Παρακάτω επισυνάπτω το θέμα αρμονίας 2013 (όποιος θέλει να το δει, υπάρχει και εδώ). Σύμφωνα με την ενδεδειγμένη λύση, αλλά και όλες τις προτεινόμενες, από τους ειδικούς, λύσεις που μπόρεσα να βρω στο διαδίκτυο, η μελωδία αυτή είναι γραμμένη στον τόνο του Σολ+. Σύμφωνα με πολλούς το θέμα αυτό ήταν σχετικά εύκολο (και από μια άποψη είναι).
Κι αναρωτιέμαι: μόνο εγώ θεωρώ αυτή τη μελωδία και τον τόνο στον οποίο υποτίθεται ότι είναι γραμμένη, προβληματική; Κι αυτό γιατί δεν υπάρχει πουθενά σαφής και ξεκάθαρη η αίσθηση του τόνου στον οποίο η μελωδία υποτίθεται ότι είναι γραμμένη. Ο τόνος πρέπει να δοθεί στα δύο πρώτα μέτρα, γιατί μετά αρχίζουν οι αρμονικές αλυσίδες, οι μετατροπίες και τα σχετικά. Αν εναρμονίσουμε στην Σολ+ δεν υπάρχει πουθενά η βασικότατη σχέση V-I ή έστω V-VI. To Φα φυσικό αναγκαστικά οδηγεί την μελωδία στη Ντο μείζονα.
Παρενθετικές δεσπόζουσες μπορεί να ενισχύσουν την αίσθηση του τόνου, αλλά φρονώ ότι πρώτα πρέπει να έχει δοθεί ο τόνος και να είναι σαφής και ξεκάθαρος. Έτσι όπως είναι αυτό το πράγμα γραμμένο, πού πατάς και πού βρίσκεσαι;
Συμφωνείτε; Και αν όχι, γιατί; Πολύ θα ήθελα να μου το εξηγήσει κάποιος εμπεριστατωμένα.
επισυναπτόμενα: | them_arm_eid_c_hmer_no_1306.pdf |
Είδα το θέμα και ο τόνος δηλώνεται κανονικότατα απο την πρώτη νότα. Δεν μπορώ να καταλάβω που μπερδεύεσαι.
Η λύση που έδωσα με μια γρήγορη ματιά είναι η εξής:
Το θέμα είναι στην Σολ+ οπότε:
Ι-V(που ταυτόχρονα ερμηνεύεται και σαν παρενθετική της Ντο)-V(στη Nτο+)|Ι(με καθυστέρηση 4 3)|
Με τον ίδιο τρόπο συνεχίζουν τα 2 επόμενα μέτρα(σαν μια μικρή αλυσίδα) Ι(στη Λα-)-V(και παρενθετική της Ρε)-V(στη Ρε)|Ι(με 4 3)(που είναι και παρενθετική της Ντο)|
V-I(στη Ντο,και ταυτόχρονα παρενθετική της Σι ύφεση)|V-I (στη Σι ύφεση).Η Ι είναι ταυτόχρονα και ΙΙ Ναπολιτάνικη της Λα-,και απο εκεί ξεκινάει και μια τέλεια πτώση στη Λα-.
Στη συνέχεια στο 9ο μέτρο ξεκινάει αρμονική αλυσίδα με μετατροπία στη Μι-:
Παρενθετική δεσπόζουσα|V(με αλλαγή θέσης)|εναρμόνια μετατροπία στη Σολ ύφεση με παρενθετική|V(με αλλαγή θέσης)|μετατροπία στη Μι ύφεση -με V|I-εναρμόνια στη Μι-με V-I|
και τελειώνει με τέλεια πτώση(ΙΙ-Ι-V-I)στην αρχική τονικότητα.
Πραγματικά πανεύκολο θεματάκι.Λογικά όσοι έδωσαν πανελλήνιες θα χάρηκαν ιδιαίτερα.
