κομματι του 1982 ,20 σχεδον χρονια πριν τα εγκαινια του μετρο στην αθηνα
κι ομως οι στιχοι λενε : "παρε το μετρο για πειραια.."
Οπου μετρο δεν υπηρχε το 1982 και στον πειραια δεν παει ουτε και τωρα
η πλακα ειναι οτι μαλλον θα αποδειχθει προφητικο
επισης στην "τρελη και αδεσποτη " του παπαζογλου , κομματι του 1978
λεει :
"Νιώθω ποια είσαι όταν λες το σ’ αγαπώ
σαν μια βασίλισσα τσιγγάνα που περνάει
και μπαίνει στις καρδιές σαν να `τανε μετρό
που φωτισμένο βάζει μπρος και ξεκινάει"
γενικα ειχανε μια αγαπη στο μετρο 20 χρονια πριν λειτουργησει στην ελλαδα
μαλλον θα ταν κακοηχο να πουνε "ΗΣΑΠ"ή "ηλεκτρικος " ή " ΟΣΕ"
[ τροποποιήθηκε από τον/την crosroads, 22-06-2014 13:47 ]
[ τροποποιήθηκε από τον/την crosroads, 22-06-2014 13:48 ]
Πολύς κόσμος,ακόμη και την δεκαετία τού '70,αποκαλούσε τον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο
"υπόγειο",παρ'όλο που μόνο ένα κομμάτι είναι κάτω απ'την γή.
Ωστόσο,το 1982 ή έννοια τού "μετρό" ήταν γνωστή στους Αθηναίους,κυρίως απ'όσα ήξεραν γιά τα μέσα αυτά στο Παρίσι και το Λονδίνο (όπου μάλιστα πολλοί είχαν πάει,διότι τότε "λεφτά υπήρχαν").Είχα ακούσει αρκετούς γνωστούς τών γονέων μου να αποκαλούν "μετρό" τον ΗΣΑΠ.
Δέν είναι λοιπόν παράξενο ότι αυτή η λέξη υπήρχε σε στίχους τραγουδιών πολύ πρίν απ'την ύπαρξη τού ίδιου τού μετρό στην Αθήνα.
Πάντως η επέκταση τής γραμμής 3 τού μετρό "γιά Πειραιά" προχωρά πλέον με βήμα γοργό,έτσι το συγκεκριμένο τραγούδι τού Γερμανού δέν θα είναι πλέον μιά "πρπφητεία".
Εμένα πάντως ο Βαγγέλης μου είχε πει ότι όταν μεγαλώσει θα γίνει προφήτης.
Αλήθεια είναι αυτό που αναφέρει ο συμφορουμίτης Hastaroth.Έχοντας ξεφυλλίσει πολλά περιοδικά και εφημερίδες της εποχής, διαπιστώνει κανείς ότι ο κόσμος μπέρδευε το μετρό με τον ηλεκτρικό...
Πάρε το μετρό για Πειραιά.. φρόντισε μόνο να μην είναι καλοκαίρι, γιατί θα φτάσεις Φθινόπωρο
Από Πειραιά έως Κηφισιά, είναι 1 ώρα γεμάτη αλλά δεν είναι εκεί το θέμα.
Το μεγαλύτερο μειονέκτημα, όλων των Μ.Μ.Μ, είναι η άκρως ελληνική διαχείριση τους.
Βράδια, αργίες, Σαβ/κα, ολόκληρο το καλοκαίρι όλα υπολειτουργούν. Την προηγούμενη Κυριακή, στον σταθμό του Πειραιά, είχε χρόνο αναμονής 20'. Έχω προσπαθήσει αλλά δεν κατάφερα να σκεφτώ ιδιωτική επιχείρηση ή φορέα που να λειτουργεί... λίγο, κατά περίπτωση!
Σου κάνω δρομολόγια καλοκαιριάτικα αλλά μην περιμένεις να σκοτωθώ κιόλας. Ε;
-----------------
[ τροποποιήθηκε από τον/την Chrysanna, 22-06-2014 18:47 ]
Παράθεση:
|
Πως ορίζεις την "ασφάλεια"; Γιατί σοβαρά ατυχήματα δεν έχουν γίνει...Ατυχήματα μικρής σημασίας έχουν γίνει και στο μετρό...Στην ελλάδα δεν υπάρχει σύστημα καταγραφής συμβάντων (ατυχημάτων και περιστατικών που θα μπορούσαν να οδηγήσουν/εξελιχθούν σε ατύχημα)...
