Καλησπέρα! Το πρόβλημά μου έχει ως εξής: Κάνω 14 χρόνια ωδείο (είμαι 25) και παίζω σαξόφωνο. Τώρα βρίσκομαι στην τρίτη ανωτέρα και λογικά οι επόμενες εξετάσεις που θα δώσω, θα είναι για το πτυχίο. Ο δάσκαλός μου όμως επιμένει να δώσω και φέτος εξετάσεις στον εξεταστή του ωδείου, έτσι ώστε να φαίνομαι ότι είμαι σε καλό επίπεδο και επίσης (αν και δεν μου το έχει πει ο ίδιος βέβαια) για να φανεί ότι και ο δάσκαλος κάνει καλή δουλειά. Ωστόσο τα κομμάτια που παίζω είναι τεχνικές, εκτός από ένα που παίζω με πιάνο και ένα τζαζ στάνταρ αλλά πάλι σε παρτιτούρα και αυτή η λογική έχει αρχίσει να με κουράζει αρκετά. Ακόμα και το κομμάτι με πιάνο είναι ρομαντικής εποχής και πρεέι να τηρήσω σωστά τα πιάνο, φόρτε, κρεσέντο κτλ, πράγμα που μ' εκνευρίζει και δεν μου βγαίνει αυθόρμητα. Εμένα μ' ενδιαφέρει η προοπτική της σύνθεσης, η θεωρητική πλευρά της μουσικής και ιδιαίτερα της σύγχρονης. Θέλω μέσω αυτής να προσεγγίσω κομμάτια και να παίξω όπως θέλω εγώ. Πιστεύετε ότι ο δάσκαλός μου έχει δίκιο που επιμένει σε τεχνικές για "ενδυνάμωση" έστω κι αν δεν μ' αρέσουν ή μήπως είναι καιρός να εγκαταλείψω το ωδείο, ακόμα και το πτυχίο, αφού με κουράζουν τόσο πολύ?
Καλημέρα Αλέξη. Άκουσε τη συμβουλή μιας ακροάτριας του ΜΗ. Μην τα παρατάς τώρα στο τέλος. Πάρε το πτυχίο του σαξοφώνου και το πτυχίο της φιλοσοφικής. Οι παλαιοί λέγανε ότι μάθε τέχνη και άστηνε και όταν πεινάσεις πιάστηνε. Επειδή δεν ξέρεις τι επιφυλάσσει η ζωή ολοκλήρωσε αυτό που έχεις ξεκινήσει και μετά ακολούθησε τον δρόμο που θα επιλέξεις. Με εκτίμηση, Ε.Σ.
Βρε Αλέξη μου θα τα παρατήσεις μετά από 14 χρόνια;Τώρα που εφτασες στο τέλος ;
-ΜΕΓΑ ΛΑΘΟΣ. Προσωπική μου γνώμη είναι να ακολουθήσεις αυτά που σου λέει ο δάσκαλος . Αυτός ξέρει. Μπορεί να σε κουράζουν, αλλά τίποτε (δυστυχώς) δεν αποκτάται χωρίς κόπο. Δώσε εξετάσεις και απόκτησε το πτυχίο. Αν εγκαταλείψεις την προσπάθεια ,σίγουρα στο μέλλον θα μετανοιώσεις. Στη συνέχεια μπορείς να ασχοληθείς με την κατηγορία της μουσικής, που όπως λές, σου αρέσει και να παίζεις ότι σε ευχαριστεί.
.
-----------------
https://www.youtube.com/user/Reteos100#g/u
[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : reteos στις 22-05-2012 11:27 ]
Kαλησπέρα. Μια παρατήρηση μόνο. Σήμερα είναι 22 Μαΐου και οι εξετάσεις στα ωδεία γίνονται μέσα με τέλος Ιουνίου. Μπορεί κάλλιστα σε ένα μήνα να πάρει το πτυχίο του και να ανοίξει μετά τα φτερά του σε οτιδήποτε λαχταράει η ψυχή του. Καλή μου Έρικα έχει γεμίσει την καλδάρα σχεδόν μέχρι πάνω και είναι τσάμπα μαγκιά να τη χύσει. Με εκτίμηση, Ε.Σ.