Γι' αυτό ακριβώς το λόγο ζήτησα εμπεριστατωμένη άποψη. Δύο συγχορδίες Ι-V στο πρώτο και δεύτερο μέρος του μέτρου δεν αρκούν για να δώσουν και να επικυρώσουν τον τόνο.
[ τροποποιήθηκε από τον/την amadeuswebern, 20-08-2013 19:04 ]
Η τονική λέγεται τονική γιατί ακριβώς απο αυτήν φαίνεται και ο τόνος.Αλλά ακόμα και σε περίπτωση που δεν φαινόταν,ο τόνος δίνεται και στο τέλος με την πτώση στη Σολ+.
Αλλά μήπως κάνεις πλάκα?Δεν μπορώ να καταλάβω πως είναι δυνατόν να το λές αυτο όταν το θέμα είναι μελωδία,έχει το Fa # στον οπλισμό και ξεκινάει με σόλ!
Όχι. Η τονική λέγεται τονική γιατί στα πλαίσια μιας κλίμακας και μιας τονικότητας έχει τη λειτουργία της τονικής. Για να υπάρξει τονικοποίηση πρέπει να υπάρξουν πρώτα συγκεκριμένες σχέσεις, οι οποίες εδώ δεν υπάρχουν. Και αυτό ακριβώς είναι το πρόβλημα. Αλλά δεν το κατάλαβες.
Για να στο εξηγήσω αλλιώς, αν η τονικότητα στο συγκεκριμένο θέμα είναι η Σολ+, τότε η τονική είναι η συγχορδία Σολ-Σι-Ρε. Η ίδια όμως συγχορδία είναι η V της Ντο+, αλλά και η IV της Ρε+. Με άλλα λόγια, από μόνη της μια συγχορδία δεν έχει αρμονική λειτουργία, παρά μόνο μέσα στα πλαίσια του τόνου, της τονικότητας δηλ. Για να υπάρξει όμως τονικότητα πρέπει να συντρέχουν κάποιες προϋποθέσεις (σχεδόν πάντα μια τέλεια πτώση) και μάλιστα από την αρχή. Αυτό όμως εδώ δεν γίνεται. Η τονικότητα είναι πέρα για πέρα ασαφής. Ενώ φαίνεται να ξεκινάει στην Σολ+, περνάει κατευθείαν στην Ντο Μείζονα και μετά φεύγει εντελώς (Λα+ κλπ). Κανείς δεν ξέρει και δεν μπορεί να ξέρει πού βρίσκεται μέχρι το τέλος που ακούγεται η τέλεια πτώση. Και έτσι όπως αντιλαμβάνομαι εγώ τα πράγματα, αυτό είναι μεγάλο στραβοπάτημα. Τουλάχιστον στην τονική αρμονία που μελετάμε και που υποτίθεται ότι εξεταζόμαστε. Αν πάλι μου έχει ξεφύγει κάτι, θα χαρώ πολύ να μου το υποδείξει κάποιος. Γιατί με όσους μίλησα, δεν είχαν τι να πουν.
[ τροποποιήθηκε από τον/την amadeuswebern, 20-08-2013 23:59 ]
Σε ενα θεμα αρμονίας δεν ειναι απαραιτητο να γίνουν απο την αρχη όλες οι καλες συνδεσεις και να τονικοποιηθει το κομματι. Ισα ισα μπορει να ξεκινησει και απο την 5η του. Ομως σίγουρα θα τελειωσει στην τονική. Τα σημαδια της τονικης ειναι ο οπλισμός, ο προσαγωγέας και σιγουρα η τελική πτωση απ΄οπου σίγουρα καταλαβαινεις την τονικότητα. Υπάρχουν θεματα που απο το δευτερο κιολας μετρο μπορει να περασει σε άλλη τονικότητα. Ειναι βαθμοι δυσκολίας των θεμάτων. Οπότε το θεμα ειναι σίγουρα ενταξει και πολυ βατό.