Το βασικό πρόβλημα είναι οι ξεπερασμένες προδιαγραφές λόγω του ότι η υποδομή έχει τα χρονάκια της...
Παράθεση:
|
"Χάρη σου κάνω, χάρη σου κάνω!Κάτσε να έρθει και ο Σεπτέμβρης και να αρχίσει και η επανστατική γυμναστικούλα με τις απεργίες!"
Αυτό που αναφέρεις είναι χρόνιο πρόβλημα των δημόσιων μέσων μεταφοράς στην ελλάδα-και των ιδιωτικών (οασθ και κτελ):λειτουργούν υπαλληλοκεντρικά ή ιδιοκτητοκεντρικά και όχι με κριτήριο την εξυπηρέτηση του πελάτη ή τον σκοπό για τον οποίο δημιουργήθηκαν..
Άλλωστε, δημιουργήθηκαν για πελατοκεντρικούς λόγους ή για την εξυπηρέτηση συμφερόντων συγκεκριμένων ομάδων και όχι για την εξυπηρέτηση του πολίτη...
Περιπολίες αστυνομικών μέσα στους συρμούς τού μετρό ουδέποτε έχω δεί,όσα χρόνια μετακινούμαι μ'αυτόν.
Ωστόσο,ουδέποτε έχω δεί και παρέλαση ζητιάνων στο μετρό,σε αντίθεση με τους συρμούς τού ΗΣΑΠ,όπου κάποιες φορές έχω γίνει αυτόπτης μάρτυς διαπληκτισμού ζητιάνων μεταξύ τους γιά την...προτεραιότητα στην ζητιανιά.
Επίσης,οι συρμοί τού μετρό είναι πεντακάθαροι και απ'έξω και από μέσα,σε αντίθεση με τούς συρμούς τού ΗΣΑΠ,που πλέον έχουν μετατραπεί σε κινούμενα graffity panels,με καλυμμένα ακόμη και τμήματα τών παραθύρων,διότι οι "γκραφιτάδες" φροντίζουν ώστε να μήν μπορούμε να βλέπουμε ούτε έξω απ'τα βαγόνια....
Η εξήγηση αυτής τής διαφοράς ποιότητας σε τμήματα τού ίδιου μεταφορικού μέσου βρίσκεται στο γεγονός ότι τ μετρό κατασκευάστηκε και λειτούργησε εξ αρχής με αυστηρές προδιαγραφές ποιότητας και ο κόσμος το σεβάστηκε αυτό (βοήθησε βεβαίως και το γεγονός ότι στους πρώτους μήνες λειτουργίας του υπήρχε επιτήρηση από αστυνομικούς-όχι σεκουριτάδες-σε κάθε σταθμό,οπότε κόπηκε η διάθεση ακόμη και τών πιό θερμόαιμων ταραξιών).
Αυτό που με "χαλάει" στους (περισσότερους) σταθμούς τού μετρό είναι η φανταχτερή πολυτέλεια,με τα πολλά μάρμαρα και τίς υπερμεγέθεις κατασκευές (ιδίως σε σταθμούς που δέν είναι κομβικοί).Δέν λέω,ωραίο το πεντελικό μάρμαρο,αλλά τό'χουν παρακάνει σε κάτι σταθμούς όπως π.χ.στον Χολαργό,που είναι ολόκληρο μαυσωλείο (πώς όμως θα "έτρωγαν" αλλιώς οι εργολάβοι τού έργου τα παραπανίσια χρήματα που κόστισαν οι σταθμοί;).
