ελληνική μουσική
    Η Ελληνική Μουσική Κοινότητα από το 1997

    Αυξήσεις στα Ταξί - 2η από 3 δόσεις

    alexk
    02.11.2009, 00:15

    Καλησπέρα σε όλους,

    άκουσα για την 2η δόση των αυξήσεων στα κόμιστρα των ταξί όπως προβλεπόταν από την απόφαση του αρμόδιου υπουργού τον περασμένο Απρίλιο.Επειδή δεν έχω πολλούς τρόπους να εκφράσω δημόσια την δυσαρέσκεια μου το γράφω στο musicheaven.

    Παραθέτω από το cosmo.gr κομμάτι από το άρθρο του Απριλίου:

    Οι τιμές θα αυξηθούν κλιμακτωτά τον Μάιο 2009, τον Νοέμβριο του 2009 και τον Μάιο του 2010. Αναλυτικά η μονή ταρίφα, από 0,36 ευρώ που είναι σήμερα θα ανέλθει το Μάιο σε 0,48 ευρώ, το Νοέμβριο σε 0,60 ευρώ και το Μάιο του 2010 σε 0,72. Σύμφωνα με τη μελέτη που έγινε, η συνολική αύξηση επί του κομίστρου θα είναι της τάξης του 99%.Η διπλή ταρίφα από 0,68 ευρώ ανά χιλιόμετρο που είναι σήμερα θα ανέλθει στα 0,84 ευρώ το πρώτο εξάμηνο, σε 1,05 ευρώ το δεύτερο και σε 1,20 ευρώ το τρίτο, δηλ. 2,7% αύξηση κάθε φορά.

    επίσης από το ίδιο άρθρο(αποσπασματικά):

    Από την πλευρά της η Ομοσπονδία ΤΑΧΙ Ελλάδος δεσμεύτηκε να εφοδιαστούν τα ΤΑΞΙ με ειδικό σύστημα gps ... η Πολιτεία θα χρηματοδοτήσει το πρόγραμμα εγκατάστασης.Το ειδικό μηχάνημα ... θα εκδίδει αποδείξεις, θα υποδεικνύει τη συντομότερη διαδρομή γα τον πελάτη και θ α συμβάλει αποτελεσματικά στην καταπολέμηση της μαύρης εργασίας και των λαθραίων ταξί.Επίσης, το όνομα του οδηγού θα πρέπει να είναι σε ειδική θήκη τοποθετημένο στην πλάτη του καθίσματος του οδηγού και σε ευδιάκριτη θέση στο μπροστινό μέρος του οχήματος, ενώ θα διοργανωθούν ειδικά σεμινάρια στον κλάδο, τόσο για νέους όσο και για παλαιότερους οδηγούς.

     

    Θυμάμαι πολύ καλά ότι τον Απρίλιο, κατά την ανακοίνωση της απόφασης, μιλάγανε για αξιολόγηση της πορείας βελτίωσης των υπηρεσιών στο πρώτο εξάμηνο και στην συνέχεια θα επαναξιολογούσαν τα μέτρα.

    Αλήθεια έγινε ποτέ αυτή η επαναξιολόγηση; Και αν ναι αλήθεια διαπιστώθηκε βελτίωση των παρεχομένων από τους οδηγούς ταξί υπηρεσιών;

    Δεν έχω τίποτα με τους οδηγούς ταξί και ούτε είναι ότι χρησιμοποιώ το ταξί προσωπικά πολύ συχνά. Οι εμπειρίες μου όμως είναι στην πλειονότητα τους αρνητικές. Οδηγοί που τρέχουν υπερβολικά, οδηγοί που σου μιλάνε άσχημα, που σου κρατάνε τα ρέστα και φεύγοντας σε λενε και τσιγκούνη! Και έχω πολύ κοντινές αφηγήσεις και εμπειρίες από οδηγούς, συνήθως αλλοδαπούς(με τους οποίους επίσης δεν έχω κανένα πρόβλημα), οι οποίοι δεν γνωρίζουν τα απαραίτητα ελληνικά για να συννενοηθούν και να σε εξυπηρετήσουν, οι οποίοι είναι παντελώς άσχετοι με τους δρόμους(και μιλάμε για κεντρικούς τύπου Βουλιαγμένης) και όχι κανένα στενό. Προφανώς μιλάμε για μαύρη εργασία αλλά ποιος την ελέγχει; Ποιος ελέγχει την ποιότητα της υπηρεσίας που αποφασίζει κιόλας για περαιτέρω αύξηση;

