Καλησπερα σε ολος ειμαι αρκετα νεος στην παρεα σας και θα ηθελα μερικες πληροφοριες.
Θα ηθελα να μου προτεινει καποιος που γνωριζει την καταληλοτερη μαρκα χορδων για ακουστικη κιθαρα.Μου χουν πει πως οι χορδες DR ειναι απο τις καλυτερες αλλα και οι Fender ειναι αξιολογες.Ποιες να διαλεξω τελικα.Στην κιθαρα μου αυτη τη στιγμη εχω τις D'addario.Ευχαριστω πολυ εκ των προτερων.
Και στην περιπτωση που υπαρχει κλασικη κιθαρα...??Τι μαρκα χορδων θα ειναι πιο ιδανικη??και με αυτο εννοω με την σχετικα καλυτερη τιμη τον καθαροτερο ηχο...
Για ακουστικη κιθαρα οι Martin ειναι πολυ καλες αλλα αν θελεις να εχεις μακρα διαρκεια και αναλογικα καλο ηχο οι Elixir nanoweb (οχι Polyweb, εχουν παχια περιτυλιξη και δεν ειναι τοσο διαυγεις οσο οι nanoweb αλλα κρατανε ακομα πιο πολυ). Οι phosphor bronze δεν μου αρεσουν. Προτιμω τις απλες bronze.
Στο Studio προτιμω Martin και στα live τις Elixir (αν και εχω ηχογραφησει με σχετικα καινουριες elixir και δεν καταλαβε κανεις την διαφορα εκτος απο λιγα εκπαιδευμενα αυτια).
Για την κλασσική μου κιθάρα (Antonio Picado) πιστεύω πως οι καλύτερες χορδές είναι με διαφορά οι Hannabach. Είναι λιγάκι ακριβές, αλλά πραγματικά κάνουν μεγάλη διαφορά, τις θεωρώ πολύ ανώτερες από τις d'addario
Από μάρκες υπάρχουν αρκετές καλές. Ernie Ball είναι η μια, Gibson χρησιμοποιώ εγώ. Λίγο πιο σκληρές απ'τις ernie ball, αλλά μου δίνουν την αίσθηση ότι έχουν καλύτερο αποτέλεσμα στον ήχο που ψάχνω εγώ. Είναι και λίγο προσωπικό το θέμα σ'αυτές τις περιπτώσεις.Και σαφώς υπάρχουν και άλλες μάρκες...
Όσον αφορά το πάχος, αν έχεις ευκολόπαιχτη κιθάρα βάλε 10άρες, θα σου δώσουν πιο παχύ ήχο. Αν όχι, βάλε 9άρες.
Αλλά πάντα να ξέρεις ότι παίζουν κι άλλα στον ήχο, και όχι μόνο η μάρκα και το πάχος. Ο Iommi για παράδειγμα παίζει με 8άρες απ'ότι έχω διαβάσει...
Ernie Ball χρησιμοποιώ κι εγώ και θα συμφωνήσω με τον takispag οτι είναι υποκειμενικό το θέμα χορδών (απο μεριάς ήχου) και μάλλον ψάχνοντας θα βρεις την άκρη και ποιές χορδές σου αρέσουν... Γενικά όσο πιο μεγάλες σε διάμετρο, τόσο πιο "ογκώδη" ήχο θα βγάλεις απο την κιθάρα σου.
Βγάζεις μία, βάζεις την ίδια καινούργια.Ποτέ δεν βγάζουμε όλες τις χορδές μαζί.
Προσωπικά έχω αλάξει τα κλειδιά,με κάποια τα οποία περνώντας την χορδή τα σφίγγεις απο πίσω και μετά ξεκινάς το σφήξιμο στο κλειδί.Αμέσω κόβει αυτόματα την χορδή στο σωστό σημείο και στην συνέχεια συνεχίζεις το κούρδισμα.Στο τέλος δεν εξέχει απολύτως τίποτα απο το κλειδί.
Είναι φυσικά κάπως ακριβά αυτά τα κλειδιά, αλά πιστέψτε με αξίζουν τον κόπο.
Το μέλος ionasavg στις 16-02-2011 στις 22:25 έγραψε...
sorry δικο μου λαθος εννοώ να τισ συνδέεις με τα κλειδια
Eχεις ηλεκτρικη ειπες.
Για κοινα κλειδια, ο καλυτερος τροπος για ηλεκτρικη (με κοινα κλειδια και οχι Lock κλπ) αλλα και ακουστικη κιθαρα, ειναι αυτος στο βιντεο.
ΣΤο 1'.30" λεπτο φαινεται πως δημιουργειται ο "κομπος" που δεν αφηνει τις χορδες να ξεκουρδιζονται ευκολα.
Περνας πρωτα το περισσευμα της χορδης απο κατω απο τη πρωτη σπειρα και μετα ολες οι υπολοιπες απο πανω.
Θελει προσοχη μονο στο ποσο θα αφησεις χαλαρη τη χορδη απνω απο το μπρατσο, πριν ξεκινησεις να κουρδιζεις.
Πρεπει να κανει ενα "τοξο" η χορδη με το μπρατσο.
Οσο πιο χοντρη χορδη περνας στην κιθαρα, τοσο πιο μικρο πρεπει να εινα το "τοξο", γιατι λογω του μεγαλου παχους της χορδης δεν θα κανεις πολλα σπειρωματα στο κλειδι. (στη Μι μπασο δλδ θα γινουν 3 το πολυ).