:πράγματι,η ορθογραφία είναι η γεωμετρία του γραπτού λόγου.Γι'αυτό,γεωμετρώντας και ουχί "Γεωμετρόντας" τον λόγο,γεωμετρούμε και την σκέψη.
Συμπέρασμα:ΔΟΣΤΑΙ ΛΑΙΦΤΑ ΓΥΑ ΤΟΙΝ ΠΕΔΥΑ,ΓΟΙΑ ΝΑ ΔΟΙΑΜΑΡΤΙΡΟΜΑΣΤΑΙ ΜΑΙ ΩΡΘΩΓΡΑΦΕΙΑ
Hastaroth :
περισσότεροι από τρια εκατομμύρια δίσκοι , έχουν ήδη πουληθεί ,
-τι 'ν' αυτό που το λένε αγάπη ;- ...
από την ταινία :
- το παιδί και το δελφίνι -
εδώ Σοφία Λόρεν
Ιαπωνικά :
Ki uselta yu me
εδώ Νάνα Μούσχουρη
Μαορί :
πάλι Νάνα Μούσχουρη
Haere Mai e Nga)
Ελληνικά :
Τα παιδιά του Πειραιά
εδώ Dalida
ο κατάλογος είναι τεράστιος ,
ενώ οι δίσκοι αυτοί και όχι μόνο ,
έχουν επιφέρει εκατομμύρια πωλήσεων ...
αγγίζουν το δισεκατομμύριο ...
σημ . : (οι δίσκοι που τα τραγούδια τους , τα έχουν τραγουδήσει ξενόγλωσσοι τραγουδιστές ...)
Η ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑ ΣΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΔΕΝ ΠΑΙΖΕΙ ΚΑΝΕΝΑ ΡΟΛΟ .
Η ΣΥΝΤΑΞΗ ΚΑΙ ΤΟ ΝΟΗΜΑ , ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΠΡΩΤΑΡΧΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ .
ΑΠΟ ΕΚΕΙ ΑΝΤΛΕΙΤΑΙ ΤΟ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑ .
ΑΠΟ ΤΗ ΣΥΝΤΑΞΗ ΚΑΙ ΤΟ ΝΟΗΜΑ .
Δουλειά του τραγουδιστή είναι ,
αφού καταλάβει το νόημα ,
να το τραγουδήσει ,
μεταφέροντας με το όργανό του ,
τη φωνή του ,
όλο το εγκλωβισμένο στους στίχους συναίσθημα .
Αυτή είναι η δουλειά του τραγουδιστή .
Να τραγουδάει .
Όχι να διορθώνει την ορθογραφία στα κείμενα .
..................................
Orfeus :
Όλο το διάλογο τον έχουμε στήσει επάνω σε αυτά που γράφεις :
{2. ορθογραφία , σύνταξη κι εμπιστοσύνη είναι διαφορετικά αντικείμενα ..."
Πάνε μαζί αυτά.
Θα σταθώ στη συντακτική αξία, θα παραβλέψω την ορθογραφία και θα δείξω εμπιστοσύνη για την ανάθεση των στίχων "μου" στον συγκεκριμένο συντάκτη; Δηλαδή δεν τίθεται καθόλου θέμα ...παιδείας; Να τη βράσω τη συντακτική αξία Φαίδωνα. Εγώ Φαίδωνά μου καίγομαι και θέλω να κάνω καριέρα και ψάχνω για στιχουργό. Στη συντακτική αξία θα δώσω βάση;}
Δεν μπορώ να καταλάβω που έχουμε κολλήσει ...
αν στο τραγούδι , δε σταθώ στη συντακτική του αξία , που θα σταθώ ;
αν έχει ο άνθρωπος αυτός γράψει στίχους ανορθόγραφους ,
με σύνταξη και νόημα ,
θα αρνηθείς τη συνεργασία σου μαζί του ,
επειδή είναι ανορθόγραφος ;
Είναι ποτέ δυνατόν ;
ορθογραφία , σύνταξη κι εμπιστοσύνη είναι διαφορετικά αντικείμενα .
ΜΑ ΕΝΤΕΛΩΣ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ .
Στο τραγούδι δεν έχουμε γραπτό λόγο .