Επίσης υπάρχει εμφανής έλλειψη σχεδιασμού σε σταθμούς όπως αυτόν που βρίσκεται στον ΣΣ Αθηνών ("Σταθμός Λαρίσης"),όπου στην πλευρά που βγαίνει στον σταθμό τού ΟΣΕ δέν υπάρχει ούτε κυλιόμενη σκάλα,ούτε ανελκυστήρας κι'έτσι οι ταλαίπωροι επιβάτες που έρχονται γιά να ταξιδέψουν με το τραίνο,είναι αναγκασμένοι ν'ανεβούν τίς σκάλες με τα πόδια,σέρνοντας τίς βαλίτσες τους σάν την άδικη κατάρα.Φαίνεται πως οι υπεύθυνοι τού έργου δέν έλαβαν υπ'όψιν τους το γεγονός ότι ο κόσμος όταν ταξιδεύη παίρνει και αποσκευές μαζί του (στόν σχεδιασμό τού σταθμού αυτού είχε εμπλακεί κι'ένας θείος μου που εργαζόταν σε μιά απ'τίς κατασκευαστικές εταιρίες και όταν τον είχα ρωτήσει σχετικώς,δέν έλαβα απάντηση..).Τό ίδιο συμβαίνει και στον σταθμό ΦΙΞ,όπου υπάρχει μέν κυλιόμενη σκάλα,όμως μόνο μέχρι ένα επίπεδο πρίν την επιφάνεια (μάλλον η προμηθεύτρια εταιρία δέν είχε άλλες κυλιόμενες κλίμακες.....).
Παράθεση:
|
Ενας γνωστός μου (και πρώην συμμαθητής μου στο ωδείο τού Νάκα) που είναι περιοδεύων σταθμάρχης στο μετρό μού είχε πεί ότι θα μπούν κυλιόμενες κλίμακες και ανελκυστήρες όταν ολοκληρωθή η ανάπλαση τού Σταθμού Λαρίσης (δηλαδή σε τρία τέρμινα,που λένε και αι Ρομά
Παράθεση:
|
Θα τό'χω υπ'όψιν μου άμα δώ κανέναν,γιά να τον φωτογραφίσω και να βάλω την φωτογραφία του εδώ,να σάς πείσω ότι δέν είμαι φιδέμπορας..
Παράθεση:
|
Αδύνατες όχι-αφού και παλιότερα χωρίς μετρό μετακινούμασταν στην Αθήνα.Σίγουρα όμως έχουν διευκολυνθεί πολύ-όταν βεβαίως λειτουργή το μετρό και δέν απεργούν οι εργαζόμενοι σε ένδειξη συμπαράστασης πρός τον οδηγό τού τράμ που απολύθηκε επειδή ήθελε να'χη και την μανούλα του στην καμπίνα τού οδηγού,αλλιώς....φοβόταν (αληθινό περιστατικό αυτό...).
Έχω την εντύπωση πως η φύλαξη του μετρό έχει ανατεθεί σε εταιρία security. Οι σεκιουριτάδες δεν επιτρέπεται να οπλοφορούν παρά μόνο σε συγκεκριμένες περιπτώσεις...Κέντρο ασφάλειας δεν υπάρχει σε κάθε σταθμό-δεν θα ήταν κέντρο....Υπάρχει κέντρο λήψης σηματων κεντρικό...
Τώρα όσον αφορά τις μεταφορές:η κρίση έφερε μείωση των μετακινήσεων στην Αθήνα, τόσο με τα μέσα μαζικής μεταφοράς (-25%) περίπου, όσο και μείωση των μετακινήσεων γενικώς ...Άρα δεν θα υπήρχε πρόβλημα και χωρίς μετρό...Όχι ότι με μετρό δεν είναι καλύτερα τα πράγματα...Ας λάβουμε υπόψη όμως ότι υπήρξε πολύ μεγάλη μείωση δρομολογίων των μέσων μαζικής μεταφοράς...
Στην Θεσσαλονίκη η κρίση έλυσε σχεδόν το πρόβλημα του μποτιλιαρίσματος, αν εξαιρέσεις τις μέρες με πορείες, ποδηλατοδρομίες-γυμνές ή μη, gay parade, μαραθώνιους και λοιπές πολιτιστικές εκδηλώσεις ...Μάλιστα λόγω της μείωσης των μετακινήσεων με ιχ, το διπλοπαρκάρισμα-τριπλοπαρκάρισμα δεν δημιουργεί τεράστια προβλήματα ...