Παιδιά ευχαριστώ για όλες τις απαντήσεις! Όσον αφορά το πτυχίο, ο δάσκαλος μου χει πει ότι το βλέπει του χρόνου με καλό διάβασμα, το οποίο σημαίνει μελέτη κάθε μέρα κάνα 5ωρο, εξάσκηση δακτυλισμών, αναπνοών και έκφρασης και βέβαια λιώσιμο σε τεχνικές, αυτό ακριβώς που δεν αντέχω. Δεν ξέρω φοβάμαι ότι όσο κι αν μ' αρέσει το όργανο αν μπω σ' αυτή τη διαδικασία θα μου σπάσουν τα νεύρα! Τις προάλλες έπαιξα μια τεχνική και μετά πέταξα το βιβλίο απ' τα νεύρα μου. Συμφωνώ μ' όσους μου είπατε ότι είναι κρίμα να τ' αφήσω προς το τέλος, ωστόσο υπάρχει χρόνος ακόμα να δω αν θα φτάσω τελικά στο αμήν και θα το ξεκαθαρίσω και στο δάσκαλο. αλλά πάλι σκέφτομαι και το άλλο που λέει και ο reteos: Μήπως εγώ σκέφτομαι ανώριμα και μου χρειάζεται αυτή η ταλαιπωρία για να φτάσω να παίζω πιο άνετα τελικά; Aardvark πρέπει να σου πω ότι έχω κατεβάσει το πολύ ωραίο βιβλιαράκι του mark Levine για την τζαζ αρμονία και μ' έχει κερδίσει! Προτιμώ να διαβάζω από κει και να προσπαθώ να τα εφαρμόζω στο σαξόφωνο, παρά να προσπαθώ να βελτιώσω αναπνοές όλη την ώρα
-----------------
"Αν κανείς δεν ελπίζει, δεν θα βρεί το ανέλπιστο, οι δρόμοι για το ανεξερεύνητο θα είναι κλειστοί." Ηράκλειτος
[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : Aleksis3 στις 22-05-2012 15:49 ]
[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : Aleksis3 στις 22-05-2012 15:54 ]
Θα μου επιτρέψει φαντάζομαι η αγαπητή aardvark να διαφωνήσω μαζί της και να επιμείνω στην άποψή μου. Μην κάνεις πίσω Αλέξη . Εχω γνωρίσει «αητούς» σε κάποια επαγγελματα, αλλά χωρίς «χαρτί» και κάποιους άλλους όχι «αητούς» αλλά με χαρτί . Προωθήθηκαν αυτοί με το χαρτί. Πως να το κάνουμε το «χαρτί» είναι χαρτί και αυτό «μετράει» σε όλους ανεξαρτήτως τους τομείς . Θα κουραστείς (και πρέπει) για να αποκτήσεις ένα προσόν (έστω και τυπικό αν δεν σε «γεμίζει»). Τα τυπικά όμως προσόντα «τρώνε» τα ουσιαστικά. ΄Ετσι έχει διαμορφωθεί το «ρεύμα» και δεν αναστρέφεται. Μην τα παρατάς. Θα μετανιώσεις πικρά αργότερα αν το κάνεις, τότε όμως θα είναι πολύ αργά. Ανατρίχιασα που είδα το θέμα σου . Δέκα τέσσερα ολόκληρα χρόνια αγωνίζεσαι, τι είναι ένας χρόνος ακόμα; Υπομονή.