Ο όποιος ακροατής ενός τραγουδιού ,
ακούει το τραγούδι , δεν το διαβάζει .
ΕΠΙΜΕΝΩ : ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΒΑΣΙΖΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΑ .
ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΒΑΣΙΖΕΤΑΙ ΣΤΟ ΝΟΗΜΑ ΤΟΥ .
Επίσης με ρωτάς για τα εργαλεία :
Τα εργαλεία κάποιου που γράφει στίχους ,
βρίσκονται στην καρδιά του , στην ψυχή του ,
στο μυαλό του , στις εμπειρίες του .
Αρκεί να στο εκφωνήσει , ΠΡΟΦΟΡΙΚΑ ,
για να καταλάβεις αν σου αρέσει ή όχι .
Αν είναι άγνωστος , και του πεις ,
γράψ' το μου τώρα σ' ένα χαρτάκι ,
και στο γράψει , ο έρημος , ο δύστυχος , ανορθόγραφα ,
θα πάψει να σου αρέσει το τραγούδι ;
Με ρωτάς αν έχει τα εργαλεία , αν πρέπει να του ανατεθεί η δουλειά ή όχι ...
Θα ζητήσω να ακούσω μουσική του ,
θα ζητήσω να ακούσω στίχους του ,
αν με πείσει έχει καλώς .
Αν δε με πείσει , δε θα συνεργαστώ .
ΔΕΙΓΜΑ ΔΟΥΛΕΙΑΣ ΘΑ ΖΗΤΟΥΣΑ .
ΔΟΥΛΕΙΑΣ .
ΣΤΙΧΟΥΣ - ΜΟΥΣΙΚΕΣ - ΣΥΝΘΕΣΕΙΣ .
ΑΥΤΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΤΟΥ .
...........................
ΕΠΙΣΗΣ :
ΔΕΝ ΕΧΩ ΚΑΝΕΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑ , ΑΠΟ ΤΑ ΡΟΥΧΑ ΕΝΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ,
ΝΑ ΚΡΙΝΩ ΤΗΝ ΨΥΧΗ ΤΟΥ .
ΕΠΙΣΗΣ :
ΔΕΝ ΕΧΩ ΚΑΝΕΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑ , ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑ ΕΝΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ,
ΝΑ ΚΡΙΝΩ ΤΟ ΤΑΛΕΝΤΟ ΤΟΥ .
ΔΕΙΓΜΑ ΔΟΥΛΕΙΑΣ ΘΕΛΩ .
.................................
Όταν το μπουζούκι μπήκε στις λεωφόρους του Έντεχνου ,
(το όργανο έπαιζαν άνθρωποι χωρίς ΜΟΥΣΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ) ,
είχε γίνει τότε ο ΧΑΜΟΣ .
Παρτιτούρες - Νότες - κι άλλες φιοριτούρες ήσαν στοιχεία άγνωστα .
Παρ ' όλ ' αυτά , οι Έντεχνοι Δημιουργοί , τους αγκάλιασαν .
και τους ΞΑΝΑ - ΑΝΑΔΕΙΞΑΝ .
ΜΕΣΑ ΔΕ ΑΠΟ ΑΥΤΟΥΣ ,ΤΟΥΣ ΜΗ ΕΝΤΕΧΝΟΥΣ ,
ΑΝΑΔΕΙΧΘΗΣΑΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΑΥΤΟΙ .
..........................................
Ας ζητάμε από τους ανθρώπους ,
αυτό που έχουν να προσφέρουν ,
αυτό που μπορούν να προσφέρουν .
Ας κοιτάμε στους ανθρώπους την αγάπη που δείχνουν ,
όταν μας το προσφέρουν ,
αυτό που μπορούν να προσφέρουν ,
για πιο λόγο το κάνουν και όχι το πως το κάνουν .
....................................
για το πάρα κάτω τραγούδι ,
του Μποστ ,
που στερείται και νοηματικής ,
θα ασκήσουμε κριτική ; ή είναι στο απυρόβλητο ; ...
