Απάντηση προς τον Dizzy, και προς λοιπούς ενδιαφερομένους:
Σχετικά με την σύγχρονη
κιθάρα (ηλεκτρική, ακουστική κ.λ.π.), άκου το Friends των Led Zeppelin (Led Zeppelin III) που είναι κουρδισμένο σε D A D G A D. Επίσης το άλμπουμ No Quarter του 1994 (αν θυμάμαι καλα).
Επίσης, άκου και λίγο Michael Hedges (ναι, ξέρω...ποιός είναι αυτός τώρα...)
http://www.nomadland.com
Έχει και ένα πολύ ωραίο section σχετικά με τα tunings που χρησιμοποίησε κατά καιρούς.
Σχετικά με την κλασσική
κιθάρα...να υπενθυμίσω ότι το 1/5 περίπου της φιλολογίας για κλασσική
κιθάρα έχει την 6η χορδή σε D.
Η Sevilla του Albeniz σε διασκευή από τον Tarrega και τον Llobet έχει 6η σε D και 5η σε G. Το ίδιο και το 2ο μέρος της Σονάτας του Tedesco.
Ακόμη περισσότερο, η Koyunbaba του Carlo Domeniconi έχει ολόκληρη εναλλακτικό κούρδισμα.
Το θέμα είναι:
...τα εναλλακτικά κουρδίσματα δεν χρησιμοποιούνται πάντα για λόγους ευκολίας, αλλά πολλές φορές για την παραγωγή διαφορετικών ηχοχρωμάτων που δεν θα τα πετύχαινε κανείς με το παραδοσιακό κούρδισμα. Εννοείται, ότι σε ένα εναλλακτικό κούρδισμα δεν ψάχνει κανείς να βρει την C (ή ελληνιστί Ντο ματζόρε) αλλά εκμεταλλεύεται τις δυνατότητες των ανοιχτών χορδών και όλες τις νέες θέσεις που μπορεί να εξερευνήσει με σκοπό να ΜΗΝ ακούγεται πάλι μια Ντο ματζόρε!!!
Παρεπιπτόντως το κούρδισμα D,A,D,G,A,D (6η -> 1η χορδή) παράγει εξαιρετικές συγχορδίες sus2 και sus4 που με το παραδοσιακό κούρδισμα θα ακούγονταν τελείως διαφορετικά.
Επίσης, και τελειώνω με αυτό, η καθαρότητα του οργάνου που εννοείς, σκέφτηκες ποτέ σου ότι οφείλεται στην κατασκευή των χορδών που κατασκευάζονται για E,A,D,G,B,E. Αν χρησιμοποιήσεις διαφορετικά πάχη χορδών θα πετύχεις ίδια καθαρότητα και σε εναλλακτικά κουρδίσματα (π.χ. 0.10 ή 0.11 αν είναι να κατεβάσεις την 1η χορδή σε D ή 0.8 αν πρόκειται να την ανεβάσεις σε F ή F#).