Οι υπεραστικές συγκοινωνίες στην Ελλάδα με αφορμή τις αλλαγές που προωθεί η κυβέρνηση.Ποια είναι η τωρινή κατάσταση;Είμαστε ευχαριστημένοι;Τι περιμένουμε από την νέα κατάσταση;Ποιες είναι οι εμπειρίες μας από ανάλογες υπηρεσίες ξένων χωρών;Καμιά καινούρια ιδέα; - Απελευθέρωση( ''άνοιγμα αγοράς'' ) ή απορρύθμιση; - Η κυβέρνηση επισπεύδει τις αλλαγές στο μοντέλο των υπεραστικών συγκοινωνιών της χωρας μας.Η κυβέρνηση κάνει την διαβούλευση για το νόμο στη σύνηθη ιστοσελίδα...Εκεί όμως η συζήτηση γίνεται περισσότερο για νομικούς ή σχετικούς με τον τομέα(κτελατζήδες,λεωφορειούχοι κτλ)... Εδώ λέω να κάνουμε συζήτηση από μια άλλη σκοπιά:αυτή του πελάτη,του απλού χρήστη των υπεραστικών συγκοινωνιών...Τον οποίο αφορούν οι μεταβολές(αυτός τις υφίσταται,αυτός καλείται να τις πληρώσει) αλλά συνήθως η άποψή του ούτε καν λαμβάνεται υπόψη ενώ τα παραπονά του ποτέ δεν φτάνουν στα αυτιά ή μάτια των αρμοδίων,ακόμα και στις ελάχιστες περιπτώσεις που προβλέπεται κανάλι επικοινωνίας(π.χ. Γραφείο παραπόνων). - Προς το παρών θα περιμένω να διαβάσω την άποψη των συμφορουμιτών/συμπολιτών μου και σε επόμενη απάντηση θα αναφέρω την άποψή μου.
[ τροποποιήθηκε από τον/την optiras, 05-04-2013 09:53 ]
[ τροποποιήθηκε από τον/την jorge, 05-04-2013 10:29 ]
Επειδη φανταζομαι πως οι περισσοτεροι δεν ειμαστε ενημεροι για το θεμα, υπαρχει κατι παραπανω οσον αφορα τις ιδεες; Εννοω, που ειναι καταγεγραμμενες κι αν εχει τεθει ζητημα δημοσιας διαβουλευσης!
Πιστεύω πως αν η απελευθέρωση γίνει σωστά και χωρίς σκοπιμότητες μόνο ωφέλιμο θα είναι. Σε όλες τις ανεπτυγμένες ευρωπαϊκές χώρες οι συγκοινωνίες είναι ιδιωτικές ή έχουν κάποια υβριδική μορφή ιδιωτικής επιχείρησης με κρατικό έλεγχο. Το επίπεδό τους είναι σε υψηλότατα στάνταρτ, και καμία σχέση δεν έχει με το ελληνικό (να βγάλω το αττικό μετρό έξω από τα παραπάνω όμως).
Παράθεση:
|
Έχεις εμπιστοσύνη στο ελληνικό κράτος και στην ελληνική κυβέρνηση;
Παράθεση:
|
Δεν θα συμφωνήσω...Ιδιωτικές είναι κυρίως στην αγγλία.Αλλού μάλλον περισσότερο δημόσιες είναι(ιταλία,ελβετία,αυστρία κτλ)
Παράθεση:
|
Συμφωνώ σε αυτό
Μια διευκρίνηση:στην Ευρώπη μεγάλο μέρος των υπεραστικών συγκοινωνιών γίνεται με τραίνο.Σε αυτή τη συζήτηση προτείνω να περιοριστούμε στις υπεραστικές συγκοινωνίες με λεωφορεία,μιας και αυτόν τον τομέα αφορούν οι αλλαγές που προωθεί η κυβέρνηση.Ακόμα στην χώρα μας το μεγαλύτερο μέρος των υπεραστικών γραμμών γίνεται με λεωφορείο,τόσο ποσοτικά,όσο και γεωγραφικά.
@noizreduction
σε γενικές γραμμές οι υπεραστικές συγκοινωνίες χωρίζονται σε τρία έίδη γραμμών:
-άγονες επιδοτούμενες γραμμές
-ενδονομαρχιακό δίκτυο
-διαπεριφερειακές γραμμές και άλλες γραμμές
Οι πρώτες δυο θα ανατίθενται κατόπιν διαγωνισμού ή ανάθεσης ανάλογα με το μέγεθος και θα υπάρχει πλαφόν στο εισιτήριο.Στην άλλη κατηγορία θα υπάρχει τιμολογιακή ελευθερία.Οι συμβάσεις θα είναι 5ετείς ή δεκαετείς.