Η ΡΟΜΒΙΑ
Η ρομβία αφιχθέντος και σταθέντος στη γωνιά
μελοδίας μας παράγει εφρανθείς η γειτονιά
βγένει πρότον ο μπακάλης κε μετά ο γαλατάς
πλην αργής εξερχoμένη κε πολή το μελετάς.
Χαίρε ληπηρά ρονβία
δυστηχής είμε φεβγών
και αναχωρών εν βία
την νεάνις μην ιδών.
Την επάβριον ημέραν στην γωνίαν μου σταθείς
καταπλέφσας η ρομβία ήτον πάλιν αφιχθείς
αηδόνες είναι ψάλων, παραδείσια πουλιά
πτερουγίζουν καρδερίνε στα ξανθά της τα μαλιά.
Χαίρε έφθυμος ρομβία
η νεάνις κατελθών
δήθεν πήγε δια κομβία
κι’ εθεάθη εξελθών.
......................................
Orfeus :
Μεγαλώσαμε με πιέσεις , νόμους και κανόνες , που δε μας ωφέλησαν και πολύ .
(αν γράψω "πυνάο" - "αναιργύα" - "αίξοσυ" , πιστεύεις πως αλλάζει το νόημα ;
πεινάω - ανεργία και έξωση σημαίνει κι έτσι κι αλλιώς .)
Μας έμαθαν να κοιτάζουμε το περιτύλιγμα κι όχι το περιεχόμενο .
Μας δίδαξαν να ψωνίζουμε από βιτρίνες λαμπερές
και να ξεχνάμε τα μαγαζάκια των γειτόνων μας .
Μας έμαθαν στο στραςς και στα πρωινά τσιφτετέλια .
Μας έκαναν να μη βλέπουμε το γείτονά μας που δυστυχεί .
Μας έμαθαν στο απόλυτο δήθεν , στις συζητήσεις που φέρνουν πωλήσεις ,
σε όμιλητές που δεν ολοκλήρωσαν ποτέ τη σκέψη τους ,
ούτε ύστερα από τριάντα χρόνια στην επικαιρότητα .
Μας έμαθαν να μην κοιτάμε τη Σύνταξη της Σκέψης ,
αλλά τη γραβάτα , το κοστούμι , το κόσμημα .
Μας δίδαξαν να αποφεύγουμα σαν τον διάβολο το Νόημα ,
ελέγχοντας μόνο τα τιράζ , τα δελτία ακροαματικότητας ,
τα αντίστοιχα θεαματικότητας .
Μεγαλώσαμε .
Κάποια όμως άτομα της κοινωνίας μας , οι νέοι ,
δε μεγαλώσανε ...
Γεννηθήκανε .
Γεννηθήκανε , μέσα σε αυτό που εμείς βρήκαμε ,
μέσα σε αυτό που εμείς μεγαλώσαμε ...
..........................
Δεν μπορώ παρά να δείξω επιείκεια .
Δεν μπορώ παρά να περιμένω ,
το Αληθινό Δείγμα της Δουλειάς του καθενός .
Δεν έμαθα ποτέ μου , να κρίνω το δημιουργό ,
από το παρουσιαστικό του ,
τις ιδιαιτερότητές του ,
τα ρούχα του , τους φίλους του , τις κοσμοθεώριες του ,
την άρθρωσή του , τα ορνιθοσκαλίσματά του ,
την τσαπατσουλιά του , τις σπουδές του ,
την ανορθογραφία του .
Έμαθα να τον κρίνω από το πραγματικό του αντικείμενο ,
την πραγματική του δουλειά .
ΣΤΙΧΟ , ΜΟΥΣΙΚΗ , ΣΥΝΘΕΣΗ , ΠΟΙΗΜΑ , ΠΙΝΑΚΑ , ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΕΡΓΟ , ΓΛΥΠΤΟ .
.....................................
ΕΙΛΙΚΡΙΝΑ ΔΕ Μ' ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ ΠΩΣ ΓΡΑΦΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ .
ΜΕ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΟΜΩΣ ΤΟ ΤΙ ΓΡΑΦΕΙ .
......................................
ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΑΓΓΕΛΙΑ , ΑΣ ΞΑΝΑΔΟΥΜΕ ΤΑ ΝΕΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΤΑ ΜΑΤΙΑ .
ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΑΓΓΕΛΙΑ - ΑΣ ΞΑΝΑΚΟΙΤΑΞΟΥΜΕ ΜΕΣΑ ΜΑΣ .
ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΑΓΓΕΛΙΑ - ΣΥΖΗΤΗΣΑΜΕ .
.......................................
(αν κι ενδόμυχα , κάτι μου λέει , πως το στήσιμο της γραφής του , είναι εσκεμμένο .
Συνάδει δε με την ιδιότητα που προβάλλει στο προφίλ του ...
και για το είδος ατόμων που ζητάει για συνεργασία ...)
...........................................
Η όλη μου εδώ παρουσία , δεν έχει να κάνει με τον συντάκτη της αγγελίας ,
αλλά με την ουσία της Τέχνης .
ΝΑ ΕΙΣΤΕ ΠΑΝΤΑ ΚΑΛΑ !!!
..................
Υ.Γ. Να ευχαριστήσουμε τον αναρτήσαντα το ποστ ,
djmetronomos ,
που έδωσε την ευκαιρία αυτή .
Παράξενο δέν είναι,Φαίδων,εσύ ένας συγγραφέας και ποιητής,δηλαδή λογοτέχνης,να υπερασπίζεσαι αδιακρίτως την ανορθογραφία;
Οι κανόνες της ορθογραφίας δέν καθιερώθηκαν τυχαία,ούτε γιά να μάς βασανίζουν σαδιστικώς.Εχουν κάποιον λόγο που υπάρχουν.
Νά κιόλας ένα παράδειγμα:έγραψα "βασανίζουν σαδιστικώς" και όχι "βασανίζουν σαδιστικός" κι'έτσι εσύ αμέσως κατάλαβες ότι πρόκειται γιά επίρρημα κι'όχι γιά επίθετο.
Ομοίως άλλο πράγμα δηλώνει η λέξη "γράφεται" και άλλο η λέξη "γράφετε".Η πρώτη λέξη δηλώνει πως το υποκείμενο (π.χ. μιά λέξη) παθαίνει μιά μεταβολή.Η δεύτερη λέξη δηλώνει πως το υποκείμενο (π.χ.κάποιος άνθρωπος) κάνει μά ενέργεια.Αμέσως καταλαβαίνουμε τί θα πρέπη να ακολουθήση μετά την κάθε μορφή τού ρήματος "γράφω".
Οσο γιά τα τραγούδια:προφανώς οι τραγουδιστές είχαν στην διάθεσή τους και μιά μετάφραση τών στίχων,ώστε να καταλάβουν το νόημά τους.Αλλά ακόμη κι'αυτό πολλές φορές δέν είναι αρκετό,καθώς πολλές λέξεις/εκφράσεις σε μιά γλώσσα δέν είναι δυνατόν ν'αποδοθούν επακριώς σε μιά άλλη.
ΥΓ.Εσύ γιατί χρησιμοποιείς τούς ορθογραφικούς κανόνες γιά να γράφης τα κείμενά σου εδώ;Γιατί δέν τα γράφεις ανορθόγραφα,αφού αυτό που σ'ενδιφέρει είναι οι σείνταξει κε τώ νώειμα;
@ Φαίδωνα
Σαφώς και το συντακτικό είναι ένα από τα εργαλεία χειρισμού της γλώσσας και σαφώς ενδιαφέρει στη δομή και στον ειρμό του γραπτού λόγου και (εν προκειμένω) του στίχου.
Όμως, είναι δικό μου σφάλμα που δεν έκανα σαφές από την αρχή, ότι όσον αφορά στη σύνταξη δεν αναφέρομαι στον στίχο, αλλά στο κείμενο της αγγελίας. Μου έκανε δηλαδή μεγάλη εντύπωση που στάθηκες στη σύνταξη και παρέβλεψες την ορθογραφία, γιατί όπως και να το κάνουμε, η ανορθόγραφη αγγελία μου δείχνει και το επίπεδο -αν θέλεις- του γράφοντος. Οπότε, εκεί κολλάει και το θέμα της εμπιστοσύνης που λέγαμε μετά.
