MADELEINE PEYROUX
Η άξια διάδοχος της Billy Holiday
ΣΑΒΒΑΤΟ 28 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
ΜΕΓΑΡΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΑΘΗΝΩΝ
ΑΙΘΟΥΣΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΤΡΙΑΝΤΗ
Η Madeleine Peyroux επιστρέφει στην Ελλάδα.
Η τραγουδίστρια που όσες φορές έχει έρθει στην Ελλάδα καθήλωσε το κοινό, θα βρεθεί στην Αθήνα στο τέλος Νοεμβρίου. «Επιτέλους και μια καλλιτέχνιδα που την βλέπουμε στην ακμή της, την ώρα που μιλάει και παραμιλάει μάλιστα για αυτήν όλος ο κόσμος της Jazz και όχι μόνον» έγραψαν οι εφημερίδες για αυτήν με αφορμή τις εμφανίσεις της.
Ο δίσκος της, “Careless Love” έγινε χρυσός στην Ελλάδα, λίγους μήνες μόνο μετά την κυκλοφορία του – πράγμα σχεδόν απίθανο για Jazz δίσκο – αποδεικνύοντας την μεγάλη αγάπη του ελληνικού κοινού στην υπέροχη αυτή τραγουδίστρια που έχει κάνει όλον τον κόσμο να μιλάει για αυτήν.
Με ένα πιάνο, ένα μπάσο, ντράμς, την κιθάρα της και μερικά από τα ωραιότερα Jazz κομμάτια που έχουν γραφτεί ποτέ, η Madeleine Peyroux χωρίς σκηνή, με οδηγό τη φωνή και το αίσθημα, θα μας χαρίσει μια αξέχαστη βραδιά.
Με ζωή σαν κινηματογραφική ταινία, η Madeleine Peyroux τραγουδά και η φωνή της διηγείται ιστορίες ποτισμένες από την υγρασία των δρόμων του Παρισιού. Το 1996, με το πρώτο της album “Dreamland”, εντυπωσίασε τους πάντες με την εύθραυστη ομορφιά της φωνής της αλλά και με την σοβαρότητα με την οποία άγγιζε το Jazz υλικό της, αν και ήταν μόλις 22 χρονών!
Ήταν τότε που ένας ανιχνευτής ταλέντων την «ψάρεψε» σε ένα νεουορκέζικο στέκι και την έπεισε να κάνει ένα δίσκο, στον οποίο θα διασκεύαζε Εντίθ Πιαφ, Μπέσι Σμιθ, Πάτσι Κλάιν. Και έτσι από μποέμ μουσικός του δρόμου έφτασε να χαρακτηριστεί από το “Time” ως η πιο «συναρπαστική και περίπλοκη τραγουδίστρια της χρονιάς», αφού προηγουμένως τα μεγαλύτερα έντυπα του κόσμου είχαν προλάβει να την βαφτίσουν «διάδοχο της Billy Holiday”. Ο δίσκος της πούλησε 200.000 αντίτυπα παγκοσμίως –αστρονομικό νούμερο για Jazz κυκλοφορία –, αλλά η Madeleine είχε ήδη γίνει αλλεργική με τoν κόσμο της μουσικής βιομηχανίας.
Έτσι, αντί να ακολουθήσει τους κανόνες του εμπορίου και να βγάλει ένα album στα χνάρια του πρώτου, η Peyroux εξαφανίστηκε στον κόσμο της. Μια περιπέτεια υγείας, μια περίοδος ανασυγκρότησης, η επιστροφή στη ζωή των δρόμων, εμφανίσεις σε μικρά bar λίγων τετραγωνικών και ένα δυνατό ένστικτο είναι τα κομμάτια του προσωπικού της παζλ για την συμπλήρωση του οποίου χρειάστηκαν, ούτε λίγο ούτε πολύ, οκτώ χρόνια.
Στο τέλος του 2004, στα τριάντα της πια, κυκλοφόρησε ένα album μοναδικής ομορφιάς, το Careless Love, στο οποίο συνυπάρχουν απολύτως αρμονικά το «Dance Me To The End Of Love» του Λίοναρντ Κοέν, το «You're Gonna Make Me Lonesome When You Go» του Μπομπ Ντίλαν, το «Weary Blues» του Χανκ Γουίλιαμς, το ομώνυμο τραγούδι του CD, επιτυχία της Μπέσι Σμιθ στα τέλη της δεκαετίας του '20, αλλά και το δικό της «Don't Wait Too Long».