Οι αστικές γραμμές δεν επηρρεάζονται από τις αλλαγές εκτός από κάποιες ειδικές γραμμές(λιμάνια,αεροδρόμια εκτός Αθήνας και Θεσσαλονίκης.
Έλπίζω να σε κάλυψα.Θα βάλω λινκ κάποια στιγμή
Αν και θα ηθελα να δω το link, πολυ φοβαμαι πως ολα αυτα θα προκαλεσουν ενα επιπλεον χαος στις ηδη επιβαρυμενες συγκοινωνιες υπεραστικων λεωφορειων! Και παρολο που ως αρχικη σκεψη ειναι παρα πολυ ωραια ( ιδιαιτερα το πλαφον, ο ελεγχος μεσω διαγωνισμων), εχω την εντυπωση πως στην μπανανια που ονομαζεται Ελλαδα, θα μπλεξουμε με παραθυρα και "γνωστους" που θα καρπωθουν και τις συγκοινωνιες...
Για να διευκολύνω την συζήτηση αναφέρω τον ορισμό που δίνει ο νομοθέτης:
''Υπεραστική επιβατική συγκοινωνία:η τακτική μεταφορά επιβατών με κόμιστρο ανά εππιβάτη που διενεργείται με λεωφορεία αυτοκίνητα δημόσιας χρήσης μεταξύ δήμων,δημοτικών διαμερισμάτων ή κοινοτήτων'' (νόμος 2963 της 23/11/2001, γενικοί ορισμοί-από την ιστοσελίδα του ΕΕΤΤ, www.eett.gr/ ).Προφανώς ο νόμος δεν είναι πλήρης γιατί δεν συμπεριλαμβάνει το τραίνο.Ο νόμος είναι και ξεπερασμένος-μάλλον πρόκειται για τον νόμο που θα αντικατασταθεί με αυτόν που προετοιμάζει η κυβέρνηση....
Κτελ
[ τροποποιήθηκε από τον/την optiras, 07-04-2013 16:57 ]
[ τροποποιήθηκε από τον/την optiras, 07-04-2013 17:31 ]
Παράθεση:Το μέλος brizas στις 06.04.2013, 11:27 έγραψε... |
Παράθεση:Καιρός να έρθει κάποιος ιδιώτης μήπως και αποκτήσουμε τρένο της προκοπής. |
Παράθεση:Για όσους δεν γνωρίζουν και απορούν για ποιο λόγο το μετρό λειτουργεί πολύ καλά, θα πρέπει να μάθουν ότι λειτούργησε μετά την εποχή όπου ήταν υποχρεωτικός συγκεκριμένος τρόπος λειτουργίας. |
Παράθεση:Με τον ΟΣΕ δεν ισχύει αυτό. Έχει μείνει στη δεκαετία του '50. Κυρίως λόγω της πίεσης των συνδικαλιστών, όπου δεν επιτρέπεουν καμία εφαρμογή σύγχρονης αντίληψης συγκοινωνιών |
Παράθεση:Στο Μετρό, όπως και στα αεροδρόμια, οι συγκοινωνίες υπόκεινται σε πολύ συγκεκριμένες προυποθέσεις ασφάλειας και μετακίνησης. Στον ΟΣΕ όχι |
Παράθεση:Συνεπώς, θεωρώ ότι πρέπει να ιδιωτικοποιηθεί άμεσα και χωρίς καθυστέρηση |
Παράθεση:
|
Ο όρος είναι καθιερωμένος στην συγκοινωνιολογία όπως ακριβώς τον αναφέρει ο νομοθέτης(με την εξαίρεση της παράλειψης που προανέφερα).Αυτό είναι το θέμα συζήτησης που ανέβασα...Με την ευρεία έννοια υπεραστική μεταφορά μπορεί να είναι και αυτή με ταξί,με το ι.χ. σου,με ποδήλατο...Εδώ πρότεινα να συζητήσουμε τις δημόσιες μεταφορές με λεωφορείο...Ο ορισμός ήθελε να περιορίσει το θέμα για να μην απλωνόμαστε...
Αν θέλεις κάνεις και μια δοκιμή στους φίλους σου:ρώτα όταν ακούνε υπεραστικές μεταφορές τι έρχεται στο νου τους:οι περισσότεροι θα σου απαντήσουν κτελ
Παράθεση:
|
Ποιος είπε το αντίθετο;
Οι άλλες μεταφορές που αναφέρεις όμως απλά δεν είναι υπεραστικές.Δεν είναι τυχαίο ότι μιλάμε ξεχωριστά για αεροπορικές μεταφορές ή ακτοπλοϊκες συγκοινωνίες.