Αν εννοείτε ότι το κομμάτι μπορεί να ξεκινήσει από την V βαθμίδα, εγώ ξέρω ότι αυτό συμβαίνει μόνο όταν το μέτρο είναι ελλιπές. Σύμφωνα με τους κανόνες της παραδοσιακής αρμονίας, το κομμάτι πρέπει να ξεκινήσει από την τονική και να επικυρώσει την τονικότητα από την αρχή. Τώρα, αν η αρχή είναι στο πρώτο, δεύτερο ή πέμπτο μέτρο, δεν έχει σημασία. Αρκεί η μουσική φράση να ακολουθεί μια πορεία μέσα στα πλαίσια της βασικότατης σχέσης I-V-I, προτού να φύγει για αλλού. Αυτό είναι και όλο το νόημα της τονικότητας και της αρμονίας. Αυτή η βασικότατη προϋπόθεση όμως εδώ δεν τηρείται. Μετατροπίες, παρενθετικές δεσπόζουσες κλπ μπαίνουν στη συνέχεια για να ικανοποιηθεί η βασική ψυχολογική ανάγκη για αλλαγή τονικότητας, παραλλαγή και ποικιλία κλπ.
Φυσικά, οι μεγάλοι συνθέτες κάνουν ό,τι θέλουν, αλλά αυτό δε σημαίνει ότι μπορεί να κάνει και το ίδιο ένας σπουδαστής. Και ο Μπετόβεν χρησιμοποιούσε πέμπτες παράλληλες στα έργα του, αλλά απαγόρευσε στους μαθητές του να το κάνουν "γιατί οι δικές τους ήταν μαθητικές και άτσαλες." Με άλλα λόγια, δεν μπορεί ένα θέμα παραδοσιακής, σχολικής αρμονίας να μην πατά σε συγκεκριμένη τονικότητα, πόσο μάλλον να στέκεται ήδη από το δεύτερο μέτρο στην Ι άλλης τονικότητας (τη συγχορδία της Ντο Μείζονα). Το θέμα μπορεί να ήταν βατό, ήταν όμως λάθος.
Και ενώ για έναν σπουδαστή που τα περνάει λίγο επιφανειακά αυτό μπορεί να μην σημαίνει πολλά (βλέπω Φα# στον οπλισμό, το ρε δεν έχει δίεση για να είναι προσαγωγέας, άρα είμαι στη Σολ+), για κάποιον που έχει γνώσεις και προσπαθεί να κάνει το καλύτερο, σημαίνει. Αν μη τι άλλο, αυτοί που βάζουν τα θέματα οφείλουν να υπηρετούν με λίγη περισσότερη σοβαρότητα και συνέπεια αυτό που υποτίθεται ότι πρόκειται να διδάξουν. Δεν μπορείς να εξετάζεις ένα μάθημα προκειμένου να αξιολογήσεις μουσικές γνώσεις και ικανότητες, κι εσύ πρώτος και καλύτερος να παραβιάζεις τους κανόνες που εξετάζεις. Και ένας δάσκαλος που προετοιμάζει τα παιδιά του για τις εξετάσεις τι θα τους πει; Συγγνώμη, αλλά έτσι ήθελε η επιτροπή. Η απάντηση των παιδιών: και γιατί Σολ+ και όχι Μι-; Το Ρε στο δεύτερο μέτρο (όγδοο και ποίκιλμα), δεν μπορούμε να το εκλάβουμε ως ξένο φθόγγο; Η Μι- δεν δίνει πολύ καλύτερες και λειτουργικές συνδέσεις και μάλιστα με κράτημα πάνω στην πτώση, όπως μας έχετε διδάξει;
Υ.Γ. Και να έχετε υπόψη σας ότι ΔΕΝ μπορεί να γίνει μετατροπία αν δεν έχει πρώτα δοθεί και επικυρωθεί η τονικότητα στην οποία είναι γραμμένη το κομμάτι. Και ο Βάγκνερ και ο Μάλερ είναι ρομαντικοί συνθέτες και η μουσική τους αμφισβητεί την παραδοσιακή αρμονία (κινούνται στα όρια της τονικότητας), αλλά αυτό για έναν σπουδαστή παραδοσιακής αρμονίας που πρόκειται να εισαχθεί στο Α' έτος της μουσικολογίας είναι εξωπραγματικό. Μελετάμε τονική και όχι χρωματική αρμονία.
