Οι υβριδικές ντράμς μπαίνουν δυναμικά στο προσκήνιο,με αίσθηση και εμφάνιση φυσικών ντράμς και ευκολίες ηλεκτρονικών.
Ποιά είναι η γνώμη σας για την συγκεκριμένη ντραμς και πως βλέπετε να εξελίσσεται το μέλλον του οργάνου.Θα πάμε σε μια ανάπτυξη παρόμοια με αυτή των κιθάρων,όπου διατήρησαν την κλασσική τους μορφή αφ ενός,εξέλιξαν πολύ την ηλεκτρική τους μορφή αφ ετέρου?
Βασικά,η ιδέα δέν είναι και τόσο καινούργια.Η D-Drum κατασκεύαζε (δέν ξέρω άν υπάρχη ακόμα) triggers που προσαρμοζόντουσαν στα στεφάνια τών τυμπάνων ενός κανονικού σέτ και ενεργοποιούνταν από τίς δονήσεις τών μεμβρανών.Συνδεόντουσαν με ένα drum module.Και η Roland έφτιαχνε τέτοια (κάπου έχω δύο από δαύτα,δέν μού δόθηκε ακόμα η ευκαιρία να τα χρησιμοποιήσω...).Απ'ό,τι κατάλαβα,η βελτίωση στο σέτ τής Pearl είναι ότι αφ'ενός έφτιαξε αυτά τα triggers με μορφή μεμβράνης που μπορεί να μπή σε οποιοδήποτε φυσικό σέτ (άσχετα άν τα δίνη αποκλειστικά με δικά της φυσικά σέτ) και επίσης έφτιαξε triggers προσαρμοσμένα σε φυσικά κύμβαλα (φαίνεται αυτό καθαρά στο πρώτο βίντεο που μπορούμε να δούμε στο http://www.e-prolive.com/#/videos )
Κατά την ταπεινή μου άποψη,τα "εφαπτόμενα" triggers είναι βολικώτερα,αφού αρκεί να τά αφαιρέσης και έχεις τα φυσικά τύμπανα έτοιμα πρός χρήσιν-ενώ στο e-pro πρέπει να αφαιρέσης τίς trigger-μεμβράνες και να βάλης (και να κουρδίσης,βεβαίως βεβαίως,κατά πώς έλεγε και ο Τσαγανέας) τα φυσικά "δέρματα".Μέγας μπελάς,ιδίως άν είσαι τύπος που βαριέται να βιδώνη και να ξεβιδώνη.Από την άλλη βέβαια,σε ένα σέτ με "εφαπτόμενα" triggers δέν μπορείς να απομονώσης τον φυσικό ήχο τού τυμπάνου ώστε να ακούγεται μόνο ο ήχος από το module.
Τώρα βέβαια,το μέλλον τού οργάνου είναι αδιόρατον-μήν ξεχνάμε ότι είναι το μόνο όργανο που μπορεί να αντικατασταθή από ένα μηχάνημα (δηλαδή το drum machine).....
-----------------
Αρχισαν τα όργανα,το μπουζούκι εργάζεται....
[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : Hastaroth στις 01-01-2011 23:47 ]
Ούτε κι'εγώ είμαι ιδιαίτερα fan τών ηλεκτρονικών drums.Εχω βέβαια ένα σέτ για περιπτώσεις που θέλω να ηχογραφήσω κάτι στο σπίτι (οι γείτονές μου είναι ανεκτικοί αλλά δέν θέλω να καταχρώμαι τής ανεκτικότητάς τους),όμως κάποιες φορές που χρειάστηκε να παίξω σε live μ'αυτά,μου φαινόταν κάπως παράξενο.
