Παράθεση:
Το μέλος deathminor88 στις 25-01-2008 στις 16:15 έγραψε...
Το θέμα είναι: Η μουσική ενός κομματιού είναι ή όχι η μελωδία της φωνής? Μου λέει για ποράδειγμα το παιδί που έβαλε στίχους, ότι η μελωδία της φωνής είναι που μένει. Δηλαδή όταν λέμε "έγραψα" μουσική έγραψα την μελωδία της φωνής. Αυτό πιστέυω ότι είναι λάθος!
|
|
Συμφωνώ, όμως έχω και κάποια ερωτήματα.
Ας κάνω ένα πείραμα:
Θεωρώ σαν δεδομένα το γεγονός ότι οι συγχορδίες δεν κατοχυρώνονται και το ότι δεν θέλουμε να χρησιμοποιήσουμε "τετριμμένα" ενορχηστρωτικά "κλισέ" και παίρνω σαν πειραματόζωα τον Orfeus, τον Faltsoo (ελπίζω να μην έχουν αντίρρηση) και κάποιον μπασίστα.
-Ο Orfeus, λοιπόν, έρχεται στην πρόβα με ένα τραγούδι, στο οποίο έχει γράψει τα πάντα: στίχους, μουσική, εισαγωγή, γέφυρες κλπ, αλλά με 3 ακκόρντα μόνο.
Ο Faltsoo, εκεί που ο Orfeus περνούσε 3, περνάει 8 ακκόρντα με αρπέζ, στραμ κλπ, και ο μπασίστας παίζει αρπέζ ή θεμέλιο-πέμπτη. Η μουσική ανήκει μόνο στον Orfeus.
-Ο Faltsoo προσθέτει στη μελωδία του Orfeus κάποιες πρωτότυπες δικές του (εισαγωγή, γέφυρα κλπ). Τότε, η μουσική ανήκει και στους δυο.
-Ο μπασίστας, αντί να περνάει θεμέλιο-πέμπτη ή κάποιο αρπέζ συγχορδίας, προσθέτει τη δική του γραφή δημιουργώντας εντελώς πρωτότυπα μουσικά μέρη, ριφ κλπ. Τότε, η μουσική ανήκει και στους τρεις.
Τα ερωτήματα τώρα:
-Όσα έγραψαν ο Faltsoo και ο μπασίστας λειτουργούν αυτόνομα?
-Ή μήπως απλά επεξεργάστηκαν την αρχική ιδέα του Orfeus?
-Αλλά, και σε αυτή την περίπτωση, δεν είναι σύνθεση?
Εκτός από τη σύνθεση μετά από έμπνευση κάποιου πρωτότυπου μουσικού θέματος (ή με έμπνευση από κάποιους "εξωμουσικούς" παράγοντες), δεν είναι λίγες οι φορές που σημαντικοί συνθέτες έγραψαν ολόκληρα έργα με βάση κάποιο γνωστό μουσικό θέμα.
Για μένα, το σωστό θα ήταν, στα credits να αναφερόταν όλο αυτό το σκηνικό.
Για παράδειγμα: "Μουσική: Orfeus, Faltsoo, Μπασίστας, πάνω σε μια μουσική ιδέα του Orfeus"...