[ τροποποιήθηκε από τον/την amadeuswebern, 21-08-2013 01:13 ]
[ τροποποιήθηκε από τον/την amadeuswebern, 21-08-2013 01:15 ]
Εμενα η πειρα με διδαξε τοσα χρονια πως όλα αυτα ειναι πολυ πιθανα να βρεθουν σε ένα θέμα! Δεν ξερω σε ποιο σημειο των σπουδων σου εχεις φτασει στα θεωρητικα και πόσα θεματα έχεις πραγματικα μελετησει, αλλα θα έβλεπες στις φουγκες του Μπαχ διαφορα πραγματα που στα θεματα της αρμονίας αν τα συναντουσες δεν θα σε εξέπληταν. Να υποθέσω πως δεν έγραψες καλα στο θέμα; Σου λεω να μην στεναχωριέσαι. Υπάρχει το ξανά οσο και να σου φαινεται αυτο οτι δεν ειναι παρηγορο μπορεις να ξαναπροσπαθησεις. Αν το ιδιο θέμα το εδινες να το λύσουν 15 πχ καθηγητες και οι 15 θα ειχαν διαφοροποιησεις. Το ασχημο ειναι πως αν πιασεις λαθος το θεμα τοτε ειναι σαν να γραφεις λαθος μια έκθεση οταν εισαι εκτος θέματος. Τοτε παει στραφι ο χρονος και ο κόπος της σκέψης. Το χω παθει. Ειλικρινα σε καταλαβαινω.
Θα συμφωνήσω με την Kristalo.H μόνη περίπτωση να έχεις τέτοια επιμονή σε κάτι που είναι λάθος,είναι να ήσουν υποψήφιος που ''έπιασε''λάθος το θέμα.
Αν δεν ήσουν και απλά ήθελες απόψεις πάνω σε αυτό που λές(αν και ήδη έχω γράψει πιο πάνω)τότε διάβασε αυτα που γράφω στη συνέχεια:
Eνα θέμα αρμονίας(πόσο μάλλον επιπέδου ''υποχρεωτικού''όπως το συγκεκριμένο)δεν υπάρχει καμμία περίπτωση να μην αρχίζει με την τονική!Φα δίεση στον οπλισμό έχει μονο η σολ+ και η σχετική της μι-.Αλλά όταν η πρώτη και τελευταία νότα είναι η σολ και δεν υπάρχει προσαγωγέας που να δηλώνει ότι είσαι στη μι-(χωρίς να επαναλάβω την αρμονική ανάλυση που βγάζει μάτια ότι το θέμα είναι στη σολ απο την πτώση στο τέλος)τότε δεν σου αφήνει καμμία απολύτως αμφιβολία.Είναι αστείο να νομίζεις ότι υπάρχει ασαφής τονικότητα επειδή κάνει αμέσως μετατροπία.Δεν έχουν όρεξη αυτοί που θα τα διορθώσουν να κάθονται με τις ώρες να ασχολούνται με θέματα που αποτελούνται απο 150 μέτρα,άρα γι αυτό και η άμεση μετατροπία.Έιναι απλά μια ασκησούλα για να δούν αν υπάρχουν στους υποψηφίους οι κατάλληλες γνώσεις.Τίποτα περισσότερο.
Εσύ υποστηρίζεις ότι ένα τέτοιο θέμα θα μπορούσε να αρχίζει με V (αρα θα ήταν στην Ντο,ενώ υπάρχει το φα # στον οπλισμό!!) ή με ΙV(άρα θα ήταν στην Ρε+!)
