ελληνική μουσική
    Η Ελληνική Μουσική Κοινότητα από το 1997

    Οδηγος φωνητικης

    freddieKrueger
    24.10.2009, 22:40

    Αγαπητοι συμφορουμιτες,σκεφτηκα πως στο φορουμ μας ειναι διασπαρτες γραμμενες πολυ χρησιμες πληροφοριες πανω στο πως καποιος να καλλιεργησει τη φωνη του,ποιες ασκησεις να κανει για να την προθερμανει η να τη βελτιωσει,ακομη συμβουλες για να επιτευχθει η σωστη στηριξη και τοποθετηση της φωνης,η διευρυνση του ογκου η της εκτασης της και τελος η βελτιωση της χροιας της!Γιατι λοιπον αυτες οι γνωσεις να μην ταξινομηθουν σε ΕΝΑ ΘΕΜΑΤΑΚΙ ωστε να διευκολυνθουν οι ενδιαφερομενοι στο να ανατρεξουν ανα πασα ωρα και στιγμη?

    Καλω λοιπον εδω οποιος απο μας εχει τη διαθεση να μοιραστει διαφορα tips η ασκησεις αναπνοης τοποθετησης κτλ η τεσπα ο΄τιδηποτε εχει να κανει με τον τομεα την φωνης να το γραφει εδω!Ετσι οποιος συμφορουμιτης ενδιαφερεται θα μπορει να ανατρεχει ανα πασα στιγμη σε αυτο το θεμα και θα διαβαζει αυτο που τον ενδιαφερει ΑΜΕΣΑ!

    Να τονισω τελος πως ο,τι γραφτει εδω δεν αντικαθιστα σε καμμια περιπτωση τα μαθηματα φωνητικης με δασκαλο ουτε φυσικα την αμεση πρεακτικη εξασκηση,αλλα σιγουρα αποτελει ενα πολυ καλο βοηθημα που δινει κατευθυνσεις και νεες ιδεες!

    Ας καταθεσουμε λοιπον ολοι μας ο,τι θελουμε να μοιραστουμε πανω στο το θεμα ΦΩΝΗΤΙΚΗ!!!!{#emotions_dlg.biggrin}

     

     

     

     

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : freddieKrueger στις 24-10-2009 22:44 ]


    VOICETEACHER
    29.10.2009, 11:54

    Αγαπητε φιλε,οχι για να ευλογησω τα γενια μου(που δεν εχω...)αλλα ,το καλυτερο ειναι να πηγαινει οποιοs θελει σεναν δασκαλο -αλα,φωνητικηs,γιατι αλλιωs μπορει να κανει σοβαρη ζημια,στιs φωνητικεs χορδεs του.Μια κοπελλα τιs προαλλεs μουρθε,21 ετων,με καλουs (κομβια),και ισα ισα που ψιθυριζε...και καπνιστρια...οπωs ηρθε,εφυγε,μολιs την ειπα οτι θελει πειθαρχια και να κοψει το τσιγαρο,κλπ...χρειαζεται λοιπον,ο δασκαλοs ,να καθοδηγει τον μαθητη,οχι μονο με τιs ασκησειs και τεχνικη,αλλα και με την προφυλαξη τηs φωνηs,που ειναι πολυ σημαντικο!!!{#emotions_dlg.rockon}


    BAGRATION
    29.10.2009, 18:12

    Παράθεση:

    Το μέλος freddieKrueger στις 24-10-2009 στις 22:40 έγραψε...

    Να τονισω τελος πως ο,τι γραφτει εδω δεν αντικαθιστα σε καμμια περιπτωση τα μαθηματα φωνητικης με δασκαλο ουτε φυσικα την αμεση πρεακτικη εξασκηση,αλλα σιγουρα αποτελει ενα πολυ καλο βοηθημα που δινει κατευθυνσεις και νεες ιδεες!

    Το θέμα του δασκάλου το έχει ξεκαθαρίσει και ο ίδιος από την αρχή.