Κάνω 15 χρόνια φλάουτο και δεν έχω πάρει πτυχίο. Αλλά μόλις τα τελευταία 2 χρόνια κατάλαβα εξαιτίας του δασκάλου που έχω πως είναι φυσιολογικό να μη θέλω να μελετήσω πολλές ώρες τεχνική κτλ... Ποιος θέλει να μην κάθεται και να "ασκείται"; Αν θέλεις να το αγαπήσεις, υπάρχει τρόπος να το ψἀξεις... Το σίγουρο είναι ότι όσο πιο πολύ παίζεις, τόσο πιο άνετα θα νιώθεις και τόσο πιο πολύ θα σ'αρέσει, μετά από τα πρώτα 20 λεπτά μελέτης όμως... Αν πάλι δε σ'ενδιαφέρει, τελείωσέ το γιατί είναι κρίμα αυτά τα χρόνια και απλώς παράτα το. Πάντως να ξέρεις ότι οι περισσότεροι επαγγελματίες μουσικοί 3 μέρες το χρόνο (λέμε τώρα) θέλουν να μελετήσουν. Απλώς μετά από κάποια στιγμή γίνεται η δουλειά σου. Όπως ξυπνάει κάποιος και πηγαίνει στο γραφείο, έτσι και εσύ ξυπνάς και ξέρεις πως πρέπει να μελετήσεις...Όμως, αυτοί που θα πάνε στο γραφείο, δε θα ζήσουν ποτέ την εμπειρία της συναυλίας ή τουλ της δημιουργίας κάτι καλλιτεχνικού και δικού σου...
συμφωνω με aardvark σε οτι προειπε και ειδικα στα παραδειγματα που εφερε με την μπαντα...ειτε αρεσει σε καποιους η οχι ετσι ειναι πως να το κανουμε...
απλως απο την στιγμη που εφτασες μεχρι εκει κανε ενα χρονο υπομονη και παρτο το πτυχιο...απλα και μονο για το γαμωτο που εχεις λιωσει 14 χρονια...
επισης να εκφρασω και εγω την ταπεινη μου γνωμη.....14 χρονια ειναι ΥΠΕΡΣΟΥΠΕΡ μην πω και κορεσμενα ωστε να μελετας τεχνικη,,,,,η τεχνικη σου εχει ηδη διαμορφωθει πανω σε αυτα που μελετας....η Jazz χρειαζεται αλλα πραγματα και πιστεψε με η υπαρχων τεχνικη σου θα σε βοηθησει πολυ και θα ανακαλυψεις πως χρειαζοσουν και λιγοτερα...χαμενη δεν θα παει....απλως ισως δυσκολευτεις στην αρχη να φυγεις απο το "ασκησιολογικο"παιξιμο....
για οσους το ξεχνανε να επισημανω το εξης....μουσικη δεν σημαινει τεχνικη....ξεκολληστε επιτελους απο αυτο το στερεοτυπο....η τεχνικη ειναι ενα μεσο που σε βοηθαει στην εκφραση....14 χρονια τεχνικη μελεταει ο ανθρωπος...ελεος!!!λετε ενα χαρτι να του δωσει περισσοτερη???
μουσικη δεν ειναι ασκησεις....
Ούτε το πτυχίο aardvark σε κάνει δικηγόρο ή γιατρό ή μηχανικό. Η πράξη στη συνέχεια σε κάνει επαγγελματία και σε εξειδικεύει. Ποτέ δεν χάνεται ένας τίτλος.
Μπορεί αύριο το πτυχίο να χρειαστεί εκεί που σήμερα είναι αχρείαστο.
Προώθηση ή μάλλον εξέλιξη πιο σωστά , μιλάω γενικώς για όλους τους τομείς.
Τελικά όμως βλέπω πως συμφωνούμε όλοι μας στο να πάρει το πτυχίο ο άνθρωπος .
Δε νομίζω να υπάρχει μουσικός που να του αρέσουν οι ασκήσεις.