Το θέμα του οπλισμού είναι στην ύλη της θεωρίας και είναι κάτι που μαθαίνει ο σπουδαστής της μουσικής απο την αρχή του σχεδόν.
Δηλώνει την ΤΟΝΙΚΟΤΗΤΑ ενός μουσικού κομματιού και μπαίνει αμέσως μετά το κλειδί.
Και επειδή αναρωτιέσαι σε προηγούμενο μήνυμά σου,αν σου έχει ξεφύγει κάτι,είναι ακριβώς αυτό που σου έχει ξεφύγει.
Το αναφέρεις σαν κατι επιφανειακό που δεν έχει ιδιαίτερη σημασία.Αλλά αποτελεί την ουσία και δεν είναι λεπτομέρεια.
Μην ξεχνάς ότι μιλάμε απλά για ένα θεματάκι πανελληνίων.Όχι για μια σύνθεση υψηλών προδιαγραφών που χρειάζεται ανάλυση σε πολλαπλά επίπεδα με τη φαντασία να οργιάζει για το τι αρμονική ανάλυση θα μπορούσε να γίνει.
Eπιμένεις στη αρχή που για σένα δεν είναι ξεκάθαρη η τονικότητα,χωρίς να κοιτάς το τέλος που εκεί τουλάχιστον δε φαντάζομαι να έχεις αμφιβολία.Δεν είναι δυνατόν λοιπόν να τελειώνει το θέμα σε άλλη τονικότητα απο αυτή που αρχίζει!
Αλλά όλα αυτά δεν έχουν νόημα.Υπάρχει ο οπλισμός!!!!!!!Είναι σαν να βλέπεις ένα ποδήλατο στο δρόμο και ενω είναι ξεκάθαρο ότι είναι ποδήλατο,να υποθέτεις ότι ίσως είναι και αυτοκίνητο,επειδή έχει ρόδες και τιμόνι!
Νομίζω ότι πνίγεσαι σε μια κουταλιά νερό.
Cross εγώ πάλι νομίζω ότι δεν ξέρεις αρμονία. Αν εσύ μπορείς να αποδείξεις από αρμονική ανάλυση Σολ+ υποχρεωτικά, τότε κάντο να το μάθουμε κι εμείς. Για να μπορέσουμε να σε πάρουμε στα σοβαρά τουλάχιστον. Παρεμπιπτόντως, το θέμα μπορεί ωραιότατα να αρχίσει σε Μι- με I-II Ναπολιτάνικη-V-I (τέλεια αίσθηση τονικότητας) και να τελειώσει στη Μι- με πτωτικό Ι 6/4-V-I. Όπου δε, δεν υπάρχει προσαγωγέας στη μελωδία (κοινή παγίδα για έναν αρχάριο) τον βάζουμε εμείς στις άλλες φωνές, ανάλογα με τη διαδοχή των συγχορδιών και την κίνηση των φωνών!
Kristalo σ' ευχαριστώ για τις συμβουλές σου, αλλά δεν απαντάς. Και ο Μπετόβεν στην Ηρωϊκή που μελετάω τώρα από τα πρώτα κιόλας μέτρα εισάγει έναν Ντο δίεση που ουδεμία σχέση έχει με την αρμονία, αλλά αποκτά σημασία και νόημα στη συνέχεια πολλά μέτρα μετά, αλλά αυτός είναι ο Μπετόβεν. Ένας συνθέτης κάνει ό,τι θέλει, αλλά ένας μαθητής όχι. Αυτά που λέω είναι στοιχειώδη πράγματα. Τώρα, αν αυτοί που βάζουν τα θέματα επιλέγοντας τα δύσκολα, παραλείπουν τα αυτονόητα και στοιχειώδη, τι παραπάνω να πω; Ουσιαστικά είναι σαν να σαμποτάρουν αυτό που υποτίθεται ότι εξετάζουν. Είναι γελοίο.