Πρέπει να φύγω όμως τώρα. Θα τα πούμε αργότερα. (καφές είναι)
Θέλω επίσης να συμπληρώσω, ότι το Έλεος (όπως είναι και ο τίτλος της συζήτησης), δεν πάει μόνο του, αλλά πάει παρέα με τη Σοφία.
Να παρέχουμε Έλεος, αλλά όχι απλόχερα. Να έχουμε και τη Σοφία να μην το παρέχουμε στον οποιονδήποτε!
Τα λέμε αργότερα :)
Hastaroth :
γιατί μου δημιουργείται σιγά σιγά η εντύπωση ,
πως κάνουμε κύκλους , γύρω από την αποψή του ο καθ' ένας μας ;
..........
σε ενδιαφέρει το νόημα και η σύνταξη ενός τραγουδιού ;
Ναι ή Όχι ;
...............
αν ΝΑΙ , τότε η ορθογραφία τι σε πειράζει ;
................
αν ΟΧΙ , τότε η ορθογραφία σ' ενοχλεί ;
..................
ο ανορθόγραφος ΕΘΝΙΚΟΣ ΥΜΝΟΣ , δε σε πειράζει .
ο Σολωμός στο ασπυρόβλητο ;
δεν είναι τεμπέλης αυτός ;
δεν είναι αγενής ;
δεν είναι ιερόσυλος ;
..................
πως μπορείς να τραγουδάς άδεις ψάλλεις ,
τον ΑΝΟΡΘΟΓΡΑΦΟ ΕΘΝΙΚΟ ΥΜΝΟ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ;
ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΕΣΑΙ ;
.....................
και υπ' όψιν : εδώ έχουμε τ' απαύγασμα των ΤΕΧΝΩΝ ,
τ' απαύγασμα του ΓΡΑΠΤΟΥ ΛΟΓΟΥ .
την ΠΟΙΗΣΗ .
.......................................
ΠΟΙΗΣΗ ΑΝΟΡΘΟΓΡΑΦΗ ΚΙ ΑΜΕΣΩΣ ΣΥΓΧΩΡΟΧΑΡΤΙ (;)
......................................
όχι δεν τον συγχωράς ,
λόγω που μεγάλος έμαθε τα ΕΛΛΗΝΙΚΑ .
όχι δεν τον συγχωράς επειδή ήταν ξενόγλωσσος .
ούτε καν τον συγχωράς .
απλώς , και πολύ καλά κάνεις ,
παραβλέπεις .
ΛΟΓΩ ΤΩΝ ΝΟΗΜΑΤΩΝ ΤΟΥ .
ΛΟΓΩ ΤΗΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ που διέπει τα κείμενά του ,
τους στίχους του , τα ποιήματά του .
...........................
τρία απανωτά βασανιστικά σχεδιάσματα ,
στο έργο : ελεύθεροι πολιορκημένοι ,
τρεις φορές ανορθόγραφα ,
για να φτάσει στην τελείωση ,
στην ΑΝΟΡΘΟΓΡΑΦΗ ΤΕΛΕΙΟΤΗΤΑ .
............................
Από παιδί έγραφα σωστά ,
δε χρειάστηκε να παιδευτώ ,
με τη γραμματική ,
την ορθογραφία ,
τη στίξη .
έφεση ; ίσως ...
.........................
παιδεύτηκαν όμως συμμαθητές μου ,
που αριστεύουν σήμερα ,
ως γιατροί , δικηγόροι , λογιστές ,
μαθηματικοί , φυσικοί , τεχνήτες.
..........................
συνεχίζοντας να είναι ανορθόγραφοι .
κι έχει την πλάκα του κι αυτό ...
.........................
όχι δεν υστερούσε η Παιδεία που λαμβάναμε , (τόσο πολύ) ,
όχι δεν ήσαν κακοί μαθητές ,
απλά δεν είχαν έφεση (;)
πιστεύεις πως μια ανορθόγραφη ΣΩΣΤΗ ΙΑΤΡΙΚΗ ΔΙΑΓΝΩΣΗ ,
είναι αυτόματα μια κακή ιατρική διάγνωση , λόγω ορθογραφικών λαθών ;;;
............................