Αλλα γιατι δεν προσπαθείς να το δεις διαφορετικά: κανε μουσική με τις ασκήσεις σου! Και αφού έχεις και τζαζ προσανατολισμό, δοκίμασε να τις "πειραξεις" δημιουργικά... Και απο προσωπική εμπειρία μπορώ να σου πω ότι αυτο θα βελτιώσει κ την τεχνίκη σου με τρόπους που δεν περίμενες
Θα συμφωνήσω γενικότερα ότι το πτυχίο δεν κάνει τον μουσικό, αλλα σίγουρα έχεις κάνει μια επένδυση τόσα χρόνια και είναι κρίμα να την πετάξεις. Επίσης, τι σε κάνει να πιστευεις ότι ακόμα κ αν γίνεις επαγγελματίας μουσικός θα σ'αρεσουν όλα τα κομμάτια που θα παίζεις, ή οτι θα τα παίζεις όπως γουστάρεις εσυ? Ειδικά αν είσαι σε μπάντα
Κ όσο για τα "πρεπει" της παρτιτούρας, μη τα βλέπεις ως υποχρέωση, ψάξε να βρεις γιατι είναι εκει. Και αν εχεις κατι άλλο να προτείνεις καλύτερο, κάντο! Και ελπίζω ο καθηγήτης σου να ειναι απο αυτους που εχουν τα κότσια να σε στηρίξουν στις επιλογές σου
Λοιπόν, αυτό το Σάββατο έχω πάλι μάθημα, οπότε θα το συζητήσω και με τον δάσκαλο αν και ξέρω ότι θα μου πει αυτό που μου λέτε και σεις, ότι δηλαδή πρέπει να κουραστείς για κάποια πράγματα και να παίζεις και αυτά που δεν σ' αρέσουν, για να φτάσεις εκεί που θες. Βέβαια αυτό το ξέρω, γιατί έτσι έφτασα ως εδώ, αλλά το θέμα έιναι για πόσο ακόμα...Κατ' αρχήν να διευκρινίσω ότι δεν ενδιαφέρομαι αυτή τη στιγμή να γίνω επαγγελματίας στο όργανο, δηλαδή για ορχήστρες, φιλαρμονικές κτλ άσε που δεν νομίζω ότι προσφέρεται κιόλας κάτι τέτοιο για σαξόφωνο. Στην τελική ίσως πρέπει να τα βρω και με το όργανό μου, να προσπαθήσω να δω τις τεχνικές και μουσικά ίσως εκτός από αγγαρεία...την ιδέα του aardvark, να αφήσω το ωδείο κάνα χρόνο και να καθήσω να ψαχτώ σ' αυτά που μ' αρέσουν και που θέλω να προσπαθήσω να παίξω την έχω σκεφτεί και γω. Ίσως έτσι αρχίσω να παίζω και μόνος μου τεχνικές και να το εκτιμήσω αλλιώς, χωρίς άγχος εξετάσεων. Ίσως πάλι αρχίσω να συνηθίζω στην τζαζ λογική και μετά να μην έχω διάθεση για το πτυχίο. Αλλά σκέφτομαι και 'οτι έχετε δίκιο όσοι λέτε ότι είναι κρίμα μετά από 14 χρόνια να τ' αφήσω όλα στο βρόντο. Δεν ξέρω ρε παιδιά, συνήθως δεν γκρινιάζω γι' αυτά όλο το χρόνο, αλλά όταν πλησιάζουν εξετάσεις και πρέπει να παίζω τα ίδια και τα ίδια απλά για να αποδείξω σε κάποιον άλλον ότι είμαι στο τάδε επίπεδο, νιώθω ότι πάω χαμένος... Σας ευχαριστώ και πάλι όλους πάντως, ας περιμένω να το συζητήσω και βλέπουμε
Κατε με, το να πάρεις το πτυχίο για να το έχεις να κάθεται νομίζω ότι είναι ανώφελο. Αφού όπως λες δεν θα ακολουθήσεις αυτό το δρόμο και δεν σου αρέσει, δεν νομίζω ότι αξίζει να ασχολείσαι. Σίγουρα ισχύει το μάθε τέχνη κι άστηνε και είσαι κοντά στο πτυχίο... αν όμως την αφήσεις την τέχνη, σε αφήνει και αυτή και μετά από κάποια χρόνια θα την ξεχάσεις και το χαρτί δεν θα έχει καμία ισχύ.
Αν από την άλλη μετά από αυτά τα χρόνια δεις ότι αλλάζεις πάλι προσανατολισμό προς την κλασσική και σου χρειάζεται το χαρτί, μπες σε ένα ωδείο και με όρεξη τότε και με σαφείς στόχους, πάρε το πτυχίο που θες.
