Παρά τα προβλήματα και (κυρίως) τις οικονομικές καθυστερήσεις, η Εθνική Λυρική Σκηνή ανοίγει την αυλαία της σε λίγες μέρες στο «Ολύμπια» (με μια συμπαραγωγή) και στο «Ακροπόλ», όπου στεγάζεται η Νέα και η Παιδική Σκηνή.
Η αρχή θα γίνει την Κυριακή με την Παιδική Σκηνή, που επέλεξε το δημοφιλές έργο του Ζακ Οφενμπαχ «Ο Ορφέας» διαμορφωμένο για παιδιά. Η παράσταση ανεβαίνει σε μουσική διεύθυνση των Δημήτρη Κατσίμπα και Γιώργου Αραβίδη, σκηνοθεσία, κείμενο πρόζας και διασκευή Κάρμεν Ρουγγέρη, μουσική προσαρμογή για μικρό σύνολο Κώστα Κριτσωτάκη, στίχους τραγουδιών Ανδρέα Κουλουμπή, σκηνικά-κοστούμια Χριστίνας Κουλουμπή, χορογραφία Πέτρου Γάλλια και φωτισμούς Γιάννη Θεοδωρίδη.
Η Νέα Σκηνή στο «Ακροπόλ» θα παρουσιάσει φέτος μια αγαπημένη ελληνική οπερέτα, τη «Χριστίνα» του Θεόφραστου Σακελλαρίδη. Η πρεμιέρα έχει προγραμματιστεί για τις 4 Νοεμβρίου. Η οπερέτα ανεβαίνει σε μουσική διεύθυνση των Χρύσανθου Αλισάφη και Γιώργου Αραβίδη, σκηνοθεσία Γιώργου Ρεμούνδου, μουσική-επεξεργασία-ενορχήστρωση Βασίλη Τενίδη, σκηνικά Τότας Πρίτσα, κοστούμια Δαμιανού Ζαρίφη, διεύθυνση χορωδίας Κώστα Δρακάκη, χορογραφία Αγγελου Χατζή.
Πρωταγωνιστούν οι Ελένη Σταμίδου,
Νίνα Λοτσάρη, Νίκος Στεφάνου, Δημήτρης Σιγαλός, Γιώργος Σταφέτας, Παντελής Ψύχας, Ευδοκία Χατζηιωάννου, Γωγώ Ηλιοπούλου, Χαρά Καλατζίδου, Αλεξάνδρα Ματθαιουδάκη, Δημήτρης Ντάσιος, Ζανό Ντανιάς, Κωνσταντίνος Τζέμος κ.ά.
Και για τις δύο παραστάσεις η προπώληση των εισιτηρίων άρχισε από τα ταμεία του «Ακροπόλ». Οι τιμές για τη «Χριστίνα» είναι 25, 20, 18 και 15 ευρώ και για τον «Ορφέα» 13, 11, 10 και 8 ευρώ.
Η κεντρική σκηνή της οδού Ακαδημίας ανοίγει στις 11 Νοεμβρίου με τη δημοφιλή όπερα του Αμιλκάρε Πονκιέλι «Τζοκόντα», σε συμπαραγωγή με την Οπερα του Λιβόρνο. Το έργο ανεβαίνει σε μουσική διεύθυνση Ηλία Βουδούρη, σκηνοθεσία και χορογραφία Μίσα Βαν Χόεκε, σκηνικά Κριστιάνο Μπάκι, κοστούμια Μαρέλα Φερέρα και φωτισμούς Μάσιμο Κόρσι. Στον ομώνυμο ρόλο (διαδοχικά) οι Ντένια Ματσόλα-Γκαβατσένι και
Τζούλια Σουγλάκου, τη Λάουρα Αντόρνο θα ερμηνεύσουν οι Βικτορία Μαϊφάτοβα και Ελένη Λιώνα, τον Αλβίζε Μπαντοέρο οι Χριστόφορος Σταμπόγλης και Μάρκο Σπότι, ενώ πρωταγωνιστούν ακόμη οι:
Μαρία Μαρκέτου, Λυδία Αγγελοπούλου, Δημήτρης Πλατανιάς κ.ά.