Υ.Γ. Τέλος, είναι μάλλον θλιβερό όταν από την αρχή έχω επισημάνει ότι θέλω μια τεκμηριωμένη και εμπεριστατωμένη απάντηση κι εσείς δεν μπορείτε να την δώσετε, να προβαίνετε σε μαντεψιές και υπεκφυγές του τύπου "μάλλον έδωσες και δεν έγραψες." Τον εαυτό σας μειώνετε με κάτι τέτοια. Κανέναν άλλο. Αν δηλ. ερχόταν ένας μαθητής σας με αυτές τις ερωτήσεις, και του λέγατε αυτά που λέτε εδώ πέρα, θα περιμένατε αυτός ο μαθητής να συνεχίσει να κάνει μαθήματα αρμονίας με εσάς;
[ τροποποιήθηκε από τον/την amadeuswebern, 01-09-2013 02:41 ]
Και κάτι ακόμα: αν αντί για την V της IV είχαμε την V της V, τότε το θέμα θα ήταν σωστό γιατί θα είχαμε μια γερή αίσθηση της τονικότητας της Σολ+. Όμως, η V της IV δεν μπορεί να "τονικοποιήσει", με τον ίδιο ακριβώς τρόπο που δεν μπορεί να τονικοποιήσει και η πλάγια πτώση. Κάποιοι βέβαια αυτά μπορεί να μην τα ξέρουνε, γιατί κανείς δεν τους τα είπε (εδώ έχουν τη συμπόνοια μου) ή γιατί δεν πήγανε πολύ μακριά στις μουσικές τους σπουδές, μια επιτροπή πανελλαδικών εξετάσεων όμως, οφείλει να τα γνωρίζει. ;)
[ τροποποιήθηκε από τον/την amadeuswebern, 01-09-2013 03:09 ]
πες μα τωρα πως και η επιτροπη των πανελλαδικων ηταν αμαθης....προφανως χρειαζεται καποιος να σε χαιδέψει για την αποτυχία; αν ευκολα δεν αποδέχεσαι τυχον λαθη σου πως θα μάθεις; Εδω μας έβγαλες ανεκπαιδευτους εμενα τον cross και όλη την επιτροπη. Γιατι δεν το συζητας με τους καθηγητες σου στο ωδείο; Τι να σου απαντησω; Συμφωνησα με τον cross εσυ του πες πως δεν ξερει αρμονία. Και εσυ που ξερεις γιατι δεν εγραψες καλα; Πολυ εγωιστικο εκ μερους σου και αγενες σε ανθρωπους που εκαναν τον κόπο να σου απαντησουν στο ποστ σου!
Kristallo,
ρώτησα κάτι πολύ συγκεκριμένο και είπα από την αρχή ότι θέλω μια εμπεριστατωμένη απάντηση. Είπα επίσης από την αρχή ότι το έχω συζητήσει (και μάλιστα με ανθρώπους που είναι πολύ μέσα στα πράγματα των πανελλαδικών) και δεν έλαβα απάντηση. Να μην σου κάνει εντύπωση αν η επιτροπή εξετάσεων κάνει βλακείες και βάζει θέματα που είναι ατονικά. Γιατί το συγκεκριμένο θέμα είναι ατονικό, όσο κουφό κι αν σου φαίνεται. Και δεν γίνεται μόνο στην αρμονία αυτό το αίσχος, ούτε και είναι η πρώτη φορά. Έγινε και σε άλλα μαθήματα (όποιος παρακολούθησε λίγο τα πράγματα φέτος θα άκουσε τα αίσχη που έγιναν με τα θέματα των μαθηματικών, της φυσικής και των αρχαίων.) Μέσα σ' αυτά θα έπρεπε να συγκαταλέγεται και το φετινό και "εύκολο" (πλην λάθος) θέμα της αρμονίας.