Η προχειρη και στο πόδι σχεδίαση είναι χαρακτηριστικό όλων των έργων που σχεδιάζει-καταχρηστική χρήση του όρου εδώ- και υλοποιεί το ελληνικό κράτος....Από αεροδρόμια και λιμάνια, μέχρι ολυμπιακά έργα και μετρό, εγνατίες κτλ...
Έχει αλλάξει ο νόμος:οι φυλάξεις , ακόμα και σε υπουργεία , μουσεία και αεροδρόμια περνάν σε εταιρείες σεκιούριτι.Η αστυνομία απλά δεν ασχολείται πλέον...Καλείται μόνο όταν υπάρχει ανάγκη...Λογικό είναι, η αστυνομία έχει σημαντικότερα πράγματα να ασχοληθεί...
Για την υπόθεση φύλαξη στο μετρό, το 2012 υπήρχε το μπάχαλο με τη λήξη της σύμβασης. με την εταιρεία ασφάλειας.Βλέπε π.χ. το δημοσίευμα εδώ...
Όσο για το πόσο μελετημένα είναι τα πράγματα, άλλη πικρή ιστορία:καφενεία και οι μεν ,και οι δε....Σιγά μην πάθουν τίποτα από την πολύ μελέτη οι άνθρωποι....
Υ.Γ.:ο στόλος αυτοκινήτων στην ελλάδα μειώνεται(αποσύρσεις, παράδοση πινακίδων, πωλήσεις κτλ).Η δε αγορά αυτοκινήτων είναι πολύ μικρό τμήμα αυτής που υπήρχε....
Δέν νομίζω ότι συνολικώς αυξάνεται πλέον ο αριθμός τών αυτοκινήτων στην Ελλάδα-και ειδικώς στην Αθήνα.
Πωλήσεις νέων αυτοκινήτων γίνονται,αλλά οι αποσύρσεις είναι περισσότερες.Κάτι τα ακριβά τέλη κυκλοφορίας,κάτι οι βενζίνες,τον έχουν φτάσει τον κόσμο να αποφεύγη να χρησιμοποιή το αυτοκίνητό του μέσα στην πόλη.
Τα δημόσια έργα που γίνονται στην Ελλάδα είναι γενικώς αμελέτητα-απόδειξη αυτό που ανέφερα γιά τους σταθμούς εκείνους τού μετρό (και τού προαστιακού) όπου δέν υπήρξε στοιχειώδης πρόνοια γιά την ύπαρξη κυλιομένων κλιμάκων και ανελκυστήρων ενώ πέρα απ'το γεγονός ότι στην Αθήνα κατοικούν και ανάπηροι/γέροντες κλπ (δέν είναι όλοι οι Αθηναίοι τέρατα υγείας),οι σταθμοί αυτοί είναι κομβικοί γιά την μετεπιβίβαση ταξιδιωτών σε άλλα μέσα μεταφοράς (άρα σέρνουν μαζί τους και αποσκευές).
Πάντως αστυνομία στο μετρό στον σταθμό τού αεροδρομίου ούτε εγώ έχω δεί,ασχέτως τού ότι γενικώς υπάρχει αστυνόμευση στην ευρύτερη περιοχή.
Παράθεση:
|
Η ελληνική αγορά αυτοκινήτου δεν έχει μειωθεί, έχει απλά καταρρεύσει...Γύρισε σε επίπεδα 20 χρόνων πριν...Τόσο όσον αφορά καινούρια, όσο και μεταχειρισμένα...Οι αποσύρσεις έχεουν ξεπεράσει κάτα πολύ τις προσθήκες...Με βάση την κοινή λογική και την αριθμητική, δεν γίνεται να αυξάνονται....Με δημιουργική λογιστική ίσως και να γίνεται.Είμαστε στην χώρα των famous greek statistics...
Παράθεση:
|
Η σύμβαση προβλέπει υπηρεσίες ασφάλειας στον χώρο του μετρό (φύλαξη, έλεγχο, παρέμβαση σε περίπτωση περιστατικού κτλ)...Άν αυτά τα έκανε η αστυνομία, δεν θα χρειαζόταν να πληρώσει-ακριβά-κάποιον άλλο το μετρό για να κάνει τα ίδια...