    Πόσο απλό θα ήταν η απόδειξη(υποχρεωτική βέβαια) να έχει πάνω και ένα μοναδικό κωδικό με τον οποίο ο επιβάτης θα μπορούσε να στείλει ένα δωρεάν sms με κάποιο σχόλιο ή κάποια βαθμολογία για την υπηρεσία που είχε; Λέω έτσι απλά μια ιδέα, ή την αρχή μιας ιδέας.

    Φυσικά δεν είναι μόνο τα ταξί το πρόβλημα στις μεταφορές της Ελλάδας. Αν εξαιρέσει κανείς τις αστικές συγκοινωνίες(τουλάχιστον στην Αθήνα) νομίζω ότι τα περισσότερα μέσα, ειδικά τα πλοία, έχουν απαράδεκτα υψηλές τιμές σε σχέση με τις παρεχόμενες υπηρεσίες. Απλά τα ταξί είναι κάτι πιο καθημερινό, κάτι πιο απτό για τους περισσότερους μας και δυστυχώς, χωρίς να θέλω να ομαδοποιήσω όλους τους οδηγούς ταξί γιατί έχω συναντήσει και εξαιρετικούς, πιστεύω ότι η πλειοψηφία των εντυπώσεων είναι αρνητικές.

    Προς τι λοιπόν η επιβράβευση και η άυξηση;

     

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : alexk στις 02-11-2009 00:16 ]


    djmetronomos
    02.11.2009, 06:07

    Ωραία... Και τώρα να ζητήσουμε από το Σύλλογο Ταξιτζήδων να συντάξουν τη λίστα με τα καλύτερα άλμπουμ του 2009... Για να κρατάμε τις ισορροπίες !!!


    dafnoula
    02.11.2009, 09:32

    Δεν πειράζει...ήδη ο κόσμος έχει αρχίσει και τους γυρίζει την πλάτη...

    Μια ματιά στις πιάτσες το αποδεικνύει...αποτέλεσμα τόσο της κάκιστης συμπεριφοράς τους -των περισσότερων από αυτών- όσο και των ολοένα υψηλότερων κομίστρων...


    axilleas23
    03.11.2009, 09:52

    Πλάκα πλάκα όλο παράπονα είναι οι ταξιτζίδες αλλά γι΄ αυτό βλέπω να αγοράζουν αυτοκίνητα καλά......

    Που οφείλεται;

    Μήπως στην φτώχεια τους;

    Και να πεις ότι είναι και ευγενικοί;

    Σε βλέπουν μικρότερό σου και σου μιλάνε στον ενικό.

    Κρίμα!

     


    rompa
    03.11.2009, 12:41

    Τα ταξί παίζει να είναι οι πιο ευνοούμενοι επαγγελματίες στην Ελλάδα !!! Να θυμίσω την παραχώρηση της λεωφορειολωρίδας σε αυτά??


    Hastaroth
    03.11.2009, 20:31

    Η παραχώρηση τής λεωφορειολωρίδας στά ταξί δέν είναι τόσο κακό μέτρο όσο νομίζουμε.Εφ'όσον και τά ταξί αποτελούν δημοσίας χρήσεως μεταφορικά μέσα,λογικό είναι νά χρησιμοποιούν τίς σχετικές λωρίδες.

