Οι γνώσεις που έχω για τον προσαγωγέα (σύμφωνα με τις σημειώσεις μου) για να βοηθηθεί η ροή της συζήτησης είναι:
1. Προσαγωγέας είναι η προηγούμενη νότα από την τονική μιας κλίμακας ή η έβδομη βαθμίδα από την προηγούμενη οκτάβα
2. Ο προσαγωγέας πχ για τις παρακάτω κλίμακες (D-G-C-F)είναι: D (C#) - G (F#) - C(B) - F(E)
3. Προσαγωγέας είναι η έβδομη βαθμίδα (VII) και λέγεται έτσι γιατί “άγει= οδηγεί” προς την τονική. Πιο λεπτομερέστερα μπορούμε να πούμε ότι η VII βαθμίδα μιας κλίμακας ονομάζεται "προσαγωγέας" όταν απέχει ημιτόνιο από την τονική ενώ όταν απέχει τόνο ονομάζεται "υποτονική". Αυθεντική Πτώση είναι αυτή που οδηγεί την V ή την VII στην I (τονική).
4. Υπάρχουν ακόρντα Τονικής Περιοχής (περιοχή ηρεμίας), δεσπόζουσας (περιοχή έντασης) και υποδεσπόζουσας (περιοχή μέτριας έντασης)
5. Όταν ένα κομμάτι είναι στην δεσπόζουσα ή στην εβδόμη κάπου θέλει να πάει (θέλει να κάνει πτώση)
6. Πρόσφατα από το
http://www.musicheaven.gr/html/modules.php?name=Splatt_Forums&file=viewtopic&topic=26844&gotolast=1
έλαβα περισσότερες γνώσεις .
Ότι δηλαδή δεν είναι κανόνας τα αναφερόμενα στο υπ’ αριθμ’ 3 (ειδικά στις Jazz, Swing, Pop, Funk, Fusion, RnB, Blues κλπ κλπ κλπ το άκουσμα χτίζεται σε συγχορδίες 7ης 9ης 11ης 13ης και ακούγεται υπέροχα χωρίς να περιμένει κάποια λύση, τουλάχιστον όχι λύση σε τρίφωνο ακόρντο όπως προστάζει η κλασική δυτική αρμονία – Το εντός παρενθέσεως κείμενο από το μέλος του ΜΗ aardvark)
Θα παρακαλούσα τους επισκέπτες να διατυπώσουν τυχόν αντιρρήσεις τους για τα ανωτέρω ή να συμπληρώσουν με νέα στοιχεία