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : BAGRATION στις 29-10-2009 18:19 ]


    BAGRATION
    29.10.2009, 22:00

    Η βασικότερο που με βοήθησε εμένα έιναι όταν άρχισα πρόβες με μικρόφωνο και ακουστικά και επίσης ηχογραφούσα επί τόπου στον Η/Υ. Τοτε άλλαξα και πολλά πράγματα στον τροπο κ στη τεχνική που τραγουδούσα γιατί στην αρχή άκουγα τα ηχογραφημένα μερη και δεν μου άρεσαν.

    Οπότε οποιος θέλει να απαλαγεί από την ψευδή εντύπωση που διημιουργούν η εσωτερική ακοή και η αντηχηση του δωματίου μπορεί να κάνει τις πρόβες του με μικρόφωνο, μίκτη και ακουστικά. Η ένταση πρέπει να είναι περίπου όσο ακούει φωνή του χωρίς μικρόφωνο (οχι πολύ δυνατότερα). Επίσης έτσι η φωνή ακούγεται και πιο καλά κουρδισμένη μέσα στο κόμματι όταν αυτή ηχογραφηθεί

     

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : BAGRATION στις 29-10-2009 22:03 ]


    BAGRATION
    01.11.2009, 20:53

    Και μια διάπιστωση που έχω κάνει:

    Σε μερικούς τρόπους τραγουδιού το σώμα δεν χρησιμοποιεί τους μύες του διαφράγματος. Αν ας πούμε πάτε να φωνάξετε σε κάποιον το διάφραγμα είναι χαλαρό και δουλεύουν οι "αντίθετοι" μύες (κοιλιακοί κ.α.) που σπρώχνουν τον αέρα έξω. (πολύ χονδρικά το εξηγώ, δεν είναι ανάγκη να είμαστε με την ιατρική εγκυκλοπέδια στο χέρι ...{#emotions_dlg.laugh}) Το ίδιο γίνεται αν τραγουδάτε αρκετά δυνατά, η κάνετε belt , η κλείνετε πολύ τον λαιμό σας στο τραγούδι. Δηλαδή έτσι μεσα στο τραγούδι το διάφραγμα δουλεύει μονάχα στις στιγμές των εισπνοών (ή αμα "κρατάτε" αέρα) και σταματα την στιγμή που παραγεται ο ήχος.

    Εαν έχετε λοιπόν κάποια από αυτές της συνήθειες, η έτσι είναι το στύλ σας τότε δεν χρειάζεστε να χάνετε τον χρόνο σας με αναπνευστικές ασκήσεις, ασκήσεις διάφραγματος κτλ. Δεν θα σας χρειαστούν.

     

     

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : BAGRATION στις 03-11-2009 00:24 ]


    earinos
    05.11.2009, 17:18

    Να το πώ λίγο χοντρικά !!!!!!!!!!!!

    Περιμένω κάποιος να γίνει τραγουδιστής διαβάζωντας τι πρέπει να κάνει στην φωνή του , που είναι γραμμένο μέσα σ΄αυτό ή σε κάποιο άλλο saite ? έεεε όχι δα.

    Αν κάποιος έχει προβληματάκι και αισθάνεται ότι κάτι δεν πάει καλά με τα μαθήματα φωνιτικής ναι !!!  να γράψουμε μήπως τον βοηθήσουμε αλλά να δημιουργίσουμε σελίδα πως να κάνουμε ασκήσεις στη φωνή και να το κάνει κάποιος μόνος του στο σπίτι , αυτό είναι καταστροφή.

    ΌΣΟ  ΑΦΟΡΑ  ΓΙΑ ΑΣΚΗΣΕΙΣ  ΦΩΝΗΤΙΚΗΣ  ΝΑ  ΠΗΓΑΙΝΕΙ  ΣΕ  ΔΑΣΚΑΛΟ/Α  ΚΑΙ  ΜΟΝΟ , ΑΛΛΙΩΣ  ΘΑ  ΝΟΜΙΖΕΙ ΜΟΝΟ ΑΥΤΟΣ  ΟΤΙ  ΕΧΕΙ ΦΩΝΗ , ΚΑΙ  ΚΑΤΑ  ΠΟΛΥ  ΠΙΝΑΝΟΝ  ΝΑ ΚΑΝΕΙ  ΖΗΜΙΑ  ΣΤΙΣ  ΧΟΡΔΕΣ  ΤΟΥ .