    Αλλού είναι τά προβλήματα μέ τούς ταξιτζήδες:

    1.Αποτελούν κλειστή επαγγελματική συντεχνία.Ετσι προστατεύονται από ανταγωνισμό,αφού δέν μπορεί ο καθένας που πληροί τίς απαιτήσεις νά γίνη ταξιτζής.Οπότε σέ περιόδους αιχμής πρέπει να έχης μέσον στο ΥΜΕ (νομίζω τώρα προστέθηκε το "καί Δικτύων",που όμως δέν αφορά τά παραγάδια..) γιά να βρής ταξί.....

    2.Παρ'όλο που παραπονούνται οτι "τό ταξί σήμερα δέν βγάζει λεφτά",ωστόσο έχουν καθιερώσει άτυπα την πολλαπλή μίσθωση,όπου γιά μιά διαδρομή π.χ. 5 ευρώ,βγάζουν 10 ή καί 15,ανάλογα μέ τό άν παίρνουν 2 ή τρείς επιβάτες που πάνε πρός το ίδιο μέρος.Γίνονται έτσι ένα είδος μικρού λεωφορείου μέ μεγάλο εισιτήριο.Εν τούτοις,τίς απεργιούλες τους τίς κάνουν καί αυτοί ενίοτε,ζητώντας "αυξήσεις".....

    3.Δέν υπάρχει κάποιος επίσημος φορέας εκπαίδευσής τους ώστε να παρέχουν επαγγελματικές υπηρεσίες υψηλής ποιότητας.(Τώρα τελευταία είδα σέ κάποιο ΙΕΚ νά έχη συστηθεί "ειδικότητα" οδηγού ταξί,οπότε ελπίζω να γίνη κάποιο βήμα πρός τά εμπρός).Τό "υψηλής ποιότητας" σημαίνει οτι

    α) Πρέπει να ξέρουν -ή νά ξέρουν πώς να βρούν- οποιοδήποτε σημείο επιθυμεί ο πελάτης/επιβάτης τους.Δέν είναι δυνατόν να λές τόν προορισμό σου σέ έναν ταξιτζή καί να σέ ρωτά "ξέρεις πώς πάνε εκεί;γιατί εγώ δέν ξέρω".Μά αυτή είναι η δουλειά τους,νά ξέρουν να σέ πάνε εκεί που θέλεις,ώστε να μήν έχης εσύ την "σκοτούρα" τού πώς θα πάς.Μέ την ίδια λογική,θά μπορούσαν και οι καπετάνιοι τής ακτοπλοϊας ή οι πιλότοι τών αερογραμμών να ζητάνε από τούς επιβάτες τους νά τούς υποδείξουν πώς θά πάνε στό λιμάνι ή στο αεροδρόμιο προορισμού τους.

    β)Πρέπει να είναι ευγενείς μέ όλους τούς επιβάτες τους και όχι μέ όσους αυτοί κρίνουν.Μού έχει τύχει πολλές φορές νά μπώ σέ ταξί και ο οδηγός αφ'ενός νά αρχίση να μού μιλά στόν ενικό,λές και είχαμε κάνει μαζί στο νηπιαγωγείο καί αφ'ετέρου νά άρχίση τίς αδιάκριτες ερωτήσεις τού στύλ "στό (π.χ.) Παγκράτι μένεις;" (επειδή τού έχω ζητήσει να μέ πάη εκεί) ή "είσαι παντρεμένος;" (ένας μάλιστα συνέχισε την ερώτηση λέγοντάς μου "γιατί άν δέν είσαι,έχω νά σού προξενέψω μιά καλή κοπέλα,ξαδέρφη μου...".Ετσι εξηγείται γιατί έχασα τά μαλλιά μου {#emotions_dlg.biggrin}).

    γ)Πρέπει νά είναι σωστοί στίς συναλλαγές τους μέ τούς πελάτες τους,όπως και κάθε άλλος επιχειρηματίας.Τό "η κούρσα κάνει 5,28 ευρώ,πές 5,30 μού έδωσες 5,50 άρα είσαι ΟΚ" μπορεί να φαίνεται ψιλολόϊ,αλλά άν ένας ταξιτζής κάνη 10 κούρσες την ημέρα καί κρατάει από 22 λεπτά στόν κάθε πελάτη,βγαίνουν 2,20 ευρώ ημερησίως "στόν αέρα".Οσο κι'άν φαίνεται παράξενο,είναι η αξία ενός σάντουϊτς....


    alexk
    03.11.2009, 23:34

    Ωραίο...! Smile

    Εχεις δίκιο σε αυτά που αναφέρεις!