Υποθέτω πως το σκεπτικό στο e-pro τής Pearl είναι να αισθάνεται ο μουσικός ότι ακόμα και παίζοντας μ'ένα ηλεκτρονικό σέτ,η αίσθηση τού χώρου,τών κινήσεων κλπ κλπ που έχει είναι ότι πρόκειται γιά φυσικά τύμπανα.Πρόκειται γιά κάτι ανάλογο με τούς εξομοιωτές πτήσης (flight simulators):υπάρχουν προγράμματα που ο καθένας μπορεί να χρησιμοποιήση στον υπολογιστή του,αλλά η εικόνα ενός πίνακα οργάνων στην οθόνη δέν σού δίνει την αίσθηση που σού δίνει ο πραγματικός εξομοιωτής (που είναι ένας κανονικώτατος θάλαμος διακυβέρνησης-ακόμα και τα καθίσματα τών πιλότων είναι ίδια μ'αυτά που υπάρχουν στο πραγματικό αεροπλάνο- μόνο που όλες οι ενδείξεις τών οργάνων,οι ήχοι τών κινητήρων κλπ παράγονται από υπολογιστές).
Οσο γι'αυτό που είπα σχετικά με το μέλλον τού drum set:είναι το μόνο όργανο που μπορεί να αντικατασταθή από ένα μηχάνημα που μπορεί να κάνη ό,τι και ο drummer,δηλαδή να παίξη ρυθμικά σχήματα (patterns) προγραμματισμένα από πρίν,χωρίς να το χειρίζεται κάποιος.Η ηλεκτρονική φλογέρα -άν υποτεθή ότι θα κατασκευαστή κάποια στιγμή- μπορεί μέν να έχη ένα καλάμι-trigger που θα ενεργοποιή ηλεκτρονικά κυκλώματα τα οποία θα παράγουν ήχους ενδεχομένως άλλων οργάνων και όχι φλογέρας,αλλά κάποιος θα πρέπη να φυσά μέσα στο στόμιο όπου θα υπάρχη αυτό το καλάμι και να παίζη τίς μελωδίες-δέν μπορεί η συσκευή να παίζη μελωδίες από μόνη της (επίσης δέν μπορεί ταυτόχρονα να προσέχη και τα πρόβατα,αλλά αυτό είναι άλλο θέμα).
-----------------
Αρχισαν τα όργανα,το μπουζούκι εργάζεται....
[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : Hastaroth στις 04-01-2011 14:17 ]
Αν και υπάρχει η δυνατότητα "αυτόματου ακκομπανιαμέντου",όπως γνωρίζουν όσοι (πληκτράδες και μή) έχουν ένα σύγχρονο αρμόνιο,ωστόσο ένα drum machine είναι διαφορετικό γιατί ένα συγκεκριμένο ρυθμικό pattern μπορεί να ταιριάξη με χιλιάδες μελωδίες και αρμονικές διαδοχές,ενώ μιά συγκεκριμένη αρμονική διαδοχή δέν μπορεί να ταιριάξη παρά μόνο με ελάχιστες μελωδίες.Αλλωστε,γι'αυτό τα ρυθμικά σχήματα (patterns) έχουν "όνομα" (π.χ. rock,slow-rock,waltz κλπ) ενώ μιά αρμονική διαδοχή-και πολύ περισσότερο μιά μελωδία-δέν έχει "όνομα".Αν σού πούν π.χ. "το κομμάτι αυτό είναι τσάμικο",ξέρεις αυτομάτως τί θα παίξης χωρίς να έχης κάν ακούσει το τραγούδι.Μπορείς βέβαια να πής και σ'έναν κιθαρίστα ότι το κομμάτι αυτό είναι στην Χ ή Ψ τονικότητα,οπότε ξέρει τί συγχορδίες θα παίξη,αλλά η διαδοχή τους δέν είναι πάντα η ίδια.Και βέβαια,δέν μπορείς να τού πής "αυτό το κομμάτι έχει κλαψερή μελωδία" και να ξέρη εκ τών προτέρων ποιά είναι αυτή η μελωδία.