Ξέρεις να διακρίνεις αστυνομικό από σεκιουριτά;
Παράθεση:
|
Στα μεγάλα αεροδρόμια έχει αστυνομικό τμήμα.Τον έλεγχο αποσκευών και τον έλεγχο επιβατών αλλού τον κάνει η αστυνομία-στα μικρά αεροδρόμια, αλλού-αρεροδρόμιο Αθήνας- τον κάνουν και σεκιουριτάδες...
Οι εταιρείες σεκιούριτι επεκτείνονται τώρα και σε άλλα αεροδρόμια...Η αστυνομία καλείται από τον σεκιουριτά όταν υπάρχει λόγος...
Δεν υπάρχει αστυνομικό τμήμα σε κάθε σταθμό του μετρό...Ούτε καν σε όλα τα αεροδρόμια...
[ τροποποιήθηκε από τον/την optiras, 24-06-2014 08:42 ]
Αρα λοιπόν στους διάφορους χώρους τών αεροδρομίων και τού μετρό υπάρχουν και άτομα τής "ασφάλειας" που είναι με πολιτική περιβολή,εκτός από τα άτομα τής "τάξης" που είναι οι ένστολοι.
Τώρα που το θυμάμαι,έβλεπα παλιότερα στον σταθμό Αττικής στο μετρό έναν ένστολο που κατοικοέδρευε στο γραφείο τού σταθμού,αλλά είναι καιρός-ίσως και πάνω από δυό χρόνια-που δέν τον βλέπω.
Στούς σταθμούς τού ΗΣΑΠ πλέον βλέπω καθημερινώς έναν η μία security officer,που λένε και εις την αγγλικήν.Σε κάποιους μάλιστα έχει και δύο ή τρείς.
Ο securit-άς μπορεί να μήν έχη δικαίωμα να συλλάβη έναν πορτοφολά,έχει όμως το δικαίωμα να τον ακινητοποιήση και να τον κρατήση μέχρι να έλθη ο αστυνομικός να τον πάρη γιά να τον πάη στο τμήμα (δηλαδή να τον συλλάβη).
Γεγονός πάντως είναι ότι έστω και με αυτές τίς ελλείψεις,το μετρό λειτουργεί ικανοποιητικά και διευκολύνει τίς μετακινήσεις.Ωστόσο υπάρχει ακόμη πολύς δρόμος μέχρι να γίνη metro de Paris ή London subway........
Παράθεση:
|
Να σε διορθώσω:δικαίωμα σύλληψης έχει κάθε έλληνας πολίτης σε περίπτωση τέλεσης αδικήματος εκείνη την στιγμή.Φυσικά το ίδιο ισχύει και για τον σεκιουριτά...Μετά το πέρας του αυτοφόρου, ούτε η αστυνομία έχει δικαίωμα σύλληψης, παρά μόνο αν υπάρχει εντολή εισαγγελέα....
Απλά ο αστυνομικός είναι-ή τουλάχιστον θα έπρεπε να είναι- καλύτερα εκπαιδευμένος από το σεκιουριτά στην σύλληψη, και ο σεκιουριτάς ξέρει κάτι παραπάνω από εμένα ή εσένα, τον απλό πολίτη, στο πως να κάνει την σύλληψη...
Παράθεση:
|
Συμφωνα με τον Κώδικα Ποινικής Δικονομίας, άρθρο 275, παράγραφος 1, οι αστυνομικοί έχουν υποχρέωση σύλληψης ενώ οι πολίτες δικαίωμα σύλληψης σε περίπτωση αυτόφορων κακουργημάτων και πλημμελημάτων. Μπορείς να το διασταυρώσεις είτε διαβάζοντας το άρθρο "το προσωπικό ασφαλείας έχει άδεια σύλληψης" στο λινκ που σου βάζω εδώ ,είτε διαβάζοντας το άρθρο απευθείας εδώ, είτε ρωτώντας ένα δικηγόρο ή ένα αστυνομικό....
Αν δεν ξέρουμε κάτι, δεν επιμένουμε προς αποφυγή πρόκλησης κώφωσης σε άλλους:το διασταυρώνουμε...Και μόνο τότε την λέμε και στους άλλους...