    BAGRATION
    05.11.2009, 21:55

    Γιατί αυτή η αντίδραση;  Ενα τόπικ ανοίγεται για ενημερωτικούς λόγους. Εδώ θα μπορούσαν να γραφτούν πράγματα χρήσμα για κάποιον που τραγουδάει. Αυτό είναι ολο.

    Το συγκεκριμένο τόπικ δεν βλέπω να έχει γραφτεί με στόχο την παραπληροφόρηση. Θα μπορούσατε να περιμένετε να γραφτεί κάτι λάθος και μετα να το αντικρούσετε αντί να να πάτε να κατακρίνετε την προσπάθεια για ενημέρωση ή έστω για συζήτηση.

    Και τέλος, γιατί κάθε φορά πρέπει να δίνονται εξηγήσεις του τύπου "αυτό το τόπικ δεν έχει σκοπό να υποκαταστήσει το δάσκαλο αλλά αποτελεί μια παράθεση απόψεων μπλα μπλα μπλα....." λες και το τόπικ έχει γραφτεί για να απευθύνεται σε τίποτα χαζούς που περιμένουν απο το φόρουμ να τους πεί πως θα γίνουνε τραγουδιστές;;

    Αυτα τα γράφω γιατί εδώ και μερικά χρόνια χρόνια που παρακολουθώ φόρουμς διακρίνω μια συστηματική προσπάθεια αυτών που ξέρουν επί του τραγουδιού να βγαλουνε τις συζητήσεις στα φόρουμ αχρηστες. Την ίδια στιγμή οι ίδιοι δεν έχουν βγεί ποτέ να πούν "ξέρεις φίλε εκείνο που γραφεις είναι λάθος και το σωστό είναι αυτό" αλλά αντίθετα λένε πάντα  "το ίντερνετ είναι παραπληροφόρηση, αφήστε τα όλα κ πηγαίντε στους δασκάλους γιατί θα καταστραφείτε". Ετσι....ισοπέδωση.

     

     

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : BAGRATION στις 06-11-2009 01:20 ]


    freddieKrueger
    07.11.2009, 22:02

    Με εξαιρεση τον BAGRATION ολοι οι αλλοι ειστε απλα spam!

    Καλα λεει ο στρατηγος!Αν ειναι να ειπωθει μια αποψη ας βγει η αντιθετη να την αντικρουσει!

     

    Τεσπα να καταθεσω κι εγω το αρχικο βημα που πρεπει καποιος να κανει για να βγαλει τον ΒΑΣΙΚΟ ηχο για τραγουδι:Εισπνοη απο τη μυτη και εκπνοη ελευθερη απο το στομα αφηνωντας ολο τον αερα να βγει ελευθερα και αμεσα!Στη συνεχεια αναμονη μεχρι να ερθει η φυσιολογικη ΑΝΑΓΚΗ ΓΙΑ ΕΙΣΠΝΟΗ και κατοπιν εκπνοη και παλι ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΚΡΑΤΕΙ ΚΑΘΟΛΟΥ ΤΗΝ ΑΝΑΣΑ ΤΟΥ!Επαναληψη αυτο του τρπου ξανα και ξανα μεχρι να μας γινει συνειδηση πως εισπνεουμε οχι επειδη το θελουμε αλλα επειδη ειναι υποσυνειδητη αναγκη του οργανισμου μας να παρει οξυγονο!

    Απο κει και περα τωρα το αντιστροφο:Προσπαθησε να παρατηρησεις καποιον ΠΟΥ ΚΟΙΜΑΤΑΙ να δεις πως εισπνεει και πψς εκπνεει και επισης οταν εισαι ηρεμος παρατηρησε τη δικη σου ανασα:Ποσο γρηγορα η αργα,ποσο βαθια εισπνεεις?Ποσο γρηγορα η αργα η ποσο αδειαζεις τους πνευμονες σου οταν εκπνες?Ποιους μυς χρησιμποποιεις για εισπνοη η εκπνοη?Τους μυς του λαιμου(στα πλαγια του?)τους μυς του θωρακα(χαρακτηριστικα διαστελλεται πιο πολυ ο θωρακας)η τους μυς της κοιλιας κατα της εισπνοη?(ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΗ ΑΒΙΑΣΤΗ ΔΙΑΤΑΣΗ ΤΗΣ ΚΟΙΛΙΑΣ ΤΟΣΟ ΜΠΡΟΣΤΑ ΟΣΟ ΚΑΙ ΣΤΑ ΠΛΕΥΡΙΚΑ ΤΗΣ ΤΟΙΟΧΩΜΑΤΑ!)