Τώρα σχετικά με το "ηλεκτρονικά vs φυσικά" τύμπανα...δέν είπα εγώ ότι τα ηλεκτρονικά δέν ακούγονται "ψεύτικα" (ή μάλλον "εξωπραγματικά") όσο καλό sampling κι'άν έχη κάνει ο κατασκευαστής στους ήχους.Το φυσικό όργανο ποτέ δέν παράγει ακριβώς τον ίδιο ήχο σε κάθε περίπτωση αλλά ανάλογα με τίς συνθήκες τού χώρου και τού περιβάλλοντος που βρίσκεται κάθε φορά,όλο και κάτι αλλάζει.Και αυτό είναι που δίνει την αυθεντικότητα στον ήχο του....
... επειδή βαριέμαι να διαφωνήσω,για μια ακόμα φορά, με τον προλαλήσαντα,θα πω μόνο,πως είναι αδύνατον να αντικαταστήσεις τον ντράμμερ με ένα ντραμμασίν. Κάθε κομμάτι έχει ένα πολύ συγκεκριμένο ρυθμό.Τα 4/4 ενός ροκ κομματιού,μπορεί να μην έχουν καμία σχέση με τα 4/4 ενός άλλου ροκ κομματιού,Επίσης θα διαφέρουν τα κοψίματα ,τα γεμίσματα και οι διαφορες φράσεις.
Εκτός,εάν προηχογραφήσεις όλο το ντραμ μέρος,κάτι που μπορεί να γίνει για όλα τα όργανα
Τί λες παιδί μου? ... τί δεν ξέρω που πρέπει να ρωτήσω? ... οτι υπάρχουν πάμπολα κομμάτια που δεν έχουν συγκεκριμένο ρυθμό? ... τί κεραμίδα μεγατόνων ήταν αυτή?...
ΒΑΣΙΚΗ ΑΡΧΗ ΤΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ
Αρμονία και Ρυθμός,ρυθμίζουν το μετά μελωδίας εκφράζεσθαι ... και όλα είναι πολύ συγκεκριμένα
Παράθεση:
|
Επειδή είσαι πνεύμα αντιλογίας και μιλάς χωρίς να ξέρης,υπάρχουν πάρα πολλές περιπτώσεις που μ'ένα ρυθμικό σχήμα (pattern) μπορείς να παίξης ολόκληρο κομμάτι.Ακόμα κι'αυτό που λές ότι τα 4/4 ενός rock κομματιού μπορεί να μήν έχουν καμμία σχέση με τα 4/4 ενός άλλου rock κομματιού δέν είναι απόλυτα σωστό,γιατί σε όλα τα rock κομμάτια πάντα κάποια ρυθμικά σχήματα είναι κοινά.
Γιά να μήν αναφερθώ στίς περιπτώσεις χορών κλπ παρομοίων εκδηλώσεων όπου παίζονται ολόκληρες σειρές κομματιών και ο drummer παίζει σταθερά ένα ρυθμικό σχήμα (συρτό,καλαματιανό,τσάμικο κλπ).Το έχω κάνει αυτό.Θα μπορούσε να γίνη άνετα από ένα drum machine,άλλωστε όλοι αυτοί οι πιανίστες-οργανίστες που παίζουν σε piano-bar κι'έχουν ένα τέτοιο μηχάνημα,ή έχουν αρμόνιο με ενσωματωμένους ρυθμούς,πώς βγάζουν ολόκληρο πρόγραμμα βραδυάς και τους ακούμε και θαυμάζουμε τον γεμάτο ήχο τους;
Παράθεση:
|
Καταρχην, και ειναι η τελευταια φορα που στο γραφω..... Καμια φορα δεν απαντας στις ερωτησεις που σου κανουν..... Δε ξερω γιατι το κανεις αυτο....