     

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : alexk στις 03-11-2009 23:35 ]


    noizreduction
    07.11.2009, 18:56

    hastaroth θα συμφωνησω απολυτως σε ολα εκτος απο ενα. Βασικα η Αθηνα ειναι τοσο μεγαλη πλεον που ειναι αδυνατον για εναν οδηγο να ξερει ακριβως ολα τα σημεια ( πιθανα ) που θα παει ενας πελατης.

    Προφανως γνωση των κεντρικων σημειων ειναι σιγουρη, ομως ενα μετρο που θα ελυνε ουσιαστικα πολλα προβληματα ειναι η χρηση GPS με ενσωματωμενο συστημα αποδειξεων ωστε και ο οδηγος να ξερει που θα παει τον πελατη, και ο πελατης να ειναι σιγουρος πως θα επιλεχθει η συντομοτερη διαδρομη και θα πληρωσει το σωστο ποσο!


    Hastaroth
    07.11.2009, 19:20

    Ακριβώς γι'αυτό έγραψα "νά ξέρη ή νά ξέρη πώς να βρίσκη τό ακριβές σημείο που θέλει ο πελάτης του".Ασφαλώς δέν μπορεί ένας οδηγός ταξί να ξέρη π.χ. πού βρίσκεται η οδός Ασπρου Τοίχου στίς Κουκουβάουνες (λέμε τώρα...) αλλά μπορεί να έχη μαζί του ένα βιβλίο μέ χάρτες τής Αθήνας καί νά ψάξη νά βρή τόν εν λόγω δρόμο.Ακόμη καλύτερα βέβαια είναι να έχη ένα GPS (καί μέ ενσωματωμένο εκτυπωτή απόδειξης,ακόμα πιό τέλειο).

    Αυτό που είναι απαράδεκτο είναι να μήν έχη τίποτε από αυτά καί να βασίζεται απλά στην μνήμη του.Εχω γράψει στό blog μου την περίπτωση ενός τέτοιου ταξιτζή που μού πρότεινε να μέ χάση από πελάτη ώστε να πάρω κάποιον άλλον που "είχε μηχάνημα".Αυτός,ούτε κάν τόν χάρτη τής Αθήνας δέν είχε...

    Πρίν χρόνια είχα διαβάσει σέ μιά εφημερίδα οτι στό Λονδίνο οι μέλλοντες να ασκήσουν το επάγγελμα τού ταξιτζή ήταν υποχρεωμένοι νά δώσουν εξετάσεις ενώπιον επιτροπής και γι'αυτό εγύριζαν στούς δρόμους μέ ποδήλατα και κρατούσαν σημειώσεις.Τότε βέβαια δέν υπήρχε GPS,αλλά οι άνθρωποι ενεργούσαν με μέθοδο....

    Οσον αφορά τήν εκπαίδευση σέ ΙΕΚ καί την ποιότητα αυτής,απλώς αναφέρω οτι το ΙΕΚ αυτό βρίσκεται σέ κεντρικό σημείο τής Αθήνας και είναι πολύ γνωστό,οπότε μού φαίνεται απίθανο νά παρέχη υποβαθμισμένη εκπαίδευση.

     

     


    noizreduction
    08.11.2009, 13:34

    Ας μη ξεχναμε βεβαια και το γεγονος πως το ελληνικο κρατος εχει μεγαλο κερδος απο την παρουσια πολλων αδειων ταξι, διοτι το ποσο που καλειται να πληρωσει ενας υποψηφιος οδηγος ταξι ειναι τεραστιο ( ανερχεται σε 5ψηφιο νουμερο € ) και η επεκταση της αδειας οδηγησεως ( καθως και η παραταση της επαγγελματικης τους αδειας ) ειναι εξισου ακριβη.