    Με του γινει καποιος ανετος με αυτη τη βασικη ανασα ας δοκιμασει να προφερει ενα παρατεταμενο μπρρρρ μνε τα χειλη του οπως στο κατωθι βιντεακι

    >

    Σημειωση:Οσο γελοια κι αν φαινεται η ασκηση ειναι ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΗ!Βοηθαει πολυ στο να αποκτηθει η σωστη ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ και να ειναι ανετη η ΣΤΗΡΙΞΗ της φωνης σε αυτο που λεμε ΜΑΣΚΑ!

    Αυτο απο μενα και παρακαλω οσοι θελουν να γραψουν μαλακιουλες τυπου 'δεν ειναι το νετ μερος πληροφορησης η πανε στο δασκαλο φωνητικης' να μην απαντησουν!Ακομη και σε δασκαλο να πηγαινει καποιος δε βλαπτει να εχει σφαιρικοτερη πληροφορηση!Καλο ειναι να ακους το δασκαλο φωνητικης με την εννοια να παιρνεις ο,τιδηποτε θετικο εχει αν σου δωσει,αλλα οχι δα να τον εχεις και σαν ευαγγελιο!Η καλλιεργεια της φωνης ειναι μια ΕΝΤΕΛΩΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΥΠΟΘΕΣΗ και ξεφευγει απο τα ορια ενος και μονο δασκαλου η μιας μονο πηγης πληροφορησης!

    Μιλωντας για μενα πηγαινα σ ενα δασκαλο κλασσικου ειχα ΕΠΙΓΝΩΣΗ του τι ακριβως αυτος διδασκει,ηξερα πως να εκμεταλλευτω αυτα που με διδασκε κι οταν ενοιωσα οτι δεν εχει να μου προσφερει αλλα απλα τον διεκοψα!Η πληροφορηση μου για το θεμα τραγουδι-φωνη προερχεται οχι μονο απο το τι θα μου πει ενας καθηγητης φωνητικης,αλλα και απο ερευνα προσωπικη σε συνεργασια με φωνιατρο,απο ξενη κι ελληνικη βιβλιογραφια και τελος απο το ιντερνετ απο βιντεακια,απο φιλους που τραγουδουν,απο πλανωδιους τραγουδιστες ανα την Ευρωπη,απο συμμετεχοντες σε Εκκλησιαστικες χωρωδιες,και ΔΕ ΣΥΜΜΑΖΕΥΕΤΑΙ!

    ΟΠΩΣ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΕΤΕ ΛΟΙΠΟΝ ΑΝ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΠΡΟΣΦΕΡΟΥΜΕ ΑΛΛΟ ΕΝΑ ΒΗΜΑ ΓΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΜΗΝ ΤΟ ΚΑΝΟΥΜΕ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΑΥΤΟ ΤΟ ΘΡΕΝΤ?

    Ευχαριστω πολυ

     


    axilleas23
    07.11.2009, 23:15

    Αρκετά χρόνια παρακολουθώ φόρουμς διακρίνω μια συστηματική προσπάθεια αυτών που ξέρουν επί του τραγουδιού να βγάλουνε τις συζητήσεις στα φόρουμ άχρηστες.

    Κρίμα!


    BAGRATION
    08.11.2009, 00:00

    A ναι..."αρκέτοι το κάνουν" ηθελα να πω. Οχι 'όλοι" που έγραψα πάνω στη φόρα μου. Στην ελλάδα το έχω διαπιστώσει να γίνεται αν οχι συστηματικά, τότε πολύ συχνά.