[ τροποποιήθηκε από τον/την optiras, 24-06-2014 17:58 ]
Παράθεση:
|
Αστυνομία σταθμού δεν ύπάρχει. Υπάρχουν αστυνομικοί σταθμοί όμως....Οι αστυνομικοί έχουν οργανικές θέσεις...Με τον αδόκιμο όρο αστυνομία σταθμού τι θέλεις να πεις ;Αναφέρεσαι στον αστυνομικό που μπορεί να βρίσκεται μστον σταθμό;
Παράθεση:
|
Βοήθα μας...Πάντως δεν χρειάζεται να δεις την ταυτότητά του, άσε που δεν μπορεί κάποιος πολίτης να απαιτήσει από τον σεκιουριτά να του δείξει εκείνος την ταυτότητα του
Παράθεση:
|
Τα καθήκοντα του σεκιουριτά δεν τα καθορίζει η γνώμη μου:ο σεκιουριτάς στην συγκεκριμένη ειδική περίπτωση εφαρμόζει αυτά που έχει μάθει από το εγχειρίδιο προετοιμασίας για τις εξετάσεις πιστοποίησης, τον κανονισμό και τις οδηγίες που έχει λάβει από την εταιρεία του, τις οδηγίες που παίρνει από τους προϊστάμενούς του όταν αναφέρει το περιστατικό στο κέντρο λήψης σημάτων, καθώς και εφαρμόζει τον εθνικό κανονισμό ασφαλείας πολιτικής αεροπορίας (ΕΚΑΠΑ)-για να βρίσκεται στην θέση του κουϊζ του σεναρίου που μου βάζεις υποθέτω ότι έχει περάσει από την εκπαίδευση στην ασφάλεια αεροπορικών υπηρεσιών της υπηρεσίας πολιτικής αεροπορίας.
Το γλειφιτζούρι που κέρδισα με τι θα το στείλεις; Φυσικά με αεροπορικό κούριερ φαντάζομαι!!!
Παράθεση:
|
Τα δοκιμάζει:αν είναι καλά, τα κρατά για το ευατό του.Αν είναι σαβούρα, τα πουλά και τα οικονομάει!Ούτε στις εξετάσεις για άδεια σεκιουριτά να συμμετείχα!Προσωπικά προτιμώ τα νόμιμα ναρκωτικά (καφές, αλκοόλ): και φθηνότερα είναι και αποφεύγεις στενές επαφές τρίτου-και άλλου-τύπου με μπάτσους ή σεκιουριτάδες....
Παράθεση:
|
Δεν μου είπες συμφορουμίτη τι θα κερδίσω αν απαντήσω σωστά....
Φιλικά οπτήρας
Ποιός ο λόγος να μαλώνετε για το θέμα των αρμοδιοτήτων; Ξεχνάτε κάτι βασικό.. μιλάμε για ελληνικό έδαφος!
Στο ελληνικό έδαφος λοιπόν, όπου οι εταιρείες security έχουν γίνει οι νέες εισπρακτικές όσον αφορά την επιλογή προσωπικού - κουτσοί, στραβοί στον Αγ. Παντελεήμων - ό,τι αρμοδιότητες και να 'χουν το πιθανότερο είναι να μην μπορούν ν' ανταποκριθούν. Όταν βλέπεις securitάδες υπερήλικους, ανήλικους, υπέρβαρους και σε πιο σπάνιες περιπτώσεις άτομα με νοητική υστέρηση, αντιλαμβάνεστε πως η συζήτηση που κάνετε είναι σχεδόν κωμική. Σαφώς δεν το λέω για σας (μια χαρά τα λέτε), αλλά για την κατάσταση.
Συνεπώς δεν ξέρω αν υπάρχει κρυφή φύλαξη αλλά η φανερή δεν μου προκαλεί καμία σιγουριά. Ούτε καν στο Σύνταγμα που είναι μονίμως 2-3 αραχτοί ένστολοι μαζί με τους ελεγκτές και κάθε φορά που σε σταματούν δεν ξέρεις αν θέλεις να σε συλλάβουν ή να δουν το εισιτήριο σου
Είμαστε για γέλια. Αυτό καλύπτει τα πάντα...