Γεια σας! Κάνω 4 περίπου χρονια κιθάρα και μέχρι τώρα είχα μια απλή ακουστικη (καθότι δεν ήξερα αν θα συνέχιζα). Αφου λοιπόν πήρα την απόφαση είπα να κάνω και μια αναβάθμιση και να κινηθώ για αγορά ηλεκτρο-ακουστισης. Αρχικά ήθελα να ρωτήσω για τα ξύλα και ποιες ειναι οι διάφορες τους σε τιμή και ποιότητα. Μετά θα με βοηθούσε πολύ οποιαδήποτε πρόταση (με δεδομένο μπάτζετ γύρω στα 500€), συμβουλές για το τι πρεπει να αναζητηςω και τέλος σχετικά με τις τεχνικές που χτυπούν το πάνω μέρος του ηχείου με την παλάμη (Όπως κάνει εδώ: Link
Γεια σας! Κάνω 4 περίπου χρονια κιθάρα και μέχρι τώρα είχα μια απλή ακουστικη (καθότι δεν ήξερα αν θα συνέχιζα). Αφου λοιπόν πήρα την απόφαση είπα να κάνω και μια αναβάθμιση και να κινηθώ για αγορά ηλεκτρο-ακουστισης. Αρχικά ήθελα να ρωτήσω για τα ξύλα και ποιες ειναι οι διάφορες τους σε τιμή και ποιότητα. Μετά θα με βοηθούσε πολύ οποιαδήποτε πρόταση (με δεδομένο μπάτζετ γύρω στα 500€), συμβουλές για το τι πρεπει να αναζητηςω και τέλος σχετικά με τις τεχνικές που χτυπούν το πάνω μέρος του ηχείου με την παλάμη (Όπως κάνει εδώ: Link">
)ήθελα να ρωτήσω αν υπάρχει συγκεκριμένη κατηγορία ξύλου που το επιτρέπει , ή αν ακούγεται σε ολα το ίδιο. Ευχαριστώ πολυ!
Δεν έχει να κάνει τόσο με το ξύλο, παρά με τη δική σου αισθητική.
Δηλαδή το κάθε ξύλο βγάζει διαφορετικό ήχο...
Αυτό έχει να κάνει και με το μέγεθος της κιθάρας, αλλά σίγουρα κι από κομμάτι σε κομμάτι το ίδιο μοντέλο θα ακούγεται λίγο διαφορετικό.
Επομένως, αυτό που χρειάζεσαι μετά για να ακούγεται ομοιόμορφος ο ήχος όταν παίζεις σε μία σκηνή, είναι ο τρόπος ενίσχυσης.
Όποια ηλεκτροακουστική κιθάρα και να αγοράσεις, σχεδόν σίγουρα δεν θα βγει το αποτέλεσμα που περιμένεις.
Οι κιθάρες αυτές έχουν συνήθως έναν κρύσταλο μέσα για να μεταφέρει τον ήχο των χορδών, αλλά όχι του ξύλου.
Επομένως, μπαίνοντας να δεις διάφορους ακουστικούς κιθαρίστες να μιλάνε για τον εξοπλισμό τους, όλοι λένε ότι εκτός απ' τον κρύσταλο, αναγκαστικά τοποθετούν και κάποιο μικρόφωνο μέσα...
Εγώ στη θέση σου, αν δε βιαζόμουν ιδιαίτερα να παίξω σε σκηνή, ίσως να έδινα τα 500 ευρώ για να ακοράσω μία καλύτερη ποιοτικά ακουστική κιθάρα (όχι ηλεκτροακουστική), και κάποια στιγμή στο μέλλον να μάζευα άλλο ένα 300άρι (ή όσο τέλος πάντων προτίθεσαι να διαθέσεις) για να προσθέσω την κατάλληλη ενίσχυση (μικρόφωνο, κρύσταλο, μαγνήτη ή οτιδήποτε άλλο σου ακούγεται καλό).
Το μέλος mad_nassos στις 12.11.2015, 12:22 έγραψε... ...
Όποια ηλεκτροακουστική κιθάρα και να αγοράσεις, σχεδόν σίγουρα δεν θα βγει το αποτέλεσμα που περιμένεις. Οι κιθάρες αυτές έχουν συνήθως έναν κρύσταλο μέσα για να μεταφέρει τον ήχο των χορδών, αλλά όχι του ξύλου.......
Όλοι οι τύποι των piezo pickups κιθάρας μετατρέπουν τις ηχητικές δονήσεις από τις χορδές αλλά και το σώμα της κιθάρας σε ηλεκτρική ενέργεια.
Το μέλος STEFANOS604 στις 12.11.2015, 17:58 έγραψε...
Παράθεση:
Το μέλος mad_nassos στις 12.11.2015, 12:22 έγραψε... ...