    Να συμπληρώσω κάτι για την άσκηση που αναφέρει ο freddiekrueger. Αυτή λέγεται "τρίλια των χειλιών" (lip trill) είναι πολύ διαδεδομένη και θεωρείεται απο τις πολύ καλές ασκήσεις, συνήθως γίνεται ανεβοκατεβαίνοντας κλίμακες.

     

     

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : BAGRATION στις 08-11-2009 01:09 ]


    freddieKrueger
    13.11.2009, 00:42

    Πολυ μυστικοπαθεια εχει πεσει ρε παιδες!Κανεις δεν εχει να πει η να προισθεσει κατι στο μεγαλυτερο μουσικο φορουμ της Ελλαδας?{#emotions_dlg.confused1}


    freddieKrueger
    20.11.2009, 13:35

    Μια πολυ ομορφη ασκηση για την αναπνοη και πλεον κλασσικη ειναι:Ξαπλωνω σε ενα στρωμα γυμναστικης με ενα η δυο μαξιλαρια κατω απο το κεφαλι μου-αναλογα με το τι με κανει να νοιωθω πιο ανετα-και βαζω μια χαλαρωτικη μουσικη η εν τελει την αγαπημενη μου μουσικη το Mp3 κι απολαμβανω...Στη συνεχεια ενω γινεται αυτο βαζω ενα βιβλιο μετριου βαρους στην κοιλια μου και συνεχιζω να κανω το ιδιο...ξαπλα να ακουω τη μουσικη μου...

    Τελειωνοντας τωρα αυτη την ασκηση,σηκωνομαι ορθιος κι εισπνεω απο τη μυτη εκπενω απο στομα...αφηνω το κεφαλί μου να στηριχτει χαλαρα στο λαιμο μου και να πεσει σαν να ειμαι σκυμμενος...εισπνοη απο μυτη εκνπη απο στομα...αφου εχω χαλαρωσει περνω μια βαθυτερη εισπνοη απο τη συνηθισμενη και λυγιζω γονατα...μενω εκει για λιγο και στη συνεχεια βαθεια εισπνοη και γονατιζω(οπως στις τουρκικες χεστρες)Εκει τα ιδια ανασαινω χαλαρα οπως παραπανω...Στη συνχεια η διαδικασια αντιστρεφεται δηλ στην ημιγονατιστη θεση στην ορθια και τελος σιγα σιγα σαν σηκωνω και τον αυχενα μου(κινηση και αναπνοη)...

    Ασκηση για τοποθετηση:Εκτος απο την 'τριλια των χειλιων' μια αριστη ασκηση για τοποθετηση ειναι η εξης:Ενω εχουμε τεντωσει ελαφρα τα ανω χειλη μας σε χαμογελο κι εχουμε ελαφρα προτεινει τηνκατω γναθο μας(το σαγονι μας)ωστε οι κοπτηρες οι κατω να ακουμπουν τους πανω,εισπνεουμε και προφερουμε κατα την χαλαρη εκπνοη ενα δδδδδ η ζζζζζζζ και υστερα το φωνηεν που επιθυμουμε πχ ζζζζζαααα η ζζζζεεεεε

    Σημειωση:Για το ιιι μπορουμε να προφερουμε ζζζζεεεειιιιι κι υστερα οταν ειμαστε ανετοι κατευεθειαν ζζζζιιιιιιιιιι η δδδδιιιιιι

    Επισης η αρπεζ που εκτελουμε αυτη την ασκηση ειναι η κλασσικη ματζορε Ντο-μι-σολ αλλα μπορουμε να σχρησιμοποιησουμε και την αντιστοιχη μινορε η οποιοδηποτε συνδυασμο επιθυμουμε...

     


    XrysaOikonomaki
    19.02.2010, 14:49

    Εμένα μου αρέσει πολύ η ιδέα του συμφορουμίτη που σκέφτηκε να ανταλλάξουμε απόψεις, όχι για να χρησιμοποιηθούν από μαθητές, αλλά σαν ανταλλαγή απόψεων μεταξύ δασκάλων.