Η κατάσταση με τα χαρτιά στην ελλάδα είναι απαράδεκτη. Το ότι έτρεξε και πήρε κανείς το proficiency στην τρίτη γυμνασίου δεν σημαίνει ότι 10 χρόνια μετά αυτός ξέρει αγγλικά αυτού του επιπέδου. Πλέον όταν σου ζητάνε χαρτί πρέπει να δείξεις ότι το χαρτί αυτό ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα σήμερα και όχι πριν 10 χρόνια. Ίσως με τη μουσική να είναι διαφορετικά τα πράγματα αλλά εγώ το ίδιο το βλέπω. Τρέχουν όλοι απλά για να μαζεύουν χαρτιά... γιατί θέλουν τα χαρτιά όμως ούτε οι ίδιοι δεν ξέρουν (για όλους το λέω).
Φαντασου το εαυτο σου μετα απο δεκα χρονια κατω απο δυο πρισματα.
Στο 1ο, εχεις τελικα προχωρησει στα μονοπατια της μουσικης που σου αρεσαν ενα χρονο πριν παρεις το πτυχιο σου, και :
α) μιλας με ενα φιλο και του λες, "ειχα παει ωδειο 14 χρονια, ηθελα αλλο ενα χρονο για πτυχιο αλλα τα παρατησα δεν αντεχα αλλο να παίζω τεχνικές, και αυτή η λογική έχει αρχίσει να με κουράζει αρκετά. Να πρεπει να τηρω σωστά τα πιάνο, φόρτε, κρεσέντο κτλ, πράγματα που μ' εκνευριζαν και δεν μου εβγαινε αυθόρμητα. Εμένα μ' ενδιεφέρε η προοπτική της σύνθεσης, η θεωρητική πλευρά της μουσικής και ιδιαίτερα της σύγχρονης. Ηθελα μέσω αυτής να προσεγγίσω κομμάτια και να παίξω όπως ηθελα εγώ".
β) μιλας με ενα φιλο και του λες, "ειχα παει ωδειο 14 χρονια, ηθελα αλλο ενα χρονο για πτυχιο και παραλιγο να τα παρατησω. Δεν αντεχα αλλο να παίζω τεχνικές, και αυτή η λογική έχει αρχίσει να με κουράζει αρκετά. Να πρεπει να τηρω σωστά τα πιάνο, φόρτε, κρεσέντο κτλ, πράγματα που μ' εκνευριζαν και δεν μου εβγαινε αυθόρμητα. Μ' ενδιεφέρε η προοπτική της σύνθεσης, η θεωρητική πλευρά της μουσικής και ιδιαίτερα της σύγχρονης. Ηθελα μέσω αυτής να προσεγγίσω κομμάτια και να παίξω όπως ηθελα εγώ" Τελικα εκανα υπομονη και το πηρα το πτυχιο."
Στο 2ο, δεν εχεις καταφερει (για διαφορους λογους) να προχωρησεις στα μονοπατια της μουσικης που σου αρεσαν ενα χρονο πριν παρεις το πτυχιο σου, (ισως και γιατι αλλαξες γνωμη στην πορεια και πηγες αλλου) και:
α) μιλας με ενα φιλο και του λες, "ειχα παει ωδειο 14 χρονια, ηθελα αλλο ενα χρονο για πτυχιο αλλα τα παρατησα δεν αντεχα αλλο να παίζω τεχνικές, και αυτή η λογική έχει αρχίσει να με κουράζει αρκετά. Να πρεπει να τηρω σωστά τα πιάνο, φόρτε, κρεσέντο κτλ, πράγματα που μ' εκνευριζαν και δεν μου εβγαινε αυθόρμητα. Εμένα μ' ενδιεφέρε η προοπτική της σύνθεσης, η θεωρητική πλευρά της μουσικής και ιδιαίτερα της σύγχρονης. Ηθελα μέσω αυτής να προσεγγίσω κομμάτια και να παίξω όπως ηθελα εγώ".
β) μιλας με ενα φιλο και του λες, "ειχα παει ωδειο 14 χρονια, ηθελα αλλο ενα χρονο για πτυχιο και παραλιγο να τα παρατησω. Δεν αντεχα αλλο να παίζω τεχνικές, και αυτή η λογική έχει αρχίσει να με κουράζει αρκετά. Να πρεπει να τηρω σωστά τα πιάνο, φόρτε, κρεσέντο κτλ, πράγματα που μ' εκνευριζαν και δεν μου εβγαινε αυθόρμητα. Μ' ενδιεφέρε η προοπτική της σύνθεσης, η θεωρητική πλευρά της μουσικής και ιδιαίτερα της σύγχρονης. Ηθελα μέσω αυτής να προσεγγίσω κομμάτια και να παίξω όπως ηθελα εγώ" Τελικα εκανα υπομονη και το πηρα το πτυχιο."