Παράθεση:
|
'Οπως σωστά παρατήρησες σε προηγούμενη απάντησή σου,το μετρό δεν είναι υπεραστική συγκοινωνία.Δεν αναφερόμουν σε αυτό όμως...Επειδή το ζήτημα είναι εκτός θέματος δεν επεκτείνομαι.Αν θέλεις το συζητάμε σε άλλο τόπικ...
Παράθεση:
|
Δεν υπάρχει ανθρώπινη δραστηριότα όπου δεν γίνονται ατυχήματα.Ατυχήματα ,μικρά έχουν γίνει και με το μετρό.Στον ΟΣΕ οι λόγοι των ατυχημάτων είναι αρκετοί(παλιό δίκτυο,μη εκσυγχρονισμένο,παλιό τροχαίο υλικό,δίκτυο με ξεπερασμένες,προδιαγραφές)...Ακόμα το τρένο δεν κυκλοφορεί σε αποκλειστικές,προστατευόμενες,γαλαρίες αλλά σε δίκτυο εκτεθειμένο στις ατμοσφαιρικές συνθήκες,με διασταυρώσεις,με δυνατότητα εισόδου σε αυτό,πολύ πιο εκτεταμένο και δύσκολο να ελεγχθει κτλ.
Κλοπές γίνονται παντού....
Κάτι άλλο σύγκρινε τα ποσά που έχουν επενδυθεί στο μετρό και στο ΟΣΕ,τόσο σε απόλυτους αριθμούς,όσο και ανά χιλιόμετρο δικτύου:τι παρατηρείς;Ο ΟΣΕ έχει πολύ μεγαλύτερη δυνητική πελατεία από αυτή του μετρό.Ποιος τον κρατά στην απαξίωση και γιατί;Αυτά όμως μπορούμε να τα συζητήσουμε σε κάποιο άλλο τόπικ με θέμα τα τραίνα....
Παράθεση:
|
Και οι κτελατζήδες(η μεγάλη πλειοψηφία γιατί υπάρχουν και σωστοί επαγγελματίες) δεν ενδιαφέρονται παρά το ότι είναι ιδιώτες...Το ίδιο ισχύει και για τους οδηγούς του ιδιωτικού ΟΑΣΘ...Άρα δεν είναι το πρόβλημα μόνο στους κακούς δημόσιους υπαλλήλους και στους καλούς ιδιώτες!Αλλού είναι το πρόβλημα,και αυτό θα πρέπει να ψάξουμε....
Παράθεση:
|
Συμφωνώ!Τα ΚΤΕΛ σε πολλά έχουν τις παθογένειες και την συμπεριφορά του δημόσιου τομέα,παρά το ότι είναι ιδιωτικά!
Παράθεση:
|
Δεν συμφωνώ καθόλου!Πχ.:
Οι βρετανικοί σιδηρόδρομοι ιδιωτικοποιήθηκαν και το βρετανικό κράτος σκέφθεται να τους ξανακρατικοποιήσει λόγω της κατακόρυφης πτώσης ποιότητας και της τρομερής αύξησης ατυχημάτων!
Και αυτό στο οργανωμένο αγγλικό κράτος!
Οι γαλλικοί,γερμανικοί,ελβετικοί,αυστριακοί-από τους γνωστότερους για την ποιότητά τους- σιδηρόδρομοι είναι υπό τον έλεγχο του κράτους!
Υ.Γ.:δεν αναφέρομαι στα ιδιωτικά αστικά της Αθήνας,παρά το ότι δεν συμμερίζομαι την άποψή σου για εκείνη την εμπειρία:υπάρχει άλλο τόπικ με θέμα τις αστικές συγκοινωνίες.Στο οποίο έχει γίνει σχετική συζήτηση
1.Για τον ΟΣΕ μίλησα για δυνητική πελατεία(τους πελάτες στους οποίους μπορεί να απευθυνθεί η υπηρεσία,όχι για επιβάτες.Αν έξαιρέσεις την Ήπειρο και τα νησιά που δεν έχουν σιδηροδρομική γραμμή,στην υπόλοιπη ελλάδα δίκτυο υπάρχει-έστω και παρωχημένο ή υποτυπώδες.Άρα οι δυνητικοί πελάτες είναι κοντά στα 6-7 εκαττομύρια,αν όχι παραπάνω.Το μετρό στην καλύτερη των περιπτώσεων να μπορεί να απευθυνθεί στους κατοίκους της Αθήνας -όχι όλους.Άρα ούτε τους μισούς...Οι επιβάτες που αναφέρεις δεν είναι 1500000 διαφορετικοί επιβάτες αλλά αν χρησιμοποιήσεις το μετρό περισσότερες φορές-συνήθως δυο:πήγαινε/έλα-υπολογίζεσαι περισσότερες φορές.Αυτά για το μετρό.Αν θέλεις ανέβασε θέμα.