    Ποσα διολου ευκαταφρονητα για καποιον που ξεκιναει να δουλεψει ως επαγγελματιας οδηγος. Ενδεχομενως μια διαφοροποιηση στην εκπαιδευση τους θα απετρεπε πολλους απο το να αποκτησουν αδεια ταξι και το καθεστως λειτουργιας τους να αλλαζε ( πιο ακριβα ταξι, λογω εξειδικευμενων υπηρεσιων πχ ).

     

    Απο την αλλη, εαν παρουμε ως παραδειγμα και τον τροπο λειτουργιας των ταξι στην Κυπρο, θα δουμε πως τα οφελη που εχουμε ως ελλαδιτες καταναλωτες ειναι περισσοτερα απο μια αντιστοιχη ευρωπαϊκη χωρα! Οποτε καλο ειναι να δουμε και τι συμβαινει στο εξωτερικο πριν κρινουμε απολυτα τον επαγγελματισμο ορισμενων ταξιτζηδων!


    Hastaroth
    08.11.2009, 17:04

    Ακριβώς επειδή τό κράτος απαιτεί από τον υποψήφιο επιχειρηματία που λέγεται "οδηγός ταξί" νά καταβάλη,εκτός από το ποσό γιά την αγορά τού οχήματος,καί ένα επιπλέον υψηλό ποσό γιά τήν "άδεια",πολλοί οδηγοί που έχουν επαγγελματικό δίπλωμα οδήγησης αποτρέπονται από τού νά αγοράσουν ένα ειδικό όχημα "ταξί" καί να κάνουν αυτή την δουλειά.Γι'αυτό θεωρείται "κλειστό" το επάγγελμα τού ταξιτζή.Ετσι το κράτος προστατεύει τούς ταξιτζήδες από τον ανταγωνισμό,διότι άν μπορούσε ο κάθε κάτοχος επαγγελματικού διπλώματος οδήγησης νά αγοράση απλώς ένα ταξί (έστω καί μέ δόσεις) καί να βγή στούς δρόμους,ο ανταγωνισμός μεταξύ τους θά ήταν πολύ μεγάλος και όποιος δέν άντεχε στην αγορά θά εγκατέλειπε.Ακριβώς όπως συμβαίνει μέ κάθε άλλον επιχειρηματία που δέν προστατεύεται από το κράτος μέ την δημιουργία "στεγανών" στό επάγγελμά του.

    Γιά να φέρω ένα άλλο παράδειγμα,ξεφεύγοντας λίγο από το θέμα:πόσα μαγαζιά μέ είδη γιά υπολογιστές υπάρχουν δίπλα-δίπλα στην κλασσική "πιάτσα" τής οδού Στουρνάρη;Πολλά,επειδή αυτό επιτρέπεται από την νομοθεσία.Ομως,γιά τά φαρμακεία,που είναι "κλειστό" επάγγελμα,η νομοθεσία ορίζει συγκεκριμένη απόσταση που πρέπει να έχουν το ένα από το άλλο,έτσι ώστε δυό φαρμακεία δέν μπορούν να είναι το ένα δίπλα στο άλλο.Ακόμη,γιά να ανοίξη κάποιος ένα μαγαζί μέ είδη γιά υπολογιστές δέν απαιτείται κάποια ειδική άδεια,ενώ απαιτείται γιά να ανοίξη ένας φαρμακοποιός (που εφ'όσον έχει ήδη το πτυχίο του,θεωρείται γνώστης τής επιστήμης του και δέν θά δώση π.χ.τριμμένο κεραμίδι ώς φάρμακο γιά κάλους).

