ελληνική μουσική
    Η Ελληνική Μουσική Κοινότητα από το 1997

    Τρανσπόρτο με τη φωνή: Πως γίνεται;

    voice2
    16.12.2012, 16:57

    Anyway, το θέμα της συζήτησης πήγε αλλού, ενδιαφέροντα όλα , αλλά παρατηρώ ότι πάντα σε όλα τα posts που αφορούν το σύγχρονο τραγουδι  ξεφεύγουμε ... Δεν είναι κατανοητό και με την απλή λογική, ότι κάτι που χρησιμοποιεί μεγάλη ποικιλία φωνήσεων,που δεν περιλαμβάνονται στην κλασσική μουσική,  δεν μπορεί να μελετηθεί ολοκληρωμένα και να  περιοριστεί στην αμιγώς κλασσική εξάσκηση; Επίσης ότι δεν είμαστε στο μεσαίωνα, η έρευνα και η επιστήμη και η εκπαίδευση δεν σταματούν ποτέ να εξελίσσονται;  Τι δεν καταλαβαίνουν;


    amadeuswebern
    16.12.2012, 18:16

    Παράθεση:

    Το μέλος LlamaWithHat στις 16.12.2012, 15:53 έγραψε...

    Όταν τα επιχειρήματα τελειώνουν αρχίζουν τα περι σεβασμού και οι λοιπές χαρωπές αηδιούλες.

    Όλη μου την εκπαίδευση στην ενορχήστρωση να την πετάξω στα σκουπίδια, λοιπόν, επειδή εσύ θεωρείς οτι με πληροφορίσαν λάθος. Δυστυχώς για σενα έχω παίξει και σαξόφωνο (δυστυχώς για μενα δε μου κάθησε καλά και έμεινα στα έγχορδα) και ναι έχω μελετήσει και J.S.Bach όπως οφείλει να κάνει κάθε μουσικός που θέλει να μάθει να παίζει triads. 

    Αν θεωρείς παρ' όλα αυτά οτι το σαξόφωνο δεν ανήκει στα κλασικά όργανα θα σε παρακαλούσα να στείλεις ένα e-mail σε ορχήστρες όπως η φιλαρμονική της Νέας Υόρκης, ή η συμφωνική του Seattle να σταματήσουν να χρησιμοποιούν τα σαξόφωνα και να προσθέσουν ρομαντική βιόλα ή λαούτο, που είναι πιο μπαρόκ όργανα...



    LOL. H συμφωνική της Νέας Υόρκης και του Seattle έχουν μόνιμα έναν σαξοφωνίστα στις πρόβες τους. Δηλαδή, πληρώνουν έναν σαξοφωνίστα σε μόνιμη βάση για την περίπτωση που θα ανεβάσουν τη Σονάτα του Χίντεμιτ ή τη Ραψωδία του Ντεμπισύ! Πάλι καλά που δεν έχουν και έναν για ζουρνά ή πολύχορδο. Αυτά είναι φαιδρά πράγματα κύριε και δεν πείθουν κανέναν. Κανέναν που να ξέρει μουσική τουλάχιστον. Το ρεπερτόριο του σαξοφώνου στην ορχηστρική μουσική είναι εξαιρετικά περιορισμένο (μετρημένο στα δάχτυλα) και στην ορχήστρα δεν έχει θέση παρά μόνο σε λίγες περιπτώσεις λίγων έργων που το περιλαμβάνουν. Αυτές τις περιπτώσεις τις καλύπτουν οι συνεργασίες που έχουν οι διάφορες ορχήστρες με μουσικούς. Αυτό άλλωστε είναι κάτι που δεν ισχύει μόνο για το σαξόφωνο, αλλά και για άλλα "περιθωριακά" όργανα, όπως σίγουρα θα μάθατε στην οργανογνωσία σας.

    Από εκεί και πέρα, θεωρώ ότι η συζήτηση έχει παρεκτραπεί και δυστυχώς έφυγε εκτός θέματος. Ο καθένας είπε τις απόψεις του. Αυτό αρκεί κι ο καθένας ας κρίνει για τον εαυτό του.

    Υ.Γ. Και καλά κάνατε και παρατήσατε το σαξόφωνο και μείνατε στα έγχορδα, γιατί τώρα θα ήσασταν άνεργος.

