Η αξια που εχει δωθει στο να διαβαζει κανεις τις νοτες στο πενταγραμμο εχει ισως υπερεκτιμηθει...Τι εννοω με αυτο?Πως η επισημη μουσικη σημειογραφια,οπως ακριβως και οι ανεπισημες(ταμπλατουρα)ειναι απλα ΜΕΣΑ και οχι ΣΚΟΠΟΣ...Αυτο ελλειπε να θεωρειται ΜΟΥΣΙΚΟΣ εκεινος που διαβαζει και γραφει νοτες και αυτο ηταν ολο...
Μουσικος για μενα ειναι εκεινος που πρωτα αντιλαμβανεται μια μελωδια αριστα με το αυτι του,που εχει πολυ καλη αντιληψη του χρονου,της δοιαρκειας του καθε ηχου,αλλα αι της 'υφης' του...Το αμεσως επομενο βημα ειναι να ειναι σε θεση να καταγραψει τον ηχο η τους ηχους που ακουσε σε μια κολλα χαρτι με τροπο κοινα συμφωνημενο με αλλους μουσικους ωστε να μπορουν μεταξυ τους να συννενοηθουν...Κατι σαν κωδικας μορς δηλαδη!Το αμεσως επομενο σταδιο ειναι ο μουσικος να μπορει να διαβασει τον κωδικο αποτυπωσης των ηχων απο αλλους μουσικους...να αντιληφθει τα τονικα υψη,την ενταση των ηχων,τη χρονικη τους διαρκεια,την περιοδικοτητα με την οποια τηρειται ο χρονος(μετρο)κτλ
Συνεπως:Εφοσον σε ενδιαφερει να μαθεις ακουστιη κιθαρα και αοκλειστικα και μονο αυτο,δεν θα ηταν απαραιτητο να ξεκινησεις με νοτες..αν εχεις μουσικο αυτι αυτο θα σε βοηθησει στο να αποτυπωνεις χωρις τη μεσολαβηση καποιας παρτιτουρας τον ηχο κατευθειαν στην κιθαρα σου...
Ενα μιεονεκτημα με τις νοτες ειναι πως οι πιο πολλες περτιτουρες ειναι γραμμενες αυστηρα σε ενα τονο...οποτε κι εσυ μαθαινεις σα ρομποτακι να παιζεις ακριβως και μονο σε αυτο τον τονο...
Τελος να πω πως η ταμπλατουρα σου παρεχει με ακριβεια τις θεσεις των δακτυλων ανω στην κιθαρα,αλλα δε σου δινε πληροφοριες για το χρονο του καθε αρπισματος,ουτε και για το μετρο του κομματιου...