    Επανερχόμενοι λοιπόν στά ταξί,το ειδικό αυτό "συντεχνιακό" καθεστώς είναι επίσης η αιτία που οι ταξιτζήδες έχουν πετύχει και όλα αυτά τά "προνόμια" μέ τίς προσαυξήσεις που επιβάλλουν στούς πελάτες τους άν η επιβίβαση έγινε από αεροδρόμιο ή λιμάνι ή σιδηροδρομικό σταθμό (κάποτε υπήρχε προσαύξηση και άν ο πελάτης πήγαινε ΠΡΟΣ αεροδρόμιο ή λιμάνι ή σιδηροδρομικό σταθμό ή σταθμό ΚΤΕΛ,αλλά αυτό καταργήθηκε-ευτυχώς δηλαδή...),ή τίς διπλές ταρίφες μετά τίς 12 τό βράδυ (γιατί άραγε;στίς 11μμ δέν είναι το ίδιο "νύχτα" όπως και τά μεσάνυχτα;).

    Γι'αυτό άλλωστε αντιδρούν οι ταξιτζήδες στην δημιουργία εταιρειών ταξί (όπως υπάρχουν π.χ. στίς ΗΠΑ ή στην Ιαπωνία),επειδή τότε ο κάθε "διπλωματούχος" επαγγελματίας οδηγός θά μπορή να προσλαμβάνεται σ'αυτές τίς εταιρείες καί θά υπάρχη μεγάλος ανταγωνισμός-ιδιαίτερα άν επιτραπή σέ κάθε εταιρεία να καθορίζη η ίδια τί κόμιστρο θά ζητά από τούς επιβάτες,όπως άλλωστε πρέπει να γίνεται μέ κάθε υγιή ανταγωνισμό.

    Περί τών ταξί στην Κύπρο δέν ξέρω (τό μόνο που ξέρω από οδικές μεταφορές στην Κύπρο είναι ο κύριος Καπνός -μήν γελάτε,έτσι τόν λένε τόν άνθρωπο- μέ τά λεωφορειάκια του που κάνουν την διαδρομή από το αεροδρόμιο τής Λάρνακας στήν πόλη..),αλλά σέ όσες χώρες τής Ευρώπης έτυχε να χρησιμοποιήσω ταξί,τά πράγματα ήταν παρασάγγας καλύτερα από εδώ.Επίσης μήν ξεχνάμε οτι ούτε εδώ το ταξί είναι φτηνό (χτές βράδυ πλήρωσα κάπου 14 ευρώ γιά μιά διαδρομή Καλαμάκι-Κυψέλη..) καί ούτε στό εξωτερικό οι μισθοί είναι τόσο χαμηλοί όσο εδώ (μιλάμε βέβαια γιά την Ευρώπη).


    -----------------
    Μήν περιμένεις πιά,όλα τελειώσανε,φρούτα,λαχανικά,όλα τά δώσαμε....

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : Hastaroth στις 15-11-2009 14:54 ]


    Orfeus
    15.11.2009, 00:07

    Ένα βράδυ που θα έπαιζα στο Blue Note, πήρα ένα ταξί και μόλις μπήκα, ακολούθησε ο εξής διάλογος:

    - Πού πηγαίνετε;
    - Στο MusicHeaven.
    - Ποια διαδρομή προτιμάτε;


    Hastaroth
    15.11.2009, 15:02

    Καλό! μού θυμίζει τό ανέκδοτο μέ τόν τύπο στο μπάρ που ένας πίθηκος τού αρπάζει κάθε φορά τό ποτήρι μέ τό ουίσκυ κι'όταν αυτός,ψάχνοντας να βρή σε ποιόν ανήκει ο πίθηκος,απευθύνεται στόν πιανίστα ρωτώντας τον "αυτή η μαϊμού που πίνει το ουίσκυ μου ξέρεις ποιανού είναι;" λαμβάνει την απάντηση "όχι,αλλά άν μού σφυρίξης τόν σκοπό,θά μπορέσω να το παίξω"....

    Νά λοιπόν που η ζωή μιμήθηκε το ανέκδοτο Smile

    Είμαι σίγουρος πως ακόμα κι'άν τού έλεγες "στήν Αλεξάνδρας,στό ύψος τού ΥΠΕΧΩΔΕ" θά σέ ρωτούσε "ξέρετε πώς να πάμε;γιατί εγώ δέν ξέρω..."

    Μετά θέλουν καί αυξήσεις,οι ερίφηδες...