Σκεψου τα λιγο πριν αποφασισεις και πρασπαθησε να βρεις μερικους που ειχαν φτασει στο ιδιο σταυροδρομι με εσενα και να ακουσεις την ιστορια τους.
Το χειμωνα επαιζα με ενα φιλο, που ειναι τωρα καθηγητης Jazz σαξοφωνου και εχει διπλωμα..... κλασσικης κιθαρας.
Το πηρε πριν ασχοληθει με το σαξοφωνο.
Δεν το εχει μετανοιωσει.
Παραλληλα ο πιανιστας μας, ειναι κι αυτος καθηγητης Jazz πιανου και εχει πτυχιο κλασσικου... και συνθεσης .. κι αλλα.
Εχει σκυλομετανοιωσει που δεν εκανε υπομονη να παρει και το διπλωμα και πηγε κατευθειαν για Jazz.
Αυτον σκεφτομουν οταν εγραψα το πιο πανω ποστ και τις ωρες που καθομασταν και συζηταγαμε διαφορα απο τα παλια.
Του ειπα "γιατι δεν πας να το παρεις"?
Τωρα ειναι δυσκολο λεει. Τοτε ειχε ετοιμη στα χερια του την τεχνικη του κλασικου πιανου και ηθελε λιγο ακομα για να παρει το διπλωμα. Για να φτασει τωρα στο ιδιο επιπεδο και να θελει λιγο ακομα για να παρει το διπλωμα, θελει 2-3 χρονια σκληρη προετοιμασια
-----------------
....click for Spyros Delta....click for Μαθήματα Κιθάρας....
[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : delta66 στις 28-05-2012 01:58 ]
Παράθεση:
|
Τι τους προσφέρει το δίπλωμα?
Παράθεση:
|
κανεις μεχρι στιγμης δεν αρνηθηκε στο να κανει υπομονη να παρει το πτυχιο...14 χρονια αλλωστε ειναι αρκετα ωστε να το αφησει στα τελευταια 100 μετρα!!
ομως Jazz με ασκησεις ΔΕΝ ΠΑΙΖΕΙΣ...ουτε καν με "πειραγμενες"ασκησεις...και να προσπαθησεις να το κανεις το πιο πιθανο ειναι να ακουστεις χειροτερα απο ποτε!!!
η Jazz σημαινει πανω απολα αυτοσχεδιασμος και φρασεολογια....και αυτα τα δυο δεν συμβαδιζουν με τις ασκησεις...
οταν γραφεις μπαντα πως το εννοεις ακριβως??μπαντα που παιζει σε σκυλαδικο??μπαντα που παιζει covers αλλωνων σε διαφορες σκηνες??μαλλον κατι απο τα δυο θα εννοεις για να τον προειδοποιεις-φοβιζεις πως και να ακολουθησει τον δρομο του παλι μουσικη που δεν γουσταρει θα παιζει.....
λυπαμαι που θα σε απογοητευσω αλλα υπαρχουν και μπαντες που παιζουν αυτο που γουσταρουν....και ειτε το θελουμε ειτε οχι η εννοια της λεξης μπαντας αυτο ειναι....δικη τους μουσικη....
τωρα αν ο απολυτος στοχος των σπουδων οποιουδηποτε σπουδαστη ειναι να βγαλει λεφτα μεσα απο αυτο τι να πω....παω πασο....μαλλον ετσι εξηγειται πως χανεται το μερακι στην συνεχεια και οι μελλοντικοι δασκαλοι το μονο που τους νοιαζει ειναι να περασει η ωρα...
τελειωνοντας να πω το εξης....τα περι παρτιτουρας.....το βρισκω το λιγοτερο εξυπνακιστικο απο μεριας σου αντι να δωσεις κουραγιο σε εναν ενεργο σπουδαστη να του βαζεις αδιεξοδα οπως"αν εχεις να προτεινεις κατι καλυτερο στην παρτιτουρα καντο" η "ψαξε να βρεις γιατι ειναι εκει"!!!