Επίσης, δεν έχω καθηγητές στο ωδείο και ούτε είπα πουθενά ότι έδωσα εξετάσεις. Είναι πολύ ενοχλητικό να πρέπει να δώσω αναφορά και βιογραφικό για το τι κάνω και για ποιο λόγο έκανα την ερώτηση. Μπορεί να διδάσκω αρμονία, μπορεί να μαθαίνω αρμονία, μπορεί να σκοπεύω να δώσω του χρόνου, μπορεί να είμαι και ήδη φοιτητής. Εσύ αντί να απαντήσεις σε αυτό που σε ρώτησα μου λες τα δικά σου. Αν με είχες σεβαστεί λίγο (και εσύ και ο Cross) και είχες δώσει προσοχή σε αυτό που είπα από την αρχή, δεν θα είχε γίνει όλο αυτό. Είναι επίσης πολύ ενοχλητικό να ρωτάς κάτι συγκεκριμένο και να ακούς άλλα αντί άλλων. Τώρα, ξέρεις γιατί οι άνθρωποι κάθονται γύρω από ένα τραπέζι στον ΟΗΕ και τους διεθνείς οργανισμούς για να βρουν λύσεις στα διεθνή προβλήματα, και μετά από 50 χρόνια ακόμα δεν τις έχουν βρει. Γιατί ο καθένας λέει το δικό του.
@amadeuswebern
μπήκαν και σου απάντησαν όπως έκριναν. Μπορεί εσύ να θες να σου δώσουν την απάντηση που θες να ακούσεις αλλά κανείς δεν είναι υποχρεωμένος να το κάνει. Αν πιστεύεις δε ότι γνωρίζεις την απάντηση, τότε μάλλον έκανες το θέμα για να προσβάλεις όποιον διαφωνεί...
Διαφωνήστε όσο θέλετε αλλά όχι κατ'αυτό τον τρόπο...
Παράθεση:
|
Δεν υπάρχει απαντάω όπως κρίνω, αλλά απαντάω σ΄ αυτό που με ρωτάνε, ειδικά όταν ο άλλος το έχει ξεκαθαρίσει από την αρχή (μη μου λέτε τα δικά σας, πείτε μου αυτό που σας ρώτησα). Αλλιώς καλύτερα να μην απαντήσω καθόλου. Όταν από την αρχή ρωτάω κάτι πολύ συγκεκριμένο και μου απαντάνε άλλα αντί άλλων, και μάλιστα επιμένουν και βγάζουν και συμπεράσματα ότι έδωσα και απέτυχα και γι' αυτό το λόγο δεν δέχομαι τις απαντήσεις τους, τότε ποιος είναι εριστικός και ποιος προσβάλλει τον άλλο;;;;;;
Τέλος, πολύ θα χαιρόμουν να μου δώσουν την απάντηση που ψάχνω (ότι δηλ. το θέμα δεν είναι ατονικό) και να με βάλουν στη θέση μου για να μάθω κι εγώ ο άσχετος. Αλλά δεν το έκαναν. Μήπως τελικά όλο αυτό γίνεται ακριβώς γι' αυτό; Και παρακαλώ (όπως είπα και στο αρχικό ποστ) όποιος ξέρει να έρθει και να μου βάλει τα γυαλιά. Αλλιώς, ας το αφήσει καλύτερα.
Τέλος, σε παρακαλώ, μην λες κι εσύ τα δικά σου. Αν μπορείς να απαντήσεις σ' αυτό που ρώτησα κάντο. Αλλιώς η παρέμβασή σου δεν κατάλαβα τι νόημα έχει και με ποιο δικαίωμα γίνεται.