Η Peyroux ερμηνεύει τα κομμάτια της με έναν απολύτως σύγχρονο τρόπο, ο οποίος όμως εμπεριέχει το μεγαλείο των μαύρων ερμηνευτριών του πρώτου μισού του περασμένου αιώνα. Η ερμηνεία της ακροβατεί ανάμεσα στην Jazz και στα Blues ενώ διαρκώς μοιάζει να ψάχνει πάνω στις νότες δρόμους που ξεφεύγουν από τα όρια των μουσικών ειδών.
Το Careless Love έχει ήδη σημειώσει υψηλές πωλήσεις παγκοσμίως, αν και παράκαμψε (για την ακρίβεια σνόμπαρε) τους νόμους της δισκογραφικής αγοράς. Μέσα στο καλοκαίρι του 2005, μετά την θριαμβευτική της εμφάνιση στο Εδιμβούργο και ενώ ο δίσκος της βρισκόταν σταθερά στο top ten των πωλήσεων στην Αγγλία, η Peyroux εξαφανίστηκε (στην κυριολεξία) ενώ η δισκογραφική της εταιρία της είχε κανονίσει δεκάδες συνεντεύξεις σε μεγάλα έντυπα από όλο τον κόσμο. Όταν, μετά από μέρες, την ανακάλυψε ιδιωτικός αστυνομικός στην Νέα Υόρκη, η Peyroux μήνυσε στην εταιρία της πως δεν σκοπεύει να κάνει τίποτα άλλο για την προώθηση του δίσκου της και πως το μόνο που ήθελε είναι να την αφήσουν ήσυχη για να ετοιμαστεί για την περιοδεία της το φθινόπωρο. Ίσως στο μέλλον οι θεωρητικοί του marketing να την έχουν σαν το απόλυτο παράδειγμα για να στηρίξουν το θεώρημα ότι η πιο αποτελεσματική διαφήμιση είναι η διαφήμιση «από στόμα σε στόμα».
Στην Αμερική ήδη θεωρείται το νέο μεγάλο όνομα στην Jazz. Ήδη τα τραγούδια της έχουν μπει στα Soundtracks δύο χολιγουντιανών ταινιών. Στην πιο πρόσφατη μάλιστα με τίτλο “failure to launch”, το “dance me to the end of love” ακούγεται σε σκηνή που η Sarah Jessica Parker ζει την ερωτική της απογοήτευση. Γράφτηκε μάλιστα ότι η ίδια η Parker ζήτησε να μπει το κομμάτι αυτό στην συγκεκριμένη σκηνή.
Οι κριτικές για τις εμφανίσεις της στην Αθήνα ήταν αποθεωτικές:
• «Η ακαταμάχητη γοητεία της απλότητας»,
• «Έκλεινες τα μάτια και άκουγες αίφνης πως η Μπίλι Χόλιντει είναι ακόμα ζωντανή και έχει κάτι να σου πει στο αυτί, ψιθυριστά σχεδόν»
• «Οι θεατές έμειναν καθηλωμένοι παρακολουθώντας με “ευλάβεια” τα όσα διαδραματίζονταν επί σκηνής»
• «Το συναίσθημα παρέμενε συνεχώς έντονο»
• «Πραγματικά ένα ζωντανό φαινόμενο»
• «Ζεστή, απλή, πνευματώδης, άμεση και ενθουσιασμένη... η Jazz σήμερα έχει ανάγκη από τέτοιες stars»
MADELEINE PEYROUX: ΜΕΓΑΡΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΑΘΗΝΩΝ, ΑΙΘΟΥΣΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΤΡΙΑΝΤΗ, ΣΑΒΒΑΤΟ 28 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ ΣΤΙΣ 21.00.
ΕΝΑΡΞΗ ΠΡΟΠΩΛΗΣΗΣ: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 6 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
ΠΡΟΠΩΛΗΣΗ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ:
ΦΟΙΤΗΤΙΚΟ 20 ΕΥΡΩ, Γ ΖΩΝΗ 35 ΕΥΡΩ, Β ΖΩΝΗ 45 ΕΥΡΩ, Α ΖΩΝΗ 55 ΕΥΡΩ, ΔΙΑΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΖΩΝΗ 65 ΕΥΡΩ
Στα ταμεία του Μεγάρου, στο εκδοτήριο Ομήρου 8 στο Σύνταγμα Δευτέρα με Παρασκεύη 10 το πρωί με 4 το απόγευμα και τηλεφωνικά με πιστωτική στο 210-7282333 ή ηλεκτρονικά στο www.megaron.gr
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ: 210-6980044