ειναι προφανες πως ο φιλος/η αλλα και ολοκληρος ο πλανητης δεν εχει να προτεινει κατι καλυτερο στην παρτιτουρα....!!!!εσυ εχεις να προτεινεις??σε τι ειδους αδιεξοδες σκεψεις τον/την βαζεις???τι νοημα εχει αν ΔΕΝ εχει κατι να προτεινει???και αν εν τελη προτεινει τον τελευταιο λογο τον εχει ΠΑΝΤΑ ο δασκαλος...που παντα αρνειται φυσικα(μεταξυ μας ειμαστε παραδεχτειτε το)
επισης μια τελευταια ερωτηση....ΔΟΥΛΕΙΑ ΤΟΥ ΔΑΣΚΑΛΟΥ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΕΞΗΓΗΣΕΙ ΣΤΟΝ ΜΑΘΗΤΗ ΤΑ ""ΓΙΑΤΙ ΕΙΝΑΙ ΕΚΕΙ""???
ΕΣΥ ΑΥΤΟ ΘΑ ΕΚΑΝΕΣ ΣΕ ΑΝΑΛΟΓΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΜΕ ΕΝΑΝ ΜΑΘΗΤΗ ΣΟΥ...???.ΑΝΤΙ ΝΑ ΤΟΝ ΒΟΗΘΗΣΕΙΣ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ ΘΑ ΤΟΥ ΕΒΑΖΕΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΝΑ ΛΥΣΕΙ ΜΕ ΤΟ ΜΥΑΛΟ ΤΟΥ??
Ο ΔΑΣΚΑΛΟΣ ΔΕΝ ΞΕΡΕΙ ΑΥΤΑ ΤΑ ΓΙΑΤΙ??ΑΦΟΥ ΞΕΡΕΙ ΛΟΙΠΟΝ ΑΣ ΤΟΝ ΒΟΗΘΗΣΕΙ ΕΠΙ ΤΗΣ ΟΥΣΙΑΣ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙ ΔΙΝΩΝΤΑΣ ΤΟΥ ΕΤΣΙ ΚΟΥΡΑΓΙΟ ΝΑ ΣΥΝΕΧΙΣΕΙ ΠΑΡΑ ΝΑ ΤΟ ΠΑΙΖΕΙ ΣΟΦΙΣΤΙΚΕ-ΨΑΓΜΕΝΟΣ ΜΕ ΤΕΤΟΙΟΥ ΕΙΔΟΥΣ ΓΡΙΦΟΥΣ ΚΑΙ ΣΠΑΖΟΚΕΦΑΛΙΕΣ....
Προς τι τέτοια επίθεση και αρνητικότητα? Απλά μια διαφορετική γνώμη απο τη δικία σου λέω.
Επείδη ο Inkve έδωσε αρνητική χρειά σε όλα μου τα σχόλια, να διευκρινήσω ότι δεν βάζω κανέναν σε κανένα τρυπάκι.
Και όχι τη τελικη λέξη δεν την εχει ο δασκαλος πάντα- εκτός κ αν καιγόμαστε για τον βαθμό, τότε πάσο. Και φυσικά ίσως να έχει να προτείνει κατι καλύτερο για τη παρτιτούρα. Άλλωστε μεγάλο ποσοστό των πραγμάτων που είναι σημειωμένα στις παρτιτούρες έιναι του εκδότη και όχι του συνθέτη. Επίσης δεν κάνουν όλοι οι μεγάλοι ερμηνευτες ακριβως τα ίδια πράγματα στο ίδιο εργο. Κάποιος λόγος υπάρχει. Στόχος ειναι να δεί κανείς την εκτέλεση ως δημιουργία, όχι ως αντιγραφή.