Trelakia το θεμα απαντηθηκε και οχι μονο απλως! Ο cross του το έλυσε κιολας και εγω συμφωνησα. Δεν ξερω γιατι θα έπρεπε να επαναλαβω τα ιδια! Και στην ερωτηση του πως τονικοποιειται ενα κομματι επισης του απαντησαμε! Επίσης γιναμε στα καλα καθουμενα ασχετοι. Προφανως το θεμα του ειναι να περάσει την ωρα του δημιουργωντας εδω εντυπωσεις. Ωραιο θέμα λοιπόν...γραφεις κατι και άμα δεν σου αρεσει η απάντηση παίρνεις αμπαριζα όποιον σου δωσει σημασία. Το χουμε δει πολλες φορες να κανει καποιος ανωνυμα τον έξυπνο. Σε προκαλω λοιπόν συμφορουμιτη amadeuswebern, λυσε το θεμα οπως ξέρεις και ανεβασε το να μας αποδείξεις τι ξέρεις...Και αν δεν ξέρεις τότε μην επιμένεις άδικα αφου λες ότι εισαι άσχετος. Να μας απαντησεις εσυ λοιπον επακριβώς γιατι όυτε εμεις καταλαβαινουμε τι θελεις να ρωτησεις ακριβως αφου στην ερωτηση αν ειναι άτονο το κομματι σου απαντησαμε ΟΧΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ! ΤΟ ΚΟΜΜΑΤΙ ΕΙΝΑΙ ΣΤΗΝ ΣΟΛ+ ΚΑΙ ΑΠΟΔΕΙΚΝΥΕΤΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΤΕΛΙΚΗ ΠΤΩΣΗ.
Η τελική πτώση κάλλιστα θα μπορούσε να είναι στη Μι-. Οπότε άστο.
Υ.Γ. Και δεν υπάρχει "άτονο", αλλά ατονικό.
[ τροποποιήθηκε από τον/την amadeuswebern, 01-09-2013 19:58 ]
Kristalo με τα λίγα που ξέρω κι εγώ με τον Cross συμφωνώ
Εντωμεταξύ λέει στις οδηγίες "κατα τα άλλα ισχύει ό,τι περιλαμβάνει η ύλη του υποχρεωτικού αρμονίας" οπότε δεν θα σκεφτόμουν ότι το θέμα είναι ατονικό.
ΥΓ: Ελπίζω μόνο να μην έλυσε κανείς τη φυσική κατά Einstein αντί Newton.
ωραια amadeuswebern ! Τωρα έκανες ενα βατο και ευκολο κομματι δύσκολο...Μπορεις να λες ότι θέλεις! Δικαιωμα σου!
Τέλος δεν ασχολουμαι με βλακειες άλλο...
Παράθεση:
|
Μα αγαπητέ μου, ακριβώς αυτό είναι το πρόβλημα. Ότι άλλα λένε και άλλα κάνουνε. Τέτοιου είδους αρμονία απαντά σε όψιμο ρομαντισμό κλπ, αλλά δεν περιλαμβάνεται στη σχολική αρμονία. Αυτό ακριβώς προσπαθώ να πω από την αρχή. Ότι είναι εκτός ύλης. Δες κι αυτό εδώ το post που έγραψα πριν από κάποιους μήνες για να καταλάβεις τι εννοώ. Όσον αφορά το φετινό θέμα, δεν αρκεί να είναι βατό. Πρέπει να είναι και σωστό, εντός ύλης δηλ. και να συμβαδίζει με τους κανόνες που αυτοί οι ίδιοι έχουν θέσει. Και το πιο τραγικό είναι ότι λένε ότι ισχύει ό,τι περιλαμβάνει η ύλη του υποχρεωτικού, αλλά διευκρινίζουν ότι δέχονται και λύσεις ειδικού. Τρεις λαλούν και δυό χορεύουν δηλαδή. Πόσα μέτρα και πόσα σταθμά ισχύουν. Φυσικά, δεν υπάρχει περίπτωση μαθητής με γνώσεις μόνο υποχρεωτικού να μπορέσει να λύσει ένα τέτοιο θέμα σε τρεις ώρες.