    Η διδασκαλία στα μαθήματα σύγχρονης φωνητικής πράγματι κρύβει πολλή μυστικοπάθεια, όχι τόσο επειδή υπάρχει λόγος, αλλά επειδή δεν είναι φορμαρισμένο το μάθημα όπως ισχύει στα μαθήματα κλασικού τραγουδιού ή κλασικής μουσικής ή ακόμα και σύγχρονης μουσικής σε άλλα όργανα.

    Εγώ ξέρω τον τρόπο διδασκαλίας των δύο δασκάλων που είχα και τον τρόπο που διδάσκω εγώ. Όμως, κάθε ένας δάσκαλος, έχει σίγουρα ανακαλύψει τρόπους διόρθωσης φωνής που ενδεχομένως να διαφέρουν από τον τρόπο άλλων δασκάλων. Ακόμα και στα βιβλία σύγχρονης φωνητικής θα βρεις ποικιλία ασκήσεων για το διάφραγμα κλπ.

    Θα με ενδιέφερε πολύ λοιπόν να μάθω τον τρόπο μαθήματος του εκάστοτε δασκάλου φωνητικής και να μοιραστώ τον δικό μου τρόπο, με τη λογική ότι μπορούμε να εμπλουτίσουμε τη διδασκαλία μας.


    sakisarabatzis
    20.02.2010, 23:02

    Συμφωνω απολυτα με την τοποθετηση της συναδελφου VOICETHEACHER


    mpouzouki88
    16.03.2010, 09:32

    Καλημερα!!! Ειμαι 22 ετων και τραγουδαω σε μαγαζι...επειδη αυτη τη στιγμη δεν εχουμε ηχοληπτη ο μπουζουξης ενω εχουμε φτιαξει το μικροφωνο η θα το σκαλισει και θα το χαλασει η θα με χαμηλωσει ενταση κ ετσι καταληγω καθε πρωι μετα τη δουλεια βραχνιασμενος....Θα μπορουσατε να μου δωσετε μια λυση σ αυτο το θεμα..???


    BAGRATION
    16.03.2010, 13:01

    Ναι τεχνικές λυσεις υπαρχουν.

    Πρώτον μπορείς να βάλεις κάποιο vocal compressor στη φωνή σου το οποίο θα κρατήσει σταθερότερη την ένταση οπως το VoiceTone Correct της TC-Helicon (γύρω στα 220 Ε κάνει). Είναι σε μορφη πεταλιού. Επίσης κάνει κι αλλα πραγματα οπως pitch correction, EQ εξοδο για μόνιτορ κ.α.

    Αλλά μπορεί το πρόβλημα διημιουργείται επιδή δεν υπάρχει η δυνατότητα να ακούς εσύ καθαρά τη φωνή σου την ώρα εκείνη. Δηλαδή δεν υπάρχει καποιο ηχείο monitor. Αν συμβαίνει αυτό πρέπει να βρείς ένα τρόπο να φτιαξεις ένα χρησιμοποιόντας π.χ. ένα μικρό ενισχυτάκι που θα έχεις κοντα σου. Και το πεταλι μπορεί να βοηθήσιε σε αυτό αφού έχει σχετική έξοδο για μονιτορ.

    Smile


    mpouzouki88
    19.03.2010, 22:02

    Ευχαριστω για την απαντηση!!! Στο μαγαζι εχουμε μονιτορ αλλα ο μπουζουξης εχει δυνατα το μπουζουκι δυνατα τα οργανα και δυστηχςσ ζωριζω τη φςνη μου γιατι δε αρπαζει αμεσωσ το μικροφωνο να κανει ααα κα να τ πιανει ξεκουραστα..


    freddieKrueger
    23.03.2010, 18:17

    Υπενθυμίζω πως το θέμα του τόπικ αφορά στους μηχανισμούς που αφορούν στην ΠΑΡΑΓΩΓΗ φωνής...απ τη στιγμή που θα παραχθεί τα τεχνολογικά μέσα που θα την ενισχύσουν είναι αλλονού παπά ευαγγέλιο...