Έπίσης, ποιος επαγγελματίας μουσικός δεν έχει παίξει ποτέ κατι που να μην του αρέσει? Εγω όσους εχω γνωρίσει, σχεδον πάντα βαρίοντουσαν ενα κομμάτι απο το ρεσιτάλ ή τη συναυλία τους. (και όχι δεν ξέρω κανέναν που να επαιζε σε πιστα) Και? κακό ειναι? Δεν ειναι τρομακτικό ουτε αποθαρυντικό. Απλά η αλήθεια! Καποια άλλα κομμάτια ήταν όνειρα ζωής και τα παίζανε και τα ευχαριστιόντουσαν.
Επίσης δεν είπα οτι θα κάνει Jazz τις ασκήσεις. Αλλά διαφωνούμε κάθετα στο ότι οι ακήσεις δεν έχουν φραστική. Μάλιστα σε μερικές αυτό ακριβως ειναι ο στόχος τους! Και ακόμα κ αν δεν είναι, δεν πάυουν να είναι ήχος, στον οποίο μπορεί να δώσει κανείς ενα υποτυπώδες ενδιαφέρον.
Γενικότερα το σχόλιο που κινούταν στο κλίμα του να αλλάξει κάποιος οπτική γωνία για τα πράγματα. Να τα δει πιο θέτικα και δημιουργικά. Μπορέι να μη μπορούμε κάθε στιγμή να αλλάξουμε κάθετι που δεν μας αρεσει. Μπορούμε όμως να αλλαξουμε το πως το αντιμετωπίζουμε
δεν εδωσα αρνητικη χροια στα σχολια σου mariloumajore...απλως κανω αντιλογο...και ρωταω καποια πραγματα γιατι απορω με αυτο τον τροπο σκεπτικου...
αν ενας μαθητης σου λοιπον ειχε αυτες τις αποριες και τους προβληματισμους του φιλου μας ετσι θα του απαντουσες?με γριφους και σπαζοκεφαλιες??με κυνηγι θυσαυρου??ψαξε να βρεις γιατι??
εκτος των αλλων ο ρολος του καθε δασκαλου δεν ειναι να λυσει και τα οποια γιατι του καθε μαθητη?
επισης αναφερθηκες σε "πρεπει"τις παρτιτουρας.....αυτα τα πρεπει λοιπον αντι να σπαζοκεφαλιασει ο μαθητης δεν θα ηταν καλυτερο να εξηγησει ο δασκαλος τα πως και τα γιατι??
και απο την στιγμη που ειναι πρεπει,,,το λοιπον αναγκαστικα....τι αντι-προταση να γινει απο τον μαθητη??
οσο αφορα τις ασκησεις θα γινω πιο σαφης και θα δεις πως δεν εχω τοσο αδικο να ειμαι τοσο καθετος....
δεν αντιλεγω πως καποιες ασκησεις ειναι μελωδικες η μπορει να βοηθησουν στην εκφραση
απλως το "ασκησιολογικο"παιξιμο και το"ασκησιολογικο"σκεπτικο πανω στην Jazz δεν μπορει να συμβαδισει....αλλο φρασεολογια....αλλο ασκησεις....αλλο αυτοσχεδιασμος...αλλο melodic sequence....
πολυ απλα η οποιαδηποτε ασκηση αυτουσια η "πειραγμενη"οπως λες δεν θα λειτουργησει πανω σε Jazz progressions....
πανω στην ροκ ναι θα λειτουργησει....πανω στην ποπ το ιδιο...
πολλοι που παιζουν Jazz εχουν γνωση και της κλασσικης θεωριας....ομως οταν παιζουν την μουσικη αυτη δεν σκεφτονται εκεινη την στιγμη ουτε κλιμακες....ουτε ασκησεις...ουτε τις σωστες νοτες....ξεχνανε θεωριες και πρεπει διοτι πανω στον Jazz αυσχεδιασμο αυτο δεν βοηθαει...
το παραπανω δεν σημαινει πως αιντε φυγαμε,δεν ξερουμε θεωρια,και παιζει οποιος γουσταρει Jazz...ισα ισα...εννοειται οτι χρειαζεται η γνωση...
και για να μην δημιουργω λαθος εντυπωσεις.... αυτο που λενε out παιξιμο εμενα δεν με γοητευει....προτιμω τα πιο μαζεμενα πραγματα...δηλαδη η Free Jazz ειναι ενα ακουσμα που δε με ευχαριστει ιδιαιτερα....