"Παιδι μου".... Τα μηχανακια αυτα εχουν διαφορους "συγκεκριμενους" (ναι) ρυθμους (τσιφτετελι απταλικο ρουμπες σαλτσες μακαρονια και οτιδηποτε ρυθμος υπαρχει στο κοσμο) και καθε μουσικος παιζει επανω σε αυτους.. Με αυτο τον τροπο αντικαθισταται ο ντραμερ... Υπαρχουν και μουσικες χωρις καποιο συγκεκριμενο ρυθμο οπου δεν θα μπορουσε ενα τετοιο μηχανημα να ακολουθησει (εκτος κι' αν το ηχογραφουσες)
"Παιδι μου" ποια ολα ειναι πολυ συγκεκριμενα????? Που μιλας και για κεραμιδες....Η μουσικη ειναι απεραντη και δεν σηκωνει πρεπει και μη.... Αλλα μερικα κεφαλια ειναι τοσο στενα που δεν τη χωρανε
Ποιος θα πει τι ειναι σωστο και τι λαθος στη μουσικη?????
Παράθεση:
|
Και εγώ μπορώ να σου παίξω στην κιθάρα μου με τα ίδια ακριβώς τρία-τέσσερα ακόρντα και με την ίδια ακριβώς σειρά ακόρντων πάνω απο τριάντα σούπερ επιτυχίες που μας έχουν απασχολήσει τα τελευταία 20 χρόνια,αλλάζοντας μόνο τον ρυθμό και την μελωδία.Αυτό σημαίνει οτι θα αντικαταστήσουμε την κιθάρα με κανένα γκίταρ μασίν?Ε Λ Ε Ο Σ ... ας είμαστε λίγο σοβαροί κύριοι και ειδικά οι κάποιας ηλικίας και άνω!
Κομπαλάκο...άσε τις μεγαλοστομίες και απάντησέ μου σε τούτη την απλή ερώτηση.Έχεις βγάλει ποτέ κομμάτι απο παρτιτούρα?Αν όχι,να σου στείλω μερικά μίντι αρχεία
Παράθεση:
|
Εγώ σοβαρός είμαι,εσύ μού φαίνεται ότι δέν είσαι σοβαρός.
Παράθεση:
|
Ενώ εσύ παίζεις στο Marquee Club,έ;
Παράθεση:
|
Και πού ξέρεις εσύ τί είμαι και τί δέν είμαι;
Παράθεση:
|
Γιατί,δέν είναι;
Παράθεση:
|
Εγώ είπα ότι σε κάποιες περιπτώσεις αυτό γίνεται.Δέν είπα ότι γίνεται σε όλες.Ομως το γεγονός ότι γίνεται δέν είναι σίγουρα θετικό γιά τους drummers.
Παράθεση:
|
Ααα παίζεις και κιθάρα;Μήπως παίζεις και ασκομαντούρα επίσης;(Τσαμπούνα πάντως σίγουρα παίζεις,μ'όλα αυτά που μάς τσαμπουνάς).
Και εν πάσει περιπτώσει,ναί,είναι πιθανόν κάποια κομμάτια να έχουν μελωδίες τέτοιες που να μπορούν να εναρμονιστούν με τίς ίδιες συγχορδίες στην ίδια ακριβώς διαδοχή,αλλά δέν θα είναι ΠΑΝΤΑ οι αλλαγές τους στα ίδια μέτρα,αφού εξαρτώνται αυτές οι αλλαγές από το πού "πέφτει" η νότα εκείνη τής μελωδίας που θα σηματοδοτήση την αλλαγή τής συγχορδίας.
Ενώ υπάρχουν πολύ περισσότερα κομμάτια που,ανεξαρτήτως μελωδικής γραμμής και αρμονικής διαδοχής,μπορούν να "καλυφθούν" ακόμη και από ένα μόνο ρυθμικό pattern.
Παράθεση:
|
Είπαμε,εγώ είμαι σοβαρός,εσύ δέν είσαι.
ΥΓ 1.Εκεί επάνω στην Ηγουμενίτσα δέν έχετε κανένα piano bar;Για να πάς να δής άν παίζη κανένας αρμονίστας μόνος του,βγάζοντας όμως ολόκληρη ορχήστρα "factory-programmed" από το αρμόνιο...
ΥΓ 2.Βιντεάκι που σε δείχνει να παίζης μελωδίες στα drums δέν μάς έχεις ανεβάσει ακόμα....