Όποια ηλεκτροακουστική κιθάρα και να αγοράσεις, σχεδόν σίγουρα δεν θα βγει το αποτέλεσμα που περιμένεις. Οι κιθάρες αυτές έχουν συνήθως έναν κρύσταλο μέσα για να μεταφέρει τον ήχο των χορδών, αλλά όχι του ξύλου.......
Όλοι οι τύποι των piezo pickups κιθάρας μετατρέπουν τις ηχητικές δονήσεις από τις χορδές αλλά και το σώμα της κιθάρας σε ηλεκτρική ενέργεια.
Ως προς το ότι το Piezo δεν συλλαμβάνει τον ήχο και από το σώμα είναι σίγουρα λάθος.
Ως προς το ότι η επιλογή συστήματος συνδυασμού piezo ή magnet pick up + εσωτερικό mic είναι η πιο σωστή είναι αναμφισβήτιτο. (ο μαγνήτης ή το Piezo είναι πάντα σε λειτουργία και το mic προστίθεται ή αφαιρείται ανάλογα των περιστάσεων). Για περισσότερες λεπτομέρειες δείτε το άρθρο: ‘’Μαγνήτης ή μικρόφωνο για κιθάρα;’’ ΕΔΩ :
Το μικρόφωνο πραγματικά δίνει την πιο πιστή αναπαραγωγή του ήχου που παράγει η κιθάρα.
Το πρόβλημα είναι ότι το mic είναι επιρρεπές σε ανάδραση (feedback – ο κοινά λεγόμενος ‘’μικροφωνισμός’’) .
Παρ 'όλα αυτά , μπορείτε να έχετε πολύ καλά αποτελέσματα μ’ αυτόν τον συνδυασμό αν ρυθμίσετε το μικρόφωνο σωστά (αυτός είναι ο λόγος που είναι δημοφιλές το σύστημα συνδυασμού).
Επίσης είναι πολύ σωστό ότι είναι προτιμότερη η αγορά ακουστικής παρά ηλεκτρακουστικής και στο μέλλον να τοποθετήσετε εσείς εξωτερικό της αρεσκείας σας σύστημα magnet pick up ή disk piezo , ή piezo + mic ή magnet + mic χωρίς να κάνετε καμιά τροποποίηση (πχ άνοιγμα οπής για το jack – αν και εγώ θα το συνιστούσα ) ή και piezo κάτω από τον καβαλάρη (τότε η τοποθέτηση θα πρέπει να γίνει από γνώστη τεχνίτη)
Φυσικά ένα μικρόφωνο μέσα στην κιθάρα δεν θα παράγει ηχητικό αποτέλεσμα τόσο καλό όσο ένα εξωτερικό μικρόφωνο μπροστά από την κιθάρα (ειδικά δυναμικό – το Mic του συνδυασμού είναι πυκνωτικό – άρα ευαίσθητο και επιρρεπές να συλλαμβάνει και εξωτερικούς ήχους) .
Βέβαια ο συνδυασμός αυτός λειτουργεί , με σωστή ρύθμιση του mic, αρκετά καλά σε πολλές εφαρμογές , κυρίως σε σόλο κιθαρίστες ή σε μικρό χώρο με πχ ένα ντουέτο κιθάρας-ακορντεόν ή και σε γκρουπ που όμως τα επίπεδα έντασης των οργάνων στο πάλκο είναι χαμηλά αλλιώς το mic θα συλλαμβάνει και τους ήχους της υπόλοιπης ορχήστρας.
Καταρχήν, ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις! Απ ότι δηλαδή καταλαβα, να κινηθώ για ακουστική κ όχι ηλεκτροακουστικη κιθάρα σε αυτά τα χρήματα. Μαγνήτη εχω , τον fishman neo-d humbucking οποτε σε τέτοια περίπτωση είμαι καλυμμενη. Αυτό που με ενοχλεί όμως ειναι ότι σχεδόν όλες οι ακουστικές δεν έχουν σχήμα cutaway κ δεν θα μπορώ κ παλι να παίζω σε ψηλά ταστα...
Στη φωτογραφία ΕΔΩ: δείχνω , πιστεύω , όλες τις δυνατές περιπτώσεις :
χωρίς να ανοιχτεί καμιά οπή στο σώμα της κιθάρας ,
να ανοιχτεί μικρή οπή κάτω από τον καβαλάρη ,
να ανοιχτεί οπή στη θέση strap button ,
να ανοιχτούν οπές κάτω από τον καβαλάρη και στη θέση strap button.
Είναι θέμα το τι εξυπηρετεί τον καθένα και ότι είναι σίγουρος για τον εαυτό του ότι δεν θα κάνει ζημιά ή να ανοιχτεί η οπή από έναν μαραγκό της γειτονιάς.