Ηλιανα, σαν πληκτρας σε πολλες μπαντες ανα διαστηματα, εχω συναντησει μονο 3 τραγουδιστες που ηταν αρκετα επαγγελματιες, οχι ως προς το εισοδημα και τις απαιτησεις, αλλα ως προς τη δουλεια που εκαναν. Μια εβδομαδα πριν την προβα, ηξερα τονικοτητα, εκδοση κομματιου, οποιαδηποτε αλλαγη ηθελαν στη δομη και παντα η προβα κυλουσε ξεκουραστα.
Αυτο που δεν αντεχω ειναι το:
"Αχ καλε, επειδη εδω ειναι τελικα ψηλα, πειραζει να το κανουμε 3 ημιτονια κατω;"
Αυτο εκφραζει ενα μεγαλο μερος των τραγουδιστων ( δυστυχως ) και καποια στιγμη πρεπει να σταματησει να υφισταται, αφενος γιατι ο frontman μιας μπαντας πρεπει τουλαχιστον να δινει το καλο παραδειγμα, αφετερου γιατι οι οργανοπαιχτες δεν ειναι "δουλοι της στιγμης" για να προσαρμοζουν παιξιματα και ενορχηστρωσεις πανω στη "μουρλα" του καθενος.
Οσον αφορα τα κομματια, θα διαφωνησω. Επαναλαμβανω, με τη μικρη εμπειρια που εχω απο μπαντες, πως καποια κομματια παιζονται μονο απο μια θεση, γιατι οι συνθετες τους ειχαν διευκολυνθει απο αυτες.
Βαλε εναν οποιοδηποτε κιθαριστα να σου παιξει το Moonchild απο αλλη θεση. Το πιο πιθανον ειναι να παιξει το riff σαν το αυθεντικο, αλλα δεν θα ειναι το αυθεντικο. Και βεβαια, οι κιθαριστες δεν εχουν το προνομιο να αλλαζουν pitch εν ωρα προβας, ουτε να κουρδιζουν και να ξεκουρδζουν για ενα μονο κομματι!
Για να γινω πιο ξεκαθαρος:
Ναι στη προετοιμασμενη και σιγουρη αλλαγη ενος κομματιου.
Οχι στην αλλαγη της τελευταιας στιγμης πανω στην προβα.
Αν οχι, λιγο σεβασμος και στους οργανοπαιχτες δεν βλαπτει. Εξαλλου σε ερασιτεχνικο επιπεδο, ολοι παιζουμε για τη μπαντα και οχι η μπαντα για τον τραγουδιστη!