     

    Μια πολύ καλή άσκηση για να διευρυνθεί ο όγκος της φωνής είναι  ενώ τραγουδάς να δαγκώσεις ένα αντικείιμενο σε σχήμα ορθογώνιου παραλληλεπίπεδου(πχ μια κασσετίνα ας πούμε)που απόι τη μεριά που δαγκώνεις της έχεις τυλίξει με αλουμινόχαρτο...το αλουμινόχαρτο είναι αρκετής επιφανείας ώστε να καλύπτει όλη την κεφαλή...Ξεκινάς με σωστή εισπνοή όπως την έχουμε περιγράψει και κατόπιν αφήνεις τον ήχο σου να βγεί αβίαστα...Μετά από κάμποσες επαναλήψεις θα διαπιστώσεις ότι απαιτείται πολύ μικρότερη προσπάθεια για να παράγεις τον ήχο σε μεγαλύτερηξ ένταση...

     

    Γενικά όσο πιο εξοικειωμένος γίνεται κάποιος με το θέμα τραγούδι θα παρατηρήσει πως η προσπάθεια δενξ απιτείταιο για να παράγεις δυνατό ήχο αλλά σιγανό...


    -----------------
    LIFE IS A MISERY ONLY FOR MISERABLE

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : freddieKrueger στις 23-03-2010 18:19 ]


    cineboy
    24.03.2010, 02:22

    Παράθεση:

    Το μέλος freddieKrueger στις 23-03-2010 στις 18:17 έγραψε...

    Υπενθυμίζω πως το θέμα του τόπικ αφορά στους μηχανισμούς που αφορούν στην ΠΑΡΑΓΩΓΗ φωνής...απ τη στιγμή που θα παραχθεί τα τεχνολογικά μέσα που θα την ενισχύσουν είναι αλλονού παπά ευαγγέλιο...

     

    Μια πολύ καλή άσκηση για να διευρυνθεί ο όγκος της φωνής είναι  ενώ τραγουδάς να δαγκώσεις ένα αντικείιμενο σε σχήμα ορθογώνιου παραλληλεπίπεδου(πχ μια κασσετίνα ας πούμε)που απόι τη μεριά που δαγκώνεις της έχεις τυλίξει με αλουμινόχαρτο...το αλουμινόχαρτο είναι αρκετής επιφανείας ώστε να καλύπτει όλη την κεφαλή...Ξεκινάς με σωστή εισπνοή όπως την έχουμε περιγράψει και κατόπιν αφήνεις τον ήχο σου να βγεί αβίαστα...Μετά από κάμποσες επαναλήψεις θα διαπιστώσεις ότι απαιτείται πολύ μικρότερη προσπάθεια για να παράγεις τον ήχο σε μεγαλύτερηξ ένταση...

     

    Γενικά όσο πιο εξοικειωμένος γίνεται κάποιος με το θέμα τραγούδι θα παρατηρήσει πως η προσπάθεια δενξ απιτείταιο για να παράγεις δυνατό ήχο αλλά σιγανό...


    -----------------
    LIFE IS A MISERY ONLY FOR MISERABLE

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : freddieKrueger στις 23-03-2010 18:19 ]



    Συμφονώ απόλυτα με τον παραπάνω επίλογο.

    Επίσης θα ήθελα να προσθέσω ότι σε περίπτωση που υπάρχει ένα καλό πυκνωτικό μικρόφωνο και ένα καλό ζευγάρι ακουστικών, χωρίς την χρήση compressor μπορείς να καταλάβεις αμέσως τα λάθη σου, μιά που  έτσι ξεγυμνώνετε εντελώς η φωνή και φαίνεται το παραμικρό λάθος.


    magnitude
    27.04.2010, 16:39

    Καλησπερα και απο εμενα,

    χαιρετω τους συναδερφους καθηγητες, οι οποιοι εγραψαν ομορφα και σωστα (κατα την αποψη μου) πραγματα. Ας μου επιτραπει να παραθεσω κι εγω την αποψη μου.