όχι δε θα ρίξω βάρος , σε έναν φύσει ανορθόγραφο ,
εφ' όσον συντάσσει σωστά , εφ' όσον η νοηματική του με έλκει .
...........................
Θα αντιδράσω όμως ,
όταν διαβάσω μεταμοντέρνες πανεπιστημιακές αρλούμπες ,
ή στους όποιους νεοτεριστικούς σολοικισμούς
προσπαθήσει να επιβάλει , ο όποιος κατέχων , (νομίζοντας) ,
θέση , από την οποία θα προσπαθήσει να αλλοιώσει ,
τη ΔΥΝΑΜΗ την ΑΞΙΑ την ΙΣΤΟΡΙΑ , της ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ .
Θα αντιδράσω όμως ,
και στους όποιους σκόπιμους απαλλοτριωτικούς βυζαντινισμούς ,
που έχουν σκοπό την αποκοπή ,
από τον ομφάλιο λώρο της Δημιουργίας ,
νέων ανθρώπων , που δυστυχώς μάθανε λιγότερα από μας .
ΕΠΙΕΙΚΕΙΑ . (κι από κοντά) (όλα διορθώνονται) .
...................................
Αλήθεια , ο Σολωμός , δεν είχε τάχα κανέναν ,
να του υποδείξει πως να γράφει σωστά ;
τι λες ;
...............................
Ξέρεις όμως πως ο Σολωμός , έβριζε κιόλας ...
..................
όσο για τη μετάφραση του τραγουδιού που μου γράφεις ...
φυσικά θα του εξηγήσουν τι σημαίνει .
φυσικά θα το παιδέψει ώρες .
αλλά θα το τραγουδήσει σε άλλη ΑΓΝΩΣΤΗ γλώσσα .
και οι στίχοι δε θα είναι γιαπωνέζικα γραμμένοι .
θα είναι στα ελληνικά με ελληνικούς χαρακτήρες , ακουστικά .
και ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ ΑΝΟΡΘΟΓΡΑΦΑ .
ΣΤΗΝ ΑΠΛΟΥΣΤΕΡΗ ΔΗΛΑΔΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΡΑΦΗ .
ΔΕ ΦΑΝΤΑΖΟΜΑΙ ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΕΙ ΔΙΦΘΟΓΓΟΥΣ Ή ΩΜΕΓΑ ;
..................................
ΚΑΙ ΞΑΝΑΛΕΩ : το τραγούδι δεν είναι γραπτός λόγος .
είναι προφορικός λόγος .
(αρχικά τουλάχιστον)
..................................
ΕΡΩΤΗΣΗ : αν είχες κάποιον εντελώς αγράμματο , με πολύ καλή φωνή ,
για να τραγουδήσει το τραγούδι σου ;
τι θα έκανες ;
θα τον μάθαινες γράμματα , γραφή κι ορθογραφία ;
ΕΡΩΤΗΣΗ : αν είχες τυφλό τραγουδιστή ,
μη γνώστη Ελληνικού Συστήματος Μπράιγ , με πολύ καλή φωνή ,
για να τραγουδήσει το τραγούδι σου ;
τι θα έκανες ;
..............................
τα παραδείγματα είναι πάρα πολλά ... μα πάρα πολλά ...
..........................
το τραγούδι είναι καθαρά προφορική υπόθεση .
..........................
ξαναλέω το τραγούδι ...
....................
και δεν υπερασπίζομαι αδιακρίτως την ανορθογραφία .
......................
άλλο πράγμα η επιείκεια ...
......................
άλλο ...
......................
Υ.Γ. ΦΑΝΤΑΖΟΜΑΙ ΟΛΟΙ ΜΑΣ ,
ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙ ,
ΠΩΣ ΔΕΝ ΑΝΤΙΔΙΚΟΥΜΕ ΜΕΤΑΞΥ ΜΑΣ , ΑΛΛΑ ΣΥΖΗΤΑΜΕ ...
Υ.Γ. ΚΑΘΕΙΣ ΜΕ ΤΙΣ ΑΠΟΨΕΙΣ ΤΟΥ ... ΑΛΛΑ ΣΥΖΗΤΑΜΕ ...