H δημοφιλής υπηρεσία κοινωνικής δικτύωσης MySpace λανσάρει στην αμερικανική αγορά online κατάστημα μουσικής που φιλοδοξεί να ανταγωνιστεί το κυρίαρχο iTunes. Τρεις από τις μεγαλύτερες δισκογραφικές εταιρείες συμφώνησαν να διαθέσουν τα τραγούδια τους χωρίς DRM.
Το MySpace Music θα επιτρέπει στους καλλιτέχνες να πωλούν μέσα από τις σελίδες των προφίλ τους μουσική, εισιτήρια συναυλιών και άλλα προϊόντα όπως ring tones και T-shirts. Οι χρήστες θα μπορούν επίσης να ακούν δωρεάν streaming μουσική.
Όπως ανακοίνωσε την Πέμπτη ο Κρις ΝτεΓούλφ, συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της MySpace, η εταιρεία έχει καταλήξει σε συμφωνίες με τις Vivendi Universal,
SONY BMG και Warner Music και συνεχίζει τις διαπραγματεύσεις και με άλλες δισκογραφικές. Η τέταρτη μεγάλη εταιρεία μουσικής, η EMI, προς το παρόν δεν συμμετέχει.
«Πιστεύουμε ότι ο Παγκόσμιος Ιστός γίνεται όλο και πιο κοινωνικός. To MySpace Music είναι ένας νέος τρόπος απόλαυσης της μουσικής online στον οποίο μπορούν όλοι να συμμετέχουν» σχολίασε ο ΝτεΓούλφ.
Δήλωσε ότι πολλά από τα τραγούδια θα πωλούνται χωρίς ψηφιακό κλείδωμα DRM, διευκρίνισε όμως ότι αυτή η δυνατότητα προσφέρεται ακόμα πειραματικά από τη βιομηχανία μουσικής. Αντίστοιχες υπηρεσίες DRM προσφέρουν στις ΗΠΑ το iTunes Music Store, η Amazon και άλλοι.
Σε μια άλλη εξέλιξη, η Apple παρουσίασε την Παρασκευή στοιχεία της εταιρείας μετρήσεων NPD, σύμφωνα με τα οποία το iTunes ξεπέρασεν την αλυσίδα σούπερ μάρκετ Wal-Mart και έγινε ο μεγαλύτερος πωλητής μουσικής παγκοσμίως. Η NPD αντιστοιχίζει κάθε 12 ψηφιακά αρχεία για κάθε συμβατικό CD.
Πηγή: Newsroom ΔΟΛ