    Καποιος που ξεκιναει το τραγουδι, χρειαζεται οπωσδηποτε καποιον δασκαλο του χωρου να τον καθοδηγησει, ειδαλλως ειναι πολυ επικινδυνο να κανει κακο στις φωνητικες του χορδες, πολλες φορες δυστυχως ανεπιστρεπτι. Συνηθως, αναλογως τη συχνοτητα των μαθηματων και την εξασκηση του μαθητη φυσικα, αποτελεσματα εμφανη υπαρχουν απο τον δευτετο μηνα. Οσο για το ποσο καιρο πρεπει να κανεις μαθηματα, απο 1-2 χρονια μεχρι που συναντηθεις με τον Κυριο!! Ο καθενας κρινει τον εαυτο και τις ικανοτητες του και επιλεγει το χρονο εκμαθησης αναλογως.

    Τα εκαστοτε βιντεακια του youtube, η τα pdf αρχεια με ασκησεις φωνητικης και αλλες συμβουλες υπαρχουν για να εμπλουτισουν την γνωση και οχι για να γινουν η βαση της γνωσης. Αν δεν γνωριζεις τι κανεις, ρισκαρεις με τη φωνη σου. Μπορει και να τα καταφερεις, αλλα απο οσα εχω δει με τους μαθητες μου, τα ποσοστα ειναι τρομακτικα μικρα και συνηθως αποκαρδιωτικα. Εαν χαλασει μια κιθαρα η ενα μπασο π.χ. παμε στο μαγαζι και αγοραζουμε καινουργιο, δεν συμβαινει ομως το ιδιο με τη φωνη. Αν οι φωνητικες χορδες ΄τεντωσουν΄ παραπανω απο οτι επιτρεπεται δεν επανερχονται. Μερικες απο τις συνεπειες ειναι πτωση της εκτασης,αλλαγη ηχοχρωματος, κτλ, δεν ανεφερω καν προβληματα υγειας που προκυπτουν στο φωνητικο οργανο.

    Απο την αλλη, ενας κακος δασκαλος, καταστρεφει την φωνη 10 φορες γρηγοροτερα απο οτι καποιος που εξασκειται μονος του. Αν ο δασκαλος σας, δεν σας κανει η δεν τον θεωρειται καλο η για οποιοδηποτε λογο κατι δεν παει καλα, αποχωρειτε ευγενικα με ελαφρα πηδηματακια. Σιγουρα υπαρχει καποιος αλλος ο οποιος θα σας αγγιξει και θα βοηθησει περισσοτερο.

    Ο καθε ενας απο εμας ειναι μοναδικος, εχει ευκολιες και δυσκολιες στην φωνη του που χρειαζονται συγκεκριμενη καθοδηγηση. Πρεπει να ΄μπεις΄μεσα στον μαθητη, να κατανοησεις οσο το δυνατο ειναι εφικτο τις αναγκες και του στοχους που εχει ωστε η διδασκαλια σου να πιασει τοπο.

    Εχοντας αλλαξει 5 καθηγητες, μεχρι να βρω τον σωστο και που τελικα εμεινα διπλα του μεχρι να εκπαιδευτω και να μπορεσω να αποκαλουμαι καθηγητης, κατεληξα στο εξης συμπερασμα:

    (Εδω λοιπον θελω να πω το παραπονο μου)

    Πολλοι καθηγητες του χωρου, ιδιαιτερα οι πιο παλιοι, εχουν υιοθετησει συγκεκριμενες φορμες που χρησιμοποιουν σε ολους τους μαθητες. Κατι το οποιο ειναι μεγα λαθος με δυσαρεστα αποτελεσματα ως επι το πλειστον. Το εζησα απο πρωτο χερι, καταβαλωντας επιπονες και χρονοβορες προσπαθειες με ελαχιστα αποτελεσματα. Προσοχη λοιπον!!!

    Και οπως προειπε και ο συναδερφος κυριος Αραμπατζης  'Η ερευνα και μελετη της μουσικης και ιδιαίτερα της ΦΩΝΗΤΙΚΗΣ, ειναι [απύθμενη]....'

    Ευχαριστω για την αναγνωση σας, ζηταω συγνωμη για την πολυλογια μου, απλα συχνα απεχω απο τετοιες συζητησεις (παρολο που καιγομαι να απαντησω!! )γιατι δημιουργουνται ΄χαζες΄προστιβες που συνηθως βγαινουν εκτος θεματος.

    Οπως και να χει, να ειστε ολοι καλα...