    [ τροποποιήθηκε από τον/την amadeuswebern, 16-12-2012 18:20 ]


    voice2
    16.12.2012, 22:39

    Επιστρέφοντας στο θέμα του τρανσπόρτου, και ξαναδιαβάζοντας όλα τα κείμενα από το σημείο παρέμβασης του amadeuswebern, δεν μπορώ να κρύψω την έκπληξή μου, πώς κάποιος που θεωρεί απαραίτητο να συμπληρώσει αυτήν την παιδαριώδη διευκρίνιση 

    Παράθεση:

    Το μέλος amadeuswebern στις 07.12.2012, 00:59 έγραψε...
     Επίσης, όταν γίνεται τρανσπόρτο γίνεται σε όλο το κομμάτι, δηλ. και στη μελωδία και στο ακομπανιαμένο. Πάντα. 

    δίνοντας την εντύπωση ότι είναι πολύ περήφανος που μόλις τελείωσε την ύλη της δεύτερης θεωρίας στο Ωδείο και θέλει να πει κι αυτός το κατιτίς του και ...σ' όποιον ξέρει μουσική να αισθάνεται ότι κάποιος του απευθύνεται υποθέτοντας ότι έχει "IQ ραδικιού".... πώς λοιπόν αυτός ο ίδιος καταλήγει στο να να κάνει μαθήματα ιστορίας της μουσικής, μεθοδολογίας της εκπαίδευσης των facher, εκπαίδευσης του πιάνου, μεθόδους εκπαίδευσης των μουσικών της τζαζ, πνευστών και ρεπερτορίου τους,  ενορχήστρωσης, οργανογνωσίας, συμβόλαια συνεργασίας μουσικών με τις συμφωνικές, συμβουλές μουσικού επαγγελματικού προσανατολισμού και στην τελική... “προτάσεις” και...το ανακδιήγητο "κριτική του εαυτού του"...δεν μπορώ να το καταλάβω.

    Συγνώμη εδώ κάτι δεν συνάδει, μου φαίνεται ότι υπάρχουν “πολλοί εαυτοί” πίσω από τα post αυτά (μια παρεούλα ??? και ίσως και πολύ... Wiki? ) Προφανώς θα μείνω με την απορία....

    [ τροποποιήθηκε από τον/την voice2, 16-12-2012 22:51 ]


    STEFANOS604
    16.12.2012, 23:01

    Σίγουρα είναι πλεονασμός αλλά δεν χάλασε κι ο κόσμος!! Υπάρχουν και αρχάριοι που παρακολουθούν τα posts και ειδικά όταν αυτά έχουν τίτλους ‘ταραταζούμ’.

    Στο χωριό μου λένε:

    ‘’Καλά αυτός κουβαλάει του σαμάρ’ κι συ ρουτάς αν ψόφσι του γαδούρ’’’.

    Που θέλει να πει αν και κάτι είναι οφθαλμοφανές υπάρχουν άτομα που ρωτάνε και άτομα που απαντάνε. Ε δεν θα τους ρίξουμε στην πυρά !!

     


    voice2
    16.12.2012, 23:22

    Συμφωνώ απολύτως, Στέφανε .  Όπως είδατε, αρχικά δεν έδωσα καμία σημασία σε αυτό. Η πορεία και η εξέλιξη με παραξενεύει....γι αυτό το ανέφερα.


    amadeuswebern
    16.12.2012, 23:33

    Παράθεση:

    Το μέλος voice2 στις 16.12.2012, 22:39 έγραψε...

    Επιστρέφοντας στο θέμα του τρανσπόρτου, και ξαναδιαβάζοντας όλα τα κείμενα από το σημείο παρέμβασης του amadeuswebern, δεν μπορώ να κρύψω την έκπληξή μου, πώς κάποιος που θεωρεί απαραίτητο να συμπληρώσει αυτήν την παιδαριώδη διευκρίνιση 

    Παράθεση:

    Το μέλος amadeuswebern στις 07.12.2012, 00:59 έγραψε...
     Επίσης, όταν γίνεται τρανσπόρτο γίνεται σε όλο το κομμάτι, δηλ. και στη μελωδία και στο ακομπανιαμένο. Πάντα. 

    Παράθεση:

    Το μέλος STEFANOS604 στις 16.12.2012, 23:01 έγραψε...

    Σίγουρα είναι πλεονασμός αλλά δεν χάλασε κι ο κόσμος!! Υπάρχουν και αρχάριοι που παρακολουθούν τα posts και ειδικά όταν αυτά έχουν τίτλους ‘ταραταζούμ’.

    Στο χωριό μου λένε:

    ‘’Καλά αυτός κουβαλάει του σαμάρ’ κι συ ρουτάς αν ψόφσι του γαδούρ’’’.