Οι παραστάσεις έχουν οριστεί για τις 11, 12, 13, 16, 19 και 26 Νοεμβρίου. Η προπώληση των εισιτηρίων άρχισε. Οι τιμές είναι 52, 42, 35, 34, 27 και 20 ευρώ.
Σε αδιέξοδο
Ανοιχτή πρόσκληση στον πρωθυπουργό, τον αρμόδιο υπουργό Πολιτισμού, τα κόμματα της Βουλής, τη διοίκηση της Λυρικής Σκηνής, της ΓΣΕΕ αλλά και εν τέλη προς όλες τις πνευματικές δυνάμεις της κοινωνίας απευθύνουν τα σωματεία της ΕΛΣ με κοινή ανακοίνωσή τους.
Την Τρίτη 25 Οκτωβρίου (12 το μεσημέρι) τους καλούν όλους στη γενική τους συνέλευση στην κεντρική σκηνή (Ακαδημίας 59) ώστε να συζητήσουν και πρωτίστως να δεσμευθούν ότι θα βρεθεί λύση στα χρόνια προβλήματα που ταλανίζουν τη μοναδική όπερα της χώρας.
«Είναι από τις ελάχιστες φορές στην ιστορία της που η Λυρική Σκηνή βρίσκεται σε τόσο μεγάλο αδιέξοδο με ορατούς και αόρατους ακόμα κινδύνους για το μέλλον της», τονίζουν στην ανακοίνωσή τους τα σωματεία χορωδών, συντελεστών, τεχνικού βοηθητικού και λοιπού προσωπικού, οι σύλλογοι χορευτών και πρωταγωνιστών της ΕΛΣ και η Πανελλήνια Ομοσπονδία Θεάματος Ακροάματος.
«Αποτελεί πρόβλημα εθνικής αξιοπρέπειας και πολιτιστικής συνέπειας, απέναντι στην ιστορία του τόπου και του λαού, το μοναδικό λυρικό θέατρο στη χώρα μας να βρίσκεται χωρίς στέγη, οι εργαζόμενοι καλλιτέχνες, τεχνικοί, διοικητικοί να ζουν μέσα στην αγωνία και τον τρόμο για το αν θα πληρωθούν, αν θα λειτουργήσει η σκηνή ή θα υπολειτουργήσει, αν θα οδηγηθεί σε παραπέρα απαξίωση, αν θα εμπορευματοποιηθεί», επισημαίνουν οι εργαζόμενοι της Λυρικής που εσχάτως ακούνε μόνο λόγια...
Ερωτήματα προς Τατούλη
«Πέρα από τις δηλώσεις (σ.σ. Τατούλη) δεν λαμβάνεται κανένα ουσιαστικό μέτρο και δεν αναλαμβάνεται καμία δέσμευση για την άμεση αντιμετώπιση των προβλημάτων που θα επιτρέψει στο θέατρο να λειτουργήσει και να ανταποκριθεί στον κοινωνικό του ρόλο» και ρωτούν: «Είναι εθνικό πρόβλημα ή όχι να υπάρχει μόνο ένα λυρικό θέατρο στη χώρα; Είναι δυνατόν όλοι οι εργαζόμενοι να είναι απλήρωτοι, να μην υπάρχει ούτε ένα ευρώ για καινούργια παραγωγή; Είναι δυνατόν εδώ και μήνες το θέατρο να παραμένει ακέφαλο; Δεν θα έπρεπε μετά την αρνητική εμπειρία από την αλλαγή νομικού πλαισίου να περιοριστούν σε κάποιο βαθμό οι υπερεξουσίες του καλλιτεχνικού διευθυντή, να υπάρξει εκπροσώπηση των εργαζομένων στο Δ.Σ.; Δεν πρέπει να υπάρξει ομαλή ροή χρημάτων από το ΥΠΠΟ; Επιτέλους, δεν πρέπει να γίνει εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας του θεάτρου; Δεν θα πρέπει να απασχολήσει η μεθοδευμένη υποβάθμιση της Λυρικής, όταν αυτή και άλλοι καλλιτεχνικοί οργανισμοί παίρνουν όλοι μαζί λιγότερα χρήματα σε σύγκριση με το Μέγαρο Μουσικής;».
πηγή
ελευθεροτυπία
[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : manblaz στις 19-10-2005 00:37 ]