Διάβαζε όμως περισσότερο προσεκτικά τι γράφει ο άλλος πριν απαντήσεις.Για το τι συμβαίνει στο μετρό έχουν δημοσιευθεί διάφορα περιστατικά-ευτυχώς ελάσσωνος σημασίας-σε εφημερίδες και όχι μόνο(μιλώ για πριν την απεργία).
2.Οι βρετανικοί σιδηρόδρομοι ήταν να επανακρατικοποιηθούν.Το βρετανικό κράτος πως απέκτησε τον έλεγχο ξανά και γιατί;
Στο θέμα αυτό (θα έπρεπε να)μιλάμε για υπεραστικά λεωφορεία!
Σε ποια κτελ έχετε ταλαιπωρηθει/εξυπηρετηθεί;Τι γνώμη έχετε για τα μεμονωμένα κτελ(59 έχει η χώρα); Καλύτερο;Χειρότερο;
Προσωπικά έχω χρησιμοποιήσει κατά καιρούς διάφορα κτελ.Αναφέρω αυτά που χρησιμοποίησα πιο συχνά:
Πριν το 2000 κτελ Καβάλας-τότε εξυπηρετικοί.
Γύρω στο 2000 κτελ Θεσσαλονίκης,Αττικής,Ξάνθης,Χαλκιδικής,Σερρών,Έβρου.
Αυτά που χρησιμοποιώ συχνότερα τελευταία ε΄κναι Ξάνθης,Σερρών,Έβρου.
Πιο καλό σαν υπηρεσία μου φάνηκε το κτελ Αττικής,εξυπηρετικόι οι εβρίτες...Τα χειρότερα Σερρών και Θεσσαλονίκης.
Το κτελ Ξάνθης:χρυσή μετριότητα αν και έχει καλό στόλο λεωφορείων΄.Τα χειρότερα λεωφορεία-συγκριτικά πάντα-τα έχω βρει στο κτελ Σερρών που πρέπει να είναι και το πιο ανοργάνωτο!
Χειρότεροι σταθμοί:ο παλιός της Ηγουμενίτσας-δεν ξέρω αν άλλαξε όπως ήταν στο σχέδιο,αυτός της Αλεξανδρούπολης και ο παλιός του κτελ Ξάνθης στην Θεσσαλονίκη!Καλύτερος ο τωρινός της Θεσσαλονίκης
Οποιος ετυχε να χρησιμοποιησει κτελ η τραινο στην Βρετανια, καταλαβε τι μπανανια ειμαστε εμεις.
Δε τρολάρω... αλλά αυτό που πραγματικά με ενοχλεί πολύ όποτε έχω πάρει κτελ χωρις να έχω μαζί μου φορητό mp3 ή κάτι ανάλογο, είναι οι σκουπιδομουσικές που βάζει ο οδηγός να παίζουνε στα ηχεία. Τα στάνταρ συμπτώματα του βασανηστηρίου του κιαμορέμου και λοιπών εκπροσώπων του σύγχρονου ελληνικού πολιτισμού τα αριστουργήματα των οποίων θέλει να μοιραστεί με τους επιβάτες-κοινό του ο εκάστοτε dj οδηγός σκουπιδολάγνος
είναι νεύρα και πονοκέφαλος.
Κάποιος πρέπει να φτάξει ενα gadjet που με το πάτημα ενος κουμπιού να καταστρέφει (έστω και προσωρινά) τα ραδιόφωνα ή τα ηχεία των λεοφωρείων.
Αρχίζω με κάποια προβλήματα που υπάρχουν στα ΚΤΕΛ,πρώτα συνοπτικά και μετά-ίσως-αναλυτικά:
-έλλειψη ελέγχου από το κράτος.Αποτέλεσμα είναι κάθε κτελ σχεδόν να κάνει τα δικά του,άσχετα με το τι λέει ο νόμος και ο πολίτης/πελάτης είναι δύσκολο να βγάλει άκρη(εισιτήρια,μεταφορά ζώων,άναμα air condition,ταχύτητα λεωφορείων,που κάνει στάσεις ο οδηγός κτλ)
-έλλειψη πληροφόρησης στις ενδιάμεσες στάσεις,αλλά και στις αναχωρήσεις/αφίξεις.Στις καλύτερες των περιπτώσεων οι μόνες πληροφορίες που είναι διαθέσιμες είναι η ώρα αναχώρησης και η τιμή,πολλές φορές και αυτές όχι ενημερωμένες
-οι ιστοσελίδες πολλές φορές δεν είναι πλήρεις ή ενημερωμένες,αν και τελευταία η κατάσταση έχει βελτιωθεί.Πάντως είναι αναξιόπιστες και το μόνο σίγουρο για να μη βρεθεί κανείς προ εκπλήξεως είναι το παραδοσιακό τηλέφωνο
-πολλά τηλεφωνικά νούμερα είναι κάθε άλλο παρά εξυπηρετικά(π.χ. του κτελ Σερρών στη Θεσσαλονίκη με το αυτόματο σύστημα,ανάλογο πρόβλημα υπήρξε και στο κτελ Ξάνθης παροδικά ευτυχώς)
-η υπηρεσία τηλεφωνικών υπηρεσιών μερικές φορές δεν είναι ενημερωμένη:παράδειγμα στο κτελ Σερρών όταν ζητάς τι ώρα φεύγει λεωφορείο από κάποιο χωριό και σου λένε τι ώρα φεύγει από ...τις Σέρρες με αποτέλεσμα αν δεν ξέρεις να είναι αδύνατο να υπολογίσεις τι ώρα περνά!Και ο νομός Σερρών είναι μεγάλος σε μέγεθος!
-οι υπάλληλοι(οδηγοί ή ταμίες κτλ) δεν είναι ενημερωμένοι για το τι ακριβώς ισχύει όταν προκύψει κάποιο πρόβλημα
- ''περίεργος'' ο κανονισμός των κτελ.Παλιότερα είχε προκύψει το πρόβλημα με την μεταφορά ζώων-απαγορευόταν από τον κανονισμό,κατά παράβαση του ευρωπαϊκού δικαίου-με αποτέλεσμα,μετά περιστατικά θανάτου ζώων στις μπαγκαζιέρες να επέμβει το κράτος για ρύθμιση.Στον τωρινό κώδικα,σύμφωνα με αναφορές στο ίντερνετ, έχει προκύψει πρόβλημα με το από ποιες στάσεις παίρνει επιβάτες ο οδηγός (αυτό θέλω να το ψάξω για επιβεβαίωση)
- λειτουργία ιδιοκτητοκεντρική/οδηγοκεντρική:μερικές φορές τα δρομολόγια ρυθμίζονται κατα πως βολεύει τους οδηγούς/ιδιοκτήτες και όχι τους πολίτες που πρέπει να εξυπηρετηθούνράρια,διαδρομή)
-χαμηλή συχνότητα δρομολογίων
-ακριβές τιμές
-έλλειψη συντονισμού των μεμονομένων κτελ μεταξύ τους(π.Χ. ανταποκρίσεις κτλ),πρόβλημα που ήταν εντότερο παλιότερα που τα δρομολόγια περιορίζονταν στους γειτονικούς νομούς
Υ.Γ.:πριν μερικά χρόνια είχαν δοθεί άδειες σε κάποιους ιδιώτες να κάνουν δρομολόγια:π.χ. Η τούρκικη metro που έκανε δρομολόγια στην βόρεια ελλάδα(Θεσσαλονίκη-Κομοτηνή νομίζω) αλλά πλέον έχει σταματήσει
Αν και σπανίως χρησιμοποιώ τα ΚΤΕΛ-προτιμώ το τραίνο-έχω να παρατηρήσω ότι τα χειρότερα ΚΤΕΛ από πλευράς οργάνωσης θεωρώ ότι είναι τα Κρητικά.Επειδή κάθε νομός έχει το δικό του ΚΤΕΛ (και παλιότερα τσακωνόντουσαν και μεταξύ τους,καίγοντας μάλιστα οι μέν τα λάστιχα τών λεωφορείων τών δέ),πολλές φορές γιά μιά διαδρομή μιάς ώρας μπορεί να κάνη κανείς δύο και τρείς,λόγω τών μετεπιβιβάσεων.Μού είχε τύχει ν'αλλάξω τρία λεωφορεία γιά να πάω απ'τα Μάταλα στην Αγία Γαλήνη-είχα φύγει απ'τίς 7 το πρωί και κατέληξα να φτάσω στίς 12 το μεσημέρι μετά από περπάτημα δυό ωρών σε κατσικόδρομους και με ωτοστόπ,μή αντέχοντας να περιμένω το τέταρτο λεωφορείο στο "χάνι" όπου με είχε αφήσει το τρίτο.
Γενικώς πάντως σε όσα ΚΤΕΛ έχω χρησιμοποιήσει κατά καιρούς,παρατήρησα ώς κοινό γνώρισμα την χαμηλή συχνότητα δρομολογίων (ακόμα και στο ΚΤΕΛ Αττικής,που το θεωρώ από τα σχετικώς καλά).Οι τιμές επίσης δέ θα έλεγα ότι είναι ιδιαίτερα χαμηλές.Τέλος,έχω παρατηρήσει πως η μουσική σκουπιδολαγνεία τών οδηγών έχει περιοριστεί (ακόμα και σε νησιωτικά ΚΤΕΛ που είχα χρησιμοποιήσει προσφάτως).....
1.- Απαράδεκτες ιστοσελίδες: έχουν επιδοτηθεί για αυτές; Δεν λειτουργούν, δεν ανανεώνονται, δεν πληροφορούν. Οι περισσότερες. Κάποιες δε έχουν δρομολόγια του 2010 και πιο πίσω.
1α.- Οι ιστοσελίδες δεν παρέχουν πληροφορίες, σε προωθούν δε, σε σύστημα ακριβής πληρωμής, με το λεπτό ανά κλήση, από κινητό ή σταθερό.
2.- Πανάκριβα και δυσανάλογα τα εισιτήρια. Όχι ενιαίες τιμές, με μεγάλες διαφορές ανά Νομό, για τα ίδια χιλιόμετρα.
3.- Τα τηλέφωνα δεν απαντούν. Πολλές φορές πρέπει να τηλεφωνήσεις στη επαρχία για να πληροφορηθείς για δρομολόγια που φεύγουν από Αθήνα για εκεί.
4.- Αγενείς στις απαντήσεις τους, οι πιο πολλοί, όταν σηκώσουν τα τηλέφωνα, στην Αθήνα, (Κηφισό ή Λιοσίων), με ταχύτητα τέτοια, που δεν προλαβαίνεις να σημειώσεις. Μην τολμήσεις να ξαναρωτήσεις γιατί α) στο έχουν κλείσει β) θα σε προσβάλουν.
5.- Απαράδεκτες τουαλέτες στους σταθμούς. Φιλότιμες οι προσπάθειες των εργαζομένων στην καθαριότητα, αλλά βρωμάνε. Θέλουν κτιριακή ανανέωση.
6.- Απαρέδεκτοι οι χώροι αναμονής. Βρωμάνε.
7.- Ελέγχονται ποιοτικά τα πρατήρια τροφίμων και τα καφέ;
8.- Υπάρχει ακόμα η μονοπωλιακή κατάσταση των καταστημάτων εντός του σταθμού Κηφισού; (Τα είχε όλα τα καταστήματα ένα άτομο, με υπαλλήλους σε κάθε μαγαζί.) Έχει υποχρεώσεις στην καθαριότητα αυτό το άτομο;
9.- Καμία ασφάλεια στους χώρους αναμονής. Πορτοφλάδες, κλεφτοτσαντάδες, κλεφτοβαλιτσάδες.
10.- Δεν υπάρχουν αρκετά στασίδια ή παγκάκια, για ξεκούραση ή αναμονή.
11.- Πάρα πολλοί οι μικροπωλητές. Πάρα πολλοί κι ενοχλητικοί.
12.- Απαράδεκτος ο τρόπος συμπεριφοράς, να ανοίγουν τις πόρτες των λεωφορείων, προς επιβίβαση, δύο ή λίγα ελάχιστα μόλις λεπτά πριν την αναχώρηση. Με παγωνιά είτε με καύσωνα.
13.- Απαράδεκτα στενά τα καθίσματα, εντός των λεωφορείων. Σε περίπτωση τροχαίου, γι αυτό το λόγο δεν γλυτώνει συνήθως κανένας. Εγκληματικά στενά τα καθίσματα. Άκρως επικίνδυνα για την υγεία ανθρώπων που ταξιδεύουν συχνά σε μεγάλων αποστάσεων δρομολόγια, π.χ. Αθήνα - Θεσσαλονίκη κι επιστροφή. Μέση, ισχυαλγίες, κράμπες, πλάτη, κορμός σε κίνδυνο. Η στενότητα έχει να κάνει με τη χωρητικότητα, αυτού καθ' αυτού του καθίσματος, (που δεν χωράει ούτε άτομο σαρανταπέντε κιλών, αλλά και στην απόσταση του καθίσματος από την πλάτη του μπροστινού καθίσματος, με αποτέλεσμα ακόμα και άτομα με μέτριο ανάστημα να μην μπορούν να κινηθούν. Τα γόνατα βρίσκουν μπροστά.
14.- Απαράδεκτη η θέση των υποποδίων που βρίσκονται, σχεδόν μπροστά προστά, στο κάτω μέρος του μπροστινού καθίσματος. Έτσι: ο μετρίου αναστήματος δεν το φτάνει, ο δε ψηλός δεν μπορεί να το χρησιμοποιήσει λόγω μη ικανής αναδίπλωσης των γονάτων, αφού βρίσκουν στο μπροστινό κάθισμα.
14α).- Ζώνες ασφαλείας γιατί δεν έχουν; Γιατί;
14β).- Οι μηχανισμοί ανάκλισης των καθισμάτων σε τι χρειάζονται; Αφού, μόλις το κουνήσεις εκατομμυριοστό της μοίρας, ακούς τον πίσω σου να διαμαρτύρεται;
14γ).- Γονιός με μωρό στην αγκαλιά, έχουν ασφάλεια;
14δ).- Γιατί δεν έχουν πρόβλεψη παιδικών καθισμάτων;
14ε).- Πρόβλεψη για αναπήρους;
15.- Τα ράφια πάνω από τα κεφάλια των επιβατών δεν κρατάνε ποτέ τίποτα. Ούτε μπλούζα. Όλα πέφτουν κάτω.
15α.- Στα ράφια αυτά, δε χωράει σχεδόν τίποτα, κανένα αντικείμενο. Γιατί υπάρχουν.
15β.- Στο δίχτυ που υπάρχει στην πλάτη του μπροστινού καθίσματος ποιος μπορεί να βάλει κάτι; Αφού μετά δε θα χωράει ούτε να καθίσει;(!)
16.- Απαράδεκτες οι μουσικές επιλογές. Πάντα. Μα πάντα όμως.
16α.- Ορισμένοι οδηγοί είναι άριστοι και δεξιοτέχνες αλλά και ευγενέστατοι...
17.- Απαράδεκτη η μη ύπαρξη παραθύρων. Το καθεστώς θερμοκηπίου Χειμώνα Καλοκαίρι, είναι προκλητικά ανεύθυνο. Οι αλλεργικοί έχουν φοβερά προβλήματα. Νομίζω και όλοι οι επιβάτες αλλά περισσότερο οι ευπαθείς με χρόνιες αλλεργίες, με χρόνια αναπνευστικά και λοιπά.
18.- Απαράδεκτη η χρήση και ο τρόπος λειτουργίας ερκοντίσιον - κλιματισμού - θέρμανσης ή ψύξης. Ποτέ μα Ποτέ δε δουλεύουν οι ρυθμιστήρες πάνω τα κεφάλια των επιβατών. Πιστεύω 100% όχι συμπτωματικά. Μεγάλο πρόβλημα υγείας για όλους τους επιβάτες. Κυρίως δε για τις προηγούμενες περιπτώσεις που έχω αναφέρει. Ας μας πει και κανένας γιατρός τη γνώμη του.
19.- Ποτέ μα Ποτέ, δεν είναι αρκετό το φώς που βγάζουν τα προσωπικά φωτάκια πάνω από τα κεφάλια των επιβατών. Πιστεύω 100% όχι τυχαία. Όσο υπάρχει φως ημέρας κάτι γίνεται. Αν είσαι και σε μέρα μη πληρότητας του πούλμαν ακόμα καλλίτερα. Αν είναι γεμάτο όμως, τότε πως θα ξεφυλλίσεις την εφημερίδα σου; Το σούρουπο και μετά δε βλέπεις να διαβάσεις. Σιωπηλή σάλπιγγα ηχεί και καλεί σε νυκτερινή κατάκλιση. Τα φωτάκια δεν επαρκούν για διάβασμα. Όμως σχεδόν πάντα, δε δουλεύουν κιόλας.
20.- Τα φώτα που ανάβουν στο κέντρο της οροφής του λεωφορείου από μπρος μέχρι πίσω, γιατί είναι σχεδόν πάντα πολύχρωμα (κόκκινα κίτρινα μπλε); Μη μου πείτε για τις αντανακλάσεις.
21.- Η τηλεόραση τι παίζει;
22.- Το βίντεο τι παίζει;
23.- Τα ακουστικά παίζουν;
24.- Οι στάσεις γιατί γίνονται πάντοτε στο κακό μαγαζί της Εθνικής Οδού;
25.- Προλαβαίνει κανείς ποτέ, εκεί, να πιει τον καφέ του;
26.- Να φάει;
27.- Και να επισκεφτεί και την τουαλέτα και να πλυθεί;
28.- Τι άλλο νομίζετε πως χρειάζεται για να απαγορευθούν, να αποσυρθούν και να ανανεωθούν; Ο Δήμαρχος της Αθήνας είδε την καταστροφή και τον Αρμαγεδώνα, σε Θεατράκια των πέντε και των δέκα εισιτηρίων το μήνα. Ο Υπουργός Συγκοινωνιών δε βλέπει τους χιλιάδες ταλαιπωρούμενους καθημερινά επιβάτες;
29.- Τα αρχικά σημαίνουν: Κοινό Ταμείο Εισπράξεων Λεωφορείων. Καμία σχέση δηλαδή με το επιβατικό κοινό, το κοινοφελές της διαδικασίας, την Υπηρεσία, την Προσφορά, τον Άνθρωπο και το Πρόσωπο.
30.- Τα αρχικά σημαίνουν επίσης: Ενοποιημένο Κοινό Ταμείο Εισπράξεων Λεωφορείων.
31.- Παλιά αστειευόμενοι και αυτοχλευαζόμενοι λέγαμε: Κ(αθημερινή) Τ(αλαιπωρία) Ε(λληνικού) Λ(αού).
32.- Επίσης: Ε(πιβεβαιωμένη) Κ(αθημερινή) Τ(αλαιπωρία) Ε(λληνικού) Λ(αού).
33.- Δεν έχει αλλάξει τίποτα. Ούτε προς το χειρότερο καν.
34.- Μονοπώλιο ήτανε, μονοπώλιο είναι, με θράσος τέτοιο, που θέτει και όρους επιδοτήσεων άγονων γραμμών.
35.- Γιατί; Αφού Ιδιώτες το έχουν. Τι τους δυσκολεύει στην καλλιτέρευση;
επισυναπτόμενα: | bas.jpg |
Τα υπεραστικα τραινα στην αγγλια, σε ταχυτητα πανε λιγο πιο γρηγορα απο τα δικα μας, αλλά αμα δεις τι δυκτιο εχουν...τετοιο πολυδαιδαλο πραγμα δεν εχω ξαναδει στην ζωη μου, μπορεις να κανεις οτι συνδιασμους θες, βεβαια το ηλεκτρονικο τους συστημα γ... και δερνει, ασε που υπαρχει δωρεαν ασυρματο ιντερνετ σε καθε τραινο και επισης υπαρχουν "ηρεμα" βαγονια (ειδικα σε μεγαλες αποστασεις) οπου βασιλευει η απολυτη ησυχια (για αυτους που την εχουν πραγματικα αναγκη), το αναφερω αυτο διοτι μπηκα σε quiet wagon και οταν χτυπησε το κινητο μου, μια κυρια μου εκανε νοημα πως πρεπει να υπαρχει απολυτη ησυχια! Οσοι μιλουσαν, το εκαναν ψιθυριστα.
Δεν θα μιλησω για εγκαταστασεις και τα υπολοιπα, αστο καλυτερα.
Το μονο που θα αναφερω ειναι πως:
τα πιο φτηνιαρικα υπεραστικα κτελ που εχω μπει ειναι υπερλουξ σε σχεση με τα καλα ελληνικα
(και ολα εχουν δωρεαν ασυρματο ιντερνετ).
Οταν θες να κλεισεις εισιτηρια η να μαθεις ωρες κλπ on-line, ειναι ολα αναλυτικοτατα στο διαδυκτιο (μεχρι αηδιας, εχουν οτι πληροφορια μπορεις να φανταστεις) και μπορεις να βρεις παμφθηνες ευκαιριες αμα εχεις flexible days, εμενα μου κοστισε δυο λιρες (=2,35 ευρω) μετ'επιστροφης απο μαντσεστερ για λονδινο (ναι καλα διαβασατε) με την megabus για μια αποσταση λιγο πιο μικρη απο αθηνα-καρπενησι. Βεβαια αμα θες να ταξιδεψεις σε πιο μικρες πολεις κλπ οι προσφορες μειωνονται μα δεν το συζηταμε, συγκριση απλα δεν υφισταται, το αντιλαμβανομαι καθε φορα που μπαινω σε ελληνικο τραινο για να παω αθηνα-σαλονικα, αυτη η διαδρομη του μπραλου δεν επρεπε να υπαρχει εν ετει 2013
επρεπε να ειχαμε ευθειες γραμμες με ελαχιστες αποκλισεις και στροφες, θα μου πεις τι μας λες τωρα...
Αυτο δεν σημαινει πως ολα ειναι τελεια στην Βρετανια, συγκριτικα ομως...δεν υφισταται συγκριση στον τομεα των συγκοινωνιων.
Ιδιωτικοποιηση η οχι, αυτο ειναι μια αλλη ιστορια...
Οσο για το μετρο και τον προαστιακο, η αθηνα εχει πεντε εκατομμυρια, η μιση ελλαδα ζει εκει, δεν θα επρεπε ως πρωτευουσα να εχει μια ισαξια παροχη υπηρεσιων? Το λονδινο δηλαδη τι παραπανω εχει?
Γιατι να μην εχουμε προβλεψει κι εμεις ενα συστημα σαν κι αυτο?
[ τροποποιήθηκε από τον/την freak, 10-04-2013 02:10 ]
επισυναπτόμενα: | ..jpg |