    Που θέλει να πει αν και κάτι είναι οφθαλμοφανές υπάρχουν άτομα που ρωτάνε και άτομα που απαντάνε. Ε δεν θα τους ρίξουμε στην πυρά !!

     

    Παράθεση:

    Το μέλος nausica στις 02.12.2012, 21:37 έγραψε...
    ΟΙ  ΤΡΑΓΟΥΔΙΣΤΕΣ  ΤΙ  ΚΑΝΟΥΝ?  ΤΑ  ΑΛΛΑΖΟΥΝ  ΟΠΩΣ  ΠΡΟΑΝΕΦΕΡΑ?  Η  ΤΟ  ΜΠΟΥΖΟΥΚΙ  ΠΑΙΖΕΙ  ΣΕ  ΨΗΛΟΤΕΡΗ  ΚΛΙΜΑΚΑ  ΚΑΙ  ΑΥΤΟΙ  ΤΡΑΓΟΥΔΑΝΕ  ΤΗ  ΜΕΛΩΔΙΑ  ΣΕ  ΧΑΜΗΛΟΤΕΡΗ  ΚΛΙΜΑΚΑ?

    Η κοπέλλα που ξεκίνησε αυτή τη συζήτηση ρώτησε τα παραπάνω. Δεν είναι υποχρεωμένοι όλοι οι τραγουδιστές να ξέρουν θεωρία. Με το να προσβάλλετε εμένα, προσβάλλετε και την κοπέλα που το ρώτησε και όλη την κοινότητα του MusicHeaven. Κρίμα!


    voice2
    17.12.2012, 00:37

    Ουπς εδώ έχετε δίκιο. Και καλά κάνατε και το γράψατε. Τώρα είδα την ερώτηση της κοπέλας. Το προανέφερα, έριξα μια βιαστική ματιά από τα κείμενά σας και πέρα (παραλείποντας μάλιστα τις απαντήσεις των υπολοιπων). Έλαθον λοιπόν. Και μια μεγάλη συγνώμη λοιπόν και από την κοπέλα και από εσάς κι όποιον άλλον προσβάλλω, με την επισήμανση αυτή.

    Τα προηγούμενα, που σας έγραψα, δεν έχουν απαντηθεί, προσπεράστηκαν (νησσο-ειδώς) και απαντήσατε μόνο σε αυτό. Καλή κίνηση , για να δημιουργηθούν ..."εντυπώσεις". Να υποθέσω ότι με τη σειρά σας, παραδέχεστε ότι στα υπόλοιπα δεν έχετε δίκιο;

    Υ.Γ. Δεν προσπαθώ να μειώσω τη σημασία του λάθους μου αλλά σας επισημαίνω αυτό. Μέχρι τώρα εσείς θεωρείτε ότι εσεις δεν έχετε προσβάλλει ούτε εμένα, ούτε τον άλλο συνομηλιτή σας (Lliama);

    [ τροποποιήθηκε από τον/την voice2, 17-12-2012 00:47 ]


    freddieKrueger
    17.12.2012, 16:28

    Έχω την εντύπωση πως αν και πολύ ενδιαφέροντα ποστς ωστόσο αποτελούν σπαμ για το παρών νήμα.

    Να πω πως το τρανσπόρτο είναι πιο επιτρεπτό κι ευέλικτο στο μοντέρνο τραγούδι ενώ στο κλασσικό τα όρια και περιθώρια στενεύουν...μια και υπάρχει ήδη πλουσιότατο ρεπερτόριο και για μπάσσους και για βαρύτονους και για τενόρους όπως αντίστοιχα και στις γυναικείες φωνές(κοντα αλτο,μετζο σοπρανο και σοπρανο).

    Όμως ακόμη και στο κλασσικό ένα ''μέλει γενέσθαι' τενόρο είναι μεγάλο λάθος να τον βάλεις να τραγουδήσει πάνω σε ότι έχει γραφεί για τενόρο στα πρώτα του βήματα.Καλό θα είναι να τραγουδήσει σε χαμηλότερη έκταση για αρχή.Ίσως σε ΠΟΛΥ χαμηλότερη έκταση.Γιατί άλλο τενόρος  κι άλλο ΦΩΝΑΚΛΑΣ της λαικής αγοράς.


    -----------------

    Μονος,οδηγαω μονος κι ατελειωτος ο δρομος ατελειωτες στροφες

    [ τροποποιήθηκε από τον/την freddieKrueger, 